... פתח להכיר גם במניעים חיוביים. לדוגמה, אחרי שהילד מבין שאנחנו מבינים את רצונו לשחק, אפשר לשאול אותו: האם אתה לא חושב שיש בך גם צד שכן רוצה ללמוד
ולהצליח? המטרה כאן היא להכיר בכך שהאדם עשוי לשאת בתוכו גם רצון חיובי לעשות את הפעולה, לצד הרצון להימנע ממנה. ... את היתרונות שבפעולה, כך שהאדם לא ירגיש מותקף. לדוגמה, אם מדובר בילד, אפשר לומר: אני מבין שאתה לא רוצה לעשות שיעורים, אבל יש גם יתרונות בללמוד
ולהצליח. איך להוביל מגם וגם לרק כן רוצה? לאחר שהאדם מזהה את שני הצדדים - גם את הלא רוצה וגם את הכן רוצה - ניתן ... או האדם האחר מזהה שאתם מסכימים איתו (אני מבין שאתה לא רוצה כי אתה רוצה לשחק), ניתן לפתוח פתח לשאלה: האם יכול להיות שיש בך גם צד שכן רוצה ללמוד
ולהצליח? או לחילופין להציג את הרעיון כך שלא ירגיש שמנסים להכשיל אותו. המטרה היא להכניס את האפשרות גם כן רוצה, ... שיש באדם גם צד שלא רוצה וגם צד שרוצה, אפשר להתחיל להדגיש את היתרונות שבצד שרוצה. שואלים אותו מדוע אולי כן כדאי להשקיע בלימודים או מדוע הוא מעוניין
להצליח בתחום מסוים. כאשר הוא מתחיל לפרט את הסיבות שבגללן הוא כן רוצה, ניתן לחזק ולהעצים את אותן סיבות, כך שהן ... אני מבין שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה רוצה לשחק אבל אתה מסכים איתי שלמרות שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה רוצה לשחק עדיין אתה גם רוצה
להצליח בלימודים זה לא סותר, אני מסכים איתך שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים זה נכון אני לא אומר שאתה רוצה לא ... אומר צריך ככה וככה, בסדר אתה מסכים איתי שזה לא רק ככה וככה חשוב גם ככה וככה נכון אז אולי רק ככה וככה?. בקיצור זה לשני הצדדים אז שלא יעבדו עליכם
בהצלחה.