אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נורמות קבוצתיות, נורמות בקבוצה, חשיבה יצירתית, לחשוב מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, לשנות הרגלי חשיבה, סטיגמות חברתיות, סטנדרטים חברתיים, נורמות חברתיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
נורמות קבוצתיות, נורמות בקבוצה, חשיבה יצירתית, לחשוב מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, לשנות הרגלי חשיבה, סטיגמות חברתיות, סטנדרטים חברתיים, נורמות חברתיות, התנהגות נורמטיבית
מהו הקשר בין קבוצות לנורמות קבוצתיות?

ההרצאה מתחילה בדיון על קבוצות, במיוחד כאלה שנמצאות באינטרנט (כמו קבוצות בפייסבוק) או במקומות אחרים. אליעד מדבר על האופי של קבוצות כאלה, שמוגדרות תחת נושא מסוים ויש להן חוקים או כללים פנימיים שלא תמיד ניתן לסטות מהם. לדוגמה, קבוצות מסוימות מונעות את העלאת נושאים שהם לא קשורים לנושא המרכזי של הקבוצה, ויש גם חוקים מחמירים בנוגע לאופי השיחות או התוכן המותר.

מהו תפקיד המנהל בקבוצות?

אליעד מסביר כי מנהלי הקבוצות הם שמחליטים אילו נושאים יכולים להיות על סדר היום ומה ייכנס או לא ייכנס לדיון. לדוגמה, אם מישהו מעלה רעיון או שאלה שלא קשורים לנושא המרכזי של הקבוצה, המנהל יכול להפסיק את השיחה ולהגיד שזו לא הדרך הנכונה לדבר. זה מעורר שאלה לגבי גבולות החופש בתוך הקבוצה ומהות הצמצום של רעיונות חדשים. שאלת השוקלים האם כל דבר יכול לתרום או שמא יש מקום להישאר במסגרת הידועה והמוכרת.

מהן הבעיות הקיימות בחשיבה קבוצתית נורמטיבית?

בדיון שממשיך, יש דגש על התסכול שנוצר כאשר אנשים בקבוצות מתחילים להיות מקובעים בחשיבתם. אליעד מתאר את הדילמה של מישהו שעבר דרך מסוימת כבר ומבין שהדרך הזו לא הובילה לפתרון, אך חבר בקבוצה מציע לו לחזור על אותה הדרך שוב. זה מצב בו מישהו כבר מתנסה ולא רוצה לחזור על אותם פתרונות שוב ושוב, למרות שייתכן שהם לא יעבדו.

מהו חוסר הגמישות במחשבה והקיבעון של הדעות?

הדגש המרכזי הוא על החשיבה המוגבלת שמציבה את האדם בתוך תבנית מסוימת. יש אנשים שמסרבים לשמוע רעיונות או דעות אחרות, אפילו אם אלה יכולים להיות מועילים. כאן אליעד מציע את הרעיון של "הפיתוי לחשוב מחוץ לקופסה", כלומר, לעיתים הדרך היחידה לצאת ממסגרת כזו היא להפעיל חשיבה יצירתית ולהתנסות בפתרונות חדשים, אך זה מצריך שינוי גישה והתמודדות עם הסטיגמות שנוצרות בחשיבה קבוצתית.

מה קורה כאשר אין פתרון לכאורה?

אליעד מביא דוגמה של אדם שנמצא במצב שבו הוא טוען שאין פתרון לבעיה, והאדם השני מנסה להסביר לו שאולי יש פתרון, אך האדם הזה לא מוכן להקשיב ומעדיף להישאר בנוחות של אמירה שאין פתרון. כאן נעשית העמקה על פרדוקס ההימנעות מחיפוש פתרון. שאלות של האם יש פתרון ואם לא, אז למה לא לחפש אותו, מתעוררות.

מהו הקשר בין זה לבין חשיבה יצירתית?

ההרצאה כוללת את ההסבר על החשיבות בהטלת ספק - גם כשנראה שאין פתרון. אחד הרעיונות החשובים שנשמעים הוא החשיבות של לחשוב מעבר למה שאנחנו יודעים, ולנסות לאמץ דרכים חדשות כדי להתמודד עם בעיות. אליעד מדבר על כך שלפעמים הטלת ספק בשיטות הידועות לנו, יכול להוביל אותנו לתשובות ולפתרונות יצירתיים יותר.

מה המניע האנושי להאמין במציאות מסוימת?

בהמשך ההרצאה, השיחה מתפתחת לכיוון העקרונות העמוקים יותר של האמונות האישיות של כל אחד מאיתנו. אליעד מציין את הקשר בין אמונות שונות של בני אדם, כמו האמונה באלוהים או באי - אלוהים, ומציג את הטענה שאין כאן "אמת מוחלטת", אלא כל אחד בוחר להאמין במשהו. הוא מדגיש את החשיבות בהבנת האינטרס שמניע את בני האדם לבחור במציאות מסוימת, במקום לחפש את האמת האובייקטיבית.

מהי החשיבות של לשאול שאלות...
מה מטריד אותך?

ש: שיש קבוצות מסוימות "בפייס" או בכל מיני מקומות שהם בנושא מסוים.

אליעד: אני אומר תסגור את "הפייס" לא תדע שזה קיים פתרנו את הבעיה.

ש: לא יש קבוצות בכל מיני מקומות.

אליעד: צא מכל המקומות לא תהיה שום בעיה.

ש: אוקי בקיצור תחת איזה נושא מסוים ואז הם יש להם חוקים מסוימים של לא להעלות נושאים אחרים, לא להעלות יש מן קשיחות לגבי.

