... בושה ללכת ערום, משום שאין לכך שום סיבה הישרדותית או הגיונית בפני עצמה. הבושה מהעירום נובעת מהתניות
חברתיות ותרבותיות, ולא מתכונה מולדת. מה הסיפור של אדם וחווה מגלה על הבושה והבגדים? אליעד משתמש בסיפור התנכי ... את החיסרון עצמו או להטיל ספק בהגדרתו כחיסרון, אנשים העדיפו להסתיר אותו עם בגדים, וזה הפך למחויבות
חברתית. מה הקשר בין התלבשות לתחושת התעלות רוחנית או דתית? אליעד נותן דוגמה של אנשי דת כמו רבנים או כמרים, ... ישמש אותו באופן הישרדותי. מכיוון שאין מחויבות ללבוש בגדים מעבר להישרדות, הסיבות האחרות הן רק דמיוניות
וחברתיות, ולא אמיתיות. למה הבגדים הפכו לסמל
חברתי ומבדיל בין בני אדם? אליעד מצביע על כך שהבגדים הפכו גם לכלי להבדיל בין אנשים וקבוצות. אדם דתי לובש ... עליונות, כאילו הוא טוב יותר או חשוב יותר. כך גם קורה בתרבויות שונות, בהן הבגדים מגדירים את המעמד
החברתי והקבוצה אליה משתייך האדם. בנוסף, בגדים משמשים אמצעי הסוואה. לדוגמה, אם רוצים להבריח אדם כמו בן לאדן, ... מחליף למעשה את הבגדים המחשבתיים שלו. כלומר, הבגד הוא מטאפורה לשינוי תפיסת מציאות או לשינוי התפקיד
החברתי. מדוע העירום מאיים על אנשים בחברה? אליעד מסביר שכשאדם מסתובב עירום הוא חושף בפני אחרים את כל מה שהוא ... מסתובב עירום, הוא בעצם מאותת לאחרים שאפשר לחיות ללא הבושה הזו, וזה מפריע לאחרים, ולכן נוצרת הנורמה
החברתית שמי שלא מתלבש הוא חריג ומוזר. בסיכום, הבגדים והבושה מהעירום אינם דבר טבעי או מולד, אלא תוצאה של הרגלים
חברתיים, הסתרת חסרונות אישיים ופחד מחשיפת משיכה מינית. כך נוצרה התרבות שבה האדם חייב ללבוש בגדים, אף שזה כלל ...