אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תועלת ✔טעויות של אנשי מכירות, למה איש מכירות לא מוכר בצורה נכונה? להציג ללקוח את התועלת של הלקוח מהמוצר, מה הלקוח מקבל מהמוצר? דפוסי חשיבה של אנשי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טעויות של אנשי מכירות, למה איש מכירות לא מוכר בצורה נכונה? להציג ללקוח את התועלת של הלקוח מהמוצר, מה הלקוח מקבל מהמוצר? דפוסי חשיבה של אנשי מכירות, אופי של אנשי מכירות, איך למכור מוצר ללקוח? איך להציג מוצר ללקוח?
למה אנשי מכירות לא מציגים נכון את התועלת ללקוח?

כאשר איש מכירות רוצה להצליח למכור מוצר ללקוח, הוא חייב לזכור שהלקוח לעולם לא מתעניין באמת במוצר עצמו, אלא בתועלת שהוא יכול לקבל ממנו. הלקוח שואל את עצמו תמיד, "מה יוצא לי מזה?", ולכן המשימה המרכזית של איש המכירות היא לא להציג את המוצר באופן טכני, אלא להציג ללקוח את התועלת שהוא יפיק מהמוצר.

לדוגמה, כשמוכרים רכב, במקום לומר ללקוח "יש לרכב שבע כריות אוויר, " עדיף לומר "הרכב הזה יגן עליך וישמור על הבטיחות שלך כי יש בו שבע כריות אוויר." דוגמה נוספת: אם מוכרים ללקוח טלפון נייד, במקום להגיד "לטלפון הזה יש זיכרון RAM בנפח של 6 ג'יגה, " כדאי לומר "הטלפון הזה יעבוד מהר ויפעל בצורה חלקה יותר."

למרות שהגישה הזאת נשמעת מאוד הגיונית וברורה, עדיין יש אנשי מכירות רבים שלא פועלים כך וממשיכים לדבר על המוצר עצמו במקום לדבר על התועלת. מדוע זה קורה, ואיך ניתן לשנות זאת?

מדוע אנשי מכירות מתמקדים בפרטים טכניים במקום בתועלת?

הסיבה המרכזית לכך שאנשי מכירות מתמקדים במפרט הטכני ולא בתועלת של הלקוח, היא שאנשים באופן כללי רגילים לעשות פעולות מבלי לשאול את עצמם "למה אני עושה את זה?". אדם הולך לעבודה כדי להרוויח כסף, אך לעיתים קרובות אינו שואל את עצמו למה הוא באמת רוצה כסף. הוא רוצה כסף כדי לקנות דברים, אבל למה הוא רוצה את הדברים האלה? התהליך הזה, שבו האדם מבצע פעולות בלי להבין לעומק את הסיבה האמיתית לפעולה, גורם לכך שבשעת המכירה, איש המכירות נוטה לדבר על המוצר עצמו, על הפרטים החיצוניים, ולא על הסיבה הפנימית שבגללה הלקוח ירצה לרכוש אותו.

אדם שמוכר רכב ומדבר עם הלקוח על ציפוי מיוחד של הרכב עושה זאת כי הוא בעצמו חושב שהציפוי יפה או מיוחד, אך אינו שואל את עצמו מדוע הציפוי חשוב. אם הוא היה שואל את עצמו, הוא היה מגלה שהציפוי חשוב כי הוא הופך את הרכב ליפה יותר, והרכב היפה גורם ללקוח להרגיש יוקרתי ומאפשר לו להרשים אנשים אחרים. לכן במקום להגיד ללקוח "ברכב הזה יש ציפוי מיוחד, " יהיה הרבה יותר אפקטיבי לומר לו "עם הרכב הזה תוכל להרשים אחרים, כי הוא נראה יוקרתי בזכות הציפוי המיוחד שלו."

איך דפוס החשיבה משפיע על המכירות?

ההבדל העיקרי בין אנשי מכירות מוצלחים לבין אנשי מכירות פחות מוצלחים הוא בדפוס החשיבה ובאופן שבו הם מתרגלים להבין את הרצונות שלהם עצמם. ככל שאדם יתרגל לשאול את עצמו "למה אני רוצה משהו?" הוא יתחיל לראות שכל רצון חיצוני מסתיר מאחוריו רצון פנימי עמוק יותר, כלומר, כל פעולה שאנו עושים מטרתה להשיג מטרה אחרת.

כאשר אדם מתרגל את החשיבה הזו לגבי עצמו באופן קבוע, הוא מפתח מיומנות טבעית שבה הוא מצליח לראות באופן אוטומטי את הרצון האמיתי של הלקוח מולו. זה אומר שבמקום לדבר על הרכב, הטלפון, או המוצר עצמו, הוא ידבר ישירות על התועלת הפנימית, על התכלית שהלקוח רוצה להשיג באמצעות הרכישה.

לדוגמה, אם אדם מתרגל לשאול את עצמו "למה אני רוצה רכב עם שבע כריות אוויר?" הוא יבין שזה בגלל שהוא רוצה ביטחון. לכן כשהוא יבוא למכור, הוא באופן טבעי יגיד ללקוח "הרכב הזה ייתן לך תחושת ביטחון גדולה יותר כי יש בו שבע כריות אוויר, " במקום להסתפק בתיאור טכני בלבד.

כיצד ניתן להפוך הצגת תועלת ללקוח להרגל אוטומטי?

כדי שאיש מכירות יוכל להפוך את הגישה הזו להרגל אוטומטי, הוא חייב להרגיל את עצמו, בחייו הפרטיים, לשאול תמיד "למה?". ככל שהוא יתרגל לשאול מדוע הוא רוצה דבר מסוים, הוא יבין את הרצונות האמיתיים שלו בצורה עמוקה יותר, וכתוצאה מכך הוא יתחיל להבין את הרצונות של הלקוחות בצורה עמוקה וטובה יותר.

כשאדם מבין מהי המטרה הפנימית שהוא מנסה להשיג דרך פעולותיו, הוא מבין שגם ללקוחות שלו יש רצונות פנימיים מוסתרים מאחורי הרצונות הגלויים. לכן, כשהוא נמצא מול לקוח, הוא יוכל להציג בצורה טבעית ופשוטה את התועלת הפנימית, ובכך להגדיל משמעותית את הסיכויים לסגור עסקה מוצלחת.

לסיכום, מה השינוי שאיש מכירות צריך לעשות?

השינוי המרכזי שאיש המכירות צריך לעשות הוא שינוי בתפיסת החשיבה שלו. במקום להתמקד בפרטים חיצוניים וטכניים, עליו להתרגל לחשוב תמיד על התועלת הסופית ועל המטרה הפנימית של הלקוח. על ידי כך שהוא מתרגל לשאול את עצמו "למה אני רוצה את מה שאני רוצה?" הוא יתחיל להבין באופן טבעי מדוע הלקוח רוצה את המוצר, ויוכל להסביר זאת בצורה שמשכנעת את הלקוח לרכוש.

זהו הסוד המרכזי בהצגת מוצרים נכונה ללקוח: תמיד לדבר על התועלת שהלקוח באמת מחפש ולא רק על המוצר עצמו או על הפרטים החיצוניים.
איך למכור נכון: איך להתמקד בתועלת ולא במוצר?

שלום חברים, הפעם נשיב לשאלה הבאה: הרי בתחום המכירות ידוע שבמקום לדבר על המוצר עצמו, עדיף לדבר - בדרך כלל, לא תמיד - על התועלת שהלקוח מקבל מהמוצר. מה הכוונה?

