אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תרגול ✔חידת LeetCode Solution - Candy, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? איך לפתור חידת LeetCode? מדעי המחשב, תכנות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 חידת LeetCode Solution - Candy, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? איך לפתור חידת LeetCode? מדעי המחשב, תכנות מחשבים, איך להתקבל לעבוד בהייטק? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך להיות מתכנת? איך לעבור ראיון טכני? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון, איך להיות מתכנת מחשבים? איך לעבוד בפיתוח תוכנה? איך להתכונן לראיונות כתיבת קוד? איך לפתור חידת היגיון? חידות היגיון, איך לעבור ראיון עבודה טכני?
והפעם נדבר על שאלת 135. LeetCode - Candy הבאה:
There are n children standing in a line. Each child is assigned a rating value given in the integer array ratings.

You are giving candies to these children subjected to the following requirements:

Each child must have at least one candy.

Children with a higher rating get more candies than their neighbors.

Return the minimum number of candies you need to have to distribute the candies to the children.

Example 1:

Input: ratings = [1,0,2]

Output: 5

Explanation: You can allocate to the first, second and third child with 2, 1, 2 candies respectively.

Example 2:

Input: ratings = [1,2,2]

Output: 4

Explanation: You can allocate to the first, second and third child with 1, 2, 1 candies respectively.

The third child gets 1 candy because it satisfies the above two conditions.
אז קודם כל נסביר את השאלה.

יש לנו מספר ילדים כלשהו (N) ויש לנו רשימת ערכים (חיוביים), שכל ערך בתוכה מציג את הציון של כל ילד ברשימה. לדוגמא יש לנו 3 ילדים (N=3) ויש לנו רשימה שנראית כך [1,0,2] שאומרת ש: ילד 1 הציון שלו הוא 1. ילד 2 הציון שלו הוא 0. ילד 3 הציון שלו הוא 2.

עכשיו, עלינו לחלק סוכריות לילדים האלו, ע"פ החוקים הבאים:

חוק 1 - כל ילד צריך לקבל לפחות סוכריה 1.

חוק 2 - כל ילד עם ציון יותר גבוה, צריך לקבל יותר סוכריות מאשר כל ילד שצמוד אליו.

והחידה היא, מהו מספר הסוכריות המינימאלי והקטן ביותר שצריך לתת לילדים האלו? כדי ליישם את 2 החוקים הקודמים.

וכמובן שעלינו למצוא נוסחה כללית שתתאים באופן כללי לכל סוגי המקרים האפשריים.


אז איך ניגשים לשאלה הזאת ואיך אפשרי לנסות לחלק אותה לחלקים יותר קטנים. אז קודם כל ננסה להבין אותה יותר טוב. בעצם נותנים לנו רשימה של ילדים ולכל ילד נותנים ציון כלשהו. ואנחנו צריכים לחלק סוכריות לילדים לפי הציון שלהם ולפי 2 חוקים כלשהם. כאשר אנחנו אמורים לנסות לתת כמה שפחות סוכריות לילדים.

עכשיו, אם נתבונן בשאלה נבין, שכמות הסוכריות שאנחנו צריכים לחלק לילדים, תלויה אך ורק בציון שלהם ולא בשום דבר אחר. שזה בעצם אומר, שאת הסוכריות אנחנו כאילו מחלקים לציונים ולא לילדים. שזה בעצם אומר, שאנחנו יכולים להתעלם מכך שיש בכלל ילדים ואנחנו יכולים לנסח את השאלה ולהבין אותה בצורה יותר פשוטה ושונה, כדלקמן:

"יש לנו רשימת מספרים כלשהי ועלינו לשים על כל מספר X כלשהו של סוכריות, בהתאם ל 2 חוקים. מהו המספר המינימאלי של סוכריות שצריך לשים על רשימת המספרים". ובעצם ככה אנחנו יכולים לנסח ולהבין את השאלה בצורה יותר פשוטה.

עכשיו ננסה להבין את 2 החוקים של חלוקת הסוכריות.

חוק 1 אומר, שלכל מספר, צריך לתת לפחות סוכריה 1.

חוק 2 אומר, שכל מי שהמספר שלו יותר גבוה, מקבל יותר סוכריות ממי שנמצא לידו.

וצריך לשים לב, שאם מישהו עומד ליד מישהו שיש לו ערך זהה, לגביו אין את האילוץ שהוא יקבל יותר סוכריות ממי שעומד לידו (כמו שניתן לראות בדוגמא ה 2 שהם הביאו באתר שלהם, במקרה של [1,2,2] ). דהיינו, יכול להיות שכמה ילדים עם אותו הציון, יקבלו מספר שונה של סוכריות, בהתאם למי שהם עומדים לידו.


אז איך בעצם ניגשים לפתור את השאלה הזאת?

אז בעצם יש לנו כאן 2 תהליכים. תהליך 1 הוא לחשב מה מינימום הסוכריות שצריך לקבל כל ילד. תהליך 2 הוא לחשב כמה סה"כ סוכריות קיבלו כל הילדים.

וכמובן שניתן להבין שתהליך החישוב של מה מינימום הסוכריות שצריך לקבל כל ילד שנמצא ברשימה, הוא התהליך הראשון ובמקרה הוא גם התהליך הקשה יותר בחישובים, ולכן נתחיל ממנו.

אז איך נדע כמה מינימום סוכריות צריך לקבל כל ילד שנמצא ברשימה?

אז ננסה לחלק את זה לחלקים. במקום לשאול את השאלה של "כמה מינימום סוכריות צריך לקבל כל ילד שנמצא ברשימה?" במקום זה ננסה לשאול בצורה יותר פשוטה, "כמה מינימום סוכריות צריך לקבל ילד 1 מסוים שעומד ברשימה?"

ולכאורה זה אולי נראה אותה השאלה, ואפילו אפשרי לומר שזאת כמעט אותה השאלה. אבל באמת אלו 2 צורות שונות לפקס את המוח. ובמקום לחשוב על: איך אני מוצא כמה סוכריות צריך לקבל כל ילד, צריך לחשוב על: איך אני מוצא כמה סוכריות צריך לקבל הילד ה X ברשימה. דהיינו, לנסות לחשוב רק על ילד 1 בלבד.

עכשיו ננסה להפוך את השאלה הזאת לעוד יותר פשוטה וקלה. ולצורך העניין ננסה לחשוב על הילד הראשון שעומד בשורה.

אז נניח שיש לנו את השורה הבאה
[0,1,2,3,4,5,6,7]
דהיינו, שהילד הראשון הערך שלו הוא 0. אז כמה סוכריות הוא צריך לקבל הכי פחות? תשובה: 1. כי הוא יכול לקבל את המינימום ההכרחי של סוכריות. ואין לו ציון יותר גבוה משום ילד אחר ברשימה. האם זאת האמת? כן. האם זאת תמיד האמת? כן. האם אין אפשרות שבמקרה כלשהו הוא יצטרך לקבל יותר מ 1? כן, אין אפשרות כזו.

