אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מדינה ✔סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
מהי משמעות הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו"?

הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" של רבי נחמן מברסלב מספר על החלפת זהויות שהתרחשה בין בן מלך לבין בן שפחה. המיילדת החליפה בין התינוקות, וכך בן המלך גדל ללא הכרה של מהותו האמיתית. כאשר התבגר, מצא עצמו ביער ושם פגש אדם המכונה "איש היער", דמות המנותקת לחלוטין מן העולם המוכר לנו. איש היער היה מנותק מהציוויליזציה, חי במרחב מבודד, ולא היה כפוף למוסכמות החברתיות הרגילות.

בן המלך מתיידד עם איש היער, שמעניק לו מתנה ייחודית - יכולת רוחנית גבוהה שנקראת "להבין דבר מתוך דבר". זוהי יכולת שמאפשרת לאדם לראות את המשמעויות העמוקות שמאחורי הדברים הגלויים, להבין את ההקשרים הסמויים בין מצבים שונים, ולזהות את מהותם האמיתית של אירועים ודברים מעבר לנראה לעין.

מה המשמעות של המדינה שהפכה את המלך לחכם ואת עצמה לטיפשה?

לאחר שהבן מלך רוכש את היכולת להבין דבר מתוך דבר, הוא מגיע למדינה שהייתה בעבר תחת שלטון מלך חכם מאוד. כל עוד המלך היה חי, המדינה נקראה "מדינה טיפשית ומלך חכם", משום שחכמת המלך הייתה כה גדולה עד שכל שאר תושבי המדינה נראו טיפשים לעומתו. אחרי שהמלך מת, הוא ציווה לשנות את שם המדינה ל"מדינה חכמה ומלך טיפש", ומאז אף אחד לא הורשה להיכנס למדינה אלא אם הוא מתחייב להחזיר את השם המקורי של המדינה - כלומר, להוכיח שהוא חכם יותר מכל האנשים במדינה, ויכול לגרום להם להיראות טיפשים ביחס אליו.

הסמליות היא של עולם שבו האחדות (המלך החכם) נשכחת, ונשארת רק הנפרדות (אנשי המדינה). כך, הנפרדות נתפסת כחכמה, והאחדות נתפסת כטיפשה. האתגר הגדול הוא להחזיר את האחדות למרכז, כלומר, להחזיר את החשיבה המוחלטת, שהאחדות היא האמת האמיתית והנפרדות טפלה לה.

מהו המבחן של הגן האסור?

כדי להוכיח את חכמתו, הבן מלך מתבקש להיכנס לגן מיוחד שהותיר אחריו המלך החכם. גן זה מלא בכלים יקרים ונפלאים, אך כאשר אדם נכנס אליו, הוא מתחיל להרגיש שרודפים אחריו, למרות שלא רואים מי הם הרודפים. מי שנכנס לגן מתחיל להרגיש פחד עצום, למרות שבפועל אף אחד אינו פוגע בו. הוא בורח בבהלה ונחבל בגלל פחדיו, לא בגלל סכנה אמיתית. המשל כאן מתייחס לפחדים וחרדות של האדם, שבעצמם לא יכולים לפגוע בו, אלא שהאדם נפגע רק מהניסיון לברוח מהם.

הבן מלך נכנס לגן, ובמקום לברוח, הוא עומד מול הפחדים ולא זז. ליד הגן עומדת תמונה של מלך קדום שבימיו היה שלום. כאשר הבן מלך מתרכז בתמונה הזו, הפחדים אינם מסוגלים לפגוע בו. הוא מבין את הסוד הגדול - כשמעמידים את האמת של האחדות, את המלך של השלום, במרכז ההוויה, שום פחד לא יכול לפגוע באדם.

הוא מחליט להעביר את התמונה לתוך מרכז הגן עצמו. כך, כל אדם שייכנס לגן יראה מיד את האחדות ואת השלום, ובאופן טבעי לא יחווה פחדים. כל הפחדים נעלמים כאשר האחדות היא המרכז.

מהי הטכניקה של "להבין דבר מתוך דבר" לפי רבי נחמן?

בסיפור מופיעה דוגמה נוספת לכך שהבן מלך רכש יכולת לראות את המשמעות הנסתרת והעמוקה של דברים. למשל, הוא קיבל כלי מאיש היער, שכאשר הוא שם אותו על בעל חיים, החיה התחילה לנגן מנגינה נפלאה. המשמעות היא שהיכולת "להבין דבר מתוך דבר" מאפשרת לאדם לגלות את המשמעות והמהות הפנימית שנמצאת בתוך המציאות החומרית, לראות את היופי, את העומק, ואת האמת שמסתתרת מאחורי הצורה החיצונית של העולם.

אך בשביל להיכנס למדינה ולהחזיר את שמה הישן ("מדינה טיפשית ומלך חכם"), הוא זקוק ליכולת עמוקה עוד יותר. לכן, איש היער מופיע שוב, הפעם בתחפושת, ומציע ללמד אותו כיצד להבין דבר מתוך דבר מתוך דבר. זאת אומרת, להבין גם את הדברים שנסתרים עמוק עוד יותר, אלו שמעבר ליכולת הרגילה של התבוננות פנימית. זו תובנה שמאפשרת...
משמעות הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" מאת רבי נחמן מברסלב

הסיפור של רבי נחמן עוסק בנושאים עמוקים של זהות, חכמה, הבנת המציאות והתמודדות עם פחדים. ננסה להבין את המסר הפנימי של הסיפור ולהתעמק במשמעויות הסמליות שבו.

החלפת הבנים - שאלת הזהות

הסיפור מתחיל בהחלפת הבנים - בן המלך ובן השפחה. זהו משל למציאות שבה האדם לא תמיד חי לפי מהותו האמיתית. פעמים רבות אדם מוצא את עצמו חי חיים שאינם תואמים את האמת הפנימית שלו, והוא נדרש לעבור תהליך של גילוי עצמי כדי להבין מי הוא באמת.

איש היער - הצדיק המנותק מהעולם

בן המלך, שהוגלה מהארמון ואיבד את זהותו, מוצא את עצמו ביער, שם הוא פוגש איש יער. איש היער מסמל את הצדיק, מי שמנותק מחיי החברה ומהמערכת הרגילה של העולם. הוא אינו חי לפי הנורמות החברתיות אלא לפי האמת הפנימית. רק באמצעות המפגש עם איש היער, הבן מלך מתחיל ללמוד על עצמו, על חייו ועל האמת שמאחורי הדברים.

הבנת דבר מתוך דבר - הכוח להבין מעבר לנראה

איש היער נותן לבן המלך מתנה מיוחדת - היכולת להבין דבר מתוך דבר. מדובר במעלה רוחנית גבוהה מאוד, שמאפשרת לאדם לקלוט את העומק של המציאות, לקרוא בין השורות ולגלות משמעויות נסתרות בדברים. זו תובנה שמאפשרת לאדם לפרוץ מעבר למה שנראה לעין ולרדת לשורש הדברים.

המדינה והמלך - מהות החכמה

לאחר מכן בן המלך מגיע למדינה שבה היה מלך חכם, וכאשר מת, הוחלט לשנות את שם המדינה ל"מדינה חכמה ומלך טיפש". כדי להחזיר את המצב לקדמותו, עליו להוכיח שהוא חכם באופן יוצא דופן. המדינה מסמלת את העולם, והמלך מסמל את השלטון על המציאות. כשחכמת המלך נשכחת, העולם נתפס כמתוחכם והמלך (המהות) כטיפש.

הגן האסור - מבחן הפחד

הניסיון להיכנס לגן הוא סמל להתמודדות עם פחדים. כל מי שנכנס לגן מתחיל לברוח מתוך פחד בלתי מוסבר, למרות שלא רודף אחריו אף אחד באמת. זה משל לכל אדם שמתחיל לברר את האמת על חייו ונתקל בפחדים, לא מתוך סכנה ממשית, אלא מתוך האשליה שהפחדים יוצרים. הסיבה היחידה שאנשים נפגעים היא בגלל שהם בורחים מהפחד, ולא בגלל שהפחד עצמו מזיק.

המלך שהשלום שלו - פתרון הפחד

הבן מלך מגלה כי בכניסה לגן יש תמונה של מלך קדום שבימיו היה שלום. כאשר הוא עומד ליד התמונה, הפחדים אינם רודפים אחריו. זהו סמל להבנה עמוקה - מי שמבין שהמציאות כולה אחת, שאין הפרדה ואין מלחמה פנימית, מצליח לעמוד מול הפחדים מבלי להיפגע. יתרה מכך, אם ממקמים את תמונת המלך באמצע הגן, אז כל אחד יכול להיכנס בלי פחד. המסר הוא שאם האמת נמצאת במרכז חיינו, אז שום פחד לא יכול להזיק לנו.

