... אנטישמיות שנאת זרים בדלנות שנאת
חינם - מהן? וממה הן נובעות? גזענות, אנטישמיות, שנאת זרים, שנאת
חינם, בדלנות וכל כיוב, מהותן היא אחת, מהותן היא שהאדם חושב שהוא ושבני מינו טובים יותר מאשר שאר בני האדם וכיוב. ולצורך העניין, כל גאווה שיש לאדם על ... של שנאת זרים. והשאלה הנשאלת היא, ממה בעצם נובעות השנאת
חינם של האדם כלפי סביבתו? ובטרם נשיב על השאלה, נבהיר כי כל מי שנגוע בשנאת זרים ובשנאת
חינם, הרי שבוודאות שהוא נגוע גם בשנאה עצמית כלפי עצמו. כי שנאת זרים ושנאה עצמית, מהותן היא אחת. כי כאשר האדם חושב שהוא טוב יותר מאשר חברו, וכאשר ... אחד עם כל מה שקיים, במקרה כזה אדם כזה לא יצטרך לאהוב באהבת
חינם את זולתו, אלא האהבה שלו לזולתו תהיה אהבה עצמית ממש. מאחר שהאדם מרגיש אחדות עם כל דבר. ואפילו אם מישהו פוגע באדם, אם האדם אוהב את המציאות באמת, ... וזה עצמו העונש שלו. והסיבה שבגללה האדם שונא את חברו בשנאת
חינם, והסיבה שבגללה קיימת בדלנות, אנטישמיות וגזענות, היא משום שהאדם נמצא במצוקה ואין לו מושג מהי תכלית חייו ואיך הוא יכול ליהנות מחייו. ושנאת הזרים, ... לשפר את מצבו, ומשום כך האדם רודף אחרי הזנב של עצמו ומסתבך
בחינם. ומצד האמת האדם לא צריך להגדיר שום דבר כדי לחיות טוב. אלא שהאדם לא מסוגל לחיות בצורה ככ פשוטה, ומשום כך האדם מרגיש צורך להגדיר דברים. והאדם ... כדי להיאחז בו. ואז נוצרת בדלנות, גזענות, שנאת זרים, שנאת
חינם, כעס, נקמה, עצבים, אנטישמיות וכיוב. כי מי שיתבונן בעניין יראה, כי מהותה של הגזענות והבדלנות, היא שהאדם לא מעריך את עצמו ולא אוהב את עצמו כפי מה ... שהוא נהנה פחות מהמציאות וכולי... ומה בכל זאת טוב בשנאת
חינם, בשנאת זרים וכולי? ואם שנאה מהותה נפרדות וחוסר אחדות, אז מה טוב בשנאת זרים ובגזענות? והתשובה היא: כי רק מי שמגיע לאחדות השלמה, רק הוא מסוגל להכיל בתוכו את שנאת
החינם בצורה טובה. ונסביר: כי כפי שכבר ביארתי, השלמות היא כאשר האדם מכיל בתוכו את ההפכים. וכל זמן שהאדם לא אוהב את הכל באותה עוצמה, הרי שהוא לא מסוגל ... ומאחר שמצד האמת הכל אחד, הרי שאם לא היה בעולם אפשרות לשנאת
חינם, הרי שהעולם לא היה יכול להיות קיים. כי השקר הכרחי לצורך קיום העולם כפי שכבר ביארתי. והמהות של שנאת
חינם, היא שהאדם שונא את הדבר סתם וללא כל סיבה. ומצד האמת, אם לא היה יכול האדם לשנוא סתם וללא סיבה, הרי שהאדם לא היה יכול לרצות שום דבר. כי מצד האמת ... כרע, שמכך הרי נוצר הרצון של האדם, הרי שהכל מהותו היא שנאת
חינם. ושנאת
החינם בשורשה, מהותה היא שהכל ככ טוב, עד שהטוב יכול להכיל בתוכו שנאה ועדיין להישאר ולהיות אהבה. אך כל הדברים האלו רלוונטיים, רק למי שהגיע אל השלמות, ... ועל ידי זה הוא גם נופל לבדלנות ולנפרדות ולגזענות ולשנאת
חינם וכיוב. וזה העונש עצמו של האדם, שהוא לא מבין שהכל אחד, ועל ידי זה הוא לא נהנה מחייו באמת. אך מי שמסתכל על השורש, ומבין שהכל אחד, על ידי זה הוא ...