...שכוחו של האיסור נחלש או מתבטל בנוכחות ההיתר, ולכן התוצאה איננה אסורה. האם ניתן להחמיר במקרה של זה וזה גורם? לדברי אליעד, למרות שההלכה הכללית היא שתערובת של זה וזה גורם מותרת, יש דעות שמחמירות בנושא. הוא מציין שאמנם ההלכה המקובלת היא להקל במצבים של ספק תערובת, אך יש פוסקים שמחמירים, ולכן שאלת ההיתר או האיסור עשויה להיות מורכבת ותלויה בפרטי המקרה. האם ההיתר תלוי בכמות של איסור לעומת היתר? אליעד מבהיר שההיתר אינו תלוי בהכרח בכמות היחסית של החומרים בתערובת, אלא בעצם קיומם של שני גורמים. כל עוד הגורם...
...דבריו בדיון על הפוטנציאל הרע הקיים בעולמנו, שמתקיים ללא סוף או הגבלה. הוא מבקש מהמאזינים להבין את הפוטנציאל האין סופי של הרע, תוך שימוש בדוגמאות מהתורה וההלכה, כמו חמץ בפסח, ומשמעותו במציאות הרוחנית. מה הקשר בין חמץ בפסח לרע אינסופי? אליעד מתחיל לדון בשאלה הלכתית בסיסית - חמץ בפסח, שהיא סוגיה עמוקה הקשורה לדיני איסור חמץ בזמן פסח. הוא מציין כי חמץ אסור לא רק בגרם, אלא אפילו בטיפה קטנה. בכך הוא מצביע על עקרון של איסור מוחלט שאין עליו פשרות, גם כאשר מדובר במשהו מזערי. הוא משווה את האיסור הזה לרע אינסופי...
...שלו באמצעות סוגיית דם דגים וחשש מראית עין. הלימוד לא נועד רק להבנת ההלכה אלא גם לפיתוח היכולת של האדם לחשוב בצורה ביקורתית ומדויקת יותר על החיים בכלל. הוא מסביר שאם האדם מתרגל להטיל ספק, לברר ולשאול שאלות על כל רעיון ומעשה, הוא מפתח את יכולת ההתבוננות שלו לעומק. יכולת זו היא שמאפשרת לאדם להתמודד בצורה טובה יותר עם ספקות וחוסר ודאות בחיים. לסיכום, מה היא מטרת הלימוד העמוק על פי אליעד כהן? המטרה של הלימוד היא לא רק להבין את ההלכות או הרעיונות עצמם, אלא ללמוד כיצד האדם עצמו יכול להשתמש ברעיונות האלה...
...מהי המשמעות של נותן טעם לשבח בדיני איסור והיתר? אליעד מסביר כי כאשר טעם האיסור שהתערבב במאכל מייצר טעם חיובי ומשובח, הטעם הזה נקרא נותן טעם לשבח, והמאכל כולו נאסר באכילה. לדוגמה, אם בשלו בשר כשר בסיר שלפני כן בושל בו בשר אסור (כמו בשר נבלה), והטעם שנשאר בסיר הוסיף הנאה וטעם טוב לבשר הכשר, הרי זה נותן טעם לשבח, והמאכל נאסר. לעומת זאת, אם הטעם האסור שהועבר אל המאכל החדש הוא טעם לא טוב ופוגע בטעם המאכל, ההלכה מתירה את המאכל בדיעבד כי הטעם נחשב נותן טעם לפגם. האם הטעם האסור תלוי בכוונת האדם שאוכל את...
...מה ההבדל בין שמירת שכר לשמירת חינם לגבי חמץ? ההלכה מבחינה בין שלושה סוגים עיקריים של שמירת חמץ השייך לגוי בידי יהודי: שומר שכר: אדם המקבל תשלום על שמירת החמץ. במקרה כזה, מאחר והוא מקבל תועלת (שכר) על השמירה, החמץ נחשב כאילו הוא ברשותו ואחריותו. לכן, חמץ זה אסור לו בפסח. שומר חינם: אדם ששומר את החמץ ללא קבלת תועלת או שכר ישיר. במקרה זה, החמץ נחשב פחות תחת אחריותו, ולכן הוא פטור אם החמץ ניזוק או נאבד שלא בפשיעה, אך עדיין אסור בפסח אם האחריות היא משמעותית. הפקדה ללא אחריות: כאשר אדם רק מאפשר להניח...
