אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בריחה ✔סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
מהי משמעות הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו"?

הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" של רבי נחמן מברסלב מספר על החלפת זהויות שהתרחשה בין בן מלך לבין בן שפחה. המיילדת החליפה בין התינוקות, וכך בן המלך גדל ללא הכרה של מהותו האמיתית. כאשר התבגר, מצא עצמו ביער ושם פגש אדם המכונה "איש היער", דמות המנותקת לחלוטין מן העולם המוכר לנו. איש היער היה מנותק מהציוויליזציה, חי במרחב מבודד, ולא היה כפוף למוסכמות החברתיות הרגילות.

בן המלך מתיידד עם איש היער, שמעניק לו מתנה ייחודית - יכולת רוחנית גבוהה שנקראת "להבין דבר מתוך דבר". זוהי יכולת שמאפשרת לאדם לראות את המשמעויות העמוקות שמאחורי הדברים הגלויים, להבין את ההקשרים הסמויים בין מצבים שונים, ולזהות את מהותם האמיתית של אירועים ודברים מעבר לנראה לעין.

מה המשמעות של המדינה שהפכה את המלך לחכם ואת עצמה לטיפשה?

לאחר שהבן מלך רוכש את היכולת להבין דבר מתוך דבר, הוא מגיע למדינה שהייתה בעבר תחת שלטון מלך חכם מאוד. כל עוד המלך היה חי, המדינה נקראה "מדינה טיפשית ומלך חכם", משום שחכמת המלך הייתה כה גדולה עד שכל שאר תושבי המדינה נראו טיפשים לעומתו. אחרי שהמלך מת, הוא ציווה לשנות את שם המדינה ל"מדינה חכמה ומלך טיפש", ומאז אף אחד לא הורשה להיכנס למדינה אלא אם הוא מתחייב להחזיר את השם המקורי של המדינה - כלומר, להוכיח שהוא חכם יותר מכל האנשים במדינה, ויכול לגרום להם להיראות טיפשים ביחס אליו.

הסמליות היא של עולם שבו האחדות (המלך החכם) נשכחת, ונשארת רק הנפרדות (אנשי המדינה). כך, הנפרדות נתפסת כחכמה, והאחדות נתפסת כטיפשה. האתגר הגדול הוא להחזיר את האחדות למרכז, כלומר, להחזיר את החשיבה המוחלטת, שהאחדות היא האמת האמיתית והנפרדות טפלה לה.

מהו המבחן של הגן האסור?

כדי להוכיח את חכמתו, הבן מלך מתבקש להיכנס לגן מיוחד שהותיר אחריו המלך החכם. גן זה מלא בכלים יקרים ונפלאים, אך כאשר אדם נכנס אליו, הוא מתחיל להרגיש שרודפים אחריו, למרות שלא רואים מי הם הרודפים. מי שנכנס לגן מתחיל להרגיש פחד עצום, למרות שבפועל אף אחד אינו פוגע בו. הוא בורח בבהלה ונחבל בגלל פחדיו, לא בגלל סכנה אמיתית. המשל כאן מתייחס לפחדים וחרדות של האדם, שבעצמם לא יכולים לפגוע בו, אלא שהאדם נפגע רק מהניסיון לברוח מהם.

הבן מלך נכנס לגן, ובמקום לברוח, הוא עומד מול הפחדים ולא זז. ליד הגן עומדת תמונה של מלך קדום שבימיו היה שלום. כאשר הבן מלך מתרכז בתמונה הזו, הפחדים אינם מסוגלים לפגוע בו. הוא מבין את הסוד הגדול - כשמעמידים את האמת של האחדות, את המלך של השלום, במרכז ההוויה, שום פחד לא יכול לפגוע באדם.

הוא מחליט להעביר את התמונה לתוך מרכז הגן עצמו. כך, כל אדם שייכנס לגן יראה מיד את האחדות ואת השלום, ובאופן טבעי לא יחווה פחדים. כל הפחדים נעלמים כאשר האחדות היא המרכז.

מהי הטכניקה של "להבין דבר מתוך דבר" לפי רבי נחמן?

בסיפור מופיעה דוגמה נוספת לכך שהבן מלך רכש יכולת לראות את המשמעות הנסתרת והעמוקה של דברים. למשל, הוא קיבל כלי מאיש היער, שכאשר הוא שם אותו על בעל חיים, החיה התחילה לנגן מנגינה נפלאה. המשמעות היא שהיכולת "להבין דבר מתוך דבר" מאפשרת לאדם לגלות את המשמעות והמהות הפנימית שנמצאת בתוך המציאות החומרית, לראות את היופי, את העומק, ואת האמת שמסתתרת מאחורי הצורה החיצונית של העולם.

אך בשביל להיכנס למדינה ולהחזיר את שמה הישן ("מדינה טיפשית ומלך חכם"), הוא זקוק ליכולת עמוקה עוד יותר. לכן, איש היער מופיע שוב, הפעם בתחפושת, ומציע ללמד אותו כיצד להבין דבר מתוך דבר מתוך דבר. זאת אומרת, להבין גם את הדברים שנסתרים עמוק עוד יותר, אלו שמעבר ליכולת הרגילה של התבוננות פנימית. זו תובנה שמאפשרת...
משמעות הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" מאת רבי נחמן מברסלב

הסיפור של רבי נחמן עוסק בנושאים עמוקים של זהות, חכמה, הבנת המציאות והתמודדות עם פחדים. ננסה להבין את המסר הפנימי של הסיפור ולהתעמק במשמעויות הסמליות שבו.

החלפת הבנים - שאלת הזהות

הסיפור מתחיל בהחלפת הבנים - בן המלך ובן השפחה. זהו משל למציאות שבה האדם לא תמיד חי לפי מהותו האמיתית. פעמים רבות אדם מוצא את עצמו חי חיים שאינם תואמים את האמת הפנימית שלו, והוא נדרש לעבור תהליך של גילוי עצמי כדי להבין מי הוא באמת.

איש היער - הצדיק המנותק מהעולם

בן המלך, שהוגלה מהארמון ואיבד את זהותו, מוצא את עצמו ביער, שם הוא פוגש איש יער. איש היער מסמל את הצדיק, מי שמנותק מחיי החברה ומהמערכת הרגילה של העולם. הוא אינו חי לפי הנורמות החברתיות אלא לפי האמת הפנימית. רק באמצעות המפגש עם איש היער, הבן מלך מתחיל ללמוד על עצמו, על חייו ועל האמת שמאחורי הדברים.

