אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כתב כמויות ✔בקשת תשלום על הצעת מחיר, האם לבקש תשלום על הכנת הצעת מחיר? שיטות להצעת מחיר, איך לתמחר עבודה? איך לתמחר שירות? הכנת כתב כמויות, עלות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨️ בקשת תשלום על הצעת מחיר, האם לבקש תשלום על הכנת הצעת מחיר? שיטות להצעת מחיר, איך לתמחר עבודה? איך לתמחר שירות? הכנת כתב כמויות, עלות הכנת הצעת מחיר, איך לתמחר עלות הצעת מחיר? איך לבקש כסף על הצעת מחיר? איך לקבל כסף על הצעת מחיר? עלות לתמחר עבודה, עלויות תמחור מוצר, עלויות הכנת הצעת מחיר, כמה כסף לבקש מלקוח? הצעת מחיר בחינם, הצעת מחיר בלי כסף, הצעת מחיר בתשלום, הצעת עבודה, לבקש כסף על הזמנת עבודה, קוסט פלוס, איך להציע מחיר ללקוח? עלויות לתמחר
וכאן נשיב לשאלה האם ואיך לבקש תשלום מלקוח, על עצם זה שמוציאים לו הצעת מחיר?

ואני אסביר את השאלה: ברמת העיקרון, יש מוצרים שהמחיר שלהם ידוע וברור מראש ודי פשוט לתת אותו ללקוח. לדוגמה, מוצר מדף שעולה ללקוח X כסף. אבל לפעמים השירות / המוצר שנותנים ללקוח, כדי לומר ללקוח כמה המוצר יעלה לו / לתמחר את המוצר ללקוח, לשם כך צריכים לבצע עבודה מסוימת, כדי להתאים את המוצר ואת העלויות של המוצר עבור הלקוח.

במילים אחרות, לפעמים יש לבעל העסק, עלות להוציא הצעת מחיר. שהיא יכולה להיות העלות של להיפגש עם הלקוח, העלות לעשות אפיון צרכים עם הלקוח, העלות לתת יעוץ ללקוח לראות מה בדיוק הוא רוצה וצריך, עלות התכנון, עלות ההתאמות וכולי.

יכולה גם להיות עלות של להכין כתב כמויות ובהתאם אליו להכין את הצעת המחיר. לדוגמה, בן אדם שרוצה הצעת מחיר לבניית בית (הצעת מחיר לשירותי בנייה), הרי שצריכים להכין כתב כמויות שיחשב את הכמויות של החומר ושל העבודה שיהיו בבית, כדי שעל בסיסו יוכלו לתת ללקוח הצעת מחיר פאושלית, דהיינו, הצעת מחיר סופית, שאינה תלויה בכמויות של הביצוע בפועל.

דהיינו, שהלקוח כנראה לא ירצה שבמהלך העבודה יבקשו ממנו להוסיף כסף. ולכן הוא ירצה לקבל מחיר סופי מראש, בלי קשר לעלויות הביצוע בפועל. והלקוח גם לא ירצה שמראש יוסיפו לו עלות גבוהה, שתיקח בחשבון את כל התרחישים האפשריים. ולכן יש צורך להכין כתב כמויות, שעל בסיסו יש להכין הצעת מחיר מסודרת. והכנת כתב הכמויות, היא עצמה תהליך שצריך לפענח בו את התוכניות לביצוע.

ולפעמים צריך גם להכין תוכניות לביצוע. וגם זה בעצמו תהליך.

ובנוסף לכל זה, לפעמים הלקוח רוצה לקבל כמה הצעות מחיר, לכמה אפשרויות שונות. הצעת מחיר במידה והוא ירצה X והצעת מחיר אחרת במידה והוא ירצה Y וכולי. ויש עלות להוציא את כל אחת מהצעות המחיר וכולי.

ולכן השאלה היא, האם ואיך לבקש כסף מלקוח על עצם זה שמוציאים לו הצעת מחיר?


אז אפשרות אחת יכולה להיות, לבקש מהלקוח סכום מאוד גבוה, שבטוח לא נפסיד בו. ושלא צריך להתאמץ הרבה כדי לתת את הצעת המחיר הזאת. וזה כמובן פתרון לא טוב. כי כנראה נפסיד את העסקה, בגלל המחיר הגבוה.

פתרון נוסף יכול להיות לסגור עם הלקוח, שהוא ישלם לפי מה שיעלה לך, פלוס X רווח עבורך (קוסט פלוס). כאן יכולות להיות כל מיני בעיות. 1 - יכול להיות שהלקוח עדיין ירצה הערכת מחיר, שיש עלות להכין גם אותה. 2 - לא בטוח שהלקוח יסמוך עליך שאתה תקבע במהלך הדרך, כמה עולה העבודה שלו. 3 - תתכן בעיה בזמן אמת, לדעת כמה עולה העבודה, לפני הרווח שלך. אבל ברמת העיקרון, אפשרי לסגור עם הלקוח הסכם שאומר, שהמחיר יהיה "קוסט פלוס". דהיינו, אתה תבצע את העבודה, ותציג לדוגמה חשבוניות על עלות החומרים ועל זה תיקח X רווח. זאת לדוגמה אפשרות, שלכאורה חוסכת את העלות להוציא הצעת מחיר מסודרת. אבל היא אפשרית ברמה העקרונית.

אפשרות נוספת יכולה להיות, להוציא ללקוח הצעת מחיר לא מדויקת, אלא רק הצעת מחיר מבוססת הערכה כללית. והחיסרון הוא שאז אפשרי שאתה או הלקוח תגרמו לעצמכם נזקים ומריבות בזמן אמת. כי יתכן שאתה תרצה עוד כסף וכולי.

ולכן כעיקרון, עדיף להוציא ללקוח הצעת מחיר מסודרת, הצעת מחיר מדוייקת, הצעת מחיר תחרותית, הצעת מחיר עם מחיר תחרותי, כמה אפשר, בלי הרבה בצמים (בצמ = בלתי צפוי מראש) בלתמים (בלתם = בלתי ידוע מראש) וכולי.

ולכן אנחנו חוזרים לשאלה, איך להתמודד עם העלות להוציא הצעת מחיר? ואיך לבקש כסף מהלקוח בתמורה לזה שמוציאים לו הצעת מחיר?


אז היבט נוסף שאפשרי לקחת בחשבון, הוא האם במהלך הצעת המחיר ללקוח, אנחנו מספקים ללקוח שירות שהוא יוכל להשתמש בו, גם אם הוא לא יעשה את העבודה איתנו. שאז לדוגמה, אפשרי ויותר קל לגבות כסף על עצם זה שמוציאים ללקוח הצעת מחיר.

לדוגמה: נניח שמתכננים לבן אדם בית, אז אפשרי לגבות כסף על שירותי הייעוץ, על השירות של הכנת כתב הכמויות, על השירות של התכנון והכנת תוכניות וכולי.

במילים אחרות, אפשרי לקחת את תהליך הכנת הצעת המחיר, לחלק אותו לחלקים ולגבות מהלקוח כסף, עבור החלקים שהם בטוח מביאים לו תועלת, גם אם הוא לא ירצה בסוף לבצע איתך את העבודה.

כמובן שאפשרי להגדיר, שאם הלקוח כן מבצע בסופו של דבר את העבודה, הרי שהעלות של הכנת הצעת המחיר, תתקזז מהעלות של ביצוע העבודה וכיו"ב.

