אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לשכנע ילד להכין שיעורים ✔הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה שלי כולה הקדמות, ללמוד מאליעד כהן, תהליכי חשיבה של אליעד כהן, מודעות
מהי הדרך של אליעד כהן בשינוי ובתהליכי הלימוד?

אליעד כהן מתאר את הדרך שבה הוא עבר בשנים האחרונות, משיעורים על נושאים פילוסופיים מופשטים מאוד, כמו שאלות על המציאות, אלוהים, בחירה חופשית, זמן, מקום, אינסוף ויקומים מקבילים, לנושאים יותר יום - יומיים ופשוטים לכאורה, כמו בעיות זוגיות, מכירות, ופתרונות למצבים יומיומיים. השאלה שעולה היא מדוע יש שינוי כזה בתכנים שנלמדים ואיך הוא קשור לשיטת הלימוד של רבי נחמן מברסלב.

מדוע נראה שיש שינוי בנושאי הלימוד?

תחילה, אליעד כהן היה מתמקד בנושאים פילוסופיים עמוקים שדורשים הבנה גבוהה מאוד של המהות של העולם והמציאות. עם הזמן, תחום הלימוד שלו עבר לנושאים שמחוברים יותר לבעיות היום - יום של אנשים, כמו איך למכור ללקוח או איך לנהל מערכת זוגית. שינוי זה מתרחש מתוך רצון להפוך את תהליכי הלימוד לנגישים יותר, כדי שגם אלו שלא מצליחים להבין את העמוק ביותר יוכלו להתקדם.

כיצד שיטת הסיפורים של רבי נחמן מברסלב קשורה לשינוי בתכנים?

סיפור על רבי נחמן מברסלב, אשר בתחילה לימד את תלמידיו בצורה ישירה מתוך ספר "ליקוטי מוהר"ן" אך לא ראה הצלחה בהעברת המסרים, עבר להשתמש בשיטת הסיפור. הוא התחיל לספר לתלמידיו סיפורי מעשיות פשוטות, מתוך מחשבה שסיפורים יכולים להעביר רעיונות רוחניים עמוקים בצורה בהירה ומובנת יותר. כך, רבי נחמן הצליח להעיר את תלמידיו מהשינה הרוחנית שלהם דרך סיפורים על דמויות כמו הבת מלך שהלכה לאיבוד ובן המלך ובן השפחה שהתחלפו, ולא דרך הלימוד הישיר. אליעד כהן מחליט להשתמש בשיטה דומה להעביר רעיונות רוחניים מסובכים יותר, דרך סיפורים ודוגמאות מעשיות.

למה חשוב להמשיך לחקור את הנושאים העמוקים?

כדי להגיע לשלמות ולהרגיש טוב במאה אחוז, צריך להבין לעומק את כל מה שמתרחש סביבנו. זה דורש להבין את המהות של "אני", הרצון, הרגש, המחשבה, את הדרך בה נוצר העולם, האם יש אלוהים, האם יש בחירה חופשית, את המשמעות של זמן ומקום. אם לא מבינים את הדברים הגדולים האלה, נשארת תחושת חוסר בהירות. למרות שמדובר בנושאים מורכבים, חשוב לא לוותר עליהם, אלא לפתח חשיבה לוגית שתוכל להתמודד עם שאלות קיומיות אלו.

כיצד הלימוד המעשי מקדם הבנה עמוקה?

אליעד כהן מציין כי המעבר ללימוד נושאים מעשיים ויום - יומיים הוא לא בהכרח ירידה ברמה, אלא תהליך של חידוד חשיבה לוגית. כשאדם לומד להחליט אם לתת הנחה ללקוח או להתמודד עם בעיות בזוגיות, הוא לומד לזהות סיבתיות ולבצע ניתוח מדויק של המהות של הבעיה. תהליכי חשיבה אלו הם בדיוק אותם תהליכים שיכולים להוביל גם להבנה של שאלות פילוסופיות מורכבות.

מה הקשר בין השאלות המעשיות לשאלות הפילוסופיות?

נראה כי כל השאלות, גם הנושאים הפשוטים ביותר כמו "האם לתת ללקוח הנחה?" וגם השאלות הפילוסופיות כמו "מי אני?" הן בעצם שאלות על המהות, הצורה והסיבתיות. כשאדם לומד להבחין בין עובדות לפירושים בנושאים יום - יומיים, הוא מפתח את היכולת להבין את המהות האמיתית של נושאים עמוקים יותר. מי שמצליח להבין את הדברים הפשוטים יותר, יוכל להמשיך להעמיק גם בנושאים הפילוסופיים הקשים ביותר.

כיצד ניתן להעמיק מעבר ליומיום?

לאחר שמפתחים את השכל והחשיבה הלוגית דרך נושאים פשוטים, ניתן לעבור לשאלות קיומיות יותר מורכבות כמו טבע הרגשות, הרצונות והמחשבות. עם הזמן, אפשר להתקדם לשאלות על הזמן, המקום, הבחירה החופשית, האם העולם נברא או תמיד היה, ועוד שאלות קיומיות אחרות. בשלב מאוחר יותר, עשוי להגיע אדם לנקודה בה יוכל להתמודד עם השאלות הגדולות ביותר על מציאות הקיום, האלוהים והיקום.

האם יש נקודה שבה אי אפשר לחקור מעבר אליה?

