אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טכני ✔חידת LeetCode Solution - Candy, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? איך לפתור חידת LeetCode? מדעי המחשב, תכנות מחשבים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨חידת LeetCode Solution - Candy, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? איך לפתור חידת LeetCode? מדעי המחשב, תכנות מחשבים, איך להתקבל לעבוד בהייטק? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך להיות מתכנת? איך לעבור ראיון טכני? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון, איך להיות מתכנת מחשבים? איך לעבוד בפיתוח תוכנה? איך להתכונן לראיונות כתיבת קוד? איך לפתור חידת היגיון? חידות היגיון, איך לעבור ראיון עבודה טכני?
והפעם נדבר על שאלת 135. LeetCode - Candy הבאה:
There are n children standing in a line. Each child is assigned a rating value given in the integer array ratings.

You are giving candies to these children subjected to the following requirements:

Each child must have at least one candy.

Children with a higher rating get more candies than their neighbors.

Return the minimum number of candies you need to have to distribute the candies to the children.

Example 1:

Input: ratings = [1,0,2]

Output: 5

Explanation: You can allocate to the first, second and third child with 2, 1, 2 candies respectively.

Example 2:

Input: ratings = [1,2,2]

Output: 4

Explanation: You can allocate to the first, second and third child with 1, 2, 1 candies respectively.

The third child gets 1 candy because it satisfies the above two conditions.
אז קודם כל נסביר את השאלה.

יש לנו מספר ילדים כלשהו (N) ויש לנו רשימת ערכים (חיוביים), שכל ערך בתוכה מציג את הציון של כל ילד ברשימה. לדוגמה יש לנו 3 ילדים (N=3) ויש לנו רשימה שנראית כך [1,0,2] שאומרת ש: ילד 1 הציון שלו הוא 1. ילד 2 הציון שלו הוא 0. ילד 3 הציון שלו הוא 2.

עכשיו, עלינו לחלק סוכריות לילדים האלו, ע"פ החוקים הבאים:

חוק 1 - כל ילד צריך לקבל לפחות סוכריה 1.

חוק 2 - כל ילד עם ציון יותר גבוה, צריך לקבל יותר סוכריות מאשר כל ילד שצמוד אליו.

והחידה היא, מהו מספר הסוכריות המינימלי והקטן ביותר שצריך לתת לילדים האלו? כדי ליישם את 2 החוקים הקודמים.

וכמובן שעלינו למצוא נוסחה כללית שתתאים באופן כללי לכל סוגי המקרים האפשריים.


אז איך ניגשים לשאלה הזאת ואיך אפשרי לנסות לחלק אותה לחלקים יותר קטנים. אז קודם כל ננסה להבין אותה יותר טוב. בעצם נותנים לנו רשימה של ילדים ולכל ילד נותנים ציון כלשהו. ואנחנו צריכים לחלק סוכריות לילדים לפי הציון שלהם ולפי 2 חוקים כלשהם. כאשר אנחנו אמורים לנסות לתת כמה שפחות סוכריות לילדים.

עכשיו, אם נתבונן בשאלה נבין, שכמות הסוכריות שאנחנו צריכים לחלק לילדים, תלויה אך ורק בציון שלהם ולא בשום דבר אחר. שזה בעצם אומר, שאת הסוכריות אנחנו כאילו מחלקים לציונים ולא לילדים. שזה בעצם אומר, שאנחנו יכולים להתעלם מכך שיש בכלל ילדים ואנחנו יכולים לנסח את השאלה ולהבין אותה בצורה יותר פשוטה ושונה, כדלקמן:

"יש לנו רשימת מספרים כלשהי ועלינו לשים על כל מספר X כלשהו של סוכריות, בהתאם ל 2 חוקים. מהו המספר המינימלי של סוכריות שצריך לשים על רשימת המספרים". ובעצם ככה אנחנו יכולים לנסח ולהבין את השאלה בצורה יותר פשוטה.

עכשיו ננסה להבין את 2 החוקים של חלוקת הסוכריות.

חוק 1 אומר, שלכל מספר, צריך לתת לפחות סוכריה 1.

חוק 2 אומר, שכל מי שהמספר שלו יותר גבוה, מקבל יותר סוכריות ממי שנמצא לידו.

וצריך לשים לב, שאם מישהו עומד ליד מישהו שיש לו ערך זהה, לגביו אין את האילוץ שהוא יקבל יותר סוכריות ממי שעומד לידו (כמו שניתן לראות בדוגמה ה 2 שהם הביאו באתר שלהם, במקרה של [1,2,2] ). דהיינו, יכול להיות שכמה ילדים עם אותו הציון, יקבלו מספר שונה של סוכריות, בהתאם למי שהם עומדים לידו.


אז איך בעצם ניגשים לפתור את השאלה הזאת?