הבנת דבר מתוך דבר - הכוח להבין מעבר לנראה

איש היער נותן לבן המלך מתנה מיוחדת - היכולת להבין דבר מתוך דבר. מדובר במעלה רוחנית גבוהה מאוד, שמאפשרת לאדם לקלוט את העומק של המציאות, לקרוא בין השורות ולגלות משמעויות נסתרות בדברים. זו תובנה שמאפשרת לאדם לפרוץ מעבר למה שנראה לעין ולרדת לשורש הדברים.

המדינה והמלך - מהות החכמה

לאחר מכן בן המלך מגיע למדינה שבה היה מלך חכם, וכאשר מת, הוחלט לשנות את שם המדינה ל"מדינה חכמה ומלך טיפש". כדי להחזיר את המצב לקדמותו, עליו להוכיח שהוא חכם באופן יוצא דופן. המדינה מסמלת את העולם, והמלך מסמל את השלטון על המציאות. כשחכמת המלך נשכחת, העולם נתפס כמתוחכם והמלך (המהות) כטיפש.

הגן האסור - מבחן הפחד

הניסיון להיכנס לגן הוא סמל להתמודדות עם פחדים. כל מי שנכנס לגן מתחיל לברוח מתוך פחד בלתי מוסבר, למרות שלא רודף אחריו אף אחד באמת. זה משל לכל אדם שמתחיל לברר את האמת על חייו ונתקל בפחדים, לא מתוך סכנה ממשית, אלא מתוך האשליה שהפחדים יוצרים. הסיבה היחידה שאנשים נפגעים היא בגלל שהם בורחים מהפחד, ולא בגלל שהפחד עצמו מזיק.

המלך שהשלום שלו - פתרון הפחד

הבן מלך מגלה כי בכניסה לגן יש תמונה של מלך קדום שבימיו היה שלום. כאשר הוא עומד ליד התמונה, הפחדים אינם רודפים אחריו. זהו סמל להבנה עמוקה - מי שמבין שהמציאות כולה אחת, שאין הפרדה ואין מלחמה פנימית, מצליח לעמוד מול הפחדים מבלי להיפגע. יתרה מכך, אם ממקמים את תמונת המלך באמצע הגן, אז כל אחד יכול להיכנס בלי פחד. המסר הוא שאם האמת נמצאת במרכז חיינו, אז שום פחד לא יכול להזיק לנו.

משמעות הסיפור...
סיפור של רבי נחמן שנקרא מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. פעם היה בן מלך ובן שפחה והמיילדת החליפה את הבן מלך בבן השפחה ויש שם סיפור שלם מה קרה עם הבן מלך והבן שפחה הזה. בכל מקרה הבן מלך היה ביער, ואז ביער הוא פגש איש יער, מה זה אומר איש יער? הוא פגש בן אדם שהיה נראה שהבן אדם הזה הוא לא קשור לבני אדם, הוא איש יער לא מחובר לצוויליזציה.

בכל מקרה, הוא התידד עם איש היער הזה, ואז מה שהיה שבכל מקרה הוא קיבל בסופו של דב איזה דבר מסויים שהיה מבין דבר מתוך דבר. עכשיו ככה, והבן מלך האמת מאחר שנעשה מבין דבר מתוך דבר, מאחר שהיה מבין דבר מתוך דבר היה אולך שם אצל שער המדינה, והבין שהוא באפשר שיחגור מותניו בזה שיחזיר למדינה שם המדינה הראשון. שכבר הבין דבר מתוך דבר, על כן הבין שאפשר, אף על פי שאינו יודע איך ומה, איך יוכל לעשות זאת. זאת אומרת היה משהו מסויים שהיה, למרות שאני לא יודע איך ומה לעשות, אבל אף על פי כן, מאחר שנעשה מבין דבר מתוך דבר, על כן הבין שהוא יכול, הוא אומר אני כבר מבין שזה אפשרי להבין את זה.

ונתישב, וכשיצווה להכניס את עצמו לזה... ומה יפסיד בזה, כי מה היה שם? היתה שם מדינה שהיה לה חומה ואין נכנסים אליה, אף אחד לא יכול להכנס כי אם רק משער אחד, וצרכים לסובב כמה פרסאות עד שבאים אל השער להכנס אל המדינה, והיו הולכים ובאים עד שבאו אל המדינה ואותה המדינה היתה חומה סביב לה ואין נכנסים אליה כאם בשער אחד, והיו צרכים לסובב כמה פרסאות עד שמגיעים אל השער אחר, והלכו וסובבו. עד שבאו אל השער ובאו אל השער לא רצו להניח אותם להכנס למה היות שהמלך של המדינה מת ונשאר הבן מלך. והיני המלך צוואה באשר שעד עכשיו היו קוראים את המדינה מדינה טפשית ומלך חכם עכשיו יהיו קוראים אותה להפך - מדינה חכמה ומלך טיפש. ומי שיחגור מותניו לזה שיחזור השם לקדמותו, דהיינו, שהיו חוזרים וקוראים את המדינה מדינה טפשית ומלך חכם הוא יהיה מלך. על כן אין מניחים שום אדם להכנס למדינה כי אם מי שיחגור מותניו לזה, על כן לא להניח אותו להכנס. אמרו לו: אתה יכול לחגור מותניך לזה? להחזיר למדינה שם הראשון? ובוודאי אי אפשר להכניס את עצמו לדבר כזה, ולא יכלו להכניסו.

עוד פעם, היתה מדינה שהיה שם מלך וכשהמלך היה חי היו קוראים למדינה מדינה טפשית ומלך חכם וכשהמלך מת הוא אמר אני נותן לכם בצוואה, והבן שלו נשאר, שמהיום לא יקראו למדינה מדינה טפשה ומלך חכם אלא יקראו למדינה מדינה חכמה ומלך טיפש. ואמרו אנחנו עכשיו לא נותנים לאף אחד להכנס, רק למי שהולך על הכל, כלומר, מי שיצריך ניתן לו להכנס רק אם הוא יהיה להחזיר חזרה את השם הקודם שמהלך הוא חכם והמדינה היא הטפשה ואז מי שיצריך גם נהפוך אותו למלך. מה השכל שבדבר? שהיה המלך אז האחדות היתה חכמה והנפרדות היתה טפשה. עכשיו האחדות מתה לצורך העניין, ומי נשאר? הנפרדות. מי אתה חושב שיותר חכם, האחדות או הנפרדות? כאילו למי אתה מתיחס יותר ברצינות? לנפרדות. זאת אומרת מי בעיניך החכם? הנפרדות. זה נקרא שהתהפך הגלגלות.

