אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך פועל המוח? ✔איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:00:20איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
מה המשמעות של להטיל ספק בחושים?

ההרצאה מתחילה בכך שאליעד כהן מעלה את השאלה: מי בעצם נותן את העצה להטיל ספק בחושים? האם זו העצה של האדם עצמו? אם כך, אולי כדאי לא לשמוע לה, כי הרי איך אפשר להקשיב לעצות של עצמך? אולם, אם לא תשמע לעצות שלך, למי תשמע? השאלה הזו מובילה את אליעד לעסוק במשמעות של להטיל ספק בחושים. הוא מציין כי אם אדם רואה שולחן, הוא יכול לשאול את עצמו אם באמת יש שם שולחן. אך אם הוא מטיל ספק, הוא לא יידע אם יש או אין שולחן. השאלה המרכזית היא: מה זה נותן להטיל ספק בכך? החושים קיימים בכל מקרה, ולא משנה אם אנחנו מטילים בהם ספק או לא.

האם הטלת ספק בחושים תביא אותנו לראות את הדברים כפי שהם?

בהמשך, אליעד שואל מי קובע כיצד הדברים "באמת"? אם עיוור לא רואה שולחן, האם הוא רואה את הדברים כפי שהם? השאלה הזו מביאה אותנו לתובנה: הטלת ספק בחושים לא משנה את מהות המציאות. אליעד מסביר כי אם תעצום עיניים, תוכל להטיל ספק בחוש הראייה ולראות שאין שולחן. אבל זה לא אומר שאין שולחן, אלא רק שאתה לא רואה אותו כעת. הרעיון הוא לא להכחיש את מה שאתה רואה, אלא להבין את התהליך שבו אנחנו תופסים את המציאות.

מהו פירוק התפיסה של "יש שולחן"?

אם נרצה לדייק, נוכל לומר: "אני רואה שיש שולחן". אם נדייק יותר, נגיד "העין שלי משדרת למוח שלי תמונה של שולחן". ואם נלך עוד צעד קדימה, נאמר "אני חושב שיש כאן שולחן". בשורה התחתונה, כל התהליך הזה של תפיסת המציאות מבוסס על ההבדלה בין יש לאין, שמאפשרת לנו לקבוע מה קיים ומה לא. כל תפיסה של "שולחן" נשענת על הבדל זה.

מה קורה כשמפרקים את התפיסה הזו?

אליעד מציע להטיל ספק בשלבים:
  • מי אמר שיש פה שולחן?
  • אני רואה שיש פה שולחן.
  • אני חושב שאני רואה שיש פה שולחן.
  • אני חושב שיש פה משהו שאני קורא לו שולחן.
  • אני חושב שיש פה משהו.
  • אני חושב שיש משהו.
  • אני חושב שיש אפשרות שיש משהו.
  • אני חושב שיש הבדל בין יש לאין.
  • מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?
ברגע ששואלים את השאלה "מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?", כל תפיסת המציאות מתערערת, וזהו רגע הצמצום, בו אנו מבינים שאין לנו כל ידיעה וודאית על המציאות.

האם חלום שונה מהמציאות?

בהמשך, אליעד עוסק בשאלה מה ההבדל בין חלום למציאות. הוא טוען כי הראייה היא בעצם סוג של מחשבה בעוצמה גבוהה, ואילו דמיון הוא מחשבה בעוצמה חלשה. כלומר, כל מה שמתרחש בחלום אינו שונה ממה שקורה במציאות מבחינת החוויה של האדם. ההבדל הוא רק בעוצמת התפיסה ובזיכרון. אם אדם חולם על אסון, הוא יחווה את זה כמציאותי, ואם יזכור את זה, יישאר עם טראומה. כך גם אם האסון קרה במציאות, אם הוא ישכח אותו, הוא לא ירגיש את הטראומה.

מה קורה אם מפרקים את התפיסה אפילו יותר?

כאשר מפרקים את המשפט "אני חושב שיש פה משהו שאני מגדיר אותו כשולחן", המילה "שולחן" היא החוליה החלשה ביותר. אם נוריד אותה, נקבל "אני חושב שיש פה משהו שאני מגדיר בצורה כלשהי". אם נוריד את "פה", נקבל "אני חושב שיש משהו". ואז, אפשר להמשיך ולפרק את המשפט עד שנגיע לשאלה "מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?", ובכך התפיסה כולה מתערערת.

האם ניתן להטיל ספק בעצם החשיבה?

אליעד מסביר שכשמגיעים לתמצום של כל הרעיונות, יש שלושה מרכיבים בסיסיים:
  • האני (החושב)
  • המחשבה
  • הדבר שנחשב
שלושתם תלויים זה בזה. אם אין חושב, אין מחשבה, ואם אין מחשבה, אין חושב. כאשר מבינים שהכל נשען על ההבדלה בין יש לאין, ושואלים "מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?", אז כל התהליך מגיע לסיומו. ברגע שמטילים ספק בעצם ההפרדה הבסיסית ביותר, אין לאן להתקדם יותר.

סיכום

הטלת ספק בחושים אינה אומרת סתם להכחיש את מה שרואים, אלא להבין את התהליך שמאחורי תפיסת המציאות. כל תפיסה של "שולחן" נובעת מההבדלה בין יש לאין, בין אני ללא אני, בין עבר להווה, ומבוססת על האמונה שיש הבדל בין יש לאין. כל ניסיון להטיל ספק בכך מוביל לשחרור מההגדרות המקובלות שלנו על המציאות ולמעבר לתפיסה הרבה יותר חופשית.
כיצד להטיל ספק בחושים?

אליעד פותח את הדיון בכך שהוא שואל מי נתן את העצה להטיל ספק בחושים. אם זו עצה של האדם עצמו, אולי אין להקשיב לה, אך אם אין להקשיב לה, למי כן להקשיב?

מה המשמעות של להטיל ספק בחושים?

נניח שאדם רואה שולחן ושואל את עצמו אם באמת יש כאן שולחן. אם יטיל ספק, אז לא ידע אם יש שולחן או אין שולחן. אבל גם כעת, הוא כבר מטיל ספק באופן מסוים, כי אם החושים היו תופסים את המציאות אחרת, הוא היה מטיל ספק בהם. כלומר, החושים קיימים בכל מקרה והשאלה היא מה המשמעות של להטיל ספק בהם.

האם להטיל ספק יביא לראות את הדברים כפי שהם?

אליעד שואל מי מחליט כיצד הדברים "באמת". אולי כפי שהם זה דווקא לראות שיש כאן שולחן? האם עיוור שלא רואה שולחן רואה את הדברים כפי שהם? ואם נראה את הדברים כפי שהם, מה זה ייתן?

