אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לגרום ללקוח להרגיש רע ✔לקוח מבריז, לקוח שמבטל פגישה ברגע האחרון, לקוח שמבריז מפגישה, לקוח שלא מגיע לפגישה, לקוח שדופק ברז, לקוח שרוצה לבטל עסקה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 לקוח מבריז, לקוח שמבטל פגישה ברגע האחרון, לקוח שמבריז מפגישה, לקוח שלא מגיע לפגישה, לקוח שדופק ברז, לקוח שרוצה לבטל עסקה, לקוח שחוזר בו מעסקה, ביטול פגישה על ידי לקוח, ביטול עסקה על ידי לקוח, לסגור עסקה, לא לגרום ללקוח להרגיש רע, לא לעשות ייסורי מצפון ללקוח, לא לגרום ללקוח להרגיש רגשות אשמה, לא לגרום ללקוח להרגיש ייסורי מצפון, קנס כספי על ביטול עסקה, דמי ביטול עסקה, לקוח מבטל עסקה, לקוח מבטל פגישה, לקוח מבטל ברגע האחרון, ביטול ברגע האחרון של לקוח
כאן נדבר על נושא של ביטול עסקה / ביטול פגישה / ביטול רכישה וכיו"ב, על ידי לקוח. או לקוח ששואל הרבה שאלות ולא רוצה לקנות וכיו"ב. איך הכי נכון להגיב במצבים כאלו וכולי.

ולצורך העניין נתחיל דרך השאלה, של מה לעשות אם לקוח מבטל לך פגישה וכיו"ב. כגון לדוגמה שלמרות שאתה מתאם איתו פגישה ולמרות שאתה אולי ווידאת את ההגעה של הלקוח לפגישה וכיו"ב, למרות הכל מסיבה כלשהי, במקרה הטוב הלקוח מעדכן, שלא מסתדר לו להגיע לפגישה ובמקרה הפחות טוב, הלקוח מבריז ולא מגיע לפגישה. מה לעשות במקרה כזה ואיך להגיב ללקוח.

וכאן צריכים לעשות הפרדה בין 2 פירושים של השאלה הזאת:

פירוש 1 - אם הלקוח מבטל לך פגישה, ואתה רוצה לעשות הכל כדי שהוא יפגוש אותך וכדי לא להפסיד את הפגישה וכדי שהפגישה תתקיים בכל מקרה לא משנה מה, אז במקרה כזה, מה הכי כדאי לך לעשות?!

פירוש 2 - במידה והלקוח מבטל לך פגישה, מה התגובה האידיאלית שלך לאירוע כזה באופן כללי. בלי להניח שאתה אמור לרצות שהלקוח יגיע לפגישה בכל מקרה.

אז לגבי הפירוש של מה לעשות אם לקוח מבטל לך פגישה, איך לגרום לו להגיע לפגישה בכל דרך אפשרית? לזה יש הרבה יועצים שונים ומשונים, שמביאים עצות שונות. שבמהות שלהן, תגרום ללקוח להרגיש מאוד רע מכך שהוא מבטל לך את הפגישה ותגרום לו לאיזו תקווה גדולה אם הוא יגיע לפגישה ותנסה למכור לו את הפגישה בכל מחיר וכולי. ואני לא אכנס כאן כרגע, איך לטרלל לקוחות ואיך לגרום ללקוח דהיינו, לבן אדם, לעשות משהו נגד רצונו בכפייה.

ולכן אני כן אתייחס לעניין בדרך, של מהי התגובה האופטימאלית שאתה אמור להגיב כאשר מישהו מבטל לך פגישה וכיו"ב.

אז נניח שרכשת איזה מוצר באיזה עסק ושילמת עליו וכולי. ואחרי זמן מסוים החלטת שאתה לא רוצה את המוצר ואתה מעוניין להחזיר את המוצר לאותו עסק, בהתאם לחוק הגנת הצרכן ביטול עסקה. והשאלה היא, איך אתה היית רוצה שאותו בעל עסק יתייחס אליך? תשובה: כנראה שהיית רוצה שהוא יהיה נחמד אליך ויאפשר לך לבטל את העסקה בצורה יפה. ואדרבה, ככה הוא ירכוש אצלך נקודות זכות ויגדיל את הסיכוי לכך שתרצה לרכוש ממנו שירותים נוספים בעתיד.

