אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מסודר ✔הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
20:18הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
מהו סדר הלימוד הנכון ואיך להתחיל ללמוד בצורה נכונה?

אליעד כהן מסביר בהרצאה את הנושא המרכזי של סדר הלימוד הנכון וכיצד להתחיל ללמוד דברים בצורה מסודרת, ברורה ומובנת. תחילת ההסבר מתייחסת לשאלה המרכזית, האם באמת יש סדר מסוים ומדויק שבו נכון ללמוד, או האם כל דבר יכול להילמד ללא תלות בסדר ספציפי?

תחילה אליעד מסביר את הגישה הכללית, לפיה אין באמת חשיבות רבה לסדר הלימוד מכיוון שכל נושא הוא למעשה הקדמה לכל נושא אחר. הוא מדגים זאת באמצעות הספר "להיות אלוהים", שבו לטענתו, כל פרק בפני עצמו יכול להסביר את כל שאר הפרקים. עם זאת, אליעד מסייג ומסביר שיש היגיון טבעי מסוים המחייב ללמוד מושגים פשוטים לפני שניגשים למורכבים יותר, וזאת מפני שכל מושג מורכב מרעיונות או מושגים אחרים. כדוגמה לכך הוא מסביר, שאם רוצים להבין את המושג "להטיל ספק באופן מוחלט", חייבים קודם להבין מה זה "להטיל ספק" ומה זה "מוחלט". אי אפשר להבין מושג מסוים בלי להבין תחילה את המושגים שמהם הוא מורכב.

האם יש בכלל סדר לימוד מוחלט בדברים?

כדי להבהיר זאת עוד יותר, אליעד נותן דוגמה נוספת מתחום הזמן והמקום: אם מישהו מנסה להבין "מה היה לפני הזמן והמקום", ברור שהוא חייב להבין קודם את המושגים "זמן" ו"מקום". באותה מידה, אם רוצים להבין "מה הסיבה לרצון", חייבים להבין קודם מהו "רצון" ומהי "סיבה". הדוגמאות האלו מדגישות שלמרות שהכל יכול להיות הקדמה להכל, עדיין יש מושגים בסיסיים שחייבים להיות מובנים קודם.

הוא ממשיך ומסביר באמצעות דוגמה פרקטית: אם אדם רוצה להבין כיצד לטפל בחרדה, תחילה הוא חייב להבין מהו "טוב", מהו "רע", ומה המשמעות של "רצון". מכיוון שחרדה מוגדרת כמצב של פחד מפני "רע עתידי", אי אפשר להבין טיפול בחרדה בלי להבין תחילה מה משמעות המושגים הבסיסיים שמרכיבים אותה.

מהו הדבר הבסיסי והראשון שחייבים ללמוד?

אליעד כהן מסביר, שאמנם אפשר ללמוד כל מושג בנפרד, אבל האמת המוחלטת היא שיש סדר לימוד מדויק ואמיתי, כפי שיש במתמטיקה. כדוגמה, הוא מסביר שאי אפשר ללמוד את פעולת הכפל בלי להבין תחילה חיבור, ואי אפשר ללמוד חיבור בלי להבין מספרים, ואי אפשר להבין מספרים בלי להבין מה זה אחד ומה זה אפס, ומה ההבדל ביניהם. באופן דומה, הוא אומר שהבסיס ללימוד רוחני או פילוסופי הוא להבין קודם כל את ההבדל בין "יש" ל"אין". ההבנה הבסיסית של ההבדל בין "יש" לבין "אין" היא הדבר הכי יסודי והראשוני, והיא זו שמהווה את התשתית לכל לימוד נוסף.

הוא מדגיש שאם אדם מבין את הפרק הראשון, את ההבדל בין "יש לאין", הוא יבין גם את כל שאר הנושאים באופן מלא. ואם לא יבין זאת, הוא יתקשה להבין כל דבר אחר עד הסוף.

האם אפשר להתחיל מכל מקום שרוצים או חייבים להתחיל בהתחלה?

אליעד מתייחס לכך שיש אנשים שאינם מתחילים בהכרח מהבסיס, אלא לומדים בצורה מפוזרת או אקראית. הוא אומר שבסופו של דבר, אם האדם באמת ירצה להבין את הדברים לעומק, הוא ייאלץ לחזור לפרק הראשון, כלומר, להבנה הבסיסית של "מה ההבדל בין יש לאין". מי שלא יתחיל מהבסיס, אמנם יכול ללמוד הרבה דברים באופן חלקי, אבל לא יגיע להבנה מלאה ומוחלטת.

האם אפשר ללמוד נושא באופן מלא בלי ללמוד את הבסיס?

בהמשך, אליעד מסביר שלכאורה, אדם יכול ללמוד נושאים שונים כמו "בחירה חופשית", בלי להבין עד הסוף את ההבדל בין יש לאין. אך הוא מסביר שזאת אשליה, משום שכל נושא רוחני ופילוסופי בסופו של דבר תלוי בהבנת הבסיס. הוא משווה זאת למתמטיקה, שם כל פעולה, אפילו מתקדמת ביותר, נשענת בסופו של דבר על חיבור בסיסי של מספרים.

לדוגמה, אי אפשר להבין באמת את המשמעות של בחירה חופשית בלי להבין מהו "יש" ומהו "אין", מכיוון שהמושגים הבסיסיים ביותר משפיעים על ההבנה של מושגים מתקדמים.

האם ספרו של רבי נחמן מתאים לכולם?

אליעד מביא דוגמה נוספת מרבי נחמן מברסלב, על אנשים שטוענים שהספרים שלו "גבוהים" מדי עבורם. הוא מסביר שהבעיה אינה בספר עצמו, אלא בכך שאנשים לא מנסים מספיק. הוא אומר שהספרים של רבי נחמן מתאימים לכולם - כל אחד יכול להבין מהם משהו בהתאם לרמתו, וזה לא נכון להגיד שהספר "גבוה" או "נמוך" מדי.

האם אפשר ללמוד בצורה פרקטית בלי סדר?

אליעד מתייחס לבקשה ללמוד בצורה "פרקטית". הוא אומר שנכון, אפשר לקחת מושג מסוים, כמו "איך לטפל בחרדות", וללמוד רק את המושגים הבסיסיים הנחוצים לשם כך באופן חלקי. עם זאת, האדם לא יגיע להבנה מלאה, אלא יסתמך על אמונות או על הבנה חלקית בלבד.

