אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למה אנשים צוחקים עלי? ✔איך לא להיות ילד כאפות? למה צוחקים על חלשים? למה צוחקים עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:20איך לא להיות ילד כאפות? למה צוחקים על חלשים? למה צוחקים עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 1
מהם הגורמים להתנהגויות בריוניות ואיך ניתן להתמודד עם מצבים חברתיים קשים?

בהרצאה זו, אליעד כהן דן בשאלות העמוקות אודות ההתנהגויות הבריוניות, המניעים שמאחוריהם ואיך להתמודד עם מצבים בהם אדם מוצא את עצמו קורבן להתנהלות כזו. הנושא המרכזי עוסק בבעיות חברתיות שנובעות מקשרי כוח ותחושת חולשה, כמו בריונות, הצקות ונידוי חברתי, והדרכים בהן אפשר להתמודד עם מצבים כאלה בצורה נכונה ומחוזקת.

למה צוחקים על חלשים?

אליעד כהן מציין שבני אדם לרוב פונים לחלשים כשעליהם להרגיש טוב יותר עם עצמם. התנהגויות כמו הצקות ובריונות הן לעיתים תוצאה של הצורך של האדם המציק להרגיש יותר חזק או בעל ערך. הוא מסביר שכשמישהו מציק למישהו אחר, הוא עושה זאת בדרך כלל משום שהוא מרגיש צורך להחצין את כוחו, ובחירת הקורבן נעשית באופן אינסטינקטיבי, כאשר אדם חלש נבחר מתוך התחושה שהוא לא יוכל להחזיר מלחמה.

אליעד מציע שיש שני תהליכים עיקריים המתרחשים כאשר אדם מציק למישהו אחר:

1. תהליך ההצקה - כלומר, האדם המציק מרגיש תחושת עליונות כאשר הוא מציק.

2. תהליך הבחירה של הקורבן - בחירת קורבן חלש נעשית מתוך מניע של רצון להרגיש עילאיות. במקרה זה, הכוח נמדד ביחס לחולשה של האדם האחר, ולא בהשוואה לפוטנציאל ההתנגדות של הקורבן.

האם התנהגות חלשה אכן מעודדת הצקות?

כמו כן, אליעד כהן מסביר שתחושת חולשה אכן מעודדת את ההתנהגויות האלה. כאשר אדם מגיב בצורה מוחלשת או בוכה כאשר הוא מוצא את עצמו במצבים כאלו, הוא רק מגביר את תחושת ה"עליונות" של המנקוט בהצקות כלפיו. התגובה הזו מעוררת אצל המכה רצון להמשיך ולהתעלל, שכן הוא מרגיש שעצם הכאב של הקורבן הוא מקור לסיפוק שלו.

מהי הדרך הנכונה להגיב להתנהגות כזו?

הדרך היעילה ביותר להתמודד עם הצקות ובריונות, לפי אליעד, היא לא להגיב בסלידה או בבכי, אלא להציג עמידות יציבה, ולהימנע מלהגיב בדרך שמזינה את ההתנהגויות הללו. כאשר אדם נפגע ומגיב בתגובה רגשית חזקה, הוא למעשה נותן כוח למי שמתעלל בו. התגובה הנכונה, כהמלצת אליעד, היא לא להיגרר לתוך מלחמת כוח כזו, אלא לגלות אדישות ולהתעלם, בכך שמעביר מסר שאינו אכפת לו מהתנהגות זו.

האם התעלמות היא אכן תגובה נכונה?

האלטרנטיבה לתגובה רגשית היא שליטה עצמית והתעלמות. אליעד מדגיש כי אדם חלש מבחינת התנהגות בריונית יכול להיות חזק בהחלטה שלו להישאר אדיש למי שמתעלל בו. בכך, הוא יפסיק להזין את ההתנהגות של המתעלל. לעיתים, אנשים לא מבינים עד כמה התעלמות היא אחת התגובות החזקות ביותר שיכולות להיות.

מהם המניעים הפסיכולוגיים להתנהגות של בריונות?

במהלך ההרצאה, אליעד גם בוחן את המניעים הפסיכולוגיים שמובילים לבריונות, תוך שהוא מתאר את הקשר בין תחושת עילאיות לכאב נפשי אישי. הרבה פעמים, אנשים שמציקים לאחרים עושים זאת מתוך צורך להרגיש טוב עם עצמם. תחושת חולשה פנימית לא נפתרת על ידי פגיעה באחרים, אולם זהו מנגנון נפשי שאנשים משתמשים בו כדי להסתיר את תחושותיהם הפנימיות.

