אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תועלת ✔הכל אישי, למכור בצורה אישית, ניתוח קמפיין פוליטי, סודות השכנוע של ביבי נתניהו מול בני גנץ, למה הביביסטים מצביעים לביבי? האינטרס של הלקוח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הכל אישי, למכור בצורה אישית, ניתוח קמפיין פוליטי, סודות השכנוע של ביבי נתניהו מול בני גנץ, למה הביביסטים מצביעים לביבי? האינטרס של הלקוח, לדבר על התועלת של הלקוח, לגרום למישהו לבחור בך, איך לגרום למישהו להצביע לך?
מה אפשר ללמוד ממערכת הבחירות של נתניהו וגנץ על שיווק ומכירות?

הקמפיינים הפוליטיים של בני גנץ ובנימין נתניהו מציעים שיעור חשוב על השפעה ושכנוע במכירות ובשיווק. כאשר מנתחים את ההבדלים בין שני הקמפיינים, ניתן להבחין בגישות שונות לחלוטין: גישתו של גנץ לעומת גישתו של נתניהו. כל אחד מהם בחר להתרכז בנושאים שונים ובדרכים שונות לשכנע את הציבור, והשפעתם על המצביעים מלמדת אותנו הרבה על מה שחשוב בשיווק ומכירות.

מה היו המסרים המרכזיים של בני גנץ?

הקמפיין של בני גנץ התבסס בעיקר על מתקפה ישירה כלפי נתניהו. המסרים המרכזיים היו:
  • נתניהו מושחת, גנב, רמאי ושקרן.
  • נתניהו מסכן את ביטחון המדינה.
  • נתניהו דואג רק לעצמו ולא לציבור.
  • נתניהו יוביל את המדינה לדיקטטורה.
  • השוואת נתניהו למנהיגים אוטוריטריים כמו ארדואן.
כפי שנראה, המסרים הללו מתמקדים אך ורק בהתקפה על נתניהו. הם לא מציעים למצביעים שום תועלת אישית אם הם יצביעו עבור גנץ. למעשה, זהו קמפיין "אנטי - נתניהו", ולא קמפיין שבונה תחושת מחויבות אישית או קשר רגשי עם המצביעים.

מה היו המסרים המרכזיים של בנימין נתניהו?

בניגוד לקמפיין של גנץ, המסרים של נתניהו כללו תקיפה על גנץ, אך הם התמקדו בעיקר בהזדהות אישית של המצביעים:
  • השמאל בז לכם, שונא אתכם ולא סופר אתכם.
  • התקשורת נגדכם, האליטות מנסות להשתלט עליכם.
  • המדינה בסכנה אם גנץ ינצח, כי הוא ייתן את המדינה לערבים.
  • רק אני מייצג אתכם, ואם אני לא אהיה בשלטון - זה פוגע בכם אישית.
הקמפיין של נתניהו שדר את המסר שהבחירות אינן רק עניין פוליטי, אלא מאבק אישי של המצביעים. הוא הצליח ליצור תחושת הזדהות רגשית אצל תומכיו, שבאמת הרגישו שההצבעה שלהם היא בעד עצמם, לא רק בעד המדינה או רעיונות מופשטים.

ההבדל הקריטי - האם הקמפיין אישי?

ההבדל המרכזי בין קמפיין גנץ לקמפיין נתניהו היה שהקמפיין של נתניהו גרם לבוחריו להרגיש שהבחירות הן מאבק אישי. המצביעים של נתניהו הרגישו שההצבעה היא לא רק בשביל המדינה, אלא עבור עצמם. זה יצר תחושת מחויבות אישית גבוהה יותר וגרם להם להרגיש שזה לא רק על העתיד של המדינה, אלא על העתיד האישי שלהם. לעומת זאת, המצביעים של גנץ הצביעו למען המדינה, הדמוקרטיה או המאבק בשחיתות, אבל לא בהכרח למען עצמם באופן אישי.

המסר העיקרי שניתן ללמוד על מכירות ושכנוע

מהשוואת הקמפיינים הללו, ניתן ללמוד שיעור חשוב על שיווק ומכירות. כדי לשכנע אנשים - בין אם בקמפיין פוליטי, בשיווק או במכירות - חייבים להפוך את העניין לאישי. אנשים פועלים כאשר הם מרגישים שההחלטה נוגעת להם אישית, וכאשר הם מבינים איך זה ישפיע עליהם באופן ישיר.

במכירות, זה אומר לא למכור רק את המוצר, אלא למכור את התועלת האישית שהלקוח יקבל. לקוח לא קונה מוצר כי הוא צריך את המוצר עצמו, אלא כי הוא רוצה את התועלת שמגיעות לו ממנו.

כללים חשובים לשיווק ומכירות
  • אל תמכור מוצר - תמכור פתרון לבעיה של הלקוח.
  • אל תדבר על החברה שלך - דבר על איך הלקוח ירוויח מהמוצר.
  • הימנע משכנוע על בסיס ערכים כלליים - התמקד במה שזה אומר ללקוח עצמו.
  • יצר תחושת דחיפות אישית - אנשים נוטים לפעול כאשר יש להם תחושת סכנה או הזדמנות מיידית.
  • גרום ללקוח להרגיש שהבחירה היא חלק מזהותו - כך הוא יהיה מחויב יותר.
סיכום

המסקנה המרכזית מהשוואת הקמפיינים היא שכדי לשכנע מישהו למשהו, צריך להפוך את ההליך לאישי. כל אחד רוצה לדעת איך זה משפיע עליו באופן אישי, ולא רק על רעיונות רחבים או ערכים מופשטים. אם אתה רוצה לשכנע מישהו, תראה לו איך זה חשוב לו באופן אישי, איך זה משתלב בזהותו. כאשר זה אישי, סיכוי השכנוע גדל באופן משמעותי.
הקמפיין של בני גנץ מול הקמפיין של בנימין נתניהו - שיעור במכירות ושכנוע

כאשר אנו מנתחים את הקמפיינים של בני גנץ ובנימין נתניהו, ניתן לראות הבדל מהותי בגישה השיווקית והשכנועית שלהם. ההבדל הזה יכול להוות שיעור חשוב לכל מי שעוסק במכירות, שיווק, שכנוע והשפעה על דעת קהל.

המסרים של בני גנץ - מתקפה אישית ללא פנייה אישית

הקמפיין של בני גנץ התבסס בעיקר על מתקפה ישירה כלפי בנימין נתניהו. המסרים המרכזיים שלו כללו טענות כמו:
  • נתניהו מושחת, גנב, רמאי ושקרן.
  • נתניהו מסכן את ביטחון המדינה.
  • נתניהו דואג רק לעצמו ולא לציבור.
  • נתניהו יוביל את המדינה לדיקטטורה.
  • השוואת נתניהו לארדואן ולמנהיגים אוטוריטריים אחרים.
אם נבחן את המסרים הללו, נראה שהם מתמקדים בנתניהו עצמו - במה שהוא כביכול עשה או יעשה - ולא במה שהבוחרים של גנץ יקבלו אם יצביעו עבורו. כלומר, המסרים של גנץ הם "אנטי - נתניהו", אך הם אינם יוצרים תחושת מחויבות אישית אצל המצביעים.