הוא מסכם שבאופן אידיאלי ונכון, הלימוד צריך להיות מסודר ולהתחיל תמיד מהבסיס הכי עמוק ויסודי - מההבדל בין "יש" ל"אין". אבל כל עוד האדם לא בוחר בכך, הוא יכול ללמוד מכל נקודה שהיא, אך עליו לזכור שעד שלא יחזור לבסיס ויבין אותו, הוא לא יבין אף נושא עד הסוף.
רבי נחמן ללמוד בצורה מסודרת מסודר לשאול האמת האובייקטיבית חוסר ודאות האם יש הבדל בין יש לאין ללמוד בצורה נכונה עתיד מקום ללא זמן מה זה אחד איך להתחיל איך להתחיל להבין את עצמי איך ללמוד איך ללמוד בצורה מסודרת אין או יש אין ויש אין יש אין מיש באיזה סדר הכי נכון באיזה סדר הכי נכון ללמוד בצורה מסודרת האין והיש האם יש הבדל האם יש הבדל בין יש לאין הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים הבסיס של הלימוד היש והאין הכל הקדמות הכל הקדמות אל המכוון הקדמה הקדמות הקדמות אל המכוון התחלה יש או אין יש אין יש ואין יש מאין יש מיש להבדיל להבין להבין את עצמי להבין את עצמך להתחיל להתחיל להבין להתחיל להבין את עצמי לימוד לימוד נכון ללמוד ללמוד איך ללמוד ללמוד בצורה מסודרת ללמוד כיצד ללמוד למידה מאיפה מתחילים מסודר נקודת ההתחלה נקודת ההתחלה של הלימוד נקודת התחלה סדר הכי נכון ללמוד סדר הלימוד סדר הלימוד הנכון
סדר וארגון, מה זה סדר? מה זה להיות מסודר? ההגדרה של סדר, האם אני מסודר? איך להיות מסודר? מה זה חוסר סדר? איך לעשות סדר? האם זה מסודר? סדר סיבתיות ואקראיות, בן אדם מסודר, בית מסודר, סדר בבית, סדר בחיים, סדר בעבודה, חדר מסודר
סדר וארגון, מה זה סדר? מה זה להיות מסודר? ההגדרה של סדר, האם אני מסודר? איך להיות מסודר? מה זה חוסר סדר? איך לעשות סדר? האם זה מסודר? סדר סיבתיות ואקראיות, בן אדם מסודר, בית מסודר, סדר בבית, סדר בחיים, סדר בעבודה, חדר מסודר
... וארגון, מה זה סדר? מה זה להיות מסודר? ההגדרה של סדר, האם אני מסודר? איך להיות מסודר? מה זה חוסר סדר? איך לעשות סדר? האם זה מסודר? סדר סיבתיות ואקראיות, בן אדם מסודר, בית מסודר, סדר בבית, סדר בחיים, סדר בעבודה, חדר מסודר מה זה סדר וארגון? סדר וארגון מתייחסים למצב שבו כל דבר נעשה או מונח במקום ובזמן מסוימים מתוך סיבה ברורה, כלומר, יש סיבה מדוע הוא נמצא שם ולא במקום אחר. כאשר אנחנו ... או סתם כך, ללא היגיון או תוכנית. כיצד סיבתיות ואקראיות קשורות לסדר? סיבתיות היא היבט מרכזי במושג של סדר. כל דבר שנמצא במקום מסוים ובזמן מסוים מתוך סיבה מוגדרת נחשב למסודר. לעומת זאת, כאשר הדברים קורים סתם כך או ללא סיבה, הם מצביעים על אקראיות, שהיא ההפך מסדר. ההבנה שדבר הוא מסודר או לא מסודר מבוססת על ההבנה אם יש סיבה למה הוא נמצא במצב הזה או לא. מה ההבדל בין שולחן מסודר לשולחן מבולגן? נניח שיש על שולחן שלושה חפצים. כדי לדעת אם השולחן מסודר או לא, יש לשאול אם יש סיבה למה החפצים נמצאים במקום זה. אם כל חפץ נמצא במקום שנבחר מתוך שיקול או היגיון, השולחן יהיה מסודר. אם החפצים מונחים במקום שאין בו סיבה - למשל, אם היו צריכים להיות במקום אחר או אם הם מונחים סתם כך - אז השולחן יהיה מבולגן. כיצד מזהים אדם מסודר לעומת אדם לא מסודר? אדם מסודר יודע בדיוק מה הוא יעשה ביום, באיזה סדר, ולמה. כל פעולה שהוא עושה היא חלק מתוכנית מוגדרת, ויש לו סיבה ברורה למה הוא עושה כל דבר בסדר שבו הוא עושה אותו. אדם לא מסודר, לעומת זאת, קם בבוקר ללא תכנון, לא בטוח מה יעשה קודם או אחר כך, ולעיתים אף מבצע פעולות ללא סיבה ברורה. הוא לא מתכנן את היום בצורה מסודרת. דוגמאות להתנהלות מסודרת בחיי היומיום - שולחן עבודה: אדם מסודר יוודא שכל פריט על השולחן יש לו סיבה להימצא שם ובזמן הזה. אם לא ברור למה הפריט נמצא שם, זה מעיד על חוסר סדר. - חולצה: אם החולצה לובשה ללא סיבה מסוימת או אם אין הסבר ... יחד מנות שונות, יש לתכנן איזה מנה להכין קודם, מה להכין במקביל ומה אחר כך. אם לא עושים זאת בסדר, העבודה תתבצע באיטיות רבה ויתכן גם שנפלו טעויות. האם תמיד חייבים להיות מסודרים? לא תמיד חייבים להיות מסודרים בכל תחום, ולעיתים אפשר לפעול באופן ספונטני ואקראי. עם זאת, סדר וארגון הם חשובים בהצלחה במגוון תחומים. סדר מחשבתי הוא חשוב במיוחד, שכן הוא משפיע גם על תחושת האושר. הסיכום הכללי סדר וארגון מתייחסים לפעולות שמבוצעות מתוך סיבה ברורה. כשיש היגיון מאחורי כל פעולה, אנחנו יכולים לומר שאנחנו מסודרים. סדר פירושו עשיית דברים עם סיבה וחשיבה מוקדמת, ולא אקראיות או חוסר מחשבה. ככל שיש יותר סיבות לכל פעולה, אנחנו יותר מסודרים . להיות מסודר לא תמיד נדרש בכל דבר, אך בהצלחה ובחיים באופן כללי, סדר חשוב מאוד. סדר וארגון בחיי היומיום חוסר סדר ובלגן - יתרונות וחסרונות סיבתיות ואקראיות בקבלת החלטות שיפור ... בלגן, שמשמעותו לבצע או למקם דברים ללא כל סיבה או היגיון מוגדר. כיצד סיבתיות ואקראיות קשורות לסדר? כל פעולה או חפץ שנמצאים במקום ובזמן מסוימים מתוך סיבה ברורה נחשבים למסודרים. לעומת זאת, כאשר אין סיבה או היגיון, וכאשר הדברים מתבצעים במקרה או סתם כך, זה מעיד על אקראיות ועל חוסר סדר. מה מבדיל בין שולחן מסודר לשולחן מבולגן? אם על השולחן יש מספר חפצים, שולחן מסודר יוגדר ככזה שיש הסבר וסיבה מדוע כל חפץ נמצא במקום שלו, בזמן הזה ובצורה הספציפית הזו. אם החפצים מונחים במקרה, ללא סיבה מדוע הם פה ולא שם או מדוע הם בכלל על השולחן, הדבר מעיד על חוסר סדר. כיצד ניתן לזהות אדם מסודר לעומת אדם לא מסודר? אדם
אושר וסדר, להיות מסודר ומאושר, למה להיות מסודר כדי להיות מאושר? מה הקשר שבין סדר לאושר? סדר במחשבות, סדר בראש, סדר מחשבתי, חשיבה מסודרת, אופי מסודר, אושר מסודר, להיות מאושר ומסודר, ישוב הדעת, איך להיות מסודר? איך לעשות סדר?
