אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תנ"ך ✔הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
מה הקשר בין לימודי יהדות להפרעות נפשיות?

הקשר בין לימודי יהדות להפרעות נפשיות הוא נושא מורכב, שמעלה שאלות רבות סביב לימודי תורה, תורת הסוד, קבלה ומיסטיקה יהודית. אליעד מסביר שהפרעות נפשיות, כמו סכיזופרניה, פרנויה, פסיכוזה, מאניה - דיפרסיה, שיגעון גדלות ותסביך רדיפה, מתבטאות באופן שבו האדם מפרש את המציאות בצורה שאינה הגיונית. דוגמאות להפרעות נפשיות כוללות אדם שרואה מסוק וחושב שעוקבים אחריו, אדם שחושב שהשדרנים בטלוויזיה מדברים עליו, או מישהו שמאמין שהוא המשיח, השטן או גלגול נשמה של משה רבנו.

אליעד מדגיש שאינו טוען שכל מי שלומד יהדות יפתח הפרעות נפשיות או יהפוך למשוגע, אלא שביהדות ישנם חלקים ספציפיים, בעיקר בלימודים המיסטיים (קבלה, זוהר, דרש, רמז, וסוד), המגבירים את הסיכון לכך. לפי אליעד, היהדות מחולקת לשני סוגי לימודים מרכזיים:
  • לימודים ריאליים - כמו גמרא והלכה, אשר עשויים לפתח את החשיבה הלוגית והאנליטית של האדם, בדומה ללימודי משפטים. לדוגמה, דיון בשאלה הלכתית על אדם שפרץ לבית של גרושתו או בדיקת כשרותה של סוכה שאחת מדפנותיה היא פיל - אלו לימודים שלמרות האבסורד שבהם, מפתחים חשיבה לוגית מסוימת.
  • לימודים מיסטיים ומטאפיזיים - אלו כוללים את תורת הסוד, קבלה, אמונה בשדים ורוחות, גרימת ניסים, גימטריה, ראשי תיבות, פרשנויות מיסטיות על התורה וסיפורים תנ"כיים על ניסים. אליעד טוען שהלימודים האלה מעודדים חשיבה לא רציונלית ומטשטשים את הגבול בין דמיון למציאות. הוא נותן דוגמה לכך בתופעה של נטילת ידיים בבוקר, הנעשית כדי להרחיק "רוחות רעות". חלק מהאנשים הלוקחים חלק בטקס זה, באמת מאמינים שבכך הם מגרשים שדים.
איך תורת הסוד והקבלה יכולות לגרום להפרעה נפשית?

תורת הסוד, המתוארת בסיפור המפורסם על "ארבעה שנכנסו לפרדס" (תורת הסוד), ממחישה היטב את הסכנה שבלימוד הזה. מתוך ארבעה אנשים שנכנסו לפרדס, אחד השתגע, אחד מת, אחד הפך לכופר, ורק אחד יצא בשלום. כלומר, יש סיכון נפשי ברור בלימודי הקבלה. הסיבה לכך היא שלימודים אלו מתמקדים ברעיונות מיסטיים כמו גימטריה, ראשי תיבות, גלגולי נשמות, עולמות וספירות, דבר המגביר אובססיביות, מחשבות שווא וניתוק מהמציאות.

אליעד מפרט את המרכיבים בלימודי היהדות שמעודדים הפרעות נפשיות:
  • אמונה ברוחות ושדים, לדוגמה: האמונה שאסור לעבור בין שני אנשים מחשש לרוחות רעות, או לא לאכול זיתים כדי לא לשכוח דברים.
  • שימוש בפרקטיקות דתיות כמו נטילת ידיים בבוקר או נענוע ארבעת המינים מתוך אמונה שמגרשים שדים.
  • הקבלה ותורת הסוד, שבהן נעשה שימוש אינטנסיבי בגימטריות, ראשי תיבות וסופי תיבות, המוביל אנשים מסוימים לפתח מחשבות טורדניות ופרנויה.
  • אמונה בניסים ואירועים מטאפיזיים בתורה ובסיפורי הצדיקים, שלוקחת אנשים למקום בו הם מאמינים שהכל יכול לקרות באופן בלתי צפוי ולא הגיוני.
כיצד השימוש בסמים משפיע על מי שלומד יהדות?

