אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הקדמה ✔הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
20:18הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
מהו סדר הלימוד הנכון ואיך להתחיל ללמוד בצורה נכונה?

אליעד כהן מסביר בהרצאה את הנושא המרכזי של סדר הלימוד הנכון וכיצד להתחיל ללמוד דברים בצורה מסודרת, ברורה ומובנת. תחילת ההסבר מתייחסת לשאלה המרכזית, האם באמת יש סדר מסוים ומדויק שבו נכון ללמוד, או האם כל דבר יכול להילמד ללא תלות בסדר ספציפי?

תחילה אליעד מסביר את הגישה הכללית, לפיה אין באמת חשיבות רבה לסדר הלימוד מכיוון שכל נושא הוא למעשה הקדמה לכל נושא אחר. הוא מדגים זאת באמצעות הספר "להיות אלוהים", שבו לטענתו, כל פרק בפני עצמו יכול להסביר את כל שאר הפרקים. עם זאת, אליעד מסייג ומסביר שיש היגיון טבעי מסוים המחייב ללמוד מושגים פשוטים לפני שניגשים למורכבים יותר, וזאת מפני שכל מושג מורכב מרעיונות או מושגים אחרים. כדוגמה לכך הוא מסביר, שאם רוצים להבין את המושג "להטיל ספק באופן מוחלט", חייבים קודם להבין מה זה "להטיל ספק" ומה זה "מוחלט". אי אפשר להבין מושג מסוים בלי להבין תחילה את המושגים שמהם הוא מורכב.

האם יש בכלל סדר לימוד מוחלט בדברים?

כדי להבהיר זאת עוד יותר, אליעד נותן דוגמה נוספת מתחום הזמן והמקום: אם מישהו מנסה להבין "מה היה לפני הזמן והמקום", ברור שהוא חייב להבין קודם את המושגים "זמן" ו"מקום". באותה מידה, אם רוצים להבין "מה הסיבה לרצון", חייבים להבין קודם מהו "רצון" ומהי "סיבה". הדוגמאות האלו מדגישות שלמרות שהכל יכול להיות הקדמה להכל, עדיין יש מושגים בסיסיים שחייבים להיות מובנים קודם.

הוא ממשיך ומסביר באמצעות דוגמה פרקטית: אם אדם רוצה להבין כיצד לטפל בחרדה, תחילה הוא חייב להבין מהו "טוב", מהו "רע", ומה המשמעות של "רצון". מכיוון שחרדה מוגדרת כמצב של פחד מפני "רע עתידי", אי אפשר להבין טיפול בחרדה בלי להבין תחילה מה משמעות המושגים הבסיסיים שמרכיבים אותה.

מהו הדבר הבסיסי והראשון שחייבים ללמוד?

אליעד כהן מסביר, שאמנם אפשר ללמוד כל מושג בנפרד, אבל האמת המוחלטת היא שיש סדר לימוד מדויק ואמיתי, כפי שיש במתמטיקה. כדוגמה, הוא מסביר שאי אפשר ללמוד את פעולת הכפל בלי להבין תחילה חיבור, ואי אפשר ללמוד חיבור בלי להבין מספרים, ואי אפשר להבין מספרים בלי להבין מה זה אחד ומה זה אפס, ומה ההבדל ביניהם. באופן דומה, הוא אומר שהבסיס ללימוד רוחני או פילוסופי הוא להבין קודם כל את ההבדל בין "יש" ל"אין". ההבנה הבסיסית של ההבדל בין "יש" לבין "אין" היא הדבר הכי יסודי והראשוני, והיא זו שמהווה את התשתית לכל לימוד נוסף.

הוא מדגיש שאם אדם מבין את הפרק הראשון, את ההבדל בין "יש לאין", הוא יבין גם את כל שאר הנושאים באופן מלא. ואם לא יבין זאת, הוא יתקשה להבין כל דבר אחר עד הסוף.

האם אפשר להתחיל מכל מקום שרוצים או חייבים להתחיל בהתחלה?