הטלת ספק בחושים אינה פשוט לומר שאין שולחן, כי אם נסגור עיניים, כבר לא נראה שולחן, אך זה לא עוזר לנו. הרעיון הוא להבין את החושים עצמם. יש שולחן, אך מה עומד מאחורי תפיסת ה"יש כאן שולחן"?

פירוק התפיסה של "יש שולחן"

אם נרצה לדייק, אפשר לומר: "אני רואה שיש שולחן". ואם נדייק יותר: "העין שלי משדרת למוח שלי תמונה של שולחן". עוד יותר מדויק: "אני חושב שיש כאן שולחן". כלומר, מה שנשאר זה "אני חושב שיש כאן שולחן", ומכאן אפשר להמשיך לפרק את המשפט עוד יותר.

השאלה הבסיסית ביותר היא: מי אמר שיש הבדל בין יש לאין? אם לא יודעים זאת, אז לא ניתן לקבוע אם יש או אין שולחן.

המטרה היא לא להטיל ספק בחושים אלא להבין

המטרה אינה סתם להטיל ספק אלא להבין את התהליך שבו אנו תופסים את המציאות. כאשר רואים שולחן, המוח בעצם מפרש את הצורה, מזהה אותה, מייחס לה שם, ומבדיל בינה לבין מה שאינו שולחן. כל התהליך הזה מבוסס על כך שמבדילים בין יש לאין.

האמונה שיש הבדל בין יש לאין היא הבסיס לכל תפיסת המציאות. לכן, ההבנה של "הנה שולחן" צריכה להוביל לעומק עד שמבינים שהיא מושתתת על עצם ההבדלה בין יש לאין.

הטלת ספק בשלבים

כאשר אומרים "יש פה שולחן", אפשר להטיל ספק בשלבים:
  • מי אמר שיש פה שולחן?
  • אני רואה שיש פה שולחן.
  • אני חושב שאני רואה שיש פה שולחן.
  • אני חושב שיש פה משהו שאני קורא לו שולחן.
  • אני חושב שיש פה משהו.
  • אני חושב שיש משהו.
  • אני חושב שיש אפשרות שיש משהו.
  • אני חושב שיש הבדל בין יש לאין.
  • מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?
  • ברגע ששואלים זאת - כל תפיסת המציאות מתערערת.
ההבדל בין חלום למציאות

אליעד מתייחס גם לשאלה מה ההבדל בין חלום למציאות. אנשים חושבים שבמציאות הם רואים דברים ובחלום הם מדמיינים, אך למעשה גם הראייה היא סוג של מחשבה בעוצמה גבוהה יותר. הדמיון החלש הוא חלום, והדמיון החזק הוא ראייה.

כאשר אדם ישן וקורה לו אסון בחלום, הוא סובל מטראומה כי עבורו זה היה מציאותי. אם הוא שוכח זאת, זה כבר לא משפיע עליו. כלומר, מה שמתרחש בחלום אינו שונה ממה שקורה במציאות מבחינת החוויה של האדם, אלא רק בעוצמת התפיסה והזיכרון.

פירוק נוסף של התפיסה

אם נפרק את המשפט "אני חושב שיש פה משהו שאני מגדיר כשולחן", המילה "שולחן" היא החוליה החלשה ביותר. אם נוריד אותה, נקבל "אני חושב שיש פה משהו שאני מגדיר בצורה כלשהי". נוריד את "פה" ונקבל "אני חושב שיש משהו".

אפשר להמשיך ולפרק:
  • אני חושב שיש משהו.
  • אני חושב שיש.
  • אני חושב שאולי יש.
  • אני חושב שיש אפשרות שיש.
  • אני חושב שיש הבדל בין יש לאין.
  • מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?
  • אין הבדל - ואז הכל מתבטל.
האם ניתן להטיל ספק בעצם החשיבה?

אליעד מסביר כי בכל מהלך של צמצום, נשארים שלושה מרכיבים בסיסיים:
  • האני (החושב)
  • המחשבה
  • הדבר שנחשב
שלושתם תלויים זה בזה. אם אין חושב - אין מחשבה, ואם אין מחשבה - אין חושב.

אם מבינים שהכל נשען על ההבדלה בין יש לאין, ושואלים "מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?", התהליך מגיע לסיומו, כי ברגע שמטילים ספק בעצם ההפרדה הבסיסית ביותר, אין לאן להתקדם יותר.

סיכום

הטלת ספק בחושים אינה אומרת סתם להכחיש את מה שרואים, אלא להבין מה עומד מאחורי תפיסת המציאות. השולחן שאנו רואים הוא תוצאה של תהליך שבו המוח מפרש את המידע החושי ומבצע הבחנות בין יש לאין, בין אני ללא אני, בין עבר להווה.

כאשר מפרקים את התפיסה הזו בשלבים ומגיעים לשאלת הבסיס "מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?", התפיסה מתערערת לחלוטין. זהו התהליך שמוביל לשחרור מכל ההגדרות וליציאה מעבר לתפיסות המקובלות של המציאות.
שאלה: איך להטיל ספק בחושים?

אליעד: מי הציע לך להטיל ספק בחושים? אם העצה באה ממך, אז אולי עדיף לא לשמוע לעצות שלך? אך אם לא תשמע לעצות שלך, אז למי תשמע?

בא נניח שתטיל ספק בחושים, למשל אתה רואה שולחן, אז אולי אין כאן שולחן? מה זה נתן?

אם תטיל ספק בחושים, אז לא תדע אם יש כאן שולחן או אין כאן שולחן, נכון? אז עכשיו אתה תטיל ספק בחושים שלא יודעים, ואתה תאמר, יש שולחן. גם כרגע אתה מטיל ספק בחושים, אם החושים היו תופסים את המציאות אחרת, אז כבר עכשיו היית מטיל בהם ספק.

מה זה נותן שמטילים ספק בחושים? החושים קיימים בכל מקרה.

שאלה: אם אטיל ספק בחושים, אולי אראה את הדברים כפי שהם.

אליעד: אבל מי מחליט לך איך הדברים הם כפי שהם? אולי כפי מה שהם זה לראות שיש כאן שולחן.

האם עוור שלא רואה כאן שולחן, האם הוא רואה את הדברים כפי שהם?

ואם תראה את הדברים כפי מה שהם, מה זה נתן?

אתה מפספס משהו בלהטיל ספק בחושים. לא הבנת את הפואנטה.

להטיל ספק בחושים זה לא אומר שאין כאן שולחן, אם תעצום עיניים אתה מיד מטיל ספק בחוש הראייה ולא רואה שולחן. ואז מה?

הרעיון זה להבין את החושים. יש פה שולחן, שאלת השאלות היא, מה עומד מאחורי ה"יש פה שולחן".