או ניקח לדוגמה שמאי, שלוקח כסף על עצם זה שהוא עושה שמאות לנכס מסוים / שמאות והערכת שווי חברה / הערכת שווי נכס וכיו"ב, גם בלי קשר להאם בסוף תבצע או לא תבצע את העסקה. דהיינו, יש תשלום על עצם זה שהוא עוזר לך להחליט האם לבצע את העסקה או לא. לכן יש היגיון לקחת כסף, גם עצם זה שאתה עוזר לאדם להחליט האם כדאי לו כלכלית לבצע את העבודה. גם בלי קשר להאם בסוף הוא יבצע או לא יבצע את העבודה.

ולכן מהות התשובה היא, שעליך לנסות להפוך את תהליך הוצאת הצעת המחיר לחלקים. ולנסות לגבות כסף מהלקוח עבור כל החלקים שהם בטוח מספקים לו ערך ושהוא יהיה מוכן לשלם עבורם.


אבל הנקודה החשובה ביותר שצריכים לדעת, היא העניין של היצע וביקוש. שככל שתשקיע יותר בשיווק, וככל שתייצר לך יותר ביקוש, ככה תוכל לבקש יותר כסף, על עצם זה שאתה מוציא למישהו הצעת מחיר. או אפילו על עצם זה שאתה נפגש עם הלקוח, לפגישת אפיון צרכים, גם בלי קשר להוצאת הצעת מחיר ללקוח.

כי העלות שלך מול הלקוח הספציפי, מתחילה ברגע שאתה עונה לו לטלפון. ואם יהיה לך מספיק ביקוש, אז תוכל לגבות כסף, גם עבור כל דבר ודבר שאתה עושה. על עצם זה שאתה מדבר עם הלקוח בטלפון להבין מה הוא צריך. על עצם זה שאתה מאפיין איתו את מה שהוא צריך וכולי.

השאלה היא, כמה ביקוש יש לך, וכמה ערך מקבל הלקוח שלך, מעצם זה שאתה מוכן להקדיש לו זמן, לבדוק את ההתאמה ביניכם. כי אם אתה נתפש כאיש מקצוע אמין בעיני הלקוח, הרי שהלקוח יהיה מוכן לשלם, עבור הייעוץ ממך, לדעת מה האמת, כמה עולה לו משהו, מגורם אמין ומקצועי.

לדוגמה, אדם שבונה בית, שהוא ירצה לקבל יעוץ מקצועי, על: מה כדאי לו לבנות, עם איזה חומרים כדאי לו לבנות את הבית, וכמה באמת זה יעלה לו. ובן אדם, יהיה מוכן לשלם כסף, על שירותי היעוץ האלו. אבל לשם כך, הוא חייב לתפוש אותך כגורם מקצועי, שהוא סומך עליך יותר מאשר על כל אחד אחר.

כי אם לא, אז הוא יכול לקבל הצעות מחיר מעוד אנשים. רק השאלה היא, כמה הלקוח סומך על הצעת המחיר שהוא מקבל ממישהו אחר.


ולכן הגיוני להסביר ללקוח, שהוא צריך לעבור תהליך של יעוץ, איתור צרכים, להבין מה בדיוק הוא צריך, להבין מה בדיוק מתאים לו, להבין איך הכי נכון לעשות את העבודה, להבין כמה יעלה לו לבצע את העבודה ולהבין אם ומה האפשרויות שיש ללקוח. במילים אחרות, לספק ללקוח שירות, בעצם זה שאתה מספק לו הצעת מחיר מקצועית.


נקודה נוספת שכדאי לקחת בחשבון, היא שככל שיהיה לך יותר ביקוש, כנראה שיהיו לך יותר לקוחות טובים, שכנראה ייקחו ממך את העבודה, במובן שלא תוציא הצעת מחיר לחינם. דהיינו, שאם יהיה לך יותר ביקוש, תוכל לבחור את הלקוחות, שלדעתך יש יותר סיכוי שיסגרו איתך עסקה, ושלא סתם ישרפו לך את הזמן בלהוציא להם הצעת מחיר.


ומה בטוח נכון? בטוח נכון, שהכל זה עניין של האלטרנטיבות שלך כבעל עסק. דהיינו, האם הגיוני להתלונן על זה שהחומרים של המוצר, עולים כסף? האם הגיוני להתלונן, ששיווק עולה כסף? האם הגיוני להתלונן שלהוציא הצעת מחיר ללקוח, זה עולה כסף? במילים אחרות, אפשרי להסתכל על עלות הוצאת הצעת מחיר ללקוח, כעל חלק מהוצאות השיווק והמכירה.

דהיינו, בסוף אתה פועל לפי האלטרנטיבות שלך. האם יש לך אפשרות להרוויח כסף, ולחסוך כסף על השיווק? על הייצור? על חומרי הגלם? על הוצאת הצעת המחיר?

ולכן בסופו של דבר, צריך להתעסק בהגדלת ביקושים, דהיינו, להגדיל את הביקוש של העסק שלך ללקוחות, ותמיד לפעול לפי האפשרויות שלך. אם אתה יכול, תגבה כסף גם על עצם זה שאתה עונה למישהו לטלפון. אם אתה לא יכול, אז אל תגבה כסף גם לא על העבודה שלך, אלא תיתן הנחה, כי אין לך ברירה אחרת וכולי.