אליעד מתייחס לכך שיש אנשים שאינם מתחילים בהכרח מהבסיס, אלא לומדים בצורה מפוזרת או אקראית. הוא אומר שבסופו של דבר, אם האדם באמת ירצה להבין את הדברים לעומק, הוא ייאלץ לחזור לפרק הראשון, כלומר, להבנה הבסיסית של "מה ההבדל בין יש לאין". מי שלא יתחיל מהבסיס, אמנם יכול ללמוד הרבה דברים באופן חלקי, אבל לא יגיע להבנה מלאה ומוחלטת.

האם אפשר ללמוד נושא באופן מלא בלי ללמוד את הבסיס?

בהמשך, אליעד מסביר שלכאורה, אדם יכול ללמוד נושאים שונים כמו "בחירה חופשית", בלי להבין עד הסוף את ההבדל בין יש לאין. אך הוא מסביר שזאת אשליה, משום שכל נושא רוחני ופילוסופי בסופו של דבר תלוי בהבנת הבסיס. הוא משווה זאת למתמטיקה, שם כל פעולה, אפילו מתקדמת ביותר, נשענת בסופו של דבר על חיבור בסיסי של מספרים.

לדוגמה, אי אפשר להבין באמת את המשמעות של בחירה חופשית בלי להבין מהו "יש" ומהו "אין", מכיוון שהמושגים הבסיסיים ביותר משפיעים על ההבנה של מושגים מתקדמים.

האם ספרו של רבי נחמן מתאים לכולם?

אליעד מביא דוגמה נוספת מרבי נחמן מברסלב, על אנשים שטוענים שהספרים שלו "גבוהים" מדי עבורם. הוא מסביר שהבעיה אינה בספר עצמו, אלא בכך שאנשים לא מנסים מספיק. הוא אומר שהספרים של רבי נחמן מתאימים לכולם - כל אחד יכול להבין מהם משהו בהתאם לרמתו, וזה לא נכון להגיד שהספר "גבוה" או "נמוך" מדי.

האם אפשר ללמוד בצורה פרקטית בלי סדר?

אליעד מתייחס לבקשה ללמוד בצורה "פרקטית". הוא אומר שנכון, אפשר לקחת מושג מסוים, כמו "איך לטפל בחרדות", וללמוד רק את המושגים הבסיסיים הנחוצים לשם כך באופן חלקי. עם זאת, האדם לא יגיע להבנה מלאה, אלא יסתמך על אמונות או על הבנה חלקית בלבד.