אבל מה יקרה אם לדוגמא הילד הראשון ברשימה יהיה לו ציון אחר, לדוגמא רשימה כזאת
[73, 51, 89, 42, 67, 28, 15, 64, 37, 20, 56, 84, 93, 78, 49, 30, 12, 76, 98, 13, 61]
דהיינו, שהציון של הילד הראשון הוא 73. כמה סוכריות צריך לקבל הילד הראשון? איך מחשבים את זה? איך ניגשים לזה?


אז כאשר אנחנו מנתחים את הדרך לפתור את השאלה הזאת, עלינו לשאול את השאלה הבאה

והיא: מה בטוח נכון, האם יש משהו שהוא בטוח נכון? מהו המקרה הקטן שהוא בטוח נכון? האם יש משהו אפילו הכי קטן? שהוא בטוח נכון? דהיינו, לחפש נקודת וודאות בתוך כל הבלאגן הזה...

ומי שיתבונן יראה, כי בעצם ממה נובע הקושי לגשת לתשובה, זה בגלל שכל מספר הציון שלו, הוא מושפע מהציון של מי שלידו. ולכן קשה להבין כמה סוכריות מקבל כל ילד.

אבל האם זאת כל האמת? האם באמת אין בכל הבלאגן הזה משהו שהוא בטוח נכון? והתשובה היא שיש.

והמקרה הפשוט ביותר, הוא המקרה שבו כמות הסוכריות שנותנים לילד, לא תלויה בדירוג של הילד שלידו. שזהו בעצם המקרה הפשוט ביותר. אבל האם באמת יש מקרה כזה? והתשובה היא שכן.

דהיינו, כל ילד שהדירוג שלו לא יותר גדול מאשר של הילד שלידו, הרי שאותו הילד אמור לקבל סוכריה 1 ולא יותר. כי עליו חל חוק 1 ולא חוק 2. כי חוק 2 אומר שכל ילד שהדירוג שלו גדול משל הילד שלידו, הוא צריך לקבל יותר סוכריות מאשר הילד שלידו, אבל אם הדירוג של הילד, הוא קטן או זהה לכל הילדים שלידו, הרי שהוא צריך לקבל סוכריה 1 בלבד.

וזה בעצם אומר, שבשלב הראשון, אנחנו נעבור על הרשימה וכל ילד שנמצא ברשימה שהדירוג שלו לא יותר גדול (דהיינו קטן או זהה) לדירוג של הילד שלידו, אנחנו ניתן לו סוכריה 1. כי זה בטוח נכון ואין שום אפשרות אחרת.

לדוגמא ברשימה [5,4,3,2,3,4,5] הילד שיש לו את הערך 2, הוא בטוח צריך לקבל סוכריה 1 בלבד. כי הוא לא יותר גדול מ 2 הילדים שלידו. וכל ילד צריך לקבל לפחות סוכריה 1. ולכן הוא צריך לקבל סוכריה 1.

או לדוגמא ברשימה הזאת:

[7,6,6,5,4,0,1,2,3,2]





שמעכשיו נייצג אותה כך:

מקום 01 [דירוג 7 = כמות? ]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות? ]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות? ]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות? ]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות? ]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות? ]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות? ]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות? ]

הילד במקום השני, שיש לו את הדירוג 6, הוא בטוח צריך לקבל 1. כי הוא לא יותר גדול משום מספר אחר שעומד לידו. כי הוא יותר קטן מ 7 + הוא זהה ל 6 שאלו המספרים שעומדים לידו.

כמו כן גם הילד במקום השישי שיש לו דירוג 0 וגם הילד במקום העשירי שיש לו את הדירוג 2 גם שניהם בטוח צריכים לקבל כמות של סוכריה 1, כי הם לא יותר גדולים משום דירוג אחר שעומד לידם.

ועכשיו הרשימה שלנו תיראה כך:





מקום 01 [דירוג 7 = כמות? ]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות? ]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות? ]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות? ]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות? ]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות? ]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות 1]

אז בעצם בשיטה הזאת, מצאנו משהו שהוא בטוח נכון, דהיינו, את כל הילדים שצריכים לקבל כמות וודאיות של סוכריה 1 בלבד.

ועכשיו בשיטה דומה לזאת, נחפש משהו שהוא בטוח נכון, ונגלה שהחוק הוא, שכל מי שנמצא ליד מקום שיש לו כמות וודאית של סוכריות דהיינו, של 1 ושהוא לא יותר גדול ממישהו אחר שעומד לידו ושעדיין לא קיבל סוכריות, הרי שהוא צריך לקבל כמות וודאית של 2 סוכריות, דהיינו, כמות גדולה ב 1 יותר מהכמות שלידו.

וכך נקבל את התוצאה הבאה:





מקום 01 [דירוג 7 = כמות 2]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות? ]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות 2]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות 2]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות? ]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות? ]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות 1]

בגלל ש:

מקום 1 - מקבל 2 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 1 סוכריות (ולכן הוא מקבל כמות גדולה ב 1) + הוא לא יותר גדול ממשהו אחר שעומד לידו שעדיין לא ידועה הכמות שלו.

מקום 3 - אומנם הוא ליד מקום שקיבל בוודאות 1 סוכריות, אבל הוא גדול ממקום אחר שעדיין לא קיבל סוכריות והוא יכול להיות מושפע ממנו בהמשך.

מקום 4 - לא נמצא ליד מישהו שקיבל מספר וודאי של סוכריות.

מקום 5 - מקבל 2 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 1 סוכריות (ולכן הוא מקבל כמות גדולה ב 1) + הוא לא יותר גדול ממשהו אחר שעומד לידו שעדיין לא ידועה הכמות שלו.

מקום 7 - מקבל 2 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 1 סוכריות (ולכן הוא מקבל כמות גדולה ב 1) + הוא לא יותר גדול ממשהו אחר שעומד לידו שעדיין לא ידועה הכמות שלו.

מקום 8 - לא נמצא ליד מישהו שקיבל מספר וודאי של סוכריות.

מקום 9 - אומנם הוא ליד מקום שקיבל בוודאות 1 סוכריות, אבל הוא גדול ממקום אחר שעדיין לא קיבל סוכריות והוא יכול להיות מושפע ממנו בהמשך.


ועכשיו נחזור שוב על התהליך ונחפש נקודת וודאות נוספת ונגלה שהחוק בנוסחה היותר כללית שלו הוא, שכל מי שנמצא ליד מקום שיש לו כמות וודאית של סוכריות + שהוא לא יותר גדול ממישהו אחר שעומד לידו ושעדיין לא קיבל סוכריות, הרי שהוא צריך לקבל בוודאות כמות שגדולה ב 1 סוכריות יותר מהכמות הכי גדולה שיש לידו.

דהיינו, אם לדוגמא הוא בין כמות וודאית של 1 לבין כמות וודאית של 2, אז הוא יקבל את הערך 3 וכן הלאה.