כאשר אתה בא למכור מוצר ללקוח, עליך להבין שהלקוח לא באמת אכפת לו מהמוצר עצמו, אלא מהתועלת שהוא חושב שהוא יקבל ממנו. לכן, במקום לנסות לספר לו על המפרט הטכני של המוצר, תנסה לספר לו על היתרונות שהוא מקבל ממנו.

לדוגמה, במקום להגיד ללקוח: "ברכב הזה יש שבע כריות אוויר", עדיף לומר: "הרכב הזה ישמור עליך בטוח יותר, כי יש בו שבע כריות אוויר."

בקיצור, תדבר עם הלקוח על התועלת שהוא מקבל מהמוצר ולא רק על הפרטים הטכניים שלו. כמובן, זה לא תמיד נכון, אבל ברוב המקרים זו הגישה היעילה ביותר.

למה אנשים לא פועלים לפי ההיגיון הזה?

אם זה כל כך הגיוני, מדוע אנשים רבים שמתעסקים במכירות לא מיישמים זאת? הרי ברור שהלקוח לא באמת מתעניין בכמות ה - RAM של הטלפון או במספר מגה - פיקסלים של המצלמה, אלא במהירות התגובה של המכשיר ובאיכות התמונות שהוא מפיק. אז למה עדיין מוכרים רבים ממשיכים להתמקד בפרטים הטכניים ולא בתועלת ללקוח?

הגורם המרכזי: חוסר מודעות

התשובה לכך היא פשוטה - אנשים פועלים מתוך הרגל ולא שואלים את עצמם "למה?". כאשר אדם מבצע פעולה, הוא בדרך כלל לא עוצר לשאול את עצמו מה הסיבה האמיתית שהוא עושה זאת. למשל, אדם הולך לעבוד כדי להרוויח כסף, אבל למה הוא רוצה כסף? כדי לקנות משהו מסוים. ולמה הוא רוצה לקנות את הדבר הזה? כי הוא מעניק לו תועלת מסוימת.

מי שלא שואל את עצמו "למה אני עושה את מה שאני עושה?", פועל מתוך אוטומט ולא מתוך הבנה עמוקה. זה בדיוק מה שקורה במכירות - מוכר שלא מבין את הרצון האמיתי של הלקוח, יתמקד בפרטים הטכניים של המוצר במקום בתועלת שהוא מספק.

ההפך: אדם ששואל "למה?"

לעומת זאת, אדם שכל פעולה שהוא עושה הוא שואל את עצמו "למה?", יתחיל להבין שכל דבר שהוא רוצה נובע מצורך עמוק יותר. וככל שהוא יתרגל את זה עם עצמו, כך יהיה לו קל יותר להבין גם את הרצונות האמיתיים של הלקוח.

אם מוכר רגיל לשאול את עצמו "למה אני רוצה משהו?" - הוא יתחיל לראות שכל מוצר, כל פעולה, כל החלטה - הם רק אמצעים להשגת מטרה אחרת. וכך, כשהוא יגיע אל הלקוח, הוא יוכל להבין שהלקוח לא מחפש את הפריט עצמו, אלא את התועלת שהוא מספק.

דוגמאות ליישום נכון במכירה

לדוגמה, אם אתה מספר ללקוח: "הרכב הזה מגיע עם ציפוי ייחודי", כדאי שתשאל את עצמך - למה זה חשוב? אם התשובה היא "כי זה גורם לרכב להיראות טוב יותר", אז במקום לומר לו על הציפוי, תגיד לו: "הרכב הזה נראה יותר יוקרתי ומרשים."

עוד דוגמה: נניח שאתה מוכר רכב עם שבע כריות אוויר. אתה יכול להגיד: "לרכב יש שבע כריות אוויר", אבל במקום זאת עדיף לומר: "הרכב הזה בטיחותי במיוחד ושומר עליך טוב יותר, כי יש בו שבע כריות אוויר."

איך להפוך את זה לאוטומטי?

אם אתה רוצה להיות מוכר מצוין, עליך להתרגל לשאול את עצמך "למה אני רוצה דברים?" ברמה האישית. ככל שתשאל את עצמך את השאלה הזו לעיתים קרובות יותר, כך תוכל להבין טוב יותר את המניעים שלך, מה שיאפשר לך להבין גם את הרצונות האמיתיים של הלקוחות שלך.

אם תתרגל לחשוב כך, תוכל להסביר ללקוחות שלך את המהות של מה שהם מחפשים, במקום רק לתאר להם את המוצר עצמו.
איך למכור ללקוחות, איך להציג מוצר ללקוח, היתרונות של המוצר ללקוח, מהות של רצון, צורה של רצון, למה אני רוצה משהו, למה לקוח רוצה משהו, איך לסגור עסקה, איך לשכנע לקוחות, איך להבין רצונות.