אז בעצם יש לנו כאן 2 תהליכים. תהליך 1 הוא לחשב מה מינימום הסוכריות שצריך לקבל כל ילד. תהליך 2 הוא לחשב כמה סה"כ סוכריות קיבלו כל הילדים.

וכמובן שניתן להבין שתהליך החישוב של מה מינימום הסוכריות שצריך לקבל כל ילד שנמצא ברשימה, הוא התהליך הראשון ובמקרה הוא גם התהליך הקשה יותר בחישובים, ולכן נתחיל ממנו.

אז איך נדע כמה מינימום סוכריות צריך לקבל כל ילד שנמצא ברשימה?

אז ננסה לחלק את זה לחלקים. במקום לשאול את השאלה של "כמה מינימום סוכריות צריך לקבל כל ילד שנמצא ברשימה?" במקום זה ננסה לשאול בצורה יותר פשוטה, "כמה מינימום סוכריות צריך לקבל ילד 1 מסוים שעומד ברשימה?"

ולכאורה זה אולי נראה אותה השאלה, ואפילו אפשרי לומר שזאת כמעט אותה השאלה. אבל באמת אלו 2 צורות שונות לפקס את המוח. ובמקום לחשוב על: איך אני מוצא כמה סוכריות צריך לקבל כל ילד, צריך לחשוב על: איך אני מוצא כמה סוכריות צריך לקבל הילד ה X ברשימה. דהיינו, לנסות לחשוב רק על ילד 1 בלבד.

עכשיו ננסה להפוך את השאלה הזאת לעוד יותר פשוטה וקלה. ולצורך העניין ננסה לחשוב על הילד הראשון שעומד בשורה.

אז נניח שיש לנו את השורה הבאה
[0,1,2,3,4,5,6,7]
דהיינו, שהילד הראשון הערך שלו הוא 0. אז כמה סוכריות הוא צריך לקבל הכי פחות? תשובה: 1. כי הוא יכול לקבל את המינימום ההכרחי של סוכריות. ואין לו ציון יותר גבוה משום ילד אחר ברשימה. האם זאת האמת? כן. האם זאת תמיד האמת? כן. האם אין אפשרות שבמקרה כלשהו הוא יצטרך לקבל יותר מ 1? כן, אין אפשרות כזו.

אבל מה יקרה אם לדוגמה הילד הראשון ברשימה יהיה לו ציון אחר, לדוגמה רשימה כזאת
[73, 51, 89, 42, 67, 28, 15, 64, 37, 20, 56, 84, 93, 78, 49, 30, 12, 76, 98, 13, 61]
דהיינו, שהציון של הילד הראשון הוא 73. כמה סוכריות צריך לקבל הילד הראשון? איך מחשבים את זה? איך ניגשים לזה?


אז כאשר אנחנו מנתחים את הדרך לפתור את השאלה הזאת, עלינו לשאול את השאלה הבאה

והיא: מה בטוח נכון, האם יש משהו שהוא בטוח נכון? מהו המקרה הקטן שהוא בטוח נכון? האם יש משהו אפילו הכי קטן? שהוא בטוח נכון? דהיינו, לחפש נקודת וודאות בתוך כל הבלאגן הזה...

ומי שיתבונן יראה, כי בעצם ממה נובע הקושי לגשת לתשובה, זה בגלל שכל מספר הציון שלו, הוא מושפע מהציון של מי שלידו. ולכן קשה להבין כמה סוכריות מקבל כל ילד.

אבל האם זאת כל האמת? האם באמת אין בכל הבלאגן הזה משהו שהוא בטוח נכון? והתשובה היא שיש.

והמקרה הפשוט ביותר, הוא המקרה שבו כמות הסוכריות שנותנים לילד, לא תלויה בדירוג של הילד שלידו. שזהו בעצם המקרה הפשוט ביותר. אבל האם באמת יש מקרה כזה? והתשובה היא שכן.

דהיינו, כל ילד שהדירוג שלו לא יותר גדול מאשר של הילד שלידו, הרי שאותו הילד אמור לקבל סוכריה 1 ולא יותר. כי עליו חל חוק 1 ולא חוק 2. כי חוק 2 אומר שכל ילד שהדירוג שלו גדול משל הילד שלידו, הוא צריך לקבל יותר סוכריות מאשר הילד שלידו, אבל אם הדירוג של הילד, הוא קטן או זהה לכל הילדים שלידו, הרי שהוא צריך לקבל סוכריה 1 בלבד.

וזה בעצם אומר, שבשלב הראשון, אנחנו נעבור על הרשימה וכל ילד שנמצא ברשימה שהדירוג שלו לא יותר גדול (דהיינו קטן או זהה) לדירוג של הילד שלידו, אנחנו ניתן לו סוכריה 1. כי זה בטוח נכון ואין שום אפשרות אחרת.

לדוגמה ברשימה [5,4,3,2,3,4,5] הילד שיש לו את הערך 2, הוא בטוח צריך לקבל סוכריה 1 בלבד. כי הוא לא יותר גדול מ 2 הילדים שלידו. וכל ילד צריך לקבל לפחות סוכריה 1. ולכן הוא צריך לקבל סוכריה 1.

