אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הצופה ✔דיסוציאציה וניתוק מהאני, לא מזדהה עם עצמי, מרגיש מנותק מעצמי, שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, להיות הצופה, אני רק צופה בעצמי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
דיסוציאציה וניתוק מהאני, לא מזדהה עם עצמי, מרגיש מנותק מעצמי, שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, להיות הצופה, אני רק צופה בעצמי מבחוץ, מרגיש מנותק, איך להתחבר לעצמי? איך לחזור לעצמי? הפרעת זהות דיסוציאטיבית, מי אני?
מהי הפרעת זהות דיסוציאטיבית ואיך היא קשורה לתחושת ניתוק מהאני?

תחושת ניתוק מעצמך והפרעת זהות דיסוציאטיבית הן תופעות נפשיות שמתבטאות בכך שהאדם לא מרגיש מחובר לעצמו, לא מזדהה עם ה"אני" שלו וחווה את עצמו כישות זרה. הסיבה לכך יכולה להיות קשורה בשינויים קיצוניים במצב הרוח, כמו במצבים של מאניה דיפרסיה או סתם תנודות חדות וקיצוניות במצב הרוח, למשל יום אחד האדם מרגיש מאוד שמח, פעיל ומאושר, ולמחרת הוא מרגיש עצוב, כועס, דיכאוני או מתוסכל. במצב כזה, האדם מתחיל להרגיש בלבול לגבי זהותו האמיתית.

איך שינויים קיצוניים במצב הרוח גורמים לתחושת ניתוק מהזהות העצמית?

כשהמצבים הרגשיים משתנים בצורה דרסטית מדי, האדם מתחיל לשאול את עצמו שאלות לגבי זהותו. הוא תוהה: "מי אני באמת? האם אני האדם המאושר והשמח מאתמול, או האדם המדוכא והעצוב של היום?". האדם מבין שיש פער גדול בין הזהויות הרגשיות השונות שלו, והדבר מערער אותו. תחושת החוסר יציבות וההבדל הקיצוני בין המצבים מובילים את האדם למסקנה מוטעית: "אם אני יכול להיות גם זה וגם זה - אז אני כנראה לא זה ולא זה". בעקבות זאת האדם מרגיש שהוא בעצם לא קיים באמת כאף אחד ממצבי הרוח הקיצוניים הללו, אלא הוא רק "הצופה" - מי שמתבונן על הכל מבחוץ, כמו בסרט שהוא אינו חלק ממנו באמת.

מה זה אומר להיות "הצופה" במצב של דיסוציאציה?

המושג "הצופה" מתאר את המצב שבו האדם מרגיש שהוא כבר לא חלק מהחוויה של עצמו. הוא מרגיש כמו אדם שצופה בסרט על חייו, ללא חיבור רגשי או הזדהות אמיתית. הוא מסוגל לתפקד, לדבר, לנוע, אך התחושה היא כמו של רובוט או מכונה - אין חיבור אמיתי לחיים או לרגשות, האדם רק צופה במתרחש מבלי להרגיש את עצמו באמת. מצב זה מוביל לתחושת בדידות, ניכור וחוסר אותנטיות, ויכול להחמיר לתופעות נפשיות מורכבות כמו הפרעת זהות דיסוציאטיבית.

איך האדם יכול לשוב ולהתחבר אל האני האמיתי שלו?

הדרך לחזור ולהתחבר לעצמך, לתחושה אותנטית ושלמה של ה"אני", מתחילה קודם כל מהבנת מקור הבעיה. תחושת הניתוק אינה נובעת מכך שהאדם באמת אינו קיים או שהוא רק הצופה. הבעיה האמיתית היא בהבנה מוטעית של מהותו של האדם. האדם הוא לא רק השכבה החיצונית של רגשות קיצוניים ומשתנים, וגם לא רק הצופה שמסתכל מבחוץ. האדם הוא ישות מורכבת ורב שכבתית.

כלומר, האמת העמוקה יותר היא שיש בתוכך מספר שכבות שונות של "אני":
  • השכבה החיצונית - שמתבטאת במצבי הרוח המשתנים ובחוויה היומיומית שלך.
  • שכבת הצופה - אותה תחושה פנימית של מודעות והתבוננות.
  • שכבת האני הפנימי ביותר - מצב תודעתי עמוק, כמעט בלתי נתפס, שאין בו כמעט תחושה של "אני".
  • שכבות נוספות של הבדלה בין "אני" ל"לא אני", תהליכים של הזדהות ושיוך רגשי, ומגוון תהליכים פנימיים שונים.
האני שלך הוא השילוב של כל השכבות האלו ביחד. הטעות שגורמת לתחושת הניתוק היא שהאדם בטעות מזהה את עצמו רק עם שכבה אחת - החיצונית או הפנימית - ומתעלם מהמורכבות האמיתית שלו.