משמעות הסיפור...
סיפור של רבי נחמן שנקרא מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. פעם היה בן מלך ובן שפחה והמיילדת החליפה את הבן מלך בבן השפחה ויש שם סיפור שלם מה קרה עם הבן מלך והבן שפחה הזה. בכל מקרה הבן מלך היה ביער, ואז ביער הוא פגש איש יער, מה זה אומר איש יער? הוא פגש בן אדם שהיה נראה שהבן אדם הזה הוא לא קשור לבני אדם, הוא איש יער לא מחובר לצוויליזציה.

בכל מקרה, הוא התידד עם איש היער הזה, ואז מה שהיה שבכל מקרה הוא קיבל בסופו של דב איזה דבר מסויים שהיה מבין דבר מתוך דבר. עכשיו ככה, והבן מלך האמת מאחר שנעשה מבין דבר מתוך דבר, מאחר שהיה מבין דבר מתוך דבר היה אולך שם אצל שער המדינה, והבין שהוא באפשר שיחגור מותניו בזה שיחזיר למדינה שם המדינה הראשון. שכבר הבין דבר מתוך דבר, על כן הבין שאפשר, אף על פי שאינו יודע איך ומה, איך יוכל לעשות זאת. זאת אומרת היה משהו מסויים שהיה, למרות שאני לא יודע איך ומה לעשות, אבל אף על פי כן, מאחר שנעשה מבין דבר מתוך דבר, על כן הבין שהוא יכול, הוא אומר אני כבר מבין שזה אפשרי להבין את זה.

ונתישב, וכשיצווה להכניס את עצמו לזה... ומה יפסיד בזה, כי מה היה שם? היתה שם מדינה שהיה לה חומה ואין נכנסים אליה, אף אחד לא יכול להכנס כי אם רק משער אחד, וצרכים לסובב כמה פרסאות עד שבאים אל השער להכנס אל המדינה, והיו הולכים ובאים עד שבאו אל המדינה ואותה המדינה היתה חומה סביב לה ואין נכנסים אליה כאם בשער אחד, והיו צרכים לסובב כמה פרסאות עד שמגיעים אל השער אחר, והלכו וסובבו. עד שבאו אל השער ובאו אל השער לא רצו להניח אותם להכנס למה היות שהמלך של המדינה מת ונשאר הבן מלך. והיני המלך צוואה באשר שעד עכשיו היו קוראים את המדינה מדינה טפשית ומלך חכם עכשיו יהיו קוראים אותה להפך - מדינה חכמה ומלך טיפש. ומי שיחגור מותניו לזה שיחזור השם לקדמותו, דהיינו, שהיו חוזרים וקוראים את המדינה מדינה טפשית ומלך חכם הוא יהיה מלך. על כן אין מניחים שום אדם להכנס למדינה כי אם מי שיחגור מותניו לזה, על כן לא להניח אותו להכנס. אמרו לו: אתה יכול לחגור מותניך לזה? להחזיר למדינה שם הראשון? ובוודאי אי אפשר להכניס את עצמו לדבר כזה, ולא יכלו להכניסו.

עוד פעם, היתה מדינה שהיה שם מלך וכשהמלך היה חי היו קוראים למדינה מדינה טפשית ומלך חכם וכשהמלך מת הוא אמר אני נותן לכם בצוואה, והבן שלו נשאר, שמהיום לא יקראו למדינה מדינה טפשה ומלך חכם אלא יקראו למדינה מדינה חכמה ומלך טיפש. ואמרו אנחנו עכשיו לא נותנים לאף אחד להכנס, רק למי שהולך על הכל, כלומר, מי שיצריך ניתן לו להכנס רק אם הוא יהיה להחזיר חזרה את השם הקודם שמהלך הוא חכם והמדינה היא הטפשה ואז מי שיצריך גם נהפוך אותו למלך. מה השכל שבדבר? שהיה המלך אז האחדות היתה חכמה והנפרדות היתה טפשה. עכשיו האחדות מתה לצורך העניין, ומי נשאר? הנפרדות. מי אתה חושב שיותר חכם, האחדות או הנפרדות? כאילו למי אתה מתיחס יותר ברצינות? לנפרדות. זאת אומרת מי בעיניך החכם? הנפרדות. זה נקרא שהתהפך הגלגלות.

עכשיו, אתה רוצה להכנס למדינה, אתה צריך להחזיר דבר לקדמותו, להגיע למצב שלמלך יקראו החכם, שהאחדות יהיה החכם והבן יהיה הטיפש. בכל מקרה אמרו לו, אתה יכול להתחייב שאתה יכול לחשוב שהעיקר של המציאות זה האחדות ולא הנפרדות, בוודאי אי אפשר להכניס את עצמו לכזה לדבר, מה אמר, אני יכול להתחייב לכזה דבר? ולא יכלו להכנס. בכל מקרה אחכ הוא היה בחוץ ואז מישהו נתן לו משהו שהוא אמר לו שאני איודע דבר שהוא טוב יותר ממה שיש לך, דהיינו, שאני יודע דבר שקיבלתי מאבות אבותי, להיות מבין דבר מתוך דבר. שאחד אומר איזה דיבור בעלמא, יכולים להבין דבר מתוך דבר ועדיין לא גיליתי זאת לשום אדם בעולם. וכן אני אלמד אותך הדבר הזה ואתה תתן לי את כלי הזאת כנל. אז היה מישהו שהציע לו מבחוץ, אמר לו תקשיב לי מה יתן לך הדבר הזה? אני אתן לך דבר יותר טוב, אני אתן לך שתוכל להבין דברים, מתוך דבר. מישהו יגיד משהו ותוכל להבין מזה עוד דבר נוסף. ואז הבן מלך לקח את הדבר הזה... שבאת זה דבר נפלא להבין דבר מתוך דבר. ונתן לו את הכלי והוא היינו האדם של הסוס הלך ולימדו הדבר והבין דבר מתוך דבר. בכל מקרה, הבן מלך מאחר שהבין דבר מתוך דבר אז אמר אני יכול להכנס למדינה, הוא כבר הבין שלמרות שהוא לא מבין איך להחזיר את השם הקודם, אבל הוא כן יכול. בכל מקרה אמר לאותם אנשים שלא רצו להניח להכנס, שתתנו לו להכנס ואני אחזיר את המדינה את השם הראשון. והניחו לו להכנס. והודיעו לו השרים שנמצא איש כזה שרוצה לחגור מותניו לזה, להחזיר למדינה את השם הראשון. והביאוהו אל השרים של המדינה. אז הביאו את הבן מלך לשרים, ואמרו לו השרים, תדע שגם אנחנו אין אנו טפשים חס ושלום. אל תחשוב שאנחנו טפשים, אלא שהמלך שהיה היה חכם גדול, מופלג מאד, אשר כנגדו כולנו חשבנו טפשים. זאת אומרת אמרו לו אל תחשוב שאתה בקלות יכול לגרום לכך שלמדינה יקראו מלך חכם ומדינה טפשית כי המדינה לא באמת טפשית. המדינה היא חכמה אבל המלך היה כל כך חכם שביחס שהיה כל כך חכם הכי חכמים נחשבו טפשים לידו. אמרו לו אנחנו מאד חכמים וכדי להגיע למצב שהמלך יהיה יותר חכם מכולנו, זה לא כל כך קל.

... נפטר המלך ונשאר הבן מלך, אבל כנגדנו הוא לא חכם כלל. אמרו לו תראה, גם הבן של המלך חכה, אבל הוא לא חכם יותר מידי שיקראו שאנחנו טפשים. לכן הוא נחשב הטיפש ואנו חכמים ביחס אליו... מדינה חכמה ומלך טיפש הניח המלך צוואה שמי שימצא חכם כזה שיוכל להחזיר למדינה השם הראשון, הוא יהיה מלך. המלך אמר צוואה, וציווה לבנו לכשימצא איש כזה יסתלק הוא מהמלוכה. המלך אמר בצוואה הלבן שלו, אני אומר שתחפשו מישהו שיהיה כל כך חכם יותר מהכי חכם במדינה עד שכל החכמים של המדינה יחשבו טפשים ואז אם ימצאו אותו אתה צריך להתפטר, הוא יהיה מלך ולא אתה. ואותו איש שנשא כשימצא חכם כזה חכם מופלג... הוא יהיה מלך. כלומר, מדובר על חשיבה מסויימת שהיא כל כך חכמה שכל מה שאתה אומר זה נחשב לטיפש. אתה מבין מה הכוונה? נכון? החשיבה המוחלטת, אם אתה חושב בצורה מוחלטת כל מה שאתה חושב בצורה יחסית היא טפשית. כי היא לא אמיתית. אתה מצליח לראות את החיבורים? המלך החכם הוא המוחלט, ברגע ששכחו את המוחלט אז טפשים נחשבים חכמי, אבל הטכניקה פה היא לקחת חשיבה מוחלטת אבסולוטית וכל דבר לידה נחשב טפשי.

