אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו ✔סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
מהי משמעות הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו"?

הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" של רבי נחמן מברסלב מספר על החלפת זהויות שהתרחשה בין בן מלך לבין בן שפחה. המיילדת החליפה בין התינוקות, וכך בן המלך גדל ללא הכרה של מהותו האמיתית. כאשר התבגר, מצא עצמו ביער ושם פגש אדם המכונה "איש היער", דמות המנותקת לחלוטין מן העולם המוכר לנו. איש היער היה מנותק מהציוויליזציה, חי במרחב מבודד, ולא היה כפוף למוסכמות החברתיות הרגילות.

בן המלך מתיידד עם איש היער, שמעניק לו מתנה ייחודית - יכולת רוחנית גבוהה שנקראת "להבין דבר מתוך דבר". זוהי יכולת שמאפשרת לאדם לראות את המשמעויות העמוקות שמאחורי הדברים הגלויים, להבין את ההקשרים הסמויים בין מצבים שונים, ולזהות את מהותם האמיתית של אירועים ודברים מעבר לנראה לעין.

מה המשמעות של המדינה שהפכה את המלך לחכם ואת עצמה לטיפשה?

לאחר שהבן מלך רוכש את היכולת להבין דבר מתוך דבר, הוא מגיע למדינה שהייתה בעבר תחת שלטון מלך חכם מאוד. כל עוד המלך היה חי, המדינה נקראה "מדינה טיפשית ומלך חכם", משום שחכמת המלך הייתה כה גדולה עד שכל שאר תושבי המדינה נראו טיפשים לעומתו. אחרי שהמלך מת, הוא ציווה לשנות את שם המדינה ל"מדינה חכמה ומלך טיפש", ומאז אף אחד לא הורשה להיכנס למדינה אלא אם הוא מתחייב להחזיר את השם המקורי של המדינה - כלומר, להוכיח שהוא חכם יותר מכל האנשים במדינה, ויכול לגרום להם להיראות טיפשים ביחס אליו.

הסמליות היא של עולם שבו האחדות (המלך החכם) נשכחת, ונשארת רק הנפרדות (אנשי המדינה). כך, הנפרדות נתפסת כחכמה, והאחדות נתפסת כטיפשה. האתגר הגדול הוא להחזיר את האחדות למרכז, כלומר, להחזיר את החשיבה המוחלטת, שהאחדות היא האמת האמיתית והנפרדות טפלה לה.

מהו המבחן של הגן האסור?

כדי להוכיח את חכמתו, הבן מלך מתבקש להיכנס לגן מיוחד שהותיר אחריו המלך החכם. גן זה מלא בכלים יקרים ונפלאים, אך כאשר אדם נכנס אליו, הוא מתחיל להרגיש שרודפים אחריו, למרות שלא רואים מי הם הרודפים. מי שנכנס לגן מתחיל להרגיש פחד עצום, למרות שבפועל אף אחד אינו פוגע בו. הוא בורח בבהלה ונחבל בגלל פחדיו, לא בגלל סכנה אמיתית. המשל כאן מתייחס לפחדים וחרדות של האדם, שבעצמם לא יכולים לפגוע בו, אלא שהאדם נפגע רק מהניסיון לברוח מהם.

הבן מלך נכנס לגן, ובמקום לברוח, הוא עומד מול הפחדים ולא זז. ליד הגן עומדת תמונה של מלך קדום שבימיו היה שלום. כאשר הבן מלך מתרכז בתמונה הזו, הפחדים אינם מסוגלים לפגוע בו. הוא מבין את הסוד הגדול - כשמעמידים את האמת של האחדות, את המלך של השלום, במרכז ההוויה, שום פחד לא יכול לפגוע באדם.

הוא מחליט להעביר את התמונה לתוך מרכז הגן עצמו. כך, כל אדם שייכנס לגן יראה מיד את האחדות ואת השלום, ובאופן טבעי לא יחווה פחדים. כל הפחדים נעלמים כאשר האחדות היא המרכז.

מהי הטכניקה של "להבין דבר מתוך דבר" לפי רבי נחמן?

בסיפור מופיעה דוגמה נוספת לכך שהבן מלך רכש יכולת לראות את המשמעות הנסתרת והעמוקה של דברים. למשל, הוא קיבל כלי מאיש היער, שכאשר הוא שם אותו על בעל חיים, החיה התחילה לנגן מנגינה נפלאה. המשמעות היא שהיכולת "להבין דבר מתוך דבר" מאפשרת לאדם לגלות את המשמעות והמהות הפנימית שנמצאת בתוך המציאות החומרית, לראות את היופי, את העומק, ואת האמת שמסתתרת מאחורי הצורה החיצונית של העולם.

אך בשביל להיכנס למדינה ולהחזיר את שמה הישן ("מדינה טיפשית ומלך חכם"), הוא זקוק ליכולת עמוקה עוד יותר. לכן, איש היער מופיע שוב, הפעם בתחפושת, ומציע ללמד אותו כיצד להבין דבר מתוך דבר מתוך דבר. זאת אומרת, להבין גם את הדברים שנסתרים עמוק עוד יותר, אלו שמעבר ליכולת הרגילה של התבוננות פנימית. זו תובנה שמאפשרת...
משמעות הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" מאת רבי נחמן מברסלב

הסיפור של רבי נחמן עוסק בנושאים עמוקים של זהות, חכמה, הבנת המציאות והתמודדות עם פחדים. ננסה להבין את המסר הפנימי של הסיפור ולהתעמק במשמעויות הסמליות שבו.

החלפת הבנים - שאלת הזהות

הסיפור מתחיל בהחלפת הבנים - בן המלך ובן השפחה. זהו משל למציאות שבה האדם לא תמיד חי לפי מהותו האמיתית. פעמים רבות אדם מוצא את עצמו חי חיים שאינם תואמים את האמת הפנימית שלו, והוא נדרש לעבור תהליך של גילוי עצמי כדי להבין מי הוא באמת.

איש היער - הצדיק המנותק מהעולם

בן המלך, שהוגלה מהארמון ואיבד את זהותו, מוצא את עצמו ביער, שם הוא פוגש איש יער. איש היער מסמל את הצדיק, מי שמנותק מחיי החברה ומהמערכת הרגילה של העולם. הוא אינו חי לפי הנורמות החברתיות אלא לפי האמת הפנימית. רק באמצעות המפגש עם איש היער, הבן מלך מתחיל ללמוד על עצמו, על חייו ועל האמת שמאחורי הדברים.