איך להתגבר על תחושת ניתוק ולהתחבר מחדש לזהות העצמית?

כדי לשוב ולהתחבר אל הזהות האמיתית שלך ולהתגבר על תחושת הניתוק, עליך להכיר ולהבין את המורכבות הפנימית שלך. עליך להבין שהזהות האמיתית שלך היא לא רק החלק הרגשי שמשתנה כל הזמן, ולא רק החלק שמתבונן מבחוץ. אתה שילוב של כל החלקים הללו יחדיו.

ככל שתכיר ותקבל את המורכבות של ה"אני" שלך, ככל שתבין שזו תופעה טבעית והגיונית שיש לך מצבים פנימיים שונים - כך תפחת תחושת הזרות והניתוק מהעצמי שלך. החיבור המחודש יתרחש ככל שתעמיק את ההכרה העצמית, וככל שתראה את עצמך בצורה אותנטית ושלמה יותר.

סיכום עיקרי התובנות בנושא דיסוציאציה ותחושת ניתוק:
  • תחושת ניתוק נובעת ממצבי רוח משתנים באופן קיצוני המבלבלים את תחושת הזהות.
  • האדם מתחיל לראות עצמו רק כ"צופה" ולא כמשתתף פעיל בחייו.
  • הפתרון הוא הבנת המורכבות של האני: האדם הוא לא רק חיצוני ולא רק פנימי, אלא שילוב של שכבות רבות.
  • החיבור חזרה לאני מתבצע בעזרת העמקת ההבנה וההכרה של האדם בכל המורכבות הפנימית שלו.
על ידי הבנת ההסבר הזה והפנמתו לעומק, ניתן להפחית ואף לפתור את תחושת הניתוק ולהגיע לחיבור עצמי עמוק ובריא יותר.
מהי הפרעת זהות דיסוציאטיבית וכיצד היא קשורה לתחושת ניתוק מהאני?

הפרעת זהות דיסוציאטיבית ותחושת ניתוק מהאני יכולות להיגרם בעקבות שינויים קיצוניים במצב הרוח, למשל ממצב של מאניה לדיכאון, שגורמים לאדם לא לזהות את עצמו. תחושת הניתוק יכולה להתבטא בכך שהאדם לא מרגיש מחובר לעצמו או לרגשותיו, ומגיע למסקנה שהוא לא מי שהוא חושב שהוא. כשמצבי הרוח משתנים בצורה חדה, למשל בין יום של שמחה ועשייה לבין יום של עצב או חוסר תפקוד, האדם מתחיל לשאול את עצמו "מי אני?" הוא לא מזהה את עצמו כיוון שהוא לא בטוח מי הוא באמת, והאם הוא השמח או העצוב.

מצב כזה יכול להוביל לתחושת ניתוק, שבה האדם לא רואה את עצמו בצורה ברורה, ומתחיל להרגיש שהוא לא אחד מהמצבים הקיצוניים שהוא עובר דרכם. הוא עשוי להגיע למסקנה שהוא לא זה ולא זה, ולכן הוא "הצופה" בלבד. "הצופה" הוא המושג שבו האדם רואה את עצמו מבחוץ, כאילו הוא לא הוא באמת אלא רק צופה בסרט של עצמו.

המצב הזה יכול ליצור תחושת ניתוק משמעותית, שבה האדם לא חווה את עצמו כישות חיה ומרגיש שהוא פועל כמו רובוט. כלומר, הוא חי את חייו, אך מרגיש שהוא רק משקיף מהצד.

איך אפשר לחזור אל עצמך כשאתה מרגיש מנותק?

החזרה לאני היא דרך היצמדות לאמת. האדם צריך להבין שמה שהוא רואה כ"אני" החיצוני - כמו הרגשות הקיצוניים שהוא חווה - הוא לא כל האמת על האני שלו. יש לו גם את ה"אני" הפנימי, זה שמבדיל בין "יש" ל"אין". האמת היא שהאדם מורכב ממספר שכבות של "אני", כל אחת שונה מהשנייה, אך כולן חלק מהישות הכוללת.