אושר וסדר, להיות מסודר ומאושר, למה להיות מסודר כדי להיות מאושר? מה הקשר שבין סדר לאושר? סדר במחשבות, סדר בראש, סדר מחשבתי, חשיבה מסודרת, אופי מסודר, אושר מסודר, להיות מאושר ומסודר, ישוב הדעת, איך להיות מסודר? איך לעשות סדר?
... וסדר, להיות מסודר ומאושר, למה להיות מסודר כדי להיות מאושר? מה הקשר שבין סדר לאושר? סדר במחשבות, סדר בראש, סדר מחשבתי, חשיבה מסודרת , אופי מסודר, אושר מסודר, להיות מאושר ומסודר, ישוב הדעת, איך להיות מסודר? איך לעשות סדר? האם צריך להיות מסודר כדי להיות מאושר? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה האם על האדם להיות מסודר כדי להיות מאושר. אליעד פותח את ההרצאה בשאלה עקרונית: האם חייבים להיות מאושרים? הוא טוען שבסופו של דבר, אין חובה להיות מאושר, ואין חוק שמכתיב לאדם להיות במצב רגשי מסוים. השאלה המרכזית היא האם כדי להיות מאושר, האדם צריך להיות מסודר. המרצה מסביר את המושג אושר ללא תנאים. הוא מציין שלמהות האושר האמיתית היא היכולת להיות מאושר בלי קשר למצבים חיצוניים, כלומר, גם אם האדם מסודר וגם אם הוא לא מסודר, עדיין יהיה אפשרי להיות מאושר. אם יש תנאים לכך, הרי שהאושר אינו אושר אמיתי. אבל, כאשר אדם מחפש אושר אמיתי, הוא רוצה להגיע למצב שבו תמיד טוב לו, כלומר, שיכול להיות ... האם סדר בראש חשוב לאושר? כדי להשיג את המצב שבו תמיד נרצה את מה שקורה, אליעד מציע כי נדרש סדר בראש. לא משנה אם הבית שלך מבולגן, אך אם הראש שלך מסודר, תוכל להתמודד עם כל סיטואציה בצורה חכמה ומאורגנת. הסדר במחשבות הוא חיוני כדי לא לפספס סיבות או רעיונות, להבין את ההיגיון שמאחורי כל מחשבה ורצון. כל מחשבה צריכה להיות בהיגיון - האם מדובר בעובדה או בפרשנות, האם זה מחויב או אפשרי? כל סיבה או רצון חייבים להיות ברורים ומסודרים בראש. אם לא, זה סימן שהמחשבה אינה מסודרת. הסבר מעשי: למה אני חולה? כדוגמה לכך, אליעד מביא את המצב שבו אדם חושב שהוא חולה. אם הוא באמת חולה, הוא צריך להבין למה הוא חושב כך. האם זו תחושה שמבוססת על היגיון? האם יש סיבה לכך שהוא מאמין לכך? כשאדם לא מבין את ההיגיון של המחשבות והרגשות שלו, הוא לא מסודר בראש. מה קורה לאחר הגעת האושר? אחרי שמגיעים למצב של אושר אמיתי, כלומר, כשכל מה שקורה לא משנה לאדם אם טוב לו או לא, אז לא צריך להיות מסודר או מאורגן יותר. אולם, עד שמגיעים למצב הזה, צריך להיות מסודר לגמרי. כל מחשבה בראש צריכה להיות מנותחת ומסודרת עד לנקודת ההתחלה שלה - לא חייבים להיות מסודרים באופן פיזי או חיצוני, אך בראש חייב להיות סדר מוחלט. סיכום לסיכום, אליעד מסביר שמסודר בראש הוא הדרך להגיע לאושר אמיתי. המחשבות צריכות להיות מסודרות, כל סיבה צריכה להיות ברורה, וכל רצון צריך להיות מובנה. בסופו של דבר, סדר במחשבות הוא המפתח להגיע למצב שבו תמיד טוב לך, גם אם לא משנה לך אם אתה מסודר או לא. סדר וארגון אושר ללא תנאים חשיבה בהיגיון ניתוח סיבתיות איך להבין את עצמי האם צריך להיות מסודר כדי להיות מאושר? הפעם נסביר, האם צריך להיות מסודר כדי להיות מאושר? מה הקשר שבין סדר לבין אושר? האם בן אדם צריך להיות מסודר כדי להיות מאושר? קודם כל צריך לזכור שלא צריך להיות מאושר. מי אמר שצריך להיות מאושר? מי החליט שצריך להרגיש טוב? טוב, שזה כמובן נושא אחר, אבל בהנחה שבן אדם רוצה להיות מאושר, בהנחה שבן אדם אומר אני רוצה להרגיש טוב, האם הוא צריך להיות מסודר או לא? ניתן עוד זווית שצריך לזכור שללהיות מאושר פירושו להיות מאושר בלי תנאים. מה זה אומר להיות מאושר בלי תנאים? זה אומר שגם אם אתה מסודר וגם אם אתה לא מסודר , עדיין אתה מאושר. צריך לזכור שבסוף בן אדם שאומר אני רוצה להיות מאושר, מה שבעצם הוא רוצה זה להגיע למצב שטוב לו או שתמיד טוב לו, ובלי תנאים, כי אם זה עם תנאים זה לא אושר. אז להיות מאושר בלי תנאים פירושו שבין אם אתה מסודר ובין אם אתה לא
סדר וארגון, למה כדאי להיות מסודר? למה קשה להיות מסודר? איך להיות מסודר? יתרונות להיות מסודר, לסדר את החדר, לסדר את המחשב, לעשות סדר בחיים, סדר בעבודה, חוסר סדר במחשבות, חוסר סדר בראש, למה אני לא מסודר? יתרונות להיות מסודר
... וארגון, למה כדאי להיות מסודר? למה קשה להיות מסודר? איך להיות מסודר? יתרונות להיות מסודר, לסדר את החדר, לסדר את המחשב, לעשות סדר בחיים, סדר בעבודה, חוסר סדר במחשבות, חוסר סדר בראש, למה אני לא מסודר? יתרונות להיות מסודר למה כל כך קשה להיות מסודר? אליעד כהן מסביר שהקושי הגדול בלהיות מסודר נובע מכך שזה דורש מהאדם לפעול בצורה הגיונית ומחושבת. להיות מסודר משמעו לעבוד לפי סדר מסוים ולא באופן אקראי. אנשים רבים רגילים ... הסדר הזה מתבטא בכל תחום: בטלפון, בשולחן העבודה, בבית, במחשב, ואפילו בתוך הראש ובמחשבות שלהם. אדם לא מסודר פועל לפי רצון רגעי ללא מחשבה מוקדמת על תוצאות הפעולות שלו. לעומת זאת, מי שמנסה להיות מסודר חייב לעצור ולחשוב: איפה לשים את זה?, מה ההיגיון לשים את החפץ ... ההגיונית הזאת קשה משום שהיא מגבילה את החופש לפעול באופן אימפולסיבי וספונטני. מה היתרונות של להיות מסודר? למרות הקושי הראשוני והמאמץ שכרוך בלשמור על סדר וארגון, אליעד כהן מדגיש כי היתרונות של להיות מסודר הם משמעותיים מאוד. להיות מסודר הופך את החיים לפשוטים וקלים יותר. אדם מסודר יודע בדיוק היכן נמצא כל דבר. למשל, הוא לא צריך לבזבז זמן על ... של מסמך במחשב או פריט חשוב בבית. כל דבר נמצא במקומו, והוא מבין למה הוא שם אותו שם מלכתחילה. אדם מסודר מבין טוב יותר גם את עצמו ואת חייו. הוא מודע לסיבות שבגללן הוא ... קורה לו בכל רגע. סדר בראש ובמחשבות מאפשר לאדם לחיות חיים יותר מתוכננים וברורים. למה כל טיפת מאמץ להיות מסודר משתלמת? אליעד כהן מציין שכל טיפת מאמץ שאדם משקיע בלהיות מסודר חוזרת אליו עם ריבית והצמדה. למרות המאמץ הראשוני והקושי שבהתרגלות לפעול באופן מסודר, לאחר שהסדר הופך להרגל, החיים של האדם