לא לדעת, לדעת שום דבר, לדעת שאינך יודע, לדעת כלום, ידיעת הכלום, לא לדעת שום דבר, נפרדות מתוך אחדות... לא יודע, ואתה מבדיל בין ידיעה לחוסר ידיעה. לכן זהו מצב של ידיעה חלקית, ולא מצב של לא לדעת מוחלט. אליעד משתמש בדוגמאות רבות כדי להמחיש את הרעיון: מה המשמעות של הדוגמה עם הפיל בחדר? כאשר מישהו שואל: הפיל ... דוגמה למצב שבו אתה אפילו לא יודע מהי השאלה. במקרה כזה, אתה נמצא במצב אמיתי של אי - ידיעה מוחלטת, כי אין לך אפילו מושג על מה מדברים איתך. מה ההבדל בין אני לא יודע לבין אי - ידיעה ... אפילו שיש שאלה, ולא היית יודע אפילו שאתה לא יודע. זהו המצב שאליעד מתייחס אליו כאי - ידיעה אמיתית, מוחלטת. איך אי - ידיעה אמיתית מובילה לפעולה? אליעד מסביר כי דווקא במצב של אי - ידיעה מוחלטת, שבו אתה לא יודע שאתה לא יודע, אתה יכול לפעול ללא מגבלות, מכיוון שאין לך שיקולים ואין לך הבחנות ... אפילו שטוב לו, נמצא במצב של אחדות אמיתית ושלמה, ללא שום הפרדה פנימית. מתוך המקום הזה אפשר לפעול בחופשיות מוחלטת. מהי משמעות נפרדות מתוך אחדות? אליעד מבהיר כי רוב האנשים רואים אחדות ונפרדות כשני מצבים נפרדים, שונים. אבל אחדות ... שקיימת ותחקור אותה עד סופה, השכל יגיע לנקודה שבה הוא יפסיק לפעול מעצמו, כי הוא יראה שאין לו תשובות מוחלטות. דוגמה נוספת שהוא נותן היא החידה: איך מוחאים כפיים עם כף יד אחת בלבד?. אם תנסה לפתור את החידה ... שרואה רק צבע אחד. במצב כזה, הצבע האחד שהוא רואה הוא למעשה אי - ראיית צבעים. בצורה דומה, אחדות מוחלטת היא מצב שבו כל ההבחנות נעלמות לחלוטין, ואין הבדל בין אחד להרבה, בין צבע לאי - צבע, או בין ... במקביל הוא עדיין רעיון של נפרדות, כי עצם המחשבה שיש שני מצבים (אחדות ונפרדות) היא הפרדה. במצב של אחדות מוחלטת, אין הבדל כלל בין לומר שאתה באחדות או בנפרדות, והכל מתקיים באופן מושלם בלי צורך להבדיל ביניהם. בסיכום, אליעד ...