לסיכום: תעשה שיווק ללקוחות בצורה נכונה, ואז ממילא בטווח הרחוק, תוכל גם לגבות כסף על עצם זה שאתה מוציא הצעת מחיר ללקוח, גם על שירותי יעוץ שאתה נותן ללקוח וכולי.
צריך להבין בקשת תשלום על הצעת מחיר יכול להיות עבודה עלות הוצאת הצעת מחיר ללקוח איך להיות עשיר תהליך הכנת הצעת מחיר החלטיות קשה למכור מוצר יקר הערכת שווי חברות פתרון איך לבקש איך לבקש כסף איך לבקש כסף על הצעת מחיר איך להציע מחיר איך להציע מחיר ללקוח איך לקבל איך לקבל כסף איך לקבל כסף על הצעת מחיר איך לתמחר איך לתמחר עבודה איך לתמחר עלות איך לתמחר עלות הצעת מחיר איך לתמחר שירות בחינם בלי כסף בקשת תשלום בקשת תשלום על הצעת מחיר האם לבקש תשלום האם לבקש תשלום על הכנת הצעת מחיר הזמנת עבודה הכנת הצעת מחיר הכנת כתב כמויות הצעת מחיר הצעת מחיר בחינם הצעת מחיר בלי כסף הצעת מחיר בתשלום הצעת עבודה חינם כמה כמה כסף כמה כסף לבקש כמה כסף לבקש מלקוח כמה כסף לבקש מלקוחות כסף כתב כמויות לבקש לבקש כסף לבקש כסף על הזמנת עבודה לבקש כסף על הצעת מחיר לבקש תשלום לבקש תשלום על הכנת הצעת מחיר להציע להציע מחיר להציע מחיר ללקוח לקבוע מחיר לקבל כסף לקבל כסף על הצעת מחיר לקוח לקוחות לתמחר לתמחר עבודה לתמחר עלות לתמחר עלות הצעת מחיר לתמחר שירות מוצר מחיר מחיר ללקוח עבודה עלויות הכנת הצעת מחיר עלויות לתמחר עלויות תמחור מוצר עלות עלות הכנת הצעת מחיר עלות לתמחר עבודה קביעת מחיר קוסט פלוס שיטות שיטות להצעת מחיר שירות תמחור תמחור מוצר תמחור מוצרים תשלום תשלום על הצעת מחיר
מחיר ללקוח, מתי הכי כדאי להציג ללקוח את המחיר של המוצר? מתי להציג ללקוח את המחיר? מתי לומר ללקוח את המחיר? מתי לומר את המחיר ללקוח? הצגת המחיר ללקוח בתהליך מכירה, איך לענות ללקוח כמה זה עולה? מתי לחשוף ללקוח את המחיר? מתי לחשוף את המחיר ללקוח? שיקולים בהצגת המחיר ללקוח, שיקולים מתי להציג את המחיר ללקוח, האם לפרסם את המחיר ללקוח? להציג מראש את המחיר ללקוח, לפרסם מראש את המחיר ללקוח, איך לענות לשאלה כמה זה עולה? מחיר בשיחת מכירה, מחיר בשיחת טלפון
... שהלקוח לא יאשר לך את העבודה. ולכן לפעמים יש מצבים שלא ניתן לדעת את המחיר הסופי מראש. כי המחיר יכול להיות תלוי במפרט הטכני ובהכנת כתב כמויות בהתאם לצרכים של הלקוח ובהתאם לזה לבנות ללקוח הצעת מחיר, שהמחיר בה לא יהיה גבוה מידי כדי שיהיה מחיר תחרותי אבל גם לא יהיה זול מידי, כדי שלא תפסיד ... שבהם המחיר ידוע מראש באופן סופי לא משנה מה, לבין מוצרים שהמחיר שלהם עשוי להשתנות אחרי אפיון צרכים כזה או אחר עם הלקוח ואחרי הכנת כתב כמויות שממנו נוכל לתמחר באופן נכון את המוצר ללקוח. נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון, היא העניין של האם אנחנו מדברים על הצגת מחיר סופי ספציפי או על הצגת ...
יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, דירוג חברות, חברת דן אנד ברדסטריט, שכנוע אנשים, ניהול משא ומתן, תשלום לספקים, טכניקות שכנוע, איך לשכנע מישהו? שכנוע בעסקים, שכנוע עסקי, שיטות שכנוע
יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, דירוג חברות, חברת דן אנד ברדסטריט, שכנוע אנשים, ניהול משא ומתן, תשלום לספקים, טכניקות שכנוע, איך לשכנע מישהו? שכנוע בעסקים, שכנוע עסקי, שיטות שכנוע
... עסקי, יעוץ לעסקים, דירוג חברות, חברת דן אנד ברדסטריט, שכנוע אנשים, ניהול משא ומתן, תשלום לספקים, טכניקות שכנוע, איך לשכנע מישהו? שכנוע בעסקים, שכנוע עסקי, שיטות שכנוע למה חשוב לנהל נכון תשלומים לספקים לפי דן אנד ברדסטריט? אליעד כהן מסביר בהרצאתו על ניהול עסקי, על החשיבות של ניהול נכון של התשלומים לספקים, תוך התמקדות בדירוג של חברות על ידי חברת דן אנד ברדסטריט. לדבריו, דן אנד ברדסטריט מדרגת חברות על פי ... שונים, כאשר אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא אם החברה מעכבת או משלמת בזמן לספקים. ההסבר מדגיש כי כאשר חברה מדורגת ככזו שמעכבת תשלומים, היא מסתכנת בפגיעה משמעותית בדירוג העסקי שלה, דבר המשפיע על האמינות שלה מול לקוחות וספקים בעתיד. איך להציג עיכוב תשלומים בצורה שלא תפגע בדירוג העסק? אליעד מפרט שיטות כיצד ניתן להציג עיכובי תשלומים באופן שלא יזיק באופן חמור לדירוג החברה. הוא מסביר שהעניין אינו שחור ולבן: חברה יכולה לעכב תשלום באופן חד - פעמי או בצורה שיטתית. העיכוב יכול להיות קצר או ארוך, יכול להיות חלקי או מלא, ויש משמעות אם הוא נעשה בהסכמה או ללא הסכמה עם הספק. לדבריו, הסבר כמו תקלה במערכת המחשוב או טעות אנוש חד - פעמית מתקבל באופן סלחני יותר מאשר דפוס של עיכוב תשלומים לאורך זמן. הוא מדגים זאת בצורה מפורטת: אם חברה מעכבת באופן שיטתי את כל התשלומים לספקים, ללא הודעה מוקדמת וללא הסכמה, הדבר נתפס בצורה החמורה ביותר ופוגע קשות בדירוג שלה. אם העיכוב הוא חד - ... תהיה נמוכה יותר. אם הספק היה מודע מראש לעיכוב, או שהדבר היה מתואם איתו מראש, הדבר נתפס כפחות בעייתי ואפילו סביר. אם רק חלק קטן מהתשלומים עוכבו, או שהעיכוב הוא קצר מאוד (לדוגמה שבוע בלבד), הפגיעה בדירוג תהיה מינורית. אליעד מציין גם את האפשרות להפנות ... או לנסיבות שאין לחברה שליטה עליהן, מה שלדבריו עשוי להקטין את הפגיעה בדירוג של דן אנד ברדסטריט. מהי הטכניקה להעברת האחריות בעיכוב תשלומים? אליעד מציג טכניקה נוספת לשכנוע, הנקראת העברת האחריות, לפיה החברה יכולה להציג את העיכוב כמשהו שאינו תלוי בה. לדוגמה, ניתן לטעון שהספקים עצמם לא סיפקו את המוצר בזמן או שהלקוח של החברה לא שילם בזמן, ולכן החברה נאלצה לעכב את התשלום לספקים שלה. כך, לפי אליעד, החברה מצליחה להפוך את המצב הבעייתי לפחות שלילי בעיני דן אנד ברדסטריט. כיצד אפשר לשפר דירוג עסקי לאחר