עכשיו, אתה רוצה להכנס למדינה, אתה צריך להחזיר דבר לקדמותו, להגיע למצב שלמלך יקראו החכם, שהאחדות יהיה החכם והבן יהיה הטיפש. בכל מקרה אמרו לו, אתה יכול להתחייב שאתה יכול לחשוב שהעיקר של המציאות זה האחדות ולא הנפרדות, בוודאי אי אפשר להכניס את עצמו לכזה לדבר, מה אמר, אני יכול להתחייב לכזה דבר? ולא יכלו להכנס. בכל מקרה אחכ הוא היה בחוץ ואז מישהו נתן לו משהו שהוא אמר לו שאני איודע דבר שהוא טוב יותר ממה שיש לך, דהיינו, שאני יודע דבר שקיבלתי מאבות אבותי, להיות מבין דבר מתוך דבר. שאחד אומר איזה דיבור בעלמא, יכולים להבין דבר מתוך דבר ועדיין לא גיליתי זאת לשום אדם בעולם. וכן אני אלמד אותך הדבר הזה ואתה תתן לי את כלי הזאת כנל. אז היה מישהו שהציע לו מבחוץ, אמר לו תקשיב לי מה יתן לך הדבר הזה? אני אתן לך דבר יותר טוב, אני אתן לך שתוכל להבין דברים, מתוך דבר. מישהו יגיד משהו ותוכל להבין מזה עוד דבר נוסף. ואז הבן מלך לקח את הדבר הזה... שבאת זה דבר נפלא להבין דבר מתוך דבר. ונתן לו את הכלי והוא היינו האדם של הסוס הלך ולימדו הדבר והבין דבר מתוך דבר. בכל מקרה, הבן מלך מאחר שהבין דבר מתוך דבר אז אמר אני יכול להכנס למדינה, הוא כבר הבין שלמרות שהוא לא מבין איך להחזיר את השם הקודם, אבל הוא כן יכול. בכל מקרה אמר לאותם אנשים שלא רצו להניח להכנס, שתתנו לו להכנס ואני אחזיר את המדינה את השם הראשון. והניחו לו להכנס. והודיעו לו השרים שנמצא איש כזה שרוצה לחגור מותניו לזה, להחזיר למדינה את השם הראשון. והביאוהו אל השרים של המדינה. אז הביאו את הבן מלך לשרים, ואמרו לו השרים, תדע שגם אנחנו אין אנו טפשים חס ושלום. אל תחשוב שאנחנו טפשים, אלא שהמלך שהיה היה חכם גדול, מופלג מאד, אשר כנגדו כולנו חשבנו טפשים. זאת אומרת אמרו לו אל תחשוב שאתה בקלות יכול לגרום לכך שלמדינה יקראו מלך חכם ומדינה טפשית כי המדינה לא באמת טפשית. המדינה היא חכמה אבל המלך היה כל כך חכם שביחס שהיה כל כך חכם הכי חכמים נחשבו טפשים לידו. אמרו לו אנחנו מאד חכמים וכדי להגיע למצב שהמלך יהיה יותר חכם מכולנו, זה לא כל כך קל.

... נפטר המלך ונשאר הבן מלך, אבל כנגדנו הוא לא חכם כלל. אמרו לו תראה, גם הבן של המלך חכה, אבל הוא לא חכם יותר מידי שיקראו שאנחנו טפשים. לכן הוא נחשב הטיפש ואנו חכמים ביחס אליו... מדינה חכמה ומלך טיפש הניח המלך צוואה שמי שימצא חכם כזה שיוכל להחזיר למדינה השם הראשון, הוא יהיה מלך. המלך אמר צוואה, וציווה לבנו לכשימצא איש כזה יסתלק הוא מהמלוכה. המלך אמר בצוואה הלבן שלו, אני אומר שתחפשו מישהו שיהיה כל כך חכם יותר מהכי חכם במדינה עד שכל החכמים של המדינה יחשבו טפשים ואז אם ימצאו אותו אתה צריך להתפטר, הוא יהיה מלך ולא אתה. ואותו איש שנשא כשימצא חכם כזה חכם מופלג... הוא יהיה מלך. כלומר, מדובר על חשיבה מסויימת שהיא כל כך חכמה שכל מה שאתה אומר זה נחשב לטיפש. אתה מבין מה הכוונה? נכון? החשיבה המוחלטת, אם אתה חושב בצורה מוחלטת כל מה שאתה חושב בצורה יחסית היא טפשית. כי היא לא אמיתית. אתה מצליח לראות את החיבורים? המלך החכם הוא המוחלט, ברגע ששכחו את המוחלט אז טפשים נחשבים חכמי, אבל הטכניקה פה היא לקחת חשיבה מוחלטת אבסולוטית וכל דבר לידה נחשב טפשי.

כי זה האיש... כי הם כולם טפשים כנגדו. תסתכל רק מה הם חיפשו. הם חיפשו מלך שיהיה כל כך חכם שהם יחשבו לטפשים. כי בד"כ מה אנשים מחפשים? מלך טיפש שהם יכולים לנהל אותו. אבל פה זו מדינה הפוכה שהם כל כך חכמים שהם חיפשו מישהו עוד יותר חכם מהם, שיהיה כ"כ חכם שהם יחשבו לטפשים. על כן תדע לאיזה דבר אתה מכניס את עצמך, כל זה אמרו לו השרים, ואמרו לו השרים הנ"ל כי הניסיון יהיה, אם אתה חכם כזה, כלומר, איך נדע אם אתה כזה חכם כמו שאתה אומר? היות שיש כאן גן, שנשאר מן המלך שהיה. שהוא היה חכם גדול מאד. המלך שהיה היה לו גן, והגן נפלא מאד מאד שגדלים בו כלי מתכות, כלי כסף וזהב, הוא נפלא ונורא מאד. נורא במובן מרגש. אך אי אפשר להכנס בו. למה אי אפשר להכנס בו? למה יש גן כל כך יפה ואי אפשר להכנס בו?