בהצלחה!
משימות תוצאות איך להציג איך לתאר משמעות דפוסי התנהגות לשאול שאלות אנשי מכירות איך להשיג את המטרות לקבל סיכוי אופי אופי של אנשי מכירות אופי של אנשים איך להציג איך להציג את המוצר ללקוח איך להציג ללקוח איך להציג מוצר איך להציג מוצר ללקוח איך למכור איך למכור את המוצר איך למכור מוצר איך למכור מוצר ללקוח איך למכור מוצרים איש מכירות איש מכירות לא מוכר בצורה נכונה אנשי מכירות דפוסי התנהגות דפוסי חשיבה דפוסי חשיבה של אנשי מכירות התועלת של הלקוח התועלת של הלקוח מהמוצר חשיבה טעויות טעויות של אנשי מכירות טעות להציג להציג את המוצר ללקוח להציג ללקוח להציג ללקוח את התועלת של הלקוח מהמוצר להציג מוצר להציג מוצר ללקוח לטעות למה איש מכירות לא מוכר בצורה נכונה למכור למכור את המוצר למכור מוצר למכור מוצר ללקוח למכור מוצרים לקוח לקוחות מה הלקוח מקבל מהמוצר מוצר מכירות מנהל מכירות מנהלי מכירות מתי להציג ללקוח תועלת תועלת של לקוח תועלת של לקוח מהמוצר
מאמץ מביא תועלת, תועלת לא תלויה במאמץ, כמה להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות
מאמץ מביא תועלת, תועלת לא תלויה במאמץ, כמה להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות
מאמץ מביא תועלת, תועלת לא תלויה במאמץ, כמה להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות האם מאמץ מביא תועלת או תועלת לא תלויה במאמץ? ההרצאה מתמקדת בשאלה המרכזית: האם ניתן לקבל תועלת גדולה ממאמץ קטן? או אולי, איך התועלת קשורה למאמץ, והאם תמיד יש קשר בין השניים? אליעד מסביר את הדינמיקה בין המאמץ לתועלת, תוך כדי שהוא מציין דוגמאות ומעביר תובנות שונות בנוגע למושגים של מאמץ ותועלת. ההרצאה מתחילה בשיחה שבמהלכה נדונה השאלה איך ייתכן שבן אדם יתאמץ מעט, אך יקבל הרבה תועלת. הוא מציין מקרה שבו אדם מרגיש שהוא נתן מעט אך קיבל הרבה בתמורה, ושואל האם זה אפשרי. בתחילת השיחה, אליעד מעלה את השאלה האם זה הגיוני שבן אדם יתאמץ מעט ויקבל תועלת רבה, ומקשר את העניין למקרים יומיומיים שבהם אנשים מרגישים שהם לא מקבלים תועלת שווה למאמץ שלהם. לאורך השיחה, אליעד מציע את הדוגמה של תן מעט כסף ולקבל הרבה תועלת, ושואל אם זה באמת ייתכן. הוא מסביר שהתועלת שונה מאדם לאדם, והיא אינה תמיד תלוית במאמץ שנעשה. דוגמה נוספת שמוזכרת היא אם אדם רעב מאוד יכול להרגיש יותר תועלת ממאכל קטן, בעוד שבן אדם שאינו רעב ירגיש פחות תועלת מאותו מאכל, גם אם הוא ינסה להשקיע מאמץ באכילה. כחלק מהדיון, אליעד עובר לשלב שבו הוא שואל אם קיימת אפשרות כזו שבה התועלת לא תלויה במאמץ. הוא מציין שהדבר עשוי להיות תלוי בציפיות האישיות ובכמות החיסרון המרגיש בתוך כל אדם. אליעד טוען שהתועלת נובעת מהחיסרון שממלאים, ולא תמיד נובעת באופן ישיר ממאמץ. בהמשך, השיחה מתמקדת בשאלות נוספות לגבי איך תועלת מוגדרת וכיצד ההנאה משפיעה על תחושת התועלת. לדוגמה, אם אדם מסכים לתת משהו לאדם אחר מתוך תחושת אהבה, יתכן והאהבה הזו תספק לו תועלת גדולה יותר ממה שהיה מקבל מאדם שלא היה אוהב אותו. אליעד שואל אם ניתן להרגיש תועלת רבה אפילו אם לא הושקע מאמץ גדול, ומדבר על ההתמודדות עם קונפליקטים פנימיים בזמן עשיית פעולות. בסופו של דבר, אליעד מסכם שהתועלת לא תמיד תלויה במאמץ, אבל יש פעמים שבהן המאמץ באמת מגביר את תחושת התועלת, במיוחד כשמדובר במילוי חסרונות פנימיים. הוא מציין שיכולת השגת התועלת נובעת מהחיסרון שבני אדם מרגישים, וכשחיסרון זה מתמלא, התועלת משתנה. מאמץ מול תועלת האם מאמץ מביא תועלת? כיצד תועלת משתנה על פי המאמץ? השפעת תועלת על רגשות מהי תחושת התועלת?
משמעות החיים כמשחק, בשביל מה להתאמץ אם בסוף מתים? איך למצוא משמעות בדברים? איבוד משמעות בחיים, תועלת יחסית, תועלת מוחלטת, מטרת משחק החיים, להרגיש רק טוב, להרגיש טוב בלי רע, מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות?
משמעות החיים כמשחק, בשביל מה להתאמץ אם בסוף מתים? איך למצוא משמעות בדברים? איבוד משמעות בחיים, תועלת יחסית, תועלת מוחלטת, מטרת משחק החיים, להרגיש רק טוב, להרגיש טוב בלי רע, מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות?
משמעות החיים כמשחק, בשביל מה להתאמץ אם בסוף מתים? איך למצוא משמעות בדברים? איבוד משמעות בחיים, תועלת יחסית, תועלת מוחלטת, מטרת משחק החיים, להרגיש רק טוב, להרגיש טוב בלי רע, מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה משמעות ... בחיים, במיוחד לאור השאלה למה להתאמץ אם בסופו של דבר מתים? אליעד מציין שזו שאלה שנובעת מתוך תפיסה של תועלת מוחלטת, שהיא לא קיימת. החיים עצמם, לפי גישה זו, הם משחק, שבו כל רגע של הנאה או אושר הוא תועלת יחסית. אף פעולה לא מביאה תועלת מוחלטת או אושר בלתי נגמר. כל טוב או רע הוא רגעי, אך הוא עדיין שווה את המאמצים, משום שהוא ... טוב זמני. איך להתמודד עם המחשבה של למה להתאמץ אם בסופו של דבר מתים? ההבנה כאן היא שבחיים אין תועלת מוחלטת, ובכל תחום - גם בזוגיות, גם בעבודה, גם בהנאה - האושר הוא תמיד יחסי ומוגבל בזמן. לדוגמה, אדם ... לא יכול להימנע להיות רעב שוב. אותו הדבר בזוגיות: אם אדם מצפה מאהבה מוחלטת, הוא יתאכזב. מה קורה כשמחפשים תועלת מוחלטת? כאשר אדם מחפש תועלת מוחלטת, הוא למעשה מצפה שפעולה כלשהי תספק לו אושר אינסופי. אם הוא מאמין שעבודה תביא לו שפע כלכלי לנצח, או שזוגיות תספק לו אהבה בלתי פוסקת, הוא צפוי להתאכזב. כל תועלת שכזו תתפוגג במהרה, וכך תתפוס אותו תחושת סבל. אליעד מציין שחשוב להבין שאין שום דבר שיכול לספק תועלת מוחלטת, כי כל תועלת היא תמיד יחסית ומוגבלת בזמן. איך להימנע מהסבל של חיפוש אחרי תועלת מוחלטת? הדרך להימנע מהסבל הזה היא להבין ולהשלים עם העובדה שהתועלת היא