... אל עולם שכולו אחד, שבו, אין שום טוב ורע כלל. כי השאלה של למה אני רוצה כך ולא אחרת וכיוב, היא גורמת לאדם להתבונן על הרצון שלו מבחוץ, לפני יצירת
הצורה הסופית של הרצון שלו. כי בנקודת ההתחלה, הרצון אינו מוגדר כלל. ורק אחכ, הרצון מקבל את
הצורה הסופית שלו. כי בנקודת ההתחלה, דהיינו, מנקודת מבט שקודמת לרצון ... לא ירגיש רע מכאבים. כי הרצון הסופי של האדם, הוא רצון מוגדר. שהאדם לא רוצה צורה מסוימת מוגדרת. שעל ידי זה, האדם מרגיש טוב או רע. והאדם מזדהה כולו עם
הצורה הסופית של הרצון שלו, שלא להרגיש רע. אבל, קיומו של הרצון ... להרגיש רע, ושהאדם כן יאהב את הכאבים. וכפי שזה אכן בא לידי ביטוי במקרים שונים (סאדו מאזו מזוכיזם וכיוב). והמציאות אצל האדם שמרגיש רע מכאבים, היא
בצורה סופית כזו, שבה, האדם לא רוצה להרגיש רע מכאבים. אבל זו רק ...