שימוש בסמים קלים, לפי אליעד, עלול להעצים את הסיכון לפתח הפרעות נפשיות. השימוש בסמים גורם לבלבול, ניתוק חלקי מהמציאות ותפיסת העולם בצורה לא ברורה, וכאשר השפעה זו מצטרפת ללימודים מיסטיים, היא עלולה להוביל לפסיכוזה מתקדמת. דוגמה לכך היא אדם שהיה בתחילה יציב נפשית, אך כאשר התחיל ללמוד יהדות בשילוב עם עישון סמים, החל להאמין שהרב שלו מתגלה אליו בחלומות, מה שגרם לו לאבד אחיזה במציאות ולהגיע לאשפוז.

אילו אנשים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעה נפשית מלימודי יהדות?

אנשים עם מצוקה רגשית קודמת, כמו דיכאון, חוסר ביטחון עצמי, תחושת בדידות, או רגשי נחיתות, נמצאים בסיכון גבוה יותר להיסחף לתוך עולמות מיסטיים מתוך רצון למצוא משמעות ונחמה. כאשר אנשים אלו פוגשים בלימודי מיסטיקה יהודית בשילוב סמים או פגיעות רגשית, הסיכון שלהם לפתח הפרעה נפשית גדל משמעותית.

אליעד מציין דוגמה נוספת על צעיר שהלך לרב לקבל ברכה לזיווג, האמין שהרב הבטיח לו שיתחתן תוך שנה, וכאשר הדבר לא התממש, הוא איבד אחיזה במציאות והגיע לאשפוז.

איך אפשר לעזור למי שכבר נמצא בתוך מעגל האמונה המיסטית?

אליעד ממליץ:
  • לבדוק ולזהות את הגורמים הרגשיים שהובילו את האדם לתוך העיסוק במיסטיקה.
  • לעזור לו להתמודד עם המצוקה הרגשית ולפתח חשיבה ביקורתית ורציונלית יותר.
  • במקרים קשים - לפנות לעזרה מקצועית טיפולית.
אליעד מדגיש שאפשר לטפל בהפרעות נפשיות מכל סוג שהוא, אך חשוב לזהות סימני אזהרה מוקדם ככל האפשר.

לסיכום: האם יהדות גורמת להפרעות נפשיות?

אליעד מסכם ואומר שיהדות לכשעצמה אינה גורמת להפרעות נפשיות, אך היא מכילה אלמנטים מיסטיים שיכולים לעודד הפרעות כאלה, במיוחד אצל אנשים עם פגיעות מוקדמת או בשילוב עם סמים. חשוב להיות מודעים לכך ולשים לב מתי העיסוק במיסטיקה מתחיל להשפיע לרעה על האדם או על הקרובים אליו.
זה נושא מורכב ומעניין, המעלה שאלות עמוקות על הקשרים האפשריים בין לימודי יהדות, אמונה במיסטיקה, שימוש בסמים, והפרעות נפשיות. חשוב להבהיר שכאן לא נטען שכל אדם הלומד יהדות יסבול מהפרעה נפשית, אלא שמרכיבים מסוימים בתוך מערכת האמונה והלימוד עשויים להוות טריגר או גורם מחמיר עבור אנשים מסוימים, במיוחד כאשר יש להם נטייה מוקדמת לכך.

מהי הפרעה נפשית?

הפרעה נפשית מוגדרת כמצב שבו אדם תופס את המציאות בצורה שאינה נחשבת ריאלית או הגיונית בעיני החברה. דוגמאות כוללות:
  • אדם הרואה מסוק ברחוב ומאמין שעוקבים אחריו.
  • צפייה בטלוויזיה מתוך מחשבה שהשדרנים מדברים עליו.
  • אמונה חזקה שהוא המשיח, השטן, או גלגול של דמות היסטורית.
תופעות אלו יכולות להיגרם מסיבות שונות - גנטיות, סביבתיות, רגשיות - אך ישנם אלמנטים מסוימים בלימודי יהדות, ובמיוחד בתורת הסוד, שיכולים לתרום להתפתחותן או להחמרתן.

מהם החלקים ביהדות שמגבירים את הסיכון להפרעות נפשיות?