האם כל תסכול אישי מביא לבריונות?

לא כל תסכול אישי מביא להתנהגויות בריוניות, אך פעמים רבות תחושת חוסר סיפוק או חוויות של כישלון אישיותיות מחפשות איזון דרך הצקות כלפי אחרים. כל אדם שמרגיש חסר ערך או חסר כוח יכול לחפש דרך להרגיש טוב עם עצמו על ידי הפגיעה באחרים.

כיצד ניתן להתמודד עם בריונות בחיים האישיים?

בהקשר של חיים אישיים, אליעד מדגיש את החשיבות בהבנת הדינמיקה הפנימית של בריונות וביכולתו של האדם ליצור גבולות ברורים עם אחרים. מדובר בשאלה של ערך עצמי, בה כל אדם שמרגיש חזק בתוכו יוכל להתמודד עם המצבים הללו בצורה יציבה יותר. תחושת כבוד עצמי חשובה מאוד בתהליך הזה.
למה אנשים צוחקים עלי? למה אנשים מציקים לי? למה מסתלבטים עלי? למה יורדים עלי? למה אין לי חברים? למה עושים ממני צחוק? תקשורת בין אישית, איך לא לשדר שאני חלש? איך לשדר שאני חזק? איך לגרום לאנשים לכבד אותי? איך לגרום לאנשים לא לצחוק עלי? כיפת ברזל, המלחמה בחמאס, ביבי נתניהו, המלחמה בטרור, עורף חזק, להגיב זו חולשה, למה אני נפגע מאחרים? להתעלם או להגיב, להגיב זו חוזקה, איך לא להיפגע מאנשים? איך להתמודד עם אנשים שצוחקים עלי? לסלוח זו חוזקה, איך חלש מגיב? איך חזק מגיב? תגובה של חלש, תגובה של חזק, דינאמיקה בין אישית, מה אני חושב על עצמי? מה חושבים עלי? עמיר פרץ, תגובת שרשרת, איך להפסיק להיות ילד כאפות? מרביצים לילד שלי בגן, בעיות חברתיות, ילד דחוי חברתית, ילד בודד בכיתה, איך להיות מקובל בחברה? איך להפוך ילד למקובל חברתית? קושי חברתי, השקר של חשיבה חיובית, השקר של לראות את חצי הכוס המלאה
יכולות לא להיות ילד כאפות להרגיש טוב עם עצמו החלטות מה מדברים עלי להגיב זו חולשה למה מתעללים בי מה אני חושב על עצמי הפנימיות תסכול לגלות איך לא להיות איך לא להיות ילד כאפות איך לעזור איך לעזור לילד בריונות התמודדות חברתי חברתית חלשים חרדה חרדה חברתית חרדות חרדות חברתיות ילד ילד כאפות ילד שלך ילד שמרביצים לו בגן ילדה ילדים כיצד לעזור לילדים כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות כישורים כישורים חברתיים לא להיות ילד כאפות להיות ילד להיות ילד כאפות להתמודד להתמודד עם בריונות למה מציקים לי למה מתעללים בי למה צוחקים על חלשים למה צוחקים עלי לעזור לעזור לילד לעשות כשמציקים לילד שלך מה לעשות מה לעשות כשמציקים לילד שלך מיומנויות חברתיות מיומנות חברתית מציק מציקים לי מרביץ מתעללים בי פחד חברתי פחדים חברתיים צוחקים על חלשים צוחקים עלי צחוק
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
... תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות איך אלימות יכולה להיגמר אם לא תגיב? ... במיוחד בהקשר של ילדים. במהלך השיחה, נדונה השאלה האם תגובה לאלימות מחייבת תגובה חזקה יותר בעתיד, או האם עלינו לבחור ... במצבים של אלימות בין ילדים, וההשלכות של הימנעות מתגובה לעומת הגברת ההתמודדות. האם תגובה לאלימות תגרום לתוצאה גרועה יותר? ... עוסקת בחשש שבני אדם או ילדים יכולים להרגיש כאשר הם מתמודדים עם אלימות. התשובה לשאלה זו לא תמיד חד משמעית. לפעמים תגובה ... השיחה מכילה מצב של ילד המכה ילד אחר ומחפש תגובה. אם הילד המוכה לא מגיב