... להתקבל לפי ניתוח של סיכוי וסיכון, עלות מול תועלת. לפעמים נכון להשקיע את המשאבים בלמידה עמוקה כדי למנוע הישנות הטעות, ולפעמים דווקא עדיף להימנע מלהקדיש זמן
יקר ללמידה , ולקבל את האפשרות שהטעות תחזור מדי פעם. העיקרון החשוב הוא שתהליך קבלת ההחלטה צריך להיות מודע ומבוסס על חישוב מושכל ולא על דעות ... שאין כלל חד - משמעי. במקום זאת, יש לפתח חשיבה אסטרטגית שמאפשרת להבין מתי השקעה בלמידה מטעויות תוביל לשיפור אמיתי ולרווח משמעותי, ומתי היא רק תבזבז משאבים
יקרים. הגישה המומלצת היא תמיד להעריך באופן ביקורתי את הנזק הפוטנציאלי של הטעות לעומת המחיר של למידה ממנה, ולהחליט בהתאם לנתוני הסיכון - סיכוי, ... תהיה בזבוז זמן וכסף גדול יותר מהנזק של הטעות עצמה. דוגמה דומה היא של נזילה קטנה, טיפה אחת ביום. אף שברור שנזילה זו גורמת לאובדן מים, לפעמים התיקון שלה יהיה
יקר הרבה יותר מהנזק המצטבר לאורך שנים רבות. במצבים כאלה, אליעד מסביר שלמידה מהטעות אינה משתלמת כלל, ולפעמים עדיף לספוג את הטעות שוב ושוב מאשר ... כדאיות ההשקעה בלמידה מהטעות. האם תמיד חייבים לתקן טעויות ב - 100%? עוד נקודה שאליעד מדגיש היא שלפעמים הפתרון האידיאלי, שמונע את הטעות באופן מוחלט, עלול להיות
יקר ולא משתלם. במקרים כאלה כדאי לשקול פתרון חלקי, כלומר, להשקיע פחות מאמץ ולהקטין את הטעות משמעותית, גם אם לא באופן מלא. לדוגמה, אם הפחתת הנזק ב ...