... המוח, חקר
המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד
המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית? אליעד: כשאני הבנתי את מה שהבנתי, אז ממש כל המציאות נעלמה לי. כל ... רוחני ולכן עדיף לקרוא למשל את הספר להיות
אלוהים. הבעיה מתחילה שנניח שאתה מבין את הספר להיות
אלוהים, ונניח שלמרות שזה לא אפשרי, שהאדם יבין שזה אחד, אבל הוא לא יכול לחוות את זה לדוגמא. למה? כי אם הוא רואה למשל פרסומת בטלויזיה, באותו רגע הפירסומת ניתקה לו את החוויה של האחד. ... שהוא קיים. אני לא למדתי את הספר להיות
אלוהים, והגעתי למה שהגעתי, את הספר להיות
אלוהים כתבתי אחרי, אבל בעיקרון יש תהליך שלפחות אני עברתי אותו. אני לא אומר שלא צריך לקרוא את הספר, כי הקריאה בספר מאיצה את התהליך המקביל. אם אני הייתי קורא את הספר, ואחר כך חי את ... כל מה שאני יודע, כל מה שיכולתי לדעת, וכל
מחשבה שיכולתי
לחשוב, התמזגה לי לתוך הדבר הזה. זה לא היה משהו חיצוני. יש כאן שני תהליכים, תהליך אחד חייב לקרות בסוף בכל מקרה, שאתה צריך להגיע לשלמות בשלמות. בסוף התודעה שלך צריכה להתמזג עם משהו ... עצמו אמור להיות בשלמות. מה זה אומר? שכול
השכל כולו, אמור להתחבר ליש ואין. ולכן יש שני תהליכים, כדי
שהשכל יתחבר ליש ואין,
השכל צריך להכנס לעומק, כי רק בעומק הוא יראה שאין הבדל בין יש לאין. אבל כדי שכול
השכל יתחבר לשלמות בשלמות, כל התהליכים צריכים להתחבר לקצה. אם יש תהליך אחד שלא מתחבר לך לסוף, אז אתה לא יכול להגיע לסוף, כי תמיד יהיה לך סוג של הסחת הדעת. אתה תנסה להתרכז ואפילו ... יש לאין, זה רק כאשר אתה מגיע למצב שכול
מחשבה שנכנסת לך לראש, כל זיכרון שקיים לך בתודעה, כל אפשרות שאתה יכול
לחשוב שמשהו יהיה, הכל נעלם לך בתוך אותו דבר. זה כמו סוג של תפיסה שלא משנה מה נכנס בפנים אתה חווה שאין הבדל בין יש לאין. אבל מספיק אם יש
מחשבה אחת בעולם שאתה לא רואה איך היא מחוברת לאין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא יכול כולך להיות בחוויה של אין הבדל. אני למשל כשאני רואה טליויזיה, אני מחליט איזה מרחק אני שומר מהאחד, ... אם אני מכאיב למישהו, זה לא משנה. זה הכל
מחשבות, תהליכים שברמת התהליך אני יכול להחליט האם להגיע לאחד או לשמור מרחק מהאחד. וגם אני יכול להחליט את המהירות של ההגעה לאחד. אפשר להגיע לאחד במהלך ואפשר להגיע בעשרה מהלכים, ... כתבה ומנסים לנתח אותה, וזה מוביל שכול
מחשבה שעוברת בראש הוא יראה מאיפה היא באה, עד שיגיע לכלום. הרעיון הוא, לקחת כל
מחשבה ומתוכה להגיע לאחד. לדוגמא כשאומרים שהפרח יפה, זוהי חווית נפרדות. ואז שואלים מה זה משנה אם יפה או לא יפה? והופ קופצים לאחדות. אבל הגעת לאחדות לא מתוך הפרח אלא מחוץ לפרח. ... צורה מוגדרת, אתה כרגע במוח הנוכחי שלך
לא יכול לתפוס שהכיסא הוא גם רק בגודל אין סופי. אתה יכול להגיע למצב שאתה לא רואה את הכיסא, ואתה לא יודע שהוא פה, אז מבחינתך הכיסא הוא בגודל אין סופי. אבל אתה לא יכול להגיד, הנה כיסא ובו ... כי כיסא זה צמצום. וצמצום זה לא אין סופי.
שכל רגיל לא יכול בשום פנים ואופן לחוות דבר והיפוכו ולכן הוא לא יכול לחוות שהכיסא מושלם. הוא יכול להגיד הכל מושלם, או להגיד זה כיסא. וזה מוביל לכך שהאדם יכול להגיד, לא אכפת לי ... מתוך התהליך אלא מחוץ לתהליך. אני למשל, כל
מחשבה שקפצה לי לראש, אני ראיתי בתוכה, זה סוג של עומק מסויים, ראיתי את האין הבדל בין יש לאין. יש אנשים שאומרים שכדי להרגע הם צריכים למשל לקרוא ספר, או לעשות מדיטציה, אבל הוא לא ... למצב שאין הבדל בין יש לאין. הספר להיות
אלוהים הוא בעצם נותן לך את המקדח שאיתו אתה יכול לקדוח בכל דבר. תקרא את הספר להיות
אלוהים, ותנסה להבין את החשיבה שלו, ובחשיבה שלו, לא משנה איזה תהליך אתה לוקח, תקדח בתוכו ודרכו תגיע לזה שאין הבדל בין יש לאין. החיפוש הרוחני הוא בעצם חיפוש של התבוננות, אבל אם הוא מנותק... המטרה היא שלא רק יהיה לך יותר
שכל, אלא שתשתמש
בשכל הזה בתהליכים ושמכל תהליך תוכל להגיע לאין הבדל. זה כמו
שהשכל שלך יכריח אותך לתפוס את האחד. אם יש לך חשיבה מסויימת, ברגע שהיא מופעלת, לא משנה על מה היא מופעלת, אתה מגיע לאחד. ולמה אנשים מפרידים בין דבר והיפוכו? כי זה דבר והיפוכו. כי ... הבדל בין יש לאין, אבל כאשר אתה מתבונן על
המחשבה שאומרת, אני רוצה לסגור את החלון, מתוך
המחשבה הזאת אתה רואה שאין הבדל בין יש לאין. למה בעיקרון זה לא אפשרי, קודם כל זה אפשרי, אבל למה זה כאילו לא אפשרי? כי זה דבר והיפוכו. אבל אם בן אדם מפתח את
השכל שלו, ואת