אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סדר הלימוד הנכון ✔הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
20:18הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
מהו סדר הלימוד הנכון ואיך להתחיל ללמוד בצורה נכונה?

אליעד כהן מסביר בהרצאה את הנושא המרכזי של סדר הלימוד הנכון וכיצד להתחיל ללמוד דברים בצורה מסודרת, ברורה ומובנת. תחילת ההסבר מתייחסת לשאלה המרכזית, האם באמת יש סדר מסוים ומדויק שבו נכון ללמוד, או האם כל דבר יכול להילמד ללא תלות בסדר ספציפי?

תחילה אליעד מסביר את הגישה הכללית, לפיה אין באמת חשיבות רבה לסדר הלימוד מכיוון שכל נושא הוא למעשה הקדמה לכל נושא אחר. הוא מדגים זאת באמצעות הספר "להיות אלוהים", שבו לטענתו, כל פרק בפני עצמו יכול להסביר את כל שאר הפרקים. עם זאת, אליעד מסייג ומסביר שיש היגיון טבעי מסוים המחייב ללמוד מושגים פשוטים לפני שניגשים למורכבים יותר, וזאת מפני שכל מושג מורכב מרעיונות או מושגים אחרים. כדוגמה לכך הוא מסביר, שאם רוצים להבין את המושג "להטיל ספק באופן מוחלט", חייבים קודם להבין מה זה "להטיל ספק" ומה זה "מוחלט". אי אפשר להבין מושג מסוים בלי להבין תחילה את המושגים שמהם הוא מורכב.

האם יש בכלל סדר לימוד מוחלט בדברים?

כדי להבהיר זאת עוד יותר, אליעד נותן דוגמא נוספת מתחום הזמן והמקום: אם מישהו מנסה להבין "מה היה לפני הזמן והמקום", ברור שהוא חייב להבין קודם את המושגים "זמן" ו"מקום". באותה מידה, אם רוצים להבין "מה הסיבה לרצון", חייבים להבין קודם מהו "רצון" ומהי "סיבה". הדוגמאות האלו מדגישות שלמרות שהכל יכול להיות הקדמה להכל, עדיין יש מושגים בסיסיים שחייבים להיות מובנים קודם.

הוא ממשיך ומסביר באמצעות דוגמה פרקטית: אם אדם רוצה להבין כיצד לטפל בחרדה, תחילה הוא חייב להבין מהו "טוב", מהו "רע", ומה המשמעות של "רצון". מכיוון שחרדה מוגדרת כמצב של פחד מפני "רע עתידי", אי אפשר להבין טיפול בחרדה בלי להבין תחילה מה משמעות המושגים הבסיסיים שמרכיבים אותה.

מהו הדבר הבסיסי והראשון שחייבים ללמוד?

אליעד כהן מסביר, שאמנם אפשר ללמוד כל מושג בנפרד, אבל האמת המוחלטת היא שיש סדר לימוד מדויק ואמיתי, כפי שיש במתמטיקה. כדוגמה, הוא מסביר שאי אפשר ללמוד את פעולת הכפל בלי להבין תחילה חיבור, ואי אפשר ללמוד חיבור בלי להבין מספרים, ואי אפשר להבין מספרים בלי להבין מה זה אחד ומה זה אפס, ומה ההבדל ביניהם. באופן דומה, הוא אומר שהבסיס ללימוד רוחני או פילוסופי הוא להבין קודם כל את ההבדל בין "יש" ל"אין". ההבנה הבסיסית של ההבדל בין "יש" לבין "אין" היא הדבר הכי יסודי והראשוני, והיא זו שמהווה את התשתית לכל לימוד נוסף.

הוא מדגיש שאם אדם מבין את הפרק הראשון, את ההבדל בין "יש לאין", הוא יבין גם את כל שאר הנושאים באופן מלא. ואם לא יבין זאת, הוא יתקשה להבין כל דבר אחר עד הסוף.

האם אפשר להתחיל מכל מקום שרוצים או חייבים להתחיל בהתחלה?

אליעד מתייחס לכך שיש אנשים שאינם מתחילים בהכרח מהבסיס, אלא לומדים בצורה מפוזרת או אקראית. הוא אומר שבסופו של דבר, אם האדם באמת ירצה להבין את הדברים לעומק, הוא ייאלץ לחזור לפרק הראשון, כלומר, להבנה הבסיסית של "מה ההבדל בין יש לאין". מי שלא יתחיל מהבסיס, אמנם יכול ללמוד הרבה דברים באופן חלקי, אבל לא יגיע להבנה מלאה ומוחלטת.