בעיית תשלומים? בהמשך, אליעד כהן מסביר שאם כבר נוצרה בעיית תשלומים מול הספקים והדבר דווח לדן אנד ברדסטריט, ניתן לנקוט בכמה צעדים כדי לשפר את המצב: להציג בפני החברה מידע חיובי כמו ... להסביר בצורה מפורטת שהעיכובים היו נקודתיים ולא מערכתיים. להראות צעדים ממשיים שנעשו כדי למנוע מקרים דומים בעתיד, כגון שינוי שיטת התשלום או ייעול מערך הגבייה. להבהיר שהעיכובים לא נבעו מחוסר יכולת או חוסר רצון לשלם, אלא מאילוצים חיצוניים או אירועים חד ... התמונה הכוללת, שבה הצדדים החיוביים מודגשים, יכולה לשפר משמעותית את התפיסה לגבי החברה ולשפר את דירוגה למרות הבעיות שהיו בעבר. מהן שיטות השכנוע בעבודה מול דן אנד ברדסטריט? אליעד מתייחס גם לטכניקות שכנוע בעבודה ישירה מול האנשים בדן אנד ברדסטריט. לדבריו, ... הסברת הנתונים בצורה נכונה והיכולת להבין את הצד השני, כדי לשפר את דירוג החברה ולאפשר לה לפעול בצורה אפקטיבית יותר בעתיד מול ספקים ולקוחות. איך לשפר דירוג בדן אנד ברדסטריט? איך להימנע מעיכוב תשלומים לספקים? טכניקות שכנוע בעסקים מה לעשות אם החברה שלי מדורגת נמוך? כיצד להעביר אחריות בצורה אפקטיבית? איך לשכנע אדם ...
יצאת צדיק, יצאת רשע, יצאת גנב, לפני עיוור לא תיתן מכשול, פרצה קוראת לגנב, לדון לכף זכות, תשלום לנותן שירות, תלונות צרכנים, למה אנשים גונבים? למה אנשים משקרים? טכנאי גז
יצאת צדיק, יצאת רשע, יצאת גנב, לפני עיוור לא תיתן מכשול, פרצה קוראת לגנב, לדון לכף זכות, תשלום לנותן שירות, תלונות צרכנים, למה אנשים גונבים? למה אנשים משקרים? טכנאי גז
... צדיק, יצאת רשע, יצאת גנב, לפני עיוור לא תיתן מכשול, פרצה קוראת לגנב, לדון לכף זכות, תשלום לנותן שירות, תלונות צרכנים, למה אנשים גונבים? למה אנשים משקרים? טכנאי גז למה טכנאי גז מרמים את הלקוחות שלהם? אליעד כהן מסביר כיצד טכנאי גז בתוכנית הטלוויזיה יצאת צדיק מרמים את הלקוחות שלהם. התוכנית המדוברת ביצעה בדיקה מעשית בבית, בו התקינו שני בלוני גז חדשים ומלאים לחלוטין. הטכנאים שהוזמנו לבית היו צריכים רק לפתוח את הברז ולגלות שאין שום תקלה או צורך להחליף בלונים. חלק גדול מהטכנאים בכל זאת אמרו ללקוחה שהבלונים נגמרו או שיש תקלה, והחליפו בלונים מלאים בבלונים מלאים אחרים. הם גבו על כך סכומים של מאות שקלים ולעיתים אף יותר מאלף שקל. לעומת זאת, היו טכנאים בודדים שהיו ישרים, פתחו את הברזים ואמרו ללקוחה שהכל תקין, ולא דרשו שום תשלום, מכיוון שלא עשו שום עבודה. הם אפילו הדגישו ללקוחה את המזל שלה שלא נפלה בפח של טכנאי נוכל. מדוע הטכנאים מרגישים מוצדקים לרמות את הלקוחות? אליעד כהן מבהיר נקודה חשובה לגבי הגישה של טכנאי הגז שמרמים. הם מגיעים עם תפיסה שלפיה התשלום הוא עבור הביקור והשירות שהם מעניקים, ולאו דווקא על התוצאה הסופית. מבחינתם, עצם זה שהם הגיעו, בזבזו את זמנם ונתנו את היכולת להשתמש בגז (גם אם בפועל לא עשו כלום) מצדיק את התשלום שהם דורשים. טכנאים רבים חושבים שהלקוח משלם על הזמן שלהם, ולא על תוצאה מדויקת או על החלפת הבלון עצמו. בנוסף, אליעד נותן דוגמה שממחישה את נקודת המבט הזו. ... והמיומנות של הרופא, ולא על הזמן או המאמץ שהושקע ספציפית בניתוח הזה. באותה צורה, טכנאי גז יכול לחשוב שגם הלקוח משלם לו על ידע וזמן ולא רק על החלפה ממשית של הבלונים. מה תפקיד הלקוח במקרים של רמאות מצד נותני שירות? אליעד מצביע על כך שגם ללקוח יש אחריות במצב שנוצר. הוא מציין שבתוכנית הטלוויזיה, הלקוחה לא בדקה מראש מה עלות השירות או לא דרשה לדעת מראש מה בדיוק הטכנאי עושה. היא למעשה הזמינה את המצב שבו הטכנאי מרמה אותה, בכך שלא התעניינה או לא בדקה דברים בסיסיים. לקוחות רבים לא מעריכים נכון את נותן השירות ולא מבינים שגם כאשר הטכנאי מגיע ולא מוצא תקלה, עדיין נעשה כאן שירות כלשהו. הטכנאי נסע, הגיע והשקיע מזמנו, ולכן באופן מסוים מוצדק לבקש תשלום על הביקור עצמו. למה הטכנאים לא גרועים כפי שהם מוצגים? למרות הטענה שטכנאים כאלה נראים מושחתים, אליעד מבהיר כי ... על העבודה שלהם. אליעד מסביר שהטכנאי חושב שאם הוא יגיד את האמת (לא עשיתי כלום), הוא לא יקבל כסף בכלל, מכיוון שהלקוחות לא מעריכים מספיק את הביקור והזמן שלו. לכן הוא מעדיף לשקר ולומר שהחליף משהו כדי לקבל תגמול על הזמן שהקדיש. מה ההבדל בין תשלום על תוצאה לתשלום על שירות? אליעד מחדד את ההבדל בין שתי גישות לתשלום: גישה של תשלום על תוצאה - הלקוח משלם רק אם הבעיה באמת נפתרה או שהעבודה בוצעה בפועל. גישה של
נסיעה במונית, שכנוע אנשים, תשלום כספי, תשלום לנותן שירות, תשלום לבעל מקצוע, לשלם מראש, לשלם בסוף, לשלם בהתחלה, לשלם לפי ההתקדמות, מתי לשלם? מתי הכי כדאי לשלם? איך לשכנע מישהו?
נסיעה במונית, שכנוע אנשים, תשלום כספי, תשלום לנותן שירות, תשלום לבעל מקצוע, לשלם מראש, לשלם בסוף, לשלם בהתחלה, לשלם לפי ההתקדמות, מתי לשלם? מתי הכי כדאי לשלם? איך לשכנע מישהו?