הוא מסכם שבאופן אידיאלי ונכון, הלימוד צריך להיות מסודר ולהתחיל תמיד מהבסיס הכי עמוק ויסודי - מההבדל בין "יש" ל"אין". אבל כל עוד האדם לא בוחר בכך, הוא יכול ללמוד מכל נקודה שהיא, אך עליו לזכור שעד שלא יחזור לבסיס ויבין אותו, הוא לא יבין אף נושא עד הסוף.
איך להתחיל להבין את עצמי ההבדל טיפול ב האם אפשר הזמן והמקום הוא אומר ש הסברים רוחני נחמן הקדמה אמת אחת איך להתחיל איך להתחיל להבין את עצמי איך ללמוד איך ללמוד בצורה מסודרת אין ויש אין יש אין מיש אם יש הבדל בין יש לאין באיזה סדר הכי נכון באיזה סדר הכי נכון ללמוד בצורה מסודרת האין והיש האם יש האם יש הבדל האם יש הבדל בין יש לאין הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים הבסיס הבסיס של הלימוד היש והאין הכי נכון הכי נכון ללמוד הכל הקדמות הכל הקדמות אל המכוון הקדמה הקדמות הקדמות אל המכוון התחלה יש אין יש הבדל יש הבדל בין יש הבדל בין יש לאין יש ואין יש מאין יש מיש להבדיל להבין להבין את להבין את עצמי להבין את עצמך להתחיל להתחיל להבין להתחיל להבין את עצמי לימוד לימוד נכון ללמוד ללמוד איך ללמוד בצורה מסודרת למידה מאיפה מתחילים מהו הבסיס של הלימוד מהו סדר הלימוד הנכון מהי נקודת ההתחלה של הלימוד מסודר נקודת ההתחלה נקודת ההתחלה של הלימוד נקודת התחלה סדר הכי נכון ללמוד סדר הלימוד סדר הלימוד הנכון
כתבי בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה
... בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה מה המשמעות של הקדמה לספר הזוהר מאת בעל הסולם? הטקסט הקדמה לספר הזוהר שנכתב על ידי הרב יהודה לייב אשלג, הידוע כבעל ... בפילוסופיה היהודית ובקבלה. בעל הסולם פותח ואומר שבהקדמה זו הוא רוצה להבהיר נושאים שכולם מתעסקים בהם, נושאים ... ברורה. מהן השאלות המרכזיות שמעלה בעל הסולם בהקדמה? בעל הסולם מעלה חמש שאלות עיקריות, והן: מהי מהותנו? מה ...
שקר - שהוא הקדמה אל האמת ושכולו אמת
... - שהוא הקדמה אל האמת ושכולו אמת כי השקר, הוא הפך האמת. ואעפכ, השקר, הוא כולו הקדמות אל האמת. כי השקר מסתיר את האמת. אבל, בכל פעם שהאדם מעמיק יותר ומגלה נקודת אמת נוספת, גם אם נקודת האמת הזאת, היא שקר ביחס לאמת המוחלטת, אעפכ היא קרובה יותר אל האמת, והאמת מתגלה דרכה יותר ויותר. ולכן, כל השקרים, הם הקדמות אל האמת, שדרכן האמת מתגלה. ובסופו של דבר, האדם רואה שהכל אחד, ואז הוא מבין, שכל השקרים כולם, הם בכלל אמת מושלמת, ושאין שום אמת ושקר כלל וכולי. ...
חקירה רגשית, ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון
חקירה רגשית, ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון
... איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון למה אנשים מוסיפים הקדמות מיותרות לשאלות שלהם? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו על חקירה רגשית וניתוח מבנה שאלות מדוע אנשים מוסיפים הקדמות והסברים שלכאורה אינם נחוצים לשאלות שהם שואלים. אליעד מביא דוגמה מעשית של שיחה בין שני אנשים, שבה אחד השואלים מתחיל את שאלתו באמירה כמו יש לי שאלה פרקטית, ורק לאחר מכן שואל ... האמירה יש לי שאלה פרקטית? לפי ההסבר של אליעד, כשאדם מוסיף הקדמה בסגנון זו שאלה פרקטית, הוא למעשה מגיב באופן רגשי ופסיכולוגי למחשבות פנימיות או לתחושות לא נעימות. לדוגמה, אם הוא רגיל לשאול שאלות שנראות לאנשים אחרים פילוסופיות או מופשטות ... ובעיני אחרים. מדוע קשה לאנשים