המסרים של נתניהו - יצירת קשר אישי עם הבוחר

בנימין נתניהו, לעומת זאת, העביר מסרים שונים לחלוטין. חלק מהמסרים שלו עסקו גם בהתקפה על גנץ, אך המסר המרכזי והחשוב ביותר היה "אנחנו נגד הם". כלומר:
  • השמאל בז לכם, שונא אתכם ולא סופר אתכם.
  • התקשורת נגדכם, האליטות מנסות להשתלט עליכם.
  • המדינה בסכנה אם גנץ ינצח, כי הוא ייתן את המדינה לערבים.
  • רק אני מייצג אתכם, אם אני לא אהיה בשלטון - זה פוגע בכם אישית.
האסטרטגיה של נתניהו הייתה הרבה יותר ממוקדת רגשית ואישית. הוא לא ניסה רק לשכנע שאסור להצביע לגנץ - אלא גרם לתומכיו להרגיש שזה מאבק אישי שלהם. כלומר, לא מדובר רק בעתיד המדינה, אלא בעתיד האישי של כל אחד ואחד מהם.

ההבדל הקריטי - האם הקמפיין אישי?

מה גורם לאנשים ללכת להצביע? אנשים נוטים לפעול יותר כאשר הם מרגישים שההחלטה נוגעת להם אישית. ההבדל המרכזי בין קמפיין גנץ לקמפיין נתניהו היה בכך שהקמפיין של נתניהו גרם לבוחריו להרגיש שהבחירות הן מאבק אישי שלהם. כלומר:
  • מצביעי נתניהו הרגישו שההצבעה היא עניין אישי שלהם - משהו שמשפיע על חייהם ישירות.
  • מצביעי גנץ, לעומת זאת, הצביעו "למען המדינה", "למען הדמוקרטיה" או "נגד השחיתות" - דברים ערכיים, אך פחות אישיים.
  • מי שמצביע למען עצמו, הסיכוי שיילך לקלפי גבוה יותר ממי שמצביע עבור רעיונות מופשטים.
האסטרטגיה של נתניהו הצליחה ליצור תחושת הזדהות רגשית עמוקה אצל תומכיו. כאשר תקפו את נתניהו, תומכיו ראו בזה התקפה עליהם אישית. לעומת זאת, הקמפיין של גנץ לא הצליח לייצר חיבור רגשי כזה, ולכן אחוזי ההצבעה בקרב תומכיו היו נמוכים יותר.

מה ניתן ללמוד מכך על מכירות ושכנוע?

המסקנה המרכזית מהניתוח הזה היא שכדי לשכנע אנשים - בין אם זה בקמפיין פוליטי, בשיווק או במכירות - חייבים להפוך את העניין לאישי. אנשים לא פועלים בגלל סיבות כלליות, אלא בגלל איך שהדבר משפיע עליהם ישירות. הנה כמה כללים חשובים שאפשר ללמוד:
  • אל תמכור מוצר - תמכור תועלת. אנשים לא קונים מוצרים, הם קונים פתרונות לבעיות שלהם.
  • אל תדבר על החברה שלך - דבר על איך הלקוח ירוויח מהמוצר שלך.
  • אל תנסה לשכנע על בסיס ערכים כלליים - התמקד במה שזה אומר ללקוח עצמו.
  • יצר תחושת דחיפות אישית - אנשים נוטים לפעול כשיש להם תחושת סכנה או הזדמנות מיידית.
  • גרום ללקוח להרגיש שהבחירה היא חלק מזהותו - כך הוא יהיה מחויב יותר.
לסיכום