ואם לצורך העניין באת לרכוש איזה מוצר, ודיברת עם המוכר לגבי המוצר המון זמן ואתה עדיין מתלבט לגבי האם לבצע את העסקה, האם היית רוצה שהמוכר ילחץ אותך לקנות או שהוא יתייחס אליך בכבוד ובצורה חברית ויאפשר לך לקבל החלטה רגועה ולבצע עסקה בצורה שאתה שלם איתה? תשובה: היית מעדיף שהמוכר יתייחס אליך כמו לחבר ולא כמו לארנק מהלך.

ואם סגרת עסקה, וחזרת בך אחר כך מסיבה כלשהי, איך היית רוצה שהמוכר יתייחס אליך? תשובה: היית רוצה שהמוכר יתייחס אליך כמו לחבר ושהוא לא יעשה לך ייסורי מצפון ושהוא יגרום לך להרגיש בנוח עם זה שזה לגיטימי לגמרי שאתה חוזר בך ושהוא לא יעשה לך רגשות אשמה וכיו"ב. ולמה? כי ככה מתייחסים לחבר בצורה מכובדת.

במילים אחרות, אם לקוח מבטל לך פגישה, אתה אמור להתייחס לזה כמו לקוח שרצה לרכוש מוצר וחזר בו. האם הגיוני לך לכעוס על הלקוח? האם הגיוני לך שאתה תוציא עצבים על הלקוח, שהחליט שהוא לא רוצה לרכוש את המוצר?

אמת שזה אולי גורם לך לנזק כלכלי, אבל הפתרון לזה, הוא לא דרך לכעוס על הלקוח. יש לזה פתרונות אחרים. ושוב, הגיוני ואנושי שתרגיש כעס כלפי לקוח שמבטל עסקה ולא רוצה לרכוש מוצר, אחרי שהוא שואל אותך כמה שאלות לגבי המוצר ולא רוצה לרכוש. הכל הגיוני ולגיטימי, אבל האם זהו המצב האידיאלי?!

המצב האידיאלי הוא, שאתה תעשה שיווק יותר טוב, ושתהיה לך רשימה המתנה ארוכה מאוד של לקוחות שירצו את השירות שלך, הגיוני שיהיו לך הרבה לקוחות והרבה שירותים והרבה מוצרים, ושאם לקוח מבטל פגישה, שאתה לא תרגיש מכך כמעט שום פגיעה, כי בזמן הזה תוכל להביא לעצמך או לעסק שלך, תועלת אחרת בדרכים אחרות. ולא שאתה תלוי איכשהו בפגישה הזאת.

הגיוני שבמצב האידיאלי, תתייחס ללקוחות שלך, כאל בני אדם, בצורה מכובדת וחברית ואל תכעס על הלקוח שלך, שהוא בן אדם ושלא בא לו כרגע לעשות איתך את הפגישה, מסיבות שלו שהוא לא חייב להצדיק אותן בפניך. תתייחס בכבוד לאדם השני, כמו שהיית רוצה שהוא יתייחס אליך. אל תכפה את עצמך על הלקוח, אל תגרום למישהו לרכוש כי הוא מרגיש רגשות אשמה ורע מולך.

וכמו שאמרתי, באידיאל, תבנה עסק חזק, שיהיו לך המון לקוחות והמון משאבים וכולי, ככה שלא יזיז לך שהלקוח ביטל את הפגישה. וככה תוכל לתת יחס מכובד ללקוח וככה תוכל להגדיל את הסיכוי שהוא ירצה לפגוש אותך שוב.

ובאותו הקשר, כמובן שאם מדובר על ביטול פגישת מכירה, דהיינו, שהלקוח אמור להגיע לפגישה שבה אתה אמור לנסות למכור לו משהו, הרי שבמקרה כזה, ברור שאתה אמור לגרום ללקוח להרגיש בנוח. כי הרכישה אמורה להיות ממקום שהלקוח טוב לו, ממקום שהלקוח מרגיש יחס חברי איתך, שהלקוח מרגיש שעושה לו טוב לפגוש אותך. כי המטרה היא לסגור עסקה ולא רק לסגור פגישה עם הלקוח לצאת ידי חובה של הפגישה. ולכן אם אתה רוצה שפגישת המכירה תצליח, תגרום ללקוח להרגיש בנוח מכך שהוא לא מגיע לפגישה ותגרום לו לרצות להגיע שוב לפגישה אחרת. זה מגדיל את הסיכוי, שבסוף תיסגר עסקה ולא רק פגישה.