הבנת דבר מתוך דבר - הכוח להבין מעבר לנראה

איש היער נותן לבן המלך מתנה מיוחדת - היכולת להבין דבר מתוך דבר. מדובר במעלה רוחנית גבוהה מאוד, שמאפשרת לאדם לקלוט את העומק של המציאות, לקרוא בין השורות ולגלות משמעויות נסתרות בדברים. זו תובנה שמאפשרת לאדם לפרוץ מעבר למה שנראה לעין ולרדת לשורש הדברים.

המדינה והמלך - מהות החכמה

לאחר מכן בן המלך מגיע למדינה שבה היה מלך חכם, וכאשר מת, הוחלט לשנות את שם המדינה ל"מדינה חכמה ומלך טיפש". כדי להחזיר את המצב לקדמותו, עליו להוכיח שהוא חכם באופן יוצא דופן. המדינה מסמלת את העולם, והמלך מסמל את השלטון על המציאות. כשחכמת המלך נשכחת, העולם נתפס כמתוחכם והמלך (המהות) כטיפש.

הגן האסור - מבחן הפחד

הניסיון להיכנס לגן הוא סמל להתמודדות עם פחדים. כל מי שנכנס לגן מתחיל לברוח מתוך פחד בלתי מוסבר, למרות שלא רודף אחריו אף אחד באמת. זה משל לכל אדם שמתחיל לברר את האמת על חייו ונתקל בפחדים, לא מתוך סכנה ממשית, אלא מתוך האשליה שהפחדים יוצרים. הסיבה היחידה שאנשים נפגעים היא בגלל שהם בורחים מהפחד, ולא בגלל שהפחד עצמו מזיק.

המלך שהשלום שלו - פתרון הפחד

הבן מלך מגלה כי בכניסה לגן יש תמונה של מלך קדום שבימיו היה שלום. כאשר הוא עומד ליד התמונה, הפחדים אינם רודפים אחריו. זהו סמל להבנה עמוקה - מי שמבין שהמציאות כולה אחת, שאין הפרדה ואין מלחמה פנימית, מצליח לעמוד מול הפחדים מבלי להיפגע. יתרה מכך, אם ממקמים את תמונת המלך באמצע הגן, אז כל אחד יכול להיכנס בלי פחד. המסר הוא שאם האמת נמצאת במרכז חיינו, אז שום פחד לא יכול להזיק לנו.

משמעות הסיפור...
סיפור של רבי נחמן שנקרא מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. פעם היה בן מלך ובן שפחה והמיילדת החליפה את הבן מלך בבן השפחה ויש שם סיפור שלם מה קרה עם הבן מלך והבן שפחה הזה. בכל מקרה הבן מלך היה ביער, ואז ביער הוא פגש איש יער, מה זה אומר איש יער? הוא פגש בן אדם שהיה נראה שהבן אדם הזה הוא לא קשור לבני אדם, הוא איש יער לא מחובר לצוויליזציה.

בכל מקרה, הוא התידד עם איש היער הזה, ואז מה שהיה שבכל מקרה הוא קיבל בסופו של דב איזה דבר מסויים שהיה מבין דבר מתוך דבר. עכשיו ככה, והבן מלך האמת מאחר שנעשה מבין דבר מתוך דבר, מאחר שהיה מבין דבר מתוך דבר היה אולך שם אצל שער המדינה, והבין שהוא באפשר שיחגור מותניו בזה שיחזיר למדינה שם המדינה הראשון. שכבר הבין דבר מתוך דבר, על כן הבין שאפשר, אף על פי שאינו יודע איך ומה, איך יוכל לעשות זאת. זאת אומרת היה משהו מסויים שהיה, למרות שאני לא יודע איך ומה לעשות, אבל אף על פי כן, מאחר שנעשה מבין דבר מתוך דבר, על כן הבין שהוא יכול, הוא אומר אני כבר מבין שזה אפשרי להבין את זה.

ונתישב, וכשיצווה להכניס את עצמו לזה... ומה יפסיד בזה, כי מה היה שם? היתה שם מדינה שהיה לה חומה ואין נכנסים אליה, אף אחד לא יכול להכנס כי אם רק משער אחד, וצרכים לסובב כמה פרסאות עד שבאים אל השער להכנס אל המדינה, והיו הולכים ובאים עד שבאו אל המדינה ואותה המדינה היתה חומה סביב לה ואין נכנסים אליה כאם בשער אחד, והיו צרכים לסובב כמה פרסאות עד שמגיעים אל השער אחר, והלכו וסובבו. עד שבאו אל השער ובאו אל השער לא רצו להניח אותם להכנס למה היות שהמלך של המדינה מת ונשאר הבן מלך. והיני המלך צוואה באשר שעד עכשיו היו קוראים את המדינה מדינה טפשית ומלך חכם עכשיו יהיו קוראים אותה להפך - מדינה חכמה ומלך טיפש. ומי שיחגור מותניו לזה שיחזור השם לקדמותו, דהיינו, שהיו חוזרים וקוראים את המדינה מדינה טפשית ומלך חכם הוא יהיה מלך. על כן אין מניחים שום אדם להכנס למדינה כי אם מי שיחגור מותניו לזה, על כן לא להניח אותו להכנס. אמרו לו: אתה יכול לחגור מותניך לזה? להחזיר למדינה שם הראשון? ובוודאי אי אפשר להכניס את עצמו לדבר כזה, ולא יכלו להכניסו.

עוד פעם, היתה מדינה שהיה שם מלך וכשהמלך היה חי היו קוראים למדינה מדינה טפשית ומלך חכם וכשהמלך מת הוא אמר אני נותן לכם בצוואה, והבן שלו נשאר, שמהיום לא יקראו למדינה מדינה טפשה ומלך חכם אלא יקראו למדינה מדינה חכמה ומלך טיפש. ואמרו אנחנו עכשיו לא נותנים לאף אחד להכנס, רק למי שהולך על הכל, כלומר, מי שיצריך ניתן לו להכנס רק אם הוא יהיה להחזיר חזרה את השם הקודם שמהלך הוא חכם והמדינה היא הטפשה ואז מי שיצריך גם נהפוך אותו למלך. מה השכל שבדבר? שהיה המלך אז האחדות היתה חכמה והנפרדות היתה טפשה. עכשיו האחדות מתה לצורך העניין, ומי נשאר? הנפרדות. מי אתה חושב שיותר חכם, האחדות או הנפרדות? כאילו למי אתה מתיחס יותר ברצינות? לנפרדות. זאת אומרת מי בעיניך החכם? הנפרדות. זה נקרא שהתהפך הגלגלות.