נתניהו הצליח יותר מגנץ כי הוא הפך את הבחירות לאישיות עבור תומכיו. הוא גרם להם להרגיש שהם מצביעים לא רק עבור מנהיג, אלא עבור עצמם. זהו שיעור חשוב לכל מי שעוסק בשכנוע - אם אתה רוצה לגרום למישהו לבחור בך, לקנות ממך או לתמוך בך, תראה לו איך זה משפיע עליו באופן אישי.
הגדלת שיעור ההצבעה, איך לגרום למצביעים להצביע עבורך? איך לגרום לאנשים להצביע עבורך? למה אנשים לא הולכים להצביע? איך להגדיל את שיעור ההצבעה? איך למכור בצורה אישית? מהי מכירה אישית? הכל פרסונאלי, מכירה אישית, מכירה לא אישית
לשכנע מישהו שקרנים אנטי שקרים מכירה אישית הכל אישי רגשות קמפיין להצביע לך הצלחה למען עצמי איך לגרום איך לגרום לה איך לגרום לו איך לגרום למישהו איך לגרום למישהו להצביע איך לגרום למישהו להצביע לך איך לגרום למישהי איך למכור בצורה אישית איך לשכנע מישהו אינטרס אינטרס של לקוח אינטרסים בחירה ביבי ביבי נתניהו ביבי נתניהו מול בני גנץ ביביסטים בני גנץ בנימין נתניהו גנץ האינטרס של הלקוח הכל אישי הלקוח הלקוח שלך השכנוע של ביבי השכנוע של ביבי נתניהו התועלת של הלקוח לבחור לבחור בך לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום למישהו לגרום למישהו לבחור בך לגרום למישהו להצביע לגרום למישהו להצביע לך לגרום למישהי לדבר לדבר על התועלת של הלקוח להצביע להצביע לך למה הביביסטים מצביעים לביבי למכור למכור בצורה אישית לקוח לקוחות לשכנע מישהו לשכנע מישהו להצביע מצביעים מצביעים לביבי ניתוח קמפיין ניתוח קמפיין פוליטי נתניהו סוד סודות סודות השכנוע סודות השכנוע של ביבי סודות השכנוע של ביבי נתניהו סודות השכנוע של ביבי נתניהו מול בני גנץ סודות שכנוע פוליטי פוליטיקה קמפיין קמפיין פוליטי שכנוע תועלת תועלת של הלקוח תועלת של לקוח
מאמץ מביא תועלת, תועלת לא תלויה במאמץ, כמה להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות
מאמץ מביא תועלת, תועלת לא תלויה במאמץ, כמה להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות
... מביא תועלת, תועלת לא תלויה במאמץ, כמה להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות האם מאמץ מביא תועלת או תועלת לא תלויה במאמץ? ההרצאה מתמקדת בשאלה המרכזית: האם ניתן לקבל תועלת גדולה ממאמץ קטן? או אולי, איך התועלת קשורה למאמץ, והאם תמיד יש קשר בין השניים? אליעד מסביר את הדינמיקה בין המאמץ לתועלת, תוך כדי שהוא מציין דוגמאות ומעביר תובנות שונות בנוגע למושגים של מאמץ ותועלת. ההרצאה מתחילה בשיחה שבמהלכה נדונה השאלה איך ייתכן שבן אדם יתאמץ מעט, אך יקבל הרבה תועלת. הוא מציין מקרה שבו אדם מרגיש שהוא נתן מעט אך קיבל הרבה בתמורה, ושואל האם זה אפשרי. בתחילת השיחה, אליעד ... הגיוני שבן אדם יתאמץ מעט ויקבל תועלת רבה, ומקשר את העניין למקרים יומיומיים שבהם אנשים מרגישים שהם לא מקבלים תועלת שווה למאמץ שלהם. לאורך השיחה, אליעד מציע את הדוגמה של תן מעט כסף ולקבל הרבה תועלת, ושואל אם זה באמת ייתכן. הוא מסביר שהתועלת שונה מאדם לאדם, והיא אינה תמיד תלוית במאמץ שנעשה. דוגמה נוספת שמוזכרת היא אם אדם רעב מאוד יכול להרגיש יותר תועלת ממאכל קטן, בעוד שבן אדם שאינו רעב ירגיש פחות תועלת מאותו מאכל, גם אם הוא ינסה להשקיע מאמץ באכילה. כחלק מהדיון, אליעד עובר לשלב שבו הוא שואל אם קיימת אפשרות כזו שבה התועלת לא תלויה במאמץ. הוא מציין שהדבר עשוי להיות תלוי בציפיות האישיות ובכמות החיסרון המרגיש בתוך כל אדם. אליעד טוען שהתועלת נובעת מהחיסרון שממלאים, ולא תמיד נובעת באופן ישיר ממאמץ. בהמשך, השיחה מתמקדת בשאלות נוספות לגבי איך תועלת מוגדרת וכיצד ההנאה משפיעה על תחושת התועלת. לדוגמה, אם אדם מסכים לתת משהו לאדם אחר מתוך תחושת אהבה, יתכן והאהבה הזו תספק לו תועלת גדולה יותר ממה שהיה מקבל מאדם שלא היה אוהב אותו. אליעד שואל אם ניתן להרגיש תועלת רבה אפילו אם לא הושקע מאמץ גדול, ומדבר על ההתמודדות עם קונפליקטים פנימיים בזמן עשיית פעולות. בסופו של דבר, אליעד מסכם שהתועלת לא תמיד תלויה במאמץ, אבל יש פעמים שבהן המאמץ באמת מגביר את תחושת התועלת, במיוחד כשמדובר במילוי חסרונות פנימיים. הוא מציין שיכולת השגת התועלת נובעת מהחיסרון שבני אדם מרגישים, וכשחיסרון זה מתמלא, התועלת משתנה. מאמץ מול תועלת האם מאמץ מביא תועלת? כיצד תועלת משתנה על פי המאמץ? השפעת תועלת על רגשות מהי תחושת התועלת?
משמעות החיים כמשחק, בשביל מה להתאמץ אם בסוף מתים? איך למצוא משמעות בדברים? איבוד משמעות בחיים, תועלת יחסית, תועלת מוחלטת, מטרת משחק החיים, להרגיש רק טוב, להרגיש טוב בלי רע, מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות?
משמעות החיים כמשחק, בשביל מה להתאמץ אם בסוף מתים? איך למצוא משמעות בדברים? איבוד משמעות בחיים, תועלת יחסית, תועלת מוחלטת, מטרת משחק החיים, להרגיש רק טוב, להרגיש טוב בלי רע, מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות?
... החיים כמשחק, בשביל מה להתאמץ אם בסוף מתים? איך למצוא משמעות בדברים? איבוד משמעות בחיים, תועלת יחסית, תועלת מוחלטת, מטרת משחק החיים, להרגיש רק טוב, להרגיש טוב בלי רע, מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה משמעות החיים כמשחק? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת במציאת משמעות בחיים, במיוחד לאור השאלה למה להתאמץ אם בסופו של דבר מתים? אליעד מציין שזו שאלה שנובעת מתוך תפיסה של תועלת מוחלטת, שהיא לא קיימת. החיים עצמם, לפי גישה זו, הם משחק, שבו כל רגע של הנאה או אושר הוא תועלת יחסית. אף פעולה לא מביאה תועלת מוחלטת או אושר בלתי נגמר. כל טוב או רע הוא רגעי, אך הוא עדיין שווה את המאמצים, משום שהוא ממלא רצון ומביא תחושת טוב זמני. איך להתמודד עם המחשבה של למה להתאמץ אם בסופו של דבר מתים? ההבנה כאן היא שבחיים אין תועלת מוחלטת, ובכל תחום - גם בזוגיות, גם בעבודה, גם בהנאה - האושר הוא תמיד יחסי ומוגבל בזמן. לדוגמה, אדם שאוכל כדי להיות שבע לא יישאר ... לכך שתחושת השובע לא תחלוף, הוא יגלה שהוא לא יכול להימנע להיות רעב שוב. אותו הדבר בזוגיות: אם אדם מצפה מאהבה מוחלטת, הוא יתאכזב. מה קורה כשמחפשים תועלת מוחלטת? כאשר אדם מחפש תועלת מוחלטת, הוא למעשה מצפה שפעולה כלשהי תספק לו אושר אינסופי. אם הוא מאמין שעבודה תביא לו שפע כלכלי לנצח, או שזוגיות תספק לו אהבה בלתי פוסקת, הוא צפוי להתאכזב. כל תועלת שכזו תתפוגג במהרה, וכך תתפוס אותו תחושת סבל. אליעד מציין שחשוב להבין שאין שום דבר שיכול לספק תועלת מוחלטת, כי כל תועלת היא תמיד יחסית ומוגבלת בזמן. איך להימנע מהסבל של חיפוש אחרי תועלת מוחלטת? הדרך להימנע מהסבל הזה היא להבין ולהשלים עם העובדה שהתועלת היא תמיד יחסית. כל מה שמביא לנו טוב יימשך רק זמן קצר, ולכן אין מקום לציפייה לתועלת נצחית. כאשר אדם מבין שמה שהוא מרגיש טוב לא יהיה לנצח, הוא לא יתאכזב כשזה יחלוף. השאיפה היא למלא רצון בצורה זמנית ולחוות את האושר ... אך בפועל, כאשר אנחנו פועלים מתוך רצון לזמן מוגבל, אנו יכולים לחוות טוב ולמלא את רצונותינו ברגעים מסוימים. החיים הם רצפים של פעולות שמספקות תועלת יחסית לכל רגע ורגע. לכן, ההתאמצות היא לא לשם תועלת נצחית, אלא לשם סיפוק הרצון הרגעי. האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? ההבנה אליעד כהן מציע היא שאין טוב מוחלט ואין רע מוחלט. כל תחושת ... הוא יוכל לחוות את הטוב בצורה הרבה יותר קלה ולהימנע מהתחושות של אכזבה או סבל בעתיד. סיכום לסיכום, החיים הם משחק שבו כל פעולה ממלאת רצון ומביאה לתועלת יחסית. אין טוב מוחלט, ואין רע מוחלט. הכל מוגבל בזמן, וכך גם האושר. כאשר אנו מבינים זאת, אנו יכולים להימנע מהתאכזבות וליהנות ... החיים להרגיש טוב בלי רע להרגיש רק טוב להרגיש יותר טוב מרע מה משמעות החיים כמשחק? איך למצוא משמעות בדברים? החיים נתפסים כמשחק שבו תכליתו היא לספק תועלת יחסית ולא מוחלטת. אנשים נוטים לשאול את עצמם למה להתאמץ אם בסופו של דבר מתים? או מה הטעם בזוגיות או בהנאה אם הכל בסופו של דבר יתממש בצורה זמנית? התשובה לכך טמונה בהבנה של תועלת יחסית. בסופו של דבר, החיים הם רצפים של רגעים שבהם אנחנו ממלאים את רצוננו ומרגישים טוב. עם זאת, שום דבר לא נותן לנו אושר מוחלט או תועלת תמידית, וכשאדם מבין זאת, הוא יכול לשחק את המשחק וליהנות מהתועלת היחסית. מהם ההבדלים בין אושר מוחלט לאושר יחסי? ההבדל בין אושר מוחלט לאושר יחסי הוא פשוט. אושר מוחלט מצריך שמחה אינסופית ולא תהיה ... שבע לנצח, הוא יימצא אכזבה. כל פרט או פעולה בחיים מציע אושר לא מוחלט, אלא רגעי. ככל שמבינים זאת, תהליך החיים הופך ליותר קביל. מה קורה כשמחפשים תועלת מוחלטת? אם אדם מצפה למצוא תועלת מוחלטת, כמו לדוגמה לא להיות רעב אף פעם או לא להיות בודד בזוגיות, הוא ימצא עצמו מתאכזב במהרה. כל חוויה אשלייתית שנראית כמו אושר ... הוא צפוי לחוות סבל. לדוגמה, אדם הנמצא בזוגיות ומצפה שלא ירגיש בודד לעולם, עלול לגלות שהתחושה הזו אינה נשארת לנצח. איך להימנע מהסבל של חיפוש אחרי תועלת מוחלטת? כדי להימנע מהסבל של החיפוש אחר תועלת מוחלטת, על האדם להבין שהתועלת היא תמיד יחסית ומוגבלת בזמן. כל מה שעושה לך טוב יימשך רק לרגע מסוים, ולא לנצח. אם אדם מבין שאין שום דבר מוחלט, ואין טוב מוחלט, הוא לא יתאכזב כאשר יגלה שהתועלת לא נמשכת לנצח. למה כדאי להתאמץ אם בסופו של דבר הכל מתממש בצורה זמנית? השאלה למה להתאמץ כאשר בסופו של דבר הכל חולף, נובעת ממחשבה שאינה מבוססת על התפיסה הנכונה של החיים. תועלת מוחלטת אינה קיימת, ובמציאות, מה שעושה לנו טוב הוא תועלת יחסית - טוב שנובע ממילוי רצון באופן זמני. ברגע שאנחנו מבינים את זה, אנחנו יכולים להמשיך ולהתאמץ בלי לצפות לתוצאה שתהיה לנצח. לסיכום, יש להבין שהחיים הם משחק שבו התועלת היא יחסית, וכל דבר טוב או רע הוא מוגבל בזמן. בשורה התחתונה, תפקידה של כל פעולה בחיים הוא למלא רצון ולהביא טוב לעכשיו, ולא לצפות ...
מי הלקוח האידיאלי שלך? מי הלקוח הכי טוב שלך? איך לבחור את הלקוחות שלך? לאיזה לקוחות לפרסם? לאיזה לקוחות לשווק? למי אתה מביא הכי הרבה תועלת? במה אתה הכי טוב? למי אני מביא הכי הרבה תועלת? במה אני הכי טוב? היצע וביקוש, איך לבחור את הלקוח האידיאלי שלך? מי הלקוח שישלם לך הכי הרבה כסף? האם חייב להיות יותר טוב מאחרים? האם חייב יתרון תחרותי? איזה עסק להקים? איך לבחור תחום לימודים? במה להיות יותר טוב מאחרים? איך להיות יותר טוב מאחרים? איך לעשות הרבה כסף?
... הלקוח האידיאלי שלך? מי הלקוח הכי טוב שלך? איך לבחור את הלקוחות שלך? לאיזה לקוחות לפרסם? לאיזה לקוחות לשווק? למי אתה מביא הכי הרבה תועלת? במה אתה הכי טוב? למי אני מביא הכי הרבה תועלת? במה אני הכי טוב? היצע וביקוש, איך לבחור את הלקוח האידיאלי שלך? ... רוצה לחדד את הנקודה הבאה והיא, שאם אתה רוצה לעשות כסף אתה לא צריך לגשת לעניין דרך נקודת המבט של במה אני הכי טוב. אלא דרך נקודת המבט של למי אני מביא הכי הרבה תועלת. ומי הלקוח שאני יכול להביא לו הכי הרבה תועלת ושהוא יהיה מוכן לשלם הכי הרבה על התועלת הזו. שאלו 2 נקודות מבט שנראות דומות אבל הן שונות. כמו שתכף אסביר. ברמת העיקרון יהיה נכון לומר, שאתה תעשה יותר כסף, במה שאתה יותר טוב מאחרים. כי אם אתה יותר טוב מאחרים במשהו, הרי שכנראה שם תוכל להביא יותר תועלת מאחרים ושם כנראה יהיה יותר ביקוש מהיצע. והכסף מסתתר היכן שיש יותר ... שעליך לנסות להבין מי צריך את מה שאתה הכי טוב בו, מי צריך את מה שאתה יותר טוב מאחרים בו. וזה נכון, אבל זאת לא כל האמת. ולמה? כי הכסף נמצא, היכן שאתה מביא יותר תועלת שמישהו מוכן לשלם עליה