לשאול ישירות את השאלה שלהם בלי הקדמה? אליעד כהן מתאר שבמקרים רבים אנשים מרגישים צורך לתת רקע או הקדמה ארוכה לפני השאלה שלהם, כי הם חוששים שאולי השאלה תיתפס כלא מספיק חשובה או מועילה. כאשר אדם אומר מראש יש לי שאלה פרקטית, הוא בעצם מאותת למאזינים שהוא מודע לכך שייתכן שהשאלות ... מנסה כעת להדגיש את חשיבות השאלה הנוכחית. אך לפי אליעד, דווקא הקדמה זו חושפת את הפחד או חוסר הביטחון של השואל. כיצד אליעד כהן מציע לנתח ולקרוא אנשים לפי השאלות שהם שואלים? אליעד מסביר שלכל שאלה יש שני רבדים: הרובד הגלוי: מה האדם שואל ... אפשר לנתח לא רק את תוכן השאלה אלא גם את המבנה שלה ואת ההקדמות שהאדם משתמש בהן, כדי להבין את הרגשות והכוונות שלו. אם אדם מוסיף הקדמות ארוכות או מתנצל מראש על השאלה, הוא למעשה מגלה שהוא חש אי - נעימות כלפי עצמו או כלפי השאלה שלו. לכן, התבוננות מדויקת באופן בו אדם שואל שאלות מאפשרת לנו להבין את הרגשות והכוונות האמיתיות שמאחורי דבריו. למה לפעמים הקדמות ארוכות דווקא מפריעות לשאלה להיות ברורה? אליעד מדגים איך לפעמים ההקדמות דווקא מבלבלות ומרחיקות את המאזינים מהשאלה האמיתית. הוא נותן דוגמה שבה אדם מתחיל בשאלה עם הקדמה שאינה נחוצה, ובסופו של דבר אנשים אינם מבינים מה השאלה בפועל, או למה בכלל הייתה נחוצה ההקדמה הזו. אליעד מסביר כי ההקדמה הארוכה, במקום ליצור הבנה ועניין, יוצרת תחושת בלבול, כי המאזין מנסה להבין את ההקשר ואת הסיבות לכך שהשואל בחר להדגיש שזו שאלה פרקטית, במקום להתמקד בתוכן השאלה עצמה. איך אפשר ... הטובה ביותר לשאול שאלות היא פשוט לשאול אותן באופן ישיר, בלי הקדמות מיותרות או הסברים מקדימים. הוא מציע שאם רוצים להוסיף מידע נוסף, רצוי לעשות זאת אחרי ששאלתם את השאלה, כי אז ברור בדיוק על מה מדובר ומהו ההקשר. ההמלצה שלו היא להימנע מהסברים או מהקדמות שלא מוסיפים מידע חיוני או שקשורים לרגשות הפנימיים של השואל לגבי חשיבות השאלה. מה הקשר בין השאלה ששואלים לבין הביטחון העצמי של השואל? אליעד מתאר באופן מפורט את הקשר בין ... שואל שאלות לבין הביטחון העצמי שלו. אם אדם מרגיש צורך להוסיף הקדמה כדי להצדיק את השאלה, הוא למעשה מפגין חוסר ביטחון לגבי הערך של השאלה שלו. שאלות שמוצגות בצורה פשוטה, ישירה וללא צורך להצדיק אותן מראש, משדרות ביטחון עצמי גבוה יותר. לעומת זאת, שאלות שכוללות הקדמות, הסברים או התנצלויות מראש משדרות חוסר ביטחון ופחד מתגובת האחרים. איך נוכל לזהות את הכוונה האמיתית של האדם מתוך השאלה שהוא שואל? אליעד מציע טכניקה של חקירה רגשית וניתוח ... אדם שואל משהו, כדאי לשים לב לניואנסים - כמו טון הדיבור, אורך ההקדמה , הניסוח ואפילו מילים ספציפיות שהוא בוחר להשתמש בהן. לפי הטכניקה הזו, המאזין יכול לזהות אילו רגשות עומדים מאחורי השאלה (כמו פחד, בושה או חוסר ביטחון) ובכך להבין את הכוונה ... רגשי של שאלות מה מסתתר מאחורי השאלות שלנו? למה אנשים מוסיפים הקדמות לשאלות? כיצד לקרוא אנשים לפי שאלות? ...
הספר להיות אלוהים - למה הוא טוב יותר מכל דבר אחר, להיות אליעד כהן
הספר להיות אלוהים - למה הוא טוב יותר מכל דבר אחר, להיות אליעד כהן
... מה שמאפשר קריאה ממוקדת וברורה. כיצד הספר מאפשר להבין את העולם ברמה גבוהה יותר? אליעד מסביר כי הספר משמש כהקדמה והכנה להבנת העולם עצמו. לדבריו, כל התכנים באתר, המאמרים וההרצאות השונות הם למעשה הקדמה לספר, והספר עצמו מהווה הקדמה להבנת המציאות באופן מלא ועמוק יותר. הוא משתמש בדוגמה של ... על הספר, ואילו הספר מסביר ומעמיק את ההבנה שנוצרת בעקבות ההרצאות. יש כאן מערכת יחסים הדדית - המאמרים הם מעין הקדמה להבנת הספר, הספר עצמו הוא הקדמה להבנת המציאות, וההרצאות הן כלי נוסף להסבר, פירוש והעמקה. אך ...