היו טענות כי ישנה נקודה כזו, שבה כל השאלות מגיעות למבוי סתום לוגי, או לנקודה בה הכל אפשרי. הוא מציין את המונח EIP (Everything Is Possible) כדוגמה למצב שבו אין יותר חקירה מעבר לנקודה הזו, או לחילופין, כל האפשרויות קיימות.

היכן ניתן למצוא חומר נוסף?

אליעד כהן מזכיר את האתר שלו, בו אפשר למצוא הרצאות ומאמרים מחולקים לפי נושאים ושנים. גם ספרים כמו "להיות אלוהים" מספקים תכנים עמוקים מאוד על השאלות הגדולות ביותר. החומר מסודר בצורה נוחה, כך שניתן לגשת לנושאים שונים וללמוד אותם לפי סדר זמן או לפי נושא, כשהמטרה הסופית היא לפתח חשיבה לוגית שתוכל להתמודד עם השאלות הפילוסופיות הגדולות ביותר.
מדוע נראה שיש שינוי בנושאי הלימוד?

בתחילת הדרך הועברו תכנים שעוסקים בנושאים פילוסופיים ומופשטים במיוחד, כמו שאלות על המציאות, אלוהים, בחירה חופשית, זמן, מקום, אינסוף, עולמות מקבילים, יקומים ופוטנציאל קיום. אלו נושאים רחבי היקף שמצריכים רמת הבנה עמוקה מאוד. עם הזמן, התחילו להופיע יותר הסברים ודוגמאות על נושאים יום - יומיים, כמו בעיות זוגיות, מכירות, מתן הנחות ללקוחות, איך להתנהל עם אחרים וכדומה. השאלה שעלתה היא מדוע יש מעבר מנושאים "כבדים" לנושאים יום - יומיים ופשוטים יותר לכאורה.

כיצד קשורה שיטת הסיפורים של רבי נחמן לשינוי הזה?

מסופר על רבי נחמן מברסלב שבתחילה לימד את תלמידיו בצורה ישירה מתוך הספר "ליקוטי מוהר"ן", אך כשהבין שזה לא מחלחל מספיק לתודעתם, הוא עבר לספר להם "סיפורי מעשיות". ההיגיון שלו היה ששכל עמוק ומופשט קשה להבנה עבור מי שלא פיתח יכולת חשיבה גבוהה, ולכן יש צורך להלביש את הרעיונות העמוקים בתוך סיפורים פשוטים יותר. בדרך הזאת, דרך סיפור על הבת מלך שהלכה לאיבוד, על בן מלך ובן שפחה שהתחלפו, על קמצנים וכדומה, מצליחים להעביר מסרים רוחניים מורכבים לאנשים, בתקווה שזה יעורר אותם "מהשינה" שלהם. לכאורה, סיפור יכול להרדים אדם, אבל רבי נחמן גרס שדווקא הסיפורים האלה מסוגלים לעורר את המוח להבין דברים שלא נקלטים בצורה ישירה.

מדוע חשוב להמשיך לחקור את הנושאים העמוקים?

כדי להגיע לשלמות ולהרגיש טוב במאה אחוז, אדם צריך להבין לעומק את כל מה שקורה סביבו. זה אומר להבין את המהות של ה"אני", הרצון, הרגש, המחשבה, איך נוצר העולם, האם יש אלוהים, מהי בחירה חופשית, מהו זמן, מהו מקום, ואיך הכל פועל. אם לא מבינים את הדברים הגדולים האלה, נשארת תחושה שמשהו לא ברור עד הסוף. אבל מכיוון שאלו נושאים מורכבים להפליא, לא פשוט להתעמק בהם בלי לפתח קודם יכולת חשיבה לוגית גבוהה.

כיצד הלימוד המעשי מקדם הבנה עמוקה?

המעבר ללימוד נושאי היום - יום (כגון איך למכור ללקוח ולהחליט אם לתת הנחה, איך לפתור בעיות בזוגיות, איך לשכנע ילד להכין שיעורי בית או לאכול מלפפון חמוץ, ועוד) נועד לאמן את האדם בחשיבה מדויקת. בנושאים הפשוטים האלה לומדים לזהות מהי סיבתיות, מהי המהות של הדבר, מהן העובדות לעומת הפירושים, מה בטוח נכון ומה דורש בירור נוסף. ברגע שאדם מתרגל חשיבה בהירה ומדויקת בפרטים הקטנים, הוא בונה לעצמו יסודות חזקים שמאפשרים לו בהמשך לטפס לשאלות הפילוסופיות הגדולות יותר.

מה הקשר בין השאלות המעשיות לשאלות הפילוסופיות?

גם הנושאים היום - יומיים הם בעצם "לבושים" של אותו עיקרון: תרגול חשיבה הגיונית. כשאדם מתמודד עם שאלה כמו "האם לתת ללקוח הנחה?" או "איך להתמודד עם בגידה?", הוא מחדד את השכל שלו בלחפש את המהות האמיתית של הבעיה, לבדוק את הנתונים לאשורם ולא להישאר בהנחות שגויות. מי שמעמיק בצורה יסודית בניתוח נושאים מעשיים, מגלה שתהליכי המחשבה הללו ניתנים ליישום גם בעניינים פילוסופיים מורכבים, כמו "מי אני?" או "האם יש משמעות לחיים?".

כיצד ניתן להעמיק מעבר ליומיום?