... במונית, שכנוע אנשים, תשלום כספי, תשלום לנותן שירות, תשלום לבעל מקצוע, לשלם מראש, לשלם בסוף, לשלם בהתחלה, לשלם לפי ההתקדמות, מתי לשלם? מתי הכי כדאי לשלם? איך לשכנע מישהו? מתי הכי משתלם לשלם לנותן שירות? אחת הסוגיות שאליעד כהן עוסק בה היא השאלה מתי הכי כדאי לשלם למישהו שנותן לך שירות?. במהלך ההסבר שלו, אליעד מביא מגוון דוגמאות מפורטות כדי להמחיש את השיקולים השונים שמשפיעים על קבלת ההחלטה בנוגע לעיתוי התשלום - האם לשלם מראש, באמצע השירות, או רק בסופו. הוא בוחן במיוחד את המקרה של נסיעה במונית כדוגמה מרכזית, אך מתייחס גם למקרים אחרים כמו הזמנת אתר אינטרנט מבעל ... הוא שואל ומנתח מה יגרום לנהג לנסוע בצורה הכי מהירה. אפשרויות התשלום הן לשלם מראש לפני תחילת הנסיעה, במהלך הנסיעה (באמצע), או רק בסוף לאחר ההגעה ליעד. אליעד מציג מספר שיקולים לכל אחת מהאפשרויות האלו: אם התשלום יהיה מראש, הנהג כבר קיבל את הכסף ולכן עלול להרגיש פחות מחויב לנסוע מהר, כי אין לו לחץ של קבלת התשלום. מצד שני, הנהג עשוי לרצות לסיים את הנסיעה מהר כדי להמשיך לעבודתו הבאה - מאחר שכבר קיבל את התשלום, ייתכן שהוא יעדיף להיפטר מהמחויבות במהרה. לעומת זאת, אם התשלום מתבצע בסוף, לנהג יש מוטיבציה לנסוע מהר כי הוא עדיין לא קיבל את הכסף, וייתכן שהוא ירצה לקבל את התשלום בהקדם האפשרי. עם זאת, ייתכן שהנהג לא יתאמץ במיוחד כי הוא יודע שהתשלום יגיע בכל מקרה, או כי הוא חושש שיש אפשרות שהנוסע לא ישלם לו בסופו של דבר. אליעד מסביר שאין תשובה חד - משמעית לשאלה זו, מפני ... מנהג לנהג וממצב למצב. מדוע אין תשובה חד - משמעית בנוגע לעיתוי התשלום? אליעד מדגיש כי לא קיימת תשובה מוחלטת, כי התנהגות הנהג מושפעת מגורמים רבים ומגוונים: רמת הלחץ הכלכלי של הנהג: אם לנהג חשוב במיוחד לקבל את הכסף והוא במצב כלכלי קשה, תשלום בסוף יכול להאיץ את הנסיעה שלו, כי הכסף עדיין לא בכיסו והוא חייב להבטיח שיקבל אותו מהר. סדר היום של הנהג: אם הנהג עסוק מאוד, יתכן שתשלום מראש דווקא יאיץ את קצב הנסיעה, כי הוא ירצה לסיים את המחויבות ולעבור לעבודה הבאה. סגנון הנהיגה: נהג שיש לו הרגל לנהוג במהירות ... לו הגבלה מסוימת על מהירותו, ככל הנראה לא יושפע משמעותית מעיתוי התשלום. חשש שהלקוח לא ישלם: אם הנהג חושש שהלקוח יברח או לא ישלם בסוף, תשלום מראש יגרום לו להרגיש בטוח יותר, אך ייתכן שגם יפגע במוטיבציה שלו למהר כי הוא כבר קיבל את הכסף. אישיות הנהג: האם הנהג אדם ... קיבל את הכסף. איך אליעד מסביר את ההבדל בין נסיעה במונית לקבלת שירות מבעל מקצוע? אליעד מתייחס לכך שיש הבדל מהותי בין תשלום לנהג מונית לבין תשלום לבעל מקצוע כגון בונה אתרים. במקרה של נסיעה במונית, הנהג כמעט תמיד יביא את הלקוח ליעד בסופו של דבר, ולכן שאלת התשלום רלוונטית רק מבחינת קצב ואיכות השירות, לא מבחינת הסיכון שהנהג כלל לא יבצע את השירות. לעומת זאת, כאשר מדובר על בניית אתר או שירות דומה, אם הלקוח ישלם מראש, ייתכן שהנותן
מהו איש עסקים מצליח? ייצור הכנסה פאסיבית, איך לעשות כסף בלי לעבוד? לעבוד בלי תשלום, לעבוד בעבודה שעושה לך טוב, ליהנות מהעבודה, ליהנות מהדרך אל המטרה, ביומו תתן שכרו, עשייה למען עשייה, מה יותר קשה מלעשות כסף?
מהו איש עסקים מצליח? ייצור הכנסה פאסיבית, איך לעשות כסף בלי לעבוד? לעבוד בלי תשלום, לעבוד בעבודה שעושה לך טוב, ליהנות מהעבודה, ליהנות מהדרך אל המטרה, ביומו תתן שכרו, עשייה למען עשייה, מה יותר קשה מלעשות כסף?
... איש עסקים מצליח? ייצור הכנסה פאסיבית, איך לעשות כסף בלי לעבוד? לעבוד בלי תשלום, לעבוד בעבודה שעושה לך טוב, ליהנות מהעבודה, ליהנות מהדרך אל המטרה, ביומו תתן שכרו, עשייה למען עשייה, מה יותר קשה מלעשות ... להצלחה אמיתית. אם אדם עוסק במה שהוא אוהב, הוא לא רק מרוויח כסף, אלא גם נהנה מהתהליך, ובכך מצליח לאזן בין עיסוקו לבין השאיפה האישית להגשמה עצמית. האם אפשר לעבוד בלי תשלום וליהנות מהעבודה? אליעד מדבר על העבודה שלא לשם כסף, אלא לשם הסיפוק האישי. הוא מציין כי יש אנשים שעושים את מה שהם אוהבים, ...
ביטוח לאומי לעצמאים, ביטוח אבטלה לעצמאיים, ביטוח אובדן כושר עבודה לעצמאים, ביטוח פנסיוני לעצמאים, ביטוח לעצמאים, קצבאות ביטוח לאומי לעצמאים, חובת תשלום דמי ביטוח לאומי, ביטוח פנסיה לעצמאים, כלכלה, פוליטיקה, מדיניות כלכלית חברתית
ביטוח לאומי לעצמאים, ביטוח אבטלה לעצמאיים, ביטוח אובדן כושר עבודה לעצמאים, ביטוח פנסיוני לעצמאים, ביטוח לעצמאים, קצבאות ביטוח לאומי לעצמאים, חובת תשלום דמי ביטוח לאומי, ביטוח פנסיה לעצמאים, כלכלה, פוליטיקה, מדיניות כלכלית חברתית
... ביטוח אבטלה לעצמאיים, ביטוח אובדן כושר עבודה לעצמאים, ביטוח פנסיוני לעצמאים, ביטוח לעצמאים, קצבאות ביטוח לאומי לעצמאים, חובת תשלום דמי ביטוח לאומי, ביטוח פנסיה לעצמאים, כלכלה, פוליטיקה, מדיניות כלכלית חברתית מהם דמי אבטלה לעצמאים וכיצד הם מוגדרים? דמי אבטלה לעצמאים הם תשלום שמטרתו לתמוך באדם עצמאי שנפגע כלכלית בעקבות הפסקת עבודתו או סגירת עסקו. כמו בדמי אבטלה לשכירים, מדובר בתשלום שמסייע לעובד לא להיתקל בקשיים כלכליים בזמן שהוא מחפש עבודה חדשה או מפתח עסק חדש. עם זאת, דמי ... מחלה, פנסיה, ועוד. בעוד שלעצמאים אין את כל הזכויות הללו, למרות שגם הם משלמים לביטוח הלאומי. כלומר, הם מקבלים פחות תמורה על אותם תשלומים שהם מבצעים. מדוע עולה ביקורת על רעיון דמי אבטלה לעצמאים? הביקורת על רעיון דמי אבטלה לעצמאים נוגעת לכך שמדינה עשויה להטיל עליהם תשלומים נוספים לביטוח הלאומי, ובכך להכביד עליהם כלכלית. רבים טוענים שזה לא הוגן לחייב עצמאי בתשלום נוסף רק כדי להעניק לו זכות אבטלה, במיוחד כשמדובר במי שלא מעוניין בתשלום כזה או לא זקוק לו. כמו כן, כל הכסף שמוקצה למימון זכויות לאדם אחד מגיע בסופו של דבר מכספי המסים של הציבור, כך שגם מי שלא מעוניין בזכויות אלו עשוי לשאת את נטל המימון עבור אחרים. מה עומד בבסיס הטענה לביטול חובת התשלום לביטוח לאומי? ההצעה המרכזית היא לבטל את חובת התשלום לביטוח הלאומי ולספק לכל אדם את האפשרות לבחור האם הוא מעוניין לשלם עבור ביטוח לאומי, ובאיזה ... ולא יכפה עליו ביטוח שנכפה עליו באופן כללי. האם ייתכן פתרון ביניים במקום ביטול מוחלט של ביטוח לאומי? לפי חלק מהדעות, אפשר להציע פתרון ביניים שבו המדינה תחייב את אזרחיה לרכוש ביטוח כלשהו, אך תאפשר להם לבחור את חברת הביטוח שתספק להם את הפוליסה. המדינה יכולה להציע את שירותיה של חברת ביטוח לאומית כחלופה לכל אלו שאינם מצליחים