... לטובה - לשקר, למצוא דברים טובים בסבל -
ולסבול עוד יותר כי האדם גם סובל תמיד. משום, שעצם ... שלו. כי חוויית האני של האדם, היא אפשרית, רק כאשר קיימת גם חוויית נפרדות, ממה שאינו האני, שהיא חוויית חוסר שלמות וסבל. ומי שיכיר בכך, שהוא סובל תמיד, וירצה לא
לסבול תמיד, הוא יסתכל אל תוכו ועל מהותו העצמית של האני שלו, ויראה שהכל אחד ממש, ויפסיק
לסבול לגמרי. ועד שהאדם לא באמת רוצה להפסיק
לסבול, עד אז הוא ממשיך
לסבול. כי יש כאלו שמטעים את עצמם, ולדבריהם הם לא ... והם מטעים את עצמם תמיד, בכך שהם מנסים לומר שהסבל הוא לטובה, כי יש בו דברים טובים. כמו אלו שהם אומרים, שהרע קיים, כדי שהאדם יוכל להכיר את מעלת הטוב. והם מוכנים
לסבול , כדי שהם יוכלו ליהנות. ואם היה להם שכל אמיתי, הם היו מתבוננים אל תוכם, ומודים על האמת, שמה שהם באמת רוצים, זה שיהיה להם טוב, גם בלי
לסבול בכלל. אבל הם מאמינים, שאין אפשרות להרגיש ... האמת, שקיימת אפשרות שיהיה רק טוב אמיתי באמת, בלי שום רע כלל, לא לפניו בדרך אליו וגם לא אחריו וכולי. והמציאות, היא טובה באמת. והאדם יכול להיות מאושר באמת, בלי
לסבול כלל. ולא זו אף זו, אלא, כל מי שנהנה מהחיים, ... מתבטל, והאדם מרגיש טוב אמיתי בשלמות. אבל ברגע שהאדם רודף אחרי טוב שקרי, אז גם כאשר הוא משיג אותו, עדיין תמיד נשאר הרצון של האדם להרגיש טוב, שהוא בעצם גורם לאדם
לסבול . וכל זמן שהאדם מטעה את עצמו, שהרע הוא לא באמת ככ רע, כי יש בו גם צדדים טובים, אז הוא ממשיך
לסבול ממנו. אבל מי שהוא איש אמת, הוא לא מטעה את ... גם יודע את האמת, שבאמת הכל אחד ממש, וממילא הרע והטוב, שניהם טובים בטוב אמיתי שאינו תלוי בדבר. ובסיכומו של דבר, כל זמן שהאדם מטעה את עצמו אפילו קצת, הוא ממשיך
לסבול. ורק מי שמנקה את עצמו לגמרי מכל טעות, ורואה ...