ובדרך הזאת בעצם נקבל את התוצאה הבאה:





מקום 01 [דירוג 7 = כמות 2]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות 3]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות 2]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות 2]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות 3]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות 4]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות 1]

בגלל ש:

מקום 3 - אומנם הוא ליד מקום שקיבל בוודאות 1 סוכריות, אבל הוא גדול ממקום אחר שעדיין לא קיבל סוכריות והוא יכול להיות מושפע ממנו בהמשך.

מקום 4 - מקבל 3 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 2 סוכריות (ולכן הוא מקבל כמות גדולה ב 1) + הוא לא יותר גדול ממשהו אחר שעומד לידו שעדיין לא ידועה הכמות שלו.

מקום 8 - מקבל 3 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 2 סוכריות (ולכן הוא מקבל כמות גדולה ב 1) + הוא לא יותר גדול ממשהו אחר שעומד לידו שעדיין לא ידועה הכמות שלו.

מקום 9 - מקבל 4 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 3 סוכריות + וגם ליד כמות וודאית של 1 סוכריות. והוא חייב להיות יותר גדול מהכמות הכי גדולה שלידו, ולכן הוא יקבל 4.

דהיינו, נשים לב, כי מקום 9, הוא תחום ב דירוג 2 לפניו ואחריו. אבל ה 2 שאחריו קיבל 1 סוכריות ו ה 2 שלפניו קיבל 3 סוכריות. ולכן עד שלא היתה לנו וודאות לגבי כל הערכים שקטנים מהמקום ה 9, לא יכולנו לפתור אותו.

ואם נמשיך כך, אז קיבלנו את הרשימה הבאה:





מקום 01 [דירוג 7 = כמות 2]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות 4]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות 3]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות 2]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות 2]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות 3]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות 4]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות 1]

בגלל ש:

מקום 3 - מקבל 4 סוכריות, כי הוא ליד כמות וודאית של 3 סוכריות + וגם ליד כמות וודאית של 1 סוכריות. והוא חייב להיות יותר גדול מהכמות הכי גדולה שלידו, ולכן הוא יקבל 4. כמו שהיה לנו קודם עם מקום 9.

אז האם הצלחנו לפתור את התרגיל לפי הנוסחה האחרונה? כן. האם זה יעבוד במאה אחוז מהמקרים? כן.

אז מהי הנוסחה? הנוסחה היא, קודם כל לבדוק מה בטוח נכון, ומשם להתקדם צעד אחרי צעד.

אבל האם זאת הדרך היעילה ביותר?

אז יש לנו דרך יותר יעילה והיא בדרך הבאה, שהיא שיפור של הדרך הקודמת.

והדרך היא, שנחפש מה בטוח נכון, דהיינו, נתחיל לחפש את המקום הראשון שצריך לשים בו את הערך 1, דהיינו, מקום 2 כך:





מקום 01 [דירוג 7 = כמות? ]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות? ]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות? ]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות? ]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות? ]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות? ]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות? ]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות? ]

ועכשיו באופן מיידי ננסה להבין לגבי כל המקומות שמצד שמאל שלו או מצד ימין שלו, האם כבר אפשרי מיד לדעת בוודאות משהו לגביהם.

דהיינו? בכל פעם שנגיע לוודאות לגבי כמות במקום כלשהו, כבר נוכל לנסות לאתר וודאות מיידית אפשרית שנובעת ממנה.

ואז נראה כי במקום 1 יש לנו וודאות לגבי הכמות 2 - כי זה ליד 1 ולא יותר גדול ממקום אחר ואז קיבלנו את זה:





מקום 01 [דירוג 7 = כמות 2]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

ואז נמשיך למקום 3 ונראה שאין בו וודאות כי הוא יותר גדול ממקום 4.

מקום 03 [דירוג 6 = כמות? ]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות? ]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות? ]

ואז נחזור לחפש את נקודת הוודאות הקודמת שהיא המקום ה 6 ונציב בה 1





מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

ואז אם נחזור שמאלה נוכל להציב בוודאות במקום 5 כמות של 2. ואז בוודאות במקום 4 כמות של 3. ואז במקום 3 בוודאות כמות של 4.







ועכשיו הרשימה כבר נראית כך:

מקום 01 [דירוג 7 = כמות 2]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות 4]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות 3]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות 2]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות? ]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות? ]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות? ]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות? ]


ואז נמשיך במקום ה 7 וננסה להבין את הוודאות שלו, ביחס למקום ה 6 שכבר יש לנו וודאות של כמות 1

ובמקום ה 7 יש לנו וודאות של כמות 2





מקום 07 [דירוג 1 = כמות 2]

ואז נבדוק וודאות של מקום 8, בגלל הוודאות של מקום 7

ואז נקבל וודאות של כמות 3





מקום 08 [דירוג 2 = כמות 3]

ואז נבדוק וודאות של מקום 9 ונראה שעדיין אין לנו וודאות, כי מקום 9 אמור להיות מושפע גם ממקום 10, כי הוא גדול גם מ 10.

מקום 09 [דירוג 3 = כמות? ]

ואז שוב נחפש נקודת וודאות ונגיע למקום 10 ונציב בו כמות 1





מקום 10 [דירוג 2 = כמות 1]

ואז נחזור לנסות לגזור ממנו וודאות לגבי מקום 9 ונציב במקום 9 4, כדי שהוא יהיה גדול מהכמות של מקום 8.





וכך שוב קיבלנו את הפתרון הקודם שהוא

מקום 01 [דירוג 7 = כמות 2]

מקום 02 [דירוג 6 = כמות 1]

מקום 03 [דירוג 6 = כמות 4]

מקום 04 [דירוג 5 = כמות 3]

מקום 05 [דירוג 4 = כמות 2]

מקום 06 [דירוג 0 = כמות 1]

מקום 07 [דירוג 1 = כמות 2]

מקום 08 [דירוג 2 = כמות 3]

מקום 09 [דירוג 3 = כמות 4]

מקום 10 [דירוג 2 = כמות 1]


ועכשיו נזכיר שיש לנו גם את התהליך השני, שהוא לסכום את כל הכמויות. ואותו אפשרי לעשות בדרך הפשוטה ביותר, אחרי שיודעים את כל הכמויות לסכום את כל הכמויות. או בדרך יעילה יותר, שבכל פעם שיודעים על כמות וודאית כלשהי, אז באותו הרגע כבר מעדכנים ערך מצטבר של חישוב הכמות הוודאית שנקבל בסוף התהליך.


אז מה בעצם היה לנו:

חיפשנו נקודת וודאות בתוך כל האפשרויות. ולכן התחלנו לחפש בהכרח את הדירוג שאמור לקבל כמות של 1. כי זאת הוודאות היחידה האפשרית. וזה אפשרי רק היכן שאין שום מספר שגדול שצמוד למספר הנוכחי.