או לדוגמה ברשימה הזאת:

[7,6,6,5,4,0,1,2,3,2]





שמעכשיו נייצג אותה כך:

מקום 01 [דירוג 7 = כמות? ]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות? ]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות? ]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות? ]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות? ]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות? ]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות? ]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות? ]

הילד במקום השני, שיש לו את הדירוג 6, הוא בטוח צריך לקבל 1. כי הוא לא יותר גדול משום מספר אחר שעומד לידו. כי הוא יותר קטן מ 7 + הוא זהה ל 6 שאלו המספרים שעומדים לידו.

כמו כן גם הילד במקום השישי שיש לו דירוג 0 וגם הילד במקום העשירי שיש לו את הדירוג 2 גם שניהם בטוח צריכים לקבל כמות של סוכריה 1, כי הם לא יותר גדולים משום דירוג אחר שעומד לידם.

ועכשיו הרשימה שלנו תיראה כך:





מקום 01 [דירוג 7 = כמות? ]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות? ]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות? ]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות? ]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות? ]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות? ]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות 1]

אז בעצם בשיטה הזאת, מצאנו משהו שהוא בטוח נכון, דהיינו, את כל הילדים שצריכים לקבל כמות וודאיות של סוכריה 1 בלבד.

ועכשיו בשיטה דומה לזאת, נחפש משהו שהוא בטוח נכון, ונגלה שהחוק הוא, שכל מי שנמצא ליד מקום שיש לו כמות וודאית של סוכריות דהיינו, של 1 ושהוא לא יותר גדול ממישהו אחר שעומד לידו ושעדיין לא קיבל סוכריות, הרי שהוא צריך לקבל כמות וודאית של 2 סוכריות, דהיינו, כמות גדולה ב 1 יותר מהכמות שלידו.

וכך נקבל את התוצאה הבאה:





מקום 01 [דירוג 7 = כמות 2]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות? ]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות 2]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות 2]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות? ]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות? ]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות 1]

בגלל ש:

מקום 1 - מקבל 2 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 1 סוכריות (ולכן הוא מקבל כמות גדולה ב 1) + הוא לא יותר גדול ממשהו אחר שעומד לידו שעדיין לא ידועה הכמות שלו.

מקום 3 - אומנם הוא ליד מקום שקיבל בוודאות 1 סוכריות, אבל הוא גדול ממקום אחר שעדיין לא קיבל סוכריות והוא יכול להיות מושפע ממנו בהמשך.

מקום 4 - לא נמצא ליד מישהו שקיבל מספר וודאי של סוכריות.

מקום 5 - מקבל 2 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 1 סוכריות (ולכן הוא מקבל כמות גדולה ב 1) + הוא לא יותר גדול ממשהו אחר שעומד לידו שעדיין לא ידועה הכמות שלו.

מקום 7 - מקבל 2 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 1 סוכריות (ולכן הוא מקבל כמות גדולה ב 1) + הוא לא יותר גדול ממשהו אחר שעומד לידו שעדיין לא ידועה הכמות שלו.

מקום 8 - לא נמצא ליד מישהו שקיבל מספר וודאי של סוכריות.

מקום 9 - אומנם הוא ליד מקום שקיבל בוודאות 1 סוכריות, אבל הוא גדול ממקום אחר שעדיין לא קיבל סוכריות והוא יכול להיות מושפע ממנו בהמשך.


ועכשיו נחזור שוב על התהליך ונחפש נקודת וודאות נוספת ונגלה שהחוק בנוסחה היותר כללית שלו הוא, שכל מי שנמצא ליד מקום שיש לו כמות וודאית של סוכריות + שהוא לא יותר גדול ממישהו אחר שעומד לידו ושעדיין לא קיבל סוכריות, הרי שהוא צריך לקבל בוודאות כמות שגדולה ב 1 סוכריות יותר מהכמות הכי גדולה שיש לידו.

דהיינו, אם לדוגמה הוא בין כמות וודאית של 1 לבין כמות וודאית של 2, אז הוא יקבל את הערך 3 וכן הלאה.

ובדרך הזאת בעצם נקבל את התוצאה הבאה:





מקום 01 [דירוג 7 = כמות 2]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות 3]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות 2]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות 2]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות 3]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות 4]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות 1]

בגלל ש:

מקום 3 - אומנם הוא ליד מקום שקיבל בוודאות 1 סוכריות, אבל הוא גדול ממקום אחר שעדיין לא קיבל סוכריות והוא יכול להיות מושפע ממנו בהמשך.

מקום 4 - מקבל 3 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 2 סוכריות (ולכן הוא מקבל כמות גדולה ב 1) + הוא לא יותר גדול ממשהו אחר שעומד לידו שעדיין לא ידועה הכמות שלו.