אם אני רוצה לדייק יותר, אני רואה שיש פה עכשיו שולחן. ואם נרצה לדייק יותר, אני חושב שהעין שלי משדרת למוח שלי צורה של שולחן שנמצאת בתוך החדר עכשיו.

יש - יש שולחן, אני רואה שיש שולחן, ויש העין שלי אומרת למוח שלי שיש שולחן.

היותר מדוייק, אני חושב שיש פה שולחן. אני עכשיו חושב שיש פה שולחן.

אז נשאר להבין מה זה, אני חושב שיש שולחן.

אז אם מפרקים את זה, מהצד שיש הבדל בין יש לאין, יש אני, ולאני יש מחשבה שאומרת לו שיש פה משהו בצורה מסויימת שמוגדרת כרגע על ידי כשולחן. ואם הולכים אחורה ושואלים, מי אמר שיש הבדל בין יש לאין? אז אני לא יודע אם יש פה שולחן או אין פה שולחן.

אם אני לא יודע אם יש הבדל בין יש לאין, אז אני לא יודע ממילא הלאה.

אני אומר, כשאתה רואה שולחן תנסה להבין מה זה אומר. זה אומר שהמוח שלי חושב שיש שולחן.

במה תלוי שאני יחשוב שיש פה משהו? בזה שאני מבדיל בין מה שיש למה שאין. ואם אין הבדל בין יש לאין, אז אני לא יכול בכלל לדעת שיש פה משהו.

המטרה היא לא להטיל ספק בחושים, אלא המטרה בסוף זה לצאת מכל ההגדרות. ולצאת מכל ההגדרות זה על ידי הבנה.

אם אתה מבין, אתה מבין שיש הבדל בין יש לאין, ואז אתה מבין שיש הבדל בין אני ללא אני, ויש לי זיכרונות, ועבר והווה, ומחשבות וסיפורים, ואני רואה משהו ואז אני קורא לזה שולחן - זה מה שמסתתר מאחורי, הנה שולחן.

אבל ההתחלה של מה שמסתתר מאחורי - הנה שולחן, זה אני מאמין שיש הבדל בין יש לאין. ועל האמונה הזאת מושתת כל התפיסה.

ההבנה שאומרת הינה שולחן, תבין אותה עד לעומק שתראה שהיא נשענת על זה שיש הבדל בין יש לאין. אתה צריך להבין אותה ולא להטיל בה ספק.

איפה כן אפשר להטיל ספק בחושים, כשאתה שואל, אולי אין שולחן? זה עדיין משאיר את השולחן, אבל כשאתה שואל, אולי לא, אולי לא? אז בסוף אתה לא יודע כלום.

איך זה הולך? יש פה שולחן, אולי לא? אולי לא, אבל אני רואה פה שולחן. מה יותר אמיתי, שאני רואה שיש פה שולחן או שיש פה שולחן? שאני רואה שיש פה שולחן.

אז תטיל ספק גם בזה, אולי אני לא רואה שיש פה שולחן? אבל אפילו אם אני לא רואה שיש פה שולחן, אני חושב שיש פה שולחן. אז אולי אתה חושב שיש פה משהו אחר? אז התשובה, אני חושב שיש פה משהו ואני קורא לו שולחן.

ומשפט שאי אפשר לטעות בו, אני חושב שיש פה משהו.

מי אמר, אולי אין פה משהו? אולי פה אין משהו, אבל יש משהו באופן כללי. אולי זה לא פה? יש פה משהו שאני קורא לו שולחן, נחתוך את השולחן, אני חושב שיש פה משהו, נוריד את המילה פה, אז נשאר, אני חושב שיש משהו, נוריד את המילה יש משהו, נשאר, אני חושב שיש אפשרות שיש משהו, נוריד את היש אפשרות שיהיה משהו, נשאר, אני רואה שיש הבדל בין משהו ללא משהו, נוריד את זה, לא יודע כלום.

זה המהלך עד לנוק אאוט.

לא משנה אם אתה רואה שולחן או לא רואה שולחן, אם אתה עדיין יודע שיש משהו או שאין משהו, עדיין אתה נשאר בחווית צמצום.

כול זמן שאתה חווה משהו, או יודע שיש או שאין, אז אתה עדיין במוגדר.

דוגמה, יש פה שולחן, מה המילה הכי חזקה? יש. מה פחות חזקה? פה, ומה פחות חזקה? שולחן. יש - הכי מחויב.

ועכשיו אתה מתחיל להטיל ספק, מי אמר שיש פה שולחן? אני עכשיו רואה פה שולחן. את המילה רואה אפשר להחליף לחושב ש.. ועדיין נשארתי עם אותה משמעות.

ונשאל ומי אמר לך שיש פה שולחן?

השאלה אולי זה חלום? מבחינתי זה לא משנה, מה ההבדל בין חלום למציאות? השאלה היא כמה אני מרגיש שזה ממשי, אם אני מרגיש שזה ממשי עבורי אני מתייחס לזה, ואם זה לא ממשי עבורי, אני לא מתייחס לזה. ואם מבינים את זה, אז כבר אין הבדל בין חלום למציאות.

האדם חושב שיש הבדל בין חלום למציאות, כי הוא אומר, שבמציאות הוא רואה, ובחלום הוא מדמיין, אבל מה זה רואה? זה חושב בעוצמה חזקה, ומדמיין? חושב בעוצמה חלשה. מדמיין חלש זה חולם ומדמיין חזק זה רואה.

אם אדם מבין את זה, אז אין הבדל מבחינתו אם הוא ישן או ער.

אדם שישן בלילה וקרה לו אסון בלילה, הוא סובל מטראומה. כי מבחינתו זה קרה במציאות. אלא אם כן הוא שכח את זה, אבל גם אם זה קרה במציאות והוא שכח, אז זה גם לא משפיע עליו.

זאת אומרת, שמה שקורה לך בחלום בלילה זה כמו שזה קרה לך במציאות, אין שום הבדל, השאלה היא כמה אתה מודע לזה, וכמה אתה זוכר את זה.

נחזור לשולחן, אני חושב שיש פה שולחן, זה יותר חזק מ... אני רואה שיש פה שולחן.

מדוייק יותר, אני עכשיו חושב שיש פה משהו שאני מגדיר אותו כרגע כשולחן. עכשיו נראה מה החוליות החלשות שלו. מה המילה הכי חלשה במשפט? שולחן. אז נשאר, אני עכשיו חושב שיש פה משהו שאני כרגע מגדיר אותו בצורה כל שהיא. המילה שולחן נהפכה לצורה כל שהיא.

אפשר, אני עכשיו חושב שיש פה צורה כל שהיא שאני כרגע מגדיר אותה כצורה.

שאלה: זה שולחן, למה לסבך?