כי זה האיש... כי הם כולם טפשים כנגדו. תסתכל רק מה הם חיפשו. הם חיפשו מלך שיהיה כל כך חכם שהם יחשבו לטפשים. כי בד"כ מה אנשים מחפשים? מלך טיפש שהם יכולים לנהל אותו. אבל פה זו מדינה הפוכה שהם כל כך חכמים שהם חיפשו מישהו עוד יותר חכם מהם, שיהיה כ"כ חכם שהם יחשבו לטפשים. על כן תדע לאיזה דבר אתה מכניס את עצמך, כל זה אמרו לו השרים, ואמרו לו השרים הנ"ל כי הניסיון יהיה, אם אתה חכם כזה, כלומר, איך נדע אם אתה כזה חכם כמו שאתה אומר? היות שיש כאן גן, שנשאר מן המלך שהיה. שהוא היה חכם גדול מאד. המלך שהיה היה לו גן, והגן נפלא מאד מאד שגדלים בו כלי מתכות, כלי כסף וזהב, הוא נפלא ונורא מאד. נורא במובן מרגש. אך אי אפשר להכנס בו. למה אי אפשר להכנס בו? למה יש גן כל כך יפה ואי אפשר להכנס בו?

כי כשנכנס בו אדם איך שאם נכנס לגן אזי תכף מתחילים שם לרודפו, פתאום מתחילים לרדוף אחרי הבן אדם הזה, ורודפים אותו, הוא צועק. והוא אינו יודע כלל ואינו יודע מי רודף אותו. רודפים אותו, מתחיל לצעוק רודפים אותי, אל תרביצו לי, והוא אינו יודע מי רודף אותו. וככה הם רודפים אותו עד שמבריחים אותו מן הגן, על כן נראה אם אתה חכם ותוכל להכנס אל הגן הזה.

אם אתה חכם בא נראה אותך נכנס לגן הזה. יש גן שכל מי שמנסה להכנס אליו ישר מתחיל לחטוף מכות, מרביצים לו והוא צועק ורודפים אותו. עד שהוא בורח. ואלה שרודפים אותו הם כל כך מפחידים שאפילו לא רואים אותם. בא נראה אם אתה חכם ותוכל להכנס לגן. אתה מבין את הנמשל? נכון? בחיפוש, אתה מתחיל לחפש את עצמך, אתה מתחיל להרגיש רע, למה? אתה לא יודע. אתה מתחיל לפחד, למה רע לך? מי מרביץ לך? אתה לא יודע. בא נמשיך. ושאל, אם מכים את האדם הנכנס? הוא אמר להם, תגידו לי מישהו מכה אותו, משהו מרביץ לו פיסית? אמרו לו תראה, העיקר שרודפים אותו, ולא יודע כלל מי ומי רודף אותו ובורח בבהלה גדולה מאד. כי כן סיפרו להם בני אדם שנכנסים לשם. זאת אומרת אמרו להם\ה לא שמישהו מכה אותך פיסית, אתה פשוט, אתה רודפים אחריך, ואתה לא יודע מי רודף אחריך אתה מתחיל להיכנס בקירות, להרביץ לעצמך ובורח משם בבהלה גדולה מאד. והלך אל הגן, היינו זה הבן מלך האמת וראה שיש לו חומה סביב, ראה שהשער פתוח ואין שם שומרים, כי בוודאי אין צרכים שומרים לזה הגן. למרות שזה הגן היפה בעולם לא צריך לשמור עליו כי אנשים מפחדים להכנס.

והיה הולך אצל הגן והסתכל וראה שעומד שם אצל הגן, אדם, היינו שהיה מצוייר שם אדם. הוא ראה שליד הגן היה איזה ציור של בן אדם והסתכל וראה שלמעלה מעל האדם יש שכתוב שם שזה האדם היה מלך לפני כמה מאות שנים ובימי המלך הזה היה שלום כי עד אותו המלך היו מלחמות ואחריו גם כן היו מלחמות ובימי המלך הזה היה שלום.

הוא ראה שהיה תמונה של איזה מלך שהיה כתוב שהמלך הזה בזמנו היה שלום כי לפניו ואחריו מלחמות ובזמנו היה שלום. והתבונן. כלומר, הוא ראה שיש חשיבה מסויימת שבלעדיה אין שלום ואיתה שי שלום. מה זאת אומרת? החשיבה שמחברת דבר והיפוכו. החשיבה שאומרת שאין הבדל בין דבר והיפוכו אין אפשרות לריב. כי אין הבדל בין דבר והיפוכו, איך תריב? מלך שהיה בימיו שלום, יש חשיבה מסויימת שאין הבדל, אין הבדל אין מה לריב. והתבונן מאחר שכבר נעשה מבין דבר מתוך דבר, שהכל תלוי בזה האדם.

שכשנכנסים לגן ורודפים אותו, אין צרכים לברוח כלל. אתה לא צריך לברוח... כל פעם שרודפים אחריך פשוט לך תעמוד ליד הציור הזה ולא יקרה לך כלום. מה יכול לקרות? כי יש שלום בזמנו של המלך. ויותר מזה הבין שאם יקחו את האדם הזה ויעמידו אותו לפנים בתוך הגן הזה. זאת אומרת שאם יקחו את התמונה של המלך ויעמידו אותו באמצע של הגן, כאילו שזה יהיה המרכז אז יוכל כל אדם להכנס בשלום אל הגן הזה. כל זה הבין בן מלך האמת על ידי שהבין דבר מתוך דבר והלך ונכנס אל הגן. ותכף שהתחילו לרודפו הלך ועמד אצל האדם הנ"ל שעומד אצל הגן מבחוץ וע"י זה יצא בשלום ללא פגע כלל. כי אחרים כשנכנסו לגן והתחילו לרודפם, היו בורחים בבהלה גדולה מאד והיו מוכים ונלקים ע"י זה.

זאת אומרת, לא היו מרביצים להם, רק מרוב הפחד שלהם הם היו בורחים ואז הם היו חוטפים מכות מעצם זה שהם ברחו, לא מעצם זה שהרביצו להם. לא שמישהו בא והרביץ להם, הם פשוט ברחו ואז מרוב שברחו הם נפלו וחטפו מכות. את המבין את הכוונה? אף אחד לא הרביץ להם. והוא יצא בשלום ושלווה. הוא ברגע שבאים להרביץ לו במקום לרוץ כמו חמור ולחטוף מכות בדרך, הוא אמר מה? אתם זה? איפה התמונה של המלך? של השלום, אני מחזיק אותה. זהו אתם לא יכולים להרביץ לי, לא מפחידים אותי.

והשרים ראו ותמהו על שיצא בשלום ואזי ציווה זה בן מלך האמת לקחת את האדם הנ"ל ולהעמיד אותו בפנים בגן וכן עשו וזה עברו כל השרים בתוך הגן ונכנסו ויצאו בלי פגע כלל.

אחר כך יש פה עוד סיפור נוסף כאילו עוד מבחן בשבילך לעשות. יש עוד מבחן, למרות שמבחן השני הוא בדיוק כמו המבחן הראשון רק בסיפור אחר. עוד פעם, אחר כך יש עוד מבחן שהם עשו לויש משהו נחמד ברבי נחמן נגיד אחרי שסיפור לנו את הסיפור אומר שיש עוד דברים שקרו אבל לא צריך לגלות לכם. יש עוד דברים שהמלך עשה כשהיה במדינה הזו הוא עשה דבר כזה, אבל לא סיפרתי להכם את כל הסיפור.

ש: מה הרעיון:

אליעד: כדי להגיד להם אל תחשבו שבזה זה נגמר. יש פה הרבה.

