שאיפה לשלמות עצמית, מאה אחוז, מצויינות אישית, פרפקציוניזם, אמת ואמת לאמיתה, שלמות אישית, להרגיש טוב בלי רע, לפני הטוב והרע, איך להיות אלוהים? הארה רוחנית, להרגיש שלמות, לא לדעת כלום, לוגיקה, חלק 2שאיפה לשלמות עצמית, מאה אחוז, מצויינות אישית, פרפקציוניזם, אמת ואמת לאמיתה, שלמות אישית, להרגיש טוב בלי רע, לפני הטוב והרע, איך להיות אלוהים? הארה רוחנית, להרגיש שלמות, לא לדעת כלום, לוגיקה, חלק 2 איך אפשר להרגיש טוב בלי להרגיש רע? אליעד כהן מציג רעיון בסיסי: כולנו ... של חיסרון לפניה. לדוגמה, אם מחר כוח המשיכה היה מפסיק לפעול וכולנו היינו מרחפים לחלל, אנשים היו בפאניקה, חוששים למות, ואז אם המדענים היו מודיעים לפתע שהבעיה נפתרה וכוח המשיכה שב לפעול, כולם היו חשים אושר גדול והקלה. אבל ... חיוביות ושליליות. מהי התחושה השלישית מעבר לטוב ולרע? לפי אליעד, מעבר לתחושות הטוב והרע קיימת תחושה שלישית שהיא תחושת שלמות. התחושה הזאת לא קשורה לטוב ורע ולא תלויה בהם כלל. היא נמצאת מעבר לשתי התחושות הללו. השלמות הזאת מאפשרת לאדם להרגיש טוב ורע במקביל, אך מבלי באמת לסבול או להרגיש חסר. כדי להגיע לתחושה הזו, האדם ... לפני כל ההבדלים והמושגים שאנו מכירים, ולכן הוא מאפשר לחוות טוב ורע ללא סבל אמיתי. אליעד מסביר כי מצב השלמות הוא כמו מלך שמתחפש לעבד. גם אם המלך נמצא בתפקיד עבד לזמן מסוים, הוא תמיד יודע שהוא באמת מלך, ... כעבד וליהנות מהמשחק, בידיעה שיש לו תמיד אפשרות לחזור ולהיות המלך שהוא באמת. באופן דומה, אדם שמגיע לתחושה של שלמות פנימית יכול לחוות תחושות של טוב ורע, אך הוא תמיד יודע שבאמת אין הבדל ביניהן, ולכן הוא לא נפגע מהן באמת. מהו רצוא ושוב ואיך הוא קשור לשלמות עצמית? אליעד משתמש במונח רצוא ושוב כדי לתאר מצב שבו האדם מגיע לשלמות פנימית, אבל ממשיך גם לשחק את משחק החיים הרגיל עם כל העליות והירידות שבו. רצוא ושוב מתאר תנועה מתמדת של כניסה ויציאה מן השלמות, כמו מישהו שמשחק משחק ומסוגל לצאת ולהיכנס ממנו כרצונו. ברגע שהאדם חווה את השלמות פעם אחת באופן מלא, הוא לעולם לא באמת חוזר להיות חסר שלמות, גם אם הוא לכאורה חי בתוך משחק החיים, עם הטוב והרע שבו. האדם שמגיע למצב זה חווה את החיים ... הוא נמצא בתוך החיים עצמם, חווה רצונות, חסרונות, שמחות וכאבים, ומצד שני הוא תמיד זוכר או מודע לתחושה של השלמות הפנימית שבה הוא נמצא כל הזמן. תחושת השלמות אינה נעלמת לעולם, אפילו כשהוא חווה כביכול חסרונות. מה נמצא מעבר לאני? אליעד כהן מסביר שיש רובד עמוק עוד ... הזה, הוא מגלה ששם, בנקודת ההתחלה, אין כלל תחושה של חיסרון או של צורך בשום דבר. המצב הזה הוא שלמות מוחלטת, נטולת הבדל בין טוב לרע, ובדיוק מהמצב הזה נובעים כל הרצונות והתחושות שהאדם חווה. כשאדם מתחבר לרובד הזה, ... כבר לא יכול באמת לסבול, כי הוא זוכר שהכל מגיע מאותו מקום חסר הגדרות. מדוע קשה לנו לחוות את השלמות הזו? אליעד מדגיש שהשלמות קיימת בנו תמיד, כבר עכשיו, אבל אנחנו לא חווים אותה כי אנחנו לא מודעים אליה. אנחנו תמיד מחפשים החוצה, לעבר רצונות וצרכים חיצוניים, ולא פנימה אל השורש האמיתי שממנו הכל מגיע. השלמות הזו אינה משהו שאפשר לתפוס או לראות באופן רגיל, כי היא תמיד נמצאת ואין לה ניגוד שאפשר להשוות אליה. אך אליעד מסביר שאפשר לחוות אותה באופן עמוק, כאשר מגיעים פנימה עד לקצה התודעה, עד למקום שבו כל ההגדרות נעלמות. למה אי אפשר להבין את למה הכל קיים? אליעד מוסיף ומסביר שכשאדם באמת מגיע למצב של שלמות, השאלה למה הכל קיים? נעלמת מעצמה. השאלה הזאת קיימת רק בשכל האנושי המוגבל, וכשנמצאים במצב של שלמות מוחלטת, כבר אין כלל צורך לשאול אותה. כל ניסיון לענות על השאלה הזאת יוביל לשאלה נוספת ולמה זה ככה?, ולכן ההבנה האמיתית מתרחשת מעבר לשאלות הללו. איך להרגיש שלמות בלי סבל? מה זה רצוא ושוב? איך להגיע להארה רוחנית? האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? מה נמצא מעבר ...