או אינם מעוניינים למצוא חברת ביטוח ... על הוויכוח? הרחבת הזכויות של קבוצות מסוימות, כמו מתן דמי אבטלה לעצמאים, מצריכה מקור מימון נוסף. המימון יכול לבוא או מהעלאת תשלומי הביטוח הלאומי, או מתקציב המדינה, שבסופו של דבר ממומן מכספי המיסים של הציבור. אם דמי האבטלה לעצמאים לא ימומנו מתוספת תשלום לביטוח הלאומי, ייתכן ויתבצע קיזוז זכויות אחרות, או שמדובר בהגדלת הגירעון הלאומי, אשר ייתכן ... היא יצירת מודל חופשי שבו כל אדם בוחר אם לשלם לביטוח הלאומי או לבחור ביטוח דרך חברת ביטוח פרטית. כל אדם שיהיה מעוניין לקבל את שירותי הביטוח הלאומי, יוכל לשלם לביטוח הלאומי ולקבל את זכויותיו בהתאם. אם אדם לא מעוניין בביטוח לאומי, ... התנהלות פיננסית ופתיחת עסק אפשרויות מימון וסבסוד ממשלתיות מהם דמי אבטלה לעצמאים וכיצד הם מוגדרים? דמי אבטלה לעצמאים הם תשלום שמטרתו לתמוך באדם עצמאי שהפסיק לעבוד או שסגר את העסק שלו. בדומה לדמי אבטלה לשכירים, שבהם עובד שלא ממשיך לעבוד מקבל תשלום זמני, התפיסה היא לספק לעצמאי סכום כלשהו שיאפשר לו להתקיים עד שימצא אפיק פרנסה חדש או יפתח עסק ... רעיון דמי אבטלה לעצמאים? הביקורת מתמקדת בכך שכדי להוסיף זכות חדשה של דמי אבטלה לעצמאים, המדינה עלולה לחייב את העצמאים לשלם עוד תשלום חודשי לביטוח הלאומי. יש שטוענים שזה לא הוגן כלפי מי שלא מעוניין בביטוח כזה או שלעולם אינו משתמש ... בסופו של דבר מכספי המסים של כולם, ולכן גם עצמאי שאיננו מבקש דמי אבטלה עשוי לשאת בנטל של אחרים. מה עומד בבסיס הטענה לביטול חובת התשלום לביטוח לאומי? הרעיון הוא שביטוח לאומי אמור לשמש כביטוח לכל דבר ועניין: אדם משלם פרמיה חודשית ... חברת ביטוח לאומית שמהווה אלטרנטיבה לאלו שאינם מצליחים או אינם מעוניינים למצוא חברת ביטוח פרטית. עם זאת, הרעיון הוא לא לכפות תשלום לחברה אחת בלבד, אלא לפתוח את השוק לתחרות חופשית. כיצד נושא הכספים והגירעון משפיע על הוויכוח? ברגע שמדינה מרחיבה את הזכויות של קבוצה מסוימת (למשל דמי אבטלה לעצמאים), יש צורך במקור מימון. לרוב, הדבר מגיע או מהעלאת תשלומי הביטוח הלאומי או מתקציב המדינה - שבכל מקרה מקורו בכספי מסים של הציבור. אם עצמאים יקבלו דמי אבטלה ללא העלאה בתשלום החודשי, הכסף עשוי להגיע על חשבון זכויות אחרות או יוביל לגירעון גבוה שיצטרכו לכסות מאוחר יותר ... זכאי לכיסוי. 3. במקרה שהמדינה מתעקשת לחייב אזרחים לרכוש ביטוח, היא יכולה לאפשר לכל אדם לבחור היכן לבטח את עצמו, במקום לחייב תשלום קבוע לביטוח הלאומי בלבד. מה ההיגיון מאחורי הרעיון? הרעיון הוא להימנע ממצב שבו עצמאים (או בכלל אזרחים) משלמים מדי חודש סכום לביטוח הלאומי, אך אינם נהנים מהכיסוי המתאים או ממלוא הזכויות. בנוסף, הוא נועד למנוע כפייה של תשלום למימון זכויות של אחרים, בלי שהאדם עצמו הסכים מראש לתנאי הביטוח. התפיסה היא שאם המדינה רוצה למסות את האזרח, שתעשה זאת בגלוי ולא תצמיד לתשלום את התווית של ביטוח שמציע רק חלק מהכיסוי שהאדם באמת זקוק לו. ביטוח לאומי וחלופות בשוק הפרטי כלכלה ...
מה אני רוצה? האם אני רוצה את זה? האם אני באמת רוצה משהו? עשייה למען עשייה, תשלום במזומן, ביומו תתן שכרו, למה אלוהים עושה משהו? למה אלוהים ברא את העולם? למה אלוהים ברא את הרע? למה אלוהים נתן את התורה? החיים כחלום, אם היית מת מחר
מה אני רוצה? האם אני רוצה את זה? האם אני באמת רוצה משהו? עשייה למען עשייה, תשלום במזומן, ביומו תתן שכרו, למה אלוהים עושה משהו? למה אלוהים ברא את העולם? למה אלוהים ברא את הרע? למה אלוהים נתן את התורה? החיים כחלום, אם היית מת מחר
... אני רוצה? האם אני רוצה את זה? האם אני באמת רוצה משהו? עשייה למען עשייה, תשלום במזומן, ביומו תתן שכרו, למה אלוהים עושה משהו? למה אלוהים ברא את העולם? למה אלוהים ברא את הרע? למה אלוהים נתן את התורה? החיים כחלום, ... בפעולה, זו עדות לכך שהפעולה לא באמת משרתת את ההנאה שלו עכשיו, אלא את העתיד או נסיבות חיצוניות בלבד. מהי המשמעות של תשלום במזומן לעומת תשלום דחוי בחיים? אליעד מדגים את הרעיון בעזרת דימוי של תשלום במזומן לעומת תשלום דחוי. תשלום דחוי הוא כל מצב שבו האדם עושה משהו עכשיו כדי לקבל תועלת או סיפוק בעתיד. לדוגמה, אדם שחוסך כסף לפנסיה, מקריב את ההנאה שלו היום למען ההנאה האפשרית בעתיד, אך אם ימות לפני הזמן, ההנאה תיעלם. תשלום במזומן לעומת זאת, הוא ההנאה והסיפוק שאדם מקבל כבר עכשיו, ברגע הנוכחי. אליעד מדגיש שהאידיאל הוא לקבל את התשלום על הפעולה באופן מידי, כלומר, שכל פעולה שאדם עושה תספק לו סיפוק ושלמות כבר באותו רגע, לא רק בעתיד. מה משמעות המשפט ביומו תיתן שכרו? ...
איך להרגיש פחות רע? איך לא להרגיש רע? אין רע בלי טוב, ברע לזכור את הטוב, הרע כתשלום על הטוב, מה הטוב שיוצר את הרע? אין ארוחות חינם, איך להרגיש יותר טוב? איך להרגיש טוב בלי רע? אין טוב בלי רע, בטוב לזכור את הרע, לא טוב ולא רע
איך להרגיש פחות רע? איך לא להרגיש רע? אין רע בלי טוב, ברע לזכור את הטוב, הרע כתשלום על הטוב, מה הטוב שיוצר את הרע? אין ארוחות חינם, איך להרגיש יותר טוב? איך להרגיש טוב בלי רע? אין טוב בלי רע, בטוב לזכור את הרע, לא טוב ולא רע