לאחר שמפתחים את השכל והחשיבה ההגיונית בנושאים פשוטים, אפשר לעלות שלב ולחקור את טבע הרגשות, הרצונות והמחשבות. משם ניתן להתקדם להבנת הזמן והמקום, שאלת הבחירה החופשית, השאלה האם העולם נברא או תמיד היה, האם אנחנו קיימים באמת, מה זה אומר "יש" ומה זה אומר "אין", ואיך יקומים מקבילים או ממדים אחרים יכולים להשתלב בתמונה. בסופו של דבר, כך גורסים, ניתן להגיע גם לנקודה שבה אי אפשר עוד להמשיך לחקור מעבר לה, ולחוות מצב של סוף המשחק.

האם יש נקודה שאי אפשר לחקור מעבר אליה?

יש הטוענים שבאמת קיימת נקודה כזאת, שבה כל השאלות מגיעות למבוי סתום לוגי, או לחילופין לנקודה שבה "הכל אפשרי" (EIP -Everything Is Possible). זוהי הנקודה שבפועל אי אפשר להעמיק מעבר לה, ובכל זאת טוענים שניתן לחוות אותה בצורה מלאה.

היכן ניתן למצוא חומר נוסף?

יש באתר מסודר של הרצאות ומאמרים המחולקים לפי נושאים ולפי שנים. אפשר למצוא בו גם את "ספר להיות אלוהים", ספר נדיר ומעמיק שעוסק בשאלות הפילוסופיות הגדולות ביותר, וגם תכנים על היום - יום: איך לשווק, איך למכור, איך לסדר את הבית, איך לגרום לחברה לעשות מסאז' בגב ועוד. הכל בנוי שלב על גבי שלב, כך שניתן לצפות בהרצאות או לקרוא מאמרים לפי סדר היסטורי או לפי נושא. המטרה הסופית היא תמיד לפתח את החשיבה ההגיונית כך שבסופו של דבר ניתן יהיה להבין את הדברים העמוקים ביותר על העולם, המציאות, הבחירה החופשית, אלוהים, הזמן, המקום והאינסוף.
מצא את ההבדלים, הייחודיות של אליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? שיטת הלימוד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, דעה על אליעד כהן, מה מלמד אליעד כהן? האם ללמוד מאליעד כהן? הסיפור של אליעד כהן
הקדמה פוטנציאל לפתח יכולות חשיבה חומר פירוש או עובדה לפתח את המוח מי אני אליעד כהן מנהל כת איך לחשוב בהיגיון הדרכת הורים התפתחות שכלית eip איך ללמוד מאליעד כהן אליעד אליעד כהן ברסלב האם ללמוד מאליעד כהן הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן הלימוד של אליעד כהן הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן הקדמה הקדמות השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השינוי של אליעד כהן השכל של אליעד השכל של אליעד כהן התורה התורה שלי כולה הקדמות התכנים של אליעד כהן חשיבה יהדות תורה מצוות אלוהים לימוד לימוד אצל אליעד ללמוד ללמוד מאליעד ללמוד מאליעד כהן למה ללמוד מאליעד כהן למה רבי נחמן מברסלב למידה מה הלימוד אצל אליעד כהן מה ללמוד מאליעד כהן מודעות מעשיות מעשיות של רבי נחמן מעשיות של רבי נחמן מברסלב מצא את ההבדלים נושאי הלימוד של אליעד כהן נחמן סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות של רבי נחמן סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב רבי נחמן רבי נחמן מברסלב שיטת eip שינוי שינוי התכנים שינוי התכנים של אליעד כהן שינויים שכל גדול שכל קטן תהליך תהליכי חשיבה תהליכי חשיבה של אליעד כהן תהליכים תורה תכנים של אליעד כהן
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
... גם זו סוג של הנאה עמוקה, כי היא מאפשרת מנוחה נפשית מוחלטת. כיצד להצליח לגרום לילד להכין שיעורי בית? אליעד מסביר שהילד מסרב לשיעורים כי זה ... אז אתה משתעמם ממנו. זה אומר, שלשטוף כלים לא מעניין אותך, כי אין שם שכל, ולגרום לילד להכין שיעורי בית, זה משעמם אותך כי יש שם יותר מדי שכל, יש ... אך האיזון הוא, להצליח שאת הדבר הקשה להפוך לקל, שזה אומר שלנסות לחשוב איך לגרום לילד להכין שיעורים ובאותו כוח למצוא שכל בשטיפת כלים. כאשר אתה ... וזאת כמו חוויית מוות אין, כבר מגיל קטן הוא לא רוצה למות. אז איך מצליחים לגרום לילד להכין שיעורים , אחד - לעניין אותו בשיעורי בית, והשני - ...
איך להעביר מסרים? ניתוח קמפיין פוליטי, איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות? איך למכור ללקוח? איך להצליח במכירות? איך להצליח במשא ומתן? איך שותלים מחשבה? איך להשפיע על מישהו?