האם אפשר ללמוד נושא באופן מלא בלי ללמוד את הבסיס?

בהמשך, אליעד מסביר שלכאורה, אדם יכול ללמוד נושאים שונים כמו "בחירה חופשית", בלי להבין עד הסוף את ההבדל בין יש לאין. אך הוא מסביר שזאת אשליה, משום שכל נושא רוחני ופילוסופי בסופו של דבר תלוי בהבנת הבסיס. הוא משווה זאת למתמטיקה, שם כל פעולה, אפילו מתקדמת ביותר, נשענת בסופו של דבר על חיבור בסיסי של מספרים.

לדוגמה, אי אפשר להבין באמת את המשמעות של בחירה חופשית בלי להבין מהו "יש" ומהו "אין", מכיוון שהמושגים הבסיסיים ביותר משפיעים על ההבנה של מושגים מתקדמים.

האם ספרו של רבי נחמן מתאים לכולם?

אליעד מביא דוגמה נוספת מרבי נחמן מברסלב, על אנשים שטוענים שהספרים שלו "גבוהים" מדי עבורם. הוא מסביר שהבעיה אינה בספר עצמו, אלא בכך שאנשים לא מנסים מספיק. הוא אומר שהספרים של רבי נחמן מתאימים לכולם - כל אחד יכול להבין מהם משהו בהתאם לרמתו, וזה לא נכון להגיד שהספר "גבוה" או "נמוך" מדי.

האם אפשר ללמוד בצורה פרקטית בלי סדר?

אליעד מתייחס לבקשה ללמוד בצורה "פרקטית". הוא אומר שנכון, אפשר לקחת מושג מסוים, כמו "איך לטפל בחרדות", וללמוד רק את המושגים הבסיסיים הנחוצים לשם כך באופן חלקי. עם זאת, האדם לא יגיע להבנה מלאה, אלא יסתמך על אמונות או על הבנה חלקית בלבד.