אליעד: אנחנו מנסים לגרום לבן אדם, שכאשר הוא רואה את השולחן, שיבין איך המוח עובד. כי המוח לא רואה פה שולחן, המוח רואה צורה, ולצורה הוא קורא שולחן. אנחנו מסבירים את הדבר שקורה במוח באלפית המילימטר. הוא הספיק להבדיל בין יש לאין, הוא הספיק להבדיל בין מה שהוא לבין מה שלא הוא, הוא הספיק לנתח מקום וזמן, פה או שם, כרגע או אתמול, איזה צורה, איזה גודל, מה אני זוכר שזה ואיך קוראים לזה - כל זה בזמן אמת.

אבל המוח לא ישר אומר לך שיש פה שולחן, הוא אומר שיש פה צורה ואחר כך יש פה שולחן. אפשר לכתוב ספר מה קרה לפני שהמוח ראה שיש פה שולחן. העולם נברא, הזיכרון הסתכרן, תחושת הזמן - העתיד והעבר, תחושת המקום, כל המנגנון.

ומה שאנחנו מסבירים פה, מה קרה לפני, עד מה קרה בהתחלה. מה היה האירוע הראשון שהוביל לכך שיש פה שולחן? התשובה, שהייתה הפרדה בין יש לאין.

אני כרגע חושב שיש פה משהו שאני כרגע מגדיר אותו בצורה כל שהיא. על מה אפשר לוותר? כרגע ופה זה אותה דרגת קושי, זה זמן ומקום.

אז אפשר להגיד, אני בזמן כל שהוא, חושב שיש במקום כל שהוא, משהו כל שהוא = אני בזמן ובמקום כל שהם חושב שיש משהו.

מה שאני בטוח הוא שיש משהו, ולא משנה הזמן והמקום. מה נשאר לנו - אני, בזמן ומקום כל שהם, חושב, שיש, משהו.

החוליה החלשה זה בזמן ומקום כל שהם, ונשאר אני חושב שיש משהו. ואת זה אפשר להפוך, אני חושב שיש, ואת זה אפשר להפוך, לאני חושב שאולי יש, ואת זה אפשר להפוך, שאני בטוח שיש אפשרות שיש, ואת זה להפוך שאני בטוח שיש הבדל בין יש לאין, ואז אני לא בטוח בזה, וסיימתי.

שאלה: אז נשארת עם האני.

אליעד: לא, אם את לא מבדילה בין יש לאין, אז הכל נעלם.

אני חושב שיש משהו, אני מוכן להטיל בזה ספק ולהגיד שאולי יש משהו, הבסיס של זה שאני חושב שיש אפשרות שיש משהו, כי אם לא הייתי חושב שיש אפשרות, לא הייתי חושב שאולי.

כדי שאפשר לחשוב שיש משהו, אני צריך לחשוב שיש אפשרות שיש משהו. ואני חושב שיש אפשרות שיש משהו מבוסס על זה שאני חושב שיש דבר כזה משהו.

שוב - אני חושב שיש פה משהו, כדי שאחשוב זאת אני צריך להיות מסוגל לחשוב שאולי יש פה משהו. כדי להיות מסוגל לחשוב שאולי יש פה משהו, אני צריך להיות מסוגל לחשוב שיש אפשרות שיש פה משהו. למעשה העברתי את זה לרמת הפוטנציאל. אמרתי שאפילו אם זה לא בכוח זה בפועל. כדי לחשוב שתהיה פה אפשרות שיש משהו, אני צריך לחשוב שיש משהו. וכדי לחשוב שיש משהו, בשביל זה אני צריך לחשוב שיש הבדל בין משהו ללא משהו. ואם אני שואל, מי אמר שיש הבדל בין משהו ללא משהו? זהו, נגמר, המהלך הסתיים.

אין לאן להתקדם יותר.

שאלה: למה אתה לא מפקפק בחושב?

אליעד: בכל צמצום שלא נעשה, בסוף ישארו שלושה - אני, חושב, משהו - החושב, המחשבה, והנחשב. איך שלא נצמצם, בסוף נגיע לשלושת אלו. יש את זה שחושב, יש את הדבר שחושבים עליו, ויש את המחשבה שמחברת אותם. יש את הרצון, הרוצה והדבר שרוצים.

עכשיו, הוודאות של שלושתם היא אותה וודאות, כל אחד מהם תלוי בקיומו של השני. אם אין חושב אין מחשבה. אם אין מחשבה אין חושב. ואי אפשר שתהיה מחשבה מבלי שיהיה מישהו שחושב אותה.

ואז אתה שואל, וזה עצמו על מה נשען? על זה שאני מבדיל בין יש לאין.

למשל אתה לוקח את החושב, ורואה שיש הבדל בין אני ללא אני. אתה לוקח את המחשבה ורואה שיש הבדל בין אני חושב על זה לבין אני לא חושב על זה. אתה לוקח את הדבר שאתה חושב עליו, ורואה שיש הבדל בינו לבין שאר הדברים.