עכשיו, אתה רוצה להכנס למדינה, אתה צריך להחזיר דבר לקדמותו, להגיע למצב שלמלך יקראו החכם, שהאחדות יהיה החכם והבן יהיה הטיפש. בכל מקרה אמרו לו, אתה יכול להתחייב שאתה יכול לחשוב שהעיקר של המציאות זה האחדות ולא הנפרדות, בוודאי אי אפשר להכניס את עצמו לכזה לדבר, מה אמר, אני יכול להתחייב לכזה דבר? ולא יכלו להכנס. בכל מקרה אחכ הוא היה בחוץ ואז מישהו נתן לו משהו שהוא אמר לו שאני איודע דבר שהוא טוב יותר ממה שיש לך, דהיינו, שאני יודע דבר שקיבלתי מאבות אבותי, להיות מבין דבר מתוך דבר. שאחד אומר איזה דיבור בעלמא, יכולים להבין דבר מתוך דבר ועדיין לא גיליתי זאת לשום אדם בעולם. וכן אני אלמד אותך הדבר הזה ואתה תתן לי את כלי הזאת כנל. אז היה מישהו שהציע לו מבחוץ, אמר לו תקשיב לי מה יתן לך הדבר הזה? אני אתן לך דבר יותר טוב, אני אתן לך שתוכל להבין דברים, מתוך דבר. מישהו יגיד משהו ותוכל להבין מזה עוד דבר נוסף. ואז הבן מלך לקח את הדבר הזה... שבאת זה דבר נפלא להבין דבר מתוך דבר. ונתן לו את הכלי והוא היינו האדם של הסוס הלך ולימדו הדבר והבין דבר מתוך דבר. בכל מקרה, הבן מלך מאחר שהבין דבר מתוך דבר אז אמר אני יכול להכנס למדינה, הוא כבר הבין שלמרות שהוא לא מבין איך להחזיר את השם הקודם, אבל הוא כן יכול. בכל מקרה אמר לאותם אנשים שלא רצו להניח להכנס, שתתנו לו להכנס ואני אחזיר את המדינה את השם הראשון. והניחו לו להכנס. והודיעו לו השרים שנמצא איש כזה שרוצה לחגור מותניו לזה, להחזיר למדינה את השם הראשון. והביאוהו אל השרים של המדינה. אז הביאו את הבן מלך לשרים, ואמרו לו השרים, תדע שגם אנחנו אין אנו טפשים חס ושלום. אל תחשוב שאנחנו טפשים, אלא שהמלך שהיה היה חכם גדול, מופלג מאד, אשר כנגדו כולנו חשבנו טפשים. זאת אומרת אמרו לו אל תחשוב שאתה בקלות יכול לגרום לכך שלמדינה יקראו מלך חכם ומדינה טפשית כי המדינה לא באמת טפשית. המדינה היא חכמה אבל המלך היה כל כך חכם שביחס שהיה כל כך חכם הכי חכמים נחשבו טפשים לידו. אמרו לו אנחנו מאד חכמים וכדי להגיע למצב שהמלך יהיה יותר חכם מכולנו, זה לא כל כך קל.

... נפטר המלך ונשאר הבן מלך, אבל כנגדנו הוא לא חכם כלל. אמרו לו תראה, גם הבן של המלך חכה, אבל הוא לא חכם יותר מידי שיקראו שאנחנו טפשים. לכן הוא נחשב הטיפש ואנו חכמים ביחס אליו... מדינה חכמה ומלך טיפש הניח המלך צוואה שמי שימצא חכם כזה שיוכל להחזיר למדינה השם הראשון, הוא יהיה מלך. המלך אמר צוואה, וציווה לבנו לכשימצא איש כזה יסתלק הוא מהמלוכה. המלך אמר בצוואה הלבן שלו, אני אומר שתחפשו מישהו שיהיה כל כך חכם יותר מהכי חכם במדינה עד שכל החכמים של המדינה יחשבו טפשים ואז אם ימצאו אותו אתה צריך להתפטר, הוא יהיה מלך ולא אתה. ואותו איש שנשא כשימצא חכם כזה חכם מופלג... הוא יהיה מלך. כלומר, מדובר על חשיבה מסויימת שהיא כל כך חכמה שכל מה שאתה אומר זה נחשב לטיפש. אתה מבין מה הכוונה? נכון? החשיבה המוחלטת, אם אתה חושב בצורה מוחלטת כל מה שאתה חושב בצורה יחסית היא טפשית. כי היא לא אמיתית. אתה מצליח לראות את החיבורים? המלך החכם הוא המוחלט, ברגע ששכחו את המוחלט אז טפשים נחשבים חכמי, אבל הטכניקה פה היא לקחת חשיבה מוחלטת אבסולוטית וכל דבר לידה נחשב טפשי.

כי זה האיש... כי הם כולם טפשים כנגדו. תסתכל רק מה הם חיפשו. הם חיפשו מלך שיהיה כל כך חכם שהם יחשבו לטפשים. כי בד"כ מה אנשים מחפשים? מלך טיפש שהם יכולים לנהל אותו. אבל פה זו מדינה הפוכה שהם כל כך חכמים שהם חיפשו מישהו עוד יותר חכם מהם, שיהיה כ"כ חכם שהם יחשבו לטפשים. על כן תדע לאיזה דבר אתה מכניס את עצמך, כל זה אמרו לו השרים, ואמרו לו השרים הנ"ל כי הניסיון יהיה, אם אתה חכם כזה, כלומר, איך נדע אם אתה כזה חכם כמו שאתה אומר? היות שיש כאן גן, שנשאר מן המלך שהיה. שהוא היה חכם גדול מאד. המלך שהיה היה לו גן, והגן נפלא מאד מאד שגדלים בו כלי מתכות, כלי כסף וזהב, הוא נפלא ונורא מאד. נורא במובן מרגש. אך אי אפשר להכנס בו. למה אי אפשר להכנס בו? למה יש גן כל כך יפה ואי אפשר להכנס בו?

כי כשנכנס בו אדם איך שאם נכנס לגן אזי תכף מתחילים שם לרודפו, פתאום מתחילים לרדוף אחרי הבן אדם הזה, ורודפים אותו, הוא צועק. והוא אינו יודע כלל ואינו יודע מי רודף אותו. רודפים אותו, מתחיל לצעוק רודפים אותי, אל תרביצו לי, והוא אינו יודע מי רודף אותו. וככה הם רודפים אותו עד שמבריחים אותו מן הגן, על כן נראה אם אתה חכם ותוכל להכנס אל הגן הזה.