הוא מסכם שבאופן אידיאלי ונכון, הלימוד צריך להיות מסודר ולהתחיל תמיד מהבסיס הכי עמוק ויסודי - מההבדל בין "יש" ל"אין". אבל כל עוד האדם לא בוחר בכך, הוא יכול ללמוד מכל נקודה שהיא, אך עליו לזכור שעד שלא יחזור לבסיס ויבין אותו, הוא לא יבין אף נושא עד הסוף.
הבדלה פחד מפני לרצון איך להבין היש והאין איך לטפל מהו סדר הלימוד הנכון מימד הזמן הוא אומר ש המקום והזמן הקדמות איך להתחיל איך להתחיל להבין את עצמי איך ללמוד איך ללמוד בצורה מסודרת אין ויש אין יש אין מיש אם יש הבדל בין יש לאין באיזה סדר הכי נכון באיזה סדר הכי נכון ללמוד בצורה מסודרת האין והיש האם יש האם יש הבדל האם יש הבדל בין יש לאין הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים הבסיס הבסיס של הלימוד היש והאין הכי נכון הכי נכון ללמוד הכל הקדמות הכל הקדמות אל המכוון הקדמה הקדמות הקדמות אל המכוון התחלה יש אין יש הבדל יש הבדל בין יש הבדל בין יש לאין יש ואין יש מאין יש מיש להבדיל להבין להבין את להבין את עצמי להבין את עצמך להתחיל להתחיל להבין להתחיל להבין את עצמי לימוד לימוד נכון ללמוד ללמוד איך ללמוד בצורה מסודרת למידה מאיפה מתחילים מהו הבסיס של הלימוד מהו סדר הלימוד הנכון מהי נקודת ההתחלה של הלימוד מסודר נקודת ההתחלה נקודת ההתחלה של הלימוד נקודת התחלה סדר הכי נכון ללמוד סדר הלימוד סדר הלימוד הנכון
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
... עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? הדיון מתחיל בסיפור אישי שבו השואלת שואלת שאלות לגבי מהות היש והאין. היא מנסה להבין את טבע המציאות על ידי חקירה של מושגים כמו שולחן והמהות של היש. במהלך החקירה היא מגיעה לתובנה שאין הבדל בין יש לאין, אך בו זמנית יש גם הבדל בין יש לאין. זה יוצר תחושת בלבול וחוסר ... צורות, אך כאשר הגעת לאין - שהוא המהות עצמה - אין צורך להמשיך ולשאול מה המהות של האין. כיצד ההבנה של אחדות היש והאין מתבטאת בחיי היומיום? השואלת תוהה האם עליה להשליך את ההבנה הזו על כל היבטי חייה. אליעד בודק אם היא באמת חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית שלה. הוא מציע ... היא מציינת שההבנה שלה הייתה חזקה יותר אתמול מאשר היום, ואליעד מסביר שזה מעיד על כך שהיא עדיין מבחינה בין יש לאין, כלומר, היא מבחינה בין חוויית אתמול לבין חוויית היום - דבר הסותר את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין. איך ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? אליעד ממליץ לבדוק כל הזמן את ההנחה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם לבדוק את האפשרות ההפוכה - שאולי דווקא כן יש הבדל. הוא נותן דוגמה על אדם הסובל מכאב גב, שמומלץ לו לבדוק האם יש הבדל בין כאב לאי - כאב, ובנוסף, אם אדם ... משנה. מדובר באיזון שבו האדם חווה את שני ההפכים בו זמנית. איך להגיע לחוויה של האחדות? כדי לחוות את האחדות בין יש לאין, אליעד מציע את הפעולות הבאות: לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין? לבדוק גם את ההפך - האם אולי כן יש הבדל? לחבר את ההבנה השכלית אל החוויה ... שבו כל דבר - קטן כגדול - נתפס כבעל אותה משמעות. הוא נותן דוגמה נוספת: כאשר אדם חווה כאב, עליו לבדוק האם באמת יש הבדל בין כאב לאי - כאב. אך גם ... לו או שאולי יש לו משהו שהוא לא מבחין בו. כיצד לבדוק אם באמת חווים את האחדות? אליעד מציין שאם אדם טוען שאין הבדל בין יש לאין, עליו לבדוק האם הוא באמת חווה את ... או שאולי יש לו הבדל שהוא לא מודע אליו. המטרה בסופו של דבר היא להגיע למצב שבו האדם לא רק מפסיק להבדיל בין יש לאין, אלא גם להפך - הוא חווה דברים קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים. מהי אחדות המציאות? איך חווים את האחדות בין יש לאין? האם יש הבדל בין יש לאין? מהם ההפכים באחדות? מהי הארה רוחנית? איך להטיל ספק בהבנה שלך? מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? השיחה