בסוף אחרי כל הצמצומים יש דבר אחד שוודאי לי, שיש ואין זה שני הפכים, ואז שואלים מי אמר? וסיימת.
לשכנע בן אדם אין הבדל בין הגדרות חלומות מה ההבדל בין מרגיש איך פועל המוח יעוץ זמן אמת הפרדה בין יש לאין התקדמות 5 החושים איך המוח איך המוח עובד איך עובד איך עובד המוח איך עובד המוח האנושי איך פועל המוח איך פועלים אנושיות אנושית האנושי הבריאה החושים החיים הטלת ספק היקום המוח המוח האנושי המוח עובד העולם חוסר ודאות חוסר וודאות חוש הראיה חושים חיים חמשת החושים כיצד עובד המוח כיצד פועל המוח להטיל להטיל ספק להטיל ספק בחושים מוח סוד סודות סודות הבריאה סודות החיים סודות היקום סודות העולם ספק ספק בחושים ספקות ספקנות עובד עובד המוח האנושי עובדים עולם פועל המוח תודעה תודעה אנושית
חווית הזמן - האם אפשרי להתבלבל בין זמן עבר לזמן הווה לזמן עתיד? האם אפשרי לחשוב שהעבר עדיין לא התרחש? האם אפשרי לחשוב שהעתיד כבר קרה? איך המוח מפרש את חווית הזמן? מה זה דה זה וו? מה זה דז'ה וו? האם אדם יכול להתבלבל בין עבר לעתיד בחוויית הזמן שלו?
... לגבי זמן של אירוע אחד. מה ההבדל בין זיכרון לבין דמיון? מה זה דזה וו? האם אפשר לחשוב על תמונה ללא זמן? האם יש בלבול בין עבר לעתיד? איך פועל המוח בתפיסת זמן? מהי חוויית הזמן? ...
NLP, לימוד NLP, אימון אישי, קואצ'ינג, מהו NLP? דמיון מודרך, מה זה NLP? שינוי הרגלים, השגת מטרות, טיפול NLP, שיטת NLP, תת מודע, להיות מאושר, כסף, איך להתעשר? שיטות טיפול
NLP, לימוד NLP, אימון אישי, קואצ'ינג, מהו NLP? דמיון מודרך, מה זה NLP? שינוי הרגלים, השגת מטרות, טיפול NLP, שיטת NLP, תת מודע, להיות מאושר, כסף, איך להתעשר? שיטות טיפול
... מהו NLP וכיצד הוא מתקשר לשיטות טיפול אחרות? אליעד כהן מסביר ש - NLP היא שיטה או תאוריה שמטרתה העיקרית היא להסביר כיצד פועל המוח האנושי. השיטה מתמקדת בדרך שבה אנשים חושבים, מגיבים, משכנעים, מדמיינים ומעצימים את עצמם. שיטת ה - NLP, כמו שיטות רבות נוספות כגון דמיון מודרך וקואוצינג, מיועדת ...
איך לשתול מחשבות? איך פועלים מסרים תת הכרתיים? איך לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה? פלרטוט, טיזינג, מסרים כפולים, ריבוי משמעויות, מסר תת הכרתי, איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
... לכך היא, באמצעות שימוש במילים במשפטים ובצורות ביטוי, שיש להן ריבוי משמעויות. ואסביר את העניין לעומק, מתוך ההבנה של כיצד פועל המוח האנושי וכיצד המוח האנושי חושב. והעניין הוא, כי המוח של האדם חושב מחשבות שונות, לפי הפירושים שהוא מפרש את המידע שהוא קולט. כי המוח ...
סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה
סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה
סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה מהם המאפיינים של הזמן והזיכרון האנושי? ההרצאה עוסקת בהבנה מעמיקה של המוח האנושי, הזמן והזיכרון. אליעד מדבר על המאפיינים השונים של תחושת הזמן, הזיכרון האנושי, והפילוסופיה שמאחורי התפיסות שלנו את הזמן והמקום. הוא מתאר את המוח האנושי כמציב בפנינו שאלות רבות לגבי איך אנחנו תופסים את הזמן, את הרגע הנוכחי, ... והמציאות. איך הזמן קשור לתפיסת הזהות שלנו? במהלך ההרצאה, אליעד נכנס לתיאור מעמיק של האני האנושי. הוא מדבר על האני ועל איך תחושת הזמן משפיעה על תחושת הזהות שלנו. לדוגמה, הוא מציין כי הדרך בה אנחנו תופסים את האני קשורה ישירות לזיכרונות שלנו, ולתחושת העתיד. המוח האנושי משחק עם המידע הזה כדי ליצור את התחושות שלנו. אם האדם היה נאלץ לשכוח את ... מציע גם להתבונן במושג הזיכרון כמשהו שאנחנו מדמיינים או מתארים, ולא כמשהו קיים באופן מוחלט. איך המוח תופס את הזמן? אליעד ממשיך ומדבר על איך המוח האנושי מעבד את הזמן והזיכרון. הוא מעלה את רעיון שמי שמסוגל לחשוב על הרגע ... של רגעים שונים שמתקיימים במקביל, ולא כקו ישר של זמן שזורם מכיוון אחד לכיוון אחר. הוא מציע שהמוח שלנו למעשה בונה את זמן על בסיס רגעים שונים שמתאגדים יחד, וכולנו חיים ... פסיכולוגית מאשר פיזית. מהו זיכרון והאם אפשר לחיות בלעדיו? ההרצאה ממשיכה בהסברים על הזיכרון האנושי. אליעד מתאר את הזיכרון ככוח שמחבר את תחושת האני שלנו לעבר. הוא מציין שמי ... הוא גם מציע שלמעשה, הזיכרון וההבנה שלנו לגבי העתיד תלויים תמיד בהווה. האם הזמן הוא יצירה של המוח? בהמשך, אליעד מדבר על האפקט של הזמן כמשהו שמובנה במוח שלנו. המוח יוצר את תחושת הזמן על ידי התאמת תחושות ותמונות שהוא מקבל מהחושים. כל מה שאנחנו זוכרים או מדמיינים, כמו גם כל מה שאנחנו צופים בו, הוא מסונן דרך המוח שלנו שמקנה לו משמעויות שונות. ההבנה כאן היא שהזמן לא קיים כמציאות אובייקטיבית, אלא הוא חלק מהתפיסה הסובייקטיבית שלנו. כל מחשבה על עבר או עתיד נבנית על ידי המוח בהווה, וההבנה של זמן לא מתארת איזו תופעה חיצונית מוחלטת. מהו כוחו של הרגע הזה? מהם מאפייני הזיכרון האנושי? האם זמן הוא תופעה אובייקטיבית? איך המוח מעבד את הזמן? מהו הקשר בין הזמן לתחושת הזהות? ...
הראש כמרכז האדם, פרדוקס התמונה המלאה, להבין את עצמך, איך להבין את השאלה? לחקור הנחות יסוד, גוף האדם, האם הראש חושב? תפקידו של המוח, הראש ביחס לגוף האדם, המוח האנושי