בכלל, יתכן שהילד המכה יפסיק, משום שאין שום תגובה שתחזק את תחושת הכוח שלו. אליעד מבהיר שמהות התגובה היא לא תמיד להיות ... ומתי כדאי להימנע מכך. ילד המגיב לאלימות עם אגרסיביות, יכול להיתקל במצבים שבהם התגובה הזו לא תהיה מועילה ותחמיר את המצב. ... במצבים כאלו, ואם ילד מתמודד עם אלימות, לא תמיד הדרך בה יבחר להתמודד תהיה נכונה לגמרי או טהורה. האם תגובה לאלימות ... להתמודד עם אלימות אצל ילדים? האם תמיד כדאי להילחם או לוותר? מהו תהליך העידום? האם צריך לשתוק אל מול ביזוי? האם יש פתרון חד ...
סיפורי מעשיות ברסלב, המלך שבזמנו היה שלום, גן המבוכה, השיגעונות שמרביצים לאדם
סיפורי מעשיות ברסלב, המלך שבזמנו היה שלום, גן המבוכה, השיגעונות שמרביצים לאדם
... מעשיות ברסלב, המלך שבזמנו היה שלום, גן המבוכה, השיגעונות שמרביצים לאדם מה המשמעות של המלך שבזמנו היה שלום ... מבולבל יותר, ותחושת הקושי והסבל שלו גוברת. אליעד כהן מסביר שכל אדם שרוצה להבין את העולם באמצעות השכל הרגיל נכנס בהכרח לגן המבוכה הזה, וכך מגיע למצב שבו מרביצים לו מבחינה רוחנית. במצב הזה על האדם להיזכר שיש ... עם תחושת המכות הרוחניות שהוא חווה? אליעד כהן מציע שיטה להתמודדות עם המצב הזה שבו אדם מרגיש שמכים אותו נפשית ורוחנית. לפי השיטה שלו, בכל פעם שהאדם מרגיש שמרביצים לו מבחינה רוחנית או שהוא חושב שעומדים להרביץ ... שרץ אחרי בהמות. הבהמות הן משל למחשבות נמוכות, למחשבות של חוסר אחדות, מחשבות שמגיעות מתוך שכל נמוך ושאינו מסוגל לתפוס את השלמות של המציאות. כשהאדם מרגיש שמרביצים לו מבחינה רוחנית, הוא בעצם נמצא במצב של רדיפה ...
הדרכת הורים, הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד?
הדרכת הורים, הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד?
... הורים, הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד? מה עושים כשהילד מתלונן שמרביצים לו? כשהילד מתלונן שמרביצים לו, הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לא לקפוץ למסקנות, אלא קודם כל לברר את העובדות בצורה ברורה. אליעד כהן מסביר שתגובה נכונה של הורים במקרה שהילד טוען כי הרביצו לו בגן, בבית או במסגרת המשפחתית, חייבת להתחיל קודם כל בלברר את העובדות בצורה מדויקת. אין טעם לתת פתרון לפני שמוודאים מה בדיוק קרה. אם הילד מגיע הביתה ואומר הרביצו לי, צריך לשאול אותו מי הרביץ לך? למה הוא הרביץ לך? איך הוא הרביץ לך?. מה עושים אם הילד אומר הרביצו לי? כאשר הילד מגיע ומספר שהרביצו לו, למשל בגן או בין אחים בבית, חשוב להבין בדיוק מה קרה. לדוגמה, ילד אומר הגננת הרביצה לי או אבא מרביץ לי. אסור להניח מראש שהילד דובר אמת באופן מוחלט, כי ילדים לפעמים מפריזים או מגזימים במה שקרה. לכן יש לאמת את המקרה על ידי שאלות ברורות - מי הרביץ לך? איפה הרביצו לך? האם יש סימנים? מתי ואיך זה קרה? אליעד מדגים תרחיש שבו הילד אומר שאחיו הגדול הרביץ לו, וחשוב לא לשפוט מיד, אלא לברר עד כמה באמת הייתה אלימות פיזית משמעותית. למה חשוב לא להיכנס לפאניקה כשילד מתלונן על אלימות? אליעד מסביר שההורה צריך לשמור על רוגע, כי לרוב ילדים מגזימים בתיאור האירוע. אם ההורה נכנס ללחץ או