כי כשנכנס בו אדם איך שאם נכנס לגן אזי תכף מתחילים שם לרודפו, פתאום מתחילים לרדוף אחרי הבן אדם הזה, ורודפים אותו, הוא צועק. והוא אינו יודע כלל ואינו יודע מי רודף אותו. רודפים אותו, מתחיל לצעוק רודפים אותי, אל תרביצו לי, והוא אינו יודע מי רודף אותו. וככה הם רודפים אותו עד שמבריחים אותו מן הגן, על כן נראה אם אתה חכם ותוכל להכנס אל הגן הזה.

אם אתה חכם בא נראה אותך נכנס לגן הזה. יש גן שכל מי שמנסה להכנס אליו ישר מתחיל לחטוף מכות, מרביצים לו והוא צועק ורודפים אותו. עד שהוא בורח. ואלה שרודפים אותו הם כל כך מפחידים שאפילו לא רואים אותם. בא נראה אם אתה חכם ותוכל להכנס לגן. אתה מבין את הנמשל? נכון? בחיפוש, אתה מתחיל לחפש את עצמך, אתה מתחיל להרגיש רע, למה? אתה לא יודע. אתה מתחיל לפחד, למה רע לך? מי מרביץ לך? אתה לא יודע. בא נמשיך. ושאל, אם מכים את האדם הנכנס? הוא אמר להם, תגידו לי מישהו מכה אותו, משהו מרביץ לו פיסית? אמרו לו תראה, העיקר שרודפים אותו, ולא יודע כלל מי ומי רודף אותו ובורח בבהלה גדולה מאד. כי כן סיפרו להם בני אדם שנכנסים לשם. זאת אומרת אמרו להם\ה לא שמישהו מכה אותך פיסית, אתה פשוט, אתה רודפים אחריך, ואתה לא יודע מי רודף אחריך אתה מתחיל להיכנס בקירות, להרביץ לעצמך ובורח משם בבהלה גדולה מאד. והלך אל הגן, היינו זה הבן מלך האמת וראה שיש לו חומה סביב, ראה שהשער פתוח ואין שם שומרים, כי בוודאי אין צרכים שומרים לזה הגן. למרות שזה הגן היפה בעולם לא צריך לשמור עליו כי אנשים מפחדים להכנס.

והיה הולך אצל הגן והסתכל וראה שעומד שם אצל הגן, אדם, היינו שהיה מצוייר שם אדם. הוא ראה שליד הגן היה איזה ציור של בן אדם והסתכל וראה שלמעלה מעל האדם יש שכתוב שם שזה האדם היה מלך לפני כמה מאות שנים ובימי המלך הזה היה שלום כי עד אותו המלך היו מלחמות ואחריו גם כן היו מלחמות ובימי המלך הזה היה שלום.

הוא ראה שהיה תמונה של איזה מלך שהיה כתוב שהמלך הזה בזמנו היה שלום כי לפניו ואחריו מלחמות ובזמנו היה שלום. והתבונן. כלומר, הוא ראה שיש חשיבה מסויימת שבלעדיה אין שלום ואיתה שי שלום. מה זאת אומרת? החשיבה שמחברת דבר והיפוכו. החשיבה שאומרת שאין הבדל בין דבר והיפוכו אין אפשרות לריב. כי אין הבדל בין דבר והיפוכו, איך תריב? מלך שהיה בימיו שלום, יש חשיבה מסויימת שאין הבדל, אין הבדל אין מה לריב. והתבונן מאחר שכבר נעשה מבין דבר מתוך דבר, שהכל תלוי בזה האדם.

שכשנכנסים לגן ורודפים אותו, אין צרכים לברוח כלל. אתה לא צריך לברוח... כל פעם שרודפים אחריך פשוט לך תעמוד ליד הציור הזה ולא יקרה לך כלום. מה יכול לקרות? כי יש שלום בזמנו של המלך. ויותר מזה הבין שאם יקחו את האדם הזה ויעמידו אותו לפנים בתוך הגן הזה. זאת אומרת שאם יקחו את התמונה של המלך ויעמידו אותו באמצע של הגן, כאילו שזה יהיה המרכז אז יוכל כל אדם להכנס בשלום אל הגן הזה. כל זה הבין בן מלך האמת על ידי שהבין דבר מתוך דבר והלך ונכנס אל הגן. ותכף שהתחילו לרודפו הלך ועמד אצל האדם הנ"ל שעומד אצל הגן מבחוץ וע"י זה יצא בשלום ללא פגע כלל. כי אחרים כשנכנסו לגן והתחילו לרודפם, היו בורחים בבהלה גדולה מאד והיו מוכים ונלקים ע"י זה.

זאת אומרת, לא היו מרביצים להם, רק מרוב הפחד שלהם הם היו בורחים ואז הם היו חוטפים מכות מעצם זה שהם ברחו, לא מעצם זה שהרביצו להם. לא שמישהו בא והרביץ להם, הם פשוט ברחו ואז מרוב שברחו הם נפלו וחטפו מכות. את המבין את הכוונה? אף אחד לא הרביץ להם. והוא יצא בשלום ושלווה. הוא ברגע שבאים להרביץ לו במקום לרוץ כמו חמור ולחטוף מכות בדרך, הוא אמר מה? אתם זה? איפה התמונה של המלך? של השלום, אני מחזיק אותה. זהו אתם לא יכולים להרביץ לי, לא מפחידים אותי.

והשרים ראו ותמהו על שיצא בשלום ואזי ציווה זה בן מלך האמת לקחת את האדם הנ"ל ולהעמיד אותו בפנים בגן וכן עשו וזה עברו כל השרים בתוך הגן ונכנסו ויצאו בלי פגע כלל.

אחר כך יש פה עוד סיפור נוסף כאילו עוד מבחן בשבילך לעשות. יש עוד מבחן, למרות שמבחן השני הוא בדיוק כמו המבחן הראשון רק בסיפור אחר. עוד פעם, אחר כך יש עוד מבחן שהם עשו לויש משהו נחמד ברבי נחמן נגיד אחרי שסיפור לנו את הסיפור אומר שיש עוד דברים שקרו אבל לא צריך לגלות לכם. יש עוד דברים שהמלך עשה כשהיה במדינה הזו הוא עשה דבר כזה, אבל לא סיפרתי להכם את כל הסיפור.