הראש כמרכז האדם, פרדוקס התמונה המלאה, להבין את עצמך, איך להבין את השאלה? לחקור הנחות יסוד, גוף האדם, האם הראש חושב? תפקידו של המוח, הראש ביחס לגוף האדם, המוח האנושי
... את השאלה? לחקור הנחות יסוד, גוף האדם, האם הראש חושב? תפקידו של המוח, הראש ביחס לגוף האדם, המוח האנושי מהו תפקודו של הראש והאם הוא מרכז האדם? הראש נתפס פעמים רבות כמרכז של האדם, מקום שבו מתרחש כל החשיבה וההבנה של המציאות. אך השאלה המרכזית היא, האם הראש באמת חושב? האם המוח, שהוא חלק מהראש, הוא המקום שבו מתבצעות כל הפעולות המחשבתיות, או שמא יש מקום אחר בתהליך הקוגניטיבי? אחת השאלות המתעוררות בסוגיה הזו היא אם המוח הוא מכונה המייצרת את החשיבה, או האם יש לו תפקיד אחר. המוח נתפס כמעין מחשב, שבו כל מחשבה או פעולה נובעת מתוך מערכת מסוימת. איך להבין את השאלה ולחקור הנחות יסוד? כדי להבין את השאלה, יש להתחיל בחקירת הנחות היסוד שמהן נובעת התפיסה שלנו לגבי הראש והמוח. לדוגמה, אם אנחנו מניחים שהמוח הוא מרכז החשיבה, אז כיצד נוכל להסביר את העובדה שלא תמיד אנחנו מודעים לכל מה שמתרחש בו? אם נניח שהמוח הוא המקום שבו כל המחשבות נוצרות, אז מדוע לא ניתן לראות את המחשבות כיצורים עצמאים במציאות? כל אלו הם שאלות שמניעות את הדיאלוג. ... לנו גישה ישירה אליו. למשל, אם אנחנו רואים את המחשבות שלנו בתוך המוח, האם יש לנו בכלל נגישות ישירה לחוויות האלה? האם אנחנו יכולים לראות את המוח של עצמנו? שאלה נוספת היא האם אנחנו יכולים לראות את המוח שלנו. כמובן, אנחנו לא רואים את המוח בצורה ישירה, אך האם אנחנו באמת חווים אותו כמו שהוא או רק את מה שהוא מייצר? איך המוח עצמו מבצע את פעולתו? האם אנחנו מודעים לתהליך שבו נוצרות המחשבות? הבעיה המרכזית היא לא רק להבין את המוח ככזה, אלא להבין איך אנחנו יכולים להרגיש או לתפוס את המחשבות שלנו כאשר אין לנו גישה ישירה אליהם. האם כל החוויות שלנו נובעות רק מהראש? ... את כל החוויות הפיזיות. האם אנחנו יכולים להבין את עצמנו מתוך המוח שלנו? כדי להבין את עצמנו, אנחנו נדרשים לגישה מחוץ לעצמנו. המחשבות שלנו וההבנה שלנו את העולם מצריכות ניתוח של המידע שמגיע אלינו, ... האם ניתן להבין את עצמנו כאשר כל מה שאנחנו חווים הוא מתווך דרך המוח, אשר לא ניתן לראותו ישירות. מהו פרדוקס התמונה המלאה? פרדוקס התמונה המלאה עוסק בהבנה של התמונה הכוללת. הבעיה היא שלא ניתן להבין את ... את התמונה בשלמותה. זהו פרדוקס שמלמד אותנו על הגבולות של ההבנה האנושית. מה תפקידו של המוח? איך להבין את עצמך? האם העולם הוא אשליה? האם ניתן לראות את המוח? מהו פרדוקס התמונה המלאה? ...
סודות המוח האנושי, סודות המקום, סודות הזמן, אין מקום, אין זמן, מימד המקום, מימד הזמן, מרחב המקום, מרחב הזמן, אשליית המקום, אשליית הזמן, תחושת המקום, תחושת הזמן, איך נוצר העולם?
סודות המוח האנושי, סודות המקום, סודות הזמן, אין מקום, אין זמן, מימד המקום, מימד הזמן, מרחב המקום, מרחב הזמן, אשליית המקום, אשליית הזמן, תחושת המקום, תחושת ... של אותו הדבר. האם ניתן להבין את המקום והזמן כמושגים נפרדים? אליעד מציע כי אם היה רק מקום אחד קבוע, אז לא היה צורך בזמן, שכן לא היו כל שינויי מיקום. מנגד, אם היה רק רגע אחד בזמן, אז לא היה צורך במרחב כי כל האירועים היו מתרחשים בו זמנית. רעיון זה מצביע על כך שההבחנה ... אבל אנחנו מפרקים אותה למרווחי זמן ופריטי מקום. כל השינויים שאנחנו חווים עשויים להיות לא יותר מאשר פרשנות שלנו את הקיום. האם מקום וזמן הם חלק מתודעתנו? במהלך ההרצאה, אליעד מציע שמקום וזמן לא קיימים מחוץ לתודעתנו. כל תפיסתנו את העולם עשויה להיות לא יותר מאשר חוויה פנימית בלבד. אם זה נכון, אז העולם הוא חלק מהתודעה שלנו, וההבנה של איפה נמצא העולם? לא הגיונית, כיוון שהעולם אינו מחוץ לנו - הוא בתודעה שלנו. מה המשמעות של לערער על קיומם של מקום וזמן? אליעד מציע אם נבין שמקום וזמן אינם חלק מהמציאות האובייקטיבית ... קיימים? לסיום, שאלת האם ניתן להוכיח שמקום וזמן קיימים נשארת פתוחה. מצד אחד, אנחנו חווים אותם בחוויותינו, אך מצד שני, אם כל חווייתנו היא תוצר של התודעה, ייתכן שמקום וזמן אינם קיימים כעצם אובייקטיבי אלא רק כתפיסה שלנו. לסיכום ההרצאה עוסקת בשאלות יסודיות בנוגע למקום וזמן, ומעלה את הרעיון שהמציאות היא לא כפי שאנחנו תופסים אותה. אליעד מציע שיתכן שמקום וזמן אינם קיימים, ... להרגיש מוגבלים על ידי תחושות הזמן והמרחב ולהתמקד בהבנה שהכל עשוי להיות תפיסה פנימית בלבד. מה הקשר בין מקום וזמן? האם מקום וזמן באמת קיימים? איך התודעה שלנו יוצרת את התחושה של מקום וזמן? מה יקרה אם נבין שאין מקום וזמן? האם הכל קורה באותו מקום ובאותו זמן? האם אפשר ... הדבר הזה שאינו נמצא בשום מקום? אם משהו לא נמצא בשום מקום, משמעות הדבר שהוא לא קיים כלל. אך אם הוא בכל זאת קיים, הרי שהוא נמצא בתוך מציאות שאין לה מיקום ברור. האם כל הדברים מתרחשים באותו מקום? רעיון מעניין שמעלה אליעד הוא שהכל קורה באותו מקום, פשוט בזמנים שונים. לדוגמה, ... שהשינויים שאנו חווים הם רק תוצאה של הדרך שבה אנו קולטים את המציאות. ייתכן שכל השינויים הם רק פרשנות שלנו, כלומר, המציאות עצמה היא אחת וקבועה, אך התודעה שלנו מפרקת אותה לרגעים נפרדים. כיצד קשורה תפיסת המקום והזמן