... האדם, שופט את הדבר. והאדם רואה את הטוב שיש בדבר, ואז האדם אוהב את הדבר, בגלל הטוב שיש בו. וכאשר האהבה נובעת
מהשיפוטיות השכלית של האדם, אז האהבה, היא רק יחסית. ולמה? כי ברמה השכלית, בכל דבר שיש בעולם, ניתן למצוא בו, גם חסרונות וגם ... שלו, גם לחסרונות של הדבר. והרעיון הוא, שכל אהבה שהיא עם תנאים כלשהם, ושהיא תלויה בסיבות כלשהן, ושהיא נובעת מתוך
שיפוטיות שכלית כלשהי, הרי שהאהבה הזאת, היא אהבה חסרה, שיש בה גם שנאה. והיא אהבה, שאינה אהבה שלמה בלב שלם. ואהבה כזאת, נקראת, ... או סיבות לאהבה. ובאהבה מוחלטת שאין בה שום שנאה כלל, בה לא מחפשים אהבה, כי בה יש תמיד אהבה. כי כאשר אין שום
שיפוטיות כלשהי, אז ממילא אוהבים את הכל תמיד בלב שלם, ואין שום צורך או יכולת לחפש אהבה. וברגע שהאדם מחפש אהבה, הרי שבכך הוא בעצם מחזק אצל עצמו, את החשיבה
השיפוטית שלו. שמרחיקה אותו, מהאהבה המוחלטת שאין בה שום
שיפוטיות כלל. וברגע שהאדם רוצה למצוא אהבה בחייו, הרי שבכך הוא בעצם מחזק אצל עצמו את המחשבה שאומרת, שהחיים שלו לא מספיק טובים ...