לפאניקה, הילד עלול להרגיש שהמצב באמת גרוע, וזה יכול ליצור אצלו טראומה או לחץ נוסף. לדוגמה, הילד יכול להיות במצב שבו רק ליטפו אותו קלות, אך הוא טוען בבכי ובהיסטריה הרביצו לי!. אם ההורה ייבהל ויראה תגובה דרמטית, זה יחזק את תחושת הילד שאכן קרה לו משהו נורא, ובכך רק יחריף את המצב הרגשי שלו. לכן, חשוב קודם כל להרגיע את הילד, לנשום עמוק, ולשדר לו שהדבר הוא לא בהכרח כה חמור, לפני שממשיכים לטפל בבעיה עצמה. איך לטפל במצב שבו אכן הרביצו לילד? במצב שבו הילד באמת חווה אלימות, ההורה מתמודד עם שתי בעיות ...
ילד מרביץ, ילד עצבני, ילד לא רגוע, ילד כועס, ילד אלים, ילד מאבד שליטה, דחיית סיפוקים לילדים, ילד לא שולט בכעס, התקפי זעם אצל ילדים, התקף עצבים אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, התפרצויות כעס ילדים, הגיל הרך, חינוך ילדים, הדרכת הורים, ילד לא ממושמע
ילד מרביץ, ילד עצבני, ילד לא רגוע, ילד כועס, ילד אלים, ילד מאבד שליטה, דחיית סיפוקים לילדים, ילד לא שולט בכעס, התקפי זעם אצל ילדים, התקף עצבים אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, התפרצויות כעס ילדים, הגיל הרך, חינוך ילדים, הדרכת הורים, ילד לא ממושמע וכאן אבאר, איך לנתח מקרה לדוגמה שבו ילד מרביץ, כדי למנוע ממנו להרביץ. כאשר מניתוח המקרה הזה, יהיה ניתן כמובן ללמוד למקרים אחרים. וההתמקדות כאן, היא בקו ... מהן העובדות? העובדות הן, שבסיטואציות מסוימות הילד מרביץ ומתנהג באלימות. שלב שני, מה המטרה שלנו? המטרה היא לגרום לילד להפסיק להרביץ ולהיות אלים. ועכשיו לפני שאנחנו מנסים לחשוב מה לעשות כדי לגרום לילד להפסיק להרביץ, לפני כן צריכים לדעת לנתח את המצב ולהבין אותו. כי לפני שמחפשים תשובה, צריכים להבין את השאלה ואת ... שזה מה שאנחנו מניחים כאן. כי אנחנו מניחים שהילד בוחר בבחירה חופשית שלו, להרביץ ולהיות אלים להתנהג בצורה כלשהי. אז אם הילד מרביץ, זאת אומרת שהילד חושב שיהיה לו יותר טוב מאשר רע, כאשר הוא ירביץ. ומכאן בעצם נסיק, שכדי לגרום לילד להפסיק להרביץ, לשם כך צריך לגרום לילד להבין, שאם הוא ירביץ, יהיה לו יותר רע מטוב. או לכל הפחות שהוא לא יחשוב שלהרביץ יעשה לו יותר טוב מאשר רע. ואיך ... ירביץ. ועכשיו שוב, לפני שאנחנו חושבים איך לגרום לילד לחשוב שיהיה לו יותר רע מאשר טוב אם הוא ירביץ, לפני כן אנחנו צריכים להבין את הבעיה עצמה יותר לעומק. דהיינו, להבין למה בעצם הילד כרגע מרביץ. אז מה ידוע לנו? ידוע לנו, שאם הילד מרביץ כי הוא חושב שלהרביץ יעשה לו יותר טוב מאשר רע, זה בעצם אומר, שלפני שהילד מרביץ, הוא מרגיש רע ממשהו, והוא חושב, שאם הוא ירביץ, הוא ירגיש יותר טוב פחות רע, מאשר אם הוא לא ...
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
... ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1 איך להגיב לילד שמתנהג באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו? כאשר ילד פועל באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו, חשוב להבין תחילה מדוע הוא בחר בדרך זו. למשל, אם ילד רואה שמישהו מתכנן לפגוע בו, בחברו או אפילו בחיה שהוא אוהב, הוא עשוי לבחור באלימות מתוך אמונה שזה הפתרון הטוב ביותר לסיטואציה באותו רגע. אליעד מסביר כי ברגע האמת, הילד מגיב לפי הדחף האינסטינקטיבי שלו, לפי מה שהוא תופס כמוצא יחיד. הוא לא בהכרח מנתח לעומק את כל האפשרויות האחרות. לדוגמה, אם ילד אחר מתכוון לזרוק אבן על חתול או על אדם, והילד שלנו מחליט לדחוף את התוקף כדי למנוע זאת, נשאלת השאלה האם תגובתו הייתה ראויה או לא. אם נניח שילד דחף ילד אחר כדי למנוע פגיעה בחתול, בית הספר עשוי להגיד שזוהי פעולה לא נכונה, כי הוא הפעיל אלימות. אך אליעד מסביר שכדאי לברר את הנקודה העקרונית: האם הפעולה של הילד נבעה מתגובה אימפולסיבית או מתוך החלטה מושכלת, והאם הוא שקל כראוי את כל החסרונות והיתרונות של המעשה? כיצד לעזור לילד להבין שיש חסרונות ויתרונות לכל החלטה? אליעד מדגיש את החשיבות של חינוך הילד להבנה מעמיקה יותר של ההחלטות שהוא מקבל. במקום לתת לו פקודות או פתרונות מוכנים מראש, צריך לעזור לו להתרגל לנתח סיטואציות בעצמו, להבין שיש לכל החלטה חסרונות ויתרונות, ולהפוך מודע יותר לתהליך קבלת ההחלטות שלו. הדרך שאליעד מציע לעשות זאת, היא ללמד את הילד לנתח מצבים נייטרליים ולא רק מצבים בהם הוא מעורב רגשית. למשל, אם הילד מתלבט אם לעשות פעולה מסוימת, ההורה יכול לעודד אותו לחשוב בצורה מודעת: מה הם החסרונות ומה הם היתרונות של מה שאני עומד לעשות?. בעזרת הרגל זה, הילד ילמד לחשוב מראש על ההשלכות של מעשיו ולא רק לפעול מתוך דחף רגעי. מה המשמעות של ללמד ילד לראות גם את הצד השני בכל סיטואציה? אליעד מתאר שהיכולת להבין את הצד השני בכל ויכוח או קונפליקט היא מיומנות מרכזית שיש להקנות לילדים. כאשר הילד רגיל לנתח את נקודת המבט של הצד השני, הוא פחות נצמד לעמדה שלו באופן נוקשה. תהליך זה מונע קונפליקטים ומקטין את הסיכוי שהילד יפעל באלימות, מכיוון שהוא כבר רואה מראש את החסרונות האפשריים במעשה אלים. מה לעשות כשערכי הבית והערכים של בית הספר מתנגשים? אחת הבעיות הקשות שמתעוררות היא כאשר הערכים של המשפחה שונים מאוד מאלו של בית הספר. אליעד מדגים זאת במצב שבו בבית הספר לא מקובל להפעיל אלימות בשום מצב, אבל הילד מגיע ממשפחה שמאמינה שלפעמים יש מצבים בהם הפעלת כוח מוצדקת, למשל כדי להגן על מישהו חסר ישע או בעל חיים. במצבים כאלה יש מספר אפשרויות: ... להיות מתוך מודעות מלאה למחיר שלה, ולא מתוך התעלמות מהמציאות. האם יש הצדקה לפעול באלימות כדי למנוע אלימות גדולה יותר? ההרצאה מציגה דילמה אמיתית - האם ילד רשאי לפעול באלימות כדי למנוע אלימות חמורה יותר (כגון זריקת אבן על אדם או בעל חיים)? אליעד מסביר שההחלטה תלויה במידה רבה בערכים האישיים של המשפחה ושל הילד. יש משפחות שיסכימו שה
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
... ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2 איך לשכנע ילד לא לפעול באלימות? כאשר ילד נוקט באלימות, הורים ומחנכים מתמודדים לעיתים קרובות עם אתגר גדול - כיצד לגרום לילד להבין שהאלימות אינה פתרון מתאים. אליעד כהן מציג גישה מפורטת ויסודית שמתמקדת בשינוי תפיסת הילד לגבי היתרונות והחסרונות של התנהגות אלימה. הוא מציין כי כדי שהילד יפסיק לנהוג באלימות, יש צורך אמיתי לגרום לו לרצות בעצמו להפסיק להתנהג כך, מתוך הבנה פנימית, ולא מתוך איום או עונש בלבד. מדוע איומים ועונשים לא תמיד עוזרים למנוע אלימות אצל ילדים? אליעד מסביר כי האיומים, כגון יזרקו אותך מבית הספר, עשויים דווקא לעודד התנהגות אלימה אצל הילד. אם ילד אינו מרוצה בבית הספר, איום מסוג זה עשוי להפוך עבורו דווקא ליתרון - הוא יעדיף שיזרקו אותו. מכאן שהאיום אינו משרת את מטרתו. הדרך האפקטיבית היא להראות לילד כי המחיר האישי שהוא משלם על התנהגות אלימה גבוה מהיתרונות שהוא משיג ממנה, ולהמחיש זאת בדרכים שונות. איך לזהות את היתרונות והחסרונות שהילד רואה באלימות? אליעד מציע לגשת אל הילד בגישה פתוחה ולא שיפוטית. במקום להניח מראש שאלימות היא רעה, יש לעודד את הילד לדבר על היתרונות שהוא רואה בהתנהגות שלו. לדוגמה, ילד דחף ילד אחר כדי לקבל את הנדנדה. חשוב מאוד לשאול את הילד למה הוא עשה את זה, ולתת לגיטימציה מלאה לתשובה שלו. למשל, הילד עשוי להגיד דחפתי אותו כי זה בזבז לי זמן לחכות. כאן ההורה או המחנך צריך לשאול את הילד אילו דרכים אחרות היו קיימות להשיג את אותה מטרה בלי אלימות. בשלב זה, הילד מציין אלטרנטיבות נוספות (לדוגמה, לקרוא למורה או לחכות לתורו), ומתוך רשימה זו הוא יכול לראות שישנן דרכים אחרות שמשיגות את המטרה שלו, עם פחות נזק או סיכון. למה חשוב להבין ולתת לגיטימציה לרצון של הילד להיות אלים? אחת הנקודות המרכזיות שאליעד מדגיש היא שלא נכון להילחם ברצון של הילד לפעול באלימות, אלא להכיר בו. אם הילד אומר שדחף את חברו כי התעצבן שקיללו אותו או כי לא נתנו לו את מה שרצה, התגובה הנכונה היא קודם כל להבין את תחושתו, לתת הכרה מלאה לרגשות שלו, ולהסכים איתו שבתנאים האלה אולי היה לו הגיוני לפעול באלימות. לאחר שהילד מבין שמכבדים את ההיגיון מאחורי ההתנהגות שלו, הוא מוכן יותר לשמוע על חסרונותיה של האלימות, ולבחון חלופות אחרות. מה החשיבות של השוואה בין היתרונות ...
כעס של ילדים, ילדים רגועים, איך לגרום לילד להירגע? ילד אלים, ילד עצבני, ילד כועס, ילד צועק, ילד מרביץ, ילד לא רגוע, ילד זורק חפצים, ילד נושך, להתמודד עם ילד עצבני, איך לגדל ילדים רגועים? ילד אגרסיבי, ילדים במצוקה רגשית, זעם אצל ילדים
כעס של ילדים, ילדים רגועים, איך לגרום לילד להירגע? ילד אלים, ילד עצבני, ילד כועס, ילד צועק, ילד מרביץ, ילד לא רגוע, ילד זורק חפצים, ילד נושך, להתמודד עם ילד עצבני, איך לגדל ילדים רגועים? ילד אגרסיבי, ילדים במצוקה רגשית, זעם אצל ילדים
... של ילדים, ילדים רגועים, איך לגרום לילד להירגע? ילד אלים, ילד עצבני, ילד כועס, ילד צועק, ילד מרביץ, ילד לא רגוע, ילד זורק חפצים, ילד נושך, להתמודד עם ילד עצבני, איך לגדל ילדים רגועים? ילד אגרסיבי, ילדים במצוקה רגשית, זעם אצל ילדים למה הילד כועס כשהוא לא מקבל את מה שהוא רוצה? ילדים רבים מתנהגים בצורה לא רגועה, עצבנית ואפילו אלימה כאשר הם לא מקבלים את מה שהם רוצים. אליעד כהן מסביר שהסיבה העיקרית לכך שילד כועס או משתגע היא שהמציאות אינה מתרחשת כרצונו. ילד עצבני או ילד אגרסיבי מגיב כך כאשר הוא מרגיש שחייב להתקיים מה שהוא רוצה. כלומר, אם הילד רוצה משהו וקורה ההפך, מיד נוצרת אצלו תחושת מתח פנימי, כעס