...יש ספק לגבי חתיכת בשר שנמצאה ברחוב, האם היא כשרה או לא, והידוע הוא שרוב החנויות באזור מוכרות בשר כשר, ההלכה אומרת שהולכים לפי הרוב ולכן הבשר מותר באכילה. לעומת זאת, המושג כל קבוע כמחצה על מחצה דמי מדגיש שאם המצב אינו מתייחס לרוב אקראי, אלא למצב קבוע מראש (למשל חנות שמוכרת בשר טרף בין חנויות כשרות), אז ההלכה מתייחסת למצב כאל ספק של 50/50, ולא משנה מהו יחס הכמויות בפועל. לדוגמה, אם ידוע שבין עשר חנויות, אחת מוכרת טרף, אז כל בשר שנלקח ישירות מאחת החנויות יהיה אסור באכילה באופן מיידי, כי זה נחשב לספק...
...שנראה לו. האם אפשר לזכור משהו שמעולם לא ידענו? אחת השאלות שאליעד מעלה היא כיצד אפשר לזכור משהו שמעולם לא ידענו, כמו זיכרון של אין הבדל. הרי אם האדם מעולם לא ידע את האין הבדל, איך הוא יכול לזכור אותו? אליעד מסביר שהדבר הזה לא הגיוני במונחים הרגילים, אך במציאות הגבוהה יותר זה אפשרי. הוא נותן דוגמה לכך שהמציאות עצמה מלאה בפרדוקסים לא הגיוניים (כמו איך מכלום מוחלט נוצר משהו), ובכל זאת הם קיימים. כך גם האדם יכול לזכור משהו שמעולם לא חווה או ידע באופן מודע. איך אדם רגיל שונה מצדיק אמיתי ביחס לאין סוף...
...הוא מדגיש כי אין זה המצב שבו כל רב וכל מאמין בדק בעצמו את הקשר עם אלוהים, אלא כולם מאמינים בדברים שנמסרו להם מדור לדור, וכך נשמרות המצוות. לעומת זאת, אליעד הציע אפשרות אחרת - לנסות לבדוק בעצמך את האמת ולא רק להאמין. הוא אומר שלא חייבים להאמין לרב או למסורת, אלא כדאי לאדם לבדוק בעצמו, לחקור את המציאות, ולנסות להגיע לאמת באופן אישי וישיר. הוא מציע להטיל ספק, לשאול שאלות ולבדוק, במקום לקבל את הדברים כמובן מאליו. מה הקשר בין ההימור של פסקל לבין קיום מצוות? בהרצאה מוזכרת גם ההימור של פסקל, גישה האומרת...
...להיות דומה לחוויות יומיומיות רגילות, כמו ישיבה על כיסא או תודעה במצב של עייפות או אילפון. לפי אליעד, חוויית האחדות חייבת להיות חוויה שונה באופן מוחלט מהחוויה הרגילה, ואם היא לא כזו, אין לה את המשמעות של חוויית האחדות. הוא משווה זאת למצב של אדם שאיבד את הכרתו, ומדבר על האם זהו מצב זהה לחוויית האחדות או לא. בהמשך, אליעד מציע כי אם אדם חווה הרגשה של כלום, זו חוויה דומה לחוויית האחדות. אם אדם מודע לכך שהוא חווה את תחושת הכלום, הוא לא באמת יכול להרגיש את חוויית האחדות באופן מלא. ההסבר הוא שברגע שהאדם...
...את האמונה, אלא משהו שמסוכן להאמין בו. רבי נחמן אומר הפוך: השאלות הן הדרך להתקרב אל האמת. התשובות שהאדם מוצא לשאלותיו מצביעות על השכל של אלוהים שמנחה את כל הבריאה. למה השכל כה חשוב בהתקרבות לשם יתברך? ההתקרבות לשם יתברך, לפי רבי נחמן, אינה מתרחשת רק דרך קיום מצוות או תפילות חיצוניות. ההתקרבות היא תוצאה של חוויה פנימית של שלמות השכל, חיפוש אחרי הסיבה הראשונה שמניעה את כל המציאות. הדרך להגיע למצב של שלמות רוחנית היא לא רק על ידי למידה ספרותית או שמירה על מצוות, אלא על ידי הבנת השורש של כל דבר, מה שמוביל...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: הכל על דת ויהדות, אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: הכל על דת ויהדות, איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקריירה, אימון אישי לדיאטה, פסיכותרפיה הוליסטית בתחום יהדות תורה מצוות אלוהים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331