... של
האחדות הכל טוב
הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב
הכל אחד? כשאדם מתקרב לחכם האמיתי, נפתחים לו שבילי השכל להבין שהכל טוב
ושהכל אחד. כי החכם האמיתי מגלה לאדם שהכל טוב תמיד
ושהכל אחד תמיד. וכאשר האדם מקבל את השכל של החכם האמיתי שהכל טוב
ושהכל אחד, עליו לשים לב לכך שהשכל שלו יהיה עם אמת. כי יש כאן עניין עמוק, והוא שכאשר האדם מנסה ללמד את עצמו שהכל טוב תמיד, הרי שבכך ... מציאות. ותפישת המציאות הראשונה, היא שיש בעולם שלנו טוב ורע, ושלא
הכל אחד, ושלא הכל טוב תמיד. ותפישת המציאות השנייה, היא
שהכל אחד ושהכל טוב תמיד. וכל בני האדם בעולם חיים בתפישת המציאות שבה יש בעולם שלנו טוב ורע, ושבה לא
הכל אחד ולא הכל טוב תמיד. והנה, כאשר האדם מתקרב לשכל של החכם האמיתי, אז הוא מגלה את תפישת המציאות שבה הכל טוב
והכל אחד תמיד. ואז האדם גם הוא רוצה להרגיש שהכל טוב תמיד. ואז האדם מנסה ללמד את עצמו ולהרגיל את מחשבתו לחשוב שהכל טוב תמיד. ... וכיוב), הרי שבכך בעצם, האדם מרחיק את עצמו מההבנה שהכל טוב
ושהכל אחד תמיד. כי ברגע שהאדם מנסה לגרום לעצמו לחשוב שהכל טוב, במקום לחשוב שיש טוב ורע, הרי שבכך בעצם האדם יוצר רע. כי בכך שהאדם ... של החכם האמיתי הוא שכל עמוק מאוד. וכאשר החכם האמיתי מלמד את האדם
שהכל אחד ושהכל טוב תמיד, אין הכוונה של החכם לומר שתפישת המציאות שבה יש טוב ורע היא שגויה. כי במציאות שלנו בהחלט יש גם טוב וגם רע. ולא
הכל אחד ולא הכל טוב. אלא, שהחכם האמיתי מגלה לאדם את האמת, שידע שמצד האמת אין הבדל בין שתי תפישות המציאות המנוגדות האלו. כי כלפי חוץ נראה שיש הבדל בין מי שאומר
שהכל אחד ושהכל טוב, לבין מי שאומר שלא
הכל אחד ושלא הכל טוב ושיש גם טוב וגם רע. ואצל האדם נדמה לו שיש הבדל בין שתי תפישות המציאות האלו. והחכם האמיתי כאשר הוא אומר לאדם ... יש טוב ויש רע, היא טובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל טוב
ושהכל אחד תמיד, וטובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל רע, ושהכל לא אחד תמיד. כי מצד האמת מצד עומק המציאות, אין הבדל בין תפישות ... הכל רע לבין הכל טוב וגם או רע. כי מי שיש לו שכל גדול, הוא יודע
שהכל אחד תמיד. וכאשר האדם שומע את השכל שהכל טוב תמיד, הוא מנסה לגרום לעצמו להרגיש את הטוב הזה, על ידי זה שהוא מנסה לשכנע את עצמו ... האמיתי חי בעולם של טוב ושל רע. אלא שהחכם האמיתי יודע שמצד האמת,
האחדות נמצאת
באחדות עם הנפרדות. ושמצד האמת אין הבדל בין
אחדות לבין נפרדות. ועל ידי זה החכם האמיתי חווה את המציאות שיש בה טוב ורע, בדיוק כמו מציאות שבה הכל טוב, או הכל רע. ונבהיר: ... בין תפישות המציאות האלו. כי החכם האמיתי מכיל בתוכו את ההפכים
באחדות גמורה. ולהכיל את ההפכים
באחדות גמורה, אין פירושו שאצל החכם האמיתי אין הפכים, אלא הכוונה היא שהחכם האמיתי חווה את הנפרדות של ההפכים, בדיוק כמו
אחדות גמורה שבה אין שום הפכים. כי מי שמבדיל בין תפישת מציאות שמבדילה בין טוב לרע, לבין תפישת מציאות שלא מבדילה בין טוב לרע, ... שלנו, וגם לא מבדיל בין טוב לרע בעולם הפנימי שבתוכו. וזאת שלמות
האחדות, כאשר אין הבדל בין הפכים לבין
אחדות. כי גם המחשבה שיש הבדל בין הפכים לבין
אחדות ההפכים, גם זאת נפרדות. ואצל החכם האמיתי, אצלו אין הבדל בין הפכים לבין אין הפכים לבין
אחדות ההפכים לבין נפרדות לבין
אחדות. כי אצלו הכל נפרד
והכל אחד בו זמנית. והנפרדות נמצאת
באחדות עם ה