... שיאהבו אותו ברמה כזו. 2. האם התוצאה באמת מתחייבת מהסיבה? - האם הרצון להיות נאהב באמת נובע
מחוסר הערכה עצמית, או שיש סיבות נוספות או שונות? 3. האם הסיבה מחייבת את התוצאה? - האם
חוסר הערכה עצמית באמת מחייב רצון כזה, או שאפשר להעריך את עצמי גם אם אינני רוצה שיאהבו אותי? 4. האם הסיבה עצמה מחויבת? - אם אדם ... לתוצאה. הסיבה, למשל, עשויה להיות אני לא מעריך את עצמי מספיק. בשלב זה נשאלת השאלה אם אכן
חוסר הערכה עצמית מקדים בציר הזמן את הרצון שיאהבו, והאם הוא מחייב את הרצון הזה. אם מתברר שאפשר לא להעריך את עצמי ובכל זאת לא לרצות ... מהסיבה? לדוגמה, אני רוצה שיאהבו אותי כי אני לא מעריך את עצמי. האם הרצון הזה נובע רק
מחוסר הערכה עצמית, או שיש סיבות אחרות או נוספות? ייתכן שהרצון להיות נאהב בכלל נובע מגורמים אחרים, ולכן לא בהכרח זו התוצאה היחידה. ... שלא אעריך את עצמי?. אם מתברר שאפשר להעריך את עצמי גם בלי השכלה, הרי שאין הכרח באותה סיבה
(חוסר הערכה) , ואז הרצון שהתבסס עליה נחלש עוד יותר. אילו דוגמאות ממחישות את ניתוח הסיבתיות? ישנן כמה דוגמאות מפורטות להמחשת השיטה: ... את עצמי. לשאול אם הסיבה באמת קיימת לפניהם של התוצאה ואם היא אכן מחייבת אותה. למשל: האם
חוסר הערכה עצמית מחייב רצון באהבה מאחרים? אם לא, הרצון נחלש. לשאול מה הסיבה לסיבה. למשל: למה אני לא מעריך את עצמי? אולי כי אין לי ... באופן עקבי, אפשר לגלות שהוא חל על מגוון מצבים: פחדים, חרדות, מחשבות טורדניות, תחושת בגידה,
חוסר הערכה עצמית, ואפילו רצון עז בדברים שונים. בכל פעם ניגשים לסיבה שמאחורי התוצאה, שואלים אם היא מחייבת, שואלים אם היא עצמה ...