לכן, תחושת הניתוק לא נובעת מכך שהאדם לא חלק מהמציאות אלא מזה שהוא לא מזהה את עצמו בשל תנודתיות גדולה במצב הרוח. למרות שמצבי הרוח משתנים באופן קיצוני, זה לא אומר שהאדם לא אותו אדם - הוא פשוט מורכב משכבות שונות של "אני". השאיפה היא להבין את המורכבות הזו ולחזור למודעות שכלית ורגשית לגבי כל חלקי האישיות.

איך לשוב למודעות של "אני" בריא ומחובר?

כדי לשוב למודעות מלאה של "אני", האדם צריך להבין שתחושת הניתוק נובעת מהשפעת השינויים הקיצוניים במצבי הרוח והפרדוקס של "מי אני". הייעוץ הוא להכיר בכך ש"אני" הוא גם וגם - גם המורכב וגם השולי, גם הפנימי וגם החיצוני. תהליך זה עשוי לכלול הבנה של המורכבות הפנימית של האני ושל השכבות השונות שלו, ולאו דווקא ייחוס כל מצבי הרוח לשכבה אחת בלבד.
תחושת אני מתחיל להרגיש תחושת חוסר כעס להתבטא תחושה של ניתוק להזדהות להסביר ישויות הקצנה רגש אופי קיצוני איך להתחבר איך להתחבר לעצמי איך לחזור איך לחזור לעצמי אישיות קיצונית אני רק צופה בעצמי מבחוץ דיסוציאטיביות דיסוציאציה דיסוציאציה וניתוק מהאני דיפרסיה הגזמה הפרעה הפרעות הפרעת זהות הפרעת זהות דיסוציאטיבית הצופה הקצנה התחברות זהות חשיבה מוקצנת חשיבה קיצונית לא מזדהה עם עצמי להגזים להוציא מפרופורציה להיות הצופה להקצין להתחבר להתחבר לעצמי להתחבר לעצמך לחזור לחזור לעצמי לחזור לעצמך מאניה מאניה דיפרסיה מי אני מנותק מעצמי מצב רוח מרגיש מנותק מרגיש מנותק מעצמי ניתוק ניתוק מהאני ניתוקים קיצוני קיצוניות רגישות שינוי שינויים שינויים קיצוניים שינויים קיצוניים במצב הרוח
להיות הצופה, חוויית המתבונן, חוויית הצופה, להיות המציאות, לדעת את הכל בבת אחת, הידיעה של אלוהים, לדעת כלום
להיות הצופה, חוויית המתבונן, חוויית הצופה, להיות המציאות, לדעת את הכל בבת אחת, הידיעה של אלוהים, לדעת כלום
... הצופה , חוויית המתבונן, חוויית הצופה, להיות המציאות, לדעת את הכל בבת אחת, הידיעה של אלוהים, לדעת כלום האם אפשר רק להתבונן בלי להגדיר את ... לא מעורב רגשית מאוד. ויש את האדם שהטלוויזיה דלוקה לידו, אך הוא כלל לא מתייחס ולא צופה - הוא לגמרי לא מזוהה ולא מוטרד מהתוצאה. אליעד מסביר שהצופה האדיש לכאורה פחות עסוק בהגדרות של המשחק, ולכן פחות מושפע רגשית. האם אפשר להסתכל בלי להיות קיים? לפי ...
מה זה ספוילר? לדעת מראש מה יקרה, צפייה בסרטים, טריילר, ליהנות מסרטים, תקציר של סרט, ספוילר של סרט, סקרנות בסרט, איך ליצור עניין אצל הצופה? אזהרת ספוילרים, זהירות ספוילר
מה זה ספוילר? לדעת מראש מה יקרה, צפייה בסרטים, טריילר, ליהנות מסרטים, תקציר של סרט, ספוילר של סרט, סקרנות בסרט, איך ליצור עניין אצל הצופה? אזהרת ספוילרים, זהירות ספוילר
... טריילר, ליהנות מסרטים, תקציר של סרט, ספוילר של סרט, סקרנות בסרט, איך ליצור עניין אצל הצופה? אזהרת ספוילרים, זהירות ספוילר האם כדאי לדעת מראש מה יקרה בסרט? אליעד כהן מסביר בהרצאתו את המושג ספוילר, ומנתח לעומק את ההשפעות של ... במהלך השנים? בעבר, טריילרים השתדלו לא לחשוף הרבה פרטים מתוך העלילה, במטרה לשמור את הצופה במתח וליצור אצלו סקרנות. אך כיום, לפי מחקרים שקרא אליעד, טריילרים נוטים לגלות חלק משמעותי יותר מהסיפור, כך שכבר לפני הצפייה הצופה יודע לא מעט על מה