עכשיו בא נדבר על הסיפור הזה על הגן. תראה, מה שיש בסרטון ששמתי אותו שהיה מאסטר אחד, מאסטר מסויים, זה במהלך של מה שדיברנו אתמול על ה הקבצן שחשב שהוא מלך. ואז הוא אמר אם אני מלך למה אני למבין מספרים? כנראה שאף אחד לא צריך לבין בספרים. בקיצור יש אחד מאסטר שהוא היה בטוח שיה לו כוחות מטאפיזיים, ראית את הסרטון הזה, ואז היה עושה כאילו קראטה כזה והתלמידים שלו בלי שהיה נוגע בהם היו נופלים. משטחים על הרצפה,, נופלים. הוא היה בטוח שיש לו כוח או משהו שהוא אמר אני מציע סכום של כסף למי שמצליח להתמודד נגדי. ובא מישהו ואמר אני מתמודד נגדך. ובוא מישהו הוא החתים אותו אישור, תראה את זה בעין. ואז עלה לזירה ואז הלוחם הזה עומד מול המאסטר והמאסטר עשה לו ככה (עם היד) והלוחם בפעם הראשונה שהמאסטר עשה לו ככה הלך אחורה אמר רגע רגע.. מה אני אמור ליפול עכשיו, רגע, לא הרגשתי את המכה ואז הלוחם נתן מכה למאסטר ואז המאסטר נפל. אז המאסטר אמר, רגע רגע, פה יש טעות אנוש, אולי לא הייתי בריכוז, משהו לא הגיוני. זה כנראה חלום רע. אמרו לו אתה רוצה להמשיך את הקרב, מה אני יש לי כוחות, המשיכו את הקרב, אחרי 2, 3 שניות הלוחם נתן לו בעיטות, מכות, כיסח אותו, עצרו את הקרב כדי שהלוחם לא יחסל, לא יפגע במאסטר. עכשיו השאלה המעניינת, אחד ההבטים המעניינים בסיפור, זה לכאורה התלמידים של המאסטר מלכתחילה, למה הם נפלו. אלה אנשים נורמאליים שמישהו עשה להם הה! והם נופלים. לא נגע בך, מה אתה נופל, לא עשה לך כלום. אלא מה, שהיה לו פחד כל כך גדול, הוא האמין שהוא צריך ליפול ולכן הוא נפל. הוא כל כך האמין. איך תסביר שהוא רק עשה לו תנועה ואז נפל. אלא מה, הוא האמין שהוא צריך ליפול ולכן נפל עוד לא הרגיש את הכאב, ממש המאסטר עושה ככה כאילו כואב לו, מה עשה לך לא נגע בלך בכלל. זה כמו בסיפור פה עם הגן.

מה זה אומר. מה המשל? כל בן אדם בחיים יש לו פחדים מסויים ואז הוא אומר אני רוצה לא לפחד יותר ואז הוא מתחיל לשאור אל את עצמו, רגע, למה אני מפחד, להכנס לתוך הגן לבדוק מה שיש בגן הזה, כי בגן. מה זה הגן? החיים הטובים, שם אתה לא מפחד, לא פה לא שם. ואז הוא נכנס לגן עכשיו איך שבן אדם מתחיל להכנס לגן מתחילים לרדוף אחריו, מה זה מתחילים לרדוף אחריו? הוא מתחיל להרגיש רע.

הוא מתחיל לשאול עצמו שאלות ומתחיל להרגיש רע. אף אחד בעולם שהתחיל לבדוק את הפחדים שלו, כל באן אדם בעולם שבודק את הפחדים שלו, למה אני מפחד? אף אחד בעולם לא יכול להגיד שקרה לו משהו רע בפועל. מזה שהוא שאל את עצמו למה הוא מפחד, אלא מה שהבן אדם מתחיל להרגיש תחושות לא נעימות ולפעמים בגלל שהוא בורח לכן הוא חוטף מכות. לא בגלל שהוא שואל שאלה הוא חוטף מכות, הוא חטף מכות בגלל שהוא ברח באמצע. אתה מבין את הכוונה. הבן אדם רוצה להכנס לן אז רודפים אחריו. מי רודף אחריו? ראית מי רודף אחריך? לא. אז למה אתה בורח? עכשיו, מה זה אומר פרקטית, בן אדם בא לחפש את עצמו להגיד, למה אני למה פה, למה שם, פתאום מרגיש פחדים. ממה אתה מפחד, לא יודע אז למה אתה מפחד אם אתה לא יודע ממה?

רוב האנשים, או כל האנשים שמפחדים תשאל למה אתה מפחד, הוא לא באמת יודע להסביר ממה הוא מפחד. למה את מפחד? כי זה. למה זה? כי זה. ולמה זה? כי זה. ואוקי, ולמה אתה מפחד מכל זה? לא יודע. אז למה אתה מפחד? עכשיו אנשים בורחים, אתה אומר לו הפחדים שלך עשו לך משהו רע? הם לא עשו לך שום דבר רע. אלא שאתה בורח מהם אז אתה מתחיל להרביץ לעצמך. בכל מקרה הבן מלך הבין, כי זה בדיוק, זה אותם אנשים שנראה לך שהם מטומטמים, מה אתם נופלים כשהוא לא פגע בכם? אבל זה אותו הדבר, זה אותו הדבר. רצונות שתה מנסה להתמודד נגדם אנחנו נרביץ לך, אנחנו נעשה לך. מה תעשו? מה אתם יכולים לעשות? הרי הם לא יכולים לעשות לך כלום בעיקרון.

ש: הם יכולים לעשות הרגשות רעות.

אליעד: אבל מה האמת האמיתית, שהם לא יעשו לך כלום. אז הרגשת רע, מה קרה? אז הרגשת רע מה, נו תרגיש רע, מה עשית לי? הנה אני פה, אני קיים. מה זה הרגשות רעות? זה גם רצונות. עכשיו מה הבן מלך עשה? הוא הבין שכשרודפים אחריו יש שתי אנשים. יש טיפש שכשרודפים אחריו אומר, אחח, רודפים לי, כואב לי, מתחיל לברוח. ואז הוא חוטף מכות. ואז הוא אומר אי אפשר להכנס לגן הזה, מרביצים פה לאנשים. ומי שיתחיל לבדוק ישתגע, יהיה לו רע. מתחיל להגיד שהגן לא בסדר. הוא חושב שהוא חכם ושהמלך טיפש. אבל הבן מלך, שהוא היה החכם, אמר אתם הטפשים, אתם לא מבינים, יש מלך שהשלום שלו. כל פעם אם רודפים אחריך במקים לברוח מאלה שרודפים אחריך תשתמש נגדם בטכניקה שאומרת בא נבדוק מה האמת ותראה שאין הבדל בין דבר לדבר ואז אף אחד לא רודף אחריך. כל פעם שאתה מחפש ומתחיל להרגיש רע - שתי אפשרויות, או שאתה בורח מהרע, ואז אתה מתחיל לחטוף את המכות. או שאתה אומר עכשיו נעשה הפוך. אני מתחיל להרגיש רע, עכשיו אני יעשה עוד יותר את הטכניקה, של המלך שהשלום שלו.

בוא נחפש למצוא דרך שזה לא ישנה אם זה ככה או ככה.

ש: נגיד שאתה מחפש ואתה מרגיש רע מזה שאתה רחוק מהמטרה שלך.

אליעד: אז ממה נובע שורש הרע? מזה שאתה חושב שאתה רחוק. עכשיו אם נשתמש בשכל, האם יש באמת הבדל בין רחוק לקרוב. לשמה תכוון. מי מכה אותך את הבן אדם? המחשבה שאומרת: אתה רחוק, אתה רחוק, אתה רחוק. אבל היה מלך, אבל אז היה אחד טיפש, אמר טוב, בוא נברח. ברח, חטף מכות. אבל היה אחד חכם. אמר רגע, רגע, רגע - אתה רחוק מאיפה? מי רחוק? לאיפה רחוק? המלך שהשלום שלו זו החשיבה שאין לה מלחמות. אין הבדל בין רחוק לקרוב.

ש: ומה הרעיון ששם את זה באמצע? (את ציור האדם באמצע הגן)

אליעד: מה הרעיון? יש פה שתי מהלכים. יש זה ביחס לאדם עצמו. יש מצב שרודפות אותך מחשבות רעות ואז אתה בורח לשכל של האחדות. למחשבה שאומרת שאין הבדל בין רחוק לקרוב. אבל זה אתה כל פעם צריך לברוח לשם. אבל אם אתה תקח את התמונה של המלך ואתה תשים אותה באמצע של הגן אז כל פעם שבן אדם הולך הוא כבר מסתכל מראש על המלך הזה, אז כולם יכולים להכנס בשלום אף אחד לא ירדוף אחריך. זאת אומרת, אם אתה מרוכז במרכז שלך האין הבדל הזה. נגיד האין הבדל. מלך שהשלום שלו, הכל טוב, אין מלחמה, אין הבדל לצורך העניין. אם זה מרכז הגן, אז כולם יכולים להכנס בשלום.

יש פה כמה דימויים: דימוי אחד שאחרי שהבן מלך הבין את עצמו הוא עזר לאחרים להבין את עצמם. דימוי שני שבתוך הבן מלך עצמו יש כמה כוחות. הוא בהתחלה ראה שזה עובד לו, אה! עכשיו מצאתי את השיטה, עכשיו כל פעם אני אשים שזה יהיה המצפן שלי ואז אני כבר יכול להכנס לגן בלי בעיה.