תמיד יחסית. כל מה שמביא לנו טוב יימשך רק זמן קצר, ולכן אין מקום לציפייה לתועלת נצחית. כאשר אדם מבין שמה שהוא מרגיש טוב לא יהיה לנצח, הוא לא יתאכזב כשזה יחלוף. השאיפה היא למלא ... מתוך רצון לזמן מוגבל, אנו יכולים לחוות טוב ולמלא את רצונותינו ברגעים מסוימים. החיים הם רצפים של פעולות שמספקות תועלת יחסית לכל רגע ורגע. לכן, ההתאמצות היא לא לשם תועלת נצחית, אלא לשם סיפוק הרצון הרגעי. האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? ההבנה אליעד כהן מציע היא שאין טוב ... קלה ולהימנע מהתחושות של אכזבה או סבל בעתיד. סיכום לסיכום, החיים הם משחק שבו כל פעולה ממלאת רצון ומביאה לתועלת יחסית. אין טוב מוחלט, ואין רע מוחלט. הכל מוגבל בזמן, וכך גם האושר. כאשר אנו מבינים זאת, אנו יכולים ... להרגיש יותר טוב מרע מה משמעות החיים כמשחק? איך למצוא משמעות בדברים? החיים נתפסים כמשחק שבו תכליתו היא לספק תועלת יחסית ולא מוחלטת. אנשים נוטים לשאול את עצמם למה להתאמץ אם בסופו של דבר מתים? או מה הטעם בזוגיות או בהנאה אם הכל בסופו של דבר יתממש בצורה זמנית? התשובה לכך טמונה בהבנה של תועלת יחסית. בסופו של דבר, החיים הם רצפים של רגעים שבהם אנחנו ממלאים את רצוננו ומרגישים טוב. עם זאת, שום דבר לא נותן לנו אושר מוחלט או תועלת תמידית, וכשאדם מבין זאת, הוא יכול לשחק את המשחק וליהנות מהתועלת היחסית. מהם ההבדלים בין אושר מוחלט לאושר יחסי? ההבדל בין אושר מוחלט לאושר יחסי הוא פשוט. אושר מוחלט מצריך ... פעולה בחיים מציע אושר לא מוחלט, אלא רגעי. ככל שמבינים זאת, תהליך החיים הופך ליותר קביל. מה קורה כשמחפשים תועלת מוחלטת? אם אדם מצפה למצוא תועלת מוחלטת, כמו לדוגמה לא להיות רעב אף פעם או לא להיות בודד בזוגיות, הוא ימצא עצמו מתאכזב במהרה. כל ... בזוגיות ומצפה שלא ירגיש בודד לעולם, עלול לגלות שהתחושה הזו אינה נשארת לנצח. איך להימנע מהסבל של חיפוש אחרי תועלת מוחלטת? כדי להימנע מהסבל של החיפוש אחר תועלת מוחלטת, על האדם להבין שהתועלת היא תמיד יחסית ומוגבלת בזמן. כל מה שעושה לך טוב יימשך רק לרגע מסוים, ולא לנצח. אם אדם מבין שאין שום דבר מוחלט, ואין טוב מוחלט, הוא לא יתאכזב כאשר יגלה שהתועלת לא נמשכת לנצח. למה כדאי להתאמץ אם בסופו של דבר הכל מתממש בצורה זמנית? השאלה למה להתאמץ כאשר בסופו של דבר הכל חולף, נובעת ממחשבה שאינה מבוססת על התפיסה הנכונה של החיים. תועלת מוחלטת אינה קיימת, ובמציאות, מה שעושה לנו טוב הוא תועלת יחסית - טוב שנובע ממילוי רצון באופן זמני. ברגע שאנחנו מבינים את זה, אנחנו יכולים להמשיך ולהתאמץ בלי לצפות לתוצאה שתהיה לנצח. לסיכום, יש להבין שהחיים הם משחק שבו התועלת היא יחסית, וכל דבר טוב או רע הוא מוגבל בזמן. בשורה התחתונה, תפקידה של כל פעולה בחיים הוא למלא רצון ולהביא טוב לעכשיו, ולא לצפות לתועלת מוחלטת. מטרת משחק החיים משמעות החיים להרגיש טוב בלי רע להרגיש רק טוב להרגיש יותר טוב מרע איך נוצר ...
מי הלקוח האידיאלי שלך? מי הלקוח הכי טוב שלך? איך לבחור את הלקוחות שלך? לאיזה לקוחות לפרסם? לאיזה לקוחות לשווק? למי אתה מביא הכי הרבה תועלת? במה אתה הכי טוב? למי אני מביא הכי הרבה תועלת? במה אני הכי טוב? היצע וביקוש, איך לבחור את הלקוח האידיאלי שלך? מי הלקוח שישלם לך הכי הרבה כסף? האם חייב להיות יותר טוב מאחרים? האם חייב יתרון תחרותי? איזה עסק להקים? איך לבחור תחום לימודים? במה להיות יותר טוב מאחרים? איך להיות יותר טוב מאחרים? איך לעשות הרבה כסף?
... הכי טוב שלך? איך לבחור את הלקוחות שלך? לאיזה לקוחות לפרסם? לאיזה לקוחות לשווק? למי אתה מביא הכי הרבה תועלת? במה אתה הכי טוב? למי אני מביא הכי הרבה תועלת? במה אני הכי טוב? היצע וביקוש, איך לבחור את הלקוח האידיאלי שלך? מי הלקוח שישלם לך הכי הרבה כסף? ... לעניין דרך נקודת המבט של במה אני הכי טוב. אלא דרך נקודת המבט של למי אני מביא הכי הרבה תועלת. ומי הלקוח שאני יכול להביא לו הכי הרבה תועלת ושהוא יהיה מוכן לשלם הכי הרבה על התועלת הזו. שאלו 2 נקודות מבט שנראות דומות אבל הן שונות. כמו שתכף אסביר. ברמת העיקרון יהיה נכון לומר, שאתה ... כסף, במה שאתה יותר טוב מאחרים. כי אם אתה יותר טוב מאחרים במשהו, הרי שכנראה שם תוכל להביא יותר תועלת מאחרים ושם כנראה יהיה יותר ביקוש מהיצע. והכסף מסתתר היכן שיש יותר ביקוש ופחות היצע. וזה בעצם אומר, שאם ... יותר טוב מאחרים בו. וזה נכון, אבל זאת לא כל האמת. ולמה? כי הכסף נמצא, היכן שאתה מביא יותר תועלת שמישהו מוכן לשלם עליה הכי הרבה ולא בהכרח היכן שצריך יותר דווקא אותך ולא מישהו אחר. נניח שיש לך ... הרבה ביקוש ואין הרבה היצע חוץ ממך. אבל זאת לא כל האמת. כי יכול להיות שאתה תוכל להביא יותר תועלת למישהו שצריך רק מיומנות אחת שלך בלבד, יותר מאשר התועלת שאתה תוכל להביא לכל אלו שצריכים את כל המיומנויות שלך ביחד. ויכול להיות שאותו אחד, יהיה מוכן לשלם לך הרבה יותר על תועלת שאתה תביא לו, מאשר מישהו שצריך דווקא אותך בגלל כל המיומנויות שלך, אבל הוא לא יהיה מוכן או יכול ... אחד שאתה פחות מביא לידי ביטוי את כל היכולות שלך עבורו. דהיינו, יתכן שיש מישהו שאתה יכול לייצר לו תועלת מאוד גדולה, ממיומנות אחת שיש לך, ושאתה תביא לו תועלת מאוד גדולה, שהוא יהיה מוכן לשלם עבורה הרבה כסף, יותר מאשר יהיו מוכנים לשלם לך כל האנשים שצריכים את ... את המיומנות הזאת, מאשר אנשים שיש להם את כל ה 4 מיומנויות שלך. אבל עדיין, יתכן שתוכל להביא יותר תועלת למי שצריך רק מיומנות אחת שלך בלבד, יותר מאשר כל מי שצריך את מה שאתה הכי טוב בו יותר ... שתעשה שם יותר כסף. אבל זאת לא כל האמת. כי האמת צריכה להיות, היכן אני יכול להביא הכי הרבה תועלת, למי אני יכול לייצר הכי