אם אתה חכם בא נראה אותך נכנס לגן הזה. יש גן שכל מי שמנסה להכנס אליו ישר מתחיל לחטוף מכות, מרביצים לו והוא צועק ורודפים אותו. עד שהוא בורח. ואלה שרודפים אותו הם כל כך מפחידים שאפילו לא רואים אותם. בא נראה אם אתה חכם ותוכל להכנס לגן. אתה מבין את הנמשל? נכון? בחיפוש, אתה מתחיל לחפש את עצמך, אתה מתחיל להרגיש רע, למה? אתה לא יודע. אתה מתחיל לפחד, למה רע לך? מי מרביץ לך? אתה לא יודע. בא נמשיך. ושאל, אם מכים את האדם הנכנס? הוא אמר להם, תגידו לי מישהו מכה אותו, משהו מרביץ לו פיסית? אמרו לו תראה, העיקר שרודפים אותו, ולא יודע כלל מי ומי רודף אותו ובורח בבהלה גדולה מאד. כי כן סיפרו להם בני אדם שנכנסים לשם. זאת אומרת אמרו להם\ה לא שמישהו מכה אותך פיסית, אתה פשוט, אתה רודפים אחריך, ואתה לא יודע מי רודף אחריך אתה מתחיל להיכנס בקירות, להרביץ לעצמך ובורח משם בבהלה גדולה מאד. והלך אל הגן, היינו זה הבן מלך האמת וראה שיש לו חומה סביב, ראה שהשער פתוח ואין שם שומרים, כי בוודאי אין צרכים שומרים לזה הגן. למרות שזה הגן היפה בעולם לא צריך לשמור עליו כי אנשים מפחדים להכנס.

והיה הולך אצל הגן והסתכל וראה שעומד שם אצל הגן, אדם, היינו שהיה מצוייר שם אדם. הוא ראה שליד הגן היה איזה ציור של בן אדם והסתכל וראה שלמעלה מעל האדם יש שכתוב שם שזה האדם היה מלך לפני כמה מאות שנים ובימי המלך הזה היה שלום כי עד אותו המלך היו מלחמות ואחריו גם כן היו מלחמות ובימי המלך הזה היה שלום.

הוא ראה שהיה תמונה של איזה מלך שהיה כתוב שהמלך הזה בזמנו היה שלום כי לפניו ואחריו מלחמות ובזמנו היה שלום. והתבונן. כלומר, הוא ראה שיש חשיבה מסויימת שבלעדיה אין שלום ואיתה שי שלום. מה זאת אומרת? החשיבה שמחברת דבר והיפוכו. החשיבה שאומרת שאין הבדל בין דבר והיפוכו אין אפשרות לריב. כי אין הבדל בין דבר והיפוכו, איך תריב? מלך שהיה בימיו שלום, יש חשיבה מסויימת שאין הבדל, אין הבדל אין מה לריב. והתבונן מאחר שכבר נעשה מבין דבר מתוך דבר, שהכל תלוי בזה האדם.

שכשנכנסים לגן ורודפים אותו, אין צרכים לברוח כלל. אתה לא צריך לברוח... כל פעם שרודפים אחריך פשוט לך תעמוד ליד הציור הזה ולא יקרה לך כלום. מה יכול לקרות? כי יש שלום בזמנו של המלך. ויותר מזה הבין שאם יקחו את האדם הזה ויעמידו אותו לפנים בתוך הגן הזה. זאת אומרת שאם יקחו את התמונה של המלך ויעמידו אותו באמצע של הגן, כאילו שזה יהיה המרכז אז יוכל כל אדם להכנס בשלום אל הגן הזה. כל זה הבין בן מלך האמת על ידי שהבין דבר מתוך דבר והלך ונכנס אל הגן. ותכף שהתחילו לרודפו הלך ועמד אצל האדם הנ"ל שעומד אצל הגן מבחוץ וע"י זה יצא בשלום ללא פגע כלל. כי אחרים כשנכנסו לגן והתחילו לרודפם, היו בורחים בבהלה גדולה מאד והיו מוכים ונלקים ע"י זה.

זאת אומרת, לא היו מרביצים להם, רק מרוב הפחד שלהם הם היו בורחים ואז הם היו חוטפים מכות מעצם זה שהם ברחו, לא מעצם זה שהרביצו להם. לא שמישהו בא והרביץ להם, הם פשוט ברחו ואז מרוב שברחו הם נפלו וחטפו מכות. את המבין את הכוונה? אף אחד לא הרביץ להם. והוא יצא בשלום ושלווה. הוא ברגע שבאים להרביץ לו במקום לרוץ כמו חמור ולחטוף מכות בדרך, הוא אמר מה? אתם זה? איפה התמונה של המלך? של השלום, אני מחזיק אותה. זהו אתם לא יכולים להרביץ לי, לא מפחידים אותי.

והשרים ראו ותמהו על שיצא בשלום ואזי ציווה זה בן מלך האמת לקחת את האדם הנ"ל ולהעמיד אותו בפנים בגן וכן עשו וזה עברו כל השרים בתוך הגן ונכנסו ויצאו בלי פגע כלל.

אחר כך יש פה עוד סיפור נוסף כאילו עוד מבחן בשבילך לעשות. יש עוד מבחן, למרות שמבחן השני הוא בדיוק כמו המבחן הראשון רק בסיפור אחר. עוד פעם, אחר כך יש עוד מבחן שהם עשו לויש משהו נחמד ברבי נחמן נגיד אחרי שסיפור לנו את הסיפור אומר שיש עוד דברים שקרו אבל לא צריך לגלות לכם. יש עוד דברים שהמלך עשה כשהיה במדינה הזו הוא עשה דבר כזה, אבל לא סיפרתי להכם את כל הסיפור.

ש: מה הרעיון:

אליעד: כדי להגיד להם אל תחשבו שבזה זה נגמר. יש פה הרבה.