הרעיון הוא שאם המרכז של החשיבה שלך נמצא על המלך שהשלום הוא שלו אז ממילא אף אחד לא רודף אחריך יותר. זאת אומרת, למה רדפו אחרי הבן אדם, כי המלך לא היה במרכז הגן, המהות לא היתה המרכז. אם ההבנה של האחדות של המרכז, של המוחלטות היא המרכז, הגן אתה יכול להכנס ליהנות, לטייל לבלות, הכל. אבל אם את החשיבה של המוחלטות שמת בצד, באיזה צד כזה, בפינה כל פעם שאתה נכנס לגן מתחילים לרדוף אחריך, מי רודף אחריך? הרצונות. אתה רוצה משהו פתאום קופצים עליך קצונות אחרים. טוב בא נלך לשם, קופצים עליך רצונות אחרים, למה? כי איבדת פוקוס שהמרכז אין הבדל בין הרצונות בכלל.

אם אתה זוכר שהכל אחד ומתוך זה אתה בא לנפרדות עכשיו אתה יכול להכנס בגן, לבוא, לצאת לטייל. אבל אם את החשיבה של האחד של מה האמת האמיתית שאין הבדל, אם את החשיבה הזו שמת אותה בצד עכשיו אתה בא להכנס לגן אתה בקטסטרופה. כי כל מה שאתה מנסה להכנס אתה בחסרון, אתה פה אתה שם סיפורים ועניינים.

ש: מה זה הבנה של דבר מתוך דבר?

אליעד: אני אגיד לך. תסתכל, מה היה לפני שהוא הבין דבר מתוך דבר? היה כזה דבר, בתוך כך ראה שעומד הסוס של אותתו אד, ולקח הכלי הנ"ל והניחה על הסוס והתחיל לנגן הניגון הנפלא מאד. תסתכל, תראה. מסופר על הבן מלך והבן שפחה שהם היו ביער אז היה בלילה, היה ככה... בסיפור צריך לחזור אחורה (הכוונה לתחילת הסיפור) ועוד אחורה השתלשלות האירועים. בלילה הבן מלך והבן שפחה ישנו אצל איש היער. איש היער הוא במובן הצדיק, למה הצדיק נקרא איש יער? כי הוא לא קשור לעולם. אבל עד כדי כך, שאתה מבין שאתה ביער אתה בין שמי שיכול לעזור לי זה רק האיש יער. זאת אומרת, אתה אומר, רגע, אבל גם אני, גם אני ביער. אני צריך איש יער כדי להסביר לי איך להסתדר פה. רק איש יער שלא קשור אולי יכול להסביר לי מה קורה פה.