הרבה תועלת. ואתה יכול לייצר הכי הרבה תועלת, לאו דווקא במקום שאתה הכי טוב בו. והלקוח משלם על התועלת שאתה מייצר לו ולא על הייחודיות שלך. ולכן אם אתה מחפש כסף, אז הגיוני שתנסה כל הזמן להיות יותר טוב מאחרים, כי זה מגדיל את הסיכוי שתוכל להביא יותר תועלת ללקוחות שלך. אבל תחשוב דרך נקודת המבט של, איך אני מייצר עוד תועלת, איך אני נהיה יותר טוב, כדי שאני אוכל לייצר עוד תועלת. ואל תחשוב רק דרך נקודת המבט של, איך אני נהיה יותר טוב, כדי להיות מיוחד, בלי קשר לתועלת שאתה מייצר. ולכן, אם אתה רוצה לעשות כסף, ואתה רוצה לדעת מי הלקוח האידיאלי שלך? שאל את עצמך, למי אני יכול להביא הכי הרבה תועלת. להביא הכי הרבה תועלת, כמובן ביחס לשאר האפשרויות של הלקוח. כי אם ללקוח יש אפשרויות יותר זולות ויותר טובות ממך, אז אולי הוא ... איפה אני אביא לידי ביטוי הכי טוב את מה שאני הכי טוב בו, אלא איפה אני אביא הכי הרבה תועלת, שהלקוח מוכן לשלם עליה הכי הרבה. וזה לא בהכרח המקום שבו אתה הכי טוב.
הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, אמת עד הסוף
הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, אמת עד הסוף
הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, אמת עד הסוף מה המשמעות של הורטון שומע מישהו ... רע, נתפסת כטובה, האדם מגיע לאחדות אמיתית וחווה את המציאות ללא פחד או סבל. למה האמת המוחלטת לא מביאה תועלת? האמת המוחלטת היא כזו שלא מספקת שום תועלת לאגו של האדם. לכן האדם מתעלם ממנה, אף על פי שהיא הכוח היחיד שיכול להצילו כשהוא מסתבך בשקרים. כאשר ... נותן היא להמשיך לעשות מה שאתה רוצה בחיים, אבל בתוכך תמיד לבדוק מה האמת? לא כדי שזה יביא לך תועלת, אלא פשוט בשביל לדעת את האמת עצמה. לא להניח הנחות ולבדוק כל פרט עד הסוף. האם אפשר להמשיך בחיים ... של ההרצאה היא שהאדם חייב לחפש את האמת באופן מוחלט וללא אינטרסים או תנאים, גם אם לכאורה אין בכך תועלת. רק אז האדם יכול באמת להתעורר ולהגיע לאחדות אמיתית, בה הוא מבין שהכל טוב באופן מוחלט ואין שום הבדל ... חושב שלא עוזר לך, ובכל זאת הוא זה שמציל אותך? יש משהו שאתה מזלזל בו וחושב שלא מביא לך תועלת? זאת האמת. המהות של האמת לא מביאה תועלת. האמת האמיתית למעשה לא מביאה לך תועלת ולכן אתה לא בודק אותה. האדם רוצה שיהיה לו טוב, ולכן הוא לא באמת שואל, מה היא האמת האמיתית? ... אבל אני אומר שאתה מתעלם לגמרי מהאמת, למה? מהו אותו כוח מחשבתי בתוכך שאתה חושב שלא מביא לך כל תועלת ואתה מתעלם ממנו לגמרי? הוא האחרון בעיר, אבל הוא לא נמצא בין הצועקים. עשיתם הכל אבל בכוח הזה לא ... סוגים של אמת. יש סוג של אמת, שאף אחד לא חיפש אותו עד היום. כי הוא לא מביא שום תועלת. כולם מחפשים קצת את האמת, אבל יש סוג של אמת שאותו אף אחד לא מחפש. מה זה אומר? אדם קם בבוקר ועשרים וארבע שעות עושה דברים שיביאו לו תועלת, וגם כשהוא מחפש את האמת זה מתוך זה שהוא רוצה שזה יביא לו תועלת. אף אחד לא חיפש את האמת בלי המחשבה, מה זה יביא לי? אף אחד לא מחפש את האמת בלי ... שום אינטרס. למעשה רק זו האמת וכל השאר זה שקרים. לחפש את האמת כמו שהיא, רק זה יביא לך תועלת. שאלה: האדם תמיד מחפש תועלת, אז איך אני אחפש משהו שהוא לא אני? אני = תועלת. אליעד: נכון, זה בדיוק מה שאמרתי. אנחנו לא בעניין איך, אלא אנחנו מנסים להבין מה קורה. קודם להבין שכול ... מחפש דברים שיגרמו לך להרגיש יותר טוב. חיפוש האמת האמיתית, למען האמת רק ורק למען האמת, וללא שום רצון לתועלת, זה באמת לא מביא כל תועלת, אז מדוע שאני יעשה זאת? האדם שואל, למה אני לא מצליח לדעת את האמת, למה? כי יש בתוכך כוח ... שהבן שלו, הוא זה שגורם לכך שלא ישמעו אותם. האדם חושב שהסיבה שרע לא בחיים זה שהוא למשל לא תועלתי מספיק. האדם אומר, למה שאחפש את האמת מבלי שהיא תביא לי כל תועלת? ואני מחדד לכם, שבתת מודע האדם חושב שהוא סובל, בגלל אותו כוח שגורם לו לחפש את האמת ללא שום תועלת. כול הרעיון הוא לעשות משהו בלי תועלת. עדיין לא ניסית לחפש את האמת, כדי באמת להבין. האם את מחפשת את האמת, ולא חשובה לך מה התשובה? הפירוש של אמת, זה דבר שלא קשור לתועלת שלי. והסיבה שהאדם לא מחפש את האמת למען האמת, היא בגלל שהוא חושב שזה יגרום לו נזק. שאלה: האם ... והשנאה, פירושו שאהבה ושנאה זה אותו הדבר. איזה נזק האדם חושב, שיקרה לו, אם הוא יחפש את האמת ללא תועלת? יש משהו באדם שהוא לא מוכן לאבד אותו. משהו שמניע את כל החיפושים שלו. כל מהות החיפוש היא שלאדם ... שהאני של האדם ירגיש יותר טוב, וימשיך להישאר פה. מי שרוצה להעלים את האני שלו, שיעשה פעולות שלא מביאות תועלת לאני שלו. מה לא מביא תועלת לאני שלך? לחפש את האמת מבלי תועלת לעצמך. שאלה: איך עושים זאת? אליעד: באופן יחסי. תנסה בחיי היום יום לחפש את האמת עם פחות אינטרסים. בפועל ... להשפיע עליך, למרות שאתה עושה את זה מתוך אינטרס. האדם צריך לחפש את האמת באשר היא. ולא לחשוב על התועלת של עצמו. הרעיון הוא לעשות פעולות שתהיינה באופן יחסי פחות אינטרסנטיות. וכן לא להניח הנחות. כמו שאנשים מניחים שאלוהים הוא טוב, ועל זה בונים את כל הבניין. מבחינתי תעשה רק דברים שיביאו לך תועלת, אבל שתדע ותבין מה לא עשית. ושאם יום אחד תסתבך ותשאל מה לא עשיתי? אתה תיזכר מה לא עשית. ...
אובססיה, התנהגות אובססיבית, אובססיות, הפרעה אובססיבית, התמכרות, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, התמכרויות
