... יחסים? איך להצליח בתקשורת בין אישית? איך להצליח במערכות יחסים? איך להצליח בשותפות? מניעת מריבות, סיבות
למריבה האם אפשר למנוע מריבות במערכת יחסים באמצעות תקשורת פתוחה? במערכות יחסים, בשותפויות עסקיות או בדינמיקות בין אישיות בכלל, אנשים רבים יוצאים מנקודת הנחה הגיונית לכאורה, שאם יתעורר קונפליקט כלשהו, הם יוכלו פשוט לדבר עליו בצורה ישירה, ובכך למנוע את ההסלמה לכדי
מריבה של ממש. ההיגיון שעומד מאחורי מחשבה זו הוא שאם שני הצדדים מספיק בוגרים ובעלי מודעות, ניתן להסתמך על כך שברגע שאחד מהם יחוש אי - נוחות או תסכול בעקבות התנהגות ... עשוי להגיב בצורה לא פרופורציונלית, ובתגובה שלו עלולים לצוץ גם אירועים אחרים מהעבר שמעולם לא טופלו. כך נוצרת
מריבה קשה ומורכבת בהרבה, שלעיתים אף פוגעת במערכת היחסים או בשותפות בצורה משמעותית. למה לא לסמוך לחלוטין על היכולת לדבר על בעיות בזמן אמת? אליעד מדגיש שחשוב לזכור ... יודעים מראש שיכולות להתעורר בעיות, ולסמוך על כך שכאשר תיווצר בעיה, נוכל לדבר עליה בצורה ישירה ולא להיגרר
למריבה? השאלה היא אם יש היגיון במחשבה כזו, לפיה כאשר משהו יפריע לנו, נוכל לפנות לשיחה ולא להיגרר
למריבה. ההנחה הראשונית היא שהגישה הזאת נשמעת הגיונית. אם אנו יודעים מראש שיכולות להתעורר בעיות, ואנחנו מספיק בוגרים כדי להתמודד עם זה בשיחה ישירה, אז אפשר לחשוב ... האם באמת אפשר לסמוך על כך שברגע שיתעורר קונפליקט, כל אחד מהצדדים יוכל לדבר על זה בצורה ישירה ולמנוע את
המריבה? במציאות, מה שקורה לעיתים קרובות הוא ששני אנשים נמצאים בדינמיקה מסוימת, ויש התנהגות של אחד מהם שמפריעה לשני, אך הצד המוטרד לא תמיד מעיר על כך. הסיבה לכך ... חשוב לזכור שגם אם מישהו לא מתלונן, זה לא בהכרח אומר שהוא מרוצה. לסיכום, הגישה של לדבר על זה לפני שנגיע
למריבה עשויה להיות אידיאלית, אך במציאות, לא תמיד אנשים עושים זאת. לפעמים הימנעות מהבעה של תסכול יכולה להוביל לכך שהבעיה תתפוצץ מאוחר יותר. מניעת מריבות תקשורת בין ...