מתחילה בסיפור אישי של ... את טבע המציאות על ידי חקירה מעמיקה של מושגים כמו שולחן והמהות של היש. במהלך התהליך היא הגיעה לתובנה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם שיש הבדל בין יש לאין - מה שהוביל אותה לתחושת ... יש ריבוי צורות, אך כאשר מגיעים לאין, שהוא המהות עצמה, אין צורך להמשיך ולשאול מה המהות שלו. כיצד ההבנה של אחדות היש והאין מתבטאת בחיי היומיום? השואלת תוהה האם עליה להשליך את ההבנה הזאת על כל היבטי חייה. אליעד בוחן אם היא אכן חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית שלה. הוא מציע ... היא מציינת שההבנה שלה הייתה חזקה יותר אתמול מאשר היום, אליעד מצביע על כך שזה מעיד על כך שהיא עדיין מבדילה בין יש לאין. כלומר, היא מבחינה בין חוויית אתמול לבין חוויית היום - דבר הסותר את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין. איך ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? אליעד ממליץ לבדוק כל הזמן את ...
יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות
יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות
יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות מה קורה אחרי שמגיעים להארה? האם יש הבדל בין יש לאין? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלת ההבדל בין יש לאין, ובודק מה קורה אחרי שמגיעים להארה או לאושר. הוא עורך דיון מעמיק בנוגע למושגים של נפרדות ואחדות, ולמה לא תמיד ברור אם יש באמת הבדל בין הדברים או לא. במהלך ההרצאה, הוא מציג דיאלוגים ושאלות שמאתגרות את הקהל לחשוב על הפערים בין תפיסות שונות של העולם. מהו ההבדל בין יש לאין? מה השפעת ההארה על תפיסת העולם? אליעד מתאר את הדרך בה תופסים אנשים את הקיום, את תחושת העושר ואת ההשפעה של הארה רוחנית על תפיסת העולם. הוא ... או אם ישנו מקום לשאלות ולספקות, גם אם הגענו למסקנה שהכל נכון ושאין הבדל. למעשה, אליעד מראה כי כשהאדם מגיע להכרה שאין הבדל, הוא מתחיל להבין כי הוא לא בהכרח יודע את כל התשובות, ויכול להיות שאינו מצליח להתאים את המחשבות שלו למציאות החיצונית. במהלך ההרצאה, אליעד מסביר שהדרך בה אנחנו מבינים ... אם אנחנו נמשיך לחפש את השאלות הנכונות, נוכל אולי להבין יותר, אך עדיין נצטרך להתמודד עם המתח הפנימי שבין תפיסות שונות של העולם. הבדל בין יש לאין הארה רוחנית ההבדל בין טוב ורע שלמות והשלמה פנימית נפרדות ואחדות האם יש הבדל בין דברים? ההבנה של העולם בתפיסות שונות ...
תקיעות עצמית, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, נפרדות נצחית, אחדות ההפכים, דבר והיפוכו, מהות וצורה, אחדות המהות והצורה, מחוייב או אפשרי, מהות או צורה, שום דבר לא משנה
תקיעות עצמית, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, נפרדות נצחית, אחדות ההפכים, דבר והיפוכו, מהות וצורה, אחדות המהות והצורה, מחוייב או אפשרי, מהות או צורה, שום דבר לא משנה
... עצמית, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, נפרדות נצחית, אחדות ההפכים, דבר והיפוכו, מהות וצורה, אחדות המהות והצורה, מחוייב או אפשרי, מהות או צורה, שום דבר לא משנה מהי התקיעות העצמית ומהו הקשר בין יש ואין? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בנושאים פילוסופיים עמוקים, אשר מטרתם להביא את המאזין להבין את הפער בין המציאות החיצונית למציאות הפנימית ... כמו מהו יש ומהו אין? אליעד מציין כי אין בעצם הבדל אמיתי בין יש ואין. המוח האנושי יוצר הבחנות כמו רוצה ולא רוצה או יש ואין, אך למעשה כל תחושה כזו אינה בהכרח נפרדת או אמיתית כפי שהיא נתפסת. הדברים הם לא כפי שהם נראים לנו, וההבדל ביניהם הוא לעיתים אשליה. זהו עיקרון של חיבור בין עקרונות הפנימיים של מהות וצורה. מהות וצורה: האם יש הבדל ביניהם? אליעד מתאר את המהות והצורה כעקרונות שונים של אותה מציאות. המהות היא היסוד הפנימי והבסיסי של כל דבר, ואילו