הופכים לנוחים הרבה יותר. ... ובקלות רבה יותר. סדר בחיים, בסביבת העבודה ובמחשבות משפר משמעותית את איכות החיים. כיצד ניתן להיות מסודר בחיים בפועל? אליעד כהן ממליץ לאנשים לפעול בצורה סיבתית ולא ... ומתחיל לפעול בצורה הגיונית וסיבתית, הוא מפתח יכולת להכניס סדר בכל תחומי חייו. לדוגמה, מי שרוצה להיות מסודר בחדר שלו, צריך להקדיש רגע לחשוב על מיקום הגיוני לכל פריט: ספרים, בגדים, ניירת או כלי כתיבה. מי שרוצה להיות מסודר במחשב, עליו לסדר תיקיות וקבצים באופן מאורגן, לפי נושאים או לפי ... נעימים ופשוטים. מה הקשר בין סדר במחשבות לסדר בחיים? אליעד כהן מבהיר כי סדר בחיים מתחיל בראש. כשהמחשבות מסודרות, גם החיים מסודרים. אדם שהמחשבות שלו מבולבלות ואקראיות, יתקשה מאוד להכניס סדר ... עושים ואת הסיבות שמניעות אותן. יש לבחון כל פעולה באופן מודע ולהחליט כיצד נכון לבצע אותה בצורה הגיונית ומסודרת. מי שמצליח לשמור על סדר פנימי, יוכל בקלות יחסית לשמור גם על ... לפעול לפי הסדר ולהכניס אותו לכל תחום בחיים: בסביבת העבודה, בבית, במחשב, בטלפון ובמחשבות. איך להיות מסודר? למה קשה להיות מסודר? יתרונות של סדר וארגון סדר במחשבות ובחיים איך לעשות סדר בבית? איך לסדר את המחשב? למה אני לא מסודר?
סדר וארגון, למה חשוב להיות מסודר? ללמד ילד להיות מסודר, אין ארוחות חינם, לכל דבר יש מחיר, להתרגל להיות מסודר, לסדר את החדר, לסדר את המיטה, לסדר את המחשב, לסדר את שולחן העבודה, סדר בארגון, סדר בעבודה, אופי של אדם מסודר
סדר וארגון, למה חשוב להיות מסודר? ללמד ילד להיות מסודר, אין ארוחות חינם, לכל דבר יש מחיר, להתרגל להיות מסודר, לסדר את החדר, לסדר את המיטה, לסדר את המחשב, לסדר את שולחן העבודה, סדר בארגון, סדר בעבודה, אופי של אדם מסודר
... וארגון, למה חשוב להיות מסודר? ללמד ילד להיות מסודר, אין ארוחות חינם, לכל דבר יש מחיר, להתרגל להיות מסודר, לסדר את החדר, לסדר את המיטה, לסדר את המחשב, לסדר את שולחן העבודה, סדר בארגון, סדר בעבודה, אופי של אדם מסודר למה כדאי לאדם להיות מסודר? אליעד כהן מסביר שלהיות מסודר משמעותו לסדר את המרחב הפיזי - חדר, ארון, בית, שולחן עבודה, ואף את המחשב האישי. הוא מתאר אדם מסודר כמי שלא משאיר דברים למועד מאוחר יותר, אלא מיד לאחר השימוש בכלים או בחפצים, דואג להחזיר אותם למקומם ולנקות את מה שהתלכלך. מהי הדרך הטובה ביותר להיות מסודר? אליעד כהן טוען שהדרך הטובה ביותר להיות מסודר היא לא לבלגן מלכתחילה. הוא מדגיש שהסדר נשמר כאשר האדם מסיים פעולה ומיד מנקה או מחזיר את הדברים למקומם. לדוגמה, אדם שמסיים לבשל במחבת יכול לשטוף ... לשטוף מיד, אבל בגדול העיקרון הוא ברור: להחזיר כל דבר למקומו מיד כשמסיימים איתו. מה הקשר בין להיות מסודר לבין ההבנה שלכל דבר יש מחיר? לפי אליעד כהן, אדם מסודר מבין שלכל פעולה או הנאה יש מחיר, ושום דבר לא מגיע בחינם. כאשר אדם אוכל או משתמש בחפץ, המחיר של ההנאה הוא החובה לסדר או לנקות אחרי כן. אדם שמבין את ... לכלוך ופריטים שלא הוחזרו למקומם, עד למצב כאוטי שמחייב טיפול מורכב בהרבה. מהן התוצאות של חיים לא מסודרים? כאשר האדם מתרגל לדחות פעולות של סדר, זה יוצר מצב בו הבית והסביבה הופכים למקום מבולגן בצורה קיצונית, מה שמביא להוצאות נוספות ולא מתוכננות של זמן ... אחרים. זה כמו אדם שנכנס למינוס בבנק כי הוא קונה ולא חושב על המחיר של הקניות מראש. מהו האופי של אדם מסודר לעומת אדם מבולגן? אליעד כהן מתאר שני טיפוסים: אדם מסודר: טיפוס מאוזן, בוגר ואחראי. הוא מבין שלכל פעולה יש השלכה, ומוכן לשלם את המחיר של הזמן והמאמץ הנדרש כדי לשמור על סדר וניקיון. אדם מבולגן: טיפוס שחי ... נהנה יותר בטווח הקצר אבל סובל הרבה יותר בטווח הארוך כאשר הבעיות מצטברות ומתפרצות. היתרון של אדם מסודר הוא יציבות, בעוד שאדם מבולגן חווה עליות וירידות קיצוניות, והוא יותר נתון למשברים. האם תמיד חייבים לסדר כל דבר? אליעד כהן מדגיש שלא תמיד חייבים ... ממקומם, עדיף לסדר מיד לאחר השימוש כדי לחסוך טרחה גדולה יותר בעתיד. כיצד ללמד ילד או עובד להיות מסודר? אליעד כהן ממליץ ללמד ילדים או עובדים להיות מסודרים על ידי המחשה ברורה שיש מחיר לכל פעולה שהם מבצעים. אם ילד משחק במשחק, הוא חייב להחזיר את הצעצוע למקום מיד לאחר מכן. אם העובד משתמש בציוד, הוא ... אלה ילמדו אותם שאי אפשר ליהנות בלי לקחת אחריות על התוצאות של הפעולות שלהם. מה היתרונות בלהיות אדם מסודר? היתרונות בלהיות אדם מסודר לפי אליעד כהן הם: יציבות נפשית ורגשית - אדם מסודר הוא מאוזן יותר, פחות נתון למצבי לחץ קיצוניים. יעילות - סביבת עבודה מסודרת תורמת לפרודוקטיביות גבוהה יותר, ולחיסכון בזמן ובמאמץ. שליטה על החיים - אדם מסודר שולט במרחב שלו ולכן מרגיש שיש לו שליטה גדולה יותר על חייו. בסיכום דבריו, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של הטמעת ההבנה שכל פעולה דורשת מחיר, וכאשר אנשים מתרגלים להיות מסודרים , החיים שלהם נעשים קלים ומאוזנים יותר. למה חשוב להיות מסודר? איך לחנך ילד לסדר? מה המחיר של בלגן בבית? איך לשמור על שולחן עבודה מסודר? למה כדאי להחזיר דברים למקומם מיד? איך חושב אדם מסודר? למה כדאי להיות מסודר? למה טוב להיות מסודר? לסדר את החדר, לסדר את הבית, להחזיר חפץ למקום, לשטוף כלים אחרי האוכל, לשים כל דבר במקום, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע, לכל פעולה יש השלכה, לכל פעולה יש תוצאה, איך לשמור על הסדר? איך להיות מסודר? איך לחשוב בצורה מסודרת? למה צריך להיות
חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית
חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית
... איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית מה הקשר בין סדר לבין חשיבה איטית וחשיבה מהירה? חשיבה איטית היא תוצאה ישירה של חוסר סדר במחשבות. ... מהי התשובה הנדרשת ומהן המסקנות אליהן אנחנו אמורים להגיע. לדברי אליעד, חשיבה מהירה אינה סתם עניין של קצב אלא בעיקר של ארגון פנימי יעיל של המידע בראש. ככל שהמחשבות מסודרות וברורות יותר, כך קל יותר להגיע לעומק העניין בצורה מהירה. לדוגמה, אם החדר שלנו מסודר , נוכל למצוא דברים במהירות ובקלות. לעומת זאת, בחדר מבולגן נבזבז זמן ואנרגיה על חיפוש חפצים. כך בדיוק עובדת המחשבה שלנו: אם הכל מסודר, ברור לנו מיד היכן נמצא כל רעיון, כל מחשבה, ומה עלינו לעשות בכל רגע נתון. האם חשיבה מהירה יכולה להיות עמוקה? לפי ... כן. למעשה, חשיבה מהירה וחשיבה עמוקה אינן סותרות זו את זו, אלא משלימות. כדי להעמיק בנושא מסוים חייבים להגיע מהר לנקודה המרכזית של אותו נושא. אם המחשבות מפוזרות ולא מסודרות, אי אפשר בכלל להתחיל להעמיק, כי האדם לא באמת מבין מה אומרים לו ולא מצליח לעקוב אחרי הנושא המרכזי. איך ספרים ... למרוח את הקורא עם מידע לא רלוונטי, אלא לתת לו בדיוק את הכלים הדרושים לו כדי ליצור סדר ברור ויעיל בראש. אליעד משווה את זה לסדר פיזי בבית או בסביבה האישית - כשדברים מסודרים, המוח שלנו מתפקד בצורה חלקה ומהירה יותר. כיצד סדר קשור לספונטניות? בניגוד למה שנהוג לחשוב, אליעד מבהיר שסדר דווקא מאפשר ספונטניות. אדם שאינו מסודר מתקשה להיות ספונטני משום שאין לו יכולת להחליט החלטות מהירות - הוא לא יודע בדיוק מה הוא רוצה, מה הוא צריך, ומה חשוב לו. לעומת זאת, אדם מסודר יודע במהירות בדיוק מה הוא רוצה או יכול לעשות, ולכן יכול להחליט החלטות מהירות ולהיות ספונטני בצורה אפקטיבית הרבה יותר. האם חייבים להיות מסודרים בכל התחומים? לא. אליעד מסביר שלא חייבים להיות מסודרים בכל תחומי החיים, אלא רק בתחומים החשובים באמת. לדוגמה, אפשר להיות מבולגן לחלוטין בעניינים לא משמעותיים כמו סדר ... לו, החיים שלו יתנהלו בצורה איטית ומבולבלת, ללא יכולת אמיתית לקבל החלטות נכונות ומהירות. איך עודף סדר משפיע על האדם? אליעד מציין גם את הסכנה שבעודף סדר: אם אדם יהיה מסודר מדי, הוא עלול להיתקע ולא להיות מסוגל להתקדם בכלל. כל החלטה תהפוך למסורבלת כי הוא ינסה לסדר ולהבין כל פרט עד הסוף. ... טובות ומהירות חייבים לדעת מה חשוב לנו ומה פחות. אם אין לנו סדר בראש לגבי מה חשוב ומה לא, לא נוכל באמת לדעת להחליט אם משהו טוב לנו או לא, או מה מתאים לנו או לא. כשהראש מסודר וברור לנו מה המטרות שלנו, ההחלטות הופכות לפשוטות וקלות יותר, כי אנחנו יכולים לבדוק מיד האם מה שאנחנו מתלבטים ... אני סובל מהחוסר קשב והריכוז שלך. עכשיו תסתכל אני דוגמה טובה באופן יחסי אפילו באופן מאוד זה לחשיבה מהירה, אמרת חשיבה איטית אז יש חשיבה מאוד מהירה, למה? כי יש לי בראש מסודר, יש לי סדר בראש אם מישהו אומר משהו יש לי מסודר מה השאלה מה התשובה, מה המסקנה זה מה זה, עכשיו זה על ידי תרגולים. עכשיו אני מסביר לך עוד פעם חשיבה איטית נובעת מחוסר סדר, בן אדם לא למד איך ללמוד, לא למד איך להבין דברים עכשיו מה שאני בעצם אומר שבן אדם יכול לפתח מחשבה מהירה, איך לפתח חשיבה מהירה? על ידי שהוא מתחיל להיות מסודר, לא מסודר בלעשות ריצות הוא חי בצורה מסודרת, הוא אוכל בצורה מסודרת, הוא מסדר את החדר בצורה מסודרת, יש לו היגיון הוא מסדר את הקבצים במחשב בצורה מסודרת, אתה מבין יש לו סדר אז הסדר נותן לך עכשיו אפשרות יותר מהר להבין מה רצו ממך. ש: אבל אפשר לחשוב לעומק בחשיבה מהירה? אליעד: כן זה אותו דבר, למה? כי כדי להעמיק במשהו אתה צריך מהר מאוד להגיע לעומק אבל אם אתה לא מסודר אתה גם לא מבין מה אמרו ואתה גם לא יכול להעמיק וזה סיפור. עכשיו הדבר הכי טוב בשביל לעשות סדר במחשבות זה הספרים שיש ... מבין זה לא למרוח אותך כי יש ספרים שמורחים אותך, מספרים לך מריחות מפה מריחות משם עושים לך עוד יותר בלאגן, זה ספר שמסדר לך בדיוק כמו שאמרתי לך על הרעב אני הולך לעבוד מסודר, זה כי אני לא רוצה להיות רעב, אוקי אני רעב זה אומר שאני חושב שלהיות רעב זה לא טוב יש סדר בראש אתה מבין הראש מסודר, אתה יודע שאתה מסודר אתה מבין יותר מה קורה כי אין לך בלאגן בראש. זה כמו לדוגמה נגיד שאתה רוצה לרוץ מפה לשם עכשיו אם בדרך הכל פנוי אז ... בראש הוא מבולבל אז הוא לא מצליח להתרכז, לא מצליח להבין, לא מצליח להעמיק, לא מצליח לחשוב, בשורה התחתונה מילת המפתח זה סדר זאת מילת המפתח. מה אתה מבין? ש: שצריך להיות מסודר אם בן אדם מסודר אז הוא יותר מהיר. אליעד: מה זה אומר? אני אתן לך עוד דוגמה, נגיד שיש לך בארון בגדים עכשיו אם הארון מסודר אז אתה יותר מהר מוצא את הבגדים אבל אם הארון מבולגן אתה אומר איפה שמתי את זה ואיפה זה נמצא, זה טוב לי זה לא טוב לי עדיף שיהיה מסודר. נגיד שאתה רוצה לצאת מהבית לדוגמה ועכשיו אתה מתחיל איפה שמתי את המפתחות, איפה שמתי את הפלאפון, איפה שמתי למה זה איטי? כי בן אדם לא מסודר אבל אם יש סדר מסודר, מפתחות שם זה שם, זה פה זה ככה, אם יש סדר אז זה עובד יותר מהר. עכשיו כדי להיות
הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, העולם מסודר, העולם לא מסודר, לכל מסודר יש מסדר, לכל נברא יש בורא, לכל סדר יש מסדר, לעולם יש מסדר, מציאות אלוהים, מי ברא את העולם? האם יש אלוהים?
... שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, העולם מסודר, העולם לא מסודר, לכל מסודר יש מסדר, לכל נברא יש בורא, לכל סדר יש מסדר, לעולם יש מסדר, מציאות אלוהים, מי ברא את העולם? האם יש אלוהים? האם סדר בעולם ... סדר מוגדר כדבר שאדם חווה אותו ככזה, כלומר, זוהי חוויה סובייקטיבית, ואינה בהכרח אובייקטיבית. אנשים רואים דברים במציאות, מזהים בהם היגיון, וחושבים שזה מסודר. אך אליעד טוען שייתכן שהסדר שאנו חווים הוא למעשה אקראי לגמרי, ורק התודעה שלנו מפרשת את האקראיות כסדר. הוא נותן דוגמה של ... זורקים קובייה מיליוני פעמים, באופן סטטיסטי סביר שבתוך מיליארד הפעמים תיפול הקובייה ברצף פעמים רבות על אותו מספר. מי שיתבונן בכך מהצד עלול לחשוב שהקובייה מסודרת ומישהו סידר את זה. אבל בפועל זו רק הסתברות אקראית לחלוטין. כלומר, אפשר לראות סדר במשהו שהוא למעשה אקראי. האם חוסר סדר בעולם מוכיח שאין אלוהים? בהמשך, אליעד כהן עוסק גם בטענה ההפוכה: אם סדר מוכיח שיש מסדר, אז האם חוסר סדר מוכיח שאין מסדר? הוא מסביר שישנם הרבה דברים שנראים בלתי מסודרים בעולם, כמו אבנים מפוזרות בצורה אקראית. לכן, אם ניקח את ההיגיון שלפיו לכל סדר יש מסדר, אז באופן דומה, אם רואים דברים שאינם מסודרים, האם זה מוכיח שאין מסדר? הוא מדגיש שכדי להבין את השאלה הזו, צריך שוב להגדיר מהו סדר. ייתכן שהכל אקראי, או שהסדר אינו סדר אמיתי אלא רק פירוש שלנו. אפילו אם מניחים שקיים סדר אמיתי בעולם, עדיין ייתכן שהוא לא בהכרח נוצר על ידי מישהו ספציפי. האם עולם מסודר לגמרי זקוק בכלל למסדר? אליעד כהן מציין נקודה נוספת וחשובה: אם נניח שיש סדר אמיתי, מוחלט, כזה שתמיד היה קיים ואף פעם לא השתנה, מדוע בכלל שיהיה צורך במסדר? הוא נותן דוגמה של חדר מסודר: אם אתה רואה חדר מסודר, ואתה יודע שהחדר תמיד היה מסודר ואף פעם לא היה מבולגן, אז לא חייב להיות מישהו שסידר אותו. במצב כזה, הסדר הוא מצב טבעי שלא צריך להסביר. הוא מדגיש את הרעיון, שמסדר נדרש רק כאשר יש מצב של חוסר סדר קודם לכן. אם משהו היה תמיד מסודר ואף פעם לא היה אחרת, אין סיבה לטעון שיש מסדר. המסדר נכנס לתמונה רק כשצריך להפוך משהו מחוסר סדר לסדר. האם הטיעון לכל נברא יש ... את הבורא עצמו? אם התשובה היא שהבורא לא נברא, אפשר באותה מידה לטעון שהעולם לא נברא. הטיעון הזה לא מחויב המציאות והוא אינו הוכחה חד - משמעית. האם המציאות מסודרת או אקראית? אליעד כהן מציג את ההבנה שהמציאות נראית מסודרת בגלל שהאדם מחפש סדר והיגיון. אנשים רואים משמעות וסיבתיות בעולם כי כך נוח להם להרגיש ביטחון, כדי לא לחיות בפחד מפני האקראיות ... מדוע אנשים מתעקשים לחשוב שיש מסדר? אליעד כהן מסביר שהרצון להאמין במסדר או באלוהים נובע פעמים רבות מהרצון של האדם לחוש ביטחון ושליטה. אדם שמאמין שהעולם מסודר חש שיש משמעות לחייו, שיש תכלית ושהדברים לא אקראיים. זאת הסיבה שאנשים מתקשים לקבל אפשרות שהכל אקראי לחלוטין, כי זה מאיים על ... הטיעונים הללו הם לא מוחלטים ולא מספקים הוכחה חד - משמעית לא לקיום אלוהים ולא לאי - קיומו. השאלה נותרת פתוחה. האם יש אלוהים? מי ברא את העולם? האם העולם מסודר? האם יש בורא לעולם? האם לכל סדר יש מסדר? האם המציאות אקראית? האם אלוהים קיים? ...
לכל מסודר יש מסדר, האם העולם אכן מסודר או אקראי? האם העולם חכם או טיפש? האם יש בורא מסדר לעולם?
לכל מסודר יש מסדר, האם העולם אכן מסודר או אקראי? האם העולם חכם או טיפש? האם יש בורא מסדר לעולם?
... מסודר יש מסדר, האם העולם אכן מסודר או אקראי? האם העולם חכם או טיפש? האם יש בורא מסדר לעולם? האם עולם מסודר מעיד בהכרח על קיומו של מסדר? אנשים רבים טוענים שאם העולם שלנו נראה מסודר, חכם ומתוחכם, זו הוכחה לכך שיש מי שיצר אותו. הטענה המרכזית הזו נפוצה מאוד בקרב רבנים ומטיפים, שאומרים כי העולם לא יכול להיות כל כך מסודר במקרה. אליעד כהן מציג את הגישה הזו ומתחיל לדון בשאלה הבסיסית, האם באמת העולם מסודר? האם העובדה שמשהו נראה מסודר, באמת מעידה על קיומו של מסדר אינטליגנטי? מה ההבדל בין ערימת גרוטאות לציור במוזיאון? ... כלשהי. האם באמת קיימים סדר וחוסר סדר בעולם? אליעד מסביר כי התחושה של סדר או חוסר סדר בעולם היא סובייקטיבית לגמרי, ותלויה בשכל האנושי. האדם מחליט שמשהו מסוים הוא מסודר כי הוא מצליח לראות בו דפוסים חוזרים, היגיון פנימי או תועלת. מנגד, דברים שבהם האדם לא רואה דפוס או תועלת, הוא מגדיר כלא מסודרים. אך לפי אליעד, אם היה לאדם שכל גדול בהרבה מהשכל האנושי, למשל פי פציליון, הוא היה ... וזמן, בהכרח כל האפשרויות וכל הצירופים האפשריים יקרו. הוא מדגים זאת דרך זריקת קובייה או רצף מספרים: אם יש אינסוף אפשרויות ואינסוף הזדמנויות, אז בהכרח ייווצרו רצפים מסודרים לגמרי, כמו המספרים מאחד עד מאה ברצף. לכן, העולם שלנו - עם כל החוקיות והסדר שלו - ... הכרח לוגי לקיומו של מסדר, אלא רק תחושה אינטואיטיבית וסובייקטיבית של האדם. האם קיום אי - סדר מוכיח שאין מסדר? אליעד הופך את הטיעון הרבני הפופולרי שאומר שאם העולם מסודר, יש מסדר, וטוען את ההיפך: אם יש דברים בעולם שנראים לא מסודרים, אולי זה דווקא אומר שאין מסדר כלל. הרבנים יטענו כנגדו שהאדם פשוט לא מבין את התחכום ... הנקודה: אם יש דברים שאנחנו לא מבינים את התחכום שלהם, אז אולי גם הדברים שאנחנו חושבים שאנחנו מבינים - בעצם לא באמת מובנים לנו. אם יש מסדר לעולם, אז גם הדברים הלא מסודרים כביכול אמורים להיות מתוחכמים, רק שהאדם לא מבין את התחכום שלהם. האם העולם מתוחכם או פשוט? בשורה התחתונה, אליעד מסכם בכך שהמחשבה שהעולם הוא מתוחכם ומסודר, ולפיכך חייב להיות מסדר לעולם, היא רק אשליה שנובעת ממגבלת השכל האנושי. אילו השכל של ... סדר וחוסר סדר היא עניין אישי, סובייקטיבי לחלוטין, ואין בה שום הוכחה לוגית לקיומו של מסדר או בורא לעולם. סיכום הרעיון המרכזי הטיעון של אליעד כהן הוא שהמסקנה שהעולם מסודר או מתוחכם, ולכן חייב להיות לו מסדר, היא שגויה מהיסוד. כל מה שנראה לנו כסדר או תחכום ... שלנו לגבי סדר או חוסר סדר נובעת אך ורק ממגבלות התפיסה האנושית. לפיכך, אין שום הוכחה אמיתית או הכרח לוגי לקיומו של בורא או מתכנן אינטליגנטי לעולם. האם העולם באמת מסודר? האם יש הוכחות לקיום אלוהים? מי סידר את העולם? האם המציאות אקראית או מתוכננת? האם ...