לתודעה שלנו? אליעד מסביר שהמקום והזמן קיימים בראש שלנו כתפיסה, וייתכן שהם אינם קיימים מחוץ לתודעה. כלומר, ייתכן שכל החוויה שלנו של העולם היא רק תפיסה פנימית, ואין באמת חוץ. אם זה נכון, אז השאלה איפה נמצא העולם? אינה הגיונית, כי העולם אינו מחוץ לנו אלא חלק מהתודעה שלנו. מה משמעות היכולת לערער על הקיום של מקום וזמן? אם נבין שהמקום והזמן הם לא מחויבים אלא רק תפיסה שלנו, נוכל ... להוכיח שמקום וזמן קיימים? שאלה זו נשארת פתוחה. מצד אחד, אנחנו חווים מקום וזמן ולכן הם נראים לנו מציאותיים. מצד שני, אם כל החוויה שלנו מבוססת על התודעה , ייתכן שהם אינם קיימים כשלעצמם, אלא רק בתפיסה שלנו. לסיכום אליעד עוסק בשאלות יסודיות על טבעם של המקום והזמן ומעלה אפשרות שהמציאות אינה כפי שאנו חווים אותה. אולי מקום וזמן הם לא באמת קיימים, אלא רק תפיסה ... מקום אך בזמנים שונים. ההבנה הזאת יכולה לשנות לחלוטין את הדרך שבה אנו תופסים את הקיום שלנו. מה הקשר בין מקום וזמן? האם מקום וזמן באמת קיימים? איך התודעה שלנו יוצרת את התחושה של מקום וזמן? מה יקרה אם נבין שאין מקום וזמן? האם הכל קורה באותו מקום ובאותו זמן? האם אפשר ...
סודות השכל האנושי, חיפוש האמת המוחלטת, להפוך להיות אלוהים, אין הבדל בין יש לאין, גבול המוח האנושי, לצאת מהמטריקס, לנצח את המשחק, לצאת מהשכל האנושי, גבול השכל האנושי
סודות השכל האנושי, חיפוש האמת המוחלטת, להפוך להיות אלוהים, אין הבדל בין יש לאין, גבול המוח האנושי, לצאת מהמטריקס, לנצח את המשחק, לצאת מהשכל האנושי, גבול השכל האנושי
סודות השכל האנושי, חיפוש האמת המוחלטת, להפוך להיות אלוהים, אין הבדל בין יש לאין, גבול המוח האנושי, לצאת מהמטריקס, לנצח את המשחק, לצאת מהשכל האנושי, גבול השכל האנושי מהם גבולות השכל האנושי וכיצד ניתן לפרוץ אותם? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת בשאלה האם יש גבולות לשכל האנושי, והאם אפשר לפרוץ את אותם גבולות כדי להגיע להבנה מוחלטת של המציאות. אליעד מציע שכשאנחנו ... אנחנו לרוב נתקלים במגבלות השכל האנושי, שמבוסס על הבחנות בין יש לאין, בין אמת לשקר, ובין טוב לרע. אבל האם אפשר לחשוב מעבר ... הן רק אשליה מחשבתית? הגבולות של השכל האנושי כיצד אפשר לפרוץ את גבולות המחשבה? אליעד מציע כי הדרך להבין את המציאות באופן מוחלט היא לנסות לבטל את ההבחנה בין יש לאין. השכל האנושי מחפש תמיד תשובה חד - משמעית: או שיש משהו, או שאין אותו. אך מה קורה אם ננסה לדמיין מצב ... באותו רגע ובאותו מקום, ייתכן כי המוח האנושי לא יוכל לתפוס את המצב הזה, משום שהמחשבה האנושית בנויה על הבחנות כאלה. מה קורה כשאדם מפסיק להבדיל בין יש לאין? אם נניח שהמציאות האמיתית ... האם ניתן להשתחרר לחלוטין מהמחשבה האנושית? אליעד טוען כי אדם שיבין שאין הבדל בין יש לאין, בין אמת לשקר, ובין טוב לרע, יוכל להבין ... את המשחק ולצאת מהמטריקס של המחשבה האנושית. האם הרצון הוא מה שמגביל אותנו? אליעד מציע שאדם תמיד רוצה משהו, משום שהוא מרגיש שחסר לו ... שהחיסרון הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה האנושית, הוא יכול ללמוד לחוות אותו מבלי להיאבק בו. סיכום לסיכום, אליעד מציין כי השאלה האם ניתן לפרוץ את גבולות השכל האנושי נותרת פתוחה. מצד אחד, השכל תמיד מחפש הבחנות והבדלים, ומצד שני, יש אפשרות להשתחרר מהמחשבה ... את המשחק ויוצא מהמטריקס של המחשבה האנושית. מהם גבולות השכל האנושי? כיצד אפשר להבין את המציאות מעבר לתפיסה הרגילה? מהי האמת המוחלטת? כיצד ניתן להשתחרר ... הבדל בין יש לאין? מהם גבולות השכל האנושי וכיצד ניתן לפרוץ אותם? אליעד כהן מסביר בהרצאה את אחת השאלות היסודיות ביותר שהאדם יכול לשאול את עצמו: מהם גבולות השכל האנושי? כיצד אפשר להבין את המציאות מעבר לתפיסה הרגילה שלנו? השכל האנושי מוגבל בכך שהוא מבחין בין יש לאין, בין אמת לשקר, בין טוב לרע. אך האם אפשר לחשוב מעבר ... מקום. האם אפשר בכלל לחשוב על כך? המוח האנושי נתקל כאן במחסום, משום שהמערכת הלוגית שלו אינה בנויה לאפשרויות אלו. מה קורה כאשר ... מצב שכלי שקשה מאוד להגיע אליו, כי המוח תמיד רוצה להיאחז בהגדרות. האם ניתן להשתחרר לחלוטין מהמחשבה האנושית? מי שמצליח להשתחרר מהמחשבה הדואלית, מגיע להבנה שאין צורך להיאבק במציאות או לנסות ... לחוות את המציאות ללא מגבלות השכל האנושי. זהו מצב שבו האדם אינו עוד מחפש תשובות, כי אין לו שאלות. הוא חווה את המציאות כפי שהיא, ... החיסרון הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה האנושית. תמיד יהיה לאדם משהו שיחסר לו, כי בלי חיסרון - אין תנועה, אין התפתחות ואין קיום של ... השאלה האם ניתן לפרוץ את גבולות השכל האנושי נותרת פתוחה. מצד אחד, השכל תמיד מחפש הבחנות והבדלים, ומצד שני, אפשר לשחרר את עצמנו ... המשחק ויוצא מהמטריקס. מהם גבולות השכל האנושי? כיצד אפשר להבין את המציאות מעבר לתפיסה הרגילה? מהי האמת המוחלטת? כיצד ניתן להשתחרר ...
צחוק, הומור, בדיחות, חוש הומור, רצינות, בדיחות הדעת, ישוב הדעת, שחרור רגשי, הומור עצמי
צחוק, הומור, בדיחות, חוש הומור, רצינות, בדיחות הדעת, ישוב הדעת, שחרור רגשי, הומור עצמי