מקום 8 - מקבל 3 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 2 סוכריות (ולכן הוא מקבל כמות גדולה ב 1) + הוא לא יותר גדול ממשהו אחר שעומד לידו שעדיין לא ידועה הכמות שלו.

מקום 9 - מקבל 4 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 3 סוכריות + וגם ליד כמות וודאית של 1 סוכריות. והוא חייב להיות יותר גדול מהכמות הכי גדולה שלידו, ולכן הוא יקבל 4.

דהיינו, נשים לב, כי מקום 9, הוא תחום ב דירוג 2 לפניו ואחריו. אבל ה 2 שאחריו קיבל 1 סוכריות ו ה 2 שלפניו קיבל 3 סוכריות. ולכן עד שלא היתה לנו וודאות לגבי כל הערכים שקטנים מהמקום ה 9, לא יכולנו לפתור אותו.

ואם נמשיך כך, אז קיבלנו את הרשימה הבאה:





מקום 01 [דירוג 7 = כמות 2]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות 4]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות 3]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות 2]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות 2]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות 3]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות 4]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות 1]

בגלל ש:

מקום 3 - מקבל 4 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 3 סוכריות + וגם ליד כמות וודאית של 1 סוכריות. והוא חייב להיות יותר גדול מהכמות הכי גדולה שלידו, ולכן הוא יקבל 4. כמו שהיה לנו קודם עם מקום 9.

אז האם הצלחנו לפתור את התרגיל לפי הנוסחה האחרונה? כן. האם זה יעבוד במאה אחוז מהמקרים? כן.

אז מהי הנוסחה? הנוסחה היא, קודם כל לבדוק מה בטוח נכון, ומשם להתקדם צעד אחרי צעד.

אבל האם זאת הדרך היעילה ביותר?

אז יש לנו דרך יותר יעילה והיא בדרך הבאה, שהיא שיפור של הדרך הקודמת.

והדרך היא, שנחפש מה בטוח נכון, דהיינו, נתחיל לחפש את המקום הראשון שצריך לשים בו את הערך 1, דהיינו, מקום 2 כך:





מקום 01 [דירוג 7 = כמות? ]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות? ]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות? ]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות? ]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות? ]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות? ]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות? ]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות? ]

ועכשיו באופן מיידי ננסה להבין לגבי כל המקומות שמצד שמאל שלו או מצד ימין שלו, האם כבר אפשרי מיד לדעת בוודאות משהו לגביהם.

דהיינו? בכל פעם שנגיע לוודאות לגבי כמות במקום כלשהו, כבר נוכל לנסות לאתר וודאות מיידית אפשרית שנובעת ממנה.

ואז נראה כי במקום 1 יש לנו וודאות לגבי הכמות 2 - כי זה ליד 1 ולא יותר גדול ממקום אחר ואז קיבלנו את זה:





מקום 01 [דירוג 7 = כמות 2]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

ואז נמשיך למקום 3 ונראה שאין בו וודאות כי הוא יותר גדול ממקום 4.

מקום 03 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות? ]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות? ]

ואז נחזור לחפש את נקודת הוודאות הקודמת שהיא המקום ה 6 ונציב בה 1





מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

ואז אם נחזור שמאלה נוכל להציב בוודאות במקום 5 כמות של 2. ואז בוודאות במקום 4 כמות של 3. ואז במקום 3 בוודאות כמות של 4.







ועכשיו הרשימה כבר נראית כך:

מקום 01 [דירוג 7 = כמות 2]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות 4]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות 3]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות 2]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות? ]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות? ]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות? ]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות? ]


ואז נמשיך במקום ה 7 וננסה להבין את הוודאות שלו, ביחס למקום ה 6 שכבר יש לנו וודאות של כמות 1

ובמקום ה 7 יש לנו וודאות של כמות 2





מקום 07 [דירוג 1 = כמות 2]

ואז נבדוק וודאות של מקום 8, בגלל הוודאות של מקום 7

ואז נקבל וודאות של כמות 3





מקום 08 [דירוג 2 = כמות 3]

ואז נבדוק וודאות של מקום 9 ונראה שעדיין אין לנו וודאות, כי מקום 9 אמור להיות מושפע גם ממקום 10, כי הוא גדול גם מ 10.

מקום 09 [דירוג 3 = כמות? ]

ואז שוב נחפש נקודת וודאות ונגיע למקום 10 ונציב בו כמות 1





מקום 10 [דירוג 2 = כמות 1]

ואז נחזור לנסות לגזור ממנו וודאות לגבי מקום 9 ונציב במקום 9 4, כדי שהוא יהיה גדול מהכמות של מקום 8.