הצורה היא הדרך שבה ... אבל אם נתבונן על הזמן בצורה מעמיקה, נגלה שאין לו קיום מוחלט. האם יש הבדל בין יש לאין? בסופו של דבר, אליעד כהן חוזר לשאלה המרכזית: האם באמת יש הבדל בין יש ואין? הוא מסביר כי המוח שלנו כל הזמן עושה הבחנות כאלה, אך אם נסתכל לעומק, נגלה שאין הבדל מוחלט בין יש לאין. המהות של כל דבר לא תלויה בהפרדה הזו, אלא במצבים המנטליים שבהם אנו חיים. יש משהו שמחבר את כל הדברים מעבר למראה החיצוני, וזהו הקשר האמיתי של המהות, אשר לא תלויה בזמנים, מרחקים או אפילו בהבחנות בין יש ואין. מהות וצורה האם יש הבדל בין יש לאין? אחדות והיפוכים האם הזמן קיים? מהי התקיעות העצמית? מהי התקיעות העצמית ומהו הקשר בין יש ואין? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מדבר על רעיונות עמוקים וטרנסצנדנטליים הקשורים לתפיסת המציאות וההבנה הפנימית שלנו. אחת מהנושאים המרכזיים ... כמו מהו יש ומהו אין? אליעד מציין שאין בעצם הבדל אמיתי בין יש ואין, אלא הכל תלוי בפרספקטיבה שממנה אנו בוחנים את המציאות. הוא מציין שלפעמים המוח שלנו יוצר תחושות של רוצה ולא רוצה או יש ואין, אך בפועל, כל תחושה כזו אינה בהכרח נפרדת או אמיתית כפי שהיא נתפסת. מהות וצורה: האם יש הבדל ביניהם? בהמשך, אליעד עוסק גם בשאלות מהותיות יותר כמו מהו הדבר האמיתי? ומהי צורתו? הוא טוען שמהות וצורה הם שני היבטים שונים של אותה ... אליעד מדבר על כך שלפעמים אנו עשויים לחשוב שהכל אחד, אבל למעשה יש הבדל בין דברים מסוימים. הוא טוען כי אפילו כשאנחנו אומרים הכל אחד, אנו בעצם מתייחסים רק למהות של הדברים ולא לצורתם. כל הדברים נראים לנו ... רק מושג שמדמה שינוי, ואין לו קיום מוחלט מחוץ לניסיון האנושי. האם יש הבדל בין יש לאין? בסופו של דבר, אליעד חוזר לשאלה המרכזית שהוצגה בתחילת ההרצאה - האם באמת יש הבדל בין יש לאין? הוא מסביר כי המוח שלנו כל הזמן עושה הבחנות כאלה, אבל אם נסתכל לעומק, נגלה שאין באמת הבדל מוחלט. מהות היא דבר שאינו תלוי בהפרדה בין יש לאין, אלא יותר במצבים המנטליים שבהם אנו חיים. מהות וצורה האם יש הבדל בין יש לאין? אחדות והיפוכים האם הזמן קיים? מהי התקיעות העצמית? ...
לטפל בפחד, להעלות את היראה לשורשה, ליקוטי מוהרן ח"א טו, לטפל בחרדה, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות ההפכים, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, למה יש פחד? למה יש חרדה?
לטפל בפחד, להעלות את היראה לשורשה, ליקוטי מוהרן ח"א טו, לטפל בחרדה, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות ההפכים, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, למה יש פחד? למה יש חרדה?
... בפחד, להעלות את היראה לשורשה, ליקוטי מוהרן חא טו, לטפל בחרדה, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות ההפכים, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, למה יש ... שליטה, אלא שהפחד עצמו הוא שנראה כגורם לאי - שליטה. מהם עקרונות העבודה עם פחד בראי של אחדות ההפכים? אליעד מתאר את עקרון אחדות ההפכים, שמוביל אותנו להבנה שאין הבדל בין יש לאין. רעיון זה מרחיב את תפיסת הפחד בכך שהוא מתאר את הפחד ... האמונה בנפרדות של דברים. לדוגמה, אם אדם רואה את עצמו כמבודד וגורם לפחדים, הוא לא מבין שבמהות כל הדברים יש אחדות. כל פחד נובע ממקום של חוסר הבנה של האחדות שבין יש לאין. כשאדם מצליח להבין ולהפנים את האחדות הזאת, הוא מפסיק ... אם אדם מפחד ממצב מסוים, הוא צריך להבין שאין הבדל בין מצבים של פחד וחרדה, משום שבסופו של דבר הם נובעים מאותה סיבה - תפיסה לא נכונה של המציאות. מה המשמעות של אין הבדל בין יש לאין בנוגע לפחד? המשמעות של אין הבדל בין יש לאין היא שהאדם נוטה להתפשט פחדים מכיוון שהוא תופס את ... לשחרור מפחדים אליעד מציע לעבוד על כמה עקרונות עיקריים כדי להשתחרר מהפחדים. ראשית, יש להבין את שורש הפחד ולחבר את היראה לשורש שלה. שנית, על האדם להאמין שאין הבדל בין יש לאין, ולהפנים את האחדות שבין כל הדברים. שלב נוסף הוא ...
