...גם אם האיסור קיים בכמות משמעותית, עדיין אפשר להחשיב את התערובת כמותרת לדעת חלק מהפוסקים. סיכום עיקרי הדיון על זה וזה גורם לסיכום, הנושא של זה וזה גורם מתמקד בשאלה מה קובע את היתר השימוש בתערובת שיש בה גם היתר וגם איסור. אליעד מסביר שהדיון מתנהל בין שתי גישות עיקריות בהלכה: אחת קובעת את היתר השימוש לפי הגורם האחרון המשפיע, והשנייה קובעת שדי בקיומו של היתר בנוסף לאיסור כדי להקל ולהתיר את התערובת. הוא מביא דוגמאות מעולם ההלכה ומחיי היום - יום, ומבהיר שהנושא מורכב ודורש הבנה עמוקה של מושגי ההלכה השונים...
...גם כאשר מדובר במשהו מזערי. הוא משווה את האיסור הזה לרע אינסופי, לפיו רע, כמו חמץ בפסח, איננו ניתן לביטול אפילו במעט. בהמשך הוא מדבר על רע אינסופי, שמזכיר את הסוגיה ההלכתית של ביטול חמץ. אם נמצא חמץ בתוך מאכל אחר, אפילו אם הוא נמצא בכמות קטנה מאוד, הוא פסול. את רע אינסופי יש להבין באופן דומה - כל רע, גם אם הוא מזערי, לא ניתן להתעלם ממנו או להמעיט בחשיבותו, הוא מקבל פוטנציאל השפעה שלילי, אשר לא ניתן להחסירו. האם פוטנציאל הרע יכול להתבטל? אליעד פונה לעניין של פוטנציאל רע ונפרדות. הוא מסביר שאדם שעובר...
...ולאחר מכן בושל בו בשר כשר. במקרה כזה, השאלה היא אם הטעם שנשאר בסיר גורם להנאה או פוגע בטעם של הבשר הכשר החדש שמתבשל. ההלכה מתירה שימוש בסיר במקרה שהטעם שהשאיר האוכל האסור הוא טעם פגום ואינו משובח. מהי המשמעות של נותן טעם לשבח בדיני איסור והיתר? אליעד מסביר כי כאשר טעם האיסור שהתערבב במאכל מייצר טעם חיובי ומשובח, הטעם הזה נקרא נותן טעם לשבח, והמאכל כולו נאסר באכילה. לדוגמה, אם בשלו בשר כשר בסיר שלפני כן בושל בו בשר אסור (כמו בשר נבלה), והטעם שנשאר בסיר הוסיף הנאה וטעם טוב לבשר הכשר, הרי זה נותן טעם...
...וההיגיון שעומדים מאחוריה. ככל שהאדם מתרגל את זה, הוא יכול להבין רעיונות בצורה מהירה ומדויקת יותר. איך דוגמאות הלכתיות יכולות לשמש ככלי להתפתחות אישית? אליעד מדגים את שיטת ההתבוננות שלו באמצעות סוגיית דם דגים וחשש מראית עין. הלימוד לא נועד רק להבנת ההלכה אלא גם לפיתוח היכולת של האדם לחשוב בצורה ביקורתית ומדויקת יותר על החיים בכלל. הוא מסביר שאם האדם מתרגל להטיל ספק, לברר ולשאול שאלות על כל רעיון ומעשה, הוא מפתח את יכולת ההתבוננות שלו לעומק. יכולת זו היא שמאפשרת לאדם להתמודד בצורה טובה יותר עם ספקות...
...אלא תלוי במצב ההלכתי ובאחריות שיש ליהודי כלפיו. מה ההבדל בין שמירת שכר לשמירת חינם לגבי חמץ? ההלכה מבחינה בין שלושה סוגים עיקריים של שמירת חמץ השייך לגוי בידי יהודי: שומר שכר: אדם המקבל תשלום על שמירת החמץ. במקרה כזה, מאחר והוא מקבל תועלת (שכר) על השמירה, החמץ נחשב כאילו הוא ברשותו ואחריותו. לכן, חמץ זה אסור לו בפסח. שומר חינם: אדם ששומר את החמץ ללא קבלת תועלת או שכר ישיר. במקרה זה, החמץ נחשב פחות תחת אחריותו, ולכן הוא פטור אם החמץ ניזוק או נאבד שלא בפשיעה, אך עדיין אסור בפסח אם האחריות היא משמעותית...