וכך שוב קיבלנו את הפתרון הקודם שהוא

מקום 01 [דירוג 7 = כמות 2]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות 4]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות 3]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות 2]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות 2]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות 3]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות 4]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות 1]


ועכשיו נזכיר שיש לנו גם את התהליך השני, שהוא לסכום את כל הכמויות. ואותו אפשרי לעשות בדרך הפשוטה ביותר, אחרי שיודעים את כל הכמויות לסכום את כל הכמויות. או בדרך יעילה יותר, שבכל פעם שיודעים על כמות וודאית כלשהי, אז באותו הרגע כבר מעדכנים ערך מצטבר של חישוב הכמות הוודאית שנקבל בסוף התהליך.


אז מה בעצם היה לנו:

חיפשנו נקודת וודאות בתוך כל האפשרויות. ולכן התחלנו לחפש בהכרח את הדירוג שאמור לקבל כמות של 1. כי זאת הוודאות היחידה האפשרית. וזה אפשרי רק היכן שאין שום מספר שגדול שצמוד למספר הנוכחי.

מכאן בגרסה הראשונה, סיימנו את הסיבוב ועשינו סיבוב נוסף של וודאות וכולי. ובגרסה היותר מתקדמת, בכל פעם שהיתה לנו וודאות, מיד חיפשנו להבין האם ומה הוודאות שניתן להסיק מהוודאות הקודמת. וכך פתרנו את התרגיל בצורה יותר יעילה.

לסיכום: חפש את נקודת הוודאות הקטנה ביותר ומשם תתחיל לפתור את התרגיל בדרך כלשהי, גם אם היא אינה יעילה. אל תחשוב על יעילות אלא על משהו וודאי גם אם הוא אינו יעיל.

מכאן להתקדם לנסות לשפר יעילות וכולי.