ואז תראה בלילה, יש פה בסיפור שמסופר שהם רצו להכנס לבית איש היער, כדי שהחיות לא יטרפו אותו הוא אמר אין בעיה בוא תישן אצלי בלילה. אמר...
זה אפשרי הכל תלוי ב צדיקים למידה חרדה ופחד פחד מ פסיכיאטר ברחוב לשמוע מבחן לא מבין את המציאות איש היער בן המלך ובן השפחה בן המלך ובן השפחה שהתחלפו בן המלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך בן מלך ובן השפחה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו בן מלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך ובן שפחה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו בן מלך ובן שפחה שנתחלפו בן שפחה בריחה בריחה מפחדים ברסלב הפחד הפחד מהפחד הפחדים התמודדות התמודדות עם התמודדות עם פחד התמודדות עם פחדים התמודדות עם פחדים וחרדות חכם חרדה חרדה ופחד חרדה מ חרדות חרדות ופחדים חרדות מ טיפש טיפשות לברוח לברוח מהפחד להתמודד עם פחד להתמודד עם פחדים לפחד מהפחד מדינה מהפחד מהפחדים מלך חכם ומדינה טיפשית מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן המלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מעשה מחיגר מעשיות מפחד מפחדים נחמן סיפור סיפורי מעשיות עם פחדים וחרדות פחד פחד וחרדה פחד מ פחד מהפחד פחדים פחדים וחרדות רבי נחמן רבי נחמן מברסלב
האם להעמיד לדין את החיילים? שמירה על מדינה מתוקנת, שמירה על החוק, שמירה על זכויות המחבלים, שמירה על מדינת חוק, פריצה לבסיס שדה תימן, זכויות מחבלים בכלא, מהי מדינה מתוקנת? אסון השביעי לאוקטובר, שחרור החטופים, איך לשחרר את החטופים? עונש מוות למחבלים, התעללות במחבלים, חרבות ברזל, יפי נפש, מוסריות בזמן מלחמה, רחמים על האויב, למה שונאים אותנו? איך להילחם בטרור?
... להעמיד לדין את החיילים? שמירה על מדינה מתוקנת, שמירה על החוק, שמירה על זכויות המחבלים, שמירה על ... חוק, פריצה לבסיס שדה תימן, זכויות מחבלים בכלא, מהי מדינה מתוקנת? אסון השביעי לאוקטובר, שחרור החטופים, איך לשחרר ... הכל צריך להיות במסגרת החוק. ולכן צריכים לכבד את החוק במדינה מתוקנת, מדינת חוק מתוקנת. אבל צריכים לזכור, שבמדינה מתוקנת לא רק צריכים לשמור על החוק, אלא גם צריכים לשמור ... קודמים לחוק. כי החוק נועד לשמור על החיים של האזרחים במדינה מתוקנת. והחוק נועד לשרת את האזרח. אבל חיי האזרח, קודמים לחוק. ובמדינה מתוקנת, לא היה קורה אסון השביעי לאוקטובר. ובמדינה מתוקנת, לא היו מספקים סיוע הומניטארי לאזרחי האויב, תוך כדי שהאזרחים שלך נתונים בשבי החמאס בעינויים. ובמדינה מתוקנת, היו מוציאים להורג אחרי עינויים, את כל מחבלי ... וזה נכון שלא כולם יסכימו עם סולם הערכים הזה ואנחנו מדינה דמוקרטית. אבל ברמת העיקרון, במדינה מתוקנת, לא היה קורה אסון השביעי לאוקטובר והמדינה אם היא היתה מתוקנת היא היתה פועלת אחרת לחלוטין בלפעול כדי לשחרר את האזרחים שלה משבי החמאס. ובשום אופן במדינה מתוקנת לא היו מתייחסים בכבוד למחבלי נוחבא כאלו ואחרים. ... זועק על מדינת חוק מתוקנת, שיזעק על שאר הכשלים של המדינה המתוקנת שהוא מנסה להגן עליה. וחיי האזרחים לפני הכל. ואם ... מכך שמעמידים לדין את חיילי צהל בגין פגיעה במחבלים, אז במדינה מתוקנת גם זה לא היה אמור לקרות. כי המחבלים האלו במדינה מתוקנת, היו סובלים הרבה יותר. בקיצור, מדינת חוק היא לא הערך העליון ביותר של המדינה. ואם המדינה לא תשמור על חיי האזרחים שלה, אז לא תהיה מדינה בכלל וכך גם לא תהיה מדינת חוק. וקודם כל צריך לזעוק על זה שבמדינה מתוקנת מעיזים להאשים חייל בפגיעה במחבל, בין אם זה קרה או ... קרה, לא משנה מה למה וכמה. למה? ככה, כי ככה אמור להיות במדינה מתוקנת. ויש עובדי אלילים אנשי מוסר יפי נפש, שהם בעד ... שאם העם היהודי היה כמוהם, הוא ממזמן לא היה שורד. ושום מדינה בעולם לא תשרוד, עם היפי נפש האלו. ושונאים אותנו, רק בגלל ... בטבע, לא יגן על מי שתוקף אותו ולא יחמול עליו. לסיכום, במדינה מתוקנת, שומרים על החוק. אבל לפני כן, במדינה מתוקנת שומרים על חיי האזרחים ועושים את הכל כדי להילחם ...
ממשלה עם הערבים, ממשלה עם המפלגות הערביות, הקמת ממשלת מיעוט, מדינה יהודית ודמוקרטית, חברי כנסת ערבים, הרשימה המשותפת, עונש מוות למחבלים, ממשלה בתמיכת הערבים, ערביי ישראל, הקמת ממשלה, גוש חוסם עם הערבים
ממשלה עם הערבים, ממשלה עם המפלגות הערביות, הקמת ממשלת מיעוט, מדינה יהודית ודמוקרטית, חברי כנסת ערבים, הרשימה המשותפת, עונש מוות למחבלים, ממשלה בתמיכת הערבים, ערביי ישראל, הקמת ממשלה, גוש חוסם עם הערבים
... הקמת ממשלת מיעוט, מדינה יהודית ודמוקרטית, חברי כנסת ערבים, הרשימה המשותפת, עונש מוות למחבלים, ממשלה בתמיכת הערבים, ערביי ישראל, הקמת ממשלה, גוש חוסם עם ... בכל תפקיד אפשרי במדינה, כולל ראש ממשלה או שר ביטחון. לדבריו, אי אפשר לעשות משחק כפול, בו מצד אחד מאפשרים לאדם להיות חבר כנסת ואפילו לנהל ישיבות כיור ... מוחלט מן הכנסת והמדינה. לטענתו, אין מקום למשחקים פוליטיים בנושא כה מהותי. הוא אף מביע דעה חריפה, לפיה גם לתומכי טרור יש להחיל עונש מוות, בדיוק כמו ... לפגוע בביטחון המדינה בתור שר ביטחון, הוא גם לא ראוי לשמש בתפקיד פחות חשוב, כמו שר ספורט. לדבריו, אין מקום לפשרות עם אנשים שחושדים בהם בבגידה. על כן, ... אינו מוכן לכבד את המדינה מספיק כדי להיות שר, אין לו זכות להיות גם סגן שר. אליעד מדגיש שאין מקום לחרטוטים ומשחקים פוליטיים, והוא בעד ליצור מנגנונים ... עתידיות. מדוע המדינה מאפשרת את קיומן של מפלגות כמו בלד בכנסת? אליעד כהן מציע הסבר פוליטי: לדבריו, למדינה ולפוליטיקאים מהימין יש אינטרס עקיף בקיום מפלגות כמו בלד והרשימה המשותפת. לטענתו, קיום החמאס, למשל, נוח למדינה כי היא יכולה להאשים אותו בכל הבעיות הביטחוניות, ובדומה לכך, קיום מפלגות קיצוניות מאפשר לפוליטיקאים להצדיק מדיניות או להימנע ... ערביות לא רוצות מדינה יהודית, ומפלגות חרדיות לא רוצות מדינה דמוקרטית, צריך לדרוש מחברי הכנסת הצהרת אמונים לשני הרכיבים יחד (מדינה יהודית ודמוקרטית). הוא מדגים זאת דרך פעולה מעשית: חבר כנסת יצטרך להשתחוות גם לדגל (סמל הדמוקרטיה) וגם לתנך (סמל המדינה היהודית). רק מי שיסכים לכך יוכל להיכנס לכנסת. אליעד מבהיר כי מי שלא עומד במבחן אחיד זה לא יוכל לכהן בשום תפקיד ציבורי. מהו המסר ... והזיגזוג מזיקים למדינה ומעודדים צביעות פוליטית. האם ראוי להקים ממשלה עם הערבים? עונש מוות לתומכי טרור מדינה יהודית ודמוקרטית חברי כנסת ערבים בישראל מי מתאים להיות ראש ממשלה? גזענות נגד ערבים בישראל היבא יזבק, מפלגת בלד, המפלגות החרדיות, ...
קומץ חרדים, עשבים שוטים, האם באמת מדובר רק בקומץ חרדים? למה מתנגדים לחרדים? למה אנשים נגד החרדים? האם ההתנגדות לחרדים מוצדקת? מדינה יהודית ודמוקרטית, נטורי קרתא, חילונים וחרדים, החברה החרדית, חילונים ודתיים
... חרדים, עשבים שוטים, האם באמת מדובר רק בקומץ חרדים? למה מתנגדים לחרדים? למה אנשים נגד החרדים? האם ההתנגדות לחרדים מוצדקת? מדינה יהודית ודמוקרטית, נטורי קרתא, חילונים וחרדים, החברה החרדית, חילונים ודתיים מה הבעיה עם הצביעות ... אם מדובר בקומץ או לא אינה משנה, וההבנה המרכזית היא הצביעות של החברה החרדית בכל הנוגע לגישותיהם כלפי הפרות של ערכים דתיים וחוקי המדינה . הוא מסביר כי כאשר אנשים בחברה החרדית מבחינים במישהו שעובר על ערכים דתיים או מחוקי המדינה, הם מגיבים באופן נחרץ ויודעים להוציא את אותם אנשים מהחברה החרדית, או לפחות להוקיע אותם. דוגמאות לכך הן התנגדות לטעויות כמו אכילת חמץ בפסח, עישון בשבת, או כל פגיעה במצוות הדתיות. לעומת זאת, כשמדובר באנשים המפרים את כללי המדינה, כמו חיילים המקללים או זורקים אבנים על שוטרים, החברה החרדית לא תמיד מתייחסת באותה צורה. אליעד טוען כי זו צביעות מוחלטת שמבוססת על הסכמה שבשתיקה מצד רוב האוכלוסייה החרדית, שכן היא לא עוזרת במניעת התנהגויות חריגות שפוגעות במדינה ובציבור. האם החברה החרדית תומכת בהפרות החוק? הסיבה המרכזית לכך שאליעד כהן אינו מקבל את הטענה ... היא העובדה שהציבור החרדי לא נוקט עמדה פעילה בנוגע להפרות החוק. אם החברה החרדית לא יוצאת בפומבי נגד מעשים שמזיקים למרקם החברתי והמדינה , אזי יש בכך תמיכה בשתיקה בהפרות אלו. דוגמאות לכך הן ההתעלמות מהתנהגויות אלימות כלפי שוטרים, ... בהצגת עקרונות מוסריים וערכים. הוא מסביר כי החברה החרדית מצפה מהחילונים לשמור על הערכים הדתיים שלה, אך כשזה מגיע לפגוע בערכים של המדינה או של אחרים, החרדים אינם מצהירים באופן פומבי על הצורך לכבד את האמונות של אחרים. במיוחד, הוא טוען ...