עכשיו בא נדבר על הסיפור הזה על הגן. תראה, מה שיש בסרטון ששמתי אותו שהיה מאסטר אחד, מאסטר מסויים, זה במהלך של מה שדיברנו אתמול על ה הקבצן שחשב שהוא מלך. ואז הוא אמר אם אני מלך למה אני למבין מספרים? כנראה שאף אחד לא צריך לבין בספרים. בקיצור יש אחד מאסטר שהוא היה בטוח שיה לו כוחות מטאפיזיים, ראית את הסרטון הזה, ואז היה עושה כאילו קראטה כזה והתלמידים שלו בלי שהיה נוגע בהם היו נופלים. משטחים על הרצפה,, נופלים. הוא היה בטוח שיש לו כוח או משהו שהוא אמר אני מציע סכום של כסף למי שמצליח להתמודד נגדי. ובא מישהו ואמר אני מתמודד נגדך. ובוא מישהו הוא החתים אותו אישור, תראה את זה בעין. ואז עלה לזירה ואז הלוחם הזה עומד מול המאסטר והמאסטר עשה לו ככה (עם היד) והלוחם בפעם הראשונה שהמאסטר עשה לו ככה הלך אחורה אמר רגע רגע.. מה אני אמור ליפול עכשיו, רגע, לא הרגשתי את המכה ואז הלוחם נתן מכה למאסטר ואז המאסטר נפל. אז המאסטר אמר, רגע רגע, פה יש טעות אנוש, אולי לא הייתי בריכוז, משהו לא הגיוני. זה כנראה חלום רע. אמרו לו אתה רוצה להמשיך את הקרב, מה אני יש לי כוחות, המשיכו את הקרב, אחרי 2, 3 שניות הלוחם נתן לו בעיטות, מכות, כיסח אותו, עצרו את הקרב כדי שהלוחם לא יחסל, לא יפגע במאסטר. עכשיו השאלה המעניינת, אחד ההבטים המעניינים בסיפור, זה לכאורה התלמידים של המאסטר מלכתחילה, למה הם נפלו. אלה אנשים נורמאליים שמישהו עשה להם הה! והם נופלים. לא נגע בך, מה אתה נופל, לא עשה לך כלום. אלא מה, שהיה לו פחד כל כך גדול, הוא האמין שהוא צריך ליפול ולכן הוא נפל. הוא כל כך האמין. איך תסביר שהוא רק עשה לו תנועה ואז נפל. אלא מה, הוא האמין שהוא צריך ליפול ולכן נפל עוד לא הרגיש את הכאב, ממש המאסטר עושה ככה כאילו כואב לו, מה עשה לך לא נגע בלך בכלל. זה כמו בסיפור פה עם הגן.

מה זה אומר. מה המשל? כל בן אדם בחיים יש לו פחדים מסויים ואז הוא אומר אני רוצה לא לפחד יותר ואז הוא מתחיל לשאור אל את עצמו, רגע, למה אני מפחד, להכנס לתוך הגן לבדוק מה שיש בגן הזה, כי בגן. מה זה הגן? החיים הטובים, שם אתה לא מפחד, לא פה לא שם. ואז הוא נכנס לגן עכשיו איך שבן אדם מתחיל להכנס לגן מתחילים לרדוף אחריו, מה זה מתחילים לרדוף אחריו? הוא מתחיל להרגיש רע.

הוא מתחיל לשאול עצמו שאלות ומתחיל להרגיש רע. אף אחד בעולם שהתחיל לבדוק את הפחדים שלו, כל באן אדם בעולם שבודק את הפחדים שלו, למה אני מפחד? אף אחד בעולם לא יכול להגיד שקרה לו משהו רע בפועל. מזה שהוא שאל את עצמו למה הוא מפחד, אלא מה שהבן אדם מתחיל להרגיש תחושות לא נעימות ולפעמים בגלל שהוא בורח לכן הוא חוטף מכות. לא בגלל שהוא שואל שאלה הוא חוטף מכות, הוא חטף מכות בגלל שהוא ברח באמצע. אתה מבין את הכוונה. הבן אדם רוצה להכנס לן אז רודפים אחריו. מי רודף אחריו? ראית מי רודף אחריך? לא. אז למה אתה בורח? עכשיו, מה זה אומר פרקטית, בן אדם בא לחפש את עצמו להגיד, למה אני למה פה, למה שם, פתאום מרגיש פחדים. ממה אתה מפחד, לא יודע אז למה אתה מפחד אם אתה לא יודע ממה?

רוב האנשים, או כל האנשים שמפחדים תשאל למה אתה מפחד, הוא לא באמת יודע להסביר ממה הוא מפחד. למה את מפחד? כי זה. למה זה? כי זה. ולמה זה? כי זה. ואוקי, ולמה אתה מפחד מכל זה? לא יודע. אז למה אתה מפחד? עכשיו אנשים בורחים, אתה אומר לו הפחדים שלך עשו לך משהו רע? הם לא עשו לך שום דבר רע. אלא שאתה בורח מהם אז אתה מתחיל להרביץ לעצמך. בכל מקרה הבן מלך הבין, כי זה בדיוק, זה אותם אנשים שנראה לך שהם מטומטמים, מה אתם נופלים כשהוא לא פגע בכם? אבל זה אותו הדבר, זה אותו הדבר. רצונות שתה מנסה להתמודד נגדם אנחנו נרביץ לך, אנחנו נעשה לך. מה תעשו? מה אתם יכולים לעשות? הרי הם לא יכולים לעשות לך כלום בעיקרון.

ש: הם יכולים לעשות הרגשות רעות.

אליעד: אבל מה האמת האמיתית, שהם לא יעשו לך כלום. אז הרגשת רע, מה קרה? אז הרגשת רע מה, נו תרגיש רע, מה עשית לי? הנה אני פה, אני קיים. מה זה הרגשות רעות? זה גם רצונות. עכשיו מה הבן מלך עשה? הוא הבין שכשרודפים אחריו יש שתי אנשים. יש טיפש שכשרודפים אחריו אומר, אחח, רודפים לי, כואב לי, מתחיל לברוח. ואז הוא חוטף מכות. ואז הוא אומר אי אפשר להכנס לגן הזה, מרביצים פה לאנשים. ומי שיתחיל לבדוק ישתגע, יהיה לו רע. מתחיל להגיד שהגן לא בסדר. הוא חושב שהוא חכם ושהמלך טיפש. אבל הבן מלך, שהוא היה החכם, אמר אתם הטפשים, אתם לא מבינים, יש מלך שהשלום שלו. כל פעם אם רודפים אחריך במקים לברוח מאלה שרודפים אחריך תשתמש נגדם בטכניקה שאומרת בא נבדוק מה האמת ותראה שאין הבדל בין דבר לדבר ואז אף אחד לא רודף אחריך. כל פעם שאתה מחפש ומתחיל להרגיש רע - שתי אפשרויות, או שאתה בורח מהרע, ואז אתה מתחיל לחטוף את המכות. או שאתה אומר עכשיו נעשה הפוך. אני מתחיל להרגיש רע, עכשיו אני יעשה עוד יותר את הטכניקה, של המלך שהשלום שלו.