בהצלחה.
איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק ללמוד תכנות מחשבים לחפש בחורה לראיין עובד הצלחה איך אפשר קשה להבין איך לעבור ראיון עבודה לבדוק להבין מה הבעיה leetcode leetcode solution איך להיות איך להיות מתכנת איך להיות מתכנת מחשבים איך להתכונן איך להתכונן לראיון איך להתכונן לראיון עבודה איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק איך להתכונן לראיונות איך להתכונן לראיונות כתיבת קוד איך להתקבל איך להתקבל לעבוד איך להתקבל לעבוד בהייטק איך ללמוד איך ללמוד תכנות איך ללמוד תכנות מחשבים איך לעבוד איך לעבוד בפיתוח תוכנה איך לעבור ראיון איך לעבור ראיון טכני איך לעבור ראיון עבודה איך לעבור ראיון עבודה טכני איך לפתור איך לפתור חידת leetcode איך לפתור חידת היגיון איך לפתור שאלות איך לפתור שאלות ב leetcode היגיון הייטק הכנה לראיון חידה חידות חידות היגיון חידת leetcode חידת היגיון חשיבה מדעית טכני כתיבת קוד להיות מתכנת להיות מתכנת מחשבים להתכונן להתכונן לראיון להתכונן לראיון עבודה להתכונן לראיון עבודה בהייטק להתכונן לראיונות להתכונן לראיונות כתיבת קוד להתקבל להתקבל לעבוד להתקבל לעבוד בהייטק להתראיין ליטקוד ללמוד ללמוד תכנות ללמוד תכנות מחשבים למידה לעבוד לעבוד בהייטק לעבוד בפיתוח תוכנה לעבור ראיון לעבור ראיון טכני לעבור ראיון עבודה לעבור ראיון עבודה טכני לפתור לפתור חידות לפתור חידת leetcode לפתור חידת היגיון לפתור שאלות לפתור שאלות ב leetcode לפתח לראיין לראיין עובד לראיין עובדים לשאול לשאול שאלות מדע מדעי המחשב מתכנת מחשבים עבודה עבודה בהייטק פיתוח פיתוח תוכנה פתרון פתרון ליטקוד ראיון ראיון טכני ראיון עבודה ראיון עבודה בהייטק ראיונות ראיונות כתיבת קוד שאלה שאלות שאלות ליטקוד שאלות ליטקוד כהכנה לראיון תכנות תכנות מחשבים תרגול תרגול שאלות תרגול שאלות ליטקוד תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
... במורים שמחזיקים בידע בתחום. אם הוא רוצה לדעת כיצד להגיע למקום מסוים, ייתכן שיצטרך לשאול מישהו. אם הוא זקוק למידע טכני, למשל כיצד להטיס מטוס או לבנות מבנה, הוא יצטרך ללמוד זאת ממורה. עם זאת, אליעד מדגיש שבתחום ההתפתחות האישית, רגשית ורוחנית, כל אדם ... חיצונית תמיד מיותרת? לא תמיד. ישנם מקרים שבהם עזרה חיצונית נדרשת, כמו בהצורך להעביר רכב כבד, לבנות מבנה או לרכוש ידע טכני . אך כשמדובר בהבנה עצמית ובתחום ההתפתחות האישית, כל אדם יכול להגיע למקום הזה לבד. לסיכום האמונה שמנטורים וגורואים הם הכרחיים להצלחה ... יכול להצליח בעצמו, והמניפולציות של מנטורים לא תמיד משקפות את המציאות. בעוד שלפעמים ניתן להיעזר במידע חיצוני בתחום טכני, בסופו של דבר, הצלחה אישית היא תוצאה של עבודה פנימית עצמאית. אליעד מסכם בכך שלכל אדם יש בתוכו את החכמה והכוח להשיג את מטרותיו בעצמו. ... ייתכן שיצטרך ללמוד ממורה שמחזיק בידע. אם אדם רוצה לדעת כיצד להגיע למקום מסוים, ייתכן שיצטרך לשאול. אם אדם זקוק למידע טכני, כמו כיצד להטיס מטוס או כיצד לבנות מבנה, הוא יצטרך ללמוד זאת ממקור חיצוני. עם זאת, כאשר מדובר בהתפתחות אישית, רגשית ורוחנית, כל אדם ... אם אתה מנסה להרים רכב כבד, תצטרך עזרה פיזית. אם אתה רוצה לבנות מבנה גדול, תזדקק לאנשים נוספים. אם אתה זקוק לידע טכני, ייתכן שתצטרך ללמוד ממקורות חיצוניים. אך כאשר מדובר בהבנה עצמית, התחברות לאמת הפנימית והגעה לאושר, אתה יכול לעשות זאת לגמרי לבד. ...
התמודדות עם תחרות עסקית, פירוט המפרט הטכני בהצעת מחיר, פחד מתחרות עסקית, פחד מהצעת מחיר יותר זולה, האם לפרט את המפרט הטכני בהצעת המחיר? יקר לי, פחד ממתחרים יותר זולים, איך לכתוב הצעת מחיר? מה לכתוב בהצעת המחיר? למכור מוצר יקר
התמודדות עם תחרות עסקית, פירוט המפרט הטכני בהצעת מחיר, פחד מתחרות עסקית, פחד מהצעת מחיר יותר זולה, האם לפרט את המפרט הטכני בהצעת המחיר? יקר לי, פחד ממתחרים יותר זולים, איך לכתוב הצעת מחיר? מה לכתוב בהצעת המחיר? למכור מוצר יקר