חרבות ברזל, אנטישמיות, למה שונאים אותנו? צביעות העולם, למה שונאים את היהודים? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס, אמנת זנבה, חוקי המלחמה, פשעי מלחמה, הצבא הכי מוסרי בעולם, פגיעה בחפים מפשע, מדיניות ההכלה
... חייל צהל, יותר מאשר שיפגעו האזרחים של האוייב, איך העולם אמור לפרש את הסיטואציה הזאת? איזו מדינה לדעתכם, אם יורים עליה, לא מגיבה בירי חוזר למקום שממנו יורים עליה, כדי לא לפגוע בחפים מפשע? האם יש צדיק בסדום יותר מאיתנו? האם יש מדינה אחת בעולם שיירו עליה מתוך בית חולים ושהיא לא תגיב בירי חזרה לבית החולים כדי להגן על האזרחים שלה? האם יש מדינה שתדאג לאזרחי האוייב בזמן מלחמה? האם יש מדינה שתתנהג ככ במוסריות כלפי אלו שבאים להרוג אותה, גם במחיר וודאי של הרג של אזרחים וחיילים שלה? האם יש מדינה מותקפת שעסוקה ככ הרבה בהגנה ולא בהתקפה. הרי ההגנה הכי טובה ... כל העולם רוכש מאיתנו מערכות הגנה. אנחנו מומחים בלפתח מערכות הגנה. כיפת ברזל וכיוב. יש עוד מדינה שמפתחת ככ הרבה מערכות הגנה? האם אנחנו משתמשים יותר במערכות ... על זה שהם הקורבן ושאנחנו התוקף. ואיך הגענו עד הלום? איך העם היהודי שרד עד הלום? איך הוקמה המדינה? האם באמצעות רחמנות על האוייב? כמובן שלא. ופשוט אפשר ללמוד ...
תוכנית הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 1
... הזאת בין המדינות השונות. כי לכל מדינה יש את האינטרסים שלה. ולא האינטרסים של מדינת ישראל שהיא המאוימת העיקרית, כמו האינטרסים של שאר המדינות האחרות. ויש מדינות שיש להן אינטרס ... שלהן פחות אכפת העניין וכיוב, ולכל מדינה ומדינה יש את האינטרסים שלה. ולכן קשה ככ למדינת ישראל ליצור חזית אחידה אל מול תוכנית הגרעין האיראנית. ואעפכ אם מדינת ישראל תצליח ... בסכנה מיידית של ממש בצורה כלשהי ממדינה כלשהי, הרי שבמקרה כזה, בין אם תהיה הסכמה עולמית רחבה, ובין אם תהיה התנגדות עולמית רחבה, הרי שמדינת ישראל בוודאי תפעל כדי להגן על עצמה. ... תחת סכנה מיידית וודאית של ממש מצד מדינה אחרת, הרי שבמקרה כזה לא תהיה למדינת ישראל ברירה, והיא תאלץ להגן על עצמה. וגם אם מדינת ישראל תהיה מבודדת ברמה העולמית לחלוטין, וגם אם המצב ... הייתה קיימת בעולם לבדה, ללא שום מדינה אחרת נוספת. הרי שלא היה יכול להיות שום איום קיומי על מדינת ישראל. משום שלא היה מי שיאיים עליה. אבל ברגע שיש עוד מדינות שונות מלבד מדינת ... מדינות האויב שיש למדינת ישראל, יש מדינה אחת שהיא הרע מכולן, שבראשה עומד אדם אחד שהוא כל החיות שלו וכל זכות הקיום שלו, היא רק בזכות זה שהוא נגד מדינת ישראל. כי אם הוא לא יהיה נגד ...
ביבי נתניהו טוב או רע, רק ביבי או רק לא ביבי, בעד ביבי או נגד ביבי, מי מתאים להיות ראש ממשלה? ביבי או גנץ, במי לבחור בבחירות? חוק החסינות, ראש ממשלה ששקוע בחקירות, שחיתות שלטונית, למה לא להצביע לביבי נתניהו?
ביבי נתניהו טוב או רע, רק ביבי או רק לא ביבי, בעד ביבי או נגד ביבי, מי מתאים להיות ראש ממשלה? ביבי או גנץ, במי לבחור בבחירות? חוק החסינות, ראש ממשלה ששקוע בחקירות, שחיתות שלטונית, למה לא להצביע לביבי נתניהו?
... אליו כאשם בלי משפט היא פגיעה חמורה בשלטון החוק. הוא גם מציין שאפילו אם נתניהו יורשע בעתיד, זה לא בהכרח אומר שאינו ראוי להנהיג את המדינה, משום שבהיסטוריה של עם ישראל ... מנהיגים גדולים כמו משה רבנו ודוד המלך שגם הם עשו טעויות או עבירות חמורות ובכל זאת נשארו מנהיגים ראויים. לכן השאלה אם אדם מתאים להנהיג את המדינה לא בהכרח קשורה באופן מוחלט ... זה שנתניהו לא הצליח לממש את ההבטחות, לא מעיד על חוסר רצון או על היותו בלתי ראוי, אלא על מציאות מורכבת שהוא לא תמיד יכול לשנות. האם בעיות המדינה הן בהכרח אשמת נתניהו? אליעד מציין שורה ארוכה של בעיות חברתיות וכלכליות במדינה, כמו עומס במערכת הבריאות, ... מסביר שכל בעיה כזו היא תוצאה של תהליכים ואילוצים מורכבים יותר ממה שאנשים חושבים, ולכן לא הוגן להאשים את נתניהו באופן מוחלט בכל דבר שקורה במדינה. האם בני גנץ או אלטרנטיבות אחרות עדיפות על נתניהו? אליעד מתייחס לטענה כי גנץ או מתמודדים אחרים הם מעין משיחים שיפתרו את כל בעיות המדינה. הוא מסביר כי גנץ אינו המשיח ... אישית ואין לו בעד גנץ או מתמודד אחר. אי אפשר להאשים את נתניהו לפני שהוכחה אשמתו בבית משפט, ולכן הוא עדיין חף מפשע מבחינה חוקית. הבעיות במדינה מורכבות יותר מכדי להאשים רק את נתניהו. גנץ או כל מתמודד אחר אינם פתרונות קסם לכל בעיות המדינה. הבעיה המרכזית היא גישת הפחד ... בסופו של דבר, אליעד מציע לחשוב על הדברים מתוך פתיחות, לא לפחד משינוי, לא להיאחז באדם אחד בלבד, ולנסות דרכים חדשות שאולי ישפרו את המצב במדינה וגם בחיים האישיים. בנימין ... שהם יוצאים מתוך הנחה שאין שום אפשרות שמישהו אחר יוכל להשתפר או לעשות טוב יותר. הם כאילו מונעים מתוך ייאוש וחושבים שרק נתניהו יודע לנהל מדינה, בזמן שבפועל יש עוד אפשרויות ... בו? תשובה: גם אם יקרה מצב שיורשע בעתיד, עדיין יכולות להיות סיבות שאנשים ירצו לבחור בו, כי הם עשויים להאמין שהוא היחיד שיכול לשפר את המצב במדינה או להשיג את התוצאות שהם רוצים. יכול אדם להגיד: אני אעדיף אותו גם אם הוא עשה עבירה על החוק, משום שאני חושב שהוא יוביל את המדינה למצב טוב יותר בסופו של דבר. ... של דבר, יש ציבור שעדיין תומך בו בטענה שהשקרים כביכול האלה הם עניין שגרתי אצל פוליטיקאים, ולא סיבה לפסול את היכולת שלו לנהל. האם הבעיות במדינה הן בהכרח באשמת נתניהו? שאלה: ... הבריאות יש עומס משום שתוחלת החיים עלתה, ואנשים לא מתים בגיל צעיר כמו בעבר. בפקקים יש עלייה כי יש יותר כלי רכב, וזה בא עם התפתחות כלכלית ומדינה שמושכת יותר רכבים ונהגים. ... כך גם ייתכן שלפיד, או כל מתמודד אחר, אינם אנשים חסרי פגמים. אי אפשר לחשוב שהחלפת נתניהו באדם ספציפי כלשהו תביא גאולה מיידית לכל הבעיות במדינה. אם כך, למה להיות נגד תומכי ... טוב כמו נתניהו? תשובה: אי אפשר לדעת. ייתכן שמי שיבוא לא יצליח לפתור בעיות. ייתכן דווקא שיצליח וישפר משהו שהממשלה הקודמת לא הצליחה. ניהול מדינה מורכב ממערך רחב של יועצים, ... חכם, מוכשר, עם יתרונות וחסרונות. אין צורך לפסול אותו מיד על בסיס חשדות פליליים, כי חף מפשע עד שלא הוכח אחרת. אפשר להבין שיש בעיות רבות במדינה, אבל לא בהכרח הכל אשמתו. ... תשובה: בנימין נתניהו חשדות פליליים ותיקים חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתו בחירות בישראל פחד משינוי ייאוש פוליטי אלטרנטיבות שלטוניות ניהול מדינה הבטחות פוליטיות בעיות במערכת ... יכול להיות לטובה, ויכול להיות לרעה, אבל לפחות בוחנים אופציות אחרות ולא נשארים כל החיים עם מה שמוכר רק מפחד. פוליטיקה ודמוקרטיה הנהגת מדינה ושיקולי בחירה מערכת המשפט ... למה לא ביבי? למה להצביע לביבי לנתניהו? למה מצביעים לביבי? ביבי לנצח, איך מצביעים לביבי? למה דווקא ביבי? למה רק לא ביבי? מה ביבי עשה למדינה? למה ביבי טוב? הכישלונות של ...
האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל, שוויון בפני החוק, הפרדת הרשויות, חוק ומשפט, הפיכה שלטונית, הפיכה דמוקרטית, נגד מערכת המשפט
האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל, שוויון בפני החוק, הפרדת הרשויות, חוק ומשפט, הפיכה שלטונית, הפיכה דמוקרטית, נגד מערכת המשפט