הכי הרבה ולא בהכרח היכן שצריך יותר דווקא ... כסף, בלמכור את 4 הכישורים שלך בבת אחת? תשובה: לכאורה כן. כי יש לך שם הרבה ביקוש ואין הרבה היצע חוץ ממך. אבל זאת לא כל האמת. כי יכול להיות שאתה תוכל להביא יותר תועלת למישהו שצריך רק מיומנות אחת שלך בלבד, יותר מאשר התועלת שאתה תוכל להביא לכל אלו שצריכים את כל המיומנויות שלך ביחד. ויכול להיות שאותו אחד, יהיה מוכן לשלם לך הרבה יותר על תועלת שאתה תביא לו, מאשר מישהו שצריך דווקא אותך בגלל כל המיומנויות שלך, אבל הוא לא יהיה מוכן או יכול לשלם לך כמו אותו אחד שאתה פחות מביא לידי ביטוי את כל היכולות שלך עבורו. דהיינו, יתכן שיש מישהו שאתה יכול לייצר לו תועלת מאוד גדולה, ממיומנות אחת שיש לך, ושאתה תביא לו תועלת מאוד גדולה, שהוא יהיה מוכן לשלם עבורה הרבה כסף, יותר מאשר יהיו ... יש יותר סיכוי, שיהיו לך יותר מתחרים. כי יש יותר אנשים שיש להם את המיומנות הזאת, מאשר אנשים שיש להם את כל ה 4 מיומנויות שלך. אבל עדיין, יתכן שתוכל להביא יותר תועלת למי שצריך רק מיומנות אחת שלך בלבד, יותר מאשר כל מי שצריך את מה ... שיש לך שם פחות מתחרים וכנראה שיהיה לך שם, יותר ביקוש מאשר היצע וכנראה שתעשה שם יותר כסף. אבל זאת לא כל האמת. כי האמת צריכה להיות, היכן אני יכול להביא הכי הרבה תועלת, למי אני יכול לייצר הכי הרבה תועלת. ואתה יכול לייצר הכי הרבה תועלת, לאו דווקא במקום שאתה הכי טוב בו. והלקוח משלם על התועלת שאתה מייצר לו ולא על הייחודיות שלך. ולכן אם אתה מחפש כסף, אז הגיוני שתנסה כל הזמן להיות יותר טוב מאחרים, כי זה מגדיל את הסיכוי שתוכל להביא יותר תועלת ללקוחות שלך. אבל תחשוב דרך נקודת המבט של, איך אני מייצר עוד תועלת, איך אני נהיה יותר טוב, כדי שאני אוכל לייצר עוד תועלת. ואל תחשוב רק דרך נקודת המבט של, איך אני נהיה יותר טוב, כדי להיות מיוחד, בלי קשר לתועלת שאתה מייצר. ולכן, אם אתה רוצה לעשות כסף, ואתה רוצה לדעת מי הלקוח האידיאלי שלך? שאל את עצמך, למי אני יכול להביא הכי הרבה תועלת. להביא הכי הרבה תועלת, כמובן ביחס לשאר האפשרויות של הלקוח. כי אם ללקוח יש אפשרויות יותר ... ויותר טובות ממך, אז אולי הוא לא צריך דווקא אותך. אבל הפוקוס לא צריך להיות, איפה אני אביא לידי ביטוי הכי טוב את מה שאני הכי טוב בו, אלא איפה אני אביא הכי הרבה תועלת, שהלקוח מוכן לשלם עליה הכי הרבה. וזה לא בהכרח המקום שבו אתה הכי ...
הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, אמת עד הסוף
הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, אמת עד הסוף
... שומע מישהו 3, אמת ללא תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, אמת עד הסוף מה המשמעות של הורטון שומע ... אמיתית וחווה את המציאות ללא פחד או סבל. למה האמת המוחלטת לא מביאה תועלת? האמת המוחלטת היא כזו שלא מספקת שום תועלת לאגו של האדם. לכן האדם מתעלם ממנה, אף על פי שהיא הכוח היחיד שיכול להצילו כשהוא מסתבך בשקרים. ... מה שאתה רוצה בחיים, אבל בתוכך תמיד לבדוק מה האמת? לא כדי שזה יביא לך תועלת, אלא פשוט בשביל לדעת את האמת עצמה. לא להניח הנחות ולבדוק כל פרט עד הסוף. האם אפשר להמשיך ... לחפש את האמת באופן מוחלט וללא אינטרסים או תנאים, גם אם לכאורה אין בכך תועלת. רק אז האדם יכול באמת להתעורר ולהגיע לאחדות אמיתית, בה הוא מבין שהכל טוב באופן מוחלט ואין שום ... ובכל זאת הוא זה שמציל אותך? יש משהו שאתה מזלזל בו וחושב שלא מביא לך תועלת? זאת האמת. המהות של האמת לא מביאה תועלת. האמת האמיתית למעשה לא מביאה לך תועלת ולכן אתה לא בודק אותה. האדם רוצה שיהיה לו טוב, ולכן הוא לא באמת שואל, מה היא האמת האמיתית? ... לגמרי מהאמת, למה? מהו אותו כוח מחשבתי בתוכך שאתה חושב שלא מביא לך כל תועלת ואתה מתעלם ממנו לגמרי? הוא האחרון בעיר, אבל הוא לא נמצא בין הצועקים. עשיתם הכל אבל בכוח הזה ... אמת. יש סוג של אמת, שאף אחד לא חיפש אותו עד היום. כי הוא לא מביא שום תועלת. כולם מחפשים קצת את האמת, אבל יש סוג של אמת שאותו אף אחד לא מחפש. מה זה אומר? אדם קם בבוקר ועשרים וארבע שעות עושה דברים שיביאו לו תועלת, וגם כשהוא מחפש את האמת זה מתוך זה שהוא רוצה שזה יביא לו תועלת. אף אחד לא חיפש את האמת בלי המחשבה, מה זה יביא לי? אף אחד לא מחפש את האמת בלי ציפיות, בלי שום ... רק זו האמת וכל השאר זה שקרים. לחפש את האמת כמו שהיא, רק זה יביא לך תועלת. שאלה: האדם תמיד מחפש תועלת, אז איך אני אחפש משהו שהוא לא אני? אני = תועלת. אליעד: נכון, זה בדיוק מה שאמרתי. אנחנו לא בעניין איך, אלא אנחנו מנסים להבין מה קורה. קודם ... טוב. חיפוש האמת האמיתית, למען האמת רק ורק למען האמת, וללא שום רצון לתועלת, זה באמת לא מביא כל תועלת, אז מדוע שאני יעשה זאת? האדם שואל, למה אני לא מצליח לדעת את האמת, למה? כי יש בתוכך כוח פנימי ... לכך שלא ישמעו אותם. האדם חושב שהסיבה שרע לא בחיים זה שהוא למשל לא תועלתי מספיק. האדם אומר, למה שאחפש את האמת מבלי שהיא תביא לי כל תועלת? ואני מחדד לכם, שבתת מודע האדם חושב שהוא סובל, בגלל אותו כוח שגורם לו לחפש את האמת ללא שום תועלת. כול הרעיון הוא לעשות משהו בלי תועלת. עדיין לא ניסית לחפש את האמת, כדי באמת להבין. האם את מחפשת את האמת, ולא חשובה לך מה התשובה? הפירוש של אמת, זה דבר שלא קשור לתועלת שלי. והסיבה שהאדם לא מחפש את האמת למען האמת, היא בגלל שהוא חושב שזה יגרום לו נזק. שאלה: האם ... זה אותו הדבר. איזה נזק האדם חושב, שיקרה לו, אם הוא יחפש את האמת ללא תועלת? יש משהו באדם שהוא לא מוכן לאבד אותו. משהו שמניע את כל החיפושים שלו. כל מהות החיפוש היא שלאדם ... להישאר פה. מי שרוצה להעלים את האני שלו, שיעשה פעולות שלא מביאות תועלת לאני שלו. מה לא מביא תועלת לאני שלך? לחפש את האמת מבלי תועלת לעצמך. שאלה: איך עושים זאת? אליעד: באופן יחסי. תנסה בחיי היום יום לחפש את האמת עם פחות ... את זה מתוך אינטרס. האדם צריך לחפש את האמת באשר היא. ולא לחשוב על התועלת של עצמו. הרעיון הוא לעשות פעולות שתהיינה באופן יחסי פחות אינטרסנטיות. וכן לא להניח הנחות. כמו ... הוא טוב, ועל זה בונים את כל הבניין. מבחינתי תעשה רק דברים שיביאו לך תועלת, אבל שתדע ותבין מה לא עשית. ושאם יום אחד תסתבך ותשאל מה לא עשיתי? אתה תיזכר מה לא עשית. שאלה: ...
