... יקרה בדיוק כפי שהוא רוצה, ושכל מה שקורה יהיה בדיוק מה שהוא רוצה. אך גם כאן יש פרדוקס: אם באמת הרצון יהיה תואם לחלוטין את המציאות, האדם לא ירגיש שהוא קיים, כי תחושת
הקיום קשורה בפער בין הרצון לבין המציאות. לכן, כדי להרגיש קיים, חייב להיווצר פער כלשהו בין הרצון לבין מה שקורה בפועל. מה קורה אם הרצון והמציאות ... אם האדם יצליח לדמיין באופן מוחלט שכל רצונותיו מתמלאים, ברגע כזה הוא יפסיק לחוש בקיומו. הוא לא יוכל עוד להרגיש את עצמו, כי אין עוד פער שיוצר מודעות עצמית. המודעות
והקיום נשענים על התחושה שיש הבדל בין אני לבין לא אני, בין מה שאני רוצה לבין מה שקורה. לדוגמה, אם אדם קם בבוקר ומרגיש שיש לו יכולת מוחלטת למלא ... בפני דילמה קיומית: מצד אחד הוא רוצה לחיות במצב מושלם שבו הכל כרצונו, ומצד שני אם הכל יהיה כרצונו, הוא לא יחווה יותר את עצמו. מדוע ישנו צורך בחסרונות? על פי אליעד,
הקיום מותנה בכך שישנם חסרונות כלשהם, כי ללא חיסרון האדם לא מרגיש שהוא קיים. הוא מציג זאת כך: אדם שאינו קיים, אין לו חסרונות כלל, אבל גם אין לו שום יתרונות. מצד שני, אדם שרוצה ליהנות מהיתרונות של
הקיום, חייב לקבל את קיומם של חסרונות. זו סתירה פנימית: הרצון האידיאלי הוא ליהנות מכל היתרונות בלי חסרונות, אבל זו בדיוק הסתירה שאינה אפשרית. ...