... להרגיש פחות רע? איך לא להרגיש רע? אין רע בלי טוב, ברע לזכור את הטוב, הרע כתשלום על הטוב, מה הטוב שיוצר את הרע? אין ארוחות חינם, איך להרגיש יותר טוב? איך להרגיש טוב בלי רע? אין טוב בלי רע, בטוב לזכור את הרע, לא טוב ולא רע איך להרגיש פחות ... להרגיש רע? כאשר אדם חווה תחושת רע, אחת הדרכים להפחית את התחושה הזו היא להבין את המחיר שהוא משלם. אליעד כהן מציע שכל תחושת רע היא למעשה תוצאה של תשלום עבור משהו טוב שחווינו קודם לכן. כך, לדוגמה, אם אדם מרגיש רע בגלל חובות בכרטיס האשראי, הדרך להפחית את הרע היא ... זוגית, תחושת הרע היא תוצאה של ההנאה שחווה בזוגיות. אם אדם חולה, תחושת הרע היא המחיר של הבריאות שהייתה לו קודם. אם אדם מרגיש בדידות, זו תוצאה של הרגעים השמחים שחווה כשלא היה בודד. כלומר, כל תחושת ... ללא טוב, כאשר אנחנו מרגישים רע, עלינו לזכור את הטוב שזכינו לו קודם, ולהבין שזהו המחיר שאנחנו משלמים עבורו. בכך, תחושת הרע תוכל להתפוגג במידה רבה, כיוון שנבין שהרע לא קיים בפני עצמו, אלא הוא תוצאה של דבר טוב שהיה לנו בעבר. כיצד נוכל לדעת מהו הדבר הטוב שבגינו אנו משלמים את המחיר של הרע? אליעד מציע שנשאל את עצמנו: מה עשיתי או מה היה לי, שעכשיו יש לי תחושת רע בתמורה לו? זהו נושא שדורש עיון ... אם נזכור את הדבר הטוב, זה יפחית את תחושת הרע ויקל עלינו לשאת אותו. עם זאת, יש מחיר להבנה הזו. המחיר הוא שמאוד קשה להרגיש טוב מבלי לזכור את הרע. לדוגמה, אם אדם קונה כל מה שהוא רוצה בחנות, תחושת השמחה תהיה גדולה. ... הוא יוכל להרגיש פחות רע. אולם, יש לזכור כי כל תחושת טוב תהיה מלווה בהבנה שיש מחיר שצריך לשלם עליו, וכך נגיע למצב של פחות טוב. ככל שנזכור את הרע, יהיה לנו יותר קשה להרגיש רק טוב, כי תמיד נזכור את המחיר של התחושה הזו. לבסוף, כל אדם בוחר את הדרך בה יגיב. האם הוא רוצה להרגיש פחות רע במחיר של פחות טוב, או להרגיש את הרע מבלי להמעיט בתחושת הטוב. הבנת הרע מחיר טוב תחושת רע איך להרגיש פחות רע תשלום על טוב איך להרגיש פחות רע? איך לא להרגיש רע? מה הטוב שיוצר את הרע? אחת הדרכים להרגיש פחות רע כאשר אנו חווים ... אז זו התוצאה של ההנאה שהוא חווה בזמן הזוגיות. כך, כל תחושת רע היא תוצאה של תשלום על משהו טוב שחווינו קודם. אותו הדבר נכון כאשר אדם חולה - זה המחיר של הבריאות שהייתה לו קודם. גם תחושת בדידות היא המחיר שאנחנו משלמים על הרגעים של שמחה שהיו לנו כשלא היינו בודדים. אם לא היה לנו טוב בזוגיות, לא היינו מרגישים רע אחרי ... לא היינו מרגישים רע כשהיינו חולים. אליעד מסביר שבסופו של דבר כל רע הוא תוצאה של תשלום על טוב. כאשר אדם מרגיש רע, עליו להזכיר לעצמו מה היה הטוב שחווית קודם - ומהו המחיר שהוא משלם עבורו. בכך הוא יכול להוריד את תחושת הרע, כי הוא מבין שהרע לא קיים בפני עצמו, אלא הוא תוצאה של דבר טוב שהיה לו בעבר. כיצד ניתן להבין מהו הדבר הטוב שבגינו אנחנו משלמים את המחיר של הרע? זהו נושא נפרד, אך עקרונית, חשוב לשאול את עצמנו: מהו הדבר שעשיתי או שהיה לי, שעכשיו יש לי תחושת רע ... את תחושת הרע? התשובה היא לנסות להבין את הדבר הטוב שבגינו הרע קרה, ולזכור שהוא המחיר. זאת אומרת, ברגע שנדע על מה אנחנו משלמים את המחיר, תחושת הרע תוכל להתפוגג במידה רבה. אך יש מחיר לכך. המחיר הוא שמאוד קשה להרגיש טוב בלי לזכור את הרע, או להיות מודע למחיר שהוא הרע. למשל, אם תגיע לחנות ותשמח לקנות כל מה שאתה רוצה, אך לאחר מכן תראה את הוצאתך בכרטיס האשראי, תחווה ... טוב שהיה לנו. עם זאת, התוצאה היא שגם כאשר נרגיש טוב, לא נוכל להימנע מהמחשבה על המחיר שנשלם - וזה מה שיביא למצב של פחות טוב. ככל שנזכור את הרע, יהיה לנו יותר קשה להרגיש רק טוב, כי תמיד נזכור את המחיר שלו. הבחירה היא של כל אחד - האם הוא רוצה להרגיש פחות רע במחיר של פחות טוב, או לשאת את הרע מבלי להמעיט בתחושת הטוב. הבנת הרע מחיר טוב תחושת רע איך להרגיש פחות רע תשלום על טוב ...
איך לא לחסוך כסף בעסק? טעויות בהגדלת רווחיות בעסק, ריטיינר חודשי, תשלום לעובדים, תשלום לנותני שירות, תשלום לספקים, לבקש הנחה, לחסוך עלויות, צמצום הוצאות, חיסכון בהוצאות, חיסכון בעלויות, איך לשלם לספקים? איך לשלם לעובדים?
איך לא לחסוך כסף בעסק? טעויות בהגדלת רווחיות בעסק, ריטיינר חודשי, תשלום לעובדים, תשלום לנותני שירות, תשלום לספקים, לבקש הנחה, לחסוך עלויות, צמצום הוצאות, חיסכון בהוצאות, חיסכון בעלויות, איך לשלם לספקים? איך לשלם לעובדים?
... לא לחסוך כסף בעסק? טעויות בהגדלת רווחיות בעסק, ריטיינר חודשי, תשלום לעובדים, תשלום לנותני שירות, תשלום לספקים, לבקש הנחה, לחסוך עלויות, צמצום הוצאות, חיסכון בהוצאות, חיסכון בעלויות, איך לשלם לספקים? איך לשלם לעובדים? מדוע עסקים עושים טעות כשהם מנסים לחסוך בעלויות? אחת הטעויות הנפוצות ... מוביל לרווחיות גבוהה יותר. מתי כדאי לחסוך ומתי זה עלול להזיק? כדי להבין את ההבדל בין חיסכון נכון לחיסכון מוטעה, צריך להבדיל בין שני סוגי רכישות: רכישות של מוצרים ברורים וקבועים באיכות ידועה מראש (לדוגמה, בורג מסוים) רכישות של שירותים ומוצרים שאיכותם לא תמיד ידועה מראש (לדוגמה, ספק שירות בריטיינר חודשי) אם העסק רוכש מוצר כמו בורג ספציפי, שבו ברור לחלוטין שהמוצר הזול הוא זהה למוצר היקר ואין שום הבדל באיכות - אז החיסכון מוצדק, וזה אכן יוביל להגדלת הרווחיות. אך המציאות היא שרוב הרכישות וההתקשרויות העסקיות אינן כמו בורג מול בורג. מה ההבדל בין רכישת מוצר ברור לבין רכישת שירות או מוצר לא ברור? כאשר עסק מתקשר עם ספק שירות, כמו במקרה של עבודה בריטיינר חודשי, הוא משלם מחיר קבוע מראש (גלובלי) ומצפה לקבל שירות איכותי. הבעיה היא שבמקרה הזה העסק לא באמת יודע מראש איזו איכות הוא יקבל. לכאורה, העסק יכול להציע לספק מחיר נמוך יותר או להוריד אותו במחיר, וכך לחסוך כסף מדי חודש. בפועל, מה שיכול לקרות הוא שהספק ירגיש שהוא נפגע מהעסקה, ואז הוא עלול לתת שירות באיכות נמוכה יותר, עם מוטיבציה נמוכה יותר, לספק את השירות באיחור או לא לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו. דוגמה מפורטת לחיסכון מוטעה מול ספק שירות בריטיינר חודשי נניח שהעסק משלם לספק שירות בריטיינר חודשי של 5000 שקלים. העסק מחליט לחסוך, מוריד