1:18לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה... הדבר האחרון שעליו הוא חושב לפני השינה הוא על אוכל. באופן דומה, כאשר הוא לומד למרות שהוא מנומנם ועייף, המסר שנחקק בתת - המודע שלו הוא שהנושא הזה באמת חשוב ומשמעותי עבורו. בנוסף, אליעד מביא תיאוריה שלפיה דווקא כשאדם ... בלבד. במצב מנומנם, האדם גם פחות מתנגד לרעיונות חדשים. אליעד נותן דוגמה לכך ואומר כי אם רוצים להחדיר למישהו מסר מסוים, הזמן הטוב ביותר לעשות זאת הוא דווקא לפני שהאדם נרדם. הסיבה לכך היא שבשלב של לפני השינה, המחסומים ... שהוא חושב עליה לפני שנרדם. באופן דומה, אם אדם מתעקש ללמוד נושא מסוים למרות עייפותו, הוא מעביר למוח שלו מסר חזק שהנושא הזה משמעותי לו באופן עמוק. איך עייפות תורמת להחדרת מסרים לתודעה? אליעד מסביר שהמצב של טרום - שינה הוא שלב שבו התודעה פחות עסוקה בלוגיקה ובמחשבות תובעניות אחרות. במצב זה, מסרים חדשים או מידע חדש יכול להיקלט בצורה עמוקה וישירה לתת - המודע. זהו שלב שבו האדם פחות ביקורתי ופחות ... הזה של נמנום ועייפות. לדוגמה, אם מישהו רוצה להפסיק הרגל מסוים או לאמץ הרגל חדש, כדאי לו לחזור על המסר הרצוי דווקא כשהוא מתקרב לשינה, כי במצב כזה המסר עוקף את המנגנונים הביקורתיים של ההכרה, וחודר ישירות לתת - המודע. בצורה זו, הלימוד הופך לאפקטיבי הרבה יותר בהטמעת תובנות עמוקות וחדשות. סיכום נקודות מרכזיות שהסביר אליעד כהן: לימוד במצב של עייפות מעיד על חשיבות הנושא ללומד, ולכן המסר נחקק עמוק יותר בתודעה. בזמן נמנום האדם פחות מוסח ופחות מתנגד למידע, מה שמקל על קליטת רעיונות חדשים. מצב של טרום - שינה הוא זמן אידיאלי להחדרת מסרים לתת - המודע, כיוון שמנגנוני הביקורת וההתנגדות של ההכרה נחלשים. לימוד תוך כדי עייפות יכול להגביר את ההבנה וההפנמה ... למרות העייפות מחדירה לתודעה שהנושא חשוב מאוד עבור הלומד. לימוד תוך כדי שינה האם כדאי ללמוד כשעייפים? איך להחדיר מסרים לתת - מודע? למה ללמוד לפני השינה? לימוד במצב נמנום