... לפסול אותו. אליעד מדגים כיצד זה מוביל לכך שראש ממשלה יוכל לבצע פשעים חמורים, כמו גניבה, רצח, או פשעים נגד המדינה, ולא תהיה דרך לעצור אותו עד הבחירות הבאות, או בכלל. הוא מציין את האפשרות שראש ממשלה שנבחר יוכל לשנות את חוקי המדינה באופן שישאיר אותו בשלטון לנצח, למשל על ידי שלילת זכות ההצבעה מאזרחים מסוימים או ביטול הבחירות בכלל. כמו כן, ... ההיסטוריה של דיקטטורים שנבחרו דמוקרטית, כמו אדולף היטלר, שמוכיחה כי בחירה דמוקרטית לא מספיקה כדי להגן על המדינה מפני הפיכה דיקטטורית. בעיה נוספת היא שיטת הבחירות עצמה: מי קובע מי יכול להצביע או להתמודד? ראש ממשלה יכול ... לאפשר ביקורת משפטית על ראש ממשלה? ההיגיון באפשרות להדיח ראש ממשלה באמצעים משפטיים מבוסס על הצורך להגן על המדינה מפני ניצול לרעה של הכוח השלטוני. אליעד מציין מספר סיבות לכך שיש לאפשר זאת: אם אין אפשרות להדיח ראש ממשלה ... יודע שאין לו גבול, הוא יכול לפעול נגד האזרחים, נגד חופש הביטוי, וליצור משטר טוטליטרי, תוך ניצול משאבי המדינה לטובת עצמו. אליעד מציג את האבסורד שאם נעניק חסינות מוחלטת לראש הממשלה, נצטרך לתת חסינות דומה לכל נבחר ציבור, ... למנוע מצב שבו ראש הממשלה מנצל את כוחו לפשעים או לשלטון בלתי מוגבל. האיזון הזה הוא הכרחי כדי לשמור על מדינה דמוקרטית מתפקדת, המגינה על עצמה מפני שחיתות, דיקטטורה ופגיעה בזכויות האזרחים. למה ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? ... מחליפים רק בקלפי, יש גם בעיות חמורות בתפיסה הזו. אם ניקח אותה עד הסוף, נגיע למסקנות מסוכנות שעלולות לפגוע במדינה. האם אין גבול למעשי ראש הממשלה? - אם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי, אז אין שום משמעות לכך שהוא עבריין, רוצח, או פועל נגד המדינה. דוגמא קיצונית - אם נניח שיגאל עמיר היה נבחר לראשות הממשלה, האם עדיין נאמר שאי אפשר להדיח אותו אלא רק בבחירות? הגנה על המדינה - אם ראש ממשלה ביצע פשעים חמורים, האם אין חובה להדיח אותו מיד, בלי לחכות לבחירות? סכנה של ניצול לרעה - אם ראש ... של דיקטטורים שנבחרו דמוקרטית - היטלר, למשל, נבחר בבחירות חופשיות, אבל ברגע שנבחר, הוא שינה את חוקי המדינה כדי לשלוט ללא התנגדות. בעיות בשיטת הבחירות - מי מחליט מי רשאי להתמודד? מי מחליט מי רשאי להצביע? אם ראש ממשלה יוכל לשלוט על החוקים הללו, הוא יכול להפוך את המדינה לדיקטטורה. צורך בפיקוח משפטי - כדי למנוע ניצול לרעה, צריכה להיות מערכת שתוכל להדיח ראש ממשלה אם הוא עובר על ... יוכל לבצע פשעים ללא הגבלה. מצד שני, אם נאפשר לכל גוף משפטי להדיח ראש ממשלה, ניצור מצב שבו הפקידים שולטים במדינה במקום העם. לכן, הפתרון הנכון הוא ליצור איזון בין שני העקרונות: ראש ממשלה צריך להיות כפוף לחוק, אבל יש להיזהר ... ממשלה לא ינצל את כוחו לרעה כדי להישאר בתפקיד בכל מחיר. הגבלות על כוחם של נבחרי ציבור כיצד למנוע דיקטטורה במדינה דמוקרטית מערכת המשפט והשפעתה על השלטון חוקי חסינות לנבחרי ציבור שחיתות פוליטית וכיצד להילחם בה השפעת הבחירות על יציבות המדינה היסטוריה של דיקטטורים שנבחרו באופן דמוקרטי מנגנוני פיקוח על ראש הממשלה איזונים ובלמים במערכת הדמוקרטית מערכת הבחירות והשפעתה על צורת השלטון אזרחות, כולם שווים בפני החוק, מדינת בגץ, מדינה בשלטון בגץ, הדיקטטורה של בגץ, היועץ המשפטי לממשלה, היועץ המשפטי לכנסת, שיעור באזרחות, ביבי נתניהו, פאבלו אסקובר, מדינה דמוקרטית, מדינה דיקטטורית, מתקפות נגד בית המשפט, למה רק לא ביבי? חוק החסינות, חוק החסינות ראש הממשלה, אחוז החסימה, יגאל עמיר, ...
אנטישמיות, למה כולם נגדנו? למה העולם נגדנו? הססנות, למה שונאים אותנו? להחליט לא להחליט, מנהיגות והחלטיות, חוסר החלטיות, למה שונאים את היהודים? למה שונאים יהודים? למה מאשימים אותנו? למה שונאים את ישראל? למה הם שונאים אותנו?
אנטישמיות, למה כולם נגדנו? למה העולם נגדנו? הססנות, למה שונאים אותנו? להחליט לא להחליט, מנהיגות והחלטיות, חוסר החלטיות, למה שונאים את היהודים? למה שונאים יהודים? למה מאשימים אותנו? למה שונאים את ישראל? למה הם שונאים אותנו?
... שנאת יהודים או מתוך קנאה, אלא מפני שאנחנו כמדינה וכעם מתנהלים בצורה לא החלטית ... סותרים שמבלבלים גם את העולם וגם את אזרחי המדינה עצמה. מדוע חוסר החלטיות גרוע יותר ... כמו החתול הזה - פעם אחת מציגה את עצמה כמדינה מוסרית ועדינה, ובפעם אחרת פועלת ... לפעול בצורה ברורה וליצור הרתעה אמיתית, המדינה ממשיכה להעביר מסרים סותרים - פעם ... היא שהעולם נגדנו פשוט כי אנחנו נגד עצמנו. המדינה לא החליטה האם היא רוצה להיות חזקה ... - פרצופיים ולא מאמינים בדרכנו. כלומר, אם המדינה הייתה בן אדם, היא הייתה סובלת ... שהיה דיקטטור רצחני, האמין במוצר של עצמו. מדינה כמו ישראל, לעומת זאת, מתנדנדת בין ... הלא ברורה הזאת גורמת לעולם להסתכל עליה כעל מדינה לא אמינה, מעורערת ובעייתית. משל ... ולכן הן לא מעוררות את אותה התנגדות כמו מדינה שמנסה לשחק אותה מוסרית אבל מתנהגת ... מסרים סותרים, וגורמת לעולם להסתכל עליה כעל מדינה לא יציבה, מפוחדת ובלתי החלטית. ... ולכן מתנגד לה. השלכה על רמה אישית כמו שהמדינה סובלת מהפרעת אישיות וחוסר ... רוצה למגר את הטרור או להכיל אותו. כל עוד המדינה משדרת חוסר החלטיות, העולם ימשיך ...
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע / כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות?
... יותר בסדר, אז המפלגות השונות עוסקות כל הזמן בלנגח אחת את השנייה. וכל אחד מנסה לנצח את חברו ולהוכיח שהוא הצודק. וכל אחד חושב שהוא הכי חכם ומנסה להיות זה שיוביל את המדינה. אך כאשר יש איזו צרה כללית, כגון ... את המחלוקות שלהם, ומתמקדים בעיקר שהוא בלנסות להגן על זכות הקיום של מדינת ישראל. כי כאשר המצב הוא מצב מלחמה, הרי שכולם מבינים שאם הם לא יתאחדו ככוח אחד להגן על המדינה, הרי שממילא לא תהיה מדינה , והם לא יוכלו להמשיך להילחם ביניהם ... האיומים שיש על מדינת ישראל, הם יוצרים איחוד דעות וכוחות משותף, של כאלו שבזמנים רגילים הם בעצמם נלחמים זה בזה. והמשמעות הרוחנית של העניין היא, כי כל אדם הוא בעצמו מדינה קטנה. כי בתוך כל אדם יש רצונות שונים ... כי יש את התהליך הכללי של המציאות. ויש גם את האדם עצמו שהוא יש לו את הישות העצמית שלו, את הרצון העצמי שלו, ואת המטרות האישיות שלו וכיוב. ואז בעצם האדם מקים לעצמו מדינה בתוך מדינה . כי הוא מנסה לנהל את המציאות, למרות ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... והשרים ושמחים מאד על המשתה. וגם במדינה היו נהנים מזה שהוא מוסר המלוכה לבנו בחייו אז הרעיון בעצם של שרי המלוכה זה ... שמחה מאד גדולה. דרך אגב מה זה המדינה המדינה עוד פעם זה בחינת המלכות של המלך. זאת אומרת שהוא נותר מלך ויש לו את המלכות שזה המדינה בעצם. מי זה המלכות פירושו השכינה, עולם העשיה, הגשמי זה נקרא המלכות, השכינה, ... כבוד, יותר כסף, ממון. ועסקו כל המדינה בחכמות, כי זה היה רוצה ממון, כדי שיקבל ממון על ידי זה. זה היה רוצה חשיבות ... עסקו רב בחכמות על כן שכחו שבאותה מדינה שכחו תכסיסי מלחמה. כי כולם היו עוסקים בחכמות. בגלל שכולם רדפו אחרי החכמה, ... כולם עוסקים בחכמות עד שהיו בני המדינה חכמים גדולים. חכם גדול מכולם.. וחכמים שבאותה מדינה היו חכמים מופלגים וגדולים מאד מאד של אותה מדינה. מה זה נקרא שכחו תכסיסי מלחמה. מה זה תכסיסי מלחמה תכסיסי מלחמה זה השכל של ... החכמות התפקרו החכמים של אותה המדינה . זאת אומרת שבעיקרון אתה צריך להשתמש בשכל, זה טוב שתשתמש בשכל, אבל כל זמן שאתה ... במה שאמרתי אז אין לו בעיה. המדינה לא נתפקרו הכוונה היא לדוגמא דומם, צומח, חי, מדבר. מי הכי חכם הדומם. הדומם הוא ... כי מצד אחד כביכול שאר בני המדינה, הנושא פשוט בסיפור. מצד הקושיות של החלל הפנוי, מצד העומק של הפרדוקסים שזה ... נחמן קודם כתב עד שהיו כל בני המדינה חכמים חכמים גדולים. ואחר כך הוא כתב ושאר בני המדינה לא נתפקרו. זאת אומרת שהם על כן לא יכלו להכנס באותה החכמה. שעדיין היה שם דרגות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מדינה, האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מדינה, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, טיפול אישי, אימון אישי לקשב וריכוז בתחום מדינה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 19:20:58 - wesi1