בוא נחפש למצוא דרך שזה לא ישנה אם זה ככה או ככה.

ש: נגיד שאתה מחפש ואתה מרגיש רע מזה שאתה רחוק מהמטרה שלך.

אליעד: אז ממה נובע שורש הרע? מזה שאתה חושב שאתה רחוק. עכשיו אם נשתמש בשכל, האם יש באמת הבדל בין רחוק לקרוב. לשמה תכוון. מי מכה אותך את הבן אדם? המחשבה שאומרת: אתה רחוק, אתה רחוק, אתה רחוק. אבל היה מלך, אבל אז היה אחד טיפש, אמר טוב, בוא נברח. ברח, חטף מכות. אבל היה אחד חכם. אמר רגע, רגע, רגע - אתה רחוק מאיפה? מי רחוק? לאיפה רחוק? המלך שהשלום שלו זו החשיבה שאין לה מלחמות. אין הבדל בין רחוק לקרוב.

ש: ומה הרעיון ששם את זה באמצע? (את ציור האדם באמצע הגן)

אליעד: מה הרעיון? יש פה שתי מהלכים. יש זה ביחס לאדם עצמו. יש מצב שרודפות אותך מחשבות רעות ואז אתה בורח לשכל של האחדות. למחשבה שאומרת שאין הבדל בין רחוק לקרוב. אבל זה אתה כל פעם צריך לברוח לשם. אבל אם אתה תקח את התמונה של המלך ואתה תשים אותה באמצע של הגן אז כל פעם שבן אדם הולך הוא כבר מסתכל מראש על המלך הזה, אז כולם יכולים להכנס בשלום אף אחד לא ירדוף אחריך. זאת אומרת, אם אתה מרוכז במרכז שלך האין הבדל הזה. נגיד האין הבדל. מלך שהשלום שלו, הכל טוב, אין מלחמה, אין הבדל לצורך העניין. אם זה מרכז הגן, אז כולם יכולים להכנס בשלום.

יש פה כמה דימויים: דימוי אחד שאחרי שהבן מלך הבין את עצמו הוא עזר לאחרים להבין את עצמם. דימוי שני שבתוך הבן מלך עצמו יש כמה כוחות. הוא בהתחלה ראה שזה עובד לו, אה! עכשיו מצאתי את השיטה, עכשיו כל פעם אני אשים שזה יהיה המצפן שלי ואז אני כבר יכול להכנס לגן בלי בעיה.

הרעיון הוא שאם המרכז של החשיבה שלך נמצא על המלך שהשלום הוא שלו אז ממילא אף אחד לא רודף אחריך יותר. זאת אומרת, למה רדפו אחרי הבן אדם, כי המלך לא היה במרכז הגן, המהות לא היתה המרכז. אם ההבנה של האחדות של המרכז, של המוחלטות היא המרכז, הגן אתה יכול להכנס ליהנות, לטייל לבלות, הכל. אבל אם את החשיבה של המוחלטות שמת בצד, באיזה צד כזה, בפינה כל פעם שאתה נכנס לגן מתחילים לרדוף אחריך, מי רודף אחריך? הרצונות. אתה רוצה משהו פתאום קופצים עליך קצונות אחרים. טוב בא נלך לשם, קופצים עליך רצונות אחרים, למה? כי איבדת פוקוס שהמרכז אין הבדל בין הרצונות בכלל.

אם אתה זוכר שהכל אחד ומתוך זה אתה בא לנפרדות עכשיו אתה יכול להכנס בגן, לבוא, לצאת לטייל. אבל אם את החשיבה של האחד של מה האמת האמיתית שאין הבדל, אם את החשיבה הזו שמת אותה בצד עכשיו אתה בא להכנס לגן אתה בקטסטרופה. כי כל מה שאתה מנסה להכנס אתה בחסרון, אתה פה אתה שם סיפורים ועניינים.

ש: מה זה הבנה של דבר מתוך דבר?

אליעד: אני אגיד לך. תסתכל, מה היה לפני שהוא הבין דבר מתוך דבר? היה כזה דבר, בתוך כך ראה שעומד הסוס של אותתו אד, ולקח הכלי הנ"ל והניחה על הסוס והתחיל לנגן הניגון הנפלא מאד. תסתכל, תראה. מסופר על הבן מלך והבן שפחה שהם היו ביער אז היה בלילה, היה ככה... בסיפור צריך לחזור אחורה (הכוונה לתחילת הסיפור) ועוד אחורה השתלשלות האירועים. בלילה הבן מלך והבן שפחה ישנו אצל איש היער. איש היער הוא במובן הצדיק, למה הצדיק נקרא איש יער? כי הוא לא קשור לעולם. אבל עד כדי כך, שאתה מבין שאתה ביער אתה בין שמי שיכול לעזור לי זה רק האיש יער. זאת אומרת, אתה אומר, רגע, אבל גם אני, גם אני ביער. אני צריך איש יער כדי להסביר לי איך להסתדר פה. רק איש יער שלא קשור אולי יכול להסביר לי מה קורה פה.