כי כדי לסגור עסקה, צריך לשמור על רצף חיובי עם הלקוח, ולהיות עם הלקוח כמה שיותר בהסכמה וכמה שפחות בחוסר הסכמה. ואם תיצור קונפליקט עם הלקוח כאשר הוא לא מגיע לפגישת מכירה, ואם תגרום לו להרגיש רגשות אשמה וכיו"ב, זה כמובן מגדיל את הסיכוי שהוא לא ירצה לסגור איתך עסקה בפגישה. אבל אם תתייחס ללקוח כאל חבר, זה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא יסגור אתך עסקה כאשר הוא כן יגיע בהמשך לפגישת המכירה.

נקודה נוספת שצריך להזכיר, היא, שיש אפשרות להגדיר מראש עם הלקוח, דמי ביטול עסקה, שאם הוא מבטל את העסקה, מבטל את הפגישה וכיו"ב, אז יש לו קנס כספי כלשהו. מה שכן, זה מגדיל את הסיכוי לכך, שהלקוח מראש לא ירצה לבצע את העסקה, שהוא יודע שיש קנס כספי על ביטול העסקה. ואפשרי גם שרק אם לקוח מבטל שוב ושוב או רק בזמנים מסוימים להגדיר דמי ביטול עסקה וכיו"ב.

ומה בטוח נכון, שאם יש לך מספיק ביקוש, אז לא תסבול מבעיות כאלו. כי אחד בא ואחד הולך ואתה ממשיך להתקדם קדימה.