לימודי יהדות מתחלקים לכמה רבדים:
  • הלכה - דנים בדינים והלכות באופן לוגי, בדומה ללימודי משפטים.
  • אגדה - סיפורים ומדרשים, חלקם בעלי תוכן מיסטי.
  • קבלה ותורת הסוד - כוללים רעיונות על עולמות רוחניים, ספירות, גלגולי נשמות, השפעת שדים ועוד.
בעוד שהלימוד ההלכתי עשוי לפתח חשיבה אנליטית, החלקים המיסטיים נוטים לעודד תפיסה לא רציונלית של המציאות. ככל שאדם מאמין יותר ברעיונות כמו השפעת שדים, גזירות עליונות, ומסרים נסתרים בטקסטים קדושים, כך גדל הסיכון שיטשטש את הגבול בין מציאות לדמיון.

תורת הסוד והשפעתה על המחשבה

בתלמוד מסופר על ארבעה שנכנסו לפרדס (סמל ללימודי הקבלה):
  • אחד מת.
  • אחד השתגע.
  • אחד כפר באמונה.
  • אחד בלבד "נכנס בשלום ויצא בשלום".
מכאן כבר ניתן להבין שלימוד תורת הסוד עלול להיות מסוכן עבור אנשים מסוימים. רעיונות קבליים, כמו גמטריות, ראשי תיבות, ונומרולוגיה יהודית, עלולים להוביל אדם עם נטייה מסוימת למחשבות אובססיביות, פרנויה ואשליות גדלות.

מיסטיקה והשלכותיה

היהדות מלאה בתפיסות מטאפיזיות שהופכות להיות חלק מהחיים היומיומיים:
  • נטילת ידיים בבוקר כדי להסיר "רוחות רעות".
  • אמונה בשדים ומלאכים המשפיעים על המציאות.
  • חשש מללכת בין שני אנשים מחשש לרוחות רעות.
  • שימוש בקמעות וסגולות נגד עין הרע.
  • אמונה שבאכילת מאכלים מסוימים יש השפעה רוחנית.
ככל שאדם מאמין באמיתות מוחלטת של רעיונות אלו, כך גדל הסיכוי שהוא יתנהג בהתאם בצורה העלולה להיראות כלא רציונלית.

מה קורה כשהאמונות הללו מתחברות למצוקה רגשית?

אנשים הסובלים מקשיים נפשיים עלולים למצוא נחמה באמונה דתית, אך גם להיות מושפעים לרעה אם הם נכנסים עמוק מדי לעולמות המיסטיים:
  • אדם בדיכאון עלול לחשוב שהוא חווה "ייסורי נשמה".
  • מישהו עם נטייה פרנואידית עשוי להאמין ששדים רודפים אותו.
  • אדם הסובל מאשליות גדלות יכול לחשוב שהוא המשיח.
לכך ניתן להוסיף שימוש בסמים קלים, אשר מחלישים את גבולות התפיסה ומגבירים בלבול, מה שעלול להאיץ תהליכים פסיכוטיים.

דוגמאות לאנשים שנפגעו מכך

ישנם סיפורים רבים על אנשים שנכנסו עמוק לאמונות מיסטיות, עד שהמציאות היטשטשה עבורם:
  • אדם שחלם על רב מסוים האמין שקיבל ממנו מסר אישי.
  • צעיר שהאמין שברכתו של רב תביא לו אישה, וכשזה לא קרה - התמוטט נפשית.
  • מישהו שהאמין שהוא זוכה להתגלויות אליהו הנביא והחל לשוחח עמו.
מה ניתן לעשות אם מישהו קרוב נכנס למעגל הזה?

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אדם המפתח הפרעה נפשית בעקבות אמונה קיצונית היא:
  • לבדוק אם יש לו מצוקה רגשית עמוקה ולנסות לעזור לו להתמודד איתה.
  • לפתח אצלו חשיבה ביקורתית ושאלת שאלות.
  • לכוון אותו להבנה שהמציאות אינה מסתמכת רק על אמונות מיסטיות.
  • במקרים קיצוניים - לפנות לעזרה מקצועית.
לסיכום

לימודי יהדות אינם בהכרח מובילים להפרעות נפשיות, אך יש בהם מרכיבים המגבירים את הסיכון לכך, במיוחד כשמדובר בלימודי קבלה ומיסטיקה. אנשים עם נטיות פסיכוטיות, או כאלו המשתמשים בסמים, נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח תפיסות שגויות של המציאות.