שעתיד להתרחש בסרט. שינוי זה מעורר את השאלה האם עדיף לצופה להכיר מראש פרטים מסוימים או להישאר מופתע. האם הספוילר הורס ... והחסרונות של ידיעת ספוילרים. מצד אחד, ידיעת הספוילר הורסת חלק מהמתח ומההפתעה, כי הצופה מאבד את תחושת הסקרנות שמניעה אותו להמשיך לצפות ולהיות מופתע ממה שיקרה. מצד שני, הוא מדגיש גם את היתרונות שיכולים להיות לספוילר, ומציג ... יש אנשים שמשתמשים בספוילרים או בתקצירי סרטים כדי לבדוק האם הסרט מעניין אותם או לא. הצופה משתמש בספוילר כדי לדעת מראש האם העלילה מושכת אותו, והאם הסרט יעמוד בציפיות שלו. אליעד כהן מדגיש כי לפעמים הספוילר משמש כאמצעי להחליט אם ... מספיקה לצופה, והוא אינו זקוק לפירוט מלא של העלילה. האם ספוילר יכול לפגוע בסקרנות של הצופה? לדברי אליעד כהן, ברור שברגע שפרט משמעותי מהעלילה נחשף, הוא אכן פוגע באלמנט של הסקרנות. הצופה מאבד את תחושת האי - ודאות לגבי מה שיקרה, וחלק מההנאה של המתח והסקרנות אכן נפגע. אך יחד עם זאת, אליעד מדגיש שהצופה שמכיר את העלילה מראש יכול להתרכז בדברים אחרים בסרט, כמו בדמויות, ברגשות, בפרטים קטנים ובמוטיבים נוספים, ופחות מוטרד כל הזמן מהעתיד ... או לדעת מראש? אליעד כהן מסכם כי אין תשובה חד משמעית, והדבר תלוי בהעדפה האישית של הצופה. מי שמעדיף את הסקרנות וההפתעה, עדיף לו להימנע מספוילרים, ואילו מי שמעדיף התבוננות מעמיקה, יוכל ליהנות אפילו יותר אם יכיר מראש את ... בסרט? למה טריילרים מגלים פרטים מהסרט? האם ספוילר פוגע בסקרנות? איך ליצור עניין אצל הצופה?
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני
... לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני מהו אני? כיצד אנחנו חווים את עצמנו? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן מתמודד עם ... שאנחנו חווים כאני הוא רק חלק ממסע פנימי רחב יותר. מהו הצופה? איך אנחנו מבינים את עצמנו מתוך תודעת הצופה? אליעד מדגיש את הצורך להפוך להיות הצופה - לא להיות מזוהה עם החוויה, אלא לנסות להפריד את עצמנו ממנה. אם אנחנו לומדים להסתכל ... את עצמנו באמת. אליעד מדבר על רעיון שמתחבר לתודעה של הצופה - כשאנחנו מתבוננים על עצמנו מבעד לעיניים של הצופה, אנחנו משאירים את ההזדהות האישית בצד ומבינים את עצמנו לא כישות נפרדת, אלא כחלק בלתי ... להבין את המהות האמיתית שלנו. מהות האני מודעות עצמית הצופה הבדל בין אני ללא אני תודעה רוחנית מהות החיים ...
NLP, פרסומות בטלוויזיה, שימוש במפורסמים בפרסומות, שימוש בנשים בפרסומות, שכנוע התת מודע, סלבריטאים בפרסום, סלבריטאים בפרסומות, איך לשכנע לקוחות? איך משכנעים אנשים?
NLP, פרסומות בטלוויזיה, שימוש במפורסמים בפרסומות, שימוש בנשים בפרסומות, שכנוע התת מודע, סלבריטאים בפרסום, סלבריטאים בפרסומות, איך לשכנע לקוחות? איך משכנעים אנשים?