אליעד: אופי הקבוצה.

ש: וכל פעם שמישהו יביא איזה משהו שהוא קצת.

אליעד: אז מי שיחליט אם זה קשור או לא זה מי שמנהל את הקבוצה.

ש: בדיוק.

אליעד: נכון.

ש: אז המנהל פתאום נכנס "הלו עד פה לא לדבר על דברים לא זה, לא לשתף לינקים כאלה, לא לייעץ מהצורה הזאתי".

אליעד: אוקי.

ש: ואז פשוט אפילו אם זה יכול לתרום, אפילו אם זה אתה יודע אפילו אם זה.

אליעד: אפילו אם אתה חושב שזה יכול לתרום.

ש: כן אני רק מדבר על פתיחות לעומת סגירות והם בטוחים שהם.

אליעד: תראה מצד האמת כל דבר יכול לתרום יכול להיות שיש מישהו שיגיד לך "תקשיב למה להקשיב למה שאני מלמד בוא תלמד סינית אולי דרך זה תיחשף לעוד אינפורמציה מעניינת", מצד האמת כל דבר יכול לתרום מצד שני יש צמצום יש חוקים. אז מה מטריד אותך בסיפור, מה מהות הדבר של מה שמטריד אותך שאתה מרגיש את השקר של העולם?

ש: כן בדיוק.

אליעד: שאתה מרגיש שיש איזו בעיה ואתה אומר בא ננסה לפתור את הפתרון רק בדרך אחרת, אומרים לך "לא אבל זאת לא דרך שאנחנו מכירים אנחנו עובדים רק לפי שיטת X".

ש: הם אומרים "פה זה תמיכה" למשל כלומר, הם תומכים בזה שזה יישאר לא באם אפשר לפתור "לא זה מקום אחר".

אליעד: כן נכון מה לעשות זה כמו, נכון זאת האמת. עכשיו את מי אתה צריך להאשים את עצמך שאתה בוחר להשתתף בקבוצה הזאת אבל מה האמת היותר עמוקה שאיפה בתוכך יש את המקום שמנסה לפתור בעיות רק בדרך מסוימת אומרים לו "רגע תקשיב יש פה עוד פתרון", "לא עזוב אותי אני לא עובד בחשיבה הזאת אני חושב רק בחשיבה מסוימת" הרי בתוכך יש את הקבוצות האלה, אתה מבין מה אני אומר יש בתוכך את המקומות שבהם אתה כאילו רואה פתרון כאילו בתת מודע אומר לך "אולי תחשוב אחרת", "מה פתאום פה לא, זה ככה חושבים ולא רוצה לשמוע דעות אחרות ואל תנסה להכניס לי דעות מוזרות". אמת או לא אמת?

ש: כן אבל מה עם הקול הזה שלי שאומר לי שאני לא רוצה להקשיב לו כי זה כי אני התנסיתי כבר בסוג המידע הזה.

אליעד: עוד פעם.

ש: כלומר, אם הלכתי בדרך מסוימת ואני יודע שזה לא נמצא שם ואז הוא אומר לי "כן לך בדרך הזאתי" אבל כבר הייתי שם אני יודע שזה לא שם, "לא לך שם אולי זה שם" לא אבל כבר הייתי שם, משהו כזה אז בגלל זה אני.

אליעד: אז מה אתה רוצה, אז למה אתה שם בקבוצה הזאת?

ש: לא אני התייחסתי למה שאמרת עכשיו שיש לי קול.

אליעד: אבל אותו קול אבל גם אתה ביומיום מנסה לפתור את אותן בעיות בדרכים שכבר גילית מראש שלא פתרו את הבעיות לא, יש בתוכך חלקים שממשיכים לפתור בעיות ידועות בפתרונות שאתה יודע מראש אתה אומר "לא אבל אולי הפעם זה יעבוד", מה יעבוד אבל אתה מבין שזה לא עובד "לא אולי זה יעבוד".

ש: אבל אתה מסכים אבל שדרכים שכבר ניסיתי אין טעם לחזור לשם אם מיציתי את הדרך.

אליעד: אני מסכים ברור שאני מסכים השאלה אם אתה מסכים.

ש: בוודאי.

אליעד: כן אבל אתה לא חוזר, אתה רוצה להגיד שאתה תמיד בודק דרכים חדשות אף פעם לא מנסה לפתור את אותה בעיה בדרך ישרה?

ש: אם אני מרגיש שמיציתי את הדרך אז אני לא חוזר יותר.

אליעד: אתה אף פעם לא מרגיש שמיצית למה כי זה לא משכחה אתה תמיד אומר.

ש: לא יש דברים שמיציתי ולשם אני לא חוזר.

אליעד: אז מה אתה בא לומר, נכון גם בקבוצה ההיא יש דברים שיגידו לך "טוב זה ברור שזה לא עובד".

ש: אתה רוצה לדעת מה מעניין אותי בקבוצות האלה שאני רואה שם, כלומר, אני הייתי שם פעם וגיליתי, כלומר, אני רוצה לקדם אותם.

אליעד: אז למה יצאת משם, השאלה מה שיקדם אותם זה שלא תיתן את הפתרון או אפילו תקצין אל תיתן את הפתרון רק תסביר למה זה לא פותר את הבעיה או שתשתף מהסיפור שלך ותגיד "כן ואני עשיתי את זה וזה וזה לא עבד לי מה לעשות" אולי זה מה שיקדם את הבן אדם לצאת החוצה כי אולי הוא חושב מקובע אתה לא יכול לעזור לו.

ש: כל הקטע שלהם אבל שאומרים שאין מה לעשות זה ככה ואין מה לעשות זה המחשבה כלומר.

אליעד: אוקי אז מה התשובה קודם כל אתה מטיל ספק אתה אומר "ואיך אתה יודע שאין מה לעשות אולי יש מה לעשות ואתה לא יודע".

ש: מישהו הצליח שמה?

אליעד: לא אבל אומרים לך "אין מה לעשות" אז אתה אומר "מי אמר שאין מה לעשות אולי יש מה לעשות ורק אנחנו לא יודעים את זה עדיין" או "למה שנגיד שאין מה לעשות האם יש הוכחה שאין מה לעשות" או ודבר נוסף "אוקי הבנתי שאין מה לעשות אז מה אתה מציע לי להתאבד" הוא אומרים לך "לא מה פתאום", "אבל אין מה לעשות ואני לא מסוגל לשאת את הכאב, מה לעשות להתאבד?", אתה מכניס אותו לפרדוקס עם עצמו כי להתאבד הוא יגיד לך בשום פנים ואופן לא "ומה לעשות" הוא אומר לך "אין פתרון" אז אתה אומר לו מחויב מול מחויב "מה אתה מוכן להטיל ספק בלהתאבד או בזה שאולי יש פתרון", תגיד לו "הבנתי שאתה אומר שאין מה לעשות אני מסכים איתך שאין מה לעשות, אני אבל לא יודע מה לעשות עם זה שאני לא יודע מה לעשות, לא יודע מה לעשות עם זה שאין פתרון".

ש: אני חושב שאולי העניין הוא לפתח מיומנות של לדבר איתו בשפה שלו במקום שהוא נמצא בו ולא לנסות לקדם אותו, אתה מבין מה אני אומר?

אליעד: לא, תקדם אותו השאלה באיזה דרך קודם כל אתה צריך להטיל לו ספק, תראה למה שבן אדם יגיד שאין פתרון למה שבן אדם יגיע למצב שהוא יגיד, מה האינטרס של בן אדם להגיד "אין פתרון" מה האינטרס, מה האינטרס של בן אדם להגיד "אין פתרון לבעיה".

ש: הוא לא רוצה לפתור אותה.

אליעד: לא הוא רוצה לפתור את זה, למה שהוא יגיד "אין פתרון"?

ש: הוא מפחד ללכת, יש הרבה דברים קודם כל מאמץ, "אין פתרון" זה נוח לו יש רווח מסוים שאין פתרון.

אליעד: כי אם הוא יגיד "יש פתרון" הוא יצטרך להמשיך לחפש ואז הוא ירגיש רע אז הוא אומר "אני ארגיש", הוא בתת מודע שלו אומר "אני ארגיש יותר טוב כשאני אגיד שאין פתרון מאשר שאגיד שיש פתרון ואני לא מוצא אותו, בא נגיד שאין פתרון וזהו". כמו בסיפור מה מסופר, סיפרתי את הסיפור שהייתה מדינה שהיו פעם בשנה יוצאים והבן אדם הראשון שהם היו פוגשים מכתירים אותו למלך, אתה מכיר את הסיפור בכל מקרה פגשו מישהו שיכור אמרו לו "אתה המלך", עכשיו ראה שיכור הביאו אותו ואמרו לו "אתה מלך", עכשיו הוא קם בבוקר ורואה פתאום...
יעוץ היא לא רוצה להכיר חדשות בחירה העולם פתירת בעיות החלטות נורמות בקבוצה לפתח יכולת שכלית הדרך הנכונה הרגל הרגלי חשיבה הרגלים התנהגות התנהגות נורמטיבית חברויות חברות חברים חברתי חברתיות חשיבה חשיבה יצירתית חשיבה מחוץ לקופסא חשיבה מחוץ לקופסה יצירתי יצירתיות לחשוב לחשוב מחוץ לקופסא לחשוב מחוץ לקופסה לשנות לשנות הרגל לשנות הרגלי חשיבה לשנות הרגלים לשנות התנהגות מחוץ לקופסא מחשבות נורמות בקבוצה נורמות חברתיות נורמות קבוצתיות סטיגמות חברתיות סטנדרטים חברתיים קבוצה קיבעון קיבעון מחשבתי שינוי הרגלים שינוי התנהגות
הרגלים / דפוסי חשיבה / דפוסי התנהגות - איך לשנות אותם בצורה מהירה?
הרגלים דפוסי חשיבה דפוסי התנהגות - איך לשנות אותם בצורה מהירה? הדרך המהירה ביותר לשנות הרגלים, היא על ידי ידיעה. לדוגמה: נניח שאדם רגיל להתפעל מקסם שנתפס בעיניו כמדהים. כמה זמן ייקח לגרום לו להפסיק להתפעל מהקסם? תשובה: ככמות הזמן שייקח להסביר לו את הקסם. בו ברגע שהאדם מבין את האמת ... משנה במשך כמה שנים האדם היה רגיל להתפעל מהקסם. ברגע שמגיעה הידיעה של האמת, באותו הרגע ההרגל נעלם ובמקומו בא הרגל מחשבתי חדש וטוב יותר. הכל תלוי בידיעה. בו ברגע שהידיעה יושבת טוב בתוך הדעת של האדם, באותו הרגע ההרגל הקודם נעלם ובמקומו בא הרגל חיובי חדש, הרגל שתואם יותר את האמת, כפי מה שהיא נתפסת אצל האדם. אדם שרגיל לחשוב על X שהוא אינו טוב במשך שנים. אם היה אותו האדם יודע בוודאות ובשלמות כי אותו X הוא אכן טוב, באותו הרגע הוא היה מתחיל לאהוב אותו. ככל שרמת ... של הידיעה גדולה יותר, כך ההרגל הישן עובר מהר יותר. להרגל קשה לעבור בגלל חוסר וודאות. ההרגל מגן על האדם. כאשר האדם יודע בוודאות את ההבנה החדשה, ההרגל הקודם נעלם בין רגע. הידיעה מעלימה את ההרגל הישן, באותה המהירות שהאור מעלים את החושך. ברמה המעשית זה אומר, שאם ברצונו של האדם לשנות הרגל כלשהו, עליו לשבת עם עצמו ולנסות לדעת ולהבין את השורש של ההתנהגות שלו. אחרי שהאדם מבין בשלמות את השורש של ההתנהגות שלו, לאחר מכן על האדם לבדוק עם עצמו האם זאת אכן האמת, זא האם הסיבה השורשית והאמיתית שממנה נובעת ההתנהגות שלו, האם היא אכן מוצדקת ואמיתית. בו ברגע שהאדם יבין בשלמות את המניע האמיתי של ההרגל שלו, בו ברגע שיהיה ברור לאדם בשלמות שההרגל שלו מיותר, באותו הרגע ההרגל שלו ישתנה. ידיעה = הבנת המנגנון של המעשים = שליטה במעשים. הרגל = חוסר שליטה = חוסר הבנת המנגנון. ככל שהאדם מבין את עצמו יותר, ככל שהוא מבין למה באמת הוא עושה את מעשיו, כך הרגליו משתנים מהר יותר. חפש את הידיעה השלמה, את הבנת עצמך, והרגליך יהפכו לחיוביים מעצמם. ...
לחוות התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים / אסור להיות זקן!
... התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים אסור להיות זקן! כי האדם, חי בתחושת שעמום ובית הקברות, של העולם הזה של הנפרדות. כי מהות הדברים, לא משתנה לעולם. ורק הצורות והלבושים ... שאסור לאדם לעשות שום דבר בעולם, מתוך הרגל. ולא משנה מהו ההרגל, אסור לעשות שום דבר בעולם מתוך הרגל. אלא, אם אכן נכון לעשות את הדבר הזה ברגע הזה, אז יש לעשות את הדבר ברגע הזה, ואם לא, אז לא. אבל אסור לאדם באיסור חמור, לעשות את מעשיו, מתוך הרגל כלשהו. ואפילו הרגל מחשבתי, אסור. כי אסור לאדם להיצמד לשום דבר, שהוא אינו אמת מוחלטת. ועל האדם לברר היטב היטב, האם האמונות והמחשבות שלו, האם הן אכן אמת ... גם היא אמת), או שמא הן לא יותר מאשר הרגל מחשבתי. ועל האדם לחקור ולשאול תמיד על כל דבר, למה הדבר הוא כך? ולמה אני חי? ולמה אני עושה את מה שאני עושה? ומה התכלית והמשמעות של כל ... האדם להמשיך לשאול שאלות, ולעקור את כל ההרגלים המחשבתיים שלו, שגורמים לו להיות זקן, וגורמים לו גם להרגיש את המוות ואת חוסר ההתחדשות של החיים. עד שבסופו של דבר, האדם רואה את האמת, ...
סיבתיות, אולי אין סיבה, האם יש סיבה למשהו, מה הסיבה של הסיבה הראשונה, מה היה לפני הסיבה הראשונה
סיבתיות, אולי אין סיבה, האם יש סיבה למשהו, מה הסיבה של הסיבה הראשונה, מה היה לפני הסיבה הראשונה
... סיבה? כלומר, הוא מנסה לגרום לנו להבין שהרגל החשיבה שלנו מחייב אותנו לחפש סיבות, גם במקומות ... שהרעיון עצמו של סיבתיות נובע מתוך צורת החשיבה שלנו, ולא בהכרח משקף את האמת המוחלטת. אליעד מציע לנו לבדוק את ... אליעד כהן מציע לראות בפרדוקס הזה הזמנה לחשיבה חדשה על טבע המציאות, שמסוגלת להתקיים גם מעבר לתפיסות השכליות ...
אימון לחיים, אימון להרגלי חיים בריאים, מאמן אישי לחיים, קשה לקום בבוקר, איך לקום מוקדם בבוקר? לנצל את הזמן, לנצל את החיים, מימוש עצמי, עייפות במהלך היום, ללכת לישון מוקדם
אימון לחיים, אימון להרגלי חיים בריאים, מאמן אישי לחיים, קשה לקום בבוקר, איך לקום מוקדם בבוקר? לנצל את הזמן, לנצל את החיים, מימוש עצמי, עייפות במהלך היום, ללכת לישון מוקדם
... לחיים, אימון להרגלי חיים בריאים, מאמן אישי לחיים, ... עייפות במהלך היום, ללכת לישון מוקדם איך מתמודדים עם חרדה חברתית בצורה יסודית? אליעד כהן מסביר שקיימות שתי דרכים מרכזיות להתמודד עם פחדים וחרדות חברתיות: הראשונה באמצעות בירור האמת, ... ממה שחושבים עלינו? הסיבה לקושי היא שהאדם מזדהה עם הסטנדרט החברתי באופן מוחלט. הוא מרגיש חובה לעמוד בציפיות חברתיות, כמו חובה להיות אהוב, חובה ... לא בסדר, אז מה? אז לא אהיה בסדר, אז ינדו אותי, אז לא יהיו לי חברים, מה הבעיה בזה? עצם ההבנה ... לעומק שהחרדה נובעת מהזדהות שגויה? אליעד מסביר שכל החרדות החברתיות נובעות מכך שהאדם מזדהה עם ... להפוך את הגישה הזאת לכלי יומיומי? ההמלצה המעשית של אליעד היא לשנות את צורת החשיבה היומיומית של האדם על ידי הטלת ספק ... אלא בכל רגע ביום. בצורה זו האדם ישחרר את ההזדהות שלו עם פחדים חברתיים, ויפתח לעצמו חופש פנימי, ... הגישה שאליעד מתאר היא גישה עמוקה ויסודית להתמודדות עם חרדה חברתית, פחדים, וביישנות, שמבוססת על שילוב בין בירור האמת וקבלת המציאות. איך להתמודד עם חרדה חברתית קשה? שיטות טיפול בחרדה חברתית איך לשפר דימוי עצמי? כיצד ...
אושר ללא מאמץ, אושר אינסטינקטיבי, אושר מתוך הרגל, להטיל ספק, אינסטינקט רוחני, אמת אינסטינקטיבית, טבע שני, להיצמד לאמת, מודעות עצמית
אושר ללא מאמץ, אושר אינסטינקטיבי, אושר מתוך הרגל, להטיל ספק, אינסטינקט רוחני, אמת אינסטינקטיבית, טבע שני, להיצמד לאמת, מודעות עצמית
... ללא מאמץ, אושר אינסטינקטיבי, אושר מתוך הרגל, להטיל ספק, אינסטינקט רוחני, אמת אינסטינקטיבית, טבע שני, להיצמד ... ממנה. התרגול החוזר של הטלת הספק הופך בהדרגה לאינסטינקט, ממש כפי שהמוח מגיב באופן אוטומטי לסכנה פיזית. עם הזמן, התודעה מתרגלת לחשוב בספקנות, והאדם כבר אינו זקוק לתזכורות מיוחדות כדי לחוות את ... ומושרשת בתודעתו. כיצד ניתן להפוך ידיעה לרגש אינסטינקטיבי? כדי להפוך הבנה שכלית לידיעה אינסטינקטיבית, אליעד מסביר שיש לתרגל אותה בעקביות. למשל, אם אדם מבין בשכל שאין הבדל מהותי בין טוב לרע ... התרגול המתמשך יגרום לידיעה לחדור לתת - מודע, ובכך תהפוך להיות חלק בלתי נפרד מחוויית החיים היומיומית. לדוגמה, כשאדם מתרגל חשיבה ספקנית על פחדיו או כעסיו באופן קבוע, הוא יגלה שבמצבי לחץ, הספק יעלה מעצמו בצורה אינסטינקטיבית, ויסייע לו להשתחרר מתחושות שליליות במהירות ובקלות. איך מתרגלים חשיבה ספקנית באופן אינסטינקטיבי? הדרך לתרגל חשיבה ספקנית היא באמצעות יישום קבוע של שאלות בסיסיות, ... מעשית של אדם שפוחד להיכשל. במקום לקבל את המחשבה שכישלון זה רע, הוא שואל את עצמו: מי אמר שכישלון הוא דבר רע? ככל שהוא יתרגל את ההרגל הזה, התודעה שלו תתרגל לפעול בצורה אוטומטית יותר, ומחשבות ספקניות יהפכו לאינסטינקטיביות. ... וחווה אושר תמידי. כיצד ניתן לשלב את ההבנה הרוחנית בחיי היומיום? הדרך לשלב הבנה רוחנית בחיי היומיום היא להפוך אותה להרגל יומיומי. אליעד מדגים זאת בעזרת דוגמה פשוטה: אדם שרוצה לזכור לשתות מים בבוקר, מניח ליד מיטתו כוס מים וכך הופך את הפעולה להרגל טבעי. באותה הדרך, ניתן לתרגל את ההבנה שהכל טוב באמצעות חשיבה ספקנית שגרתית לגבי מחשבות ואמונות מגבילות. כשהתרגול הופך להרגל, האדם יגלה שתחושת השלווה והאושר מתעוררת אצלו באופן טבעי ואוטומטי. ... על הרגשות של האדם. כיצד ניתן להגיע לאושר תמידי? המטרה של אליעד היא להגיע למצב שבו האושר הוא קבוע וטבעי. ככל שהאדם מתרגל את ההבנות הללו, הן הופכות לחלק בלתי נפרד מתודעתו, ממש כמו ... אותו? האדם מחפש באופן טבעי אושר, אך לעיתים נראה שהאושר דורש מאמץ מתמשך. אליעד מסביר כי ניתן להגיע לאושר מתוך אינסטינקט והרגל, כלומר, באופן טבעי וללא מאמץ מודע. השאלה המרכזית היא כיצד ניתן ... כיצד ניתן להפוך ידיעה לרגש אינסטינקטיבי? אליעד מסביר כי כדי להטמיע ידיעה כך שהיא תהפוך לחלק אינטגרלי מהתודעה, יש לתרגל אותה באופן יומיומי. לדוגמה, אם אדם מבין בשכלו שאין הבדל מהותי בין ... לאוטומטית. תרגול חוזר ונשנה מאפשר למוח לקלוט את הידיעה ברמה עמוקה יותר, וכך להפוך אותה לחלק מהחוויה היומיומית. איך מתרגלים חשיבה ספקנית באופן אינסטינקטיבי? לפי אליעד, תרגול חשיבה ספקנית מתבצע על ידי יישום מתמשך של השאלה האם זה באמת נכון?. ... סכנה ולפעול בהתאם. מהי האמת האינסטינקטיבית וכיצד היא קשורה לאושר? האמת האינסטינקטיבית היא האמת שהאדם חווה מבלי להזדקק לחשיבה רציונלית. למשל, אדם אינו צריך להזכיר לעצמו שהוא קיים - הוא פשוט ... אדם חווה זאת, הוא משתחרר מהמאבק הפנימי ומשיג שלווה מתמשכת. כיצד ניתן לשלב את ההבנה הרוחנית בחיי היומיום? אליעד ממליץ לתרגל את ההבנות הרוחניות עד שהן הופכות לטבעיות. הוא נותן דוגמה לאדם שרוצה לזכור לשתות מים כל בוקר - הוא יכול להניח כוס מים ליד מיטתו, כך שהפעולה תהפוך להרגל. באותו אופן, ניתן להחדיר לתודעה את ההבנה שהכל טוב באמצעות תרגול ... מפחדים על ידי בחינה ספקנית שלהם. לדוגמה, אם אדם מפחד להיכשל, עליו לשאול את עצמו: מי אמר שכישלון הוא דבר רע?. כאשר האדם מתרגל גישה זו, הפחדים מאבדים את עוצמתם והוא לומד לחיות מתוך רוגע ...
התאהבות לאורך זמן, לשמור על האהבה בזוגיות, אהבה מתמשכת בזוגיות, אהבה לאורך שנים, כמה זמן יחזיק הקשר? למה אני איתו? האם אני אוהב אותה? למה התאהבתי בו? האם אני עדיין אוהבת אותו? אהבה או הרגל
התאהבות לאורך זמן, לשמור על האהבה בזוגיות, אהבה מתמשכת בזוגיות, אהבה לאורך שנים, כמה זמן יחזיק הקשר? למה אני איתו? האם אני אוהב אותה? למה התאהבתי בו? האם אני עדיין אוהבת אותו? אהבה או הרגל
... זמן יחזיק הקשר? למה אני איתו? האם אני אוהב אותה? למה התאהבתי בו? האם אני עדיין אוהבת אותו? אהבה או הרגל האם אהבה יכולה להימשך לאורך זמן בזוגיות? השאלה המרכזית שאליה מתייחס אליעד כהן היא, האם אהבה בין בני ... זמן. איך לשמור על אהבה בזוגיות לאורך שנים? האם אהבה יכולה להיגמר? למה התאהבתי דווקא בו? אהבה או הרגל בקשר זוגי? כיצד מתפתחת אהבה לאורך זמן? מה ההבדל בין התאהבות לאהבה מתמשכת? כן מה השאלה? ש: אמרנו ... את הילדים אז היא לא תאהב אותו באמת אבל מה האמת שהרבה פעמים יש שלב המתאהבים ויש שלב הנשארים, הקשר מתחבר פתאום אוהבים יותר ועוד סיבות הוא מכיר אותה היא מכירה אותו יש עוד דברים נוספים שמתגבשים. כי גם אם ...
סקוואט / דד ליפט, האם הם תרגילים מסוכנים לגב / תרגילים מסוכנים לברכיים? האם הם מומלצים לכל אחד? האם הם אידיאלים לפיתוח שרירי הרגליים / שרירי גב? [כאבי ברכיים / כאבי גב]
... דד ליפט, האם הם תרגילים מסוכנים לגב תרגילים מסוכנים לברכיים? האם הם מומלצים לכל אחד? האם הם אידיאלים לפיתוח שרירי הרגליים שרירי גב? (כאבי ברכיים כאבי ... האלו מערבים בתוכם המון קבוצות שרירים, באופן יחסי לשאר התרגילים המורכבים. ובנוסף הם מערבים גם שרירים גדולים, שהם שרירי הגב ושרירי הרגליים. ובנוסף, ניתן להרים בהם הכי ... מאחר שמעורבים יותר שרירים בתרגילים האלו, ממילא צריך לשים יותר לב, לעייפות של חלק מהשרירים שמעורבים בתרגילים האלו. כגון שלדוגמה שרירי הרגליים שלך יכולים לא להיות עייפים, ...
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
... מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד מהי הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל ... מתמטיקה היא הדרך לפיתוח השכל? בהקשר לפיתוח השכל, אליעד ממליץ ללמוד מתמטיקה. מתמטיקה היא דרך מצוינת לאמן את המוח לחשוב בצורה לוגית ומסודרת. כשאדם לומד מתמטיקה, הוא מתרגל פתרון בעיות בצורה שיטתית, מה שמחייב אותו לחשוב בצורה ... בצורה מסודרת ומובנית. כשיש לאדם קושי במחשבה מסודרת, הדבר עלול להוביל לבלבול ולתחושות לא נעימות. עם זאת, המתמטיקה לא רק מקנה ידע, אלא גם מחייבת את המוח לפתח כישורי חשיבה קריטיים, להתמודד עם בעיות בצורה עקבית ולשפר את יכולת עיבוד המידע. איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? לימוד מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מלימוד לצורך הכנה לבחינות. כאן המטרה היא לא להצליח במבחנים אלא לפתח את החשיבה. הדרך המומלצת היא להתחיל מהבסיס: ללמוד את חומר המתמטיקה ... שמורים פרטיים יכולים להסביר שיטות ולספק תשובות מיידיות, לימוד עצמי דורש מהאדם לחשוב ולהתאמץ למצוא את הפתרון בעצמו. המטרה היא לא להסתמך על אחרים אלא לפתח את כישורי החשיבה באופן עצמאי. איך להתמודד עם קשיים בלימוד? אם אדם נתקל ... הוא אכן דרך מצוינת לפיתוח השכל, כיוון שהוא מאלץ את הלומד להתמודד עם הקשיים בכוחות עצמו ולחשוב בצורה מעמיקה על כל נושא. זהו תהליך איטי ומאתגר, אך זהו גם תהליך שמפתח חשיבה חזקה ומובילה להצלחה אישית. כל קושי הוא הזדמנות ללמוד ולחזק את השכל. סיכום: לסיכום, אליעד מציע שלב אחד חשוב מאוד בדרך לפיתוח השכל: ללמוד מתמטיקה. הלימוד העצמאי של מתמטיקה לא רק עוזר לפתח את יכולת החשיבה הלוגית וההבנה, אלא גם מסייע בהבנת התהליכים המנטליים והרגשיים שמתרחשים במוח, ויכול לסייע לאדם להתמודד בצורה טובה יותר עם חרדות ולחצים נפשיים. שיטות איך לפתח את השכל למה ללמוד לבד בלי מורה פרטי? כיצד לפתח את החשיבה הלוגית? מהי הדרך הנכונה להתמודד עם חרדות? האם לימוד עצמי עדיף על לימוד עם מורה? איך להתמודד עם קשיים בלימוד מתמטיקה? מה הקשר בין הפרעות נפשיות לחשיבה מסודרת? פיתוח השכל כדרך להתמודדות עם חרדות ולחצים ... ולפתור את הבעיות שאתה נתקל בהן. כיצד לפתח את השכל? ישנן דרכים רבות לפיתוח השכל, אך אחת ההמלצות החזקות ביותר היא לימוד מתמטיקה. מתמטיקה אינה רק מקצוע טכני, אלא תרגול חשיבה לוגית ומובנית. כאשר אדם מתרגל מתמטיקה, הוא בעצם מאמן את מוחו בחשיבה שיטתית, בדקדוק בפרטים ובהסקת מסקנות מדויקות. מדוע דווקא מתמטיקה? רבים מהאנשים הסובלים מהפרעות נפשיות מתקשים בחשיבה לוגית. חוסר חשיבה מסודרת ולוגית יכול להוביל לבלבול ולמחשבות חסרות סדר, ... ברור, נסה להבין אילו מושגים קודמים דרושים להבנתו. למה ללמוד לבד? כאשר מורה מלמד אותך, הוא בדרך כלל נותן לך קיצורי דרך, מסביר לך ישירות מה צריך לעשות, ומקל על תהליך החשיבה שלך. אבל כאשר אתה לומד לבד, אתה נאלץ לחשוב בעצמך, לחפש ... ב, יהיה לך קשה עוד יותר להתמודד עם חומר של כיתה ג, והקושי ילך ויצטבר. לכן, אם אתה נתקע - חזור אחורה, עד שתבין את כל מה שנדרש כדי להתקדם. לימוד עצמי כתרגול לפיתוח החשיבה לימוד עצמי אינו רק אמצעי לרכישת ידע אלא כלי לפיתוח יכולת החשיבה. כאשר אתה מלמד את עצמך, אתה מחייב את המוח שלך לעבוד ... להבין טוב יותר את העולם ואת עצמו. ככל שהאדם מבין טוב יותר את עצמו, כך קל לו יותר לצאת ממצבים רגשיים קשים ולהתקדם לעבר חיים מאוזנים ובריאים יותר. כיצד לפתח את החשיבה הלוגית? מהי הדרך הנכונה להתמודד עם חרדות? האם לימוד עצמי עדיף על לימוד עם מורה? איך להתמודד עם קשיים בלימוד מתמטיקה? מה הקשר בין הפרעות נפשיות לחשיבה מסודרת? שיטות איך לפתח את השכל, למה ללמוד לבד בלי מורה ...
להיות מיליונר, תכונות אופי של אנשים עשירים, תכונות אופי לעשות כסף, איזו תכונת אופי הכי חשובה? הרגלים של אנשים מוצלחים, התנהגות של אנשים מוצלחים, איך למשוך אליך כסף? איך לעשות כסף? איך להיות עשיר? תכונות אופי להתעשר
להיות מיליונר, תכונות אופי של אנשים עשירים, תכונות אופי לעשות כסף, איזו תכונת אופי הכי חשובה? הרגלים של אנשים מוצלחים, התנהגות של אנשים מוצלחים, איך למשוך אליך כסף? איך לעשות כסף? איך להיות עשיר? תכונות אופי להתעשר
... מיליונר, תכונות אופי של אנשים עשירים, תכונות אופי לעשות כסף, איזו תכונת אופי הכי חשובה? הרגלים של אנשים מוצלחים, התנהגות של אנשים מוצלחים, איך למשוך אליך כסף? איך לעשות כסף? איך להיות עשיר? תכונות ... להצלחה או לכישלון. כל תכונת אופי יכולה להביא אותך להצלחה, אך גם להוביל אותך לכישלון, ולפיכך אין טעם לפתח תכונה אופי מסוימת מתוך מטרה להתעשר. חיקוי התנהגות עשירים רבים מנסים ללמוד מהעשירים כיצד הם מתנהגים, מתוך מחשבה שאם יאמצו את ההתנהגויות שלהם, גם הם יתעשרו. לדוגמה, יש עשירים שמסדרים את המיטה בבוקר, ומכאן נוצר רעיון שסידור המיטה תורם להצלחה. מנגד, יש גם עשירים שמספרים שאין להם זמן לסדר את המיטה כי הם עסוקים מדי בהשגת מטרותיהם. מכאן, אליעד טוען ששום התנהגות מסוימת אינה גורמת להתעשרות. לא ניתן לקבוע חוקים קבועים להתנהגות עשירים שאם תאמץ אותם, אתה בהכרח תתעשר. מהם הגורמים האמיתיים להצלחה כלכלית? לפי ... אין תכונה אחת שבאמת מבדילה בין עשירים לעניים. כל תכונת אופי שמישהו ינסה להציג כחיובית, ניתן גם להסביר כיצד היא מובילה להפסד. הטעיה נוספת: חיקוי התנהגות עשירים הרבה פעמים אנשים מנסים ללמוד מהעשירים כיצד הם מתנהגים, מתוך מחשבה שאם יאמצו את אותן התנהגויות, גם הם יתעשרו. למשל: ישנם עשירים שמסדרים את המיטה בבוקר, ומכאן נובעת תאוריה שסידור המיטה תורם להצלחה. מנגד, יש גם עשירים שמעידים שאין להם זמן לדברים כאלה כי הם עסוקים מדי בהשגת מטרותיהם. שום התנהגות מסוימת אינה גורמת להתעשרות. אין חוקים קבועים שאם מישהו יאמץ, הוא בהכרח יהפוך ... שלו להבין מה עליו לעשות ומה עליו להימנע מלעשות. אם אדם יפעל נכון מבחינה עסקית, הוא ירוויח כסף, גם אם יש לו תכונות שליליות כמו חוסר ביטחון, דיכאון או חשיבה שלילית. מנגד, אם אדם יפעל בצורה שגויה, הוא עלול להפסיד, גם אם יש לו כל התכונות ...
הרגלים טובים זה רע, למה הרגלים זה רע? למה לא לאמץ הרגלים טובים? למה לא לפעול מתוך הרגל? למה הרגלים רעים? הרגלים בריאים, למה לא לרכוש הרגלים טובים? יצירת הרגלים חדשים, למה לא ליצור הרגלים? למה לא לבנות הרגלים? אל תהיה זקן
הרגלים טובים זה רע, למה הרגלים זה רע? למה לא לאמץ הרגלים טובים? למה לא לפעול מתוך הרגל? למה הרגלים רעים? הרגלים בריאים, למה לא לרכוש הרגלים טובים? יצירת הרגלים חדשים, למה לא ליצור הרגלים? למה לא לבנות הרגלים? אל תהיה זקן
הרגלים טובים זה רע, למה הרגלים זה רע? למה לא לאמץ הרגלים טובים? למה לא לפעול מתוך הרגל? למה הרגלים רעים? הרגלים בריאים, למה לא לרכוש הרגלים טובים? יצירת הרגלים חדשים, למה לא ליצור הרגלים? למה לא לבנות הרגלים? אל תהיה זקן למה הרגלים טובים זה רע? הרגלים, גם טובים וגם רעים, נתפסים כגורם ... כגישה נכונה ונדרשת על ידי אליעד כהן. לעיתים קרובות, אנחנו מקבלים המלצות לאמץ הרגלים טובים, כמו למשל לסדר את הבית ... להתאמן באופן שגרתי, או לאכול שלוש ארוחות ביום. אך מה שמציין אליעד כהן הוא כי הרגלים, באופן כללי, הם לא רק לא יעילים, אלא אף מזיקים. הרגלים גורמים לנו לפעול בצורה אוטומטית, מבלי לחשוב, ובכך הם מסירים את אלמנט החשיבה וההתאמה המודעת של כל פעולה לנוכח הצרכים הרגעיים שלנו. מהם החסרונות של הרגלים? הבעיה העיקרית עם הרגלים, כפי שמסביר אליעד כהן, היא שהם ... לאבד את יכולת ההתאמה האישית למצבים משתנים. לדוגמה, כאשר אנחנו פועלים מתוך הרגל ואוכללים שלוש ארוחות ביום, אנחנו ... לדוגמה, אם יום אחד נדרשים לאכול ארבע ארוחות ויום אחריים רק שתי ארוחות, הרגל יגביל אותנו מלהגיב לצרכים האמיתיים של הגוף שלנו. האם כדאי לפעול מתוך הרגל? אליעד כהן מציין כי פעולה מתוך הרגל, גם אם מדובר בהרגלים טובים לכאורה, היא שגיאה. הוא מסביר כי אם אנו מתרגלים לפעול באופן אוטומטי, אנו עלולים ... קבוע, הוא עשוי לא לאכול מספיק או לא לאכול באופן מיטבי לפי הצורך הגופני שלו. הרגלים אינם נותנים לנו את הגמישות שנדרשת להעריך מחדש את הצרכים שלנו באופן אישי. מה עדיף על פני הרגלים? לפי אליעד כהן, עדיף לפתח את היכולת לחשוב ולנתח את הצרכים שלנו בכל רגע נתון. במקום לפתח הרגלים, כדאי לפתח את היכולת להפעיל שיקול ... בפעולות מתוך מודעות של מה הכי טוב לנו באותו הרגע. כאשר אנחנו פועלים מתוך חשיבה מודעת, ולא מתוך הרגל, אנחנו מאפשרים לעצמנו להגיב בצורה מיטבית לכל מצב חדש. האם כל ההמלצות על הרגלים שגויות? אליעד כהן טוען כי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נורמות קבוצתיות, נורמות בקבוצה, חשיבה יצירתית, לחשוב מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, לשנות הרגלי חשיבה, סטיגמות חברתיות, סטנדרטים חברתיים, נורמות חברתיות, התנהגות נורמטיבית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: נורמות בקבוצה, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נורמות בקבוצה, איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, אימון אישי לעסקים, פסיכותרפיסט בנושאי נורמות בקבוצה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 14:12:44 - wesi1