וזעם. דוגמה פשוטה לכך היא מצב שבו הילד רוצה צעצוע מסוים או לא רוצה ללכת לישון, אך ההורה לא מאפשר זאת. הילד מגיב בזעם, צעקות או אלימות כי מבחינתו חייב להיות מה שהוא רוצה, וכאשר המציאות לא מתאימה לכך, הוא מתקשה להתמודד ונכנס למצוקה רגשית. האם אפשר תמיד לתת לילד את מה שהוא רוצה? אליעד כהן מסביר שזה בכלל לא משנה אם אפשר תמיד לתת לילד את מה שהוא רוצה או לא, כי במציאות ברור שלעיתים קרובות הילד לא יקבל בדיוק את מה שהוא רוצה. הדגש אינו על האפשרות לתת לילד הכל, אלא על הדרך שבה הילד מגיב כאשר הוא לא מקבל את מבוקשו. כדי לגדל
3 דרכים להתמודד עם קושי חברתי, להתמודד עם בעיה חברתית, מזלזלים בי, איך להתמודד עם זלזול? איך להתעלם? לשנות את דעתם של אחרים, מה חושבים עליך? צוחקים עליך, התמודדות חברתית
3 דרכים להתמודד עם קושי חברתי, להתמודד עם בעיה חברתית, מזלזלים בי, איך להתמודד עם זלזול? איך להתעלם? לשנות את דעתם של אחרים, מה חושבים עליך? צוחקים עליך, התמודדות חברתית
... דרכים להתמודד עם קושי חברתי, להתמודד עם בעיה חברתית, מזלזלים בי, איך להתמודד עם זלזול? איך להתעלם? לשנות את דעתם של אחרים, מה חושבים עליך? צוחקים עליך , התמודדות חברתית איך להתמודד עם קושי חברתי וזלזול? ההרצאה עוסקת בשלוש דרכים עיקריות להתמודד עם קושי חברתי, במיוחד במקרים של זלזול, צחוק או דעה שלילית כלפי האדם. אליעד כהן מציע שלוש ... נפגע, הוא למעשה יוצר את הרושם שהוא לא נכנע להעלבות של אחרים. זהו פתרון יעיל במיוחד כאשר מדובר בהתנהגות פוגענית או צחוק ממך. מהי הדרך השנייה להתמודד עם זלזול? האפשרות ... דעתם של אחרים. חשוב להבין שאין פתרון חד משמעי, וצריך לבחור את הדרך שמתאימה לאדם ולמצבו האישי. כיצד להתמודד עם קושי חברתי? מה עושים כשמזלזלים בי? איך להתמודד עם זלזול חברתי? איך לשנות את דעתם של אחרים? איך להתעלם מהזחיחות של אחרים? התמודדות עם צחוק עליך איך להתמודד עם קושי חברתי וזלזול? הרצאה זו עוסקת בשלוש דרכים עיקריות להתמודדות עם בעיות חברתיות, במיוחד במקרים של זלזול, צחוק או דעה שלילית כלפי האדם. אליעד כהן מציע דרכים ... על הזלזול ולא מראה שהדבר משפיע עליו, הוא למעשה גורם לסביבה להבין שהוא לא מושפע מהם. זו יכולה להיות דרך להתמודד עם הצחוק או עם ההתנהגות הפוגענית של אחרים. מהי הדרך השנייה ... על עצמך, לא משנה אם תבחר בתהליך של סבל, התעלמות או שינוי דעתם של אחרים. חשוב להבין שיש כל מיני דרכים לפתרון הבעיה החברתית הזו, וכל אדם צריך למצוא את הדרך שהכי מתאימה לו. כיצד להתמודד עם קושי חברתי? מה עושים כשמזלזלים בי? איך להתמודד עם זלזול חברתי? איך לשנות את דעתם של אחרים? איך להתעלם מהזחיחות של אחרים? התמודדות עם צחוק עליך ...
מחלות נפש וחולי נפש, חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות
מחלות נפש וחולי נפש, חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות
... נפש וחולי נפש, חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים ... נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות איך להתמודד עם הפחד שצוחקים עלי בגלל מחלת נפש? אחת הסוגיות המורכבות שאליעד כהן הציג עוסקת בפחד ובחרדה חברתית שנובעים ממחלת נפש, ובמיוחד מהחשש שאחרים צוחקים על האדם או לועגים לו בגלל שהוא מאובחן כחולה ... מרכזיות, אותן הוא מפרט בצורה יסודית: הגישה הראשונה מתמקדת בבירור העובדות ובבדיקת המציאות: האם אנשים באמת צוחקים עליך? גם אם כן, אולי הם לא מתכוונים לפגוע? אולי הם בכלל צוחקים על משהו אחר ואתה מפרש זאת בצורה שלילית? אליעד ... בין דמיון למציאות ולבחון לעומק את המחשבה שאחרים לועגים לו. הגישה השנייה עוסקת בשינוי היחס לעצמך: נניח שבאמת צוחקים עליך, אבל האם זה בהכרח רע? אולי אתה רק ... מורכבת יותר ממה שאתה מאמין? לדבריו, כל הפרעה נפשית מבטאת פרספקטיבה של אמת מסוימת, גם אם היא חריגה ולא מקובלת חברתית. אליעד מסביר כי החכמים ביותר הם אלו שיכולים ... לטיפול, בתנאי שמבינים את השורש האמיתי שלה. הטיפול הנכון הוא לא בהכרח לשנות את ההבנה שהאדם חולה נפש, אלא לעזור לו לראות את המצב מפרספקטיבות נוספות. המטרה היא ... שום דבר רע אובייקטיבית במחלה שלו, ובכל זאת ירצה לשנות את מצבו, לא בגלל שזה רע אלא פשוט משום שהוא רוצה בכך. איך לעזור לאדם שרוצה להתאבד או לקחת סמים? אליעד מדגיש כי ... במקום זאת, יש להסביר לו שהוא לא חייב להתאבד כדי להרגיש טוב, ושישנן דרכים נוספות להגיע לאותה הרגשה שהוא מחפש. ילד שלא רוצה להכין שיעורים: במקום לכפות על הילד, אליעד מסביר שההורה צריך להבין ולקבל את האפשרות שזה לגיטימי לא לרצות לעשות שיעורים. ההורה יכול להסביר לילד שהקושי לא חייב להיתפס כרע, ושהוא יכול גם ליהנות ... רבי נחמן מברסלב על הקבצנים, שהם לכאורה משוגעים או חריגים, אבל למעשה הם האנשים החכמים ביותר. איך להתמודד עם חרדה חברתית? האם אפשר להירפא ממחלת נפש? איך לעזור לאדם שרוצה להתאבד? איך לעזור לילד שלא רוצה לעשות שיעורים? מי נחשב חולה נפש? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליי? האם משוגע הוא חכם יותר? מה לעשות אם אני חושב שאנשים צוחקים עלי ושאנשים לועגים לי מכך שאני מאובחן ... מחלת נפש? דימוי עצמי שלילי בגלל מחלת נפש, לא מעריך את עצמי בגלל מחלת נפש איזה שיטות יש לטפל במישהו שמפחד שצוחקים עליו ושהוא מוטרד ממה שחושבים עליו, איך לא להיות מוטרד ממה שחושבים עלי? איך לא להרגיש רע מכך שצוחקים עלי? מה לעשות אם צוחקים עלי? מה לעשות אם צוחקים על זה שאני שמן? צוחקים עלי שאני מכוער, מה לעשות אם לועגים לי? שיטות להתמודד עם חרדה חברתית מהי מחלת נפש, איך נוצרה מחלת הנפש? מי ... לטפל בחולי נפש? האם אפשר לטפל בכל סוגי מחלות הנפש? האם יש מחלת נפש שאין לה פתרון? מי יכול לטפל בחולי נפש? איך לעזור למישהו שרוצה להתאבד?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לא להיות ילד כאפות? למה צוחקים על חלשים? למה צוחקים עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למה אנשים צוחקים עלי?, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למה אנשים צוחקים עלי?, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג מומלץ, מטפל טוב, מאמן אישי קואצ'ינג בתחום למה אנשים צוחקים עלי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.2949 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 07:27:37 - wesi1