... ומפרש את ההתנהגות שלו. האם הוא מפרש אותה כהתנהגות הכרחית למטרת הישרדות? האם הוא חושב שההתנהגות הזאת מביאה לו תועלת? האם הוא חושב שההתנהגות הזאת מיותרת? האם הוא חושב, שההתנהגות הזאת, גורמת לו לנזק? וכיוב. כי כל התנהגות באשר ... לתלוש את השערות מהראש, האדם קורא לו רצון חולני. וכנל, הכל תלוי בשיפוטיות של האדם, את הרצונות שלו ואת התועלת שהוא חושב שהם מביאים לו. כך שכנל יש להבין. האדם עושה את מה שהוא רוצה. אלא, שיש לו התנגשות ... אובססיבית, אם באותו הרגע האדם באמת היה חושב, שהדבר שאותו הוא רוצה לעשות, הוא מביא לו יותר נזק מאשר תועלת, הרי שהאדם לא היה עושה אותו. זא, האדם עושה תמיד, את מה שהוא חושב באותו רגע, שמביא לו הכי הרבה תועלת ביחס לאותו הרגע. ואם האדם חושב ברגע אחד, שההתנהגות הטורדנית / ההתמכרות, תביא לו סוג של חופש רגשי / שחרור רגשי / ביטחון רגשי / תועלת רגשית וכיוב, הרי שהאדם יעשה את אותו הדבר. למרות שאחכ כאשר האדם כבר שבע, אז הוא מבין לדוגמה, שהאכילה הכפייתית שלו, היא רק אכילה רגשית, אך היא מביאה לו יותר נזק מאשר תועלת. אבל באותו הרגע שהאדם אכל את האוכל המשמין שאינו בריא, באותו הרגע ממש, האדם חשב לפחות בתת המודע שלו, שהאכילה, תביא לו יותר תועלת מאשר נזק. ביחס לרצון של האדם באותו הרגע. כך שחשוב להכיר בכך, שברגע שהאדם עושה את אותה התנהגות טורדנית שלו, באותו הרגע, מבחינתו, הוא משוכנע שהדבר יביא לו יותר תועלת מאשר נזק. ולא שהוא לא יודע שההתנהגות תביא לו נזק. אלא שהוא חושב, שביחס למה שהוא רוצה באותו הרגע, אותה התנהגות אובססיבית, תביא לו יותר תועלת מיידית, מאשר נזק בטווח הרחוק וכיוב. כך שבכל מקרה, האדם תמיד עושה, את מה שהוא חושב שיגרום לו להרגיש ... תמיד, את מה שהוא חושב שיגרום לו להרגיש הכי טוב. ולכן, כאשר האדם חושב, שדבר כלשהו, יביא לו יותר תועלת מאשר נזק, אז האדם בצורה כפייתית, מחויב לעשות את אותו הדבר. ואם אחכ יש לאדם רצון נוסף, שהוא חושב ... את מה שהוא רוצה יותר לעשות כנל. והאדם רוצה לעשות, את מה שהוא חושב באותו הרגע, שיביא לו יותר תועלת מאשר נזק. וכך האדם פועל, לפי מה שהוא חושב, שיביא לו יותר תועלת מאשר נזק. שזה יוצר אצלו את הרצון היחסי לעשות את הדבר (רצון יחסי, כי יש תמיד גם עלות, שיוצרת ... רצון יחסי). ואז האדם עושה את אותו הדבר. ונמצא אם כן, כי הכל מתחיל ונגמר, במה שהאדם חושב, לגבי התועלת שאותה התנהגות אובססיבית תביא לו. זא שאם האדם יצליח להשתכנע באמת, שאותה התנהגות אובססיבית, גורמת לו ליותר נזק מאשר תועלת, הרי שהאדם לא יעשה את אותה התנהגות. גם אם זה אומר, שהוא יוותר על התועלת שבאותה התנהגות, בגלל הנזק שהיא גורמת. ולכן, מי שרוצה להתמודד עם טורדנות כפייתית / הפרעה אובססיבית, עליו לשכנע את עצמו / את המטופל שלו, שאכן אותה התנהגות אובססיבית, גורמת לו ליותר נזק מאשר תועלת. ואיך עושים את זה? תשובה: על ידי בירור האמת עם המטופל. האם באמת אותה התנהגות גורמת ליותר תועלת מאשר נזק, או ליותר נזק מאשר תועלת. ואם המטופל יהיה משוכנע ב 51 אחוזים, שהדבר גורם לו יותר נזק מאשר תועלת, הוא בוודאות של 100% לא יעשה את אותו הדבר. וכאן צריך להדגיש את הנקודה שהיא אולי החשובה ביותר, והיא, שהאדם מוכרח לבדוק ולגלות, איזה תועלת, ובעיקר איזה תועלת רגשית, מביאה לו אותה התנהגות כפייתית. כי לפעמים האדם חושב, שהוא מבין שהדבר גורם לו ליותר נזק מאשר תועלת. והוא מתפלא למה הוא עושה את הדבר. והסיבה לכך היא, שבתת המודע של האדם, האדם חושב, שהדבר מביא לו יותר תועלת מאשר נזק. והאדם מוכרח לגלות, למה בתת המודע שלו הוא מרגיש, שאותה התנהגות אובססיבית, מביאה לו יותר תועלת מאשר נזק, לפחות באותו הרגע שהוא עושה אותה. כי בוודאות של 100%, שהאדם בתת המודע שלו, חושב שהדבר מביא לו יותר תועלת מאשר נזק. ורק בגלל זה האדם עושה את אותו הדבר. ומאחר שהאדם חסר מודעות עצמית, ולא מבין ולא מודע ... לא כך הוא! כי בתת המודע של האדם, יש משהו שגורם לו לחשוב, שאותה התנהגות טורדנית, מביאה לו יותר תועלת מאשר נזק, באותו הרגע שהוא עושה אותה. וכן, לשם כך, אפשר להיעזר בחכם אמיתי, שיכול לעזור לאדם לגלות, למה ... באמת יכול לעזור גם לאדם אחר, להבין את עצמו בשלמות. והרעיון הוא, פשוט, והוא, שראשית כל יש לגלות את התועלת האמיתית, שהאדם חושב בתת המודע שלו, שאותה התנהגות מביאה לו. ואחרי שמגלים מהי התועלת שתת המודע של האדם מנסה להשיג באותה התנהגות אובססיבית, עכשיו צריך למצוא תחליף רגשי, לאותו צורך רגשי, שיוצר את ... רגשי, לאותם צרכים רגשיים. ואז ורק אז, האדם באמת יבין שאותה התנהגות היא מיותרת, ושהיא מביאה יותר נזק מאשר תועלת. ואז ממילא האדם ייגמל ממנה. אבל כל זמן שיש אצל האדם איזה רצון מודחק, ואיזה צורך רגשי מודחק, שהאדם מתעלם ממנו, אז תת המודע של האדם, יכול להמשיך לחשוב, שאותה התנהגות טורדנית, מביאה לאדם באותו הרגע, יותר תועלת מאשר נזק, והאדם ימשיך לעשות אותה. ורק נזכיר ונסביר: כי גם אחרי שהאדם מצליח להיגמל מהתמכרות כלשהי, עדיין בפועל ... שהוא הרצון שלו להרגיש תמיד כמה שיותר טוב. שזה בפני עצמו, דורש התבוננות, מהיכן הרצון הזה עצמו מגיע, ואיזה תועלת הוא מספק לאדם עצמו, אם בכלל וכולי. וכפי שכבר ביארתי את כל הנושאים האלו, במקומות אחרים וכולי. ובסיכומו של ...
עלות אלטרנטיבית, להרים כסף מהריצפה, עלות מול תועלת, מאמץ מול תשואה, יתרון מול חיסרון, ניתוח עלות תועלת, מאמץ להרוויח כסף, רווח מול הפסד, הוצאה אלטרנטיבית
עלות אלטרנטיבית, להרים כסף מהריצפה, עלות מול תועלת, מאמץ מול תשואה, יתרון מול חיסרון, ניתוח עלות תועלת, מאמץ להרוויח כסף, רווח מול הפסד, הוצאה אלטרנטיבית