מכאן בגרסה הראשונה, סיימנו את הסיבוב ועשינו סיבוב נוסף של וודאות וכולי. ובגרסה היותר מתקדמת, בכל פעם שהיתה לנו וודאות, מיד חיפשנו להבין האם ומה הוודאות שניתן להסיק מהוודאות הקודמת. וכך פתרנו את התרגיל בצורה יותר יעילה.

לסיכום: חפש את נקודת הוודאות הקטנה ביותר ומשם תתחיל לפתור את התרגיל בדרך כלשהי, גם אם היא אינה יעילה. אל תחשוב על יעילות אלא על משהו וודאי גם אם הוא אינו יעיל.

מכאן להתקדם לנסות לשפר יעילות וכולי.

בהצלחה.
בחורה איך להתקבל אישה לראיין עובד נוסחא כללית נקודת הוודאות הקטנה ביותר לנסח להתעלם פשוט איך לעבור ראיון עבודה לדוגמא leetcode solution leetcode איך להיות איך להיות מתכנת איך להיות מתכנת מחשבים איך להתכונן איך להתכונן ל איך להתכונן לראיון איך להתכונן לראיון עבודה איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק איך להתכונן לראיונות איך להתכונן לראיונות כתיבת קוד איך להתקבל איך להתקבל לעבוד איך להתקבל לעבוד בהייטק איך ללמוד איך ללמוד תכנות איך ללמוד תכנות מחשבים איך לעבוד איך לעבוד בפיתוח תוכנה איך לעבור איך לעבור ראיון איך לעבור ראיון טכני איך לעבור ראיון עבודה איך לעבור ראיון עבודה טכני איך לפתור איך לפתור חידת leetcode איך לפתור חידת היגיון איך לפתור שאלות איך לפתור שאלות ב leetcode היגיון הייטק הכנה ל הכנה לראיון חידה חידות חידות היגיון חידת leetcode חידת היגיון חשיבה מדעית כתיבת קוד להיות מתכנת להיות מתכנת מחשבים להתכונן להתכונן לראיון להתכונן לראיון עבודה להתכונן לראיון עבודה בהייטק להתכונן לראיונות להתכונן לראיונות כתיבת קוד להתקבל להתקבל לעבוד להתקבל לעבוד בהייטק להתראיין ליטקוד ללמוד ללמוד תכנות ללמוד תכנות מחשבים למידה לעבוד לעבוד בהייטק לעבוד בפיתוח תוכנה לעבור לעבור ראיון לעבור ראיון טכני לעבור ראיון עבודה לעבור ראיון עבודה טכני לפתור לפתור חידות לפתור חידת leetcode לפתור חידת היגיון לפתור שאלות לפתור שאלות ב leetcode לפתח לראיון עבודה לראיין לראיין עובד לראיין עובדים לשאול שאלות מדע מדעי המחשב מתכנת מחשבים עבודה עבודה בהייטק פיתוח פיתוח תוכנה פתרון פתרון ל פתרון ליטקוד ראיון ראיון טכני ראיון עבודה ראיון עבודה בהייטק ראיונות ראיונות כתיבת קוד שאלות שאלות ליטקוד שאלות ליטקוד כהכנה לראיון תכנות תכנות מחשבים תרגול תרגול שאלות תרגול שאלות ליטקוד תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1 האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות? איך ניתן לשפר מיומנויות בצורה יעילה? בהרצאה זו נדונה השאלה האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות, ועד כמה יש לתרגל כדי לראות שיפור. נבחנו מצבים שונים שבהם תרגול יכול או לא יכול לשפר מיומנויות, כמו גם השפעת התרגול על פתרון בעיות והתפתחות אישית. האם תרגול תמיד עובד? במהלך השיחה הועלתה השאלה האם תרגול תמיד עובד או לא. אחד המשתתפים ציין כי תרגול אכן עוזר, בעוד שהאחר טוען כי לא תמיד התרגול יעיל. השאלה המרכזית הייתה האם תרגול הוא הדרך היעילה ביותר לשיפור מיומנויות. אחת הדוגמאות שהובאו היא תרגול של שפה זרה, כמו אנגלית. טענה אחת הייתה כי תרגול שפה, במקרה של זיכרון, עשוי לעזור, אך אם מדובר בהבנה עמוקה יותר של השפה, הדבר כבר לא מספיק. האם תרגול מוטורי תמיד עוזר? נושא נוסף שעלה היה האם תרגול מוטורי תמיד עובד. ההסבר שניתן היה כי התרגול עלול לא לשפר את המיומנות אם אין הבנה עמוקה של הפעולה, אלא אם כן המיומנות היא פשוטה מאוד ותלויה בזיכרון בלבד, ולא בהבנה. התמקדות בהבנה הייתה נושא חשוב, שכן לא תמיד תרגול לבד מספיק כאשר יש צורך בהבנה מעמיקה. האם תרגול יכול להוות פתרון לבעיות? כחלק מהשיחה, הוצגה שאלה מרכזית: האם תרגול הוא פתרון לבעיות. למשל, אם אדם לא מצליח להתמודד עם פחד במה, האם תרגול בלבד יכול לעזור לו להתגבר על פחדו? התשובה הייתה לא חד משמעית, שכן תרגול לא בהכרח פותר בעיות רגשיות או פסיכולוגיות. אם יש חוסר בהבנה או מידע, ייתכן שצריך לטפל בבעיה בדרך אחרת, ולא בהכרח דרך תרגול טכני בלבד. תרגול כפתרון לחיסרון מיומנויות עוד הובהר כי תרגול יכול לעזור לאדם להשיג מיומנות מסוימת, אך כל עוד יש לו את היכולת הפיזית והקוגניטיבית להתמודד עם הפעולה. לדוגמה, אם אדם מתקשה ללמוד נהיגה, תרגול יכול לעזור לו רק אם הוא יכול להבין את הפעולות הנדרשות. אם לא, תרגול לבדו לא תמיד יעזור. האם תמיד כדאי להסתמך על תרגול? סוגיה נוספת שעלתה היא האם תמיד כדאי להסתמך על תרגול כשיש בעיה. דוגמה לכך היא כשאדם לא מצליח לזכור מספרי טלפון, תרגול עלול לעזור אם הבעיה קשורה לזיכרון, אך אם הבעיה נובעת מכך שהוא לא מזהה את הספרות, פתרון התרגול לבדו לא יספיק. במקרה כזה, יש להבין את מקור הבעיה לפני שמתחילים לתרגל פתרון. מהו הפתרון האידיאלי לפיתוח מיומנויות? המשתתפים ...