ולכן, אם לקוח מבטל לך פגישה או מבטל עסקה וכיו"ב, אז תשאף להגיע למצב האידיאלי, שזה לא מזיז לך ושאתה מגיב בחיוך ובשמחה ושהכל טוב. לא בהכרח קל, אבל זה אפשרי וזה בכל מקרה האידיאל להגיע אליו.
להצדיק ככה מה לעשות ביקוש חוויות לבצע עסקה צורך לקוח מבטל פגישה תגובות להגדיר האידיאל אני לא אוהב את עצמי אני לא אוהבת את עצמי אני שונא את עצמי אני שונאת את עצמי אשם אשמה ביטול ברגע האחרון של לקוח ביטול עסקה ביטול עסקה על ידי לקוח ביטול פגישה ביטול פגישה על ידי לקוח דמי ביטול עסקה האשמה עצמית הלקאה עצמית הרגשה הרגשת חוויה חוויות חווית ייסורי מצפון ייסורים יסורי מצפון כסף כעס עצמי לא אוהב את עצמי לא אוהבת את עצמי לא לגרום לא לגרום ללקוח להרגיש לא לגרום ללקוח להרגיש ייסורי מצפון לא לגרום ללקוח להרגיש רגשות אשמה לא לגרום ללקוח להרגיש רע לא להאשים את עצמי לא להאשים את עצמך לא לכעוס על עצמי לא לכעוס על עצמך לא לעשות לא לעשות ייסורי מצפון ללקוח לא לשנוא את עצמי לא לשנוא את עצמך לבטל לבטל עסקה לגרום לגרום ללקוח לגרום ללקוח להרגיש לגרום ללקוח להרגיש ייסורי מצפון לגרום ללקוח להרגיש רגשות אשמה לגרום ללקוח להרגיש רע לגרום ללקוחות להאשים להאשים את עצמי להאשים את עצמך להלקות את עצמי להלקות את עצמך להרגיש להרגיש רגש להרגיש רגשות להרגיש רע לכעוס על עצמי לכעוס על עצמך לסגור לסגור עסקאות לסגור עסקה לעשות ייסורי מצפון ללקוח לקוח לקוח מבטל ברגע האחרון לקוח מבטל עסקה לקוח מבטל פגישה לקוח מבריז לקוח שדופק ברז לקוח שחוזר בו מעסקה לקוח שלא מגיע לפגישה לקוח שמבטל פגישה לקוח שמבטל פגישה ברגע האחרון לקוח שמבריז מפגישה לקוח שרוצה לבטל עסקה לקוחות לשכנע לקוח לשכנע לקוח להרגיש רע לשכנע לקוחות לשנוא את עצמי לשנוא את עצמך מצפון סגירת עסקאות סגירת עסקה עסק עסקה עסקים פגישה פגישות קנס כספי קנס כספי על ביטול עסקה רגישות רגש רגשות רגשות אשם רגשות אשמה רוצה לבטל רצון שונא את עצמי שונאת את עצמי שנאה עצמית תחושה תחושות תחושת
להרגיש טוב / להרגיש רע - הכל כולל הכל על להרגיש טוב / להרגיש רע - רשימת כל הנושאים
... להרגיש רע לא מחוייב להרגיש רע לא רוצה להרגיש טוב לא רוצה להרגיש רע לבחור להרגיש טוב לבחור להרגיש רע לגרום ללקוח להרגיש טוב לגרום ללקוח להרגיש רע לגרום למישהו להרגיש טוב לגרום למישהו להרגיש רע עבורך לגרום לעצמך להרגיש טוב לגרום לעצמך להרגיש רע להפסיק לרצות להרגיש טוב להרגיש רעב להשתגע ... טוב? למה שמישהו ירצה להרגיש רע? לפחד להרגיש רע לרצות לא להרגיש רע לרצות להרגיש טוב לרצות להרגיש רע לשכנע לקוח להרגיש טוב לשכנע לקוח להרגיש רע לשכנע מישהו להרגיש טוב מה גורם לך להרגיש טוב? מה גורם לך להרגיש רע? מה הדרך להרגיש טוב בלי רע? מה זה להרגיש טוב? מה טוב בלהרגיש טוב? מה טוב ...
להפחיד את הלקוח בתהליך מכירה, הפחדה בתהליך מכירה, איך לגרום ללקוח לסגור עסקה? חווית הלקוח בתהליך המכירה, FOMO בתהליך מכירה, פחד מהחמצה בתהליך מכירה, פחד מהחמצה כשיטת מכירה, FOMO של לקוחות, איך לא לשכנע לקוח? בקשת רכישה, ניהול משא ומתן בחוסר תום לב, עסקה טובה עושים באהבה או שלא עושים בכלל, איך לסגור עסקה טובה? win win situation, פחד של לקוח, לסגור עסקה מתוך פחד, לגרום ללקוח לאהוב אותך, הפחדה כשיטת מכירה
... הזאת, ושאם הוא לא יסגור עסקה, אז הוא חשוף לתביעה בגין ניהול משא ומתן בחוסר תום לב וכיוב. ובמהות, מנסים לגרום ללקוח להרגיש רע, מכך שהוא לא יסגור עסקה. במילים אחרות משדרים למוח של הלקוח, שהוא חייב לסגור עסקה, כי אם לא, אז יקרה דבר רע, שאינו עצם איבוד העסקה הטובה על ידי הלקוח. ואני ...