עלות אלטרנטיבית, להרים כסף מהריצפה, עלות מול תועלת, מאמץ מול תשואה, יתרון מול חיסרון, ניתוח עלות תועלת, מאמץ להרוויח כסף, רווח מול הפסד, הוצאה אלטרנטיבית האם כדאי להרים כסף מהרצפה בכל מצב? אליעד כהן פותח בדיון ... מוצא. אך אליעד מסביר שהעניין אינו כה פשוט, ומכניס את המושגים עלות אלטרנטיבית, מאמץ מול תשואה וניתוח עלות - תועלת כדי לפרק את הסוגיה לעומקה. מהי עלות אלטרנטיבית וכיצד היא משפיעה על הבחירות שלנו? ההסבר של אליעד מתמקד במושג ... הוא יכול להרוויח מיליון שקל, המאמץ שהוא ישקיע בהרמת 100 שקל עלול להפריע לשיחה הזאת ולהוביל להפסד גדול בהרבה מהתועלת שבהרמת הכסף מהרצפה. במקרה כזה, התועלת המיידית של 100 שקל פחותה מהעלות האלטרנטיבית של הפסד פוטנציאלי של מיליון שקל. באופן דומה, אם אדם נמצא בסיטואציה ... שאדם עושה, אפילו הקטנה ביותר, כרוכה בעלות אלטרנטיבית כלשהי. מהי הדוגמה של שודדים ומה המשמעות שלה בניתוח עלות - תועלת? אליעד נותן דוגמה מוחשית שבה אדם רואה כסף ברחוב, אבל לא מרים אותו כי יש שודדים שרודפים אחריו. המשמעות ... היא ברורה: במצב כזה העלות של עצירה כדי להרים את הכסף (סיכון חיים או פגיעה פיזית) היא כה גבוהה שהתועלת מהכסף עצמו זניחה לחלוטין. המשמעות הרחבה יותר של דוגמה זו היא שכל פעולה שאנו עושים נמדדת ביחס לתועלת שהיא מביאה לנו, בניכוי העלות האלטרנטיבית והנזק האפשרי הנלווה אליה. האם קיימת עלות גם בקבלת כסף בחינם? עוד נקודה ... הוא יכול להשיג דבר טוב יותר. לכן, אפילו מילים קטנות כאלו יכולות להשפיע דרמטית על הניתוח של עלות מול תועלת. סיכום ומסקנה מרכזית מהרצאתו של אליעד כהן: ההרצאה של אליעד כהן מלמדת בצורה מפורטת, עם דוגמאות מגוונות ומוחשיות, שההחלטה להרים כסף או לבצע פעולה כלשהי חייבת להיעשות תוך שקלול מדויק של התועלת מהפעולה לעומת המאמץ והעלות האלטרנטיבית שכרוכים בה. לא כל פעולה שנראית משתלמת על פניה אכן משתלמת בפועל, וההבנה של ... העלות האלטרנטיבית יכולה לסייע לנו לקבל החלטות טובות ומודעות יותר. מהי עלות אלטרנטיבית? האם להרים כסף מהרצפה? ניתוח עלות תועלת מאמץ מול תשואה מתי לא כדאי להרים כסף? מה ההבדל בין להרים כסף ולקבל כסף? רווח מול הפסד בקבלת ...
ללמוד מטעויות, למה לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? מניעת טעויות
ללמוד מטעויות, למה לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? מניעת טעויות
... לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? מניעת טעויות האם תמיד צריך ללמוד מטעויות? אנשים רבים נוטים להאמין שלמידה מטעויות ... הוא שונה, וכל מצב צריך להישקל לפי תנאיו המדויקים. ההחלטה חייבת להתקבל לפי ניתוח של סיכוי וסיכון, עלות מול תועלת. לפעמים נכון להשקיע את המשאבים בלמידה עמוקה כדי למנוע הישנות הטעות, ולפעמים דווקא עדיף להימנע מלהקדיש זמן יקר ללמידה, ... ביקורתי את הנזק הפוטנציאלי של הטעות לעומת המחיר של למידה ממנה, ולהחליט בהתאם לנתוני הסיכון - סיכוי, עלות - תועלת. חשוב לזכור שהמטרה היא תמיד למקסם את התועלת הסופית, ולא להימנע אוטומטית מכל טעות אפשרית, מכיוון שלפעמים ההימנעות מטעות עשויה להיות יקרה מדי ולא משתלמת. איך למנוע טעויות? האם כדאי ללמוד מכישלון? מהם עקרונות קבלת החלטות נכונה? כיצד לבצע ניתוח עלות - תועלת? איך להצליח ולצמצם טעויות? האם תמיד נכון ללמוד מטעויות? כאשר אנשים עושים טעויות, הם לרוב מרגישים תסכול או אכזבה, ... להקטין אותה משמעותית. סיכום: האם ללמוד מטעויות או לא? בסופו של דבר, ההחלטה תלויה באיזון שבין סיכון לסיכוי, עלות ותועלת. אין תשובה חד משמעית - כל מקרה צריך להיבחן לגופו. לעיתים נכון להשקיע משאבים בלמידה כדי למנוע טעויות חמורות ... חשובות יותר. איך למנוע טעויות? האם כדאי ללמוד מכישלון? מהם עקרונות קבלת החלטות נכונה? כיצד לבצע ניתוח עלות - תועלת? איך להצליח ולצמצם טעויות?
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
... אחרים, כיוון שבסופו של דבר השאלה היא איך אנחנו יכולים לגרום לאדם להרגיש שזה שווה לו להקשיב לנו. מהות התועלת והנזק בהמשך, אליעד עובר להסביר את המהות של התועלת והנזק בשכנוע. הוא מציין שבסופו של דבר, אם אנחנו רוצים לגרום למישהו להקשיב לנו או לעשות משהו, אנחנו צריכים לגרום לו לחשוב שהפעולה הזו תביא לו יותר תועלת מאשר נזק. כלומר, כל פעולה שמישהו עושה, בין אם זה להקשיב לנו או לבצע משימה כלשהי, נובעת מתוך תחושת תועלת אישית. אליעד מסביר שכל אחד יבחר לפעול בצורה שמביאה לו תועלת, ואפילו אם זה לא מעניין אותו, אם הוא חושב שזה יביא לו יתרונות, הוא יהיה מוכן להקשיב. ההשלכות של ההתמקדות בתועלת כשהשואל מעלה שאלה נוספת על איך לגרום למישהו להקשיב לנו, אליעד מפרט את הדרך שבה אנחנו יכולים להשתמש בתועלת כדי לשכנע את האדם. הוא מסביר שעלינו להבין את סולם הערכים של האדם ולזהות את הדברים שהוא רואה כטובים ... אותו, נוכל להציג לו את ההקשבה או הפעולה שאנו רוצים שהוא יעשה ככזו שתשפר את מצבו או תביא לו תועלת. שיטות לשכנוע באמצעות סיפור בהמשך השיחה, אליעד מציע לשאול את עצמנו איך הסיפור או הנושא שאנחנו רוצים לשתף יכול ... אלא בהשפעה שהאדם יחשוב שיתקבל ממנו אם הוא יקשיב לנו. אם אנחנו מצליחים לגרום לו להאמין שההקשבה תביא לו תועלת, אז יש סיכוי גבוה שהוא אכן יקשיב. היתרונות של המקל והגזר בהמשך, אליעד פונה למחשבה כיצד יש למנף את ... לא חופשי לבחור, בעוד שפעל מתוך רצון חופשי נותן תחושת שליטה. שיטות שכנוע איך לגרום לאנשים להקשיב? המקל והגזר תועלת מול נזק הנעת אנשים הקשבה ותשומת לב אז מה אתה אומר מה השאלה? ש: איך אני גורם לאנשים כשאני ... למישהו לעשות משהו הרי להקשיב זאת פעולה מה גורם למישהו לעשות משהו, תשובה שהוא חושב שזה יביא לו יותר תועלת מנזק כי להקשיב זה כרוך במאמץ בפרט אם זה לא מעניין אותו אבל הבן אדם צריך לחשוב שהפעולה תביא לו יותר תועלת מנזק זאת אומרת אם אתה רוצה, עכשיו אנחנו ניקח את זה למקרה הפרטי אז קודם כל אם אתה רוצה לגרום למישהו לעשות משהו אתה צריך לגרום לו לחשוב שזה יביא לו יותר תועלת מנזק ואם אתה רוצה