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2 האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה? אנשים רבים מאמינים שתרגול הוא פתרון אוניברסלי לשיפור מיומנויות, אך אליעד כהן מדגיש שזה נכון רק בחלק מהמקרים. לפי אליעד, תרגול יעיל כאשר הבעיה עצמה נובעת מחוסר תרגול או מחוסר ניסיון. למשל, אם אדם מתקשה לזכור מילים בשפה חדשה, והוא פשוט לא תרגל מספיק, אז ככל שהוא יתרגל ויחזור על המילים, הוא אכן יזכור ... הדרגתית על הפעולה, עד ששריריו יתחזקו. עם זאת, אליעד מציין שחשוב להבין שלא כל קושי נובע מהיעדר תרגול . הוא מביא מספר דוגמאות כדי להבהיר את הנקודה הזו: אם אדם מתקשה להרים משקל, ייתכן שזה נובע מחסרון תזונתי כמו חוסר חלבון, או אפילו ... שוב ושוב, הוא לא יצליח לשפר את התוצאה באופן משמעותי בלי לפתור קודם את הבעיה העיקרית, שהיא לא התרגול. אם מישהו מנסה ללמוד מילים בשפה חדשה אך מתקשה מאוד, יכול להיות שהקושי לא נובע מכך שהוא לא חזר על המילים מספיק פעמים. לפעמים הבעיה היא בהבנת המבנה של השפה או בהקשר של המילים. במקרה כזה, תרגול של מילים בלבד לא יספיק ויש לטפל בהבנת השפה עצמה. דוגמה נוספת שאליעד מביא קשורה לקשיים חברתיים, כמו אדם שפוחד להתחיל עם בחורות או שמתקשה להתמיד במקום עבודה. ייתכן שבמקרים אלו הבעיה אינה היעדר ניסיון או תרגול, אלא בעיה רגשית עמוקה כמו פחדים או חוסר ביטחון. במקרים כאלה, פשוט להמשיך ולתרגל את הסיטואציה לא יפתור את הבעיה, ויש צורך בהתמודדות עם ... לו בעין. במקרה זה ברור שהפתרון הוא להוציא את הכפית ולא לתרגל הרגל שגוי. כיצד אפשר לזהות אם תרגול הוא הפתרון לבעיה? אליעד מציע שיטה ברורה ושיטתית לניתוח בעיות כדי לקבוע אם תרגול יכול לסייע: להגדיר בבירור את הבעיה - להבין בדיוק מה לא מצליחים לעשות. לבדוק את הסיבה המדויקת לקושי - האם מדובר בחוסר ידע, חוסר ניסיון, פחד או מגבלה אחרת? לשאול אם הבעיה היא באמת תוצאה של חוסר בתרגול - אם כן, התשובה היא שצריך להמשיך לתרגל ולחזור על הפעולה או המיומנות. אם מתברר שהבעיה נובעת מסיבות אחרות (טכניקה לא נכונה, בעיה רגשית או פיזית), יש לטפל בשורש הבעיה עצמה ולא להסתמך על תרגול בלבד. מדוע חזרה ושינון מועילים באופן כללי? למרות שאליעד מודה שאינו יודע מדוע המציאות בנויה כך, הוא מסביר שהחזרה והשינון עובדים מבחינה ... את זה שוב ושוב, אלא להשתמש בכפפות מגן. כלומר, חייבים להבין קודם את ההקשר של הבעיה, כי לפעמים התרגול פשוט לא רלוונטי. תרגול במצב כזה לא יפתור את הבעיה אלא רק יעמיק את הסבל או הקושי. מה המסקנה לגבי פיתוח מיומנויות והתפתחות אישית? המסקנה של אליעד היא שבכל תהליך של התפתחות אישית או רכישת מיומנות, יש לבדוק לעומק אם מה שחסר הוא באמת ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שיש צורך לטפל בשורש בעיה אחר. לפעמים פתרון הבעיה יגיע רק לאחר טיפול בגורם הרגשי או הטכני ולא על ידי תרגול בלבד. חשוב להבין שתמיד צריך לשאול האם הבעיה הזו באמת נפתרת על ידי תרגול חוזר, או שאולי יש בעיה אחרת שצריך לטפל בה קודם לכן?. אליעד מדגיש את החשיבות של ניתוח הבעיה והקשר שלה לתרגול. רק כאשר הבעיה מוגדרת בבירור כחוסר בתרגול או בשינון, התרגול יוביל לשיפור משמעותי ומתמיד. איך להתמודד עם חוסר מוטיבציה? פתרון בעיות בצורה שיטתית שיפור יכולת התמודדות מול פחדים דרכי חשיבה לשינוי הרגלים פיתוח ביטחון עצמי באמצעות הבנה מעמיקה למה יש תפיסה שתרגול תמיד פותר בעיות? הטענה הראשונה שהועלתה היא שיש אנשים הסבורים כי תרגול מיומנות הוא הפתרון לכל בעיה. הם מניחים שבכל פעם שבן אדם לא מצליח לבצע משהו (כמו להרים משקל, לנהוג, להתחיל עם מישהי או לעבוד במקום עבודה לאורך זמן), מספיק לתרגל שוב ושוב - וזה יסתדר. ברמה העקרונית, תרגול יכול לעזור בשיפור הישגים, אך רק במקרים שבהם מקור הקושי אכן נובע מחוסר בתרגול. מתי תרגול עוזר באמת? ההסבר המרכזי הוא שתרגול עוזר כאשר הבעיה עצמה היא פונקציה של חוסר תרגול. אם מה שחסר הוא פיתוח מיומנות שנרכשת על ידי חזרה חוזרת ונשנית - אז ברור שתרגול אכן ישפר את התוצאות. לדוגמה, ללמוד מילה חדשה ולהפוך אותה לחלק מהזיכרון הפעיל במוח, או להתרגל להרים משקל מסוים בחדר כושר. בכל פעם ...
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
... רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, ... יכולה להיראות משעממת או כבדה, אך חשוב לזכור שכל רגע באשרם מציע הזדמנות להבין את המחשבות והרגשות שנכנסים ויוצאים בתודעה, ולקחת את הזמן להתמודד עם כל תהליך שמציף. האם תרגול רוחני יכול לשפר את איכות החיים בחיי היום - יום? לתרגול רוחני יש השפעה משמעותית על איכות החיים, גם מחוץ לאשרם. על פי ... עצמו. במילים אחרות, הדרך בה אנו רואים את עצמנו ואת העולם משתנה, וזה משפיע באופן ישיר על תחושת המהות והמשמעות של החיים. כיצד ניהול החיים יומיומיים יכול להיראות אחרי תרגול רוחני? לאחר שתחום הרוחניות נכנס לתוך חיי היום - יום, לעיתים נראית ... באמת רוצה? מלווה את האדם בכל שלב, ומובילה לתובנות שיכולות לשפר את איכות חייו על ידי החלטות יומיומיות יותר ממוקדות ומבוססות על הבנת עצמך. ההרצאה מצביעה על כך שלפעמים תרגול רוחני ידרוש יציאה מהשגרה, כמו לדוגמה עבודה יותר אינטנסיבית עם עצמך, שמביאה תוצאות טובות יותר מאשר לעבוד ולחשוב, תוך שימת דגש על תרגול מדיטציה ופעילויות שמאפשרות מפגש עם מורים רוחניים שמובילים למודעות ...
תרגול רוחני, תרגול חשיבה, האם מספיק להבין? איך לתרגל את הדרך של אליעד כהן? איך לתרגל את השיטה של אליעד כהן? איך ללמוד את הדרך של אליעד כהן? איך ללמוד את השיטה של אליעד כהן?