את התשלום ל - 4000 שקלים בחודש, וכך הוא לכאורה חסך 1000 שקלים כל חודש. אך הספק, שחווה ירידה בהכנסותיו, מתחיל להרגיש פגוע. כתוצאה מכך, הוא מספק עבודה פחות איכותית, משקיע פחות שעות, מקטין ראש או לא עומד בזמנים. בטווח הארוך, העסק יצטרך לתקן את הבעיות שנוצרו, יפסיד לקוחות או יאלץ להוציא יותר כסף על תיקונים ושיפור השירות שקיבל. כלומר, החיסכון של 1000 השקלים בטווח הקצר יכול להפוך להפסד של הרבה יותר כסף בעתיד. איך חיסכון לא נכון בשכר עובדים יכול לפגוע בעסק? באותה דרך, גם כאשר עסק מחליט ... בטווח המיידי, אך העובדים מרגישים לא מוערכים, מאבדים מוטיבציה, וכתוצאה מכך איכות העבודה יורדת. עובדים מתוסכלים עלולים לעבוד פחות טוב, לגרום ליותר תקלות, לספק שירות פחות טוב ללקוחות, מה שבסופו של דבר גורם לירידה בהכנסות, אובדן לקוחות ובסופו של דבר הפסדים גדולים בהרבה מאשר החיסכון המיידי. כיצד להחליט מתי נכון לחסוך ומתי לא? אליעד ממליץ לכל בעל עסק לעצור ולשאול את עצמו לפני שהוא מנסה לחסוך עלויות: האם אני יודע בוודאות שהאיכות של המוצר או השירות שאני אקבל לא תיפגע בעקבות החיסכון? האם יש סיכוי שהספק או העובד ייפגע מהחיסכון, ובעקבות כך יעבוד פחות טוב, יאחר בזמנים, או ייתן לי
מיתוג תחרותי, איך לבנות מותג בשוק תחרותי? יעוץ שיווקי, לרכוש שטחי פרסום, איך למתג את העסק? מיתוג עסקי, איך להקטין את עלויות השיווק? שיווק לטווח קצר, שיווק לטווח רחוק, שיווק בשוק תחרותי, איך לבלוט בשוק רווי תחרות? איך להתמודד עם תחרות עסקית? בניית מותג יוקרה, הדהוד של מסר שיווקי, סלוגן שיווקי, פרסום ממומן, פרסום בתשלום, שיווק ויראלי, לתת ערך ללקוח, איך לעשות בידול לעסק? בידול עסקי, איך להכין חומרי שיווק? תהליך של בניית מותג, רכישת שטחי פרסום
... בניית מותג יוקרה, הדהוד של מסר שיווקי, סלוגן שיווקי, פרסום ממומן, פרסום בתשלום, שיווק ויראלי, לתת ערך ללקוח, איך לעשות בידול לעסק? בידול עסקי, איך להכין חומרי שיווק? תהליך של בניית מותג, רכישת שטחי פרסום וכאן נסביר על 2 אסטרטגיות שיווק. ונסביר איך להוזיל את עלות השיווק שלך? ואיך להתמודד עם תחרות שיווקית? ומה לעשות כדי שהמתחרים שלך לא יעתיקו את הפרסומות ואת חומרי השיווק שלך? ואיך לבלוט בשוק תחרותי? ואיך לגרום ללקוח שלך לרצות לצרוך את החומר השיווקי שלך? ואיך לעשות תהליך של בידול לעסק שלך? ועוד. וראשית נסביר ... מומלץ להכין. אז ברמת העיקרון חומרי השיווק, הם התכנים שהעסק מכין כדי למשוך לקוחות וכדי להגדיל את הסיכוי שיסגור עסקאות מכירה בפועל. חלק מחומרי השיווק נועדו לחשוף את הלקוח, אל העסק. חלק מחומרי השיווק נועדו לספר ללקוח על המוצר. יש חומרי שיווק שנועדו למתג את העסק, יש חומרי שיווק שנועדו לגרום ללקוח לרצות את המוצר וכולי, בהתאם לצורך של המשפך השיווקי. וכאשר אנחנו מדברים על חומרי שיווק, לכל חומרי השיווק יש את אותה המהות האחת. והיא להגדיל אצל הלקוח הפוטנציאלי, את הרצון להפוך להיות לקוח משלם. ולא משנה באיזה שלב של המשפך השיווקי נמצא החומר השיווקי, הרי שמטרת החומר השיווקי, היא להגדיל את הרצון של הלקוח, לסגור עסקה. וצריכים לשים לב שיש 2 סוגים של חומרי שיווק. יש חומרי שיווק שלא מספקים ערך ללקוח ויש חומרי שיווק שכן מספקים ערך ללקוח. ואני אסביר. אנחנו רוצים לגרום ללקוח לרצות לרכוש מאיתנו. לשם כך נרצה לגרום ללקוח להרגיש שהמותג שלנו הוא הכי טוב, הכי מוצלח, הכי כדאי, הכי מושלם עבורו בהתאם לצרכים של הלקוח. והשאלה היא, איך החומר השיווקי יגרום ללקוח להאמין במוצר שלנו ולרצות לרכוש את המוצר שלנו. ויש 2 שיטות לדבר הזה. שיטה אחת של מיתוג ושל בניית מותג, תהיה הכנת חומרי שיווק שמהדהדים שוב ושוב ללקוח מסר על המותג. לדוגמה, נניח שאתה מוכר רכבים ואתה רוצה שהלקוחות שלך יבינו שהרכב שלך הוא חווית השלמות בהתגלמותה, אז תעשה הרבה קמפיינים שאומרים רכב X הוא ... כאלו ואחרים. ואת המסר הזה המוצלח והיפה והטוב שבנית, עכשיו תחשוף אותו ללקוחות שוב ושוב. תנסה כמובן להבין היכן נמצאים הלקוחות שלך, שאולי ירכשו ממך את המוצר, תנסה להבין איך הכי נכון להעביר להם את המסר, כמה המותג שלך טוב ומוצלח עבורם. ועכשיו תהדהד ... בעיקרון שלו, בנוי מהשלבים הבאים: הגדרת הערך שאנחנו רוצים לחבר במוח של הלקוח, אל המותג. יצירת חומרים שיווקיים כאלו ואחרים לתוך קמפיינים שיווקיים כאלו ואחרים. ועכשיו הדהוד של המסרים האלו שוב ושוב ללקוחות. מה היתרון של שיטת העבודה הזאת? תשובה: שהיא די פשוטה לביצוע. מגדירים מסר, עושים קמפיין, ... של מסר שאמור להיכנס לתת המודע של האנשים ואת המסר הזה צריך להדהד שוב ושוב ללקוחות. בעיה נוספת היא, שכל הזמן צריכים לחדש את הקמפיינים השיווקיים ל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בקשת תשלום על הצעת מחיר, האם לבקש תשלום על הכנת הצעת מחיר? שיטות להצעת מחיר, איך לתמחר עבודה? איך לתמחר שירות? הכנת כתב כמויות, עלות הכנת הצעת מחיר, איך לתמחר עלות הצעת מחיר? איך לבקש כסף על הצעת מחיר? איך לקבל כסף על הצעת מחיר? עלות לתמחר עבודה, עלויות תמחור מוצר, עלויות הכנת הצעת מחיר, כמה כסף לבקש מלקוח? הצעת מחיר בחינם, הצעת מחיר בלי כסף, הצעת מחיר בתשלום, הצעת עבודה, לבקש כסף על הזמנת עבודה, קוסט פלוס, איך להציע מחיר ללקוח? עלויות לתמחר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: כתב כמויות, האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כתב כמויות, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לביטחון עצמי, קואצ'ר אישי, גישור בתחום כתב כמויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר+ ב 1.7031 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 08:08:58 - wesi1