להצליח ולהיות מסודר, סדר ארגון והצלחה, למה חשוב להיות מסודר כדי להצליח בחיים? סדר וארגון מפתח להצלחה, ארגון סדר יום, חוסר סדר וארגון בעבודה, תכונות אופי להצלחה, איך להצליח בחיים? מחקרים על סדר וארגון, סדר והצלחה, התייעלות ארגונית
להצליח ולהיות מסודר, סדר ארגון והצלחה, למה חשוב להיות מסודר כדי להצליח בחיים? סדר וארגון מפתח להצלחה, ארגון סדר יום, חוסר סדר וארגון בעבודה, תכונות אופי להצלחה, איך להצליח בחיים? מחקרים על סדר וארגון, סדר והצלחה, התייעלות ארגונית
... ולהיות מסודר, סדר ארגון והצלחה, למה חשוב להיות מסודר כדי להצליח בחיים? סדר וארגון מפתח להצלחה, ארגון סדר יום, חוסר סדר ... תכונות אופי להצלחה, איך להצליח בחיים? מחקרים על סדר וארגון, סדר והצלחה, התייעלות ארגונית למה חשוב להיות מסודר כדי להצליח בחיים? אליעד כהן מדבר בהרצאה זו על החשיבות של סדר ... כי אושר אמיתי הוא מצב של תחושת שלמות שמתרחש ללא תנאים חיצוניים, כלומר, אדם יכול להיות מאושר גם אם הוא לא מסודר. אושר כזה נקרא אושר בלי תנאים, שהוא אושר שאינו תלוי בשום דבר ... הצלחה סיבתית היא דרך שבה אדם מבצע פעולות מסוימות שמובילות לתוצאה ברורה. כל פעולה קשורה ליעד מסוים, ואדם מסודר מגדיר מטרות ותוכנית פעולה כדי להשיגן. האם אפשר להצליח בלי סדר ... מה קורה כשאין סדר יום? החיים ללא סדר יכולים להוביל לפיזור מחשבות והתמקדות במטרות לא ברורות. אדם שאינו מסודר לא מגדיר סדר עדיפויות, וכך הוא לא מסוגל להשיג מטרות מדויקות. כאשר ... המשימות, לוודא שהן מבוצעות בהתאם לתוכנית, ולהתאים את התהליך לפי הצורך. חשוב להכיר בכך שככל שהאדם יותר מסודר, כך הסיכוי שלו להצליח בהשגת מטרותיו הספציפיות גדל. סיכום לסיכום, ... את חשיבות הסדר והארגון בחיים להצלחה. מי שמעוניין להצליח בהשגת מטרות ברורות ומוגדרות צריך להפעיל סדר יום מסודר, להתמקד במטרות סיבתיות ולא אקראיות, ולפעול באופן עקבי ומדויק. ... תלוי בתנאים חיצוניים. אם המטרה היא להרגיש טוב בשלמות בכל מצב, לא נדרש סדר או ארגון מיוחד. אפשר להיות לא מסודרים לגמרי ובכל זאת לחוות אושר מלא. אושר כזה מוגדר כאושר בלי תנאים, ... זו הדרך השכיחה והאמינה יותר. להגיע להישגים מוגדרים וספציפיים באמצעות פעולות ברורות, סדר יום, תוכנית מסודרת וחשיבה קדימה. כך, במקום לסמוך על מזל, מבררים מראש מה רוצים, ... פרטים. ניתוח תקלות ותיקונים: בדיקה מתמדת אם דברים עובדים לפי התוכנית, והיערכות בהתאם לתוצאות. ככל שמישהו מסודר יותר, כך הוא מסוגל להגיע למטרות מוגדרות בדיוק רב יותר. לעומת זאת, ... אחר התוכנית: להיצמד לסדר הפעולות ולבדוק אם הוא עובד, ובמידת הצורך לשנות ולעדכן. מי שלא מוכן להתאמץ ולהיות מסודר, יכול כמובן לנסות להצליח בצורה אקראית, אבל הסיכוי נמוך בהרבה. לעומת זאת, בנאדם מסודר, שיודע מה עליו לעשות לפני מה, ומשקיע בבדיקת האפשרויות ובתכנון ...
הבית לא מסודר, לא מרוצה מעצמי, סידור הבית, חוסר סיפוק בחיים, הצבת מטרות, עמידה ביעדים, להיות מרוצה מעצמך, לא עומד במטרות, לבצע משימות, קונפליקט, חוסר סיפוק רגשי, מטרות ויעדים
הבית לא מסודר, לא מרוצה מעצמי, סידור הבית, חוסר סיפוק בחיים, הצבת מטרות, עמידה ביעדים, להיות מרוצה מעצמך, לא עומד במטרות, לבצע משימות, קונפליקט, חוסר סיפוק רגשי, מטרות ויעדים
... לא מסודר, לא מרוצה מעצמי, סידור הבית, חוסר סיפוק בחיים, הצבת מטרות, עמידה ביעדים, להיות מרוצה מעצמך, לא עומד במטרות, לבצע משימות, ... אבל מרגישים שהם לא מצליחים לעמוד בהן. הוא מתאר תהליך נפוץ שבו אדם מציב לעצמו מטרות שונות, למשל לסדר את הבית, אך מגלה שהבית נשאר לא מסודר. האדם חש תסכול, אי - סיפוק ואף הלקאה עצמית בשל חוסר העמידה במטרות שלו. מה באמת גורם לתחושת חוסר הסיפוק בחיים? לפי אליעד, הקונפליקט שאדם חווה נובע מכך שיש בו זמנית שתי מחשבות מנוגדות בתודעתו. מצד אחד, האדם חושב ומאמין שעדיף שהבית יהיה מסודר. הוא חווה בראשו את המציאות הרצויה של הבית המסודר, הוא מדמיין אותה, ומאמין שהיא טובה יותר מהבית הלא מסודר. מצד שני, הוא חווה במציאות הנוכחית את הבית כשהוא לא מסודר. התנגשות בין שתי חוויות אלה מייצרת בתוכו סבל וקונפליקט פנימי. אליעד מדגים את הרעיון באמצעות משפטים פשוטים: אני רוצה שהבית יהיה מסודר. הבית אינו מסודר. הבעיה נוצרת מכך שהאדם מחזיק בשתי אינפורמציות סותרות אלה. הוא מאמין בעדיפות המציאות שבה הבית מסודר, ומצד שני הוא חווה כל הזמן את הבית הלא מסודר במציאות, דבר שגורם לו לתחושת אי - נוחות רגשית. איך לפתור את הקונפליקט הפנימי ולצאת מתחושת התסכול? אליעד טוען שכדי לפתור את הבעיה, האדם חייב להגיע להבנה ברורה ומדויקת של הקונפליקט. עליו להבין שמקור הסבל הוא לא בכך שהבית אינו מסודר, אלא בכך שהוא מחזיק בשתי מחשבות סותרות בו זמנית: אני רוצה שהבית יהיה מסודר והבית לא מסודר. הקושי הוא לא רק בכך שיש מציאות לא מסודרת, אלא בעיקר בקונפליקט המחשבתי בין הרצוי למצוי. הוא מסביר בצורה מפורטת, שאילו האדם היה באמת ובתמים רוצה אך ורק שהבית יהיה מסודר - כל כולו, בלי שום ספקות - אזי הוא לא היה מסוגל אפילו להחזיק בתודעתו את האפשרות שהבית אינו מסודר. במילים אחרות, אם הרצון שלו היה מוחלט ושלם, הוא לא היה מסוגל לחיות בשלום עם מחשבת הבית הלא מסודר. עצם העובדה שהוא מסוגל להכיל בתוכו את שתי האפשרויות (גם מסודר וגם לא מסודר) מוכיחה שהרצון שלו אינו מוחלט. מדוע המחשבה אני לא עושה מספיק חוזרת על עצמה? אליעד מתאר גם את הנטייה האנושית להלקאה עצמית, ... חד - משמעית וברורה לגבי מה הוא באמת רוצה. אליעד ממחיש זאת בעזרת דוגמה פשוטה: אם אדם מגיע למסקנה פנימית חד - משמעית שהבית חייב להיות מסודר, הוא פשוט יסדר אותו ללא שום מחשבה נוספת או תסכול. אם הוא מסוגל להמשיך לחיות בבית לא מסודר, סימן שהוא עדיין לא החליט באופן סופי וחד - משמעי שזו אכן בעיה. איך נכון לשאול את עצמי שאלות כדי לפתור בעיות בחיים? אליעד ... לחוות אותו במציאות הפנימית שלו, גם אם בפועל זה עדיין לא מתממש במציאות החיצונית. מכאן נוצר הפער בין החוויה הפנימית (אני חווה את הבית המסודר) לבין המציאות החיצונית (הבית אינו מסודר). הפער הזה בדיוק הוא שגורם לסבל, כי האדם חי בשתי מציאויות סותרות. למה חשוב להגדיר את הקונפליקט באופן מדויק? אליעד מבהיר ...
חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך הילדים, בית נקי, ניקיון אצל ילדים
חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך הילדים, בית נקי, ניקיון אצל ילדים
... קודם כל, לגרום לילד להאמין שבית נקי ומסודר הוא מצב רצוי וטוב עבורו באופן אישי. זה שלב הכרחי, כי אם הילד לא ישתכנע בכך, הוא לא ישתף פעולה מרצונו, אלא רק מכפייה או פחד - דבר שלא יעיל לאורך זמן. לאחר שהילד מבין שבית נקי ... דברים בבית, להבהיר לו שאם הבית היה מסודר הוא היה מוצא הכל בקלות רבה יותר. איך אפשר לשכנע את הילד שהבית יהיה מסודר גם בלי תשלום כספי? אליעד מסביר שהשכנוע באמצעות כסף הוא פתרון לטווח קצר ולא מומלץ כפתרון קבוע. הוא מדגיש שבסופו של דבר, לילדים יש מטרות אישיות משלהם. המטרה היא לגרום לילדים ... אישי. לדוגמה, הילד יתלהב מזה שהבית מסודר כי כך יותר נוח לו לשחק, למצוא את הדברים שלו, ולהתנהל בצורה נעימה יותר ביום - יום. הוא מציע לתת לילדים תחומי אחריות מוגדרים בצורה נעימה ומדורגת, כדי שיתרגלו לרעיון שכל אחד ... התלהבות ושביעות רצון בכל פעם שהבית מסודר, הילד יתחיל לאמץ את הגישה הזו בעצמו. בסיום דבריו, אליעד מסביר שתהליך זה דורש סבלנות והתמדה. פתרונות מהירים כגון עונשים או שוחד כספי אינם מומלצים, כיוון שהם לא משנים את ... לוקח אחריות או שהוא יוודא שהחדר יהיה מסודר, מה חשוב לך יותר? ש: אחריות. אליעד: אוקי אז בואי נגדיר אני רוצה לגרום לילד שלי לקחת יותר אחריות מה זה אומר עבורך לגרום לילד לקחת יותר אחריות? ש: זה אומר שאם הוא לקח משהו ... ש: חשכו עיניי מהמקום הטוב ראיתי בית מסודר למופת יותר טוב ממה שהמנקה מביאה לי את הבית הייתי בהלם טוטאלי. אליעד: ובדקת מתחת לספה ראית שהכל זה? ש: לא תקשיב שטפו ניקו מתחת לספה לא השאירו כלים בכיור ילדים אני מדברת איתך ... מקרה שלב ראשון גורמים לו לחשוב שבית מסודר זה יותר טוב מבית לא מסודר, לפני מי אחראי קודם כל שפה בראש ישב לו וואלה בית צריך להיות נקי בית חייב להיות נקי, מאוד כדאי שבית יהיה נקי מאוד חשוב שבית יהיה נקי קודם כל ולכן אמא מנקה לא משנה מה אבל קודם ... רוצה לעשות את מה שהוא צריך עושים מסודר. אז שלב ראשון מה אנחנו עושים מה את רוצה שהם יהיו באופן כללי יותר מודעים לניקיון וסדר בבית זאת ההגדרה? ש: אחת מהן. אליעד: לא כדוגמה לא את לא מצפה שהם באמת ינקו וישטפו וזה ... ש... לגרום להם לחשוב ש...? ש: בית מסודר זה בית טוב. אליעד: נכון איך עושים את זה? ש: אני יכולה לבוא אליהם כשהבית מסודר ולשאול אותם אם כיף לכם כשזה מסודר. אליעד: לא, למה כי אם את אומרת כיף לכם יכול להיות שגם לא כיף לא זה בסדר השאלה אם הוא קולט מראש את המהלך הבא אז בוא תסדר בבקשה, לא זה בסדר לנו אנחנו מסתדרים. ש: את יכולה במקום ... נתחיל בזה שהטריטוריה של הילד תהיה מסודרת, נכון את מסכימה איתי יש את האזורים של הבית ויש את האזורים של הילד האם לילד יש אינטרס שהאזור שלו יהיה מסודר נגיד לדוגמה שהוא בא לחדר ואומר אני לא מוצא איפה זה, איפה ששמת אתה רוצה לדעת איפה זה תסדר לדוגמה אני סתם נותן דוגמה קודם כל להראות לו, את צריכה עכשיו להתחיל לנהל פנקסנות איזה ... תראה אנחנו צריכים שהבית יהיה יותר מסודר ואז ככה וככה, איזה דברים טובים יוצאים להם מזה שהבית מסודר נגיד שיש לו מקום לשחק שהוא מוצא את הדברים יותר בקלות איזה דברים טובים זה נותן לילד. אוקי אני אתן לך דוגמה אפילו נגיד כשהילד אומר אני רוצה לאכול את אומרת לו אבל אין צלחות כל ... כל פעם ליצור לו התניה אתה רוצה לאכול מסודר בבקשה צריך לשטוף את הכלים הוא צריך מזלג אדרבה מישהו צריך לשטוף את מבינה, סתם דוגמה לבדוק מה הדברים בשוטף ביומיום שהילד יתחיל להעריך איפה הסדר והניקיון משרתים אותו. הבנו את ... תזכרי שהילד לא אמור לרצות שהבית יהיה מסודר מאותן סיבות שאת רוצה שהבית יהיה מסודר אל תנסי לשכנע את הילד לסדר את הבית כי את רוצה כי את רוצה זה אינטרס מאוד חלש וגם האינטרסים שלך הם לא האינטרסים שלו יש לו את האינטרסים שלו, את מבינה אחרי ששכנענו אותו שהוא חושב מהאינטרסים שלו שזה טוב שהבית יהיה מסודר מה השלב הבא? ש: שירצה. אליעד: לא עכשיו הוא כבר רוצה הוא כבר מתחיל להגיד אמא שטפת כלים, יש כלים לאכול את צריכה להביא אותו למצב שהוא אומר אמא תגידי יש כלים נקיים שאפשר לאכול ... ליהנות סתם כדוגמה. צריך בקיצור לשבת מסודר זאת מערכת אמונות שמתפעלת את הבן אדם, לראות מה הם מאמינים שגורם להם לא לרצות לסדר במה הם צריכים להאמין כדי שיגרום להם לרצות לסדר ולהתחיל סעיפים איך אני משכנעת אותם שככה, אני ... לסדר כייף לי לסדר, גם אם זה היה מסודר הייתי מסדרת עוד פעם אז הילד עוד יכול להגיד כן גם אני רוצה לסדר עוד למרות שזה מסודר אבל אם את בתחושה משדרת טוב שהמנקה תנקה מה את משדרת לילד שלסדר זה אסון שאוי ואבוי אם הוא יסדר כי תראה איך אמא שלו שונאת לסדר. ש: לא אני לא חושבת שזה. אליעד: אל תגידי לא חושבת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מסודר, למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מסודר, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן אישי קואצ'ינג, מטפל הוליסטי בתחום מסודר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2695 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 14:16:31 - wesi1