ש: מה הרעיון:

אליעד: כדי להגיד להם אל תחשבו שבזה זה נגמר. יש פה הרבה.

עכשיו בא נדבר על הסיפור הזה על הגן. תראה, מה שיש בסרטון ששמתי אותו שהיה מאסטר אחד, מאסטר מסויים, זה במהלך של מה שדיברנו אתמול על ה הקבצן שחשב שהוא מלך. ואז הוא אמר אם אני מלך למה אני למבין מספרים? כנראה שאף אחד לא צריך לבין בספרים. בקיצור יש אחד מאסטר שהוא היה בטוח שיה לו כוחות מטאפיזיים, ראית את הסרטון הזה, ואז היה עושה כאילו קראטה כזה והתלמידים שלו בלי שהיה נוגע בהם היו נופלים. משטחים על הרצפה,, נופלים. הוא היה בטוח שיש לו כוח או משהו שהוא אמר אני מציע סכום של כסף למי שמצליח להתמודד נגדי. ובא מישהו ואמר אני מתמודד נגדך. ובוא מישהו הוא החתים אותו אישור, תראה את זה בעין. ואז עלה לזירה ואז הלוחם הזה עומד מול המאסטר והמאסטר עשה לו ככה (עם היד) והלוחם בפעם הראשונה שהמאסטר עשה לו ככה הלך אחורה אמר רגע רגע.. מה אני אמור ליפול עכשיו, רגע, לא הרגשתי את המכה ואז הלוחם נתן מכה למאסטר ואז המאסטר נפל. אז המאסטר אמר, רגע רגע, פה יש טעות אנוש, אולי לא הייתי בריכוז, משהו לא הגיוני. זה כנראה חלום רע. אמרו לו אתה רוצה להמשיך את הקרב, מה אני יש לי כוחות, המשיכו את הקרב, אחרי 2, 3 שניות הלוחם נתן לו בעיטות, מכות, כיסח אותו, עצרו את הקרב כדי שהלוחם לא יחסל, לא יפגע במאסטר. עכשיו השאלה המעניינת, אחד ההבטים המעניינים בסיפור, זה לכאורה התלמידים של המאסטר מלכתחילה, למה הם נפלו. אלה אנשים נורמאליים שמישהו עשה להם הה! והם נופלים. לא נגע בך, מה אתה נופל, לא עשה לך כלום. אלא מה, שהיה לו פחד כל כך גדול, הוא האמין שהוא צריך ליפול ולכן הוא נפל. הוא כל כך האמין. איך תסביר שהוא רק עשה לו תנועה ואז נפל. אלא מה, הוא האמין שהוא צריך ליפול ולכן נפל עוד לא הרגיש את הכאב, ממש המאסטר עושה ככה כאילו כואב לו, מה עשה לך לא נגע בלך בכלל. זה כמו בסיפור פה עם הגן.

מה זה אומר. מה המשל? כל בן אדם בחיים יש לו פחדים מסויים ואז הוא אומר אני רוצה לא לפחד יותר ואז הוא מתחיל לשאור אל את עצמו, רגע, למה אני מפחד, להכנס לתוך הגן לבדוק מה שיש בגן הזה, כי בגן. מה זה הגן? החיים הטובים, שם אתה לא מפחד, לא פה לא שם. ואז הוא נכנס לגן עכשיו איך שבן אדם מתחיל להכנס לגן מתחילים לרדוף אחריו, מה זה מתחילים לרדוף אחריו? הוא מתחיל להרגיש רע.

הוא מתחיל לשאול עצמו שאלות ומתחיל להרגיש רע. אף אחד בעולם שהתחיל לבדוק את הפחדים שלו, כל באן אדם בעולם שבודק את הפחדים שלו, למה אני מפחד? אף אחד בעולם לא יכול להגיד שקרה לו משהו רע בפועל. מזה שהוא שאל את עצמו למה הוא מפחד, אלא מה שהבן אדם מתחיל להרגיש תחושות לא נעימות ולפעמים בגלל שהוא בורח לכן הוא חוטף מכות. לא בגלל שהוא שואל שאלה הוא חוטף מכות, הוא חטף מכות בגלל שהוא ברח באמצע. אתה מבין את הכוונה. הבן אדם רוצה להכנס לן אז רודפים אחריו. מי רודף אחריו? ראית מי רודף אחריך? לא. אז למה אתה בורח? עכשיו, מה זה אומר פרקטית, בן אדם בא לחפש את עצמו להגיד, למה אני למה פה, למה שם, פתאום מרגיש פחדים. ממה אתה מפחד, לא יודע אז למה אתה מפחד אם אתה לא יודע ממה?

רוב האנשים, או כל האנשים שמפחדים תשאל למה אתה מפחד, הוא לא באמת יודע להסביר ממה הוא מפחד. למה את מפחד? כי זה. למה זה? כי זה. ולמה זה? כי זה. ואוקי, ולמה אתה מפחד מכל זה? לא יודע. אז למה אתה מפחד? עכשיו אנשים בורחים, אתה אומר לו הפחדים שלך עשו לך משהו רע? הם לא עשו לך שום דבר רע. אלא שאתה בורח מהם אז אתה מתחיל להרביץ לעצמך. בכל מקרה הבן מלך הבין, כי זה בדיוק, זה אותם אנשים שנראה לך שהם מטומטמים, מה אתם נופלים כשהוא לא פגע בכם? אבל זה אותו הדבר, זה אותו הדבר. רצונות שתה מנסה להתמודד נגדם אנחנו נרביץ לך, אנחנו נעשה לך. מה תעשו? מה אתם יכולים לעשות? הרי הם לא יכולים לעשות לך כלום בעיקרון.

ש: הם יכולים לעשות הרגשות רעות.