מהות וצורה למתקדמים, תורת ההפכים, הפוך על הפוך, ההפך של האחדות, האחדות היא נפרדות, סוד הנפרדות, להגיע לנפרדות, להבדיל בין יש לאין, סוד ההפכים, יש הבדל בין יש לאין, להבדיל בין מהות לצורה
מהות וצורה למתקדמים, תורת ההפכים, הפוך על הפוך, ההפך של האחדות, האחדות היא נפרדות, סוד הנפרדות, להגיע לנפרדות, להבדיל בין יש לאין, סוד ההפכים, יש הבדל בין יש לאין, להבדיל בין מהות לצורה
... וצורה למתקדמים, תורת ההפכים, הפוך על הפוך, ההפך של האחדות, האחדות היא נפרדות, סוד הנפרדות, להגיע לנפרדות, להבדיל בין יש לאין, סוד ההפכים, יש הבדל בין יש לאין, להבדיל בין מהות לצורה מהי תורת ההפכים, ומה הסוד של מהות וצורה? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו בהרחבה את נושא תורת ... את המהות (מה שחשוב באמת בחיים) בתור משהו חסר משמעות וצורני בלבד, ובכך לאבד את האפשרות לחיות חיים מלאים ומספקים. מה זה אומר להבדיל בין יש לאין, ואיך זה קשור לתורת ההפכים? הבדלה בין יש לאין היא אחת הנקודות המרכזיות בתורת ההפכים של אליעד. ביום - יום אדם בדרך כלל לא מבדיל בין יש לאין, ולכן הוא נתקע בנקודת מבט אחת שגורמת לו לסבל. אליעד מסביר את התהליך באמצעות דוגמה של ילד שאומר שאין הבדל בין לגעת באש או במים. כמובן שיש הבדל, אבל מנקודת מבט אחרת, מנקודת מבט מוחלטת, באמת אין הבדל בין הדברים, כי הכל אחדות. המורכבות נוצרת כאשר האדם נמצא במצב ... הבדל. כדי להשתחרר מכך, האדם צריך להיות מסוגל לחשוב על אין באופן ממשי, לא רק כהיפך של יש אלא כדבר ממשי בפני עצמו. כאשר הוא יצליח להבדיל בין יש לאין באמת , הוא ישתחרר לחלוטין מהתלות במחשבות שמייצרות סבל. מדוע סובלים אלו שלא מבדילים בין אפשרי למחויב? אליעד מבהיר שאנשים ... המטרה הסופית של תורת ההפכים של אליעד היא להגיע למצב שבו האדם חווה את המהות האינסופית של המציאות ומצליח להפריד לחלוטין בין מהות לצורה, בין יש לאין, בין אפשרי למחויב, ולהגיע לשחרור מוחלט מסבל. הדרך לכך היא תמיד הטלת ספק: להטיל ספק במה שנראה מחויב, ולהטיל ספק גם בספק ... כאשר האדם מגיע למצב שבו הוא מסוגל לתפוס במחשבתו את המהות, את האין, את האינסוף, הוא חופשי באמת. מהות וצורה מהי תורת ההפכים? איך להבדיל בין יש לאין? למה חשוב להבדיל בין אפשרי למחויב? איך לפתח גמישות מחשבתית? האחדות היא נפרדות? האם באמת אין הבדל בין דבר להפכו? ...
למתקדמים, הארה רוחנית, שלמות מוחלטת, להיות אלוהים, תודעה של אלוהים, לא לדעת כלום, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות מוחלטת, מה זה רשימו? מה זה רצוא ושוב? להיכלל באין סוף
למתקדמים, הארה רוחנית, שלמות מוחלטת, להיות אלוהים, תודעה של אלוהים, לא לדעת כלום, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות מוחלטת, מה זה רשימו? מה זה רצוא ושוב? להיכלל באין סוף
... הארה רוחנית, שלמות מוחלטת, להיות אלוהים, תודעה של אלוהים, לא לדעת כלום, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות מוחלטת, מה זה רשימו? מה זה רצוא ושוב? להיכלל באין סוף מהי תודעה של אלוהים וכיצד אפשר להגיע ... חווה שלמות מוחלטת, מצב של אי - ידיעה מוחלטת, שבו הוא לא יודע דבר כלל. במצב הזה, אין שום הבדל בין יש לאין, ואין משמעות למושגים עצמם, מפני שאין שום צורה להיאחז בה. מדובר על חוויה שבה כל הגדרה, כל מחשבה וכל מושג ... כזה מאבד את היכולת להבדיל בין דברים, מכיוון שמבחינתו אין משמעות לאף מושג. מה זה אומר שאין הבדל בין יש לאין? כשאליעד אומר שאין הבדל בין יש לאין, הוא מתכוון לכך שמצד האמת המוחלטת, לא קיימת שום הפרדה ביניהם. לדוגמה, אדם יכול להסתכל על שני כיסאות ... אם יש ברז אחד בלבד, אי אפשר לשאול איזה ברז לבחור, מכיוון שזה אותו ברז. כך, כשאומרים שאין הבדל בין יש לאין, הכוונה היא שבחוויה העמוקה ביותר, הכל הוא אותה מהות אחת חסרת צורה וחסרת הבדל. אם אין