... עם תחרות עסקית, פירוט המפרט הטכני בהצעת מחיר, פחד מתחרות עסקית, פחד מהצעת מחיר יותר זולה, האם לפרט את המפרט הטכני בהצעת המחיר? יקר לי, פחד ממתחרים יותר זולים, איך לכתוב הצעת מחיר? מה לכתוב בהצעת המחיר? למכור מוצר יקר ... עסקים מפחדים שהלקוח יקבל מהם הצעת מחיר מפורטת, ייקח את המפרט הטכני, וילך למתחרים כדי לקבל הצעה זולה יותר. החשש הזה נובע מכך שאנשים חושבים שהלקוח פשוט ישווה את הרכיבים וימצא ... המוצר איכותי במיוחד, יש צורך רב יותר לפרט בדיוק את כל הפרטים הטכניים ללקוח, כדי שהוא יבין את ההבדל ויראה את הערך האמיתי של מה שאתם מוכרים לו. האם אתם מספקים רק מפרט טכני או שיש לכם ערך מוסף? נקודה נוספת שאליעד מדגיש היא ההבחנה בין לספק מוצר טכני לבין לספק שירות בעל ערך מוסף. אם העסק שלכם רק מוכר חלקים או מפרט טכני ללא שום תוספת, אתם בבעיה. במקרה כזה באמת יש חשש שהלקוח ייקח את המפרט, יפנה למתחרה ויקנה את אותו מוצר ... עם זאת, אליעד טוען שעסקים רציניים בדרך כלל לא מוכרים רק מפרט טכני, אלא מספקים שירותים נוספים חשובים כמו: הרכבת המוצר בצורה מקצועית ומדויקת. ניהול מלא של הפרויקט או של ... שלכם צריך להיעלם אם תבינו שאתם לא מוכרים רק רכיבים או מפרטים טכניים, אלא שירותים נלווים וערך מוסף אמיתי. אם אתם חוששים שהלקוח שלכם יפנה למתחרה זול יותר, כנראה שאתם עצמכם לא ... ממליץ שבכל הצעת מחיר: תפרטו כמה שיותר את כל מרכיבי המפרט הטכני של המוצר. תציגו את המחיר בצורה כוללת ולא פר רכיב בנפרד. תדגישו שאתם מספקים ערך מוסף אמיתי, כמו שירות ... מקצוע איכותיים, אתם מוכרים שירות כולל ולא רק מפרט או חלקים טכניים. כך תוכלו להתמודד עם הפחד מתחרות עסקית, כי הלקוחות יבינו בדיוק על מה הם משלמים, ויבינו את היתרון ... הזולים. איך להתמודד עם תחרות עסקית? האם כדאי לפרט את המפרט הטכני ללקוח? איך לכתוב הצעת מחיר? איך למכור מוצר יקר? מה לעשות כשהלקוח אומר שיקר לו? איך להתמודד עם מתחרים ... הזולה ביותר. אבל אם אתם מנהלים עסק נכון, אתם לא מספקים רק מפרט טכני - אתם מספקים שירותים נוספים כמו: הרכבה מקצועית של המוצר ניהול הפרויקט או השירות אחריות ושירות לקוחות ... שלכם ויחפש הצעה זולה יותר. אם אתם באמת מספקים ערך מעבר למפרט הטכני, תדגישו זאת, תפרטו את מה שאתם נותנים, ותגבו מחיר בהתאם לשירות הכולל שאתם מציעים. חפשו מידע נוסף באתר ...
טיפול רגשי, טיפול קוגניטיבי, יעוץ רגשי, שיטות טיפול, דרכי טיפול, גישות טיפוליות, יעוץ שכלי, טיפול שכלי, שכל או רגש, איזה טיפול הכי טוב? איזה טיפול מתאים לי? ריברסינג, מדיטציה, ויפאסנה
טיפול רגשי, טיפול קוגניטיבי, יעוץ רגשי, שיטות טיפול, דרכי טיפול, גישות טיפוליות, יעוץ שכלי, טיפול שכלי, שכל או רגש, איזה טיפול הכי טוב? איזה טיפול מתאים לי? ריברסינג, מדיטציה, ויפאסנה
... ובמטרת המטופל. מהי המשמעות של טיפול טכני והאם הוא יעיל? לעיתים, אנשים מתייחסים לפתרון שכלי או טכני כמשהו קר, טכני מדי, שאינו נותן מענה מספק לצד הרגשי של הבעיה. לדוגמה, כאשר אדם מתלונן שהוא נמצא בחדר חשוך ואינו יודע כיצד להדליק את האור, הפתרון הטכני הוא לומר לו בדיוק אילו צעדים לעשות כדי שהאור יידלק: ללכת מספר צעדים לצד מסוים, ללחוץ על מתג, וכך הלאה. אולם, אנשים עשויים להירתע מפתרונות טכניים משום שהם לא מבינים אותם או שהם נראים להם מסובכים מדי. מצד שני, אם הפתרון אכן עונה על הבעיה, העובדה שהוא טכני לא אמורה להוות מכשול. האם פתרון רגשי כמו חיבוק או סדנת מדיטציה יכול לפתור בעיות לעומק? אליעד מסביר כי פתרונות רגשיים כגון חיבוק, אמפתיה, סדנאות מדיטציה, ריברסינג, או ... בבדידות? למה אנשים לא אוהבים פתרונות טכניים? איך משלבים טיפול רגשי עם שכלי? ...
מערכות יחסים, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול עובדים, אימון למנהלים, איך להיעזר באנשים? איך להשפיע על אנשים? ניהול משא ומתן, גיוס משקיע, איך לעשות פרזנטציה?
מערכות יחסים, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול עובדים, אימון למנהלים, איך להיעזר באנשים? איך להשפיע על אנשים? ניהול משא ומתן, גיוס משקיע, איך לעשות פרזנטציה?
