... כאינסופי, כי עצם ההגדרה היא הגבלה. לכן, מנקודת מבט זו, הכל הוא רע מוחלט, הן השורש והן התוצאה. האם העולם הוא טוב מוחלט
והכל אחד? האפשרות הרביעית וההפוכה לחלוטין, שאליעד כהן מציג, היא לומר שהכל הוא טוב מוחלט. במצב כזה, שבו הבריאה והבורא הם
אחדות שלמה, אז הכל הוא טוב באופן מוחלט ואין הפרדה בין טוב לרע. אליעד מתאר כיצד ההפרדה בין טוב לרע היא שמייצרת את הרע, ולכן אם הכל הוא אחד מוחלט, אין כל מקום להפרדה כזו, ומכאן שאין מקום לרע כלל. בתפיסה הזו, הביטוי טוב דרכו להיטיב מקבל משמעות מיוחדת. כאשר
הכל אחד, המשמעות של טוב איננה נפרדת מרע, אלא הטוב הוא בעצם
האחדות שמכילה הכל בתוכה. לכן, רק מתוך פרספקטיבה שבה אין הבדל בין טוב לרע, ניתן לומר שהכוח שמניע את הכל הוא טוב שדרכו להיטיב. מנגד, אליעד מסביר שאם הכוח הזה ... ידי הגדרות של טוב או רע. במצב כזה, הכוח שמניע את הכל אכן מיטיב, משום שההטבה היא עצם הקיום של המציאות כולה ללא הפרדה. לכן,
האחדות של הטוב והרע היא זו שמאפשרת את ההטבה האמיתית, ולא ההפרדה וההבחנה ביניהם. מה המשמעות של אינסוף וסוף
באחדות הטוב והרע? אליעד מדגים את הרעיון הזה באמצעות מושג האינסוף והסוף. הוא מסביר שבמציאות מוחלטת, האינסוף והסוף הם למעשה אחד, משום שההבחנה ביניהם קיימת רק בעולם של נפרדות. כאשר מבינים
שהכל אחד , מתברר שאין כל מגבלה או הפרדה, ולכן קיימות אינסוף ישויות אינסופיות באופן בלתי מוגבל. במצב כזה, כל ישות היא גם אינסופית וגם סופית בו - זמנית, וזהו הביטוי העליון של
האחדות ושל הטוב המוחלט. לסיכום - כיצד להבין האם הכוח טוב או רע? אליעד כהן מסכם ארבע תפיסות עיקריות: הכוח לא טוב ולא רע כי הוא מעבר לטוב ולרע. הכוח הוא גם ... דומה לזו של האפשרות הראשונה. הכוח רע לחלוטין, כי כל נפרדות היא רע והכוח עצמו נפרד מתוצריו. הכוח הוא טוב מוחלט, כי הוא
האחדות הכוללת הכל בתוכה ללא כל הפרדה. האפשרות הרביעית היא זו שמציגה את החיבור המוחלט בין הטוב לרע, בין הבורא לבריאה, בין הסוף לאינסוף. כאשר אדם מבין ומרגיש את
האחדות הזו, הוא חווה את הטוב האמיתי והאינסופי בשלמותו המוחלטת. האם אלוהים הוא טוב או רע? האם העולם הוא טוב מוחלט? מה המשמעות של טוב דרכו להיטיב? האם
הכל אחד? מה ההבדל בין נפרדות
לאחדות? מהם מחויב המציאות ואפשרי המציאות? האם קיים טוב מוחלט בלי רע? הפעם אני רוצה לדבר על הכוח שמניע את העולם, האם הוא טוב או רע? והכח המניע את העולם, ... נפרד ממה שיצא ממנו המסובב הוא לא התוצאה, הוא הסיבה. ועכשיו ניתן את נקודת המבט ההפוכה שהכל טוב, ומי שיתבונן מנקודת מבט מסוימת
הכל אחד, כל הביטויים של ההוויה נכללים בבריאה, ואם הבריאה והבורא הם אחד
ומאוחדים אז הכל טוב מוחלט, והכח שמניע את הכל טוב דרכו להיטיב, אבל גם מעצם כך שהוא עושה פעולה, הוא רע, כי צמצמנו אותו, כל הגדרה היא רעה, ההטבה היא רעה, כי הוא נפרד ומתי זה נכון טוב דרכו להיטיב, כי
הכל אחד, אין טוב ורע, טוב דרכו לעשות רע וגם טוב
ולאחדות של הטוב והרע הם אחד, ואין רע, ודרכה להיטיב, כי בוראת בריאות נפרדות שכולן מיטיבות. ואם נתכוון להגיד טוב דרכו להיטיב כי יש רע, אז זה לא נכון אבל ... כי יש לו ההפך, אפשר לשלול את קיומי, וגם אפשרי המציאות הוא מחויב, כי זה שני צדדים של אותו המטבע אבל הסוף והאינסוף הם אחד, כי
הכל אחד, יש אינסוף ישויות אינסופיות בו זמנית שיש קיימות ישויות סופיות, והאינסוף הוא גם סופי, כי יש לו ההפך, אך מצד האמת כן יש אינסוף ישויות סופיות ולא סופיות בו זמנית, כי הכוח הוא בלתי מוגבל וגם זו הגדרה להגיד בכלל שהוא בלתי מוגבל. ובשורש
הכל אחד, והבורא הוא הבריאה, והבריאה היא הבורא. ...