...שהיא הגיעה מהרוב הכשר (כל דפריש מרובא פריש). אך אם אותה חתיכה נלקחת באופן ישיר מחנות לא ידועה מבין אותן עשר חנויות, ההלכה אוסרת אותה, כי כל חנות נחשבת קבועה, ולכן החתיכה מוגדרת כמחצה על מחצה ואסורה באכילה. איך הסוגיה של קבוע ורוב משפיעה על קבלת החלטות בחיי היומיום? אליעד מרחיב את העיקרון הזה לחיי היומיום ומדגים שההיגיון ההלכתי מתאים גם לסיטואציות רגילות. הוא מדגים זאת דרך דוגמאות יומיומיות, כגון המתנה לאוטובוס, כאשר אדם חושב מדוע האוטובוס מתעכב. הוא מסביר שאדם צריך לשאול את עצמו למה אירועים מתרחשים...
...מגיעים לזה? אליעד מסביר שהמטרה העליונה היא להתבטל לאין סוף, כלומר, להגיע למצב שבו האדם מתבטל לחלוטין ביחס למציאות האינסופית. במצב הזה האדם לא יודע אפילו את עצמו ולא מרגיש שהוא קיים. במצב של התבטלות לאין סוף אין שום הבדל בין טוב לרע או בין רצון לחוסר רצון. זה מצב של אחדות מוחלטת, שבו כל ההגדרות הרגילות מתבטלות. כדי להגיע למצב הזה, האדם חייב לעבור קודם תהליך של רצוא ושוב. אי אפשר להישאר כל הזמן במצב של אחדות מוחלטת (רצוא), ולכן חייבים לחזור שוב למציאות היום יום (שוב). אך למרות החזרה, תמיד נשאר רשימו...
...התורה אומרת לאדם אסור לך ללכת אחרי הרצון שלך, וכך האדם מתנתק מהאמת הפנימית שלו וממלא את המצוות בצורה טכנית ולא מתוך רצון אמיתי להתחבר לאלוהים. אליעד מציע לבדוק, להבין ולחקור את האמת באופן אישי, ולא לקבל את המצוות מתוך ציות עיוור או פחד. לסיכום, למה באמת אסור לאכול בשר וחלב? בשורה התחתונה, אליעד מציין כי אף שהשאלה המקורית היא למה התורה אוסרת לאכול בשר וחלב?, עצם העיסוק בשאלה הזו יכול להביא אדם לבירור עמוק של יחסו לתורה, למצוות ולאלוהים. המטרה היא לא רק לדעת למה מצווה מסוימת קיימת, אלא להבין מה הגישה...
...של איבוד הכרה. אליעד מציין כי חוויית האחדות אינה יכולה להיות דומה לחוויות יומיומיות רגילות, כמו ישיבה על כיסא או תודעה במצב של עייפות או אילפון. לפי אליעד, חוויית האחדות חייבת להיות חוויה שונה באופן מוחלט מהחוויה הרגילה, ואם היא לא כזו, אין לה את המשמעות של חוויית האחדות. הוא משווה זאת למצב של אדם שאיבד את הכרתו, ומדבר על האם זהו מצב זהה לחוויית האחדות או לא. בהמשך, אליעד מציע כי אם אדם חווה הרגשה של כלום, זו חוויה דומה לחוויית האחדות. אם אדם מודע לכך שהוא חווה את תחושת הכלום, הוא לא באמת יכול להרגיש...
...לוותר באמת על הרצון להרוויח משהו מהוויתור הזה. אליעד מציין כי אם האדם ישאל את עצמו מה יוצא לי מזה?, הוא לא יוכל להגיע לשחרור מוחלט. רק כאשר הוא יוותר ללא שום מניע של רווח, יוכל לחוות את המציאות כפי שהיא, ללא רצון כפייתי וללא תחושת הכרח. לסיכום: מה ניתן ללמוד מהרעיון של קיום ללא תודעה? לסיכום, אליעד כהן מציע מחשבה עמוקה לגבי האפשרות לחיות בלי רצונות, פחדים, רגשות או מודעות. הוא מציע מצב תיאורטי שבו אדם קיים, אך לא יודע שהוא קיים, ומציג את הרעיון של קיום ללא קיום - מצב שבו אדם חי אבל לא מודע לקיומו...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: שכל שיש בכל דבר, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: שכל שיש בכל דבר, איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להצלחה, מאמן רוחני, מאמן אישי בתחום שכל שיש בכל דבר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331