ביטחון עצמי, שפת גוף, איך אני משדר ביטחון עצמי? איך ביטחון עצמי משפיע? האם ביטחון עצמי משפיע? למה אנשים אוהבים אותי? למה רוצים להיות חברים שלי? למה אין לי חברים? למה אוהבים אותי? איך לשדר ביטחון עצמי?
ביטחון עצמי, שפת גוף, איך אני משדר ביטחון עצמי? איך ביטחון עצמי משפיע? האם ביטחון עצמי משפיע? למה אנשים אוהבים אותי? למה רוצים להיות חברים שלי? למה אין לי חברים? למה אוהבים אותי? איך לשדר ביטחון עצמי?
... ש: כאילו של תחושת ביטחון עצמי לא של ביטחון עצמי ביחס. אליעד: אתה צודק מה השאלה? ש: צודק במה? אליעד: לא מה שאתה רוצה להגיד זה לא משנה מה השאלה אתה נותן הקדמה , שנייה אתה נותן הקדמה אחרי ההקדמה אמורה לבוא שאלה אולי ההקדמה מיותרת אולי היא לא קשורה תשאל את השאלה אם לא נבין נקדים אני אל תדאג אם צריך הקדמה אני אשאל אותך. ש: אני מרגיש יותר ביטחון עצמי אז אני חווה שאנשים יותר נחמדים אלי ונראה לי שהם באמת יותר נחמדים אלי ...
חדשות רוחניות - מה חדש בעולם הרוחניות? מה צופן העתיד?
... החיצוניים ולשפר אותם, מאשר שהאדם יבין את עצמו לעומק, שלשם כך צריך חשיבה יותר מדויקת ומופשטת. וכל ההתפתחות החיצונית של העולם, היא הכל הקדמה להתפתחות הפנימית של העולם. כי כל ... חדשה, כדי להרגיש תחושה של הארה וכולי. וכפי שניתן להבין, כל תוצאה שיש בעולם, היא סיבה של דבר אחר. וכל ההתפתחות החיצונית של העולם, היא הקדמה להתפתחות הרוחנית. וגם ההתפתחות הרוחנית של האדם, גם היא הקדמה ומבוא להתפתחות רוחנית נוספת. ומי ... ושורש, יש סיבה אחרת שקודמת לה ושהיא השורש שלה וכך עד אין סוף. וכל דבר גדול, יש דבר אחר שגדול ממנו. וכל התפתחות רוחנית ופנימית, היא רק ההקדמה של ההתפתחות הפנימית והרוחנית הבאה. כי מה שנקרא אצל האדם התפתחות רוחנית, זה הכל חיצוניות והקדמות ביחס להתפתחות הרוחנית הבאה. ...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 1
... מובן מאליו. נקודת מוצא. הוכחה ישירה. הוכחה באינדוקציה. הוכחה בדרך השלילה. מושגים מונגדים. הקצה האחרון של תערו של אוקאם. ועוד... הקדמה 1 למאמר: מאמר זה נותן נקודת מבט עמוקה ביותר על המהות של המציאות ועל השורש של כל מה שישנו. הבנת המאמר הזה בשלמות, מייצגת את כל מה שהשכל האנושי הרגיל מסוגל להבין. המאמר הזה ... אחרי הבנת המאמר הזה לעומקו, כל השאלות והתשובות שיש לאדם על המציאות, אמורות להיעלם לו. במקומם אמורה לבוא שתיקה של שלמות מוחלטת. הקדמה 2 למאמר: הבנת המאמר הזה תאפשר לאדם לראות את האמת שיש בכל הדעות השונות שיש בעולם. הבנת המאמר הזה תגרום לאדם להבין את השורש ואת הסיבה שבגללה כל ההפכים שבעולם וכל הדברים השונים ... העולם? מי ברא את העולם? מה היה לפני בריאת העולם? מה היה לפני הזמן? כמה זמן העולם קיים? מהו אלוהים? איך העולם נוצר יש מאין? ועוד. הקדמה 3 למאמר: כדי להבין את המאמר הזה, נדרש רק דבר אחד ויחיד שהוא רצון להבין את המציאות, ללא שום דעה קדומה וכולי. המאמר: קיימים 2 דברים שאין באפשרותו של שכל אנושי לחשוב עליהם. 1 - ...
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