לסגור עסקה כאן ועכשיו, איך לסגור עסקה במקום? איך לסגור עסקה עם הלקוח במקום? למה ללקוח קשה להחליט? איך לגרום ללקוח לסגור עסקה כאן ועכשיו? איך להכריח את הלקוח לסגור עסקה? למה הלקוח מפחד להחליט? איך לגרום ללקוח להחליט לסגור עסקה? איך להתמודד עם לקוח שצריך לחשוב על זה? לקוח שצריך לישון על זה, לקוח מפחד לקבל החלטה, איך לסגור עסקה מיד? למה הלקוח צריך לחשוב על זה? למה הלקוח מפחד לקבל החלטה? למה הלקוח לא סוגר עסקה? איך לתת ללקוח הצעה שאי אפשר לסרב לה?
... הלקוח לגבי העסקה. דהיינו, לגרום ללקוח להיות יותר בטוח שהוא רוצה את העסקה איתך. ואת זה אפשרי לעשות ב 2 דרכים. דרך 1 תהיה, לשקר ללקוח, להגיד ללקוח את מה שהוא רוצה לשמוע, לאיים על הלקוח, לגרום ללקוח להרגיש רע עם עצמו, לעשות מניפולציות על הלקוח, להפחיד את הלקוח, ליצור ללקוח תחושת החמצה, ליצור ללקוח תחושת FOMO, לספר ללקוח את מה שהוא רוצה לשמוע ולעשות את הכל, כדי לגרום ללקוח ...
רגשות אשמה - מהו שורשם?
רגשות אשמה - מהו שורשם? השורש של הכל הוא ידוע, והוא האחדות של המציאות. ואעפכ ברמת הלבושים של הנפרדות, מי שיתבונן יראה, כי רגשות האשם של האדם, נובעים בגלל רגשות הגאווה שלו, שהם נראים כהפוכים וכמנוגדים, לרגשות אשם. והעניין הוא, כי יש שני מצבים בלבד. והמצב הראשון הוא, שהאדם יש לו גאווה אמיתית ורגשות אשם אמיתיים. דהיינו, שהאדם מבין שהוא אלוהים, וממילא הוא עצמו אחראי לכל הדברים שקורים בעולם. שזאת שלמות הגאווה, וגם שלמות רגשות האשמה בו זמנית. וכאשר האדם מבין, שהוא באחדות עם המציאות, אז טוב לו תמיד. כי אצל אלוהים, לא באמת שייך רגשות אשם. משום שאצל אלוהים אין טוב ורע, וממילא לא שייך להרגיש אשמה כלשהי. ואם האדם מזדהה בטעות, רק עם האני הנפרד והמצומצם שלו, על ידי זה האדם, גם חווה מצד אחד מחשבות גאווה, שנדמה לאדם ... הנפרד שלו, אז ממילא יש לו גם רגשות אשם, על אותם הדברים שהאני הנפרד הזה, אחראי להם. ובסיכומו של דבר, על האדם להבין, שאין שום אשם ושום גאווה כלל, כי הכל אחד אמיתי ממש. ...
רגשות אשמה / האשמה עצמית - ממה נובעים רגשות אשם? איך להתגבר עליהם?
רגשות אשמה האשמה עצמית - ממה נובעים רגשות אשם? איך להתגבר עליהם? ובו יתבאר העניין של רגשות אשמה ושל רגשות אשם. ויתבאר מהי מהותם? ואיך להתמודד איתם, ואיך לא להרגיש אשם? ורגשות אשמה, הם רגשות שיש לאדם, כאשר הוא מרגיש שהוא אשם במשהו לא טוב שקרה. כאשר קורה משהו לא טוב, והאדם רואה את עצמו כאחראי למה שקרה, ולא מסוגל להבין, מדוע הוא עשה את מה שעשה, על ידי זה נוצרים רגשות אשמה. והשאלה היא, איך מתגברים על רגשות אשמה? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי השורש של רגשות האשמה שיש לאדם, הוא בכך, שהאדם לא מסוגל לקבל את מה שהוא עשה בעבר. ואכ לכאורה, התשובה פשוטה. כדי להתגבר על רגשות אשמה, לשם כך על האדם פשוט לקבל את עצמו, למרות מה שהוא עשה, ואז לא יהיו רגשות אשמה. אלא, שכדי שהאדם יצליח לקבל את עצמו, לשם כך צריך להבין, מה גורם לאדם לא לקבל את עצמו? והתשובה ... שבהם אולי הוא אפילו ידע מראש שזו טעות ובכל זאת הוא עשה אותה, ברגע שהאדם לא מבין את קבלת ההחלטה שלו בעבר, הדבר הזה, הוא השורש של רגשות האשמה. ובקצרה, חוסר ההבנה של האדם את עצמו, הוא שורש העניין של רגשות האשמה. וממילא זה אומר, שהדרך היחידה להתגבר על רגשות האשמה, היא על ידי הבנה. על האדם