איך להעביר מסרים? ניתוח קמפיין פוליטי, איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות? איך למכור ללקוח? איך להצליח במכירות? איך להצליח במשא ומתן? איך שותלים מחשבה? איך להשפיע על מישהו?
... אך מיידית מספק לו פירוש שהופך אותו לפחות משכנע. אליעד מדגים זאת בבירור: כשאדם רואה שלט של ביבי חזק בביטחון, בראשו כבר יעלה משפט ההמשך רק בדמיונות שלו, וכך המסר החיובי המקורי מנוטרל לחלוטין. איך לשכנע ילד להכין שיעורי בית למרות ההתנגדות שלו? אליעד מביא דוגמה מהחיים ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים האם יש הבדל בין כאב פיזי לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, ההבחנה בין כאב נפשי לכאב גופני היא מלאכותית ואינה משקפת את המציאות האמיתית. הוא מסביר כי לכאורה ... גופני כמוחשי ונפרד מכאב נפשי, אך בפועל, שני סוגי הכאב נובעים מאותה בעיה בדיוק: חוסר התאמה בין הרצון שלנו לבין המציאות. אליעד מדגים כי כל החוויה של כאב, הן פיזי והן נפשי, תלויה ברצון ובמודעות שלנו. למשל, אדם שקורא ספר ולא שם לב שעקץ ... מהכאב הפיזי בזכות הרצון החזק להציל חיים. הדוגמאות הללו מוכיחות כי הכאב אינו מוחלט, אלא תלוי ברצון ובתודעה של האדם. מה רבי נחמן מברסלב אומר על מקור הכאב והסבל? רבי נחמן מברסלב טוען שכל הסבל והכאב בעולם מקורם בחיסרון דעת. כלומר, האדם סובל משום שאינו מבין את המציאות לעומקה. לדעת רבי נחמן, אם לאדם הייתה דעת שלמה, הוא לא היה חווה כלל סבל, אפילו לא ברמה הגופנית. רבי נחמן מביא כדוגמה אדם שחולה בסרטן וטוען שהבעיה אינה בגופו אלא בנפשו, משום שהכאב והסבל נובעים מחוסר ההבנה שהכל הוא ביטוי לרצון האלוהי, הרצון הראשוני. רבי נחמן, שסבל בעצמו רבות, המשיך לדבוק בתפיסה שהבעיה אינה פיזית אלא תמיד נפשית - בעיה בתפיסת המציאות וביכולת להזדהות עם הרצון של אלוהים. מדוע אנו מרגישים כאב, והאם ניתן להתגבר עליו? אליעד כהן מסביר שהכאב, בין אם נפשי או גופני, תלוי ברצון שלנו שהחוויה תהיה אחרת. אנו לא סובלים מעצם הכאב, אלא משום שאנו מתנגדים לו ואיננו רוצים אותו. אליעד מציע שהדרך להתמודד עם הכאב היא לשאול באופן מתמיד למה אני לא רוצה שיכאב לי? וכך להבין שהרצון שלנו אינו באמת ... כאשר האדם מגיע להבנה זו, הוא יכול להזדהות עם הכוח הראשון ולהבין שהוא זה שמניע את כל הדברים. מהי הדרך לשחרור מהסבל לפי אליעד כהן? הדרך לשחרור מהסבל, לפי אליעד, עוברת בהתבוננות ובחקירה מתמדת של מקור הרצון. ככל שהאדם חוקר את מקור הרצונות שלו, הוא מגיע להבנה שהם אינם ... משום שהוא מבין שהוא היוצר. באופן דומה, האדם שהגיע להבנה שהוא היוצר של המציאות שלו מפסיק להתנגד למציאות. איך כל זה מתקשר לתורת רבי נחמן על ביטול הרגשות? רבי נחמן דיבר על מצב שבו האדם מגיע לביטול כל הרגשותיו, כלומר, למצב שבו האדם מפסיק להרגיש נפרד ומבין שהוא אחד עם ההוויה ועם האלוהים. אליעד כהן מסביר שזהו המצב לפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת. לפי רבי נחמן, האדם צריך לקיים מצוות לא למען שכר עתידי, אלא כדי לחוות כבר עכשיו את המציאות כאילו הוא יצר אותה. אליעד מתאר מניסיונו האישי תהליך ארוך של חקירה עצמית שהביא אותו להבנה זו, שבה הוא מזהה את עצמו עם ההוויה הכוללת. במצב זה הוא חווה את ... - שמחה ועצב, אחדות ונפרדות - וזאת נקראת חוויית האלוהים או חוויית השלמות. איך ניתן להגיע לחוויית האחדות והשלמות הזו? אליעד מסביר שכדי להגיע לחוויית השלמות, יש לחקור בשכל עד הקצה. לא להסתפק בתשובות פשוטות אלא להמשיך לחקור לעומק ... שהוא עצמו הישות הראשונה, אז הוא חווה את כל המציאות כביטוי לרצונו, ובכך הוא משתחרר מהסבל ומגיע לשלמות מוחלטת. לסיכום, לפי אליעד כהן אין הבדל אמיתי בין כאב פיזי לכאב נפשי, כי מקור הכאב הוא תמיד חוסר התאמה בין הרצון למציאות. אם ... לסבל ויחווה שלמות מוחלטת. איך להתמודד עם כאב פיזי? כיצד להפוך כאב נפשי לאושר? מהי חוויית האחדות? איך להשתחרר מהסבל לפי רבי נחמן מברסלב? איך להבין שהכל אחד? האם אפשר להשתחרר מרצונות? כיצד לשנות את חוויית המציאות? האם יש הבדל בין כאב גופני לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, הנושא