... כיצד הסיפור הזה משפיע על מחשבותיו ועל עמדותיו. לפעמים סיפור פשוט הוא הקדמה או מסר סמוי שנועד להשפיע על דעותיו של האדם לגבי נושא אחר. למשל, סיפור על כלב שנשך אדם יכול להיות הקדמה למסר רחב יותר, והאדם יכול לבדוק כיצד ... פתאום יכול מעוד היבט לראות אני בעצם רואה שהסיפור הזה והזה הוא בעצם הקדמה הוא בעצם מבוא, הוא בעצם הנחת יסוד חלקית ...
להשיג את המטרה, על ידי *שישנא* את הדרך בתכלית השנאה!
... את המטרה, על ידי שישנא את הדרך בתכלית השנאה! ובו יתבאר העניין של ההקדמות והתכלית, וכיצד יגיע האדם לתכלית, על ידי שנאת ההקדמות (והוא פירוש העניין מרבי נחמן מברסלב, ... התחתון, אלא על ידי שיהיה שונא בצע, שישנא את הממון בתכלית השנאה). והעניין הוא, כי יש הקדמות ויש את התכלית. כגון לדוגמה, שהאדם מכין את האוכל, כדי לאכול אותו. והכנת האוכל, היא ההקדמה של אכילת האוכל. והתכלית היא האכילה, והכנת האוכל, היא רק הקדמה, שאינה תכליתית בפני עצמה, אם לא ... ומקבלת את החיות שלה, מהאכילה שלאחר מכן. וגם האכילה עצמה היא לא התכלית, אלא היא רק הקדמה להנאה ולתועלת של האדם מהאכילה. כי ... מביאה לו, כגון הנאה בריאות וכיוב. והתועלת של האכילה, היא התכלית, אבל האכילה, היא רק ההקדמה של התועלת של האכילה. וגם ההנאה של ... הכסף, הוא רק אמצעי למען השגת המטרה שהיא השקט הנפשי של האדם. ובכל דבר ודבר, יש את ההקדמות של הדבר, ויש את התכלית ואת הדבר ... בכל פרט ופרט, עליו לאהוב את התכליתיות בתכלית האהבה, ולשנוא את חוסר התכליתיות ואת ההקדמות של התכלית, בתכלית השנאה. כי כאשר ... התכלית של מה שקורה לו. והאדם לא מבין מה התכלית של מה שקורה לו, רק משום שהוא אוהב את ההקדמות השונות, ובכך הוא מרחיק את עצמו ... את עצמו אל תוך הקליפות, שהן המותרות של הפרי. כי הקליפה, היא החלק המיותר של הפרי. וההקדמה, היא החלק המיותר של התכלית. ואעפכ, ... כי חוסר התכליתיות, כאשר היא נכללת בתכלית, היא בעצם ריבוי של התכלית. כי תכלית יש אחת, והקדמות יש הרבה. וכאשר ההקדמות נכללות בתכלית, שהנפרדות נכללת ...
רע / הכל לטובה / גן העדן, שהוא גיהנום / אלוהים - טוב או רע? בלי רע אין טוב
... תכלית הרע, הייתה כדי לעשות טוב, הרי שממילא היה תמיד רק טוב. כי אם התכלית הסופית היא, שיהיה לאדם טוב, הרי שהמציאות יכולה לעשות כך, שהאדם ירגיש תמיד טוב, גם בלי ההקדמה של הרע. ויש כאן כמה נקודות להתבוננות. והנקודה הראשונה היא, שכנל צריך לזכור, שרק עכשיו האדם מכיר את ערך הטוב בגלל הרע, אבל באותה המידה ממש, הייתה יכולה להיות מציאות, שבה יהיה ... המוגבל, צריך להשתמש באמצעי, כדי להשיג מטרה אחרת, בזמן אחר. אבל זה שאינו מוגבל, דהיינו, הכוח שמניע את הכל, הוא יכול בכל רגע, ליצור את כל האפשרויות כולן, בלי שום הקדמה כלל. וזה בעצם אומר, שאם יש רע, הרי שזה בוודאות, לא בשביל שיהיה טוב. כי אם המטרה הייתה שיהיה טוב, אז מלכתחילה היה נעשה רק טוב, בלי הקדמה של רע. ועוד יש להתבונן ולראות, את גודל הטעות של אלו שחושבים, שהרע, הוא לטובה, ושהתכלית, היא טובה. משום, שהאדם מטבעו תמיד גם סובל. ובייחס לשלמות, האדם יותר סובל, מאשר נהנה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הקדמה, דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הקדמה, איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, מאמן אישי בתל אביב, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בנושא הקדמה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 07:03:15 - wesi1