ואז תראה בלילה, יש פה בסיפור שמסופר שהם רצו להכנס לבית איש היער, כדי שהחיות לא יטרפו אותו הוא אמר אין בעיה בוא תישן אצלי בלילה. אמר...
ממה אתה מפחד לרדוף אחריך המוצר יקר מידי לראות האדם צריך מלחמה פנימית טיפול בבעיה נפשית הכל טוב נפרדות אז מה האמת המוחלטת איש היער בן המלך ובן השפחה בן המלך ובן השפחה שהתחלפו בן המלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך בן מלך ובן השפחה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו בן מלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך ובן שפחה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו בן מלך ובן שפחה שנתחלפו בן שפחה בריחה בריחה מפחדים ברסלב הפחד הפחד מהפחד הפחדים התמודדות התמודדות עם התמודדות עם פחד התמודדות עם פחדים התמודדות עם פחדים וחרדות חכם חרדה חרדה ופחד חרדה מ חרדות חרדות ופחדים חרדות מ טיפש טיפשות לברוח לברוח מהפחד להתמודד עם פחד להתמודד עם פחדים לפחד מהפחד מדינה מהפחד מהפחדים מלך חכם ומדינה טיפשית מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן המלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מעשה מחיגר מעשיות מפחד מפחדים נחמן סיפור סיפורי מעשיות עם פחדים וחרדות פחד פחד וחרדה פחד מ פחד מהפחד פחדים פחדים וחרדות רבי נחמן רבי נחמן מברסלב
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
... יגיע לחוויית אחדות אמיתית. כיצד קשור הסיפור של רבי נחמן על בן המלך שהתחלף לפרדס? אליעד מביא כדוגמה את הסיפור של רבי נחמן מברסלב על בן מלך ובן שפחה שהתחלפו. בסיפור מתואר גן שכאשר אדם נכנס ...
הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה שלי כולה הקדמות, ללמוד מאליעד כהן, תהליכי חשיבה של אליעד כהן, מודעות
הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה שלי כולה הקדמות, ללמוד מאליעד כהן, תהליכי חשיבה של אליעד כהן, מודעות
... הרוחנית שלהם דרך סיפורים על דמויות כמו הבת מלך שהלכה לאיבוד ובן המלך ובן השפחה שהתחלפו, ולא דרך הלימוד הישיר. אליעד כהן מחליט להשתמש בשיטה דומה להעביר רעיונות רוחניים מסובכים יותר, דרך ... פשוטים יותר. בדרך הזאת, דרך סיפור על הבת מלך שהלכה לאיבוד, על בן מלך ובן שפחה שהתחלפו, על קמצנים וכדומה, מצליחים להעביר מסרים רוחניים מורכבים לאנשים, בתקווה שזה יעורר אותם מהשינה שלהם. ...
פחד משדים, פחד מוות, פחד מיסטי, סרטי אימה, מה לעשות נגד שדים? איך לגרש שדים? פחד לא רציונאלי, פוביות, טיפול בפחדים, טיפול בפרנויות, מעשה מחיגר, מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו, גן המבוכה
פחד משדים, פחד מוות, פחד מיסטי, סרטי אימה, מה לעשות נגד שדים? איך לגרש שדים? פחד לא רציונאלי, פוביות, טיפול בפחדים, טיפול בפרנויות, מעשה מחיגר, מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו, גן המבוכה
... פוביות, טיפול בפחדים, טיפול בפרנויות, מעשה מחיגר, מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו, גן המבוכה מה מקור הפחד משדים ומפחדים מיסטיים? הפחד משדים, פחד מוות ופחדים מיסטיים אחרים, נובעים בעיקרם מהלא ידוע ומהמסתורין שסביבם. כשמדובר בפחדים ... לברוח או להתנגד באופן פיזי. הוא מדגים זאת דרך הסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו של רבי נחמן מברסלב. בסיפור, ישנו גן שבו מי שנכנס מותקף על ידי רודפים דמיוניים. בני האדם שניסו לברוח נפצעו ונחבלו אך ורק בגלל הבריחה עצמה - אף אחד לא ...
עיוורון רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח
עיוורון רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח
... רבי נחמן? אליעד כהן מרחיב את ההסבר על חשיבות הניגון הרוחני דרך סיפור אחר של רבי נחמן, המסופר על בן המלך ובן השפחה, שבו איש היער העניק לבן המלך ...
בן 10 סודו של האומניטריקס 1, חיפוש הבורא, המלחמה על הטוב של הנפרדות, העקבות של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל
... אלוהים השאיר את החתימה שלו. אם חותמו של אלוהים הוא האמת, אז אם תחפש את האמת, תגיע לאלוהים. בן נכנס לחללית של טטרקס. זה מזכיר את הסיפור של רבי נחמן, על בן המלך ובן השפחה. היה בן מלך שחשב שהוא בן שפחה, הוא ...
תודעה מהי, להתעורר מהחלום אל המציאות האמיתית, האם אני באמת קיים, יקומים מקבילים, חווית הפכים, לחיות לנצח
תודעה מהי, להתעורר מהחלום אל המציאות האמיתית, האם אני באמת קיים, יקומים מקבילים, חווית הפכים, לחיות לנצח
... אז ממה המציאות עצמה משתקפת? כלומר, אם החיים הם חלום, אז מהי אותה מציאות אמיתית שעל בסיסה נוצרים כל החלומות והעולמות? הוא נותן דוגמא מסיפוריו של רבי נחמן מברסלב, כגון הסיפור על בת המלך שהלכה לאיבוד ועל בן המלך ובן השפחה שהתחלפו . הסיפורים האלה נועדו להזכיר לנו שיש ...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2 מדוע בן המלך ובן השפחה התחלפו ומה המשמעות של ההחלפה? אליעד כהן מסביר בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו של רבי נחמן מברסלב, שהסיפור מספר על מיילדת שהחליפה את שני הילדים מיד לאחר לידתם. אך מעבר ... בין מה באמת חשוב בחיים לבין מה שלא חשוב. הם עובדים את העבד (הצורה) במקום את המלך (המהות). איך נוצרות הבעיות בחיי האדם לפי סיפור בן המלך ובן השפחה? אליעד מתאר כי בהתחלה, כשהילדים קטנים, אין בעיות מיוחדות. הילדים עצמם לא מודעים בכלל לכך שיש משהו שונה ... הבעיה נוצרת כאשר האדם תקוע בספק ואינו יודע לאן עליו לשייך את עצמו. מהו סם החיים וסם המוות? מהם היכלי התמורות? מה משמעות סיפור בן מלך ובן שפחה? איך להבחין בין מהות לצורה? מהי משמעות ההחלפה בין בן המלך לשפחה? איך לזהות את הרצון האמיתי שלי? אליעד: ...