מי שבוחר ללמוד את התחום - צריך להיות מודע לכך, לדעת לזהות סימני אזהרה, ולשמור על איזון בין אמונה למציאות.
תורת הפרדס, תורת הרמז, תורת הדרש, לימודי מיסטיקה, ראשי תיבות, גימטריה, ניסים של צדיקים, אולי אני המשיח? פסיכוזה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, שמיעת קולות, שומע קולות, הזיות שווא, מחשבות שווא של גדלות, תסביך המשיח, תסביך אלוהים, מחלות נפש של דתיים, חרדות דתיות, חרדות מיסטיות, אישיות גבולית, אישיות פרנואידית, הבן חוזר בתשובה, ילד חוזר בתשובה, ילדה חוזרת בתשובה, מה רע בקצת יהדות? תופעת ההדתה, למה שונאים חרדים? מה רע בלימודי יהדות? לימוד גמרא, לימודי יהדות ופיתוח השכל, יהדות תהפוך אותך למשוגע, נטילת ידיים, מלאכי השרת, מיסטיקה יהודית, מטאפיזיקה יהודית, תקשור עם אלוהים, אברהם אבינו, עקידת יצחק, משה רבנו, הפרעת משיח, שיגעון משיח, עישון סמים והפרעות נפשיות, אדם שחושב שהוא המשיח, סכיזופרניה בעקבות שימוש בסמים, הזיות בגלל מריחואנה, פרנויות בגלל מריחואנה, טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במחלות נפשיות, סם החיים וסם המוות, ארבעה שנכנסו לפרדס
פיתוח ביטחון עצמי מסוכן איך לשפר את המוח פיתוח החשיבה בטוח בעצמי איך לטפל בחולי נפש להאיץ תהליכים מטאפיזיקה שמיעת קולות בראש תחושות חזרה בתשובה אולי אני המשיח איך לטפל בהפרעה נפשית איך לטפל בהפרעות אישיות איך לטפל בהפרעות נפשיות איך לטפל בהפרעת אישיות איך לטפל בחולה נפש איך לטפל בחולי נפש איך לטפל במחלה נפשית איך לטפל במחלות נפש איך לטפל במחלות נפשיות איך לטפל במחלת נפש איך נוצרות מחלות נפש איך נוצרות מחלות נפשיות בעיה נפשית בעיות נפשיות גאולה גדלות דלוזיות מגלומניות דת דתות דתיים האם הפרעה נפשית האם הפרעות נפשיות האם לטפל בהפרעה נפשית האם לטפל במחלת נפש הדתיים החרדים המשיח הסוד הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות נפשיות ולימוד תורה הפרעות נפשיות ולימודי יהדות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות הפרעת משיח התנך חולה נפש חולי נפש חושב שאני המשיח חרדים טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפש יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לימוד לימוד תורה לימודי יהדות לימודי קבלה למידה מגלומניה מהן מחלות נפש מחלה נפשית מחלות מחלות נפש מחלות נפש ולימודי יהדות מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחשבות גדלות מחשבות שווא של גדלות מיהו המשיח מקובלים משיח נפש סוד סודות סיפור סיפורי התנך סכיזופרן סכיזופרניה סמים פסיכיאטר פסיכיאטריה פרנויה פרנויות קבלה שגעון גדלות שיגעון שיגעון גדלות שימוש בסמים שימוש בסמים ולימודי יהדות תורה תורת הסוד תנך תסביך אלוהים תסביך גדלות תסביך משיח תסמונת נפוליאון
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
... הדיבור המרכזי היה על יהדות וטקסטים תורניים, ולכן רבי נחמן ביטא את רעיונותיו העמוקים באמצעות אותם טקסטים יהודיים כגון תנך, משנה, גמרא, זוהר וכתבי קבלה. כיצד השתמש רבי נחמן בטקסטים יהודיים להעברת רעיונותיו? אליעד מסביר כי רבי נחמן השתמש ...
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
