... מטיל ספק בכל דבר, כל פעם שהוא
בנפרדות, הוא רואה
נפרדות, הוא מטיל ספק
בנפרדות. אם הוא רואה משהו נפרד, הוא שואל את עצמו, מי אמר שזה שונה? מי אמר שזה טוב וזה רע? האדם צריך לחקור מה קורה כאן ולגלות את השורש של
הנפרדות, עכשיו האדם רוצה משהו, זה נקרא
נפרדות כי זה אומר אני רוצה את זה ולא רוצה את זה. ועל האדם לחקור את השורש ולגלות למה את זה אני רוצה ואת זה אני לא רוצה? ונגיד שיש אלוהים, ואתה אומר שאלוהים עושה איזו פעולה. אל תקבל את זה כמובן מאליו, כי זה
נפרדות, ולמה? כי אחרי שאתה אומר שאלוהים רוצה משהו זה כבר
נפרדות, כי יש רוצה, ויש לא רוצה., יש את אלוהים ויש את הרצון שלו, זה אומר אלוהים נפרד מרצונו. ואני אומר אל תקבל את
הנפרדות כמובן מאליו, תחקור את הדבר, איך נוצר הרצון של אלוהים? ואיך נוצר אלוהים, ומה היה הכוח שהפריד, שניתק את אלוהים מהעולם, שניתק את הרצון של אלוהים. איך התהוותה המחשבה של ... ומקום, נוצר זמן ומקום, אל תקבל את
הנפרדות כמובנת מאליה, תחקור, תתבונן איך נוצרו סיבות בעולם, מה יצר את הסיבה הראשונה? ואיך נוצרה אקראיות? ועל ידי שאדם שואל ומרבה לשאול, על האדם בסופו של דבר לשאול את כל ... מוחלט, אפשר להוכיח. ושאדם חוקר את
הנפרדות, אז לצורך העניין הוא מגיע לאלוהים, ואז הוא שואל מה יוצר את הרצון של אלוהים ואז הוא מגיע לאלוהים האמיתי, ולא לאלוהים של היהודים שהוא
בנפרדות. כי כל הקונספט של היהודים שאלוהים רוצה וכו', וזו
נפרדות. ומה שקורה זה שאדם מגיע למצב שבו זמנית שני הדברים נכונים, שהפרדוקס נכון, ועדיין לשאול לחפש רק את האמת, ואז השכל מתהפך, ומבין שבכלל הכל אחד, וכאשר אדם אומר משפט ומבין ...