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1 מה המשמעות האמיתית של בן מלך ובן שפחה שנתחלפו? הסיפור בן מלך ובן שפחה שנתחלפו, מתוך סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מתאר מצב של החלפה בין שני תינוקות - בן מלך ובן שפחה. בסיפור מסופר שהיה מלך, ובביתו שפחה ששימשה את המלכה. כבר בתחילת הסיפור, רבי נחמן מדגיש נקודה מעניינת - השפחה הייתה שפחת המלכה ולא שפחת המלך. נקודה זו מעלה ... שום הבדל בין יש לאין, ומבחינה זו אין סיפור כלל. ובחינה שנייה, שממנה נוצרת הבחנה בין יש לאין, שממנה גם יוצאים הסיפורים והמאבקים וההחלפות, כגון בן המלך ובן השפחה. איך נוצרת הנפרדות והרע בעולם לפי רבי נחמן? רבי נחמן מדגים שהנפרדות והרע בעולם נוצרים כתוצאה ממהלך שנראה לכאורה כתמים או אפילו סתמי - כמו החלטה סתמית לבדוק ... בחיים - הבחירה לראות את עצמנו כעבד, בן שפחה, במקום לראות עצמנו כבנים של המלך, מחוברים באופן ישיר אל האחדות. פירוש סיפורי מעשיות רבי נחמן בן מלך ובן שפחה שנתחלפו איך נוצר הרע בעולם? הסבר מעשה בן מלך ובן שפחה מה משמעות ההחלפה בסיפור בן מלך ובן שפחה? איך נוצר הרע לפי רבי נחמן? אליעד: מעשיות של רבי נחמן. מעשה יא. נקרא מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. אוקי, מעשה במלך אחד שהיתה שפחה אחת בביתו. שהיתה משמשת את המלכה. מה שמעניין פה, אתה קראת את הסיפור הזה כבר? אז אפשר להתחיל להעמיק. מה שמעניין ... לך, שהנפרדות שיש בעולם היא לא באופן ישיר מהמלך. זה לא שהמלך משתמש בנפרדות. המלך מבחינתו לא צריך בכלל את השפחה. אלא מה, הבחינת מלכה אצלה יש את בן המלך ובן השפחה. יש את בחינת המלך שזה הכוונה שמצד הבורא אין הבדל בין לפני הביאה לאחרי הבריאה. כל הסיפור הזה לא היה ולא נברא כי אף פעם לא היה כלום. אבל יש בחינת מלכה, מה זה ... בעצם זה שאתה חושב שהמלכה היא ישות שונה מהמלך זה עצמו נקרא שהמלכת את בן העבד. הבנת? מלך, מלכה, עצם זה שחשת שזה שתיים, זה עצמו כבר פיצול של בן המלך ובן השפחה. חשבת שלמלכה יש ישות בפני עצמה, עצם זה שהצלחת לראות את המלכה שונה מהמלך זה כבר אומר שהמלכת את העבד. נתת מלכות לבן העבד. אלא מה, שמספרים לך את זה, עכשיו ... לבושים וצמצומים של אותו הדבר. יש את הרעיון הכללי שאין הבדל בין דבר להיפוכו עכשיו זה צמצומים. פעם תגיד מלך ומלכה, פעם תגיד מלך ובן מלך, פעם בן מלך ובן שפחה. אותו הדבר. שהיתה משמשת את המלכה אך שפחה היתה משרתת והגיע - ויש פה עוד שכל בדבר, להגיד לך שהיא לא באמת היתה השפחה זו, אמנם היא עבדה אצל המלך, אבל אולי היא ... כאילו הכי בנמוכים. והגיע הזמן ללידה של המלכה. ש: אם הוא היה אומר אצל השפחה הבכירה. אליעד: אז היית אומר אז הסיפור היה פחות לא הגיוני. טוב, לא שבן מלך ובן שפחה התחלפו. זה הבן של ראש הממשלה התחלף עם הבן של המשנה לראש הממשלה. או התחלף עם כמו בן מלך וקיסר. זה בסדר. זה לא ככ גרוע, יש צדק בעולם, בסדר. לא - זה הבן של הכי ... שהמלכה הלכה ללדת אז זה בעצם באותו הרגע מוריד גם את בן השפחה. אליעד: נכון. ש: ברגע יש את כל המגרעות של זה. אליעד: נכון, כי מה האמת, שזה לא שבן המלך ובן השפחה התחלפו. מה האמת? שזה בן המלך חשב שהוא בן שפחה. הרי זה לא באמת שהיה פה שניים. זה אותו אחד. בן המלך חשב שהוא בן שפחה. הוא חשב שהוא עבד. מה גרם לו לחשוב שהוא ...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, ... מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3 מה המשמעות של חילוף הבנים בסיפור של רבי נחמן? סיפור בן מלך ובן שפחה שנתחלפו של רבי נחמן מברסלב מתאר את תהליך הנפילה של ... ברגע שהאדם מפסיק לפחד לשאול את השאלות העמוקות ביותר (מי אני באמת?), הוא יכול לחזור להיות בן המלך, כלומר, להתחבר מחדש לאחדות המוחלטת. כל הסיפור של בן המלך ובן השפחה שהתחלפו הוא למעשה דיאלוג פנימי בתוך האדם. הוא מתאר ... לחזור להיות מלך, כלומר, - להיות בשליטה מלאה על חייו מתוך חיבור למהות האמיתית של עצמו. פירוש סיפורי מעשיות סיפורי רבי נחמן מברסלב חיפוש האמת הפנימית בן המלך ובן השפחה שהתחלפו כיצד לחפש את האושר האמיתי? מה ההבדל בין אפשרי למחויב? למה קשה לחפש את האמת? מה מסמלת המיילדת בסיפור בן המלך ובן השפחה? המיילדת מסמלת את התהליך שבו נפרדות נוצרת מתוך האחדות. ... לגלות את התשובה ולחזור להיות מלך. פירוש סיפורי מעשיות לימוד סיפורי מעשיות משמעות חילוף הבנים הקשר בין רצון לאמת כיצד למצוא את האמת הפנימית אליעד: מעשה בן המלך ובן השפחה שנתחלפו. אנחנו ממשיכים. והמיילדת הנל מחמת שנשים דעתן ... תק תק, עכשיו כל הממלכה מרננת. ואמרת הבן מלך והבן שפחה התחלפו. שזה בעצם אומר שהבן אדם חושב שהוא בן שפחה ולא בן מלך. כאילו זה הבן אדם בעצם דופק את עצמו. בן המלך ובן השפחה שהתחלפו פירושו שהאדם חושב שהוא בן שפחה ולא בן מלך. ... ניסו לתרגם את זה כמה שיותר. שכל מילה בעיקרון היא רלוונטית ויש אפילו סיפור שמסופר, לא מופיע פה בהקדמה, אבל מופיע במקום אחר והוא אפילו מסופר על הסיפור על בן המלך ובן השפחה שהתחלפו. מסופר שרבי נחמן סיפר את הסיפור ואז אחכ בא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בן מלך ובן שפחה שהתחלפו, איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בן מלך ובן שפחה שהתחלפו, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למציאת זוגיות, מאמן עסקי מומלץ, קואצר לזוגיות בתחום בן מלך ובן שפחה שהתחלפו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 20:30:16 - wesi1