... טיפים לניהול עובדים, אימון למנהלים, איך להיעזר באנשים? איך להשפיע על אנשים? ניהול משא ומתן, גיוס משקיע, איך לעשות פרזנטציה? איך להתמודד נכון עם בעיות טכניות בצוות? כאשר אנחנו נתקלים בבעיות טכניות בעבודה או בחיים האישיים, האינסטינקט הראשון שלנו הוא בדרך כלל לחפש פתרון טכני. למשל, אם מתקלקל לנו הרכב, הטלוויזיה או מכשיר אלקטרוני אחר, מיד נחפש מישהו עם הידע הנדרש שיתקן את הבעיה. אבל אליעד כהן מסביר שזו רק דרך אחת להסתכל על הבעיה. לדבריו, פעמים רבות הפתרון הטוב ביותר כלל אינו טכני אלא אנושי. לדוגמה, אם יש לך בעיה עם הרכב, אתה יכול לנסות לתקן בעצמך או למצוא מישהו עם הידע הטכני. אך למעשה, פעמים רבות הקושי האמיתי הוא לא הטיפול הטכני, אלא היכולת לשכנע אדם אחר לסייע לך. אם תדע לשכנע את הטכנאי או המוכר לעזור לך, אז בעצם פתרת את הבעיה. במילים אחרות, הדרך הנכונה לפתור בעיה טכנית היא לפעמים להבין שמדובר למעשה בבעיה ביחסי אנוש. אליעד נותן דוגמה נוספת - נניח שאתה רוצה ללכת לסרט מסוים וחברך רוצה ללכת לסרט אחר. אם תתייחס לכך כבעיה טכנית של בחירת סרט, אתה עלול להיתקע בוויכוח. אך אם תסתכל על העניין כבעיה אנושית ותנסה ... ומהן המטרות שלו. כך, לאחר מכן תוכל לחבר את הסיפור שלך והבקשה שלך לאינטרסים האישיים של אותו אדם. איך מנהלים עובדים בצורה יעילה? ניהול עובדים אינו עניין טכני בלבד. אליעד מסביר שכדי לנהל עובדים בצורה אפקטיבית, צריך להסתכל על העובדים כעל בני אדם ... להשגת יעדים עסקיים. הוא נותן דוגמה ברורה לכך: אם עובד לא מבצע את העבודה כמו שצריך, מנהל שלא מבין את הנקודה האנושית ינסה לפתור את הבעיה בעזרת הכשרה טכנית נוספת או לחץ. אך הגישה הזו לא תמיד תעבוד. לעומת זאת, אם המנהל ינסה להבין לעומק מה ... אנושית להצלחה עסקית הצלחה עסקית תלויה בדינמיקה האנושית שבין אנשים בצוות. אליעד מציין כי עובדים הם לא רובוטים. כאשר מנהלים מתייחסים לעובדים בצורה טכנית בלבד - כאילו הם רק אמצעי להשגת מטרות - נוצרת בעיה. במקום זאת, צריך להבין שעובדים הם ... להצליח בכל אינטראקציה. איך לנהל עובדים? טיפים לניהול עובדים איך להשפיע על אנשים? ניהול משא ומתן איך לעשות פרזנטציה? מהי הדרך הנכונה להתמודד עם בעיות טכניות וקשיים בעבודת צוות? במהלך ההרצאה, אליעד מציין את החשיבות בהבנת הבעיה באופן עמוק יותר ממה שנראה במבט ראשון. פעמים רבות אנו נתקלים בבעיות טכניות, אך הדרך לפתור אותן לא תמיד קשורה לפתרונות טכניים. אליעד מדבר על כך שלפעמים יש להתייחס לבעיה כבעיה אנושית ולא טכנית. דוגמה לכך היא כאשר אדם נתקל בבעיה טכנית במערכת או במוצר, לדוגמה תיקון רכב או טלוויזיה. לעיתים, הפתרון לא טמון בידע טכני בלבד, אלא ביכולת לשכנע אחרים (כמו טכנאים או מוכרים) לעזור ולפתור את הבעיה. זה לא ... כי עלינו לפתח הבנה של מה מניע את האחרים כדי להשפיע עליהם בצורה חיובית. דיבורים על פתרון בעיות או הצגת דרכים להשפיע על אחרים יכולים להיראות כמשימות טכניות, אך למעשה מדובר במשחק אנושי בו יש להתמקד בהבנה של הצרכים והתחושות של הצד השני. הוא מציין שמספר פעמים המפתח להשפעה הוא לא בהכרח בכישורים טכניים או ביכולת לבצע משימות בצורה מהירה, אלא ביכולת להבין את הצרכים של האנשים שמסביבנו ... חלק חשוב בהבנת כיצד לנהל עובדים בצורה אפקטיבית. אליעד מציין שבמקרים רבים, כאשר עובדים לא מבצעים משימות, הבעיה לא טמונה בהבנה של העבודה או במיומנויות טכניות. פעמים רבות, מדובר בבעיה אנושית - כלומר, כיצד להבין את העובד ולעזור לו להתמקד ... את המחויבות שלו. כיצד מתמודדים עם אתגרים בעסקים ובחיים האישיים? במהלך ההרצאה, אליעד גם מדבר על איך להתמודד עם אתגרים גדולים. במקום להתמקד בהיבט הטכני של הבעיה, לעיתים הפתרון טמון בשיחה עם אחרים וביכולת לשכנע אותם לעזור. אליעד מדגיש שצורת חשיבה זו יכולה לשפר את הגישה לכל בעיה, אם נשקול את כל האפשרויות האנושיות שעומדות בפנינו. לפעמים, מה שמסתמן כבעיה טכנית, למעשה טמון בשורש האנושי של הסיטואציה. אם נתמקד בהבנת הזווית האנושית של הבעיה, נוכל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חידת LeetCode Solution - Candy, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? איך לפתור חידת LeetCode? מדעי המחשב, תכנות מחשבים, איך להתקבל לעבוד בהייטק? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך להיות מתכנת? איך לעבור ראיון טכני? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון, איך להיות מתכנת מחשבים? איך לעבוד בפיתוח תוכנה? איך להתכונן לראיונות כתיבת קוד? איך לפתור חידת היגיון? חידות היגיון, איך לעבור ראיון עבודה טכני?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: טכני, איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טכני, איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, מאמן אישי בטלפון, אימון אישי למנהלים בתחום טכני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 22:53:19 - wesi1