של הפרדה בין כאב נפשי לכאב פיזי הוא סוגיה נפוצה שמטרידה אנשים רבים. נקודת המוצא שלו היא שאין באמת הפרדה בין גוף לנפש. אליעד מסביר שלמרות שהחוויה שלנו היא שכאב פיזי הוא ממשי, וכאב נפשי הוא דבר אחר, ברגע שמתבוננים פנימה לעומק, ... התאמה בין הרצון שלנו לבין המציאות. ההסבר מתחיל בשאלה מדוע בכלל האדם מרגיש כאב, בעוד שלכאורה חומר כמו קיר אינו מרגיש דבר. אליעד מסביר שגם האדם וגם הקיר בנויים מאותם האטומים בדיוק. ההבדל היחיד שאנו מזהים הוא מערכת העצבים, אך מערכת ... - ברמת הרצון. האדם רוצה למלא את רצונו, ולכן הוא חווה טוב או רע בהתאם למידת ההתאמה בין הרצון שלו לבין המציאות. מה אומר רבי נחמן על סבל ובריאות הגוף? אליעד כהן מתייחס לדברי רבי נחמן מברסלב, שאמר שכל הצרות, הייסורים, הכאבים והמחלות באים רק מחיסרון דעת. רבי נחמן טען כי אם האדם היה משלים את הדעת שלו במלואה, לא היה חווה שום סבל, אפילו לא בגוף. הוא הסביר שכל הכאב, בין ... קשה כמו סרטן, או כאב נפשי, מגיע מכך שהאדם לא מבין שהכל הוא ביטוי של דבר אחד: הרצון של אלוהים, הרצון הראשוני. לדוגמה, רבי נחמן היה אומר לאדם שחולה סרטן ומתלונן על כאבים שהוא לא סובל באמת בגלל הבעיה הפיזית, אלא סובל מפני שיש משהו שהוא ...
ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב)
ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב)
... השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב) למה חסידי ברסלב נוסעים לאומן בראש השנה? אליעד כהן פותח את הנושא בשאלה מרכזית: למה אנשים רצים לאומן, במיוחד בראש השנה? הוא מציין שרבי נחמן מברסלב אמר בצורה מפורשת וחד - משמעית, שהדבר הכי חשוב בעולם הוא להיות אצלו בראש השנה. לפי רבי נחמן, להיות אצלו בראש השנה חשוב יותר מלימוד תורה, קיום מצוות ואפילו מאלוהים בעצמו. רבי נחמן הצהיר שאם אדם מתלבט האם לאכול או לא, האם לישון או לא, האם להתפלל או לא - הדבר החשוב באמת הוא להיות אצלו בראש השנה. הוא אפילו אמר שמי שיגיע אליו בראש השנה לא צריך לעשות עוד ... זה לא יעזור לו. האם לחסידי ברסלב ברור מה רבי נחמן באמת התכוון? אליעד מסביר שבכל אמירה של רבי נחמן ישנם כמה רבדים של פרשנות: פשט, רמז, דרש וסוד. ברמת הפשט, רבי נחמן פשוט הזמין את תלמידיו לעזוב את הבית, האישה והילדים, ולהגיע אליו לראש השנה. עם זאת, אליעד כהן מדגיש שהחסידים לא באמת מבינים את כוונתו העמוקה של רבי נחמן, ולוקחים את הדברים כפשוטם, כלומר, לנסוע פיזית לאומן. לדבריו, חסידי ברסלב הופכים את ההגעה לאומן למשהו מיסטי וחושבים שבאבן או בקבר עצמו יש משהו קדוש, אך לטענתו, אין הבדל בין אבן רגילה לבין אבן בקבר של רבי נחמן. הוא אף משווה זאת למצב היפותטי שבו אנשים היו הופכים פח אשפה למקום פולחן, מתוך דמיון מודרך, ומדגיש שזו אשליה בלבד. מהי המשמעות העמוקה של ראש השנה לפי רבי נחמן? המשמעות האמיתית של ראש השנה לפי אליעד כהן היא שונה לחלוטין. רבי נחמן, בספרו (ליקוטי מוהרן חלק ב תורה א), מצביע על כך שבראש השנה האדם שופט את העולם, או במילים אחרות - קובע את תפיסת המציאות שלו. להיות אצל רבי נחמן בראש השנה משמעותו היא לא להיות פיזית לידו, אלא לאמץ את נקודת המבט שלו לגבי העולם. אליעד מפרט שהמטרה של רבי נחמן היא לגרום לתלמידיו להבין שכל המציאות היא אחדות שלמה, שכל מה שקורה הוא מאלוהים, ולכן הכל טוב באופן מוחלט. לדבריו, ראש השנה אמור להביא את האדם להסתכל על המציאות באותו אופן שרבי נחמן רואה אותה - אחדות מוחלטת שאין בה שום רע. איך הדת המסורתית מתנגשת עם המסר של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר שהדת היהודית המסורתית, לפי התפיסה הרווחת, מייצרת הפרדה בין טוב לרע, ומכניסה לאדם תחושה שיש בו ובמציאות רע. למשל, כאשר אומרים לאדם להתפלל ולבקש ... תחושה שיש רע ושהוא חוטא. אליעד טוען שזה בדיוק ההפך ממה שרבי נחמן מנסה ללמד. לפי רבי נחמן, המציאות היא טובה לחלוטין, ולכן האדם לא צריך לחוש רגשות אשמה או פחד מאלוהים. הוא מדגיש שהדתיים, בכך שהם מקבלים את הרעיון של טוב ורע, דווקא מתרחקים מאלוהים ולא מתקרבים אליו. האם ...