תרגול רוחני, תרגול חשיבה, האם מספיק להבין? איך לתרגל את הדרך של אליעד כהן? איך לתרגל את השיטה של אליעד כהן? איך ללמוד את הדרך של אליעד כהן? איך ללמוד את השיטה של אליעד כהן?
תרגול רוחני, תרגול חשיבה, האם מספיק להבין? איך לתרגל את הדרך של אליעד כהן? איך לתרגל את השיטה של אליעד כהן? איך ללמוד ... אמיתי בחשיבה או בחיים. לדעתו, אדם יכול להבין בצורה מושלמת ובצורה מדויקת איך דברים עובדים, אך ללא תרגול אמיתי של הדברים, ההבנה לא תהפוך לחלק ממנו ולא תביא לתוצאות אמיתיות. מה ההבדל בין להבין תיאוריה לבין ... אך אינו מתרגל, סימן שההבנה שלו אינה שלמה ואינה אמיתית, אלא תאורטית בלבד. האם ניתן להשיג תוצאות ללא תרגול מעשי? אליעד מציין שיש מקרים בהם אנשים שומעים את ההסבר שלו לתרגול מסוים, ומיד חשים שהבעיה שלהם נפתרה. הוא מדגיש כי הסיבה לכך אינה נעוצה בכך שהם הבינו תיאורטית בלבד, ... לפעמים גורמת לאדם לשאול את עצמו שאלות תוך כדי ההסבר (למה?, מה ההפך?) - דבר שהוא בעצמו סוג של תרגול. עם זאת, אליעד מבהיר כי אם האדם רק מבין באופן פסיבי מבלי לעסוק באף סוג של תרגול - אפילו מחשבתי - הוא לא יחווה את אותה עוצמת השינוי שתגיע אם יתרגל את החשיבה בצורה מכוונת ומודעת. לפי אליעד, רק תרגול ממשי הופך את ההבנה לחוויה אמיתית. האם הבנת המנגנון מספיקה כדי לפתור בעיות רגשיות? אליעד מתייחס לשאלה אם אדם מבין את המנגנון התיאורטי שמאחורי התרגול שלו, אך עדיין נמנע מתרגול כי נדמה לו שזה לא רלוונטי ישירות לבעיה שלו. אליעד טוען שהסיבה לכך שהאדם לא מתרגל היא שהוא לא באמת מבין עד הסוף איך התרגול הספציפי יעזור לו להתמודד עם הבעיה האישית. למשל, אדם יכול לחשוב שתרגול בנושאים כמו מרצפות בבית אינו קשור אליו, אך אליעד מדגיש שאותו תרגול שנראה לא רלוונטי יכול למעשה לשחרר חסימות רגשיות וחשיבתיות בתחומים אחרים לחלוטין. אם אדם יבין לעומק ובאופן מלא איך תרגול בתחום אחד משפיע לטובה גם בתחומים אחרים, הוא לא יימנע מתרגול. מה ההבדל בין צפייה בווידאו לבין תרגול אמיתי של חשיבה? אליעד מבדיל בין צפייה פסיבית בווידאו לבין צפייה פעילה שבה האדם שואל שאלות ומנסה באמת ... וכאשר תרצה להתחיל להתאמן בעצמך, הפעולה תהיה לך טבעית יותר. כלומר, התבוננות מתמדת עשויה להקל על התרגול המעשי בעתיד, אבל אינה מחליפה אותו בשום צורה. כיצד לתרגל את הדרך של אליעד כהן בצורה היעילה ביותר? אליעד מסביר שהתרגול הנכון הוא לחשוב באופן פעיל, עצמאי ויזום. התרגול האמיתי הוא לא רק הבנת הדברים שנאמרים, אלא לקחת את התיאוריה ולנסות ליישם אותה על מקרים ממשיים בחיים ... מנוגדים כמו יש ואין או בין רע לטוב, התובנה הזאת תהיה כל כך עמוקה וכל כך משמעותית, עד שכל יתר התרגולים יהיו קלים ופשוטים יותר בהמשך הדרך. האם מספיק להבין תיאוריה? איך לתרגל את שיטת אליעד כהן? מה ההבדל בין הבנה לתרגול? האם חייבים לתרגל חשיבה בפועל? איך ללמוד את הדרך של אליעד כהן? ...
הסקה מילולית, שאלות חשיבה מילולית, הכנה לפסיכומטרי, חשיבה לוגית, ההבדל בין כל לבין רק, ניתוח הנחות יסוד, מה ניתן להסיק? תרגול חשיבה מילולית, הכנה לפרק המילולי בפסיכומטרי, תרגול הבנה והסקה, פסיכומטרי מילולי
הסקה מילולית, שאלות חשיבה מילולית, הכנה לפסיכומטרי, חשיבה לוגית, ההבדל בין כל לבין רק, ניתוח הנחות יסוד, מה ניתן להסיק? תרגול חשיבה מילולית, הכנה לפרק המילולי בפסיכומטרי, תרגול הבנה והסקה, פסיכומטרי מילולי
... מילולית, שאלות חשיבה מילולית, הכנה לפסיכומטרי, חשיבה לוגית, ההבדל בין כל לבין רק, ניתוח הנחות יסוד, מה ניתן להסיק? תרגול חשיבה מילולית, הכנה לפרק המילולי בפסיכומטרי, תרגול הבנה והסקה, פסיכומטרי מילולי מהי חשיבה מילולית וכיצד היא עוזרת בפסיכומטרי? חשיבה מילולית היא ... לחלקים קטנים ומובנים יותר. הוא מדגיש כי אימון מעמיק בשאלות מסוג זה יפתח את יכולת החשיבה הלוגית והמילולית, ויעזור בתרגול שאלות פסיכומטריות רבות. לפי אליעד, שאלות הסקה מילולית הן קריטיות בפרק המילולי בפסיכומטרי, ולכן יש ...
ליטקוד, LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? ראיונות קוד, תרגול ליטקוד, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ראיון טכני, שאלות חשיבה, איך לפתור בעיות מורכבות? איך לפתח את המוח? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון, איך להיות מתכנת מחשבים? לעבוד בפיתוח תוכנה, איך למצוא מה בטוח נכון? ללמוד לנתח תהליכים, איך ללמוד לתכנת? איך ללמוד לכתוב קוד? כתיבת קוד, לפתור חידות היגיון, איך להבין חוקיות? איך למצוא חוקיות?
... LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? ראיונות קוד, תרגול ליטקוד, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ראיון טכני, שאלות חשיבה, איך לפתור בעיות מורכבות? איך לפתח את המוח? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון, איך להיות מתכנת מחשבים? לעבוד בפיתוח תוכנה, איך למצוא מה בטוח נכון? ללמוד לנתח תהליכים, איך ללמוד לתכנת? איך ללמוד לכתוב קוד? כתיבת קוד, לפתור ...
התבודדות ביער, ללמוד להרגיש טוב לבד, ללמוד לא לעשות כלום, עצה מעשית, תרגול מעשי, הכי קשה לא לעשות כלום, סם החיים וסם המוות, ללמוד להיות לבד, תרגיל במודעות עצמית, תירוצים של עצלנות, איך להתחבר ללא משנה?
