... לספק לו תחושות דומות של שליטה במצבים אחרים, למשל במשימות שהוא יכול
להצליח בהן. דוגמה נוספת עשויה להיות אם הילד משחק בתפקידים של דמויות חזקות או גיבורים, בעוד שבמציאות הוא מרגיש חסר ... בהם הילד מרגיש חסר יכולת ולסייע לו לפתח כישורים שיכולים להעניק לו תחושת
הצלחה. לאחר שמזהים את התחושות הטובות שהילד מקבל מהמשחקים, יש למצוא דרכים להעניק לו את אותן תחושות בדרכים אחרות. אם ... שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק במשימות כמו סידור חדר, ולעזור לו למצוא תחושות
הצלחה ויכולת גם בפעילויות יומיומיות. השלב הבא - שינוי התחושות והפחתת ההתמכרות לאחר שמבינים את התחושות הטובות ... התחושה הרעה שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק במשימות לא נעימות ולהגדיל את תחושת
ההצלחה והיכולת שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק בפעילויות אחרות. בסופו של דבר, המטרה היא לאסוף את המידע על מה שגורם לו ... לתת לו תחושת שליטה במצבים אחרים, כמו למשל על ידי עיסוק במשימות שהוא יכול
להצליח בהן. דוגמה נוספת: ייתכן שהילד משחק משחקי מחשב כי הוא מרגיש שיש לו יכולות שאין לו בחיים האמיתיים. אולי הוא ... מרגיש חסר יכולת ולעזור לו לפתח כישורים ויכולות שיכולות להעניק לו תחושת
הצלחה ויכולת. כלומר, אם במשחקי המחשב הוא מרגיש גיבור או חזק, עלינו לבדוק היכן הוא מרגיש חסר יכולת בחיים האמיתיים ... לו להרגיש פחות רע כשעושה את המשימות האלה, ולהראות לו איך הוא יכול להרגיש
הצלחה ויכולת גם כשמבצע פעילויות יומיומיות כמו סידור חדר. במילים אחרות, כל פעילות שהוא לא אוהב לעשות, צריך לבחון את ... שיעורים, אז אנחנו צריכים להקטין את התחושה הרעה הזו ולחזק את תחושת
ההצלחה והיכולת כאשר הוא עוסק במשהו אחר, כמו לימודים או פעילויות חברתיות. מה עושים אחרי שמבינים את התחושות הטובות ... כאשר הוא עוסק בפעילויות שאנחנו רוצים שהוא יעסוק בהן, על ידי מתן תחושת
הצלחה וביטחון עצמי. השלב הבא הוא להחליש את תחושת ההתמכרות. אם הוא ירגיש פחות צורך במשחקים ויותר רצון לעסוק בדברים אחרים, התמכרות זו תפחת.
ההצלחה נובעת מיכולת להבין את השורש הרגשי של ההתמכרות ולספק פתרונות חלופיים שיתנו לילד את אותה תחושת טוב בלי לשחק יותר מדי במשחקי מחשב.
בהצלחה!