לנסות להבין טוב יותר, מה גרם לכך שהוא יקבל את ההחלטה שהוא קיבל בעבר. על האדם לא לרוץ ולהאשים את עצמו. אלא להתבונן ולנסות להבין, מה בדיוק עבר עליו מבחינה רגשית שכלית וכיוב, שגרם לו לבצע את הדבר השגוי. ולמרות שלפעמים, כאשר האדם מנסה להבין את עצמו, אז אדרבה רגשות האשמה מתחזקים עליו עוד יותר, כי הוא כאילו מבין טוב יותר את גודל הטעות שהוא עשה, וקשה לו עוד יותר להבין את ... ובכל מקרה, על האדם לנסות להבין את עצמו כמה שיותר. וככל שהאדם מבין את עצמו טוב יותר, כך בסופו של דבר הוא מקבל את עצמו טוב יותר ורגשות האשמה נעלמים. ונסכם: הדרך להתמודד עם רגשות אשמה, היא על ידי הבנה. על האדם לנסות להבין את עצמו כמה שיותר. לנסות ללמד זכות כלשהי על עצמו, ולנסות ... כן להבין וכן לקבל את זה שעשה את הטעות, ולא לשפוט אותו לכף חובה, אלא לדון אותו לכף זכות?! וככל שהאדם מבין טוב יותר את עצמו, כך רגשות האשמה נעלמים מהר יותר. ...
הספר להיות אלוהים - רגשות אשמה - מהו שורשם, גאווה אמיתית וגאווה שקרית, הזדהות עם האני הנפרד, לקיחת אחריות
הספר להיות אלוהים - רגשות אשמה - מהו שורשם, גאווה אמיתית וגאווה שקרית, הזדהות עם האני הנפרד, לקיחת אחריות
... להיות אלוהים - רגשות אשמה - מהו שורשם, גאווה אמיתית וגאווה שקרית, הזדהות עם האני הנפרד, לקיחת אחריות מהו השורש האמיתי של רגשות אשמה? אליעד כהן מסביר ששורש רגשות האשמה נמצא באחדות של המציאות, כלומר, במצב שבו האדם מבין שהוא עצמו אלוהים והמציאות כולה. הוא טוען כי הסיבה האמיתית לרגשות האשמה היא שהאדם מזדהה עם האני הנפרד שלו ולא עם האחדות המוחלטת. האדם תופס את עצמו כישות נפרדת ולכן מרגיש אחריות אישית למעשיו. כאשר האדם מזדהה עם הנפרדות שלו, הוא מרגיש אחראי לאירועים שליליים שקרו בגלל החלטותיו האישיות, וכך מתעוררים בו רגשות אשמה. אליעד כהן מוסיף שהבעיה העיקרית נמצאת בנפרדות עצמה. אם האדם מזהה את עצמו רק עם האני הנפרד שלו, הוא חווה גם רגשות גאווה וגם רגשות אשמה בצורה מוטעית. האדם מתגאה בהצלחותיו כאילו היו פרי מאמציו האישיים בלבד, ומאשים את עצמו בכישלונותיו באופן זהה. במילים אחרות, הגאווה והאשמה הן שני צדדים של אותו המטבע - התפיסה השגויה של הנפרדות. מה הקשר בין רגשות אשמה לגאווה? אליעד כהן מדגיש את הקשר ההדוק בין גאווה לבין רגשות אשמה. לכאורה, נראה כאילו גאווה ואשמה הן תחושות מנוגדות לחלוטין, אך אליעד מסביר שדווקא קיומה של הגאווה הוא התנאי לרגשות האשמה. כאשר האדם מייחס לעצמו את ההצלחה האישית (הצלחתי בזכות עצמי), הוא בהכרח גם מייחס לעצמו את הכישלונות (נכשלתי באשמתי). לכן, גאווה ואשמה אינן הפכים אלא תלויות זו בזו, ונובעות מאותה טעות בסיסית של ההזדהות עם האני הנפרד. מהי גאווה אמיתית ומהי גאווה שקרית? אליעד כהן מבחין בין שני סוגים של גאווה: גאווה אמיתית - ... שקורה בעולם. זו גאווה שלמה, שכוללת גם אחריות מלאה, אך היא גם משוחררת מאשמה ממשית, מכיוון שבנקודת מבט זו אין באמת טוב ורע. גאווה שקרית - כאשר האדם מזדהה בטעות רק עם האני הנפרד שלו. אז הגאווה שלו היא חלקית, מכיוון שהוא מאמין שהוא אחראי להצלחותיו האישיות בלבד, והוא חווה אשמה אמיתית על כישלונותיו, מתוך תחושת אחריות אישית מוגבלת. איך הזדהות עם האני הנפרד יוצרת רגשות אשמה? אליעד כהן מדגים כיצד הזדהות חלקית עם הנפרדות יוצרת רגשות אשמה. אם אדם חווה הזדהות רק עם החלק הנפרד שלו, הוא תופס את עצמו כאחראי להחלטותיו בלבד. לדוגמה, אם מישהו רוצח אדם אחר, האדם לא יחוש אשמה אלא אם