התבודדות ביער, ללמוד להרגיש טוב לבד, ללמוד לא לעשות כלום, עצה מעשית, תרגול מעשי, הכי קשה לא לעשות כלום, סם החיים וסם המוות, ללמוד להיות לבד, תרגיל במודעות עצמית, תירוצים של עצלנות, איך להתחבר ללא משנה?
... ביער, ללמוד להרגיש טוב לבד, ללמוד לא לעשות כלום, עצה מעשית, תרגול מעשי, הכי קשה לא לעשות כלום, סם החיים וסם המוות, ללמוד להיות לבד, תרגיל במודעות עצמית, תירוצים של עצלנות, איך להתחבר ללא משנה? למה קשה לנו להיות לבד ולא ... אינו עושה דבר, הוא מרגיש קרוב למוות, כיוון שהחיים מוגדרים בעיניו כעשייה בלתי פוסקת. מדוע התרגול של לא לעשות כלום חשוב להתפתחות הרוחנית? אליעד מציע תרגול מעשי וברור שבו האדם צריך פשוט לשבת לבד ביער, במקום שאין בו בני אדם, ורצוי שיהיה מקום שיש בו בעלי חיים וצמחים. המטרה היא לבצע השתוות צורה הדרגתית עם ... להתנתק יותר בקלות מדאגותיו ומרצונותיו. איך מתרגלים את השיטה של לא לעשות כלום? אליעד מציע תרגול מעשי, שבו האדם יושב לבד ביער ולא עושה כלום. לא לנסות לא לחשוב ולא לנסות דווקא להפסיק לחשוב, אלא פשוט לא לעשות דבר. כאשר עולות המחשבות שצריך לעשות משהו, צריך לשאול את השאלה למה אני חייב לעשות את זה? האם באמת יקרה לי משהו רע אם לא אעשה? על ידי התרגול הזה, בהדרגה, האדם יכול לגלות שרוב הדברים שהוא חושב שהוא חייב לעשות, כלל אינם נחוצים באמת. התנאי לתרגול מוצלח הוא שהמקום יהיה באמת ללא בני אדם אחרים, מכיוון שגם הידיעה שיש אדם אחר במקום מסוים משפיעה על האדם. הוא מדגיש שהתבודדות מוחלטת כזו עשויה להיות קשה ביותר, ואפילו בלתי אפשרית לחלוטין בעולם, אבל ככל שהמקום יותר נטול אנשים, התרגול יותר יעיל. מהן התוצאות הצפויות מתרגול ההתבודדות? התוצאה הרצויה של התרגול, לפי אליעד, היא שהאדם ירגיש שהוא כבר לא חייב לעשות דבר. הוא ירגיש חופשי לחלוטין ושהוא יכול לבחור מה לעשות מתוך רצון אמיתי ולא מתוך תחושת כפייה או צורך. ... הם משחק בלבד, והפעולות שלו נעשות מתוך בחירה חופשית אמיתית. עם זאת, אליעד מזהיר שיש גם סכנה בתרגול. האדם יכול לקחת את היכולת הזאת של לא משנה לי כלום לצד השלילי, ולהשתמש בה כתירוץ לחוסר פעולה ועצלנות. לדבריו, המטרה היא להגיע למצב שבו לא משנה אם תעשה או ... סם החיים וסם המוות בהקשר של התבודדות? אליעד כהן משתמש בביטוי סם החיים וסם המוות כדי להסביר שהתרגול הזה יכול לשמש לשני כיוונים: מצד אחד, הוא יכול להוביל את האדם לחופש מוחלט ואושר אמיתי, שבו הוא מרגיש חופשי לחלוטין מכל אילוץ. מצד שני, הוא יכול להוביל את האדם לחוסר מעש, דיכאון וחוסר עניין בחיים. לכן, אליעד מדגיש את החשיבות של תרגול זהיר ומודע של ההתבודדות. התרגול הזה, אם נעשה נכון, יכול להביא את האדם לחוויית חיים מלאה ושלמה, שבה הוא בוחר לפעול מתוך הנאה וחופש ולא מתוך פחד או לחץ. איך התבודדות עוזרת להתמודד עם פחד ... ללא תלות בגירויים חיצוניים או באנשים אחרים. מה הקשר בין התבודדות ומדיטציה? אליעד מסביר שהתרגול שלו דומה למדיטציה, אך יש לו יתרון משמעותי: הוא אינו מתמקד בהדחקה של מחשבות או רגשות, אלא בהתבוננות מודעת בהם. לכן, בניגוד למדיטציה רגילה, התרגול שהוא מציע אינו מדחיק את הבעיות, אלא מאפשר להתמודד איתן בצורה ישירה ובריאה. הוא מזהיר שמדיטציה רגילה עלולה להביא בסופו של דבר להתפוצצות רגשית, כי האדם מדחיק ולא פותר את בעיותיו האמיתיות. לעומת זאת, התרגול שהוא מציע מאפשר לאדם לפתור באמת את הבעיות הפנימיות שלו ולהרגיש חופשי ומשוחרר באופן אמיתי. מדוע חשוב להרגיש טוב לבד לפני שנמצאים עם אחרים? לסיכום, אליעד ... להרגיש טוב לבד, הוא תמיד יהיה תלוי באחרים כדי להרגיש טוב. אדם כזה נמצא בבעיה מתמדת. לכן התרגול של התבודדות ולמידה של להרגיש טוב לבד הוא חיוני לכל מי שרוצה לחיות חיים חופשיים ושמחים באמת. איך ללמוד להרגיש טוב לבד? איך לתרגל התבודדות? מדוע קשה לא ...
ניתוח ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה?
ניתוח ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה?
... ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו ... לחימה הכי טובה? מה עדיף, לתרגל מיומנות אחת או הרבה מיומנויות? אליעד כהן מנתח בהרצאתו שני ציטוטים מפורסמים של ברוס לי בנוגע לאופן התרגול המיטבי של מיומנויות לחימה. הציטוט הראשון של ברוס לי אומר: איני מפחד מן האדם שתרגל עשרת אלפים בעיטות פעם אחת, אך אני מפחד מן האדם שתרגל בעיטה אחת עשרת אלפים ... את משמעות הציטוט ושואל, מי באמת יהיה לוחם טוב יותר? הוא מנתח את שתי האפשרויות לעומק ובודק אותן מנקודות מבט שונות. מהי המשמעות של תרגול מיומנות אחת לעומק? אליעד כהן מסביר שכשאדם מתרגל פעולה מסוימת, כגון בעיטה אחת או אגרוף אחד, עשרת אלפים פעמים, הוא למעשה הופך למומחה ספציפי וממוקד באותה פעולה. הוא ... מדגיש נקודת חולשה בשיטה הזו: אם הלוחם שמולו ינוע או יגיב בצורה שונה מהצפוי, אותו מומחה לאותה תנועה ספציפית יהיה בבעיה, כי כל התרגול שלו התמקד בסוג אחד של תנועה בלבד, ולא הכין אותו לתרחישים אחרים. האם גיוון באימונים מקנה יתרון? אליעד כהן מתייחס לאפשרות השנייה, שבה אדם מתרגל