... הומור, בדיחות, חוש הומור, רצינות, בדיחות הדעת, ישוב הדעת, שחרור רגשי, הומור עצמי מה המשמעות האמיתית של צחוק? צחוק, לפי אליעד כהן, הוא ... והצחוק מאפשר לך להרגיש את מה שהרגשת. למה אדם בלי חוש הומור לא צוחק? כי יש היגיון מסוים שאומר שאתה לא אמור לחשוב על זה. לכן אומרים שאין לו חוש הומור, הוא לא יכול לחשוב בצורה לא שגרתית. האדם למשל לא יכול בשכל הרגיל לצחוק על מישהו שנופל, ולכן הוא אומר שזה ...
הומור, איך לפתח חוש הומור? איך לגרום למישהו לפתח חוש הומור? פיתוח חוש הומור, איך מפתחים חוש הומור? איך להתמודד עם חוסר חוש הומור? איך לעזור למישהו שאין לו חוש הומור? למה אין לי חוש הומור? למה חסר לי חוש הומור? איך לצחוק? בדיחות
הומור, איך לפתח חוש הומור? איך לגרום למישהו לפתח חוש הומור? פיתוח חוש הומור, איך מפתחים חוש הומור? איך להתמודד עם חוסר חוש הומור? איך לעזור למישהו שאין לו חוש הומור? למה אין לי חוש הומור? למה חסר לי חוש הומור? איך לצחוק? בדיחות
... איך לפתח חוש הומור? איך לגרום למישהו לפתח חוש הומור? פיתוח חוש הומור, איך מפתחים חוש הומור? איך להתמודד עם חוסר חוש הומור? איך לעזור למישהו שאין לו חוש הומור? למה אין לי חוש הומור? למה חסר לי חוש הומור? איך לצחוק? בדיחות למה קשה לפתח ישירות חוש הומור? כדי לעזור למישהו לפתח חוש הומור, לא מתחילים מניסיון לגרום לו ישירות להצחיק. הסיבה לכך פשוטה: מי שחסר חוש הומור מפרש באופן רציני ומוגזם כל אמירה שנאמרת לו או לאחרים, ומתקשה להבחין בגבול בין צחוק לפגיעה. לדוגמה, כשאומרים למישהו משפט כמו מה, לא לקחת את הכדורים היום?, האדם חסר חוש ההומור מיד מרגיש פגוע, כי הוא מפרש את האמירה כפגיעה אמיתית. הוא לא מבין שזה נאמר בהומור, ... אותו. אם הוא היה אומר משפט כזה לאחר, הוא היה עושה זאת בכוונה לפגוע, ולכן הוא בטוח שגם אחרים עושים לו זאת במטרה לפגוע בו. מהו השלב הראשון בפיתוח חוש הומור? השלב הראשון בפיתוח חוש הומור הוא לא לעודד את האדם להצחיק, אלא לעזור לו להפסיק להיפגע. המטרה היא להפחית את ... מה, לא לקחת את הכדורים היום? גם כאשר היא נאמרת ברצינות, הוא יהיה פתוח להבין שמדובר באמירה הומוריסטית ולא בפגיעה מכוונת. זה השער שיאפשר לו לפתח חוש הומור טבעי. איך להפסיק להיפגע מהערות של אחרים? כדי להפסיק להיפגע, מומלץ לעזור לאדם לשאול ... כל כך ברצינות. כאשר הוא ילמד להגיב בצורה מאוזנת יותר, הוא יוכל לזהות בקלות את ההומור שבדבר ולא ייקח את המחמאות כמציאות מוחלטת. איך הרעיון של חוש הומור קשור לתחומים אחרים? אליעד מסביר שהעיקרון של פיתוח חוש הומור תקף גם לתחומים אחרים בחיים. לפני שמנסים לגרום למישהו לאהוב משהו, צריך לגרום לו ... למה הוא מפחד או שונא סרטים כאלה. לאחר שמצמצמים את הפחד או השנאה, קל יותר לפתוח אותו לחוויות חדשות ואולי אף להנאה מהן. מהו הרעיון המרכזי של פיתוח חוש הומור? הרעיון המרכזי שאליעד מדגיש הוא שחוש הומור מתפתח באופן טבעי כאשר האדם מפסיק לקחת דברים באופן רציני ומוגזם. אם אדם לא נפגע ... הצד המצחיק שלהם. לכן, אין טעם ללמד ישירות איך להצחיק, אלא עדיף לעזור לאדם להבין שאמירה יכולה להיתפס גם כהומור ולא רק כפגיעה. לסיכום, הדרך לפיתוח חוש הומור היא ללמוד להפסיק להיפגע או להתלהב בצורה מוגזמת, ורק לאחר מכן אפשר לראות את ההומור שבדברים בצורה טבעית ואוטומטית. פיתוח חוש הומור התמודדות עם פחד מפגיעה איך לא לקחת דברים ברצינות שיפור תקשורת בין אישית איך לצחוק מבדיחות? איך לעזור למישהו שאין לו חוש הומור? האם צריך לפתח ישירות חוש הומור? כשרוצים לעזור למישהו לפתח חוש הומור, לא מתחילים בניסיון ישיר לגרום לו להיות מצחיק. אם אדם חסר חוש הומור ומתייחס ברצינות מוגזמת לכל אמירה, קשה לו לראות איפה ההומור נכנס. הדוגמה הנפוצה היא אמירה כמו מה, לא לקחת את הכדורים היום?, שנאמרת באופן הומוריסטי, אבל מתקבלת באופן פוגעני אצל מי שאין לו חוש הומור. הסיבה לכך היא שהוא מפרש את האמירה כאילו היא מכוונת לרדת עליו ולפגוע בו. למה חשוב להבין את מקור הפגיעה? אדם שאין לו חוש הומור עשוי לפרש הערה הומוריסטית בתור פגיעה ממשית. הוא מדמיין שאם הוא עצמו היה אומר מה, ... אחר אומר זאת לו או למישהו אחר, הוא סבור שהכוונה היתה לפגוע. לכן הוא מתקשה לראות את ההומור שבדבר. כיצד הופכים פגיעה להומור? כדי לאפשר למישהו לפתח חוש הומור, צריך תחילה לעזור לו להפסיק להיפגע. אם הוא לא יישאר פגוע, יהיה לו קל יותר להבין ... הוא להבין מדוע הוא מפחד או סובל מסרטים כאלה. לאחר שמפחיתים את רמת השנאה, נוצר פתח לחוויה חדשה ואולי אף להנאה. מה הרעיון המרכזי? המפתח לפיתוח חוש הומור הוא לעזור לאדם לא לקחת דברים ברצינות יתרה. אם אדם לא נרתע ממשפטים מסוימים ולא נפגע ... לראות את הצד הקליל וההיתולי. במקום לנסות ללמד ישירות איך להצחיק, כדאי להראות לאדם שאפשר לפרש אמירה גם כצחוק ולא רק כעלבון, ובכך לאפשר לו לפתח חוש הומור באופן טבעי. פיתוח
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך פועל המוח?, האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך פועל המוח?, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיה הוליסטית, מאמן אישי בתל אביב, מאמן אישי לעסקים בתחום איך פועל המוח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2363 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 02:23:05 - wesi1