יחשוב שהאירוע קשור אליו אישית. האדם שחווה הזדהות מלאה עם המציאות, מבין שהכל באחריותו, ולכן לא חש אשמה מוגבלת, אלא מבין לעומק את האחדות. מי שמבין שהוא אחראי לכל הטוב, מבין בהכרח שהוא גם אחראי לכל הרע, אך הוא לא מרגיש אשמה חלקית ואישית, אלא אחראיות מוחלטת כחלק מהמציאות השלמה. אליעד כהן נותן דוגמה נוספת: אם אישה מסוימת חווה אשמה על אירוע טראגי כמו רצח, והיא מבינה שהיא אלוהים שאחראי לכל, היא הייתה אמורה לחוות את אותה עוצמה של אחריות גם כלפי אירועים חיוביים. הוא מציין שאם תחושת האחריות שלה על הרע ... ליהנות מדברים מוגדרים (נפרדות), חייב לשלם מחיר על כך. המחיר הזה הוא רגשות אשמה וסבל. כל הנאה מדבר מוגדר מביאה בהכרח גם את התחושה של חיסרון, שכן האדם מחפש משהו מעבר לאחדות השלמה. כשאדם רוצה יותר טוב, הוא יוצר בהכרח את המושג פחות טוב, ולכן יוצר פוטנציאל לסבל ולאשמה. אליעד מדגיש את הרעיון שברגע שאדם נהנה מצורה ספציפית, הוא מאבד את ההנאה השלמה שבאה מהמצב של אחדות מוחלטת, שבו אין טוב ורע, ואין צורך ברגשות אשמה. ההנאה מהנפרדות היא תמיד מוגבלת, ותמיד כרוכה במחיר של תחושת חיסרון כלשהי. איך להתמודד עם רגשות אשמה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסכם שהדרך היחידה להשתחרר לגמרי מרגשות אשמה היא לחזור לתפיסה השלמה של אחדות. האדם חייב לזהות שהוא עצמו אלוהים, ושהוא זה שיוצר הכל. במצב זה, אין משמעות לאשמה האישית כי אין באמת טוב ורע מוחלטים. רק תפיסת האחדות המוחלטת משחררת את האדם מהסבל של רגשות אשמה. אליעד מדגיש שוב, שכל עוד האדם מזדהה עם האני הנפרד, הוא בהכרח יסבול מרגשות אשמה וגאווה שקרית. הוא חייב לוותר על הגאווה המוטעית, ולראות את המציאות מנקודת מבט של שלמות ואחדות, כדי להפסיק לסבול. מה מקור
להאשים את המציאות, להאשים את עצמך, אתה אשם, אתה אלוהים ואחראי לכל, רגשות אשמה
להאשים את המציאות, להאשים את עצמך, אתה אשם, אתה אלוהים ואחראי לכל, רגשות אשמה
להאשים את המציאות, להאשים את עצמך, אתה אשם, אתה אלוהים ואחראי לכל, רגשות אשמה למה להאשים את המציאות זה תמיד להאשים את עצמך? כשאדם אומר שמשהו במציאות לא תקין, שהוא לא טוב או אפילו משוגע, הוא בעצם מתייחס לעצמו. כאשר אדם חושב שהמציאות משוגעת או לא בסדר, הוא למעשה מתאר את עצמו. המציאות והאני של האדם הם דבר אחד, ולכן בכל פעם שהוא מאשים את המציאות הוא בעצם מאשים את עצמו. אליעד מסביר שכאשר אדם חושב שמשהו חיצוני בעייתי, הוא במובן עמוק יותר חושב שהאני האמיתי שלו הוא הבעייתי או המשוגע. כלומר, אם אתה מאשים את המציאות בכך שהיא לא בסדר, אז באופן עקיף אתה מאשים את עצמך בכך שאתה יוצר או מאפשר את המציאות הזו. מה משמעות הטענה שאתה האחראי לכל המציאות? הטענה המרכזית של אליעד היא שהאדם הוא ... הכל, ולכן הוא אחראי לכל אירוע או תופעה. אליעד מדגים זאת באמצעות משל ברור: אדם שנמצא בתוך עסק ומרגיש שיש בעיה בעסק, אך ממשיך לומר זו לא אשמתי, זו אשמת החברה. אך במציאות הוא עובד שם, והוא חלק אינטגרלי מאותו העסק. אי אפשר באמת להפריד בין האדם לבין העסק שבו הוא עובד. לכן, לומר זו אשמת העסק או זו לא אשמתי אלא החברה, זו התחמקות מחוסר ההבנה שבסופו של דבר הוא חלק בלתי נפרד מאותה חברה. כך בדיוק גם במציאות: כל ניסיון להפריד בין ... של האדם עצמו. איך אפשר להבין את האחריות שלנו לגבי אסונות כמו צונאמי? אחת ההתנגדויות הנפוצות שעולה בנושא הזה היא: אבל מה זאת אומרת שאני אשם בכל דבר שקורה בעולם? מה, אני אשם בצונאמי? אליעד