הבדל, מדוע אנו עדיין ... האדם חווה אחדות מוחלטת ואי - ידיעה מוחלטת, וכשהוא חוזר למצב של שוב, הוא חוזר אל המציאות שבה יש הבדלים ומושגים. רשימו הוא המושג המתאר את הרושם שנשאר באדם לאחר שחזר מהחוויה של האחדות המוחלטת. לדוגמה, אדם שחווה את ... ידיעה מוחלטת הוא מצב שבו האדם לא יכול לדעת דבר באופן מוחלט, ואפילו את הדבר הבסיסי ביותר - ההבדל בין יש לאין - הוא כבר לא יודע. במצב זה, האדם אינו יכול להוכיח או לאשר שום דבר, כי אין שום נקודת אחיזה. אי - ידיעה ... אצלו שום חיסרון כלל. מנקודת המבט של האינסוף אין שום צורך להגשים או לממש דבר, מפני שאין כלל הבדל בין יש לאין. מה זה רשימו? מה זה רצוא ושוב? איך מגיעים להארה רוחנית? מה זה אי - ידיעה מוחלטת? מהי תודעה של אלוהים? ...
הנחות יסוד, חוקי הפיזיקה, למה המציאות ככה? לחקור את המציאות, להבין את המציאות, להבין את החיים, להבין את עצמך, למה החוקים ככה? יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין
הנחות יסוד, חוקי הפיזיקה, למה המציאות ככה? לחקור את המציאות, להבין את המציאות, להבין את החיים, להבין את עצמך, למה החוקים ככה? יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין
... להבין את המציאות, להבין את החיים, להבין את עצמך, למה החוקים ככה? יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין מהן הנחות יסוד וכיצד הן משפיעות על ההבנה שלנו את המציאות? אליעד כהן פותח את ההסבר במונח הנחות יסוד, אותן הוא מגדיר כדברים שאנחנו מתבססים עליהם באופן ... כמו האם אתה חושב?, האם אני קיימת?, או האם יש הבדל בין יש לאין?, מתבססות תמיד על הנחות יסוד. אליעד מסביר כי הרעיון של הבנת המציאות לעומקה כרוך בבדיקת אותן הנחות יסוד. לדבריו, כדי להגיע לאמת המוחלטת, יש ... של אנשים שמנסים להבין את המושג אין הבדל בין יש לאין? אליעד מתייחס לטעות נפוצה שאנשים עושים כאשר הם אומרים הבנתי שאין הבדל בין יש לאין. לדבריו, מי שאומר את המשפט הזה עדיין מבחין בין יש הבדל לאין הבדל, ולכן הוא לא באמת הבין שאין הבדל. הוא מסביר שכאשר אדם מבין שאין הבדל, הוא כבר לא יכול להבדיל בין יש לאין, ולכן הוא כלל לא יכול לומר הבנתי שאין הבדל. אליעד מדגיש שהמשפט הזה הוא משפט חסר משמעות לחלוטין משום שהוא סותר את עצמו. מה הדרך הנכונה לחקור את המציאות לפי ... המציאות לעומק? מדוע המציאות כפי שהיא? יש הבדל בין יש לאין? איך להבין את עצמי? למה חוקי הפיזיקה כאלה? מה המשמעות של ככה זה? ...
תהליך הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה
תהליך הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה
... הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה למה קשה להתמיד בתהליך הלימוד של אליעד כהן? אחת השאלות המרכזיות שעולות בתהליך הלימוד של אליעד כהן היא מדוע אנשים לא מצליחים להתמיד בתהליך הלמידה מתחילתו ועד סופו. אליעד מסביר שהבעיה המרכזית אינה נעוצה בשיטת הלימוד עצמה, אלא במגבלות של הלומד. לדבריו, אנשים מתחילים לחקור, מגיעים למקום קשה ומורכב, מתעייפים, מאבדים ריכוז, ואומרים לעצמם שאין להם כוח להמשיך. לדוגמה, כאשר מישהו מנסה ... ממליץ שכאשר חקירה שכלית נעצרת, יש לבדוק נושאים נוספים וקרובים, וכך לשפר את היכולת הכוללת לחקור. מה לעשות כשלא רואים תוצאות בתהליך הלימוד? בעיה נוספת שאליעד מדגיש היא שהרבה אנשים מרגישים שהם משקיעים מאמץ גדול אך לא רואים תוצאות ברורות. לטענתו, פעמים רבות אנשים מתוסכלים כי הם מתמקדים בתוצאות מיידיות ולא ... לשתות מים: אף שהמטרה (שתיית מים) פשוטה לכאורה, כיוון שהאדם נמצא במדבר, המאמץ למצוא מים יכול להיות עצום. כך קורה לפעמים גם בתהליך הלימוד - המטרה יכולה להיראות פשוטה, אך בגלל התנאים או מצב האדם, המאמץ הנדרש יכול להיות גדול במיוחד. האם אליעד כהן פורש מתהליך הלימוד עם התלמידים? אחד התלמידים מעלה טענה שאליעד כהן כביכול פורש מתהליך הלימוד באמצע, כאשר הוא אומר לתלמיד תבדוק בעצמך