עשרת אלפים בעיטות ... צפויים במגרש. איזה סוג אימון אפקטיבי יותר בפועל? אליעד כהן אינו נותן תשובה חד - משמעית לשאלה, אלא מציג את המורכבות שבה. הוא טוען שתרגול ממוקד של פעולה אחת מייצר מומחה בעל עוצמה בתחום צר, ואילו תרגול מגוון מייצר לוחם גמיש ומוכן יותר למציאות דינמית. עם זאת, הוא מדגיש שהמציאות בדרך כלל דורשת גמישות והתאמה מהירה, ולכן התרגול המגוון לרוב יהיה שימושי יותר במצבים ריאליים. לדוגמה, הוא מביא דוגמה נוספת: אם שני לוחמים מתמודדים בקרב אמיתי, האחד אלוף העולם באגרוף והשני מומחה באומנויות לחימה ... צפויות. כיצד יש להבין את הציטוט של ברוס לי? בסיום ההרצאה, אליעד מדגיש שהמסר של ברוס לי אינו בהכרח בחירה חד - משמעית בסוג אחד של תרגול, אלא הכוונה עמוקה יותר: כשאתה מתאמן על מיומנות מסוימת, חשוב להקפיד על עומק ודיוק. עם זאת, אין זה אומר שצריך לוותר לגמרי על מיומנויות אחרות. המטרה האמיתית היא ...
חיפוש אחר האמת המוחלטת, חיפוש אחר האושר המוחלט, אהבה מוחלטת, מה זה אמת? מה זה שקר? תרגול עצמי, לחפש את האמת, לגלות את האמת, אמת אבסולוטית, אמת יחסית
חיפוש אחר האמת המוחלטת, חיפוש אחר האושר המוחלט, אהבה מוחלטת, מה זה אמת? מה זה שקר? תרגול עצמי, לחפש את האמת, לגלות את האמת, אמת אבסולוטית, אמת יחסית
... אחר האמת המוחלטת, חיפוש אחר האושר המוחלט, אהבה מוחלטת, מה זה אמת? מה זה שקר? תרגול עצמי, לחפש את האמת, לגלות את האמת, אמת אבסולוטית, אמת יחסית מהו החיפוש אחר האמת המוחלטת והאם הוא מוביל לאושר? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה עמוקה ... עצמו הופך לסוג של אשליה. איך אפשר לתרגל חיפוש אחר האמת בחיי היום - יום? אליעד מציע תרגול פשוט, מעין תרגול מדיטטיבי יומיומי: האדם מתבקש לבדוק את עצמו לאורך היום ולהיות מדויק לגמרי ביחס להנחות היסוד שלו. לדוגמה, אם הוא חושב שמשהו הוא תמיד נכון, עליו לבדוק ... מוחלט ולבדוק שכל מחשבה וכל אמירה שלו יהיו מדויקות ביחס לאמת שהוא מאמין בה באותו רגע. תרגול זה אמור לקרב את האדם להבנה עמוקה יותר של המושגים אמת ושקר. מדוע החיפוש אחר האמת דורש שילוב של שכל ורגש? אליעד מציין כי אחת הבעיות המרכזיות בחיפוש ...
מודעות עצמית, להפוך את המחוייב לאפשרי, התמודדות עם בעיות בחיים, התמודדות רגשית, להתמודד עם בעיות, תרגול רוחני, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית
מודעות עצמית, להפוך את המחוייב לאפשרי, התמודדות עם בעיות בחיים, התמודדות רגשית, להתמודד עם בעיות, תרגול רוחני, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית
... עצמית, להפוך את המחוייב לאפשרי, התמודדות עם בעיות בחיים, התמודדות רגשית, להתמודד עם בעיות, תרגול רוחני, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית מהי הדרך להחלת מודעות עצמית ולהתמודדות עם בעיות בחיים? בהרצאה של אליעד כהן, נדרשה גישה מעשית להתמודד עם האתגרים האישיים והרגשיים שבחיים תוך שימוש במודעות עצמית ותרגולים רוחניים. אליעד מציין כי כל אתגר, גם אם הוא נתפס כלא אפשרי או כקשה מדי, דורש הסתכלות שונה ... עם כישלון במאמץ להרים משקל, אין מה לעשות אם הבעיה קיימת, אלא יש למצוא פתרון חלופי שיביא להתקדמות במטרה. איך נבנים תרגולים רוחניים ותרגולים שמקדמים את המודעות העצמית? אליעד מתאר את הרעיון של הפוך את המחויב לאפשרי כמעין כלי לפיתוח ... ויכולת לתכנן כל צעד בדרך להצלחה. כל פרט בתהליך נחשב כחיוני לגדילה רוחנית. האם אפשר להתמודד עם בעיות רגשיות דרך תרגולים רוחניים? בהרצאה, אליעד מציין שהתמודדות עם בעיות רגשיות היא חלק בלתי נפרד מהתהליך הרוחני. הוא ממליץ לאדם להכיר בכך שיש מצבים בהם הוא ייתקל בקשיים רגשיים. ברגעים כאלה, חשוב לבצע תרגולים שיכולים להנחות אותו להתמודד עם הרגשות ולפתור את הדילמות באופן פנימי. מהו הקשר בין תרגול רוחני להתפתחות אישית? אליעד מסביר שהשינוי האמיתי במודעות העצמית מגיע דרך תרגול מתמשך, שמבוסס על ניסיון ללמוד מהטעויות ולהתמודד עם מכשולים בדרך להצלחה. ככל שמתאמנים יותר, ... להיות מוכן להתנסות בדרכים שונות עד שימצא את הדרך המתאימה לו. מודעות עצמית הפוך את המחויב לאפשרי התמודדות רגשית תרגול רוחני התקדמות רוחנית כיצד להתמודד עם כישלון? התחלות קטנות ומדודות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חידת LeetCode Solution - Candy, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? איך לפתור חידת LeetCode? מדעי המחשב, תכנות מחשבים, איך להתקבל לעבוד בהייטק? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך להיות מתכנת? איך לעבור ראיון טכני? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון, איך להיות מתכנת מחשבים? איך לעבוד בפיתוח תוכנה? איך להתכונן לראיונות כתיבת קוד? איך לפתור חידת היגיון? חידות היגיון, איך לעבור ראיון עבודה טכני?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תרגול, האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תרגול, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל, מאמן פרטי, אימון אישי לנוער בתחום תרגול - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 22_05_2025 השעה 16:08:45 - wesi1