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב) מי היה רבי נחמן מברסלב וכיצד להבין את תורתו? רבי נחמן מברסלב היה דמות יוצאת דופן, שלמרות שנראה כלפי חוץ כבן אדם רגיל ואף כאדם דתי פשוט, נשא בקרבו שכל מיוחד מאוד. אליעד כהן מסביר כי על פי רבי נחמן, אנשים חושבים שניתן לזהות אדם קדוש, או צדיק, לפי מראהו החיצוני. אולם בפועל, הצדיק האמיתי, בדומה לאלוהים, אינו ניתן לזיהוי חיצוני. אלוהים הוא בלתי נראה, ואינו שונה מהמציאות עצמה. לפי רבי נחמן, הצדיק מזוהה אך ורק על ידי הפנימיות והשכל שלו. במילים אחרות, הדרך היחידה להכיר באמת את רבי נחמן ואת גדולתו היא דרך ההבנה של שכלו ושל פנימיותו, לא דרך התבוננות חיצונית בו. מה מאפיין את השכל של רבי נחמן מברסלב? השכל של רבי נחמן היה שכל ייחודי ובלתי רגיל, שכל שדומה לשכל של אלוהים. אלוהים, על פי רבי נחמן, אינו מבדיל בין דבר לדבר, והוא מחוץ להגדרות העולם. באופן דומה, רבי נחמן חווה את עצמו ואת המציאות בדרך דומה לזו של אלוהים, כאשר הוא מרגיש שקיומו הוא מחוץ לעולם עצמו. רבי נחמן ביטא את שכלו העמוק בצורה מצומצמת, במטרה להנגיש אותו לתלמידים. בשל התקופה בה חי (לפני 200-300 שנה), הדיבור המרכזי היה על יהדות וטקסטים תורניים, ולכן רבי נחמן ביטא את רעיונותיו העמוקים באמצעות אותם טקסטים יהודיים כגון תנך, משנה, גמרא, זוהר וכתבי קבלה. כיצד השתמש רבי נחמן בטקסטים יהודיים להעברת רעיונותיו? אליעד מסביר כי רבי נחמן השתמש בטקסטים יהודיים מוכרים והלביש עליהם משמעויות חדשות, שלעיתים היו הפוכות לחלוטין מההבנה הפשוטה המקובלת. רבי נחמן היה לוקח משפטים מהגמרא, למשל משפט שדן בקבלת איסורים, והיה מפרש אותו בדרך הפוכה לגמרי מהכוונה המקורית של הטקסט. בדרך כלל, פרשנויות לתורה מוסיפות זו על זו: הפשט (ההבנה הפשוטה), הרמז, הדרש והסוד - כל אלה מוסיפים רבדים, אך אינם סותרים זה את זה. לעומת זאת, רבי נחמן לא רק הוסיף משמעויות אלא גם סתר והפך לחלוטין את המשמעות המקורית, מתוך כוונה להעביר רעיונות עמוקים ובלתי שגרתיים. מהם הטקסטים המרכזיים של רבי נחמן? אליעד מפרט כי רבי נחמן השאיר מספר טקסטים מרכזיים, כאשר המפורסם שבהם הוא ליקוטי מוהרן, טקסט שידוע כקשה מאוד להבנה, אפילו ברמה הבסיסית שלו. אנשים רבים מתלהבים מהספר הזה, אך אליעד מציין שרבי נחמן עצמו התייחס לספר כאל סוג של קליפות גרעינים, המצביעות על כך שיש בספר עומק נוסף, נסתר ורחב הרבה יותר ממה שרוב האנשים יכולים לתפוס. בנוסף, רבי נחמן כתב את ליקוטי מוהרן כתובנותיו על הטקסטים התורניים והזוהר, וישנם טקסטים נוספים, כגון:
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
... ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב) למה משה רבנו לא היה יהודי לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב , ארץ ישראל אינה רק מקום פיזי, אלא ... שותים משהו יש טעם מסוים, גם לארץ ישראל יש טעם ייחודי, והטעם הזה, לדבריו, הוא טעם של שכל. לפי רבי נחמן, נפתחו השמיים ויראה מראות אלוהים הוא ביטוי שמשמעותו ... דרך השכל האלוהי. לדוגמה, כאשר יחזקאל הנביא התנכי מתאר שהוא ראה מישהו יושב על כיסא בשמיים, רבי נחמן מתאר אותו כמי שהיה פנטזיונר. יחזקאל, כמו אברהם אבינו ... שנמצאת בשמיים או במקום מסוים. משה רבנו, למשל, האמין שאלוהים הוא זה שעשה את עשר המכות במצרים, אך רבי נחמן מסביר שהראייה הזו היא טעות של תפיסת הנפרדות. לפי ... אלוהים, הדיבור של האדם הוא אלוהים, והעולם כולו הוא אלוהים. מדוע תפיסת הנפרדות נחשבת לטעות על פי רבי נחמן? לפי רבי נחמן, תפיסת הנפרדות היא טעות משום שהיא יוצרת הבחנה ... למעשה אתאיסט (או עטאיסט במובן המוסבר בהרצאה), כלומר, אדם שמאמין בהפרדה בין אלוהים לבין המציאות. אליעד כהן מדגיש שלמעשה רק מי שלא מבין את האחדות הזו, ... בנס מיוחד כדי להוכיח את הנוכחות האלוהית. מה ההבדל בין האלוהים של היהודים לבין האלוהים האמיתי? אליעד כהן מסביר שהאלוהים של היהודים, כפי שנתפס באופן מסורתי, הוא מוגבל. הוא אחראי רק על חלקים מסוימים