אליעד: אבל מה האמת האמיתית, שהם לא יעשו לך כלום. אז הרגשת רע, מה קרה? אז הרגשת רע מה, נו תרגיש רע, מה עשית לי? הנה אני פה, אני קיים. מה זה הרגשות רעות? זה גם רצונות. עכשיו מה הבן מלך עשה? הוא הבין שכשרודפים אחריו יש שתי אנשים. יש טיפש שכשרודפים אחריו אומר, אחח, רודפים לי, כואב לי, מתחיל לברוח. ואז הוא חוטף מכות. ואז הוא אומר אי אפשר להכנס לגן הזה, מרביצים פה לאנשים. ומי שיתחיל לבדוק ישתגע, יהיה לו רע. מתחיל להגיד שהגן לא בסדר. הוא חושב שהוא חכם ושהמלך טיפש. אבל הבן מלך, שהוא היה החכם, אמר אתם הטפשים, אתם לא מבינים, יש מלך שהשלום שלו. כל פעם אם רודפים אחריך במקים לברוח מאלה שרודפים אחריך תשתמש נגדם בטכניקה שאומרת בא נבדוק מה האמת ותראה שאין הבדל בין דבר לדבר ואז אף אחד לא רודף אחריך. כל פעם שאתה מחפש ומתחיל להרגיש רע - שתי אפשרויות, או שאתה בורח מהרע, ואז אתה מתחיל לחטוף את המכות. או שאתה אומר עכשיו נעשה הפוך. אני מתחיל להרגיש רע, עכשיו אני יעשה עוד יותר את הטכניקה, של המלך שהשלום שלו.

בוא נחפש למצוא דרך שזה לא ישנה אם זה ככה או ככה.

ש: נגיד שאתה מחפש ואתה מרגיש רע מזה שאתה רחוק מהמטרה שלך.

אליעד: אז ממה נובע שורש הרע? מזה שאתה חושב שאתה רחוק. עכשיו אם נשתמש בשכל, האם יש באמת הבדל בין רחוק לקרוב. לשמה תכוון. מי מכה אותך את הבן אדם? המחשבה שאומרת: אתה רחוק, אתה רחוק, אתה רחוק. אבל היה מלך, אבל אז היה אחד טיפש, אמר טוב, בוא נברח. ברח, חטף מכות. אבל היה אחד חכם. אמר רגע, רגע, רגע - אתה רחוק מאיפה? מי רחוק? לאיפה רחוק? המלך שהשלום שלו זו החשיבה שאין לה מלחמות. אין הבדל בין רחוק לקרוב.

ש: ומה הרעיון ששם את זה באמצע? (את ציור האדם באמצע הגן)

אליעד: מה הרעיון? יש פה שתי מהלכים. יש זה ביחס לאדם עצמו. יש מצב שרודפות אותך מחשבות רעות ואז אתה בורח לשכל של האחדות. למחשבה שאומרת שאין הבדל בין רחוק לקרוב. אבל זה אתה כל פעם צריך לברוח לשם. אבל אם אתה תקח את התמונה של המלך ואתה תשים אותה באמצע של הגן אז כל פעם שבן אדם הולך הוא כבר מסתכל מראש על המלך הזה, אז כולם יכולים להכנס בשלום אף אחד לא ירדוף אחריך. זאת אומרת, אם אתה מרוכז במרכז שלך האין הבדל הזה. נגיד האין הבדל. מלך שהשלום שלו, הכל טוב, אין מלחמה, אין הבדל לצורך העניין. אם זה מרכז הגן, אז כולם יכולים להכנס בשלום.

יש פה כמה דימויים: דימוי אחד שאחרי שהבן מלך הבין את עצמו הוא עזר לאחרים להבין את עצמם. דימוי שני שבתוך הבן מלך עצמו יש כמה כוחות. הוא בהתחלה ראה שזה עובד לו, אה! עכשיו מצאתי את השיטה, עכשיו כל פעם אני אשים שזה יהיה המצפן שלי ואז אני כבר יכול להכנס לגן בלי בעיה.

הרעיון הוא שאם המרכז של החשיבה שלך נמצא על המלך שהשלום הוא שלו אז ממילא אף אחד לא רודף אחריך יותר. זאת אומרת, למה רדפו אחרי הבן אדם, כי המלך לא היה במרכז הגן, המהות לא היתה המרכז. אם ההבנה של האחדות של המרכז, של המוחלטות היא המרכז, הגן אתה יכול להכנס ליהנות, לטייל לבלות, הכל. אבל אם את החשיבה של המוחלטות שמת בצד, באיזה צד כזה, בפינה כל פעם שאתה נכנס לגן מתחילים לרדוף אחריך, מי רודף אחריך? הרצונות. אתה רוצה משהו פתאום קופצים עליך קצונות אחרים. טוב בא נלך לשם, קופצים עליך רצונות אחרים, למה? כי איבדת פוקוס שהמרכז אין הבדל בין הרצונות בכלל.

אם אתה זוכר שהכל אחד ומתוך זה אתה בא לנפרדות עכשיו אתה יכול להכנס בגן, לבוא, לצאת לטייל. אבל אם את החשיבה של האחד של מה האמת האמיתית שאין הבדל, אם את החשיבה הזו שמת אותה בצד עכשיו אתה בא להכנס לגן אתה בקטסטרופה. כי כל מה שאתה מנסה להכנס אתה בחיסרון, אתה פה אתה שם סיפורים ועניינים.

ש: מה זה הבנה של דבר מתוך דבר?

אליעד: אני אגיד לך. תסתכל, מה היה לפני שהוא הבין דבר מתוך דבר? היה כזה דבר, בתוך כך ראה שעומד הסוס של אותתו אד, ולקח הכלי הנ"ל והניחה על הסוס והתחיל לנגן הניגון הנפלא מאד. תסתכל, תראה. מסופר על הבן מלך והבן שפחה שהם היו ביער אז היה בלילה, היה ככה... בסיפור צריך לחזור אחורה (הכוונה לתחילת הסיפור) ועוד אחורה השתלשלות האירועים. בלילה הבן מלך והבן שפחה ישנו אצל איש היער. איש היער הוא במובן הצדיק, למה הצדיק נקרא איש יער? כי הוא לא קשור לעולם. אבל עד כדי כך, שאתה מבין שאתה ביער אתה בין שמי שיכול לעזור לי זה רק האיש יער. זאת אומרת, אתה אומר, רגע, אבל גם אני, גם אני ביער. אני צריך איש יער כדי להסביר לי איך להסתדר פה. רק איש יער שלא קשור אולי יכול להסביר לי מה קורה פה.