אובססיה, התנהגות אובססיבית, אובססיות, הפרעה אובססיבית, התמכרות, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, התמכרויות
... עצמה. השאלה היא, כיצד האדם תופש ומפרש את ההתנהגות שלו. האם הוא מפרש אותה כהתנהגות הכרחית למטרת הישרדות? האם הוא חושב שההתנהגות הזאת מביאה לו תועלת? האם הוא חושב שההתנהגות הזאת מיותרת? האם הוא חושב, שההתנהגות הזאת, גורמת לו לנזק? וכיוב. כי כל התנהגות באשר היא, היא בפני עצמה, היא אינה טובה או רעה. אלא היא הופכת ... האדם קורא לו רצון בריא. ולרצון של האדם לתלוש את השערות מהראש, האדם קורא לו רצון חולני. וכנל, הכל תלוי בשיפוטיות של האדם, את הרצונות שלו ואת התועלת שהוא חושב שהם מביאים לו. כך שכנל יש להבין. האדם עושה את מה שהוא רוצה. אלא, שיש לו התנגשות בין הרצונות שלו. ואז לאחד הרצונות, האדם קורא לו התנהגות כפייתית. ובאותו ... אותה. ואם באותו הרגע שהאדם רוצה לפעול בצורה אובססיבית, אם באותו הרגע האדם באמת היה חושב, שהדבר שאותו הוא רוצה לעשות, הוא מביא לו יותר נזק מאשר תועלת, הרי שהאדם לא היה עושה אותו. זא, האדם עושה תמיד, את מה שהוא חושב באותו רגע, שמביא לו הכי הרבה תועלת ביחס לאותו הרגע. ואם האדם חושב ברגע אחד, שההתנהגות הטורדנית ההתמכרות, תביא לו סוג של חופש רגשי שחרור רגשי ביטחון רגשי תועלת רגשית וכיוב, הרי שהאדם יעשה את אותו הדבר. למרות שאחכ כאשר האדם כבר שבע, אז הוא מבין לדוגמה, שהאכילה הכפייתית שלו, היא רק אכילה רגשית, אך היא מביאה לו יותר נזק מאשר תועלת. אבל באותו הרגע שהאדם אכל את האוכל המשמין שאינו בריא, באותו הרגע ממש, האדם חשב לפחות בתת המודע שלו, שהאכילה, תביא לו יותר תועלת מאשר נזק. ביחס לרצון של האדם באותו הרגע. כך שחשוב להכיר בכך, שברגע שהאדם עושה את אותה התנהגות טורדנית שלו, באותו הרגע, מבחינתו, הוא משוכנע שהדבר יביא לו יותר תועלת מאשר נזק. ולא שהוא לא יודע שההתנהגות תביא לו נזק. אלא שהוא חושב, שביחס למה שהוא רוצה באותו הרגע, אותה התנהגות אובססיבית, תביא לו יותר תועלת מיידית, מאשר נזק בטווח הרחוק וכיוב. כך שבכל מקרה, האדם תמיד עושה, את מה שהוא חושב שיגרום לו להרגיש הכי טוב באותו הרגע. אלא, שאחכ הרצונות המנוגדים שיש באדם מתעוררים. ... שהאדם אובססיבי להרגיש טוב, אז האדם מחויב לעשות תמיד, את מה שהוא חושב שיגרום לו להרגיש הכי טוב. ולכן, כאשר האדם חושב, שדבר כלשהו, יביא לו יותר תועלת מאשר נזק, אז האדם בצורה כפייתית, מחויב לעשות את אותו הדבר. ואם אחכ יש לאדם רצון נוסף, שהוא חושב שהוא זה שיגרום לו להרגיש טוב. ואם האדם חושב, שהרצון הקודם שלו, לא ... הפרעה טורדנית כפייתית. וכפי שהבנו, האדם עושה תמיד את מה שהוא רוצה יותר לעשות כנל. והאדם רוצה לעשות, את מה שהוא חושב באותו הרגע, שיביא לו יותר תועלת מאשר נזק. וכך האדם פועל, לפי מה שהוא חושב, שיביא לו יותר תועלת מאשר נזק. שזה יוצר אצלו את הרצון היחסי לעשות את הדבר (רצון יחסי, כי יש תמיד גם עלות, שיוצרת נזק. ולכן זהו לא רצון מוחלט, אלא רק רצון יחסי). ואז האדם עושה את אותו הדבר. ונמצא אם כן, כי הכל מתחיל ונגמר, במה שהאדם חושב, לגבי התועלת שאותה התנהגות אובססיבית תביא לו. זא שאם האדם יצליח להשתכנע באמת, שאותה התנהגות אובססיבית, גורמת לו ליותר נזק מאשר תועלת, הרי שהאדם לא יעשה את אותה התנהגות. גם אם זה אומר, שהוא יוותר על התועלת שבאותה התנהגות, בגלל הנזק שהיא גורמת. ולכן, מי שרוצה להתמודד עם טורדנות כפייתית הפרעה אובססיבית, עליו לשכנע את עצמו את המטופל שלו, שאכן אותה התנהגות אובססיבית, גורמת לו ליותר נזק מאשר תועלת. ואיך עושים את זה? תשובה: על ידי בירור האמת עם המטופל. האם באמת אותה התנהגות גורמת ליותר תועלת מאשר נזק, או ליותר נזק מאשר תועלת. ואם המטופל יהיה משוכנע ב 51 אחוזים, שהדבר גורם לו יותר נזק מאשר תועלת, הוא בוודאות של 100% לא יעשה את אותו הדבר. וכאן צריך להדגיש את הנקודה שהיא אולי החשובה ביותר, והיא, שהאדם מוכרח לבדוק ולגלות, איזה תועלת , ובעיקר איזה תועלת רגשית, מביאה לו אותה התנהגות כפייתית. כי לפעמים האדם חושב, שהוא מבין שהדבר גורם לו ליותר נזק מאשר תועלת. והוא מתפלא למה הוא עושה את הדבר. והסיבה לכך היא, שבתת המודע של האדם, האדם חושב, שהדבר מביא לו יותר תועלת מאשר נזק. והאדם מוכרח לגלות, למה בתת המודע שלו הוא מרגיש, שאותה התנהגות אובססיבית, מביאה לו יותר תועלת מאשר נזק, לפחות באותו הרגע שהוא עושה אותה. כי בוודאות של 100%, שהאדם בתת המודע שלו, חושב שהדבר מביא לו יותר תועלת מאשר נזק. ורק בגלל זה האדם עושה את אותו הדבר. ומאחר שהאדם חסר מודעות עצמית, ולא מבין ולא מודע לעצמו למה באמת הוא עושה את הדבר, אז הוא חושב שזאת התנהגות כפייתית והתנהגות טורדנית. אך לא כך הוא! כי בתת המודע של האדם, יש משהו שגורם לו לחשוב, שאותה התנהגות טורדנית, מביאה לו יותר תועלת מאשר נזק, באותו הרגע שהוא עושה אותה. וכן, לשם כך, אפשר להיעזר בחכם אמיתי, שיכול לעזור לאדם לגלות, למה באמת הוא עושה את מה שהוא עושה. ומי שלא מודע לעצמו באמת, גם אם ... מי שפיצח את תת המודע שלו עצמו בשלמות, רק הוא באמת יכול לעזור גם לאדם אחר, להבין את עצמו בשלמות. והרעיון הוא, פשוט, והוא, שראשית כל יש לגלות את התועלת האמיתית, שהאדם חושב בתת המודע שלו, שאותה התנהגות מביאה לו. ואחרי שמגלים מהי התועלת שתת המודע של האדם מנסה להשיג באותה התנהגות אובססיבית, עכשיו צריך למצוא תחליף רגשי, לאותו צורך רגשי, שיוצר את אותה התנהגות רגשית של האדם, שהוא קורא לה, התנהגות ... בתת המודע שלו. והאדם צריך למצוא סיפוק רגשי, לאותם צרכים רגשיים. ואז ורק אז, האדם באמת יבין שאותה התנהגות היא מיותרת, ושהיא מביאה יותר נזק מאשר תועלת. ואז ממילא האדם ייגמל ממנה. אבל כל זמן שיש אצל האדם איזה רצון מודחק, ואיזה צורך רגשי מודחק, שהאדם מתעלם ממנו, אז תת המודע של האדם, יכול להמשיך לחשוב, שאותה התנהגות טורדנית, מביאה לאדם באותו הרגע, יותר תועלת מאשר נזק, והאדם ימשיך לעשות אותה. ורק נזכיר ונסביר: כי גם אחרי שהאדם מצליח להיגמל מהתמכרות כלשהי, עדיין בפועל האדם ממשיך להיות מכור, לרצון הבסיסי ביותר שלו עצמו, ...
