... משהו שקרה, ולא ניתן לשנות את העובדה הזו. לדוגמה, אם אדם זוכר שקרה לו משהו טראומטי כמו אונס, זה קרה. אולם, אם בעקבות הזיכרון האדם מרגיש שאין לו ערך או שהוא
לא שווה, זו מסקנה שגויה שניתן לשנות. אליעד מסביר שהמסקנות הנובעות מהזיכרון הן הבעיה, ולא ... לשנות את הפירוש שבני אדם נותנים לזיכרון, כמו המסקנה כי הם לא שווים או אשמים. אם הפירוש הנובע מזיכרון אינו תואם את המציאות, כמו במקרה שבו אדם מרגיש שהוא
לא שווה שום דבר בעקבות חוויות טראומטיות, יש לשנות את המסקנה הזו. אם לעומת זאת, הפירוש ... לא טמונה בזיכרון עצמו אלא בתגובה הרגשית או המחשבתית שעלולה להתפתח בעקבותיו. לדוגמה, אם אישה שנפלה קורבן לאונס מסיקה מסקנה שגויה שכולם שונאים אותה או היא
לא שווה כלום, זו מסקנה לא נכונה שיכולה לפגוע בה. בהמשך, נדונה השאלה אם מישהו, בעקבות טראומה כמו חרם בבית הספר, מרגיש שהוא
לא שווה או לא יכול להיות טוב מספיק. הכותב מציין כי אם המסקנה מהחוויות הללו לא נכונה, כמו במקרה של אני
לא שווה כלום, יש למחוק אותה. אם הפירוש של הזיכרון אינו תואם את המציאות, על האדם לעבוד כדי ...