ואז תראה בלילה, יש פה בסיפור שמסופר שהם רצו להכנס לבית איש היער, כדי שהחיות לא יטרפו אותו הוא אמר אין בעיה בוא תישן אצלי בלילה. אמר...
פחדים וחרדות מלחמות פחד מהפחד הבדלים להתחייב לך אמת פנימית טיפול במחלת רוח למה המוצר יקר לחפש המחיר גבוה טכניקה איש היער בן המלך ובן השפחה בן המלך ובן השפחה שהתחלפו בן המלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך בן מלך ובן השפחה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו בן מלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך ובן שפחה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו בן מלך ובן שפחה שנתחלפו בן שפחה בריחה בריחה מפחדים ברסלב הפחד של הפחד התמודדות התמודדות עם חרדות ופחדים התמודדות עם פחד התמודדות עם פחד וחרדה התמודדות עם פחדים התמודדות עם פחדים וחרדות חכם חרדה חרדה ופחד חרדה ופחדים חרדה מהחרדה חרדות חרדות ופחדים טיפש טיפשות לברוח לברוח מהפחד להתמודד להתמודד עם חרדות ופחדים להתמודד עם פחד להתמודד עם פחד וחרדה להתמודד עם פחדים להתמודד עם פחדים וחרדות מדינה מלך חכם ומדינה טיפשית מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן המלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מעשה מחיגר מעשיות נחמן סיפור סיפורי מעשיות פחד פחד וחרדה פחד מהפחד פחדים פחדים וחרדות רבי נחמן רבי נחמן מברסלב
פנטזיות בריחה, לטוס להודו, רוצה להיות שם, להחליף מקום עבודה, להתפטר מהעבודה, האם יש בעיה, אולי אין בעיה, שחרור רגשי, להפסיק לסבול, איך להיות מאושר, אושר בחיים, פתרון בעיות, להתאבד, להתמודד
... בריחה, לטוס להודו, רוצה להיות שם, להחליף מקום עבודה, להתפטר מהעבודה, האם יש ... מאושר, אושר בחיים, פתרון בעיות, להתאבד, להתמודד האם פנטזיות בריחה כמו טיסה להודו באמת עוזרות? לעיתים, כאשר האדם חש תחושת סבל או אי שביעות רצון בחיים, הוא עשוי לפתח פנטזיית בריחה. דוגמה שכיחה לכך היא הרצון לטוס להודו, מתוך האמונה ששם יהיה לו טוב ... זמן הנוף כבר לא מספק לו את אותה תחושת סיפוק, ומכאן שפנטזיית הבריחה אינה הפתרון. מדוע אנשים חושבים שיהיה טוב יותר במקום אחר? אליעד מסביר שהסיבה המרכזית שפנטזיית הבריחה מופיעה היא תחושת חוסר שביעות רצון מהמציאות הנוכחית, ומחשבה שאם משהו ...
פחד מכל דבר, חרדה תמידית, פחד מוכלל, חרדה מוכללת, תחושת פחד קבועה, כל הזמן מרגיש פחד, פחד קבוע, חרדה קבועה, תחושת חרדה קבועה, איך מתמודדים עם פחד כללי? פחד מגילוי עצמי, ניתוק רגשי והתמודדות, פחד מופשט, מהו פחד אבסטרקטי? איך למצוא את הרצון האותנטי? מנגנוני הגנה רגשיים, פחד בלי סיבה, חרדה בלי סיבה, מה גורם לפחד בלתי מוסבר ואיך אפשר להבין אותו? מדוע אדם מפחד מגילוי רצונותיו? איך הפחד יכול להיות מנגנון של בריחה?
... אפשר להבין אותו? מדוע אדם מפחד מגילוי רצונותיו? איך הפחד יכול להיות מנגנון של בריחה? מה גורם לפחד בלתי מוסבר ואיך אפשר להבין אותו? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת באדם החווה תחושה ... שייפגע, או שילמד להפסיק לרצות באופן מוגזם. איך הפחד יכול להיות מנגנון של בריחה? אליעד מוסיף שהפחד יכול להיות מנגנון בריחה ממהות עמוקה יותר. אדם שחושש להכיר את האני האותנטי שלו עלול לפתח פחד מתמיד שמטרתו להסיח את ...
בריחה מהמציאות / לברוח מעצמך - למה האדם רוצה לברוח? להיכן אפשר לברוח מהעולם?
בריחה מהמציאות לברוח מעצמך - למה האדם רוצה לברוח? להיכן אפשר לברוח מהעולם? בריחה מהמציאות. לברוח מעצמך. לפעמים האדם מרגיש שברצונו לברוח להיכן שהוא. הבעיה היחידה בבריחה היא שהאדם בורח עם עצמו. לא משנה ...
לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?
לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?
... וכך עד שהסמים לבסוף הורגים אותו. גם בזמן השימוש, האדם חווה סבל, אך אינו יכול להפסיק. מה הקשר בין עשייה להתמכרות ולבריחה מהמציאות? אליעד כהן מדגיש שהתמכרות ... אובססיבי אליו יכול להוות סוג של סם. למשל, אדם שיש לו אובססיה לכדורגל, לזוגיות, לרכבים, או לכל תחום אחר, למעשה נמצא בבריחה תמידית ממצבו הנפשי. הוא לא מתמודד ... אפילו כאלה שנראים חשובים וחברתיים כמו להציל את העולם, את הסביבה, או אנשים אחרים, למעשה משתמשים בעשייה כסוג של בריחה מהמציאות שלהם. הם לא עוצרים לרגע ... אילו היה האדם מבין שהאני שלו הוא בעצם חלק בלתי נפרד מהמציאות השלמה, לא היה חש בשום חיסרון. מדוע הצלת העולם היא בעצם בריחה מיותרת? אנשים רבים מאמינים שאם הם ... האדם יבין באמת למה יש רע, הוא יגיע להבנה עמוקה שהמציאות טובה כפי שהיא, ויפסיק להרגיש צורך להציל את העולם. מה הפתרון לבריחה ולדיכאון הקיומי? הפתרון שאליעד כהן ... בשאלות כמו: למה אני חי? מה אני באמת רוצה? מה תכלית קיומי? עליו להפסיק לפחד מהשאלות