... את סך כל המצבים האפשריים של מה שיכול לקרות במציאות. ומאחר שהאדם
מבין את הסיבה שבגללה הכל כפי מה שהוא, על ידי זה לא שייך שהאדם יפחד כלל משום דבר שהוא. כי
להבין את הסיבה של המציאות, פירושו, להבין אותה ברמה כזאת שיש הזדהות רגשית בין האדם לבין כל המצבים של המציאות. כי אם האדם חושב שהוא
מבין את הסיבה שבגללה המציאות פועלת בכל התחומים כפי מה שהיא, ועדיין האדם לא מרוצה מהמציאות, הרי שזה אומר, שהאדם עוד לא
הבין את הסיבה האמיתית של המציאות. כי מצד האמת יש כאן סוד גדול וקושיא גדולה. כי עפ ההיגיון האנושי האדם לא יכול
להבין את הסיבה הראשונה של כל האירועים שיש בעולם. משום, שעל כל סיבה תמיד ניתן לשאול מהי הסיבה שלה עצמה. ובכל פעם שהאדם ינסה להגדיר חוק כלשהו שלפיו פועלת כל ... בצורה אחת ופעם בצורה אחרת. וכאשר האדם מבין את השורש של המציאות
ומבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, אז במצב כזה, גם כאשר האדם חווה סוג של פחד וגם כאשר האדם חווה סוג של חוסר פחד, בכל אחד מהמקרים, האדם רואה בעיני שכלו את ... לידי ביטוי בכל דבר, מצידה אין הבדל בין פחד לבין חוסר פחד. כי
להבין את הסיבה של כל הסיבות, זה לא איזה דבר רחוק שקשור להתחלת רצף כל האירועים שמתרחשים בעולם. אלא המשמעות של זה היא, שעל האדם להבין גם כן, כיצד נקודת ההתחלה של ... הרמה השכלית שלו. וכאשר האדם מבין את המציאות בשלמות, אז האדם
מבין את הסיבה הטובה שבגללה יש לאדם גם את האפשרות להרגיש תחושה של פחד וחרדה. וכאשר האדם מבין את המציאות, אז אצלו הוא חווה את תחושת הפחד, בדיוק כפי שהוא חווה את ... האדם יש את הספק הגדול ביותר, לגבי מהי התכלית של החיים. כי מי
שמבין את הסיבה הראשונה, הוא כמובן מבין גם את התוצאה הסופית, דהיינו, מבין את תכלית החיים. ומי שלא
מבין את הסיבה הראשונה, הוא גם לא יכול להבין את התכלית של החיים. ובתוך ליבו של האדם תמיד יש את השאלה של מהי התכלית של החיים ושל המציאות כולה. והתשובה לשאלת ... אמיתית, הוא יראה שלא שייך שום סוג של חרדה או פחד, כאשר האדם
מבין את הסיבה שבגללה הדבר הוא כפי מה שהוא. כי הפחד הוא רק כאשר האדם מפחד שיקרה נגד רצונו. אבל אם האדם
מבין את הסיבה של כל דבר, ממילא אין כאן שום תחושה של פחד או חרדה. והדרך להגיע לשכל הגדול הזה של המציאות, היא על ידי זה שהאדם מתקרב לעצות ולשכל של החכם האמיתי ...