או תחקור לבד. אליעד מסביר שהוא מעולם לא פורש מהתהליך. לדבריו, הוא שולח את האדם לבדוק לבד כאשר הוא רואה שהתלמיד מנסה להתקדם ... הסתמך על אמונה עיוורת. כאשר הוא עצמו היה מתוסכל, הוא פשוט ניסה שיטות חדשות עד שמצא משהו שעבד עבורו. לפי אליעד, הדרך להצלחה היא לעבוד בצורה מסודרת, לא לדלג על שלבים, ולזכור שתמיד יש עוד דברים שאפשר לבדוק לפני שמתייאשים. מה החשיבות של עבודה מסודרת לפי שלבים? הנקודה המרכזית שאליעד מדגיש שוב ושוב היא החשיבות של עבודה מסודרת: להתחיל מהבסיס, לוודא שהוא מובן לעומק ורק אז להתקדם הלאה. הוא משתמש בדימוי של בניית בניין: אם הבסיס לא נבנה בצורה נכונה, אפילו אם נבנה בניין גבוה, הוא בסופו של דבר ... להגיע למטרה הסופית חייב לוודא שהוא בונה את הבסיס כמו שצריך, גם אם זה נראה לו איטי ומתסכל בתחילת הדרך. לסיכום, אליעד כהן מבהיר שתהליך הלימוד דורש סבלנות, מאמץ, ובעיקר סדר ודיוק בחקירה ובבדיקה של כל שלב בדרך. הוא קורא לתלמידיו שלא להתייאש, לא לדלג שלבים ולחקור לעומק את מה שנראה פשוט לפני שקופצים הלאה. איך להתמיד בתהליך הלימוד? למה קשה לי להיות מאושר? האם אליעד כהן פורש מתהליך הלימוד? איך להגיע לתוצאות למרות הקושי? האם תוצאות דורשות תמיד מאמץ גדול? איך ללמוד בצורה נכונה מאליעד כהן? האם אפשר להצליח בלי אמונה? שאלות על דרך הלימוד אצל אליעד כהן, שאלות על תהליך הלימוד מאליעד כהן ...
איך ללמוד את הספרים של אליעד כהן? באיזה סדר לקרוא את הספרים של אליעד כהן? סדר הלימוד בספרים של אליעד כהן, ביקורת על הספרים של אליעד כהן, מילון מושגים בספר להיות אלוהים, המלצות איך להבין את הספרים של אליעד כהן
איך ללמוד את הספרים של אליעד כהן? באיזה סדר לקרוא את הספרים של אליעד כהן? סדר הלימוד בספרים של אליעד כהן, ביקורת על הספרים של אליעד כהן, מילון מושגים בספר להיות אלוהים, המלצות איך להבין את הספרים של אליעד כהן
איך ללמוד את הספרים של אליעד כהן? באיזה סדר לקרוא את הספרים של אליעד כהן? סדר הלימוד בספרים של אליעד כהן, ביקורת על הספרים של אליעד כהן, מילון מושגים בספר להיות אלוהים, המלצות איך להבין את הספרים של אליעד כהן איך ללמוד את הספרים של אליעד כהן? כדי ללמוד את הספרים של אליעד כהן בצורה המועילה ביותר, חשוב להבין את הדרך בה כדאי לגשת לקריאה. אחד הרעיונות המרכזיים הוא להתייחס לספרים ... לזהות את כוונת המחבר ולהימנע מהבנות מוטעות. האם יש סדר קריאה חובה? בניגוד לספרי לימוד טכניים, בהם יש סדר ברור של פרקים שחייבים לקרוא לפי הסדר, בספרים של אליעד כהן אפשר לקרוא כל פרק בצורה עצמאית, בלי צורך לעקוב אחרי סדר מסוים. כל פרק מציע תובנות ... המונחים ובודקים את ההסבר המפורט. האם יש סדר חובה לקריאת הפרקים? בשונה מספרי לימוד טכניים (לדוגמה ספר מתמטיקה שבו לומדים קודם חיבור וחיסור ורק אחר כך כפל וחילוק), בספרים של אליעד כהן ניתן לפתוח כל פרק ולקרוא בו באופן עצמאי. אין חובה להתקדם ... של כל אחד מהם כדי למצוא את הפרקים הרלוונטיים ביותר עבורך. אפשר גם לקרוא את ההקדמות הקצרות שבספרים הללו כדי לקבל מושג כללי על הרעיון המרכזי והקשר בין הפרקים. למה חשוב לא להתעצל כשבוחרים מה לקרוא? בדיוק כמו שמומלץ לא להזמין מיד את המנה הראשונה ... או המלצות על אופן ההבנה? לכל ספר יש דגשים ותחומים שונים, ולכן חשוב לבחור בסגנון הלימוד שמרגיש נוח. יש מי שמעדיפים לקרוא את הכל ברצף, ויש מי שמעוניינים לקרוא פרק אחד לעומק רב ואז לדלג לפרק אחר. אין כאן שיטה אחת נכונה בלבד, אלא העיקר הוא ללמוד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סדר הלימוד הנכון, כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סדר הלימוד הנכון, איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קואצ'ינג, אימון אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי טלפוני בנושא סדר הלימוד הנכון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 06:59:28 - wesi1