הללו, ולהסתכל למציאות בעיניים. בריחה לעולם העשייה לא תעזור, מכיוון ... מדוע הוא חי ומה התכלית של קיומו, העשייה שלו תהפוך לתכליתית ואמיתית. כך הוא יעשה מעשים טובים מתוך הבנה עמוקה ולא מתוך בריחה. אליעד מסיים את דבריו בציטוט: סוף ... קודם. ואז הם לוקחים עוד סם, ועוד סם עד שהסמים הורגים אותם, גם בדרך הם הרגישו רע, ולבסוף מתים. כך כל סוג של התמכרות, בריחה מהמציאות, אדם לוקח סמים. וסמים זו כל אובססיה לכל דבר, לאלכוהול, לכדור רגל, לזוגיות, זה סוגים שונים של בריחה. ואותו הדבר זה גם אצל אלו שעושים ... להציל את העולם, ולעזור פה או שם, אך יש להבין שהאדם נמצא בדיכאון, חי בריקנות, לא מסוגל להשיב למה הוא חי ואז הוא נמצא בבריחה מתמדת. וגם כל החכמולוגים שאומרים ... את העולם. והאדם בורח מעצמו, ופוחד להבין מה המשמעות של חייו, מה התכלית, האם יש תכלית לקיום שלי? והעשייה ללא סוף, היא בריחה , ועל האדם לא לפחד, ולהסתכל למציאות ...
שימוש בסמים, עישון סמים, עישון חשיש, עישון מריחואנה, סמי הזיה, למה לא להשתמש בסמים? איך סמים עושים לך טוב? למה סמים עושים לך רע? בעד ונגד שימוש בסמים, גמילה מסמים, אמונה באלוהים, חזרה בתשובה, התמכרות לסקס
שימוש בסמים, עישון סמים, עישון חשיש, עישון מריחואנה, סמי הזיה, למה לא להשתמש בסמים? איך סמים עושים לך טוב? למה סמים עושים לך רע? בעד ונגד שימוש בסמים, גמילה מסמים, אמונה באלוהים, חזרה בתשובה, התמכרות לסקס
... - אלא העניק תחושת רוגע זמנית ובריחה זמנית מהמציאות המטרידה. מה הבעיה המרכזית בשימוש בסמים? אליעד כהן מבהיר שהבעיה העיקרית בשימוש בסמים אינה קשורה להכרעה האם יש ... אחרת עשוי להרגיש רגיעה זמנית או בריחה מהמציאות שמטרידה אותו. גם אם הוא לא מבין במלואו את המנגנון, התחושה החיובית עצמה מורגשת בפועל. כיצד הבנה מפורטת של הבעיה ... גם להבין כיצד אפשר לשפר את מצבו ללא בריחה רגעית. מה הבעיות שעלולות להופיע כשלא מבינים כיצד סמים פועלים? הקושי העיקרי בשימוש בסמים הוא שאדם לא באמת יודע איך בדיוק הסם ... אמונה ותפיסת המציאות היגיון לעומת בריחה רגעית למה משהו עושה לך טוב? הפרעות נפשיות בגלל שימוש בסמים, חרדות אחרי שימוש בסמים, פרנויות בגלל שימוש בסמים, הזיות אחרי ...
תלות רגשית, איך להרגיש טוב של משהו בלי המשהו? איך לא להיות תלוי רגשית? איך להיות מאושר בלי כלום? איך להשתחרר מתלות רגשית? איך להרגיש טוב לבד בלי זוגיות? איך להרגיש טוב לבד בלי סקס? איך להפסיק לרצות משהו? איך להפסיק לאהוב משהו?
תלות רגשית, איך להרגיש טוב של משהו בלי המשהו? איך לא להיות תלוי רגשית? איך להיות מאושר בלי כלום? איך להשתחרר מתלות רגשית? איך להרגיש טוב לבד בלי זוגיות? איך להרגיש טוב לבד בלי סקס? איך להפסיק לרצות משהו? איך להפסיק לאהוב משהו?
... אולי בגלל הפסקה מהלחץ? ואז לחפש דרך אחרת להשיג רוגע, כמו מדיטציה או תרגילי נשימה. התמכרות לפורנו: פורנו נותן תחושת הנאה, ריגוש או בריחה . יש להבין מה בדיוק התחושה, ואיך היא נוצרת, ואז למצוא דרך אחרת לספק את התחושה הזו, למשל חוויות חברתיות, ... הפסקה? לאחר מכן, ניתן לנסות דרכים אחרות להשיג רוגע - למשל מדיטציה או תרגילי נשימה. 2. התמכרות לפורנו: אדם הצופה בפורנו חש הנאה או בריחה מהמציאות. עליו לשאול: מה בדיוק התחושה שהפורנו מספק? האם זו ריגוש? האם זה סיפוק? האם זו בריחה? ולאחר מכן, למצוא דרכים אחרות לספק את אותן תחושות - כמו חוויות ריגוש אחרות או מערכות יחסים משמעותיות. 3. ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 2
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 2
... להעלים את הסבל לתמיד? לפי אליעד, לא ניתן להעלים את הסבל על ידי בריחה , כיוון שכל בריחה היא רק שינוי צורה של הסבל. הוא מדגים זאת עם אנשים שחוו מוות קליני והרגישו טוב, אך זה היה רק ...
חוויית המציאות כאלוהים, להיות אלוהים, התחדשות, שינוי חוויה, צמחונות, למה דברים קורים, לשנות הרגלים
חוויית המציאות כאלוהים, להיות אלוהים, התחדשות, שינוי חוויה, צמחונות, למה דברים קורים, לשנות הרגלים
... יפסיק להרגיש כך. מדוע חשוב להפסיק לברוח מהמציאות? אליעד כהן מבהיר כי בריחה מהמציאות לעולם אינה פותרת את הבעיה. כאשר אדם מנסה להימלט מהאמת הלא נעימה, הוא רק מחריף את ... ומחמיר את המצב הפנימי שלו. החשיבה החיובית המלאכותית היא למעשה סוג של בריחה. הדרך הנכונה להתמודד עם קשיים היא דווקא להתקרב אליהם, לבדוק אותם לעומק, ולהכיר בהם ללא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בריחה, איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בריחה, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול נפשי, אימון אישי לקשב וריכוז, מאמן אישי למתבגרים בתחום בריחה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 21:42:24 - wesi1