... הוא דבר רצוי ואף חיוני, אך עליו להיעשות באופן ברור ומפורש. אם, לדוגמה, בית הספר מחליט ללמד גמרא או תנך, עליו להכריז במפורש על כך שמדובר בשיעור שעוסק ביהדות, ולא להכניס את התוכן הזה בדרך אגב. הוא מבהיר באמצעות דוגמה נוספת, שאם בשיעור גאוגרפיה נאמר לתלמידים התנך הבטיח את הארץ לעם ישראל, הדבר מהווה הדתה, משום שהמסר הדתי מוחדר בדרך עקיפה ומוסווה. כדוגמה נוספת להבדל בין ...
סיפורי התנך, מיתולוגיה יוונית, מיתולוגיה יהודית, איך לגרום לילד להאמין בסיפורי התנך ולא בסיפורי הנצרות? יהדות או נצרות, איך לגרום למישהו להאמין במשהו ספציפי? סתירה בין אמונות, אמונות סותרות, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים ממפלצות
סיפורי התנך, מיתולוגיה יוונית, מיתולוגיה יהודית, איך לגרום לילד להאמין בסיפורי התנך ולא בסיפורי הנצרות? יהדות או נצרות, איך לגרום למישהו להאמין במשהו ספציפי? סתירה בין אמונות, אמונות סותרות, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים ממפלצות
סיפורי התנך, מיתולוגיה יוונית, מיתולוגיה יהודית, איך לגרום לילד להאמין בסיפורי התנך ולא בסיפורי הנצרות? יהדות או נצרות, איך לגרום למישהו להאמין במשהו ספציפי? סתירה בין אמונות, אמונות סותרות, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים ממפלצות איך לגרום לילד להאמין בסיפורי התנך ולא בסיפורי הנצרות או המיתולוגיה היוונית? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד לגרום לילד להאמין בסיפור מסוים ולהפסיק להאמין בסיפורים סותרים, למשל בסיפורי התנך מול סיפורי הנצרות או המיתולוגיה היוונית. הוא פותח בשאלה כללית: מה המשמעות של להאמין בסיפור? ילד שקורא סיפורי מיתולוגיה או תנך, אינו מאמין שהאירועים מתרחשים עכשיו בהווה, אלא הוא מאמין שהדברים אכן התרחשו בעבר. לדוגמה, כאשר ילד קורא על מפלצות ... יודע להבדיל בין מציאות לדמיון, מכיוון שהמסגרת הברורה של סיפור דמיוני מוצגת בפניו. אך בספרים או סיפורים קדומים כמו התנך או המיתולוגיה, המסגרת של סיפור דמיוני אינה ברורה באותה מידה, ולכן הילד עשוי להתבלבל ולהאמין שמדובר באירועים אמיתיים שקרו באמת. אליעד מדגיש כי גם אנשים מבוגרים מתקשים להבחין בין סיפורי התנך לבין סיפורי המיתולוגיה של תרבויות אחרות, כמו הנצרות או המיתולוגיה היוונית, משום שבכולם נאמר שהסיפורים התרחשו באמת. איך ניתן ... שלישי, גדול ומקיף, אשר בתוכו משולבים שני הסיפורים האחרים כסיפורים חלקיים, לא אמיתיים או דמיוניים. לדוגמה, בתוך המיתולוגיה היהודית (התנך), להוסיף הסבר שבו נאמר שאלוהים בכוונה המציא סיפורים נוספים, כמו סיפורי היוונים, כדי לבחון מי באמת מאמין בו. כך, ... אחר, ואיך להתמודד עם פחדים מדברים דמיוניים כמו מפלצות, תוך מתן דוגמאות והסברים ברורים ופשוטים. איך לגרום לילד להאמין בתנך? הבדל בין דמיון למציאות מיתולוגיה יהודית מול יוונית איך לטפל בפחדים של ילדים? איך לבחור במה להאמין? איך להפסיק ...
צביעות צמחונית, צביעות טבעונית, אלימות צמחונית, צמחונות ואלימות, הרוצח הראשון, סיפורי התנך, סיפור קין והבל, אכילת בשר, צער בעלי חיים, התאכזרות לבעלי חיים, רחמנות, אכזריות
צביעות צמחונית, צביעות טבעונית, אלימות צמחונית, צמחונות ואלימות, הרוצח הראשון, סיפורי התנך, סיפור קין והבל, אכילת בשר, צער בעלי חיים, התאכזרות לבעלי חיים, רחמנות, אכזריות מהי הצביעות הצמחונית והטבעונית? במהלך ההרצאה, ... להציג את הצמחונים והטבעונים בעין חיובית יותר. דוגמה אחת לכך היא הפוסט שנפיץ ברשתות החברתיות על סיפור קין והבל בתנך. בפוסט, נטען כי קין, שהביא פירות וירקות כקורבן לאלוהים, היה הצמחוני הראשון, ואלוהים העדיף את הבשר של הבל. הבעיה, ... משמעות הפסוקים כדי להראות את הצמחונות באור חיובי, תוך התעלמות מהקשר הרחב יותר של הסיפור. מהו סיפור קין והבל בתנך? הסיפור המקורי בתנך מתאר את קין ובל, שני האחים שהקריבו קורבנות לאלוהים. קין, שהיה עובד אדמה, הביא פרי אדמה כקורבן, בעוד הבל, ... קורבן הבל, אך דחה את קורבן קין. על פי הסיפור, קין, שנפגע מההחלטה, הרג את הבל, והפך לאדם הראשון בתנך שמתואר כרוצח. במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את הדרך בה סיפור זה שונה ומסולף כדי להתאים לרעיון הצמחוני. כיצד נערך שינוי בהבנת הפסוקים? אליעד מסביר כי ציטוט הפסוקים מהתנך, כפי שהם מופיעים בפוסט ברשת, מציג את הסיפור בצורה מעוותת. למשל, נאמר כי קין היה הצמחוני הראשון משום שהוא ... בעלי חיים או להימנע מפגיעות בהם. הקשר בין רחמים על בעלי חיים לבין צמחונות או טבעונות, כפי שמוצג לעיתים בתנך, לא בהכרח מבוסס על עקרונות מוסריים מודרניים, אלא על נרטיבים דתיים ופולחניים שהיו נהוגים בזמן כתיבת הספרים המקראיים. מהן המניפולציות על משמעות הצמחונות בתנך? אליעד ממשיך ומסביר כיצד ניתן להציג מניפולציות נוספות כדי להטות את משמעות הפסוקים. הוא מציין כי לעיתים מתבצע שינוי ... קין והבל לצמחונות? לבסוף, אליעד מסכם את ההרצאה בכך שהסיפור המקראי על קין והבל לא מספק שום ראיה לכך שהתנך מקדם עקרונות של צמחונות או טבעונות. השאלה שמנחה את ההרצאה היא האם ניתן להבין מתוך סיפור זה את עקרונות ... הם למעשה דעות אישיות שהועלו על ידי מפרשים, ולא בהכרח מבוססות על התוכן המקורי של הסיפור. צביעות צמחונית? צמחונות בתנך? האם קין היה צמחוני? אלוהים והקרבת קורבנות תנך וצמחונות
למי שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ארץ ישראל? זהות יהודית, החזק שורד, מוסריות
למי שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ארץ ישראל? זהות יהודית, החזק שורד, מוסריות
למי שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ... קרובות בשיח הציבורי, והתשובות לכך רבות ומגוונות. אליעד כהן מבהיר שהרבה אנשים חושבים שארץ ישראל שייכת לעם היהודי בזכות התנך וההבטחה האלוהית. אליעד מציג את הטענה הזו ומפרק אותה לגורמים. הוא מסביר שאכן כתוב בתנך שאלוהים הבטיח את הארץ לעם היהודי, אבל חשוב להבין לעומק את משמעות הטענה הזו. לדבריו, קיימת טעות בסיסית בהנחה שמדינת ישראל קיימת היום בזכות ההבטחה האלוהית שבתנך. אליעד כהן נותן דוגמה לכך שאפילו אם אלוהים הבטיח לאדם כלשהו שכל החולצות שלו, זה לא הופך את החולצה ... בכוח, היא לא תהיה שלו, לא משנה כמה אלוהים הבטיח לו אותה. האם באמת אפשר לומר שאנחנו פה בזכות התנך? אליעד כהן טוען באופן נחרץ שהסיבה האמיתית שאנחנו חיים היום במדינת ישראל היא בגלל הכוח הצבאי, ולא בזכות התנך. הוא מדגיש את הנקודה הזו שוב ושוב: אם לא היה צהל שמגן על המדינה, לא היה לנו שום סיכוי לשרוד, ללא קשר לתנך או לאמונה היהודית. הוא נותן דוגמה קונקרטית: אם נשים את כל בחורי הישיבה בגבולות במקום חיילים, לא תהיה לנו מדינה בתוך זמן קצר. מה משמעות ההבטחה האלוהית על פי התנך? אליעד מפרט שבעבר הרחוק ארץ ישראל לא הייתה שייכת ליהודים מלכתחילה, אלא לעמים אחרים. אלוהים, לפי התנך, נתן את הארץ ליהודים במתנה לאחר שלקח אותה מעמים אחרים. אליעד כהן מסביר שבאופן אירוני, לפי אותו סיפור תנכי, היהודים לקחו בכוח את הארץ מעמים אחרים. כלומר, אפילו לפי הסיפור התנכי עצמו, ההחזקה של עם ישראל בארץ נבעה מכוח ואלימות, ולא מזכות אלוהית מוסרית. מהם הגבולות האמיתיים של ארץ ישראל לפי התנך והאם יש להם משמעות היום? אליעד כהן מסביר שהגבולות של מדינת ישראל היום אינם תואמים לגבולות ארץ ישראל המופיעים בתנך. הוא מציין שיש מקומות ששייכים למדינת ישראל אבל אינם שייכים לארץ ישראל התנכית, ויש מקומות ששייכים לארץ ישראל התנכית אך אינם בשליטת המדינה כיום. מכאן הוא מבהיר שאין משמעות מעשית היום להבטחה האלוהית, שכן מה שקובע בפועל זו ... יהודים באו דווקא לישראל? אליעד מודה שאכן חלק מהסיבות שבגללן היהודים בחרו דווקא בישראל הן סיבות היסטוריות ודתיות הקשורות בתנך. הוא לא מתכחש לכך שהסיפור התנכי נתן ליהודים מוטיבציה להגיע לכאן, אך מדגיש שמה ששומר אותם פה זו אך ורק היכולת הצבאית שלהם להגן על ... כל הנושא של זכות ובזכות אינו באמת קיים במציאות אלא רק בדמיונם של אנשים. האם לעולם אכפת מה כתוב בתנך? אליעד כהן מסביר שלאף אחד בעולם לא באמת אכפת מהכתוב בתנך. הוא טוען שבפועל, מדינות ועמים לא מכירים בתנך כמסמך משפטי או פוליטי בעל תוקף. אפילו המוסלמים מאמינים שהקוראן שלהם הוא הגרסה המקורית והאמיתית, ושהתנך היהודי הוא זיוף. מבחינה בינלאומית, לטענתו, אין משמעות אמיתית לכך שהיהודים גרו כאן לפני אלפי שנים. מה שמעניין את ... לכך שבטבע אין משמעות למוסר, להבטחות אלוהיות או לכתבים עתיקים. אם אריה רוצה לטרוף, הוא לא מתעניין במה שכתוב בתנך או מה אלוהים אמר. אליעד כהן מדגיש שלמרות שבני האדם מתנהגים אחרת מחיות מבחינה מוסרית, בשורה התחתונה הם פועלים ... ההסבר הארוך והמפורט של אליעד כהן, מודגש שוב המסר המרכזי: מדינת ישראל קיימת בזכות הכוח הצבאי בלבד, לא בזכות התנך או ההבטחות האלוהיות, והאמונה בזכות התנכית היא בעיקר סיפור שאנשים מספרים לעצמם כדי להרגיש טוב יותר עם המציאות. למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל האם אנחנו פה בזכות התנך? הכיבוש הישראלי והזכות על השטח האם היהודים הם העם הנבחר? זהות יהודית או כוח צבאי?
נבואות שהתגשמו, נבואות התורה, עשרת בני המן, מגילת אסתר, חג פורים, הוכחות על אמיתות התורה, נבואות בתורה, נבואות התנך, הוכחות לאמיתות התורה, נבואות בתנך, מחזירים בתשובה, האם התורה אמת?
נבואות שהתגשמו, נבואות התורה, עשרת בני המן, מגילת אסתר, חג פורים, הוכחות על אמיתות התורה, נבואות בתורה, נבואות התנך, הוכחות לאמיתות התורה, נבואות בתנך, מחזירים בתשובה, האם התורה אמת? האם נבואות התנך מוכיחות את אמיתות התורה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה המרכזית: האם נבואות התנך, ובמיוחד אלה המופיעות במגילת אסתר, יכולות להוות הוכחה לאמיתות התורה. אליעד מתמקד בעיקר בניתוח הרמז שמצא בין עשרת בני ... לאמיתות התורה מגילת אסתר ומשפטי נירנברג איך יודעים אם נבואה אמיתית? האם קיימת נבואה שמגשימה את עצמה? האם נבואות התנך מוכיחות את אמיתות התורה? הרצאה של אליעד כהן עסקה בשאלה המרכזית: האם נבואות התנך מוכיחות את אמיתות התורה, ובמיוחד התמקדה במקרה של עשרת בני המן במגילת אסתר ובמשפטי נירנברג. אליעד הציג לעומק את ... אפילו אפשרות עתידית כלשהי של מסע בזמן שמאפשר לאדם לחזור אחורה עם ידע מוקדם על אירועים עתידיים. האם נבואות התנך מוכיחות את אמיתות התורה? ההרצאה של אליעד כהן עסקה בשאלה המרכזית: האם נבואות התנך מוכיחות את אמיתות התורה, ובמיוחד התמקדה במקרה של עשרת בני המן במגילת אסתר ובמשפטי נירנברג. אליעד הציג לעומק את ...
דילוגי אותיות בתורה, צירופי אותיות בתורה, הצופן התנכי, קודים בתורה, צפונות התורה, צופן התורה, הצפנות בתורה, מי נתן את התורה? אמיתות התורה, שמירת מצוות, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, חוזרים בתשובה
דילוגי אותיות בתורה, צירופי אותיות בתורה, הצופן התנכי, קודים בתורה, צפונות התורה, צופן התורה, הצפנות בתורה, מי נתן את התורה? אמיתות התורה, שמירת מצוות, חזרה בתשובה, חזרה ...
סיפורי התנך, אריכות ימים, חיים ארוכים, כמה זמן חי אדם הראשון? כמה זמן חיו פעם? חיים קצרים, חיים לנצח, בית כלא, איך המוח חושב? איך המוח פועל? מקום וזמן, לצאת מהמקום, לצאת מהזמן
סיפורי התנך, אריכות ימים, חיים ארוכים, כמה זמן חי אדם הראשון? כמה זמן חיו פעם? חיים קצרים, חיים לנצח, בית כלא, איך המוח חושב? איך המוח פועל? מקום וזמן, לצאת מהמקום, לצאת מהזמן
סיפורי התנך, אריכות ימים, חיים ארוכים, כמה זמן חי אדם הראשון? כמה זמן חיו פעם? חיים קצרים, חיים לנצח, בית כלא, ... מהזמן מהי המשמעות של חיים ארוכים והאם הם באמת טובים? ההבנה האנושית על זמן וגיל נבדקת בהרבה סיפורים, במיוחד בתנך, שם סיפורי חיים ארוכים של דמויות כמו אדם הראשון מציינים חיים שיכולים להיראות אינסופיים. השאלה שמועלת היא האם חיים ... או שמא, יש משהו עמוק יותר שמסתתר מאחוריהם. האם יש הבדל בין חיים ארוכים מאוד לבין חיים קצרים? הסיפור התנכי של אדם הראשון ושל הדורות שאחריו, שמתוארים ככאלה שחיו מאות ואלפי שנים, מעורר שאלה מדוע אלוהים קיצר את גילם ... בני האדם היו חיים מאה שנה בלבד, הם היו תופסים את הזמן כקצר ומוגבל. מה המסקנה לגבי החיים הארוכים בתנך? הסיפור התנכי עצמו, שבו אלוהים קיצר את חיי בני האדם, מציע נקודת מבט שמנוגדת לחשיבה המודרנית על חיים ארוכים. אליעד טוען ... היתה הרבה יותר מוחשית, והחיים היו נתפסים כמאבק תמידי, בלי תחושת זמן ריקה. מהו פתרון המהותי שמציע אליעד? הסיפור התנכי של אלוהים שמקצר את גילם של בני האדם מדבר על איך בני האדם היו מתחילים לחשוב על עצמם כאלים ... משמעות ויכולת לפתח את חייו. מה הקשר בין מקום וזמן? העיסוק במיקום ובזמן הוא מושג חשוב בניתוח הזה. החיים בתנך, המפורסמים בזכות הדימוי של אלוהים שנמצא מעבר לזמן ומקום, מחדדים את הצורך שלנו להסתכל על החיים בהבנה רחבה יותר. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תנ"ך, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תנ"ך, איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל התנהגותי קוגניטיבי, קואצינג מומלץ, מאמן משפחתי בנושאי תנך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6406 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 15:07:03 - wesi1