מלחמה בטרור, הזדהות עם האויב, לעקור את הרע משורשו, הפסקת אש הומניטרית, להרוג חפים מפשע, ליקוטי מוהרן ח"א ח, אמפתיה כלפי הרע, רע בפועל, רע בכוח, פוטנציאל של רע... האויב, לעקור את הרע משורשו, הפסקת אש הומניטרית, להרוג חפים מפשע, ליקוטי מוהרן חא ח, אמפתיה כלפי הרע, רע בפועל, רע בכוח, פוטנציאל של רע איך להתמודד עם טרור ולמה חשוב לעקור את הרע משורשו? אליעד כהן מדבר על התפיסה הרוחנית בנוגע למלחמה בטרור ובהתמודדות עם הרע מתוך תורתו של רבי נחמן בליקוטי ... בין רע בפועל לבין רע בכוח. רע בפועל הוא רע שקיים ממש כרגע ופוגע בך בפועל, למשל טרוריסט שיורה טילים כרגע. רע בכוח הוא פוטנציאל של רע, כלומר, מישהו שאולי עדיין לא ירה, אבל יכול בעתיד לירות. הפוטנציאל הזה גם הוא סוג של רע, והוא מסוכן לא פחות, כי הוא מאפשר את המשך קיומו של האיום. לדוגמה, אם קיים מחבל שעדיין לא ירה אך מסוגל לעשות זאת בעתיד, הרי שיש כאן רע בכוח. ... באופן מלא. האם נכון להרוג חפים מפשע כדי למנוע טרור עתידי? אליעד מעלה את השאלה האם נכון לפגוע גם בחפים מפשע במטרה למנוע את פוטנציאל הרע העתידי. הוא מדגים זאת דרך המקרה הקיצוני של טרוריסטים שיורים מתוך בתי ספר. במקרה כזה, בעולם אידיאלי, הוא טוען שהדרך היחידה למנוע לחלוטין טרור עתידי היא לתקוף ... שבה הרע לא יכול להיווצר שוב בשום אופן, לא בפועל ולא בכוח. בעיניו, אי אפשר לנצח באמת את הרע מבלי להתמודד עם שורשיו ועם הפוטנציאל שלו. מה הקשר בין היכולת להתאכזר לבין גילוי סודות התורה? נקודה נוספת שאליעד מציג מתוך רבי נחמן היא ההקשר שבין היכולת להתאכזר, אפילו כלפי עצמך או הקרובים לך, לבין ... את שתי הנקודות המרכזיות בתורה זו של רבי נחמן: ההבדל בין רע בפועל לבין רע בכוח, וההכרח לטפל לא רק ברע הקיים, אלא גם ברע הפוטנציאלי כדי למנוע לחלוטין את הישנותו בעתיד. הצורך בחוסר הזדהות מוחלט עם הרע כדי להכניע אותו לגמרי. כל הזדהות קטנה, גם אם רק במחשבה או ברגש, משאירה פתח להמשך קיום הרע. איך להתמודד עם טרור? מהו רע בכוח? למה אסור להזדהות עם האויב? האם מותר להרוג חפים מפשע במלחמה? מה רבי נחמן אומר על רע פוטנציאלי?