עלות אלטרנטיבית, להרים כסף מהריצפה, עלות מול תועלת, מאמץ מול תשואה, יתרון מול חיסרון, ניתוח עלות תועלת, מאמץ להרוויח כסף, רווח מול הפסד, הוצאה אלטרנטיבית
עלות אלטרנטיבית, להרים כסף מהריצפה, עלות מול תועלת, מאמץ מול תשואה, יתרון מול חיסרון, ניתוח עלות תועלת, מאמץ להרוויח כסף, רווח מול הפסד, הוצאה אלטרנטיבית
... כסף מהריצפה, עלות מול תועלת, מאמץ מול תשואה, יתרון מול חיסרון, ניתוח עלות תועלת, מאמץ להרוויח כסף, רווח מול הפסד, הוצאה אלטרנטיבית האם כדאי להרים כסף מהרצפה בכל מצב? אליעד כהן פותח בדיון בשאלה פשוטה ... מול תשואה וניתוח עלות - תועלת כדי לפרק את הסוגיה לעומקה. מהי עלות אלטרנטיבית וכיצד היא משפיעה על הבחירות שלנו? ההסבר של אליעד מתמקד במושג עלות ... להפסד גדול בהרבה מהתועלת שבהרמת הכסף מהרצפה. במקרה כזה, התועלת המיידית של 100 שקל פחותה מהעלות האלטרנטיבית של הפסד פוטנציאלי של מיליון שקל. באופן דומה, אם אדם נמצא בסיטואציה שבה עליו ... המשמעות שלה בניתוח עלות - תועלת? אליעד נותן דוגמה מוחשית שבה אדם רואה כסף ברחוב, אבל לא מרים אותו כי יש שודדים שרודפים אחריו. המשמעות כאן היא ברורה: במצב ... פיזית) היא כה גבוהה שהתועלת מהכסף עצמו זניחה לחלוטין. המשמעות הרחבה יותר של דוגמה זו היא שכל פעולה שאנו עושים נמדדת ביחס לתועלת שהיא מביאה לנו, בניכוי העלות האלטרנטיבית והנזק האפשרי הנלווה אליה. האם קיימת עלות גם בקבלת כסף בחינם? עוד נקודה שאליעד ... על הניתוח של עלות מול תועלת. סיכום ומסקנה מרכזית מהרצאתו של אליעד כהן: ההרצאה של אליעד כהן מלמדת בצורה מפורטת, עם דוגמאות מגוונות ומוחשיות, שההחלטה ... תוך שקלול מדויק של התועלת מהפעולה לעומת המאמץ והעלות האלטרנטיבית שכרוכים בה. לא כל פעולה שנראית משתלמת על פניה אכן משתלמת בפועל, וההבנה של עיקרון ... כסף מהרצפה? ניתוח עלות תועלת מאמץ מול תשואה מתי לא כדאי להרים כסף? מה ההבדל בין להרים כסף ולקבל כסף? רווח מול הפסד בקבלת החלטות ...
ללמוד מטעויות, למה לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? מניעת טעויות
ללמוד מטעויות, למה לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? מניעת טעויות
... מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? ... וסיכון, עלות מול תועלת. לפעמים נכון להשקיע את המשאבים בלמידה ... - סיכוי, עלות - תועלת. חשוב לזכור שהמטרה היא תמיד למקסם את התועלת הסופית, ולא להימנע אוטומטית מכל טעות ... לבצע ניתוח עלות - תועלת? איך להצליח ולצמצם טעויות? האם תמיד ... סיכון לסיכוי, עלות ותועלת. אין תשובה חד משמעית - כל מקרה צריך ... לבצע ניתוח עלות - תועלת? איך להצליח ולצמצם טעויות? ...
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
... גם כאשר אנו מנסים להשפיע על אחרים, כיוון שבסופו של דבר השאלה היא איך אנחנו יכולים לגרום לאדם להרגיש שזה שווה לו להקשיב לנו. מהות התועלת והנזק בהמשך, אליעד עובר להסביר את המהות של התועלת והנזק בשכנוע. הוא מציין שבסופו של דבר, אם אנחנו רוצים לגרום למישהו להקשיב לנו או לעשות משהו, אנחנו צריכים לגרום לו לחשוב שהפעולה הזו תביא לו יותר תועלת מאשר נזק. כלומר, כל פעולה שמישהו עושה, בין אם זה להקשיב לנו או לבצע משימה כלשהי, נובעת מתוך תחושת תועלת אישית. אליעד מסביר שכל אחד יבחר לפעול בצורה שמביאה לו תועלת, ואפילו אם זה לא מעניין אותו, אם הוא חושב שזה יביא לו יתרונות, הוא יהיה מוכן להקשיב. ההשלכות של ההתמקדות בתועלת כשהשואל מעלה שאלה נוספת על איך לגרום למישהו להקשיב לנו, אליעד מפרט את הדרך שבה אנחנו יכולים להשתמש בתועלת כדי לשכנע את האדם. הוא מסביר שעלינו להבין את סולם הערכים של האדם ולזהות את הדברים שהוא רואה כטובים בעיניו. אחרי שנזהה את הדברים שמניעים אותו, נוכל להציג לו את ההקשבה או הפעולה שאנו רוצים שהוא יעשה ככזו שתשפר את מצבו או תביא לו תועלת. שיטות לשכנוע באמצעות סיפור בהמשך השיחה, אליעד מציע לשאול את עצמנו איך הסיפור או הנושא שאנחנו ... בהכרח בתוצאה הישירה של המעשה, אלא בהשפעה שהאדם יחשוב שיתקבל ממנו אם הוא יקשיב לנו. אם אנחנו מצליחים לגרום לו להאמין שההקשבה תביא לו תועלת, אז יש סיכוי גבוה שהוא אכן יקשיב. היתרונות של המקל והגזר בהמשך, אליעד פונה למחשבה כיצד יש למנף ... מתוך פחד, הוא מרגיש שהוא לא חופשי לבחור, בעוד שפעל מתוך רצון חופשי נותן תחושת שליטה. שיטות שכנוע איך לגרום לאנשים להקשיב? המקל והגזר תועלת מול נזק הנעת אנשים הקשבה ותשומת לב אז מה אתה אומר מה השאלה? ש: איך אני גורם לאנשים כשאני מדבר ... לגרום למישהו לעשות משהו. מה גורם למישהו לעשות משהו הרי להקשיב זאת פעולה מה גורם למישהו לעשות משהו, תשובה שהוא חושב שזה יביא לו יותר תועלת מנזק כי להקשיב זה כרוך במאמץ בפרט אם זה לא מעניין אותו אבל הבן אדם צריך לחשוב שהפעולה תביא לו יותר תועלת מנזק זאת אומרת אם אתה רוצה, עכשיו אנחנו ניקח את זה למקרה הפרטי אז קודם כל אם אתה רוצה לגרום למישהו לעשות משהו אתה צריך לגרום לו לחשוב שזה יביא לו יותר תועלת מנזק ואם אתה רוצה לגרום למישהו להקשיב למשהו צריך לגרום לו לחשוב שזה יביא לו יותר תועלת מנזק ואם אתה רוצה לגרום למישהו להקשיב לך אתה צריך לגרום לו לחשוב שההקשבה לך תביא לו יותר תועלת מנזק זאת מהות הדבר. לדוגמה עכשיו בוא ניתן דוגמה, קודם כל זאת הנוסחה הכללית אם אתה רוצה שמישהו יעשה משהו תגרום לו לחשוב שזה יביא יותר תועלת מנזק יביא לו שהוא יחשוב לא שזה חשוב חשוב לא מעניין שזה הוא יביא לו יותר תועלת מנזק אז איך מתקדמים מפה שלב ראשון אתה צריך לזהות את סולם הערכים שלו ברור, שלב ראשון צריך לזהות ... זה לא איזה דברים טובים יצאו לה מזה אלא איזה דברים שהיא חושבת שהם טובים היא תחשוב שיצאו לה מזה, זאת אומרת לא מחויב בכלל שזה יגרום לה תועלת לא מחויב בכלל שזה יהיה טוב עבור כולם הסיפור, מה שמחויב מה שהיא חושבת שזה טוב היא תחשוב כשהיא ... לגרום לה להרגיש טוב מספיק שהיא תחשוב שזה יגרום לה להרגיש טוב סיימנו, זאת אומרת זה בכלל גם לא משנה אם באמת היא תקשיב לך אם יצא לה מזה תועלת או לא מה שמשנה זה שהיא תחשוב שיצא לה מזה תועלת, עכשיו אם באמת יצא לה מזה תועלת הסיכוי שהיא תאמין לך בפעם הבאה גדול יותר. ש: עכשיו דוגמה לראות את זה איך זה. אליעד: אז תן אתה ... את הפעולה לא בגלל שזה עוזר לו אלא בגלל שהוא חושב שזה היה עוזר לו אין שום קשר בין מה שזה עושה, אתה עושה את הפעולה כי חשבת שזה יביא לך תועלת לא כי זה מביא לך תועלת יכול להיות שאתה שותה רעל אבל אתה חושב שזה בריא ולכן במקום לשאול את עצמך אם הוא יעשה את זה איך ... זה מניע אותם יותר בקלות. אליעד: למה? ש: כאילו אין להם ברירה. אליעד: כי אין לו ברירה כי הרבה פעמים בן אדם אומר עזוב אם זה רק ייתן לי תועלת אז עזוב אני מוותר על זה לא רק תועלת זה גם יביא לך נזק טוב אז אני חייב בסדר, אנשים עושים דיאטה לא רק כדי להיראות טוב אלא גם כדי שלא ...
סודות הרצון, לרצות בלי רצון, לרצות בלי סיבה, שכל מעל השכל, תשובה לא הגיונית, לרצות בלי מטרה, משנה או לא משנה, לרצות לשנות את המציאות, לרצות בלי תועלת, איך יש רצון? אכזריות, רחמנות
סודות הרצון, לרצות בלי רצון, לרצות בלי סיבה, שכל מעל השכל, תשובה לא הגיונית, לרצות בלי מטרה, משנה או לא משנה, לרצות לשנות את המציאות, לרצות בלי תועלת, איך יש רצון? אכזריות, רחמנות
... הגיונית, לרצות בלי מטרה, משנה או לא משנה, לרצות לשנות את המציאות, לרצות בלי תועלת , איך יש רצון? אכזריות, רחמנות ... הוא מסביר שהרצון לשנות משהו, מבוסס בדרך כלל על כך שהאדם חושב שהשינוי יביא לו תועלת כלשהי. אולם, קיימת אפשרות של ... יותר, שבו האדם ירצה לשנות דבר מה, גם אם הוא בטוח שהשינוי הזה לא יביא לו שום תועלת ואף עלול להזיק לו. במילים ... כיסא. הוא עדיין ירצה לעשות זאת, אפילו אם באופן מוחלט וברור לא תהיה מכך שום תועלת - לא תועלת מעשית, לא תועלת רגשית, ואף לא תועלת מדומה. איך יתכן מצב של רצון ... ההפוך קיים. התפיסה הזו פותחת פתח להבנת המציאות בצורה אחרת - מעבר לשיקולי תועלת ולוגיקה רגילה - מצב שבו האדם ...
הלקוחות שלך, קהל היעד שלך, איך לדעת מי קהל היעד שלך? לאיזה קהל יעד לפרסם? איך לבחור את הלקוחות שלך? מי אתה רוצה שיהיו הלקוחות שלך? מי הלקוחות הטובים שלך? מי הלקוחות שלך? איזה לקוחות כדאי לך לבחור? לאיזה קהל יעד לשווק? הגדרת קהל היעד שלך, מי קהל היעד שלי? מי הלקוחות שלי? מי הלקוח האידיאלי שלך? לקוח לא אידיאלי, פרופיל לקוח, מי קהל המטרה שלך? להביא ערך ללקוח, סוגים של לקוחות, לקוחות משלמים, להביא תועלת ללקוח, איך לעשות כסף מלקוחות טובים? הקמת עסק
... מי הלקוח האידיאלי שלך? לקוח לא אידיאלי, פרופיל לקוח, מי קהל המטרה שלך? להביא ערך ללקוח, סוגים של לקוחות, לקוחות משלמים, להביא תועלת ללקוח, איך לעשות כסף מלקוחות טובים? הקמת עסק מי שרוצה לעשות כסף, צריך לדעת לבחור את קהל היעד שלו ואת ... את הלקוחות שלך, בהתאם למי שאתה מספק לו הכי הרבה ערך. ואני אסביר: צריך לעשות הפרדה בין השאלה, האם אתה יכול לספק ערך ולהביא תועלת למישהו, לבין השאלה למי אתה יכול להביא הכי הרבה תועלת . אלו 2 שאלות שונות. שוב, שאלה אחת יכולה להיות, האם אני יכול להביא תועלת ללקוח הזה? שאלה שניה יכולה להיות, לאיזה לקוח אני אביא הכי הרבה תועלת? אלו 2 שאלות שונות, וכדאי לך להתמקד בשאלה של למי אתה מביא הכי הרבה תועלת , כי הוא הלקוח האידיאלי שלך שממנו תוכל להרוויח הכי הרבה כסף. לדוגמה: נניח שאתה צבעי שצובע דירות. האם ... כן. אתה יכול להביא לו ערך, כי אתה צבעי ואתה יכול לצבוע לו את הדירה. אבל האם פרופיל הלקוח הזה, הוא הלקוח שאתה תביא לו הכי הרבה תועלת, במידה ואתה צבעי מקצועי ולא איזה צבעי חאפר? תשובה: לא. דהיינו, במידה ואתה צבעי מקצועי, אתה לא ממקסם ... שלך, קהל המטרה שלך, הלקוח הפוטנציאלי, שאתה רוצה לבחור שהוא יהיה הלקוח שלך, הוא אמור להיות הלקוח שאתה מביא לו הכי הרבה תועלת, ביחס לרצון של הלקוח וביחס לשאר האפשרויות שיש לאותו הלקוח. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הכל אישי, למכור בצורה אישית, ניתוח קמפיין פוליטי, סודות השכנוע של ביבי נתניהו מול בני גנץ, למה הביביסטים מצביעים לביבי? האינטרס של הלקוח, לדבר על התועלת של הלקוח, לגרום למישהו לבחור בך, איך לגרום למישהו להצביע לך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תועלת, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תועלת, איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי, אימון אישי לילדים, מטפל אישי בתחום תועלת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4336 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 17:20:04 - wesi1