במציאות, כמו עשר המכות או התורה שניתנה ליהודים. האלוהים הזה לא אחראי על הכל. לכן, ... הוא אינסופי ואחראי על הכל באופן מוחלט. הכל קורה על ידו, אין דבר שאינו תחת שליטתו ואחריותו. אליעד מציין שהאלוהים הזה הוא למעשה האלוהים שברא את האלוהים ... המסורתית היא חלק מתפיסה רחבה יותר של האלוהים האינסופי. למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב טוען שמשה רבנו לא הגיע לארץ ישראל משום שהוא לא הבין את האחדות השלמה בין אלוהים לבין המציאות. לפי רבי נחמן, ארץ ישראל היא סמל להבנת האחדות, ולכן מי שמגיע לארץ ... אחד שרואה הפרדה בין אלוהים למציאות. לפי ההסבר הזה, מי שרוצה להיות יהודי אמיתי, במובן הרוחני של רבי נחמן, חייב להגיע להבנה של אחדות שלמה, כלומר, חייב להגיע ... לא הגיע להבנה הזו ולכן לא הגיע לארץ ישראל, ולכן, במובן הרוחני - עמוק הזה, לא היה יהודי שלם. אליעד כהן מדגיש בסוף שהמחויבות שלו היא לא לאמירות של רבי נחמן באופן עיוור, אלא לאמת עצמה. לדבריו, גם אם רבי נחמן היה טוען אחרת ממנו, הוא היה ממשיך לטעון את מה שהוא ... הוא עצמו טועה, הוא מקבל זאת, כי האמת תמיד נכונה, כולל ההפך של מה שאומרים. מה זה ארץ ישראל לפי רבי נחמן? למה משה לא נכנס לארץ ישראל? מה ההבדל בין אלוהים האמיתי לאלוהים של היהודים? מה זה תפיסת הנפרדות? מי הוא יהודי אמיתי לפי רבי נחמן?
כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב / רבי נחמן מברסלב
... העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב רבי נחמן מברסלב כל העולם כולו גשר צר מאוד. והכלל והעיקר לא לפחד כלל. אמר רבי נחמן מברסלב: האדם צריך לעבר על גשר צר מאד מאד! והכלל והעקר שלא יפחד כלל. ונסביר מעט את העניין הזה של רבי נחמן. מדוע העולם נדמה לגשר צר? ומדוע לא לפחד כלל? מה מאפיין גשר צר ... של המציאות את עצמה. כאשר האדם מעמיק בעניין האחדות הנל, ממילא כל הפחדים שלו נעלמים. ולכן אמר רבי נחמן, כי הכלל והעיקר הוא לא לפחד כלל. משום שהפחד הוא לא יותר מאשר ... חושב בטעות שהוא זאת הצורה החיצונית של המציאות, מכאן מגיע הפחד. כי הצורה החיצונית של המציאות משתנה כל הזמן = פחד מפני שינוי. כאשר התודעה של האדם יודעת מה היא באמת וחייה מתוך נקודת המבט ...
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
... את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש? הנושא המרכזי שעליו מדבר אליעד כהן בהרצאה זו הוא כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב בצורה עמוקה ואינטנסיבית, מתוך מסירות נפש מוחלטת. אליעד מתאר תהליך של למידה שהוא מעבר לקריאה שטחית או להבנה חלקית של הטקסטים של רבי נחמן. הוא מסביר שכדי ללמוד את כתבי רבי נחמן, כמו למשל ליקוטי מוהרן, בצורה נכונה ואמיתית, האדם צריך להקדיש את כל כולו ללימוד באופן מלא, עד גבול היכולת הפיזית שלו ממש. אליעד מציג דוגמה קיצונית שאומרת שכאשר לומדים את רבי נחמן באמת, חייבים למשוך את עצמך עד הקצה, עד שאתה כמעט מתעלף מעייפות או מתשישות. הוא אומר שאם אדם עייף וחש שאינו יכול להמשיך יותר, עליו ... לו להמשיך. זאת הצורה שאליעד מתאר כלימוד אמיתי - לא לעצור כשקשה, אלא רק כשהגוף כבר מתמוטט. זו היא בעיניו מהותה של מסירות נפש אמיתית בלימוד. מה המשמעות של להבין את רבי נחמן באמת? אליעד מסביר שבליקוטי מוהרן, למרות היקפו הגדול והמורכבות של הכתוב, ישנם בסופו של דבר רק כמה משפטים בודדים שבהם נמצא מה שרבי נחמן באמת רצה להעביר לקוראיו. הוא מציין שרבי נחמן כתב במפורש משפטים כמו אם תבין את כל מה שאתה יכול להבין, ומדגיש שזהו משפט לא ברור - הרי מה זאת אומרת להבין את כל מה שאני יכול להבין? מה ... להבין? מה היא השלמות שרבי נחמן מדבר עליה? שאלות אלו אינן מקבלות מענה מפורש בכתביו של רבי נחמן, והדבר דורש מהלומד להעמיק עוד ועוד, בניסיון לפענח בעצמו את כוונתו של רבי נחמן. הוא מזכיר גם דוגמה נוספת, של חמישה דברים שספרו של אלוהים שונה בהם מספרם של בני אדם - התייחסות מוכרת מהספרות היהודית שמובאת בליקוטי מוהרן, אך מציין שרבי נחמן לא מסביר באופן ישיר ומפורט כיצד בדיוק ההבדלים הללו באים לידי ביטוי או כיצד הם משפיעים על הבנת האדם. אליעד מדגיש שהלומד חייב לפענח בעצמו את ההבדלים האלה, דבר שמחייב ממנו השקעה אינטנסיבית והתמסרות מוחלטת ללימוד. איך נראית התמסרות נפשית אמיתית ללימוד לפי