... בסלבריטאים בפרסומות פועל כחיזוק לאמינות המוצר. לדוגמה, אם דמות ציבורית כמו שחקן או זמר מפרסמת מוצר, הצופה עשוי לראות את המוצר כיותר איכותי או מהימן, ... עם דמויות אחרות? ההבדל העיקרי בין שימוש בדמות סלבריטי לדמות לא מוכרת הוא בעוצמת ההשפעה הפסיכולוגית על הצופה. סלבריטאים נושאים עמם את הדימוי הציבורי ... היא לא מסוגלת להפעיל את אותו כוח פסיכולוגי חזק שהשפעת הסלבריטאי יכולה להפעיל. כלומר, השפעת סלבריטאי על הצופה היא משמעותית יותר, בזכות היכרות מוקדמת עם ... הדמות. דוגמה לכך היא פרסומות לרכב, בהן נשים מוצגות כדימוי מושלם ולא כהמלצה אמיתית על איכות המוצר. כלומר, הצופה לא מאמין שהרכב עצמו טוב יותר רק בגלל שהדמות ... למוצר. מה תפקיד ה - NLP בהשפעת הפרסומות? NLP, או תכנות נוירו - לינגוויסטי, הוא כלי שמנצל את התת - מודע של הצופה כדי להשפיע על קבלת החלטותיו מבלי שהוא יהיה ... מציין שפרסומות רבות משתמשות בטכניקות NLP כדי ליצור קשרים אסוציאטיביים בין המוצר לבין רגשות חיוביים, כך שהצופה ישאף לרכוש את המוצר באופן בלתי מודע. לדוגמה, פרסומות שעושות שימוש ב - NLP יוצרות תחושת רצון פנימי למוצר, על ידי חיבורו לאסוציאציות חיוביות שהצופה לא תמיד מודע להן. ה - NLP מסייע בכך שהצופה לא מתנגד למסרים בפרסומת, אלא קולט אותם ... כהשקעה משתלמת, כך שהלקוח לא יחשוב על המחיר כעל חיסרון אלא יתרון. הצגת המוצר דרך דמות שמיתממת בעיניו של הצופה, בין אם מדובר בסלבריטי או במישהו שהוא ... מהו תהליך השכנוע שנעשה בפרסומות? ההליך השכנוע בפרסומות מתבצע דרך חיבור בין המודעות לבין התת - מודע של הצופה. לדוגמה, כאשר צופה רואה פרסומת בה דמות סלבריטי שהוא רואה עליה באופן יומיומי, האמונה במוצר מתחזקת. הצופה עשוי לקשר את הסלבריטאי עם איכויות חיוביות, ... בפרסומות ולמה הוא אפקטיבי? בפרסומות רבות נעשה שימוש בדמויות מפורסמות, כמו סלבריטאים, על מנת להשפיע על הצופה ולהגביר את האמינות של המוצר. השאלה שצפויה ... כמודל לחיקוי, אין הכוונה לגרום לצופה להאמין שהרכב עצמו טוב יותר, אלא להחיות את הדימוי המושלם שמפנה את הצופה לאותם סטנדרטים. מה תפקיד ה - NLP בהשפעת ... במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי טכניקות NLP (תכנות נוירולinguיסטי) משחקות תפקיד מרכזי בעיצוב ההשפעה על הצופה. NLP עוזר להפעיל את התת - מודע של הצופה ולמנוע ממנו להתנגד למסר. מטרת הטכניקות הללו היא לעורר תחושות של רצון פנימי למוצר, על ידי יצירת קשרים אסוציאטיביים בין המוצר לבין רגשות חיוביים, שהצופה אולי לא מודע להם. פרסומות שמנצלות את ה - NLP יוצרות מצב שבו הצופה משוכנע באופן בלתי מודע לבחור במוצר, מבלי ... צריך להדגיש את היתרונות של המוצר ולהסתיר את החסרונות. כל פרסומת משתמשת בטכניקות פסיכולוגיות שמובילות את הצופה להאמין שהיתרונות גוברים על החסרונות. ... את המחיר הזה כהשקעה משתלמת ובכך יפחיתו את ההתנגדות. בנוסף, יש להציג את המוצר דרך דמות שנראית אמינה בעיני הצופה , בין אם מדובר בסלבריטי או במישהו שהוא מעריץ ... השכנוע שנעשה בפרסומות? אליעד מסביר כי בתהליך השכנוע ישנן מספר דרכים לשלב את המודעות עם התת - מודע של הצופה. לדוגמה, כאשר עושים שימוש בסלבריטי שצופה בו הצופה באופן יום - יומי, האמונה במוצר מתחזקת. הדבר ...
גוף או נשמה או אלוהים, מצב רוח ורמת הסרוטונין, תודעה תלויה בסרוטונין, להיות המתבונן, להיות הצופה
גוף או נשמה או אלוהים, מצב רוח ורמת הסרוטונין, תודעה תלויה בסרוטונין, להיות המתבונן, להיות הצופה
... או אלוהים, מצב רוח ורמת הסרוטונין, תודעה תלויה בסרוטונין, להיות המתבונן, להיות הצופה האם מצב הרוח שלך באמת תלוי בסרוטונין? אליