אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הפרעות נפשיות ולימוד תורה ✔הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
מה הקשר בין לימודי יהדות להפרעות נפשיות?

הקשר בין לימודי יהדות להפרעות נפשיות הוא נושא מורכב, שמעלה שאלות רבות סביב לימודי תורה, תורת הסוד, קבלה ומיסטיקה יהודית. אליעד מסביר שהפרעות נפשיות, כמו סכיזופרניה, פרנויה, פסיכוזה, מאניה - דיפרסיה, שיגעון גדלות ותסביך רדיפה, מתבטאות באופן שבו האדם מפרש את המציאות בצורה שאינה הגיונית. דוגמאות להפרעות נפשיות כוללות אדם שרואה מסוק וחושב שעוקבים אחריו, אדם שחושב שהשדרנים בטלוויזיה מדברים עליו, או מישהו שמאמין שהוא המשיח, השטן או גלגול נשמה של משה רבנו.

אליעד מדגיש שאינו טוען שכל מי שלומד יהדות יפתח הפרעות נפשיות או יהפוך למשוגע, אלא שביהדות ישנם חלקים ספציפיים, בעיקר בלימודים המיסטיים (קבלה, זוהר, דרש, רמז, וסוד), המגבירים את הסיכון לכך. לפי אליעד, היהדות מחולקת לשני סוגי לימודים מרכזיים:
  • לימודים ריאליים - כמו גמרא והלכה, אשר עשויים לפתח את החשיבה הלוגית והאנליטית של האדם, בדומה ללימודי משפטים. לדוגמה, דיון בשאלה הלכתית על אדם שפרץ לבית של גרושתו או בדיקת כשרותה של סוכה שאחת מדפנותיה היא פיל - אלו לימודים שלמרות האבסורד שבהם, מפתחים חשיבה לוגית מסוימת.
  • לימודים מיסטיים ומטאפיזיים - אלו כוללים את תורת הסוד, קבלה, אמונה בשדים ורוחות, גרימת ניסים, גימטריה, ראשי תיבות, פרשנויות מיסטיות על התורה וסיפורים תנ"כיים על ניסים. אליעד טוען שהלימודים האלה מעודדים חשיבה לא רציונלית ומטשטשים את הגבול בין דמיון למציאות. הוא נותן דוגמה לכך בתופעה של נטילת ידיים בבוקר, הנעשית כדי להרחיק "רוחות רעות". חלק מהאנשים הלוקחים חלק בטקס זה, באמת מאמינים שבכך הם מגרשים שדים.
איך תורת הסוד והקבלה יכולות לגרום להפרעה נפשית?

תורת הסוד, המתוארת בסיפור המפורסם על "ארבעה שנכנסו לפרדס" (תורת הסוד), ממחישה היטב את הסכנה שבלימוד הזה. מתוך ארבעה אנשים שנכנסו לפרדס, אחד השתגע, אחד מת, אחד הפך לכופר, ורק אחד יצא בשלום. כלומר, יש סיכון נפשי ברור בלימודי הקבלה. הסיבה לכך היא שלימודים אלו מתמקדים ברעיונות מיסטיים כמו גימטריה, ראשי תיבות, גלגולי נשמות, עולמות וספירות, דבר המגביר אובססיביות, מחשבות שווא וניתוק מהמציאות.

אליעד מפרט את המרכיבים בלימודי היהדות שמעודדים הפרעות נפשיות:
  • אמונה ברוחות ושדים, לדוגמה: האמונה שאסור לעבור בין שני אנשים מחשש לרוחות רעות, או לא לאכול זיתים כדי לא לשכוח דברים.
  • שימוש בפרקטיקות דתיות כמו נטילת ידיים בבוקר או נענוע ארבעת המינים מתוך אמונה שמגרשים שדים.
  • הקבלה ותורת הסוד, שבהן נעשה שימוש אינטנסיבי בגימטריות, ראשי תיבות וסופי תיבות, המוביל אנשים מסוימים לפתח מחשבות טורדניות ופרנויה.
  • אמונה בניסים ואירועים מטאפיזיים בתורה ובסיפורי הצדיקים, שלוקחת אנשים למקום בו הם מאמינים שהכל יכול לקרות באופן בלתי צפוי ולא הגיוני.
כיצד השימוש בסמים משפיע על מי שלומד יהדות?

שימוש בסמים קלים, לפי אליעד, עלול להעצים את הסיכון לפתח הפרעות נפשיות. השימוש בסמים גורם לבלבול, ניתוק חלקי מהמציאות ותפיסת העולם בצורה לא ברורה, וכאשר השפעה זו מצטרפת ללימודים מיסטיים, היא עלולה להוביל לפסיכוזה מתקדמת. דוגמה לכך היא אדם שהיה בתחילה יציב נפשית, אך כאשר התחיל ללמוד יהדות בשילוב עם עישון סמים, החל להאמין שהרב שלו מתגלה אליו בחלומות, מה שגרם לו לאבד אחיזה במציאות ולהגיע לאשפוז.

אילו אנשים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעה נפשית מלימודי יהדות?

אנשים עם מצוקה רגשית קודמת, כמו דיכאון, חוסר ביטחון עצמי, תחושת בדידות, או רגשי נחיתות, נמצאים בסיכון גבוה יותר להיסחף לתוך עולמות מיסטיים מתוך רצון למצוא משמעות ונחמה. כאשר אנשים אלו פוגשים בלימודי מיסטיקה יהודית בשילוב סמים או פגיעות רגשית, הסיכון שלהם לפתח הפרעה נפשית גדל משמעותית.

אליעד מציין דוגמה נוספת על צעיר שהלך לרב לקבל ברכה לזיווג, האמין שהרב הבטיח לו שיתחתן תוך שנה, וכאשר הדבר לא התממש, הוא איבד אחיזה במציאות והגיע לאשפוז.

איך אפשר לעזור למי שכבר נמצא בתוך מעגל האמונה המיסטית?

אליעד ממליץ:
  • לבדוק ולזהות את הגורמים הרגשיים שהובילו את האדם לתוך העיסוק במיסטיקה.
  • לעזור לו להתמודד עם המצוקה הרגשית ולפתח חשיבה ביקורתית ורציונלית יותר.
  • במקרים קשים - לפנות לעזרה מקצועית טיפולית.
אליעד מדגיש שאפשר לטפל בהפרעות נפשיות מכל סוג שהוא, אך חשוב לזהות סימני אזהרה מוקדם ככל האפשר.

לסיכום: האם יהדות גורמת להפרעות נפשיות?

אליעד מסכם ואומר שיהדות לכשעצמה אינה גורמת להפרעות נפשיות, אך היא מכילה אלמנטים מיסטיים שיכולים לעודד הפרעות כאלה, במיוחד אצל אנשים עם פגיעות מוקדמת או בשילוב עם סמים. חשוב להיות מודעים לכך ולשים לב מתי העיסוק במיסטיקה מתחיל להשפיע לרעה על האדם או על הקרובים אליו.
זה נושא מורכב ומעניין, המעלה שאלות עמוקות על הקשרים האפשריים בין לימודי יהדות, אמונה במיסטיקה, שימוש בסמים, והפרעות נפשיות. חשוב להבהיר שכאן לא נטען שכל אדם הלומד יהדות יסבול מהפרעה נפשית, אלא שמרכיבים מסוימים בתוך מערכת האמונה והלימוד עשויים להוות טריגר או גורם מחמיר עבור אנשים מסוימים, במיוחד כאשר יש להם נטייה מוקדמת לכך.

מהי הפרעה נפשית?

הפרעה נפשית מוגדרת כמצב שבו אדם תופס את המציאות בצורה שאינה נחשבת ריאלית או הגיונית בעיני החברה. דוגמאות כוללות:
  • אדם הרואה מסוק ברחוב ומאמין שעוקבים אחריו.
  • צפייה בטלוויזיה מתוך מחשבה שהשדרנים מדברים עליו.
  • אמונה חזקה שהוא המשיח, השטן, או גלגול של דמות היסטורית.
תופעות אלו יכולות להיגרם מסיבות שונות - גנטיות, סביבתיות, רגשיות - אך ישנם אלמנטים מסוימים בלימודי יהדות, ובמיוחד בתורת הסוד, שיכולים לתרום להתפתחותן או להחמרתן.

מהם החלקים ביהדות שמגבירים את הסיכון להפרעות נפשיות?

לימודי יהדות מתחלקים לכמה רבדים:
  • הלכה - דנים בדינים והלכות באופן לוגי, בדומה ללימודי משפטים.
  • אגדה - סיפורים ומדרשים, חלקם בעלי תוכן מיסטי.
  • קבלה ותורת הסוד - כוללים רעיונות על עולמות רוחניים, ספירות, גלגולי נשמות, השפעת שדים ועוד.
בעוד שהלימוד ההלכתי עשוי לפתח חשיבה אנליטית, החלקים המיסטיים נוטים לעודד תפיסה לא רציונלית של המציאות. ככל שאדם מאמין יותר ברעיונות כמו השפעת שדים, גזירות עליונות, ומסרים נסתרים בטקסטים קדושים, כך גדל הסיכון שיטשטש את הגבול בין מציאות לדמיון.

תורת הסוד והשפעתה על המחשבה

בתלמוד מסופר על ארבעה שנכנסו לפרדס (סמל ללימודי הקבלה):
  • אחד מת.
  • אחד השתגע.
  • אחד כפר באמונה.
  • אחד בלבד "נכנס בשלום ויצא בשלום".
מכאן כבר ניתן להבין שלימוד תורת הסוד עלול להיות מסוכן עבור אנשים מסוימים. רעיונות קבליים, כמו גמטריות, ראשי תיבות, ונומרולוגיה יהודית, עלולים להוביל אדם עם נטייה מסוימת למחשבות אובססיביות, פרנויה ואשליות גדלות.

מיסטיקה והשלכותיה

היהדות מלאה בתפיסות מטאפיזיות שהופכות להיות חלק מהחיים היומיומיים:
  • נטילת ידיים בבוקר כדי להסיר "רוחות רעות".
  • אמונה בשדים ומלאכים המשפיעים על המציאות.
  • חשש מללכת בין שני אנשים מחשש לרוחות רעות.
  • שימוש בקמעות וסגולות נגד עין הרע.
  • אמונה שבאכילת מאכלים מסוימים יש השפעה רוחנית.
ככל שאדם מאמין באמיתות מוחלטת של רעיונות אלו, כך גדל הסיכוי שהוא יתנהג בהתאם בצורה העלולה להיראות כלא רציונלית.

מה קורה כשהאמונות הללו מתחברות למצוקה רגשית?

אנשים הסובלים מקשיים נפשיים עלולים למצוא נחמה באמונה דתית, אך גם להיות מושפעים לרעה אם הם נכנסים עמוק מדי לעולמות המיסטיים:
  • אדם בדיכאון עלול לחשוב שהוא חווה "ייסורי נשמה".
  • מישהו עם נטייה פרנואידית עשוי להאמין ששדים רודפים אותו.
  • אדם הסובל מאשליות גדלות יכול לחשוב שהוא המשיח.
לכך ניתן להוסיף שימוש בסמים קלים, אשר מחלישים את גבולות התפיסה ומגבירים בלבול, מה שעלול להאיץ תהליכים פסיכוטיים.

דוגמאות לאנשים שנפגעו מכך

ישנם סיפורים רבים על אנשים שנכנסו עמוק לאמונות מיסטיות, עד שהמציאות היטשטשה עבורם:
  • אדם שחלם על רב מסוים האמין שקיבל ממנו מסר אישי.
  • צעיר שהאמין שברכתו של רב תביא לו אישה, וכשזה לא קרה - התמוטט נפשית.
  • מישהו שהאמין שהוא זוכה להתגלויות אליהו הנביא והחל לשוחח עמו.
מה ניתן לעשות אם מישהו קרוב נכנס למעגל הזה?

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אדם המפתח הפרעה נפשית בעקבות אמונה קיצונית היא:
  • לבדוק אם יש לו מצוקה רגשית עמוקה ולנסות לעזור לו להתמודד איתה.
  • לפתח אצלו חשיבה ביקורתית ושאלת שאלות.
  • לכוון אותו להבנה שהמציאות אינה מסתמכת רק על אמונות מיסטיות.
  • במקרים קיצוניים - לפנות לעזרה מקצועית.
לסיכום

לימודי יהדות אינם בהכרח מובילים להפרעות נפשיות, אך יש בהם מרכיבים המגבירים את הסיכון לכך, במיוחד כשמדובר בלימודי קבלה ומיסטיקה. אנשים עם נטיות פסיכוטיות, או כאלו המשתמשים בסמים, נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח תפיסות שגויות של המציאות.

מי שבוחר ללמוד את התחום - צריך להיות מודע לכך, לדעת לזהות סימני אזהרה, ולשמור על איזון בין אמונה למציאות.
תורת הפרדס, תורת הרמז, תורת הדרש, לימודי מיסטיקה, ראשי תיבות, גימטריה, ניסים של צדיקים, אולי אני המשיח? פסיכוזה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, שמיעת קולות, שומע קולות, הזיות שווא, מחשבות שווא של גדלות, תסביך המשיח, תסביך אלוהים, מחלות נפש של דתיים, חרדות דתיות, חרדות מיסטיות, אישיות גבולית, אישיות פרנואידית, הבן חוזר בתשובה, ילד חוזר בתשובה, ילדה חוזרת בתשובה, מה רע בקצת יהדות? תופעת ההדתה, למה שונאים חרדים? מה רע בלימודי יהדות? לימוד גמרא, לימודי יהדות ופיתוח השכל, יהדות תהפוך אותך למשוגע, נטילת ידיים, מלאכי השרת, מיסטיקה יהודית, מטאפיזיקה יהודית, תקשור עם אלוהים, אברהם אבינו, עקידת יצחק, משה רבנו, הפרעת משיח, שיגעון משיח, עישון סמים והפרעות נפשיות, אדם שחושב שהוא המשיח, סכיזופרניה בעקבות שימוש בסמים, הזיות בגלל מריחואנה, פרנויות בגלל מריחואנה, טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במחלות נפשיות, סם החיים וסם המוות, ארבעה שנכנסו לפרדס
ביטחון עצמי חלקי מחשבות גדלות צריך לפתח יכולת קוגניטיבית סיפורי התנך כישורים שכליים לטפל אמיתות המוות תורת הפרדס אברהם אולי אני המשיח איך נוצר איך נוצרות איך נוצרות מחלות נפש איך נוצרות מחלות נפשיות איך נוצרים בעיה נפשית בעיות נפשיות גאולה גדלות דלוזיות מגלומניות דת דתיים הדתיים הוא המשיח החרדים המשיח הסוד הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות נפשיות ולימוד תורה הפרעות נפשיות ולימודי יהדות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות הפרעת משיח התנך חולה נפש חולי נפש חושב ש חושב שאני המשיח חושב שהוא המשיח חרדים טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפש יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים כיצד נוצרות לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לימוד לימוד תורה לימודי יהדות לימודי קבלה למידה מגלומניה מחלה נפשית מחלות מחלות נפש מחלות נפש ולימודי יהדות מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחשבות גדלות מחשבות שווא של גדלות מקובלים משיח נוצר נוצרות מחלות נפש נוצרות מחלות נפשיות נפש סיפור סיפורי התנך סכיזופרן סכיזופרניה סמים פסיכיאטר פסיכיאטריה פרנויה פרנויות קבלה שגעון גדלות שיגעון שיגעון גדלות שימוש שימוש ב שימוש בסמים שימוש בסמים ולימודי יהדות תורה תורת הסוד תנך תסביך אלוהים תסביך גדלות תסביך משיח תסמונת נפוליאון
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
... גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל האם לימוד גמרא באמת מפתח ... או על אגדות דתיות ללא חשיבה ביקורתית לא יתרום לפיתוח החשיבה בצורה משמעותית. פיתוח חשיבה לוגית לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה האם לימוד גמרא מפתח את השכל או לא? האם לימוד גמרא או לימוד תורה בכלל באמת ... חזרה על זיכרון בעל - פה או עיסוק באגדות דתיות בלבד לא בהכרח יפתח את השכל. פיתוח חשיבה לוגית לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה
רשימת הפרעות נפשיות - רשימת הפרעות אישיות - רשימת מחלות נפש - רשימה של הפרעות נפשיות - רשימה של הפרעות אישיות - רשימה של מחלות נפש
... בעקבות טראומה הפרעות נפשיות גנטיות הפרעות נפשיות ואמונה באלוהים הפרעות נפשיות וגאונות הפרעות נפשיות וגנטיקה הפרעות נפשיות והתנהגותיות הפרעות נפשיות ולימוד תורה הפרעות נפשיות ולימודי יהדות הפרעות נפשיות ומחלות נפש הפרעות נפשיות ומיניות הפרעות נפשיות ושימוש בסמים הפרעות נפשיות ...
שיגעון גדלות, תסביך משיח, חושב שהוא המשיח, מגלומניה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, סכיזופרניה, שומע קולות, הפרעת אישיות, חושב שאני המשיח, שיגעון גדלות, תסביך אלוהים, מגלומניה, שימוש במריחואנה, חלק 2
... שרודפים אחרי, מחלות נפש, הפרעות אישיות, שימוש בסמים, שיגעון, טיפול במשוגעים, איך לרפא משוגעים? כדורים פסיכיאטרים, איך לטפל במחלות נפש בעקבות שימוש בסמים? הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ...
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד מהי תכלית לימוד התורה ואיך לא לשכוח אותה? אליעד כהן מסביר שהדבר החשוב ביותר בלימוד התורה הוא תמיד לזכור מהי התכלית הסופית של הלימוד. כאשר אדם לומד תורה, הוא לא אמור ללמוד רק לשם הלימוד עצמו, אלא כדי לזכור ולהבין את המהות האמיתית והעמוקה של מה שהוא לומד. התכלית אינה פשוט לדעת את החומר, אלא להשתמש בלימוד כדי להגיע למודעות עמוקה יותר של אלוהים, של האמת ושל משמעות הקיום. לדוגמה, יש אנשים שלומדים את תורתו של רבי נחמן, אך חלקם שוכחים את המטרה העיקרית של הלימוד - לזכור שיש אלוהים ולהגיע להבנה אמיתית ומלאה של האמת. הם יכולים לעסוק שעות רבות בלימוד, בתפילות ובמצוות, אך במקביל הם שוכחים לחשוב על אלוהים עצמו. אליעד ממחיש זאת בדוגמה שאדם דתי נשאל כמה פעמים ביום הוא באמת חושב על אלוהים, והאדם משיב שאין לו זמן, כי הוא עסוק מדי בלימוד ובתפילה. זוהי דוגמה לכך שהאדם מתמקד במעשים החיצוניים - לימוד ותפילה - אך הוא מאבד את מהות הפעולה ואת התכלית שבגללה בכלל נוצרו הפעולות הללו מלכתחילה. לכן, אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית של הלימוד היא לא הלימוד עצמו, אלא ההבנה הפנימית והמודעות העצמית לגבי התכלית של החיים והקשר של האדם עם אלוהים. ללא הזכירה המתמדת של התכלית הזו, הלימוד הופך להיות חסר משמעות ואינו משיג את מטרתו האמיתית. מהי מטרת לימוד התורה? איך לזכור את תכלית הלימוד? האם לימוד תורה מספיק בלי מודעות? איך לא לשכוח את אלוהים בזמן הלימוד? מה המשמעות של לימוד לפי רבי נחמן? ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
... על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1 למה אנשים שלומדים תורה חולקים על הצדיק? אליעד כהן מסביר את דבריו של רבי נחמן מברסלב בליקוטי מוהרן תורה יב, אודות תופעת המחלוקת על הצדיקים. הוא מתחיל בטענה, שבדרך כלל אלה שלומדים תורה בצורה שכלית וביקורתית (כמו גמרא והלכה) הם אלו שחולקים על הצדיקים - אנשים שמבטאים את החיבור למציאות ולחיים דרך תפילה ... של יעקב ולבן כדי להמחיש שני טיפוסים שונים: יעקב (הצדיק) - לומד תורה לשם שמיים, מתמקד בפנימיות ובמהות, ולא מקבל מיד את שכרו אלא בסוף (עקב). הצדיק רואה את המציאות מתוך ראיית הפנימיות, ומקבל שכרו בעולם הבא, כלומר, בסוף התהליך. לבן (התלמיד החכם) - לומד תורה אך לא לשם שמיים, אלא מתוך גאווה, להתייהר ולהתנגח עם אחרים. הוא מתמקד בפלפול ובצדדים הטכניים של הלימוד, ולא במהות האמיתית. האם באמת טוב לצדיק רק בעולם הבא ולא בעולם הזה? כאן עולה קושייה משמעותית שאליעד מדגיש: אם הצדיק באמת ... עצמו, כי בסוף הוא עצמו האחראי על חוויית החיים שלו. מה הכוונה של תורה שבעל פה מול תורה שבכתב? אליעד מסביר שרבי נחמן אומר שתורה שבכתב היא הפנימיות, המהות, הדברים הברורים, בעוד שתורה שבעל פה היא הפירושים, ההסברים והלבושים החיצוניים. כאשר האדם לומד רק תורה שבעל פה, ללא חיבור למהות הפנימית, הוא נשאר ברובד שטחי ומוגבל, ולכן חולק על הצדיק ולא מבין אותו. לעומת זאת, כאשר הוא לומד לשם שמיים, הוא מתחבר לפנימיות של התורה ולמהות החיים, ואז הוא מתאחד עם הצדיק. מה פירוש נשיקין לפי רבי נחמן? אליעד מסביר שנשיקות לפי רבי נחמן הן בחינת הידבקות ... הם חלק הכרחי ושלם של המציאות. למה אנשים חולקים על הצדיק? מהי תורה לשם שמיים? יעקב ולבן לפי רבי נחמן האם המציאות באמת רעה? מה ההבדל בין תורה שבעל פה לתורה שבכתב? מדוע אין דבר מושלם בעולם? מה משמעות נשיקין בליקוטי מוהרן? ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
... על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2 למה אנשים חולקים על הצדיק, ואיך זה ... חולקים על הצדיקים, ולמה יש קושיות על תורת הצדיקים, אם הצדיק אמור להיות כל כך מושלם וטוב? אליעד מציג את הקושייה של רבי נחמן מברסלב מתוך ליקוטי מוהרן חא, תורה יב, המצביעה על כך שאם התורה והצדיק כל כך טובים, אז ברגע שאדם לומד את התורה של הצדיק, מיד היה צריך לחזור בתשובה. איך יתכן שאדם לומד תורה או שומע דברי צדיק, ועדיין נשאר עם קושיות, בעיות וספקות? מה המשמעות של סם החיים וסם המוות בדברי הצדיק? אליעד כהן מסביר, כי התורה של הצדיק יכולה לשמש גם כסם חיים וגם כסם המוות. כאשר אדם לומד תורה של צדיק, אם הוא לומד מתוך קדושה ובכנות פנימית, אז התורה מהווה עבורו סם חיים. אבל אם הוא לומד אותה בצורה עקומה או מתוך אינטרס אישי, אותה תורה יכולה להפוך לסם מוות. התורה היא נייטרלית ביסודה, אבל האדם הוא זה שקובע אם היא תועיל או תזיק לו. מדוע יעקב אמר לרחל שהוא אחי אביה? אליעד מפרש את הסיפור התנכי על יעקב ורחל. כאשר יעקב פגש את רחל, הוא אמר לה כי אחי אביה הוא וכי בן רבקה הוא. חכמים פרשו ... בן של רבקה (הצדיקה) . זאת אומרת, בתוך התורה של הצדיק יש אפשרות של הבנה טובה והבנה רעה. מי שצדיק יצליח להבין את הטוב, ומי שרשע יפרש את זה באופן שלילי. מה הקשר בין פירוש רע לתורה של הצדיק לבין שפע חומרי בעולם? רבי נחמן מסביר מדוע בכלל יש אפשרות שהתורה של הצדיק תתפרש לרעה. אליעד מתאר שרבי נחמן אומר שהתורה של הצדיק מושלמת מצד עצמה, אבל הצדיק נופל בשגיאה דקה ביותר, כחוט השערה, כדי שיהיה לעולם שפע חומרי ... שבסוף נוצר משהו שונה לגמרי. באופן דומה, התורה מתחילה כמשהו נקי ומדויק, אבל כדי שתוכל להיות מציאות חומרית, התורה מתעקמת קצת בכל שלב. איך הצדיק הופך את הרע לטוב, ומה התועלת בכך שחולקים עליו? אליעד מוסיף נקודה ... מדוע אדם לא חוזר בתשובה מיד אחרי שלומד תורה של הצדיק? אליעד מסביר שהסיבה שאדם לא חוזר בתשובה מיד אחרי לימוד התורה, היא בגלל הפירושים והעיוותים האישיים שלו. האדם מפרש את התורה לפי מה שהוא עצמו - אם הוא אדם ישר, הוא יבין את התורה בצורה ישרה. אם הוא עקום או רשע, הוא יראה עיוות ב
מראית עין, לשתות דם, שיעור תורה, חשש מראית עין, אפילו בחדרי חדרים אסור, חילול השם, שיעור בהלכה, לימוד תורה, לימוד הלכות, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אליעד כהן דתי
מראית עין, לשתות דם, שיעור תורה, חשש מראית עין, אפילו בחדרי חדרים אסור, חילול השם, שיעור בהלכה, לימוד תורה, לימוד הלכות, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אליעד כהן דתי
... עין, לשתות דם, שיעור תורה, חשש מראית עין, אפילו בחדרי חדרים אסור, חילול השם, שיעור בהלכה, לימוד תורה, לימוד הלכות, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אליעד כהן דתי מה זה מראית עין ואיך היא משפיעה על האדם? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו את המושג מראית עין מנקודת מבט הלכתית ופילוסופית, ומנתח אותו לעומק עם דגש מיוחד על האופן ... של איסור שתיית דם בהמה וחיה, בעוד ששתיית דם דגים מותרת על פי התורה . למרות שמותר לשתות דם דגים, חזל אסרו זאת מדרבנן אם אין סימן ברור שזה דם דגים, כדי למנוע חשש ממראית עין. מה ההיגיון שמאחורי האיסור של שתיית דם דגים ללא ... זה, חיצוניות מאפשרת להכריע ספקות. איך מתבטאת השיטה של אליעד ללימוד והתקדמות רוחנית? אליעד מתאר את השיטה שלו כלימוד אינטלקטואלי המבוסס על חקירה עמוקה של השורשים והסיבות שמאחורי כל רעיון או פעולה. הוא מסביר שהמטרה שלו היא להוביל את האדם להבנה שכלית עמוקה של הדברים, ולא ... יותר, כך האדם מתקדם יותר מבחינה שכלית. הוא מדגים את זה באמצעות לימוד הלכות או סוגיות פילוסופיות, כאשר האדם נדרש להבין לא רק את הפשט של ההלכה, אלא גם את הסיבה וההיגיון שעומדים מאחוריה. ככל שהאדם מתרגל את זה, הוא יכול להבין ... את שיטת ההתבוננות שלו באמצעות סוגיית דם דגים וחשש מראית עין. הלימוד לא נועד רק להבנת ההלכה אלא גם לפיתוח היכולת של האדם לחשוב בצורה ביקורתית ומדויקת יותר על החיים בכלל. הוא מסביר שאם האדם מתרגל להטיל ספק, לברר ולשאול שאלות ... טובה יותר עם ספקות וחוסר ודאות בחיים. לסיכום, מה היא מטרת הלימוד העמוק על פי אליעד כהן? המטרה של הלימוד היא לא רק להבין את ההלכות או הרעיונות עצמם, אלא ללמוד כיצד האדם עצמו יכול להשתמש ברעיונות האלה כדי לפתח את יכולת החשיבה וההבנה שלו. כלומר, התכלית של לימוד תורה לפי אליעד היא להפוך את האדם למודע יותר לתהליכי החשיבה שלו, להפסיק לפעול על פי הרגלים ואמונות מוטעות, ולפתח שכל ברור וחד שיכול להבין את ...
פוליטיקה, אנשי רוח, דעות פוליטיות, החברה החרדית, הרמב"ם, משה רבנו, יהדות, פרס נובל, לא יראני האדם וחי, רבי נחמן מברסלב, אינטליגנציה, אמונה או שכל, חזרה בתשובה, לימוד תורה, ארץ ישראל
פוליטיקה, אנשי רוח, דעות פוליטיות, החברה החרדית, הרמב"ם, משה רבנו, יהדות, פרס נובל, לא יראני האדם וחי, רבי נחמן מברסלב, אינטליגנציה, אמונה או שכל, חזרה בתשובה, לימוד תורה, ארץ ישראל
... אנשי רוח, דעות פוליטיות, החברה החרדית, הרמבם, משה רבנו, יהדות, פרס נובל, לא יראני האדם וחי, רבי נחמן מברסלב, אינטליגנציה, אמונה או שכל, חזרה בתשובה, לימוד תורה, ארץ ישראל האם אנשי רוח באמת נמצאים בעיקר בשמאל? בתחילת הדיון עלתה שאלה ... - למשל רבנים או אנשים שמתעסקים ברעיונות דתיים ורוחניים. האם הוויכוח הפוליטי בישראל הוא באמת על הישרדות? אליעד התייחס לוויכוח ... אידאולוגיה וזהות לאומית. למשל, אם יציעו ליהודים שטח אחר מחוץ לישראל כתחליף לשטח הארץ, רוב היהודים, בעיקר אלה עם השקפה ימנית - דתית, יסרבו, כי עבורם ארץ ישראל היא עניין אידאולוגי, דתי ורוחני, ולא רק קרקע להישרדות פיזית. הוא נתן דוגמה שכאשר יש סכסוך על קרקע, רוב האנשים היו ... אלא על נושא של זהות וערכים. האם באמת הדת היהודית מעודדת אינטליגנציה ולמידה? אחת השאלות שעלתה הייתה הטענה שהיהדות מעודדת לימוד ופיתוח חשיבה. אליעד הסביר בצורה מפורטת כי היהדות אכן מעודדת ללמוד גמרא ותורה, אבל מדובר בלמידה במסגרת מאוד מוגדרת וסגורה. היהדות אינה מעודדת אדם לפתח חשיבה עצמאית באמת, לשאול שאלות פתוחות ולהטיל ספק בכל דבר. הוא הדגיש כי הלמידה ביהדות היא בעיקר להבין מה אחרים התכוונו לומר, ולא להבין את עצמך או לשאול שאלות עצמאיות ואמיתיות. לכן, למרות שהדת היהודית מעודדת למידה, זוהי למידה מסוג מסוים שלא בהכרח קשורה לאינטליגנציה גבוהה או לחשיבה ביקורתית עמוקה ואמיתית. מדוע רבנים ואנשים דתיים לא ממציאים המצאות? אליעד הביא דוגמה חשובה שהאנשים הלומדים תורה וגמרא, למרות שהם נתפסים כאינטליגנטים, אינם ממציאים המצאות גדולות כמו אלה שזוכים בפרס ... אמר שרבי נחמן התייחס לכך שמי שרוצה להיות יהודי באמת חייב לשאוף להגיע לארץ ישראל הגשמית, אך היעד האמיתי הוא ארץ ישראל הרוחנית, מקום של שלמות מוחלטת. האם היהדות מעודדת חשיבה ביקורתית? מה הקשר בין שכל לאמונה? מדוע משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? מדוע ... הפוליטי? האם רבי נחמן ביקר את הרמבם? מדוע דתיים לא זוכים בפרס נובל? האם הוויכוח הפוליטי בישראל הוא אידאולוגי או הישרדותי? ...
שינה וחלומות, התפתחות רוחנית בשינה, מודעות עצמית בחלום, עבודת השם, חלום ומציאות, ליקוטי מוהרן, הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא
שינה וחלומות, התפתחות רוחנית בשינה, מודעות עצמית בחלום, עבודת השם, חלום ומציאות, ליקוטי מוהרן, הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא
... בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא איך אפשר להתקדם רוחנית בזמן השינה? אליעד כהן מסביר לעומק האם ואיך ניתן ... ומהחלומות? אליעד מציג את התפיסה הדתית, לפיה צדיקים חוששים משינה, מכיוון שבזמן שהם ערים הם מצליחים לשלוט במחשבות שלהם ולהימנע מדברים שליליים, אך ... משינה היא, כי בשינה אי אפשר ללמוד תורה, והרי לימוד תורה עבור הצדיק הוא הדרך להתקרב לאלוהים. לכן, כשהצדיק ישן הוא מרגיש שהוא מבזבז את הזמן בכך שהוא לא יכול לעסוק בתורה ולהתקרב לאלוהים. אבל אליעד טוען שאם הצדיק באמת שקוע כל כולו במחשבות רוחניות במהלך היום, גם בלילה הוא ימשיך לחלום על אותן מחשבות של תורה ואלוהים. מה ההבדל בין חלום למציאות לפי אליעד כהן? אליעד מדגים כיצד התפיסה שלנו את המציאות דומה לחלומות. ... אלה שאוכלים כדי שיהיה להם כוח ללמוד תורה. אלה שלומדים תורה כדי שיוכלו לאכול בצורה רוחנית. אלה שמסוגלים לראות באכילה עצמה את החיבור לאלוהים. הסוג השלישי, הגבוה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הפרעות נפשיות ולימוד תורה, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הפרעות נפשיות ולימוד תורה, איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רטוריקה, מאמן מכירות, מאמן קריירה בנושא הפרעות נפשיות ולימוד תורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 13:29:01 - wesi1