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות איך להימנע מטעויות בהבנת הספר להיות אלוהים של אליעד כהן? הנושא המרכזי בהרצאה הוא איך להימנע מטעויות ולהגיע להבנה נכונה ועמוקה של הספר להיות אלוהים שכתב אליעד כהן, תוך השוואה והתייחסות לתורתו של רבי נחמן מברסלב ולרעיון היכלי התמורות. במהלך ההרצאה אליעד כהן מסביר את החשיבות של לימוד נכון, את הטעויות הנפוצות בלימוד, וכיצד ניתן להגיע להבנה האמיתית של התוכן. מדוע אנשים טועים בהבנת הספר להיות אלוהים של אליעד כהן? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה: אנשים שקראו במשך שנים טקסטים של רבי נחמן מברסלב או ספרים רוחניים אחרים, ולמרות הקריאה וההשקעה הרבה, גילו לאחר שנים רבות שכלל לא הבינו אותם. הסיבה לכך היא שהתפיסה הראשונית שלהם לגבי הטקסט הייתה שגויה, ולכן גם ההבנה שלהם התבססה על טעויות. אליעד מדגיש כי זה נפוץ מאוד - אנשים משקיעים זמן רב, אפילו שנים, עד שהם מגיעים להבנה שעד כה טעו. הוא נותן כדוגמה את החוויה האישית שלו: הוא עצמו למד במשך שנים רבות, ... נכון את הטקסט. כלומר, ישנה שלילה הדרגתית של פירושים שגויים, וכך מתקבלת הבנה נכונה יותר. הוא מדגיש שזה תהליך ארוך, ולעיתים לוקח זמן רב עד שאדם בכלל קולט שהוא נמצא בטעות. איך ניתן להימנע מטעויות בקריאת טקסט רוחני? אליעד מסביר כיצד למנוע מראש טעויות בהבנת הספר להיות אלוהים או טקסטים רוחניים דומים. הוא מציין שתהליך הלמידה הוא למעשה תהליך של שלילה שיטתית של פירושים אפשריים רבים. כלומר, ככל שאדם קורא יותר, הוא שולל יותר פירושים אפשריים שאינם נכונים. התהליך הזה הוא הכרחי, ולפיכך האדם לא באמת בזבז את הזמן גם כאשר הוא טעה במשך שנים. הזמן שהוא השקיע בלימוד ובקריאה שימש לשלול טעויות, לנפות שגיאות, ולהסיר קליפות - מושג שמבטא שכבות של טעויות והבנות שטחיות. הדימוי של קילוף קליפות מודגש במיוחד - בתחילת הלמידה ישנן ... לא נכון במשך שנים רבות, אינו בזבז את הזמן, אלא ביצע עבודה חשובה של זיהוי וסילוק טעויות. מהו הקשר בין אליעד כהן, רבי נחמן והיכלי התמורות? אליעד כהן משתמש במונח היכלי התמורות, שהוא מושג מתוך תורת רבי נחמן מברסלב, המסמל מצבי תודעה או תפיסות שונות שיכולות להשתנות ולהתחלף. כאשר אדם נמצא בהיכלי התמורות, הוא עשוי לחשוב שהוא הגיע להבנה הסופית, בעוד שהוא עדיין רחוק מהאמת המוחלטת. אליעד מדגיש כי יש להיזהר במיוחד מהטעויות שנובעות מתוך היכלי התמורות, מאחר שהאדם יכול לחשוב בטעות שהוא כבר נמצא בהבנה מלאה. היכלי התמורות הן למעשה תחנות ביניים שבהן ... נמצא באמיתות המוחלטת או עדיין בהיכלי התמורות. איך ניתן לוודא שההבנה שהגעת אליה היא נכונה ולא זמנית? אליעד כהן מדגיש שהדרך לדעת שההבנה היא נכונה, היא דרך שלילת כל ההבנות האחרות האפשריות. האדם חייב להיות פתוח לכך שכל הבנה שלו יכולה להיות זמנית או מוטעית, ולכן עליו כל הזמן לבדוק את עצמו מחדש. לפי אליעד, ככל שאדם התקדם בלימוד, הוא למעשה שלל יותר אפשרויות שגויות. אך הדרך היחידה לדעת בוודאות שהאדם לא נמצא בהיכלי התמורות, היא בכך שאין יותר ספקות ואין יותר שאלות. כל עוד יש ספק או שאלה שטרם נענתה, האדם נמצא עדיין בתוך היכלי התמורות, ועליו להמשיך בתהליך החקירה עד להסרה מוחלטת של הספק.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה שלי כולה הקדמות, ללמוד מאליעד כהן, תהליכי חשיבה של אליעד כהן, מודעות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לשכנע ילד להכין שיעורים, מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לשכנע ילד להכין שיעורים, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, מורה רוחני מומלץ, אימון אישי מומלץ בנושא לשכנע ילד להכין שיעורים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 18:55:28 - wesi1