מדגים את הנקודה הזו בעזרת דוגמה מוחשית: נניח שבזמן שישנת, בלי כוונה, לחצת ביד שמאל על כפתור שהשמיד את העולם. גם אם עשית זאת שלא במודע, ברור שהיית חש רגשות אשמה ואחריות אישית לכך. למה? כי אתה זה שלחצת על הכפתור, גם אם לא היית מודע לזה באותו הרגע. באותו האופן, אליעד מסביר שכך ... הוא האלוהים שיוצר את המציאות שלך, ולכן כל אירוע, גם אסון טבע או תופעה שנראית מחוץ לשליטה, הם ביטוי של האני האמיתי שלך. איך להתמודד עם רגשות אשמה בעקבות ההבנה שאני אחראי להכל? אליעד מתייחס גם לעניין רגשות האשמה שעלולים להתעורר בעקבות ההבנה שאתה אחראי על הכל. ההבנה שהכל תלוי בך לא חייבת להוביל לתחושת אשמה או כעס עצמי. במקום זאת, היא יכולה להביא להכרה עמוקה ושלווה בכך שהמציאות משקפת אותך ואת תפיסתך, ולכן כל שינוי שתרצה במציאות יתחיל בשינוי פנימי שלך. אשמה איננה מועילה בפני עצמה, אלא היא הזדמנות להבנה עמוקה יותר של האחדות עם המציאות. איך להתמודד עם רגשות אשמה? מי אחראי למציאות שלי? למה אני מרגיש אשם תמיד? האם אני אחראי לאסונות טבע? מה הכוונה שאני אלוהים? ...
חוקי האושר, חוק ההדדיות, אין ארוחות חינם, יתנו יקבלו לא יתנו לא יקבלו, רגשות אשמה, לא רוצה להתאמץ, לא אוהב להתאמץ, אין כוח להתאמץ, אין חשק להתאמץ, איך להיות מאושר? איך לא לסבול?
חוקי האושר, חוק ההדדיות, אין ארוחות חינם, יתנו יקבלו לא יתנו לא יקבלו, רגשות אשמה, לא רוצה להתאמץ, לא אוהב להתאמץ, אין כוח להתאמץ, אין חשק להתאמץ, איך להיות מאושר? איך לא לסבול?
... האושר, חוק ההדדיות, אין ארוחות חינם, יתנו יקבלו לא יתנו לא יקבלו, רגשות אשמה, לא רוצה להתאמץ, לא אוהב להתאמץ, אין כוח להתאמץ, אין חשק להתאמץ, איך להיות מאושר? איך לא ... להתאמץ או לפעול בשבילו, לא יוביל אותנו לשום מקום. הוא מביא דוגמה של אדם שירצה לקנות משהו בחנות אך אין לו כסף - הוא לא יכול לקבל את מה שהוא רוצה בלי לעבוד בשביל זה. מהם רגשות האשם וכיצד הם קשורים לאושר? אליעד מציין כי רגשות האשם הם תוצאה ישירה של ביקורת עצמית על המציאות, אם היא לא מתאימה לציפיות שלנו. אנחנו נוטים להאשים את עצמנו או את הסביבה, במקום להבין שההרגשה הזו היא תוצאה של ההתנגדות למציאות כפי שהיא. ... חיים שמבוססים על קבלה ושלווה פנימית. כל פעם שאנו מתלוננים או מסרבים לקבל את המצב כפי שהוא, אנחנו מוסיפים סבל נוסף לחיינו. איך להיות מאושר? חוקי ההדדיות אין ארוחות חינם רגשות אשמה לא רוצה להתאמץ איך להתמודד עם המאמץ? מה הקשר בין קרמה למציאות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לקוח מבריז, לקוח שמבטל פגישה ברגע האחרון, לקוח שמבריז מפגישה, לקוח שלא מגיע לפגישה, לקוח שדופק ברז, לקוח שרוצה לבטל עסקה, לקוח שחוזר בו מעסקה, ביטול פגישה על ידי לקוח, ביטול עסקה על ידי לקוח, לסגור עסקה, לא לגרום ללקוח להרגיש רע, לא לעשות ייסורי מצפון ללקוח, לא לגרום ללקוח להרגיש רגשות אשמה, לא לגרום ללקוח להרגיש ייסורי מצפון, קנס כספי על ביטול עסקה, דמי ביטול עסקה, לקוח מבטל עסקה, לקוח מבטל פגישה, לקוח מבטל ברגע האחרון, ביטול ברגע האחרון של לקוח
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לגרום ללקוח להרגיש רע, מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לגרום ללקוח להרגיש רע, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, הדרכה, מאמן למציאת עבודה בתחום לגרום ללקוח להרגיש רע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 15:31:44 - wesi1