לגרום למישהו להקשיב למשהו צריך לגרום לו לחשוב שזה יביא לו יותר תועלת מנזק ואם אתה רוצה לגרום למישהו להקשיב לך אתה צריך לגרום לו לחשוב שההקשבה לך תביא לו יותר תועלת מנזק זאת מהות הדבר. לדוגמה עכשיו בוא ניתן דוגמה, קודם כל זאת הנוסחה הכללית אם אתה רוצה שמישהו יעשה משהו תגרום לו לחשוב שזה יביא יותר תועלת מנזק יביא לו שהוא יחשוב לא שזה חשוב חשוב לא מעניין שזה הוא יביא לו יותר תועלת מנזק אז איך מתקדמים מפה שלב ראשון אתה צריך לזהות את סולם הערכים שלו ברור, שלב ראשון צריך לזהות ... איזה דברים שהיא חושבת שהם טובים היא תחשוב שיצאו לה מזה, זאת אומרת לא מחויב בכלל שזה יגרום לה תועלת לא מחויב בכלל שזה יהיה טוב עבור כולם הסיפור, מה שמחויב מה שהיא חושבת שזה טוב היא תחשוב כשהיא ... להרגיש טוב סיימנו, זאת אומרת זה בכלל גם לא משנה אם באמת היא תקשיב לך אם יצא לה מזה תועלת או לא מה שמשנה זה שהיא תחשוב שיצא לה מזה תועלת, עכשיו אם באמת יצא לה מזה תועלת הסיכוי שהיא תאמין לך בפעם הבאה גדול יותר. ש: עכשיו דוגמה לראות את זה איך זה. אליעד: אז תן ... היה עוזר לו אין שום קשר בין מה שזה עושה, אתה עושה את הפעולה כי חשבת שזה יביא לך תועלת לא כי זה מביא לך תועלת יכול להיות שאתה שותה רעל אבל אתה חושב שזה בריא ולכן במקום לשאול את עצמך אם הוא יעשה את ... להם ברירה. אליעד: כי אין לו ברירה כי הרבה פעמים בן אדם אומר עזוב אם זה רק ייתן לי תועלת אז עזוב אני מוותר על זה לא רק תועלת זה גם יביא לך נזק טוב אז אני חייב בסדר, אנשים עושים דיאטה לא רק כדי להיראות טוב אלא ...
סודות הרצון, לרצות בלי רצון, לרצות בלי סיבה, שכל מעל השכל, תשובה לא הגיונית, לרצות בלי מטרה, משנה או לא משנה, לרצות לשנות את המציאות, לרצות בלי תועלת, איך יש רצון? אכזריות, רחמנות
סודות הרצון, לרצות בלי רצון, לרצות בלי סיבה, שכל מעל השכל, תשובה לא הגיונית, לרצות בלי מטרה, משנה או לא משנה, לרצות לשנות את המציאות, לרצות בלי תועלת, איך יש רצון? אכזריות, רחמנות
... שכל מעל השכל, תשובה לא הגיונית, לרצות בלי מטרה, משנה או לא משנה, לרצות לשנות את המציאות, לרצות בלי תועלת, איך יש רצון? אכזריות, רחמנות האם לרצות לשנות את המציאות זו מחלה? לפי אליעד כהן, לרצות לשנות את המציאות ... למעשה סוג של מחלה. הוא מסביר שהרצון לשנות משהו, מבוסס בדרך כלל על כך שהאדם חושב שהשינוי יביא לו תועלת כלשהי. אולם, קיימת אפשרות של מצב קיצוני אף יותר, שבו האדם ירצה לשנות דבר מה, גם אם הוא בטוח שהשינוי הזה לא יביא לו שום תועלת ואף עלול להזיק לו. במילים אחרות, האדם ממשיך לרצות, למרות שהוא מבין בבירור שלא ייצא לו שום דבר מכך. ... יש כיסא או אין כיסא. הוא עדיין ירצה לעשות זאת, אפילו אם באופן מוחלט וברור לא תהיה מכך שום תועלת - לא תועלת מעשית, לא תועלת רגשית, ואף לא תועלת מדומה. איך יתכן מצב של רצון ללא שום סיבה הגיונית? לפי אליעד, מצב זה אינו נתפס בהיגיון הרגיל, כי ... אך היא אפשרית במציאות כפי שהמצב ההפוך קיים. התפיסה הזו פותחת פתח להבנת המציאות בצורה אחרת - מעבר לשיקולי תועלת ולוגיקה רגילה - מצב שבו האדם משוחרר מהרצון הכפייתי ומהסבל שנובע ממנו. למה יש רצון ללא סיבה? מה זה ...
הלקוחות שלך, קהל היעד שלך, איך לדעת מי קהל היעד שלך? לאיזה קהל יעד לפרסם? איך לבחור את הלקוחות שלך? מי אתה רוצה שיהיו הלקוחות שלך? מי הלקוחות הטובים שלך? מי הלקוחות שלך? איזה לקוחות כדאי לך לבחור? לאיזה קהל יעד לשווק? הגדרת קהל היעד שלך, מי קהל היעד שלי? מי הלקוחות שלי? מי הלקוח האידיאלי שלך? לקוח לא אידיאלי, פרופיל לקוח, מי קהל המטרה שלך? להביא ערך ללקוח, סוגים של לקוחות, לקוחות משלמים, להביא תועלת ללקוח, איך לעשות כסף מלקוחות טובים? הקמת עסק
... שלך? לקוח לא אידיאלי, פרופיל לקוח, מי קהל המטרה שלך? להביא ערך ללקוח, סוגים של לקוחות, לקוחות משלמים, להביא תועלת ללקוח, איך לעשות כסף מלקוחות טובים? הקמת עסק מי שרוצה לעשות כסף, צריך לדעת לבחור את קהל היעד שלו ... שאתה מספק לו הכי הרבה ערך. ואני אסביר: צריך לעשות הפרדה בין השאלה, האם אתה יכול לספק ערך ולהביא תועלת למישהו, לבין השאלה למי אתה יכול להביא הכי הרבה תועלת. אלו 2 שאלות שונות. שוב, שאלה אחת יכולה להיות, האם אני יכול להביא תועלת ללקוח הזה? שאלה שניה יכולה להיות, לאיזה לקוח אני אביא הכי הרבה תועלת? אלו 2 שאלות שונות, וכדאי לך להתמקד בשאלה של למי אתה מביא הכי הרבה תועלת, כי הוא הלקוח האידיאלי שלך שממנו תוכל להרוויח הכי הרבה כסף. לדוגמה: נניח שאתה צבעי שצובע דירות. האם אתה ... צבעי ואתה יכול לצבוע לו את הדירה. אבל האם פרופיל הלקוח הזה, הוא הלקוח שאתה תביא לו הכי הרבה תועלת, במידה ואתה צבעי מקצועי ולא איזה צבעי חאפר? תשובה: לא. דהיינו, במידה ואתה צבעי מקצועי, אתה לא ממקסם את ... שלך, הלקוח הפוטנציאלי, שאתה רוצה לבחור שהוא יהיה הלקוח שלך, הוא אמור להיות הלקוח שאתה מביא לו הכי הרבה תועלת, ביחס לרצון של הלקוח וביחס לשאר האפשרויות שיש לאותו הלקוח.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טעויות של אנשי מכירות, למה איש מכירות לא מוכר בצורה נכונה? להציג ללקוח את התועלת של הלקוח מהמוצר, מה הלקוח מקבל מהמוצר? דפוסי חשיבה של אנשי מכירות, אופי של אנשי מכירות, איך למכור מוצר ללקוח? איך להציג מוצר ללקוח?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תועלת, איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תועלת, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר מומלץ, מנטור, מורה רוחני מומלץ בנושא תועלת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8120 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 00:31:29 - wesi1