הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי... להתאים את עצמו לסביבה החברתית או כדי להרגיש ביטחון. למעשה, אליעד מציין שבאופן טבעי, אדם תמיד נמצא בדמות כלשהי: לבוש, שפת גוף, סגנון דיבור - כולם חלק מדמות חברתית שהאדם מציג, ולכן, אי אפשר להימנע באופן מוחלט מהיות בדמות. למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? משתתף בשיחה משתף בקושי גדול שהוא חווה בגלל הדמות ... בדמות, מכיוון שכל פעולה חברתית היא למעשה סוג של העמדת פנים. גם האדם שחושב שהוא אותנטי, בעצם נכנס לדמות של מישהו שמתאמץ להיות אותנטי. לכן, הפתרון אינו לנסות לא להיות בדמות, אלא ללמוד ... להתאים את עצמו לסביבה החברתית. במקום להיות אותנטי, הוא מציג דמות שנועדה להרשים או להתאים את עצמה לאנשים אחרים. אליעד מדגיש כי בעצם, האדם אף פעם אינו באמת נטול דמות לחלוטין, כיוון שכל פעולה חברתית, כמו דיבור או לבוש, כבר יוצרת סוג של דמות. המשתתף בהרצאה מציג קושי גדול שהוא חווה במאבק עם דמות זו. מצד אחד, הוא שואף להיות אמיתי וכנה לחלוטין, ומצד שני, ... במיוחד בסיטואציות חברתיות. הוא מתאר את הדמות כמשהו ששולט עליו לחלוטין, והדבר מוביל אותו לחוויית שיתוק ותקיעות קשה. הקושי האמיתי שלו אינו בעצם קיום הדמות, אלא בתחושה שהוא אינו שלם ... ייכנס לדמות, הוא ייכשל חברתית. האם אפשר באמת להפסיק להיות בדמות? אליעד מסביר שהאמת היא שאי אפשר להפסיק לגמרי להיות בדמות, כיוון שכל החיים הם סוג של משחק חברתי. כל אחד תמיד נמצא בדמות כלשהי, אפילו אדם שחושב שהוא אמיתי - למעשה נמצא בדמות של מי שמנסה להיראות אמיתי. לכן, הפתרון שהוא מציע הוא לא להתנגד לדמות אלא ללמוד ... - במיוחד בסיטואציות חברתיות. הדמות, לדבריו, שולטת עליו, והיא כל כך מושרשת בתוכו, עד כדי כך שהוא לא מצליח לפעול כשיש לו קונפליקט עם הדמות הזאת. אליעד מסביר שמצד האמת, תמיד אנחנו ... פנים והתאמה לתפקיד חברתי. לכן, הניסיון לצאת לגמרי מהדמות הוא מיותר, ולמעשה יכול להיות מזיק. במקום לנסות לא להיות בדמות, הפתרון הוא ללמוד להיות בדמות בצורה מודעת ובמידה הנכונה - ... הוא מדגיש שכל סיטואציה חברתית מחייבת סוג מסוים של התאמה - אדם מתלבש אחרת לפגישה עסקית מאשר כשנמצא בבית, אדם מתנהג אחרת כשהוא מדבר עם חברה או עם לקוח. לכן, לדבריו, הפתרון הוא לא להילחם ... מגלם, במיוחד במצבים חברתיים. המחשבות המנוגדות בין הצורך להתאים את עצמו לבין הרצון להיות נאמן לעצמו יוצרות דילמות פנימיות שמקשות על קיום אותנטי. הקשר בין דימוי עצמי לאפקטיביות אישית ... מציין את הדינמיקה החברתית שבה אנו נמצאים, שבה פעמים רבות אנו צריכים לשחק תפקיד כדי להצליח, גם אם לא תמיד זה תואם את מי שאנחנו באמת. מדובר בהבנה עמוקה של דינמיקת יחסים חברתיים והצורך להסתגל למצבים שונים, גם אם זה דורש לעיתים התכנסות לתוך דמות שיכולה להרגיש מלאכותית. איך המודעות העצמית משפיעה על ההתמודדות עם מצבים מורכבים? בהמשך ...