אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יצירתיות ✔נורמות קבוצתיות, נורמות בקבוצה, חשיבה יצירתית, לחשוב מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, לשנות הרגלי חשיבה, סטיגמות חברתיות, סטנדרטים חברתיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
נורמות קבוצתיות, נורמות בקבוצה, חשיבה יצירתית, לחשוב מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, לשנות הרגלי חשיבה, סטיגמות חברתיות, סטנדרטים חברתיים, נורמות חברתיות, התנהגות נורמטיבית
מהו הקשר בין קבוצות לנורמות קבוצתיות?

ההרצאה מתחילה בדיון על קבוצות, במיוחד כאלה שנמצאות באינטרנט (כמו קבוצות בפייסבוק) או במקומות אחרים. אליעד מדבר על האופי של קבוצות כאלה, שמוגדרות תחת נושא מסוים ויש להן חוקים או כללים פנימיים שלא תמיד ניתן לסטות מהם. לדוגמה, קבוצות מסוימות מונעות את העלאת נושאים שהם לא קשורים לנושא המרכזי של הקבוצה, ויש גם חוקים מחמירים בנוגע לאופי השיחות או התוכן המותר.

מהו תפקיד המנהל בקבוצות?

אליעד מסביר כי מנהלי הקבוצות הם שמחליטים אילו נושאים יכולים להיות על סדר היום ומה ייכנס או לא ייכנס לדיון. לדוגמה, אם מישהו מעלה רעיון או שאלה שלא קשורים לנושא המרכזי של הקבוצה, המנהל יכול להפסיק את השיחה ולהגיד שזו לא הדרך הנכונה לדבר. זה מעורר שאלה לגבי גבולות החופש בתוך הקבוצה ומהות הצמצום של רעיונות חדשים. שאלת השוקלים האם כל דבר יכול לתרום או שמא יש מקום להישאר במסגרת הידועה והמוכרת.

מהן הבעיות הקיימות בחשיבה קבוצתית נורמטיבית?

בדיון שממשיך, יש דגש על התסכול שנוצר כאשר אנשים בקבוצות מתחילים להיות מקובעים בחשיבתם. אליעד מתאר את הדילמה של מישהו שעבר דרך מסוימת כבר ומבין שהדרך הזו לא הובילה לפתרון, אך חבר בקבוצה מציע לו לחזור על אותה הדרך שוב. זה מצב בו מישהו כבר מתנסה ולא רוצה לחזור על אותם פתרונות שוב ושוב, למרות שייתכן שהם לא יעבדו.

מהו חוסר הגמישות במחשבה והקיבעון של הדעות?

הדגש המרכזי הוא על החשיבה המוגבלת שמציבה את האדם בתוך תבנית מסוימת. יש אנשים שמסרבים לשמוע רעיונות או דעות אחרות, אפילו אם אלה יכולים להיות מועילים. כאן אליעד מציע את הרעיון של "הפיתוי לחשוב מחוץ לקופסה", כלומר, לעיתים הדרך היחידה לצאת ממסגרת כזו היא להפעיל חשיבה יצירתית ולהתנסות בפתרונות חדשים, אך זה מצריך שינוי גישה והתמודדות עם הסטיגמות שנוצרות בחשיבה קבוצתית.

מה קורה כאשר אין פתרון לכאורה?

אליעד מביא דוגמה של אדם שנמצא במצב שבו הוא טוען שאין פתרון לבעיה, והאדם השני מנסה להסביר לו שאולי יש פתרון, אך האדם הזה לא מוכן להקשיב ומעדיף להישאר בנוחות של אמירה שאין פתרון. כאן נעשית העמקה על פרדוקס ההימנעות מחיפוש פתרון. שאלות של האם יש פתרון ואם לא, אז למה לא לחפש אותו, מתעוררות.

מהו הקשר בין זה לבין חשיבה יצירתית?

ההרצאה כוללת את ההסבר על החשיבות בהטלת ספק - גם כשנראה שאין פתרון. אחד הרעיונות החשובים שנשמעים הוא החשיבות של לחשוב מעבר למה שאנחנו יודעים, ולנסות לאמץ דרכים חדשות כדי להתמודד עם בעיות. אליעד מדבר על כך שלפעמים הטלת ספק בשיטות הידועות לנו, יכול להוביל אותנו לתשובות ולפתרונות יצירתיים יותר.

מה המניע האנושי להאמין במציאות מסוימת?

בהמשך ההרצאה, השיחה מתפתחת לכיוון העקרונות העמוקים יותר של האמונות האישיות של כל אחד מאיתנו. אליעד מציין את הקשר בין אמונות שונות של בני אדם, כמו האמונה באלוהים או באי - אלוהים, ומציג את הטענה שאין כאן "אמת מוחלטת", אלא כל אחד בוחר להאמין במשהו. הוא מדגיש את החשיבות בהבנת האינטרס שמניע את בני האדם לבחור במציאות מסוימת, במקום לחפש את האמת האובייקטיבית.

מהי החשיבות של לשאול שאלות...
מה מטריד אותך?

ש: שיש קבוצות מסוימות "בפייס" או בכל מיני מקומות שהם בנושא מסוים.

אליעד: אני אומר תסגור את "הפייס" לא תדע שזה קיים פתרנו את הבעיה.

ש: לא יש קבוצות בכל מיני מקומות.

אליעד: צא מכל המקומות לא תהיה שום בעיה.

ש: אוקי בקיצור תחת איזה נושא מסוים ואז הם יש להם חוקים מסוימים של לא להעלות נושאים אחרים, לא להעלות יש מן קשיחות לגבי.

אליעד: אופי הקבוצה.

ש: וכל פעם שמישהו יביא איזה משהו שהוא קצת.

אליעד: אז מי שיחליט אם זה קשור או לא זה מי שמנהל את הקבוצה.

ש: בדיוק.

אליעד: נכון.

ש: אז המנהל פתאום נכנס "הלו עד פה לא לדבר על דברים לא זה, לא לשתף לינקים כאלה, לא לייעץ מהצורה הזאתי".

אליעד: אוקי.

ש: ואז פשוט אפילו אם זה יכול לתרום, אפילו אם זה אתה יודע אפילו אם זה.

אליעד: אפילו אם אתה חושב שזה יכול לתרום.

ש: כן אני רק מדבר על פתיחות לעומת סגירות והם בטוחים שהם.

אליעד: תראה מצד האמת כל דבר יכול לתרום יכול להיות שיש מישהו שיגיד לך "תקשיב למה להקשיב למה שאני מלמד בוא תלמד סינית אולי דרך זה תיחשף לעוד אינפורמציה מעניינת", מצד האמת כל דבר יכול לתרום מצד שני יש צמצום יש חוקים. אז מה מטריד אותך בסיפור, מה מהות הדבר של מה שמטריד אותך שאתה מרגיש את השקר של העולם?

ש: כן בדיוק.

אליעד: שאתה מרגיש שיש איזו בעיה ואתה אומר בא ננסה לפתור את הפתרון רק בדרך אחרת, אומרים לך "לא אבל זאת לא דרך שאנחנו מכירים אנחנו עובדים רק לפי שיטת X".

ש: הם אומרים "פה זה תמיכה" למשל כלומר, הם תומכים בזה שזה יישאר לא באם אפשר לפתור "לא זה מקום אחר".

אליעד: כן נכון מה לעשות זה כמו, נכון זאת האמת. עכשיו את מי אתה צריך להאשים את עצמך שאתה בוחר להשתתף בקבוצה הזאת אבל מה האמת היותר עמוקה שאיפה בתוכך יש את המקום שמנסה לפתור בעיות רק בדרך מסוימת אומרים לו "רגע תקשיב יש פה עוד פתרון", "לא עזוב אותי אני לא עובד בחשיבה הזאת אני חושב רק בחשיבה מסוימת" הרי בתוכך יש את הקבוצות האלה, אתה מבין מה אני אומר יש בתוכך את המקומות שבהם אתה כאילו רואה פתרון כאילו בתת מודע אומר לך "אולי תחשוב אחרת", "מה פתאום פה לא, זה ככה חושבים ולא רוצה לשמוע דעות אחרות ואל תנסה להכניס לי דעות מוזרות". אמת או לא אמת?

ש: כן אבל מה עם הקול הזה שלי שאומר לי שאני לא רוצה להקשיב לו כי זה כי אני התנסיתי כבר בסוג המידע הזה.

אליעד: עוד פעם.

ש: כלומר, אם הלכתי בדרך מסוימת ואני יודע שזה לא נמצא שם ואז הוא אומר לי "כן לך בדרך הזאתי" אבל כבר הייתי שם אני יודע שזה לא שם, "לא לך שם אולי זה שם" לא אבל כבר הייתי שם, משהו כזה אז בגלל זה אני.

אליעד: אז מה אתה רוצה, אז למה אתה שם בקבוצה הזאת?

ש: לא אני התייחסתי למה שאמרת עכשיו שיש לי קול.

אליעד: אבל אותו קול אבל גם אתה ביומיום מנסה לפתור את אותן בעיות בדרכים שכבר גילית מראש שלא פתרו את הבעיות לא, יש בתוכך חלקים שממשיכים לפתור בעיות ידועות בפתרונות שאתה יודע מראש אתה אומר "לא אבל אולי הפעם זה יעבוד", מה יעבוד אבל אתה מבין שזה לא עובד "לא אולי זה יעבוד".

ש: אבל אתה מסכים אבל שדרכים שכבר ניסיתי אין טעם לחזור לשם אם מיציתי את הדרך.

אליעד: אני מסכים ברור שאני מסכים השאלה אם אתה מסכים.

ש: בוודאי.

אליעד: כן אבל אתה לא חוזר, אתה רוצה להגיד שאתה תמיד בודק דרכים חדשות אף פעם לא מנסה לפתור את אותה בעיה בדרך ישרה?

ש: אם אני מרגיש שמיציתי את הדרך אז אני לא חוזר יותר.

אליעד: אתה אף פעם לא מרגיש שמיצית למה כי זה לא משכחה אתה תמיד אומר.

ש: לא יש דברים שמיציתי ולשם אני לא חוזר.

אליעד: אז מה אתה בא לומר, נכון גם בקבוצה ההיא יש דברים שיגידו לך "טוב זה ברור שזה לא עובד".

ש: אתה רוצה לדעת מה מעניין אותי בקבוצות האלה שאני רואה שם, כלומר, אני הייתי שם פעם וגיליתי, כלומר, אני רוצה לקדם אותם.

אליעד: אז למה יצאת משם, השאלה מה שיקדם אותם זה שלא תיתן את הפתרון או אפילו תקצין אל תיתן את הפתרון רק תסביר למה זה לא פותר את הבעיה או שתשתף מהסיפור שלך ותגיד "כן ואני עשיתי את זה וזה וזה לא עבד לי מה לעשות" אולי זה מה שיקדם את הבן אדם לצאת החוצה כי אולי הוא חושב מקובע אתה לא יכול לעזור לו.

ש: כל הקטע שלהם אבל שאומרים שאין מה לעשות זה ככה ואין מה לעשות זה המחשבה כלומר.

אליעד: אוקי אז מה התשובה קודם כל אתה מטיל ספק אתה אומר "ואיך אתה יודע שאין מה לעשות אולי יש מה לעשות ואתה לא יודע".

ש: מישהו הצליח שמה?

אליעד: לא אבל אומרים לך "אין מה לעשות" אז אתה אומר "מי אמר שאין מה לעשות אולי יש מה לעשות ורק אנחנו לא יודעים את זה עדיין" או "למה שנגיד שאין מה לעשות האם יש הוכחה שאין מה לעשות" או ודבר נוסף "אוקי הבנתי שאין מה לעשות אז מה אתה מציע לי להתאבד" הוא אומרים לך "לא מה פתאום", "אבל אין מה לעשות ואני לא מסוגל לשאת את הכאב, מה לעשות להתאבד?", אתה מכניס אותו לפרדוקס עם עצמו כי להתאבד הוא יגיד לך בשום פנים ואופן לא "ומה לעשות" הוא אומר לך "אין פתרון" אז אתה אומר לו מחויב מול מחויב "מה אתה מוכן להטיל ספק בלהתאבד או בזה שאולי יש פתרון", תגיד לו "הבנתי שאתה אומר שאין מה לעשות אני מסכים איתך שאין מה לעשות, אני אבל לא יודע מה לעשות עם זה שאני לא יודע מה לעשות, לא יודע מה לעשות עם זה שאין פתרון".

ש: אני חושב שאולי העניין הוא לפתח מיומנות של לדבר איתו בשפה שלו במקום שהוא נמצא בו ולא לנסות לקדם אותו, אתה מבין מה אני אומר?

אליעד: לא, תקדם אותו השאלה באיזה דרך קודם כל אתה צריך להטיל לו ספק, תראה למה שבן אדם יגיד שאין פתרון למה שבן אדם יגיע למצב שהוא יגיד, מה האינטרס של בן אדם להגיד "אין פתרון" מה האינטרס, מה האינטרס של בן אדם להגיד "אין פתרון לבעיה".

ש: הוא לא רוצה לפתור אותה.

אליעד: לא הוא רוצה לפתור את זה, למה שהוא יגיד "אין פתרון"?

ש: הוא מפחד ללכת, יש הרבה דברים קודם כל מאמץ, "אין פתרון" זה נוח לו יש רווח מסוים שאין פתרון.

אליעד: כי אם הוא יגיד "יש פתרון" הוא יצטרך להמשיך לחפש ואז הוא ירגיש רע אז הוא אומר "אני ארגיש", הוא בתת מודע שלו אומר "אני ארגיש יותר טוב כשאני אגיד שאין פתרון מאשר שאגיד שיש פתרון ואני לא מוצא אותו, בא נגיד שאין פתרון וזהו". כמו בסיפור מה מסופר, סיפרתי את הסיפור שהייתה מדינה שהיו פעם בשנה יוצאים והבן אדם הראשון שהם היו פוגשים מכתירים אותו למלך, אתה מכיר את הסיפור בכל מקרה פגשו מישהו שיכור אמרו לו "אתה המלך", עכשיו ראה שיכור הביאו אותו ואמרו לו "אתה מלך", עכשיו הוא קם בבוקר ורואה פתאום...
מוטרד שינוי מחשבתי איך לא לשנוא את עצמך לטפל באובדנות לפתח מאבק פנימי חדשות מעדיף לפתח חשיבה אנושיות מאמינים איך לחשוב מחוץ לקופסא איך לחשוב מחוץ לקופסה איך לשנות הרגל איך לשנות הרגלי חשיבה איך לשנות הרגלים איך לשנות התנהגות הרגל הרגלי חשיבה הרגלים התנהגות התנהגות נורמטיבית חברויות חברות חברים חברתי חברתיות חשיבה חשיבה יצירתית חשיבה מחוץ לקופסא חשיבה מחוץ לקופסה יצירתי יצירתיות לחשוב מחוץ לקופסא לחשוב מחוץ לקופסה לשנות הרגל לשנות הרגלי חשיבה לשנות הרגלים לשנות התנהגות מחוץ לקופסא מחשבות נורמות בקבוצה נורמות חברתיות נורמות קבוצתיות סטיגמות חברתיות סטנדרטים חברתיים קבוצה קיבעון קיבעון מחשבתי שינוי הרגלים שינוי התנהגות
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית מה הקשר בין יצירתיות למגבלות? יצירתיות היא היכולת להמציא, לשנות או ליצור משהו שלא היה קיים לפני כן, או להביא למצב חדש מתוך מצב מוגבל. על פי אליעד כהן, יצירתיות אמיתית נובעת מתוך מגבלות. מדוע זה כך? מפני שכאשר אין שום מגבלה, למעשה כל האפשרויות פתוחות, ולכן הפעולה שנעשית ... לדוגמה, אם לאדם יש את כל המשאבים, כל האפשרויות וכל היכולות בעולם, אז מה הוא בעצם יצר? במצב כזה, יצירתיות למעשה לא מתבטאת. היצירתיות, אם כן, נוצרת דווקא מתוך מצב שבו האדם מוגבל וצריך למצוא פתרונות חדשים כדי להתגבר על המגבלה. למה הרס בניין אינו נחשב יצירתי? אליעד מסביר שהרס של בניין הוא פעולה שלכאורה גם היא יצירה, כי נוצר מצב חדש שלא היה קודם. אך ... לעומת זאת, נתפס כהקטנת היכולת או הורדת המצב לעומת הקיים. לדוגמה, אם מישהו הורס בניין, לא יגידו לו שהוא יצירתי אלא שהוא יצר הרס. אך אם אותו אדם הורס בניין ישן כדי לפנות מקום לבניית בניין חדש, כן יגידו שהוא יצר משהו חדש. לכן, יצירתיות קשורה ישירות להגדלת יכולת או השגת מטרה חדשה מתוך המצב המוגבל הקיים. האם מגבלה יוצרת יצירתיות או קיבעון מחשבתי? האם מצבי מגבלה באמת גורמים לאנשים להיות יותר יצירתיים, או שהם גורמים דווקא לקיבעון מחשבתי? התשובה היא, שזה תלוי. לפעמים מגבלה יכולה לעורר פרץ של יצירתיות כי לאדם יש מוטיבציה גבוהה לצאת מתוך המגבלה ולשנות את המציאות שהוא נמצא בה. לדוגמה, כשלאדם רע מאוד במצבו הנוכחי, זה יכול להגביר את הדחף שלו לחשוב על פתרונות חדשים ויצירתיים. מצד שני, לעיתים מגבלות דווקא מגבילות את היצירתיות - במיוחד כשאדם ניסה מספר פעמים לפרוץ את הגבולות, לא הצליח, וכתוצאה מכך פיתח פחד מכישלון. במצב כזה, האדם ... שוב ויהפוך למקובע מחשבתית. אליעד מדגים זאת על ידי כך שאם אדם מוגבל ומצליח לפרוץ את הגבולות, הוא מפתח יצירתיות, אך אם הוא מרגיש שהניסיונות שלו נכשלים שוב ושוב, אז הוא עלול דווקא לפחד מכישלון ולהפסיק לנסות. האם חופש מוחלט גורם לחוסר יצירתיות? כשלאדם אין מגבלות בכלל, לכאורה יש לו חופש מלא ליצור מה שהוא רוצה. אולם במציאות זה עלול להוביל דווקא ... עסקיות, יתקשה להחליט מה לעשות ויהיה משותק מבחינת הפעולה שלו. במקרה כזה, דווקא הצבת מגבלות יכולה לעזור לו להיות יצירתי כי היא מאפשרת לו להתמקד, לצמצם את האפשרויות ולהתחיל ליצור מתוך הגבולות שהוצבו לו. יצירתיות בעסקים - למה חשוב לפעמים להגביל את עצמך? בהקשר העסקי, לעיתים דווקא הצבת גבולות ומיקוד במטרה מסוימת מעודדת יצירתיות. אליעד מביא כדוגמה אנשים שלא מצליחים לייצר משהו חדש או לקבל החלטות יצירתיות מפני שהם מוצפים ביותר מדי אפשרויות. כאשר מישהו אחר מציב להם גבולות או מיקוד מסוים, קל להם יותר להיות יצירתיים כי הם יודעים מה המטרה, ואז יכולים לחשוב בקלות יותר על אפשרויות יצירתיות במסגרת הגבולות הנתונים. הדוגמה שהוא נותן היא גם לגבי אנשים שמנסים לכתוב ספר או להרצות, אבל נתקעים בגלל עודף ... לרוץ לכל הכיוונים ולכן הם לא מצליחים להתחיל ביצירה. דווקא כשיש גבול או נושא ברור, קל יותר להתמקד ולהיות יצירתיים באמת. האם תרבות דתית מעודדת יצירתיות יותר מתרבות חילונית? אליעד דן בהבדל בין היצירתיות בתרבות דתית ליצירתיות בתרבות חילונית. במבט ראשון, נדמה שאולי בחברה הדתית יש יותר יצירתיות מפני שיותר אנשים כותבים ספרים ויוצרים תכנים. אך אליעד מסביר שבמציאות זה הפוך: בחברה החילונית קל יותר להיות יצירתי כי היא מאפשרת יצירתיות מחוץ לגבולות המוכרים, ואף מעודדת את הפריצה מעבר למוכר ולידוע. לעומת זאת, בחברה הדתית יש גבולות ברורים מאוד ליצירה, ואם אדם ינסה לחרוג מגבולות אלה, הוא עלול להסתכן בעונש או בנידוי. לכן, בחברה הדתית, היצירתיות היא בתוך הקופסה בלבד. למה הצבת גבולות עוזרת לנו להיות יצירתיים? לפי אליעד, הצבת גבולות עוזרת לאנשים ליצור כי היא מאפשרת להם להתמקד. כשאדם לא מוגבל כלל, המחשבה מתפזרת והיצירתיות הולכת לאיבוד. הצבת גבול ברור מאפשרת לאדם למקד את החשיבה ולמצוא רעיונות חדשים או פתרונות מקוריים בתוך אותם גבולות. אנשים מתקשים לייצר או לחשוב על רעיונות כשהכל פתוח לחלוטין, מכיוון שהם לא יודעים במה להתמקד. אליעד מדגיש שהיצירתיות האמיתית מתרחשת כאשר אדם מתמודד עם גבולות ברורים שמאלצים אותו למצוא פתרונות חדשים ולחשוב בצורה לא סטנדרטית. איך לפתח יצירתיות? למה יצירתיות פורצת מתוך מגבלות? איך להתמודד עם קיבעון מחשבתי? מהי חשיבה מחוץ לקופסא? יזמות עסקית ויצירתיות כן. ש: ראיתי וידאו מסוים לא משנה, הוא דיבר שם על משהו שזיהיתי שזה נכון שיצירתיות. אליעד: שזיהית שזה נכון? ש: זיהיתי שיש בזה משהו יש בזה הרבה. אליעד: באמת? ש: לא משנה. אליעד: סתם ...
פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה איך אפשר למצוא פתרונות יצירתיים במהירות? כדי למצוא פתרונות יצירתיים ולשפר את היכולת לחשוב מחוץ לקופסה, אליעד כהן מסביר כי ישנם שני מסלולים עיקריים: מסלול ארוך ושיטתי ומסלול קצר ... ובחינה של כל הנחה לגופה כדי לראות אם היא נכונה או לא. במסלול הקצר והמהיר, שיתואר כאן בפרוטרוט, מעוררים יצירתיות על ידי התהליך של חשיבה לא הגיונית באופן מכוון. מדוע חשיבה לא הגיונית מפתחת יצירתיות? לפי אליעד כהן, מהות היצירתיות היא ביכולת לזהות את הפער בין ההנחות שאנו תופסים כמחויבות ומובנות מאליהן, לבין האפשרויות הבלתי שגרתיות שלא חשבנו עליהן ... דרך יעילה לשבור את הגבולות הללו היא לחשוב באופן מוקצן ולא הגיוני, אפילו דמיוני לחלוטין, כשלב מקדים. איך מתרגלים חשיבה יצירתית בעזרת רעיונות בלתי הגיוניים? השיטה המעשית שאליעד כהן מציע היא כדלקמן: תחילה, לקחת את הבעיה ולהתייחס אליה כאילו אין בה מגבלות של היגיון, פיזיקה או מציאות. לאלץ את עצמך או את האדם שאתה רוצה לעודד ליצירתיות להעלות לפחות 10 עד 20 רעיונות מוזרים, דמיוניים ובלתי אפשריים. לאחר שמציפים את המוח ברעיונות יוצאי דופן ובלתי סבירים, ... אם אדם נתקל בבעיה כמו להכניס מקרר דרך דלת צרה, והוא מתקשה למצוא פתרון מעשי, ניתן לעורר את חשיבתו היצירתית על ידי שאלות כמו: מה היית עושה אם לא היית מוגבל בחוקי הפיזיקה או ההיגיון? האדם עשוי להציע פתרונות ... חוזר להיגיון, הוא עשוי לגלות שפתרונות מסוימים כמו פירוק המשקוף או שינוי זווית הכניסה הם אפשריים ומעשיים. איך מעודדים יצירתיות אצל אחרים בקלות ובמהירות? כאשר רוצים לעורר יצירתיות אצל מישהו אחר בלי תהליך ארוך של ניתוח הנחות יסוד, אליעד מציע להנחות את האדם לחשוב תחילה באופן לא ... הלחץ להיות מדויק, וכך לפתע מתגלות אפשרויות חדשות לתשובות הגיוניות. גם כאשר רוצים לעודד מבוגר או עמית לעבודה להיות יצירתי, ניתן להשתמש בטכניקה דומה, ולבקש ממנו להציע פתרונות הזויים ככל האפשר, ואז לחזור ולסנן את הרעיונות כדי למצוא משהו הגיוני. איך סרטים מצוירים יכולים לעזור לפיתוח חשיבה יצירתית? אליעד כהן מדגים את החשיבות של צפייה בסרטים מצוירים כדרך לפתח יצירתיות. סרטים מצוירים, בניגוד למציאות, לא מוגבלים באופן מלא להיגיון או לחוקי המציאות, ולכן הם מעודדים את הצופה להטיל ספק ... מכסחי המיתוסים, שבה חוקרים ובוחנים תופעות מסרטים מצוירים ובודקים אם הן היו יכולות להתרחש במציאות, דבר שמגרה חשיבה ביקורתית ויצירתית גם יחד. הסבר נוסף ודוגמאות לפתרון בעיות יצירתי: אליעד מדגים שוב, שכאשר אדם ניצב בפני אתגר של שכנוע מישהו אחר, והוא נתקע בלי רעיונות הגיוניים, כדאי לו ... ואז לחזור ולברור את מה שניתן לקחת למציאות. כך האדם משחרר את החשיבה שלו, מפסיק להרגיש תקוע ומגיע לפתרונות יצירתיים ואפקטיביים יותר. סיכום: הדרך המהירה והקלה להיות יצירתי לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהדרך המהירה ביותר לפתח יצירתיות ולהגיע לפתרונות מקוריים היא לחשוב תחילה בלי מגבלות ובלי היגיון, לתת לדמיון להתפרע, ואז לחזור להיגיון ולברור את הפתרונות היצירתיים שמתאימים למציאות. השיטה הזאת לא רק יעילה אלא גם פשוטה להפעלה ומועילה לכל אדם שמבקש לשפר את החשיבה היצירתית שלו באופן יומיומי. איך לפתח יצירתיות? איך לחשוב מחוץ לקופסה? איך לפתור בעיות מורכבות? מהי מהות החשיבה היצירתית? איך להטיל ספק בהנחות יסוד? איך להגדיל את היצירתיות ולמצוא פתרונות יצירתיים? כדי להיות יצירתי ולמצוא פתרונות מחוץ לקופסה, חשוב לבחון את הנחות היסוד ולהטיל בהן ספק. כל בעיה שאדם נתקל בה נשענת על ... מאליו, אבל אם הוא מפרק ובודק אותן לעומק, הוא עשוי לגלות שאחת מהן אינה בהכרח נכונה - וכך מתאפשרת חשיבה יצירתית. התהליך הבסיסי של חשיבה יצירתית מתחילים מלהגדיר את השאלה או הבעיה. רושמים את כל הנחות היסוד שמהן יוצאים, כלומר, מה הדברים שאנחנו בטוחים שהם ... אפשר להסתכל על זה אחרת? אם מוצאים משהו שלא בהכרח נכון, מזהים אפשרות חדשה ופותחים כיוון חשיבה חדש. דוגמאות לחשיבה יצירתית נניח שצריך להעביר מקרר דרך דלת והוא לא נכנס. הפתרון הסטנדרטי הוא לבדוק את המידות ולמצוא דרך להכניסו, אבל הפתרון היצירתי יבוא כששואלים: אילו אפשרויות קיימות אם לא היינו מוגבלים למידות ולחוקי הפיזיקה? אפשר לחשוב על רעיונות בלתי אפשריים לכאורה, ... ריאלי? אולי נבין שלפרק את הדלת זה רעיון ישים, או לשנות את זווית הכניסה. איך לגרום למישהו אחר להיות יצירתי במהירות? כאשר רוצים לעורר את היצירתיות של מישהו אחר ללא תהליך ארוך של ניתוח הנחות יסוד, ניתן לגרום לו לחשוב בצורה לא הגיונית באופן מודע: ... מוזרים, מחזירים אותו להיגיון ושואלים אם חלק מהדברים שחשב עליהם יכולים להפוך לרעיונות ישימים. למה זה עובד? המהות של יצירתיות היא בפער שבין מה שנראה לנו כמחויב ומובן מאליו לבין האפשרויות האחרות שקיימות מחוץ למסגרת החשיבה הרגילה שלנו. כשמישהו ... כשהוא נכנס לזרם החשיבה הזה, מחזירים אותו להיגיון ומחפשים יחד רעיונות שאפשר לקחת משם למציאות. לראות סרטים מצוירים כתרגול ליצירתיות סרטים מצוירים הם כלי טוב לפיתוח יצירתיות כי הם שוברים את החוקים המקובלים של המציאות. כשצופים בהם, אפשר לשאול: האם זה היה אפשרי גם בסרט מציאותי? ... היסוד אתה עכשיו נמצא מול שוטר נניח ואתה עכשיו צריך להביא לו איזה תשובה, אתה אומר אני רוצה להביא תשובה יצירתית נניח שאתה יודע שהוא שמע כבר את כל התשובות והוא מוכן אליהן או נגיד בקרב אתה צריך איזה מהלך ...
יצירתיות / חשיבה יצירתית - איך נוצרת יצירתיות? איך להיות יצירתי?
יצירתיות / חשיבה יצירתית - איך נוצרת יצירתיות? איך להיות יצירתי? יצירתיות. ממה היא נובעת? איך להיות יצירתי? יצירתיות = גילוי פוטנציאל קיים והוצאה שלו מכוח אל הפועל. הוצאה מכוח אל הפועל גם ברמת הידיעה שלו. הפוטנציאל כולו טמון בשורש של כל דבר. השורש מכיל את הפוטנציאל כולו. ככל שהאדם קרוב יותר אל השורש, כך יכולת היצירתיות שלו עולה. ליצור = לגלות אפשרות נוספת / אלטרנטיבה נוספת שלא ידעו אותה קודם. ככל שהאדם קרוב יותר אל ... כל הפוטנציאל האפשרי. המעטפת החיצונית היא אחת מהאפשרויות הגלומות במהות. מהות = אין צורה = אפשרויות = פוטנציאל = יצירתיות. ככל שיש יותר אפשרויות, כך יכולת היצירתיות עולה. הצורה של הדבר מקטינה את כמות האפשרויות שלו. מסקנה: חשיבה מופשטת מובילה ליצירתיות. ברמה המעשית: כדי לשפר את היצירה, על האדם להתקרב אל השורש שממנו הכל נוצר. להתקרב אל השורש = לנסות ... הוא מתקרב לשורש שלהם הפנימי יותר. ככל שהאדם קרוב יותר אל השורש, כך כמות האפשרויות שלו גדלה וכך יכולת היצירתיות גדלה. ככל שהאדם מתקרב יותר אל הפנימיות של עצמו = מבין את עצמו יותר, כך גדלה כמות האפשרויות שלו ... את השכל / היגיון של המציאות, כך הוא מתקרב יותר אל הפוטנציאל של המציאות = כמות אפשרויות גדולה = יצירתיות.
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2 איך לפתח יצירתיות ויכולת חשיבה? בהרצאה הזו, אליעד כהן עוסק בנושאים של פיתוח יצירתיות ויכולות חשיבה, כיצד לשפר את המוח ויכולת הלמידה שלנו, וכן איך להתמודד עם תחושות של תקיעות בחיים. אליעד מציע ... שלנו. מדובר בתרגילים שיכולים להיות מועילים בשיפור היכולת להבחין בפרטים ולבחון את מהותם בצורה טובה יותר. מהו הקשר בין יצירתיות לחשיבה אנליטית? אליעד מציין כי יצירתיות וחשיבה אנליטית אינן סותרות זו את זו, אלא משלימות אחת את השנייה. יצירתיות מצריכה את היכולת לחשוב בצורה שונה ומחוץ למסגרת המוכרת, בעוד שחשיבה אנליטית מסייעת בהבנת ההיגיון והקשרים בין חלקי התמונה. שילוב בין השניים מאפשר לאדם לגשת לבעיות בצורה גמישה ומעמיקה יותר, מה שמוביל לפתרונות יצירתיים ואפקטיביים יותר. כיצד אפשר להימנע מתחושת תקיעות בחיים? החלק האחרון של ההרצאה עוסק בכיצד להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים. ... תהליכים מסודרת. שינוי הגישה יכול לכלול שינוי של תפיסת המציאות שלנו ושל הדרך בה אנו בוחנים את המצב. פיתוח יצירתיות שיפור יכולת חשיבה אנליטית תרגילים לשיפור היכולות הקוגניטיביות מהו שינוי גישה בחשיבה? איך להתמודד עם תחושת תקיעות?
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1 איך לפתח יצירתיות ויכולות חשיבה? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשיפור היכולות הקוגניטיביות שלנו, פיתוח יצירתיות ויכולת הבחנה. הוא מדבר על איך ניתן להרגיש פחות תקוע בחיים ולפיתוח יכולת למידה וחשיבה שיכולה לעזור לנו להתמודד עם האתגרים היומיומיים. מהי יצירתיות וכיצד ניתן לפתח אותה? אליעד מדבר על כך שיצירתיות אינה דבר מולד, אלא תהליך שניתן לפתח. הוא מציע שפעולות יומיומיות כמו חידות ותרגולים יכולים לסייע לפתח את החשיבה היצירתית. המוח שלנו כל הזמן עובר בין מצבים שונים של יצירתיות, ויש דרכים לגייס את היצירתיות הזאת, גם אם אנחנו לא מרגישים יצירתיים באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד ... ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע שיטות למידה יצירתיות וחדשניות. הוא מדבר על כך שלמידה אינה חייבת להיות רק דרך שיטות מסורתיות של קריאה או כתיבה, אלא גם דרך חשיבה יצירתית ופתרון בעיות בצורה חווייתית. לימוד אמיתי, כך הוא טוען, לא מתרחש כשאנחנו רק קולטים ידע פסיבי, אלא כשאנחנו מעורבים ... שאלות ומאתגרים את עצמנו. מה הם התרגילים שיכולים לשפר את המוח? אליעד מציע מספר תרגילים שיכולים לשפר את החשיבה והיצירתיות שלנו, כולל תרגילים כמו משחקי חשיבה, פתרון חידות מתקדמות ותרגול של תהליכים אנליטיים. על פי דבריו, תרגול מתמיד עוזר ... שלנו. הוא מדגיש את חשיבות העבודה הפנימית וההתמודדות עם האתגרים האישיים כחלק חשוב בתהליך של פיתוח עצמי. איך לפתח יצירתיות? איך לשפר את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי יכולת הבחנה? איך ללמוד בצורה יצירתית? תרגילים לשיפור המוח?
פיתוח יצירתיות / חשיבה יצירתית / ללמוד מטעויות - איך לחשוב בצורה יצירתית? איך לחשוב מחוץ לקופסא? איך להמציא רעיונות חדשים? איך להמציא המצאות? תרגילי חשיבה יצירתית
פיתוח יצירתיות / חשיבה יצירתית / ללמוד מטעויות - איך לחשוב בצורה יצירתית? איך לחשוב מחוץ לקופסא? איך להמציא רעיונות חדשים? איך להמציא המצאות? תרגילי חשיבה יצירתית וכאן אבאר עוד דרך יצירתית וחשיבה יצירתית, איך וכיצד יכול האדם לפתח את החשיבה היצירתית שלו ואת יכולת היצירה שלו. ומדובר כמובן על יצירתיות בכל התחומים, כגון יצירתיות בחינוך / יצירתיות בפרסום / יצירתיות בעבודה / יצירתיות בעסקים וכיוב. והטיפ לפיתוח היצירתיות שאדבר עליו הפעם, הוא הנושא של לימוד מטעויות יזומות. דהיינו, כי לפעמים האדם עושה טעות כלשהי. וכאשר הוא מתבונן על מה שהוא עשה בטעות, אז לפעמים הוא מקבל מכך רעיונות חדשים ודרכי חשיבה חדשות והוא מפתח את היצירתיות שלו. וכאן אני לא מדבר על ללמוד מטעויות באופן כללי, דהיינו, על זה שאחרי שהאדם עושה טעות, אז שעליו ... ללמוד ולהסיק מסקנות אחרי שהוא גילה שהוא עשה טעות. אלא כאן אני מדבר על דרך של האדם לפתח את היצירתיות שלו, על ידי זה שהוא באופן יזום יושב וחושב על הדרכים השונות שבהן הוא היה עושה את מה שהוא ... ועל ידי זה אפשר לגבש צורת פעולה חדשה וטובה עוד יותר, בהתאם לצרכים ולמטרה המוגדרת. ואחדד: שהדרך לחשוב בצורה יצירתית ולפתח יצירתיות, היא על ידי זה שהאדם מתבונן בצורה מסודרת ומכין רשימה מסודרת, של כל תהליך הפעולה השגרתית שלו. והאדם יושב ... וכך האדם מגלה את החוקים שהם רק חוקים אפשריים אך לא חוקים מחויבים. ואז ממילא האדם מפתח את כושר היצירתיות שלו ואת החשיבה היצירתית שלו. ואז האדם מגלה רעיונות חדשים וממציא המצאות חדשות. ובסיכומו של דבר: נסה לחשוב כמו משוגע, ונסה לחשוב, אם ... בעיה, שהם חוקים שהושרשו בגלל טעות מחשבתית ולא מתוך צורך אמיתי, וכך תוכל לחשוב מחוץ לקופסא ולקבל רעיונות חדשים ויצירתיים.
צפייה בסרטים מצויירים, פיתוח חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? איך לחשוב בצורה יצירתית? איך להיות יצירתי? איך לפתח יצירתיות? סרטים לילדים, סרטי ילדים, סרטי אנימציה
צפייה בסרטים מצויירים, פיתוח חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? איך לחשוב בצורה יצירתית? איך להיות יצירתי? איך לפתח יצירתיות? סרטים לילדים, סרטי ילדים, סרטי אנימציה
צפייה בסרטים מצויירים, פיתוח חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? איך לחשוב בצורה יצירתית? איך להיות יצירתי? איך לפתח יצירתיות? סרטים לילדים, סרטי ילדים, סרטי אנימציה איך צפייה בסרטים מצוירים עוזרת לפתח חשיבה יצירתית? אנשים רבים שואלים את עצמם כיצד אפשר לפתח חשיבה יצירתית, להיות יותר יצירתיים, או לחשוב בצורה יצירתית יותר. אחת הדרכים שאליעד כהן מסביר עליה בהרחבה, היא צפייה בסרטים מצוירים וסרטי אנימציה. אליעד מדגיש שישנן דרכים שונות לצפות בסרטים, כאשר הצפייה יכולה להיות בזבוז זמן חסר משמעות, או שהיא יכולה להוות כלי יעיל לפיתוח יצירתיות וחשיבה יצירתית. מה ההבדל בין צפייה רגילה ליצירתית בסרטים מצוירים? כשאדם צופה בסרט רגיל או בסרט מצויר, יש נטייה טבעית לשפוט את ההיגיון של הסרט דרך מחויבים ... אפשר לנחש זאת מראש לפי מחויבים לוגיים מסוימים של התסריט. לכן, סרטים אלו לרוב אינם מאתגרים מספיק את החשיבה היצירתית. לעומת זאת, סרטים מצוירים מאפשרים למוח להשתחרר מהמחויבים הלוגיים הללו. דוגמה לכך היא סצנה בסרט מצויר שבה יורים על ... לא מסתדר במציאות, אך דווקא אי - ההיגיון הזה פותח בפני הצופה את ההזדמנות להתרגל לחשיבה פחות מחויבת ויותר יצירתית. כאשר הצופה רואה משהו לא צפוי מתרחש בסרט מצויר, כמו חפצים גדולים שנכנסים לתוך קטנים, הוא לומד להטיל ספק במחויבים שהוא התרגל אליהם במציאות. איך הטלת ספק במחויבים מפתחת יצירתיות? אליעד מסביר שבעזרת צפייה בסרטים מצוירים, האדם יכול לשאול את עצמו בכל שלב מה עומד לקרות עכשיו, ואז לגלות ... כזו, ביום - יום, כשייתקל בבעיות אמיתיות, הוא לא יתעקש לפעול רק לפי ההיגיון המוכר, אלא ינסה למצוא פתרונות יצירתיים חדשים. הוא לא יתקע מול קיר בעבודה או בחיים, אלא יוכל לדמיין אפשרויות חדשות. מה החשיבות של הזדהות עם דמויות בסרט מצויר לפיתוח יצירתיות? עוד דוגמה שאליעד נותן היא התרגול של כניסה לתוך ראש הדמויות בסרט. הוא ממליץ לחשוב כיצד הוא עצמו היה ... את עצמו למה הוא לא חשב על הפעולה הזאת בעצמו? השאלות האלו מאפשרות לו להיחשף לדרכי חשיבה חדשות ולפתח יצירתיות רבה יותר. התהליך הזה גם עוזר לאדם לפתח אמפתיה ויכולת להבין אנשים אחרים טוב יותר. אליעד מסביר שאחת הבעיות ... המציאות, ולהיות מסוגל לראות את הדברים מנקודות מבט אחרות. איך איזון בין הגיוני ללא הגיוני הופך סרט למעניין ויעיל ליצירתיות? סרט טוב, לפי אליעד, צריך לאזן בין דברים הגיוניים שהצופה יכול להזדהות איתם לבין דברים לא הגיוניים שמפתיעים אותו. ... בסרטים מצוירים? לסיכום, צפייה בסרטים מצוירים איננה רק פעילות בידורית, אלא יכולה לשמש ככלי אימון רב - עוצמה לפיתוח חשיבה יצירתית, הטלת ספק במחויבים, שיפור היכולת לראות אפשרויות חדשות במציאות, והגדלת האמפתיה וההבנה כלפי אנשים אחרים. השילוב בין ההיגיון לחוסר ההיגיון, בין המחויב לאפשרי, הוא זה שהופך את הסרטים המצוירים לכלי בעל ערך עצום לפיתוח היצירתיות האנושית. איך לפתח חשיבה יצירתית? מה היתרונות של סרטים מצוירים? איך סרטים עוזרים לפיתוח יצירתיות? למה חשוב להטיל ספק במחויבים? איך לשפר יכולת אמפתית?
יצירתיות בעסקים, התמודדות עם לקוחות בעייתיים, ביצוע עסקאות בעייתיות, איך להיות יצירתי בעסקים? איך להתמודד עם לקוח בעייתי? איך לעשות עסקה בעייתית? אין עסקה לא טובה, אין לקוח לא טוב, מהי עסקה טובה? מהי עסקה לא טובה? מהו לקוח לא טוב?
יצירתיות בעסקים, התמודדות עם לקוחות בעייתיים, ביצוע עסקאות בעייתיות, איך להיות יצירתי בעסקים? איך להתמודד עם לקוח בעייתי? איך לעשות עסקה בעייתית? אין עסקה לא טובה, אין לקוח לא טוב, מהי עסקה טובה? מהי עסקה לא טובה? מהו לקוח לא טוב?
יצירתיות בעסקים, התמודדות עם לקוחות בעייתיים, ביצוע עסקאות בעייתיות, איך להיות יצירתי בעסקים? איך להתמודד עם לקוח בעייתי? איך לעשות עסקה בעייתית? אין עסקה לא טובה, אין לקוח לא טוב, מהי ... עסק שיודע לזהות מראש לקוחות בעייתיים ועסקאות לא טובות, ולהימנע מהם בצורה מוחלטת. הגישה השנייה שאליעד מציג היא גישה יצירתית יותר, שאינה מתבססת על בריחה מלקוחות או עסקאות שנראות בעייתיות במבט ראשון, אלא מחפשת איך להפוך אותן לעסקאות משתלמות. ... בעייתי ואיזו עסקה תהיה בעייתית. אבל במקום להשתמש בתחושת הבטן כדי להימנע מהעסקה לחלוטין, אפשר להיעזר באינטואיציה דווקא ככלי ליצירתיות, כלומר, לשאול את עצמנו: למה העסקה הזו נראית לי בעייתית? אילו תנאים צריכים להתקיים כדי שהיא תהפוך לטובה? איך ... לחשוב אחרת: איך אפשר להפוך את העסקה הזאת למשתלמת גם עבורי וגם עבור הלקוח? למשל, אפשר לחשוב על פתרונות יצירתיים כגון למכור ללקוח מוצר פשוט יותר, להציע לו תנאי תשלום אחרים, או אולי להציע לו מוצר חלופי במחיר שמתאים לתקציב שלו. הגישה הזו דורשת יצירתיות, אך היא יכולה להפוך עסקה שנראית גרועה לעסקה טובה ורווחית. מדוע יצירתיות בעסקים תעניק לך יתרון על המתחרים? אליעד מסביר שעסק שיודע להפוך עסקאות בעייתיות לעסקאות טובות ולקוחות בעייתיים ללקוחות מרוצים ... רק ללקוחות שנכנסים בדיוק לתבנית שלהם. לקוח שנראה בעייתי או עסקה מורכבת נחשבים מיד ללא משתלמים. לעומת זאת, עסק יצירתי יודע להתמודד עם עסקאות מורכבות, ולכן לקוחות שבעיניי המתחרים הם בעייתיים, יבואו דווקא אליך. בצורה זו, היצירתיות מאפשרת לך לעבוד עם קהל יעד רחב יותר, ומגדילה באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה שלך. מדוע לקוחות בעייתיים יכולים ... אסור להיות מהיר מדי בלסווג לקוח כבעייתי או עסקה כלא טובה. גם אם יהיו לך המון לקוחות טובים, עדיין היצירתיות והיכולת שלך להתמודד עם הבעייתיים יעניקו לך יתרון עצום. לסיכום, כשאתה נתקל בלקוח או בעסקה שנראים בעייתיים, עומדות בפניך שתי אפשרויות מרכזיות: לברוח מהעסקה או מהלקוח הבעייתי. להיות יצירתי, לחפש איך להפוך את המצב הבעייתי לעסקה משתלמת וטובה. הבחירה ביצירתיות תביא לך יתרון תחרותי משמעותי ותגדיל את הצלחת העסק שלך בטווח הארוך. איך להתמודד עם לקוחות בעייתיים? איך להפוך עסקה בעייתית לטובה? יצירתיות בעסקים איך לזהות עסקה משתלמת? האם כדאי להימנע מעסקאות בעייתיות? שיטות יצירתיות למכירה איך להתמודד עם עסקאות לא טובות ולקוחות בעייתיים? שלום חברים יש שתי דרכים להסתכל על עסקאות לא טובות ... לומר לעצמנו: הנה, יש לי אינטואיציה טובה, אני סומך עליה, ולכן אני לא נכנס לעסקה הזאת. 2. לנסות להיות יצירתיים - לבדוק איך אפשר להפוך את העסקה לרווחית ולהוציא ממנה משהו חיובי. דוגמה מעשית נניח שיש לנו מוצר שמחירו ... שקלים. האפשרות הראשונה היא לומר: הלקוח הזה בעייתי, העסקה לא משתלמת לי, עדיף לוותר. האפשרות השנייה היא לנסות לחשוב יצירתית ולשאול: איך בכל זאת ניתן להפוך את העסקה לרווחית כך שגם הלקוח יהיה מרוצה וגם העסק ייהנה? כוח היצירתיות בעסקים ככל שהעסק שלך יידע להפוך עסקאות בעייתיות לעסקאות מוצלחות, כך הוא יצליח יותר מהמתחרים שלו. למה? כי המתחרים ... נתקל בעסקה שנראית בעייתית, יש לך שתי אפשרויות: לברוח - או לחשוב מחוץ לקופסה ולהפוך אותה להזדמנות. ככל שתהיה יצירתי יותר, כך תצליח יותר. לקריאה נוספת, חפשו מידע נוסף באתר האינטרנט EIP.co.il בנושאים כמו לקוחות בעייתיים, עסקאות בעייתיות, יצירתיות עם לקוחות ועוד. בהצלחה!
לקוחות משוגעים, איך לעבוד עם לקוח משוגע? איך לעבוד עם לקוחות בעיתיים? לקוחות עם דרישות מוזרות, לקוחות עם בקשות מוזרות, יצירתיות בעסקים, איך לעבוד עם המון לקוחות? לקוח בעייתי, לקוח משוגע, לקוח עם דרישות מוזרות, לקוח עם בקשות מוזרות
לקוחות משוגעים, איך לעבוד עם לקוח משוגע? איך לעבוד עם לקוחות בעיתיים? לקוחות עם דרישות מוזרות, לקוחות עם בקשות מוזרות, יצירתיות בעסקים, איך לעבוד עם המון לקוחות? לקוח בעייתי, לקוח משוגע, לקוח עם דרישות מוזרות, לקוח עם בקשות מוזרות
... משוגעים, איך לעבוד עם לקוח משוגע? איך לעבוד עם לקוחות בעיתיים? לקוחות עם דרישות מוזרות, לקוחות עם בקשות מוזרות, יצירתיות בעסקים, איך לעבוד עם המון לקוחות? לקוח בעייתי, לקוח משוגע, לקוח עם דרישות מוזרות, לקוח עם בקשות מוזרות איך ... כאן שוק שמעט מאוד מתחרים נמצאים בו. לקוחות כאלה הם הזדמנות גדולה מאוד לעסקים שיודעים לעבוד איתם נכון ובצורה יצירתית. איך להיות יצירתיים עם לקוחות עם דרישות מוזרות? כאשר מגיע לקוח עם בקשות מיוחדות, יצירתיות או מוזרות במיוחד, במקום לדחות אותו מיד, אפשר לחשוב בצורה יצירתית איך להפיק ממנו תועלת. לדוגמה, לקוח שמגיע לקנות רכב, ומבקש שיהיו לרכב נקודות בצבעים או דוגמאות מיוחדות על הרכב ... לפחד מהם. במקום להיבהל או לדחות מיד את הלקוח, יש לנסות להפוך את הדרישות החריגות האלה להזדמנות עסקית. להיות יצירתיים, להתאים מראש מוצרים או שירותים מיוחדים לבקשות של לקוחות כאלה, ולמצוא איך לתמחר אותם באופן שירוויח לנו. זו הדרך ... המרכזי הוא להצליח להרוויח מכל סוג לקוח, לא משנה כמה הבקשות שלו מוזרות או לא סטנדרטיות, וזאת בעזרת גמישות, יצירתיות, חשיבה מראש, ותמחור נכון. איך להפוך עסק למוצלח בעבודה עם לקוחות רבים? ככל שיהיו לנו יותר לקוחות, כך נוכל ... לקוחות בעייתיים: הגישה של אליעד לנושא היא לא להירתע מלקוחות בעייתיים או משוגעים, אלא להיפך - למצוא את הדרכים היצירתיות להרוויח מהם. יחד עם זאת, הוא מדגיש שצריך להציב גבולות ברורים, להעריך נכון את העלויות, ולוודא שבכל עסקה אנחנו ... שמתאימים לו. אבל עד שהעסק מגיע לשם - או אפילו אחרי - כדאי להיות פתוחים מספיק כדי לנצל הזדמנויות יצירתיות ולהרוויח מלקוחות עם דרישות מוזרות. איך להתמודד עם לקוחות בעייתיים? איך למכור ללקוחות משוגעים? איך להפוך בקשות מוזרות להזדמנות ... ביקוש, וככל שיהיו לנו יותר לקוחות, כך נוכל לסנן את הלקוחות שאיתם אנחנו רוצים לעבוד. אפשרות שנייה: לעבוד בצורה יצירתית עם לקוחות משוגעים גישה אחרת אומרת שלא חייבים לוותר עליהם, אלא אפשר למצוא דרכים יצירתיות לעבוד איתם, כי ללקוחות משוגעים יש גם יתרונות. אחד היתרונות המרכזיים הוא שאף אחד אחר לא רוצה לעבוד איתם, ...
התחדשות שכלית, חידוש שכלי, יצירתיות, החידוש הגדול ביותר, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, איך להסתכל בשכל שיש בכל דבר? חידוש מהותי, החידוש של אליעד, חוקי הפיזיקה
התחדשות שכלית, חידוש שכלי, יצירתיות, החידוש הגדול ביותר, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, איך להסתכל בשכל שיש בכל דבר? חידוש מהותי, החידוש של אליעד, חוקי הפיזיקה
התחדשות שכלית, חידוש שכלי, יצירתיות, החידוש הגדול ביותר, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, איך להסתכל בשכל שיש בכל דבר? חידוש מהותי, החידוש של אליעד, חוקי הפיזיקה מהם עקרונות ההתחדשות השכלית ומה משמעותם? בהרצאה, אליעד עוסק במושגים של התחדשות שכלית, יצירתיות וחידוש שכלי, ומסביר איך ניתן לפתח את החשיבה וההבנה שלנו על ידי שינוי במצבי התפיסה. הוא מציין שהחידוש האמיתי ... שכבר ידוע. חידוש זה לא בהכרח כרוך בהמצאת רעיונות חדשים, אלא בהבנה מחודשת של רעיונות ומושגים קיימים בצורה שונה ויצירתית. מהו החידוש הגדול ביותר ואיך הוא קשור לעקרונות הפיזיקה? אליעד טוען כי החידוש הגדול ביותר שאדם יכול להיחשף אליו ... מהות הדברים. אליעד מביא את שינוי מצבי הצבירה של אלקטרונים כדוגמה לתהליכים פיזיקליים שיכולים לשמש כאנלוגיה לתהליכים של חשיבה ויצירתיות. כאשר אדם משנה את הדרך בה הוא רואה את מה שמסביבו, הוא יכול להגיע לתובנות חדשות שמובילות לשכלול הפנימי ... תמיד מגיע משום מקום. פעמים רבות הוא נוצר על ידי הבנת תהליך או רעיון קיים בצורה שונה. אליעד מסביר שיצירתיות אינה בהמצאה חדשה, אלא בהבנה מעמיקה יותר של תהליכים קיימים. הוא מסביר כי יצירתיות היא היכולת להוציא רעיונות מוכרים מתוך הקשרם ולהסתכל עליהם מחדש, לפעמים בהבנה שונה שמובילה לתוצאה חדשה ומרעננת. כל רעיון ... על עקרונות קבועים, ומדגיש כי כל חידוש רוחני אמיתי נובע מתוך הבנתם מחדש של עקרונות קיימים. חידוש שכלי תהליך יצירתיות חידוש רוחני הבנה מעמיקה של תהליכים הסתכלות חדשה על המציאות הקשר בין פיזיקה לרוחניות עקרונות יציבים בתפיסת המציאות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נורמות קבוצתיות, נורמות בקבוצה, חשיבה יצירתית, לחשוב מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, לשנות הרגלי חשיבה, סטיגמות חברתיות, סטנדרטים חברתיים, נורמות חברתיות, התנהגות נורמטיבית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יצירתיות, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יצירתיות, איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
בשורה מרה מכור לצפייה בסרטי סקס נירוונה בתי זונות משעמם בחיים להבין עד הסוף פחד לגשת לטסט פחד להתחיל איך לטפל בשנאה עצמית? הערכה עצמית ללא תנאים אדם לא אוהב למה כל אהבה היא עם תנאים? להשיג אושר מוחלט בלי לעשות כלום עשיר ששמח בחלקו האם אפשרי לתת אמון אחרי בגידה? זוגיות מאוזנת איך לקבל החלטות בתהליך תכנון? לקבל החלטה הנכונה ביותר לרגע הזה להתמודד רגשית עם סכסוכי שכנים להתמודד עם קושי חברתי איש מכירות מצליח איך להיות גרוע ולהצליח? לגרום למישהו למכור מוצר לפרסם ללקוחות ילדה סרבנית חוסר כבוד מצד הילד טעויות של מורה רוחני צרות של אנשים רוחניים הפרעות כאב לדבר עם סכיזופרן טוב עם האקסית האם כדאי לחזור לאקס? למתוח שריר מתיחה מלאה בעיות גמישות בשרירי הירך האחורית רוצה לקבל כבוד כמו אלוהים העצמי של אלוהים לשחזר הארה רוחנית סוגים של הארה רוחנית האם הספר להיות אלוהים? מילון מושגים בספר להיות אלוהים מה יותר קשה מלעשות כסף? כמה כסף הרווחת? האם מטרת החיים היא העולם הבא? מה קורה אחרי שמשיגים את מטרת החיים? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? אין כזה דבר פרסום שלילי למה יש בחירה חופשית? סיבת הבחירה החופשית יקומים היקום מתפשט עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזייה, אימון אישי, מאמן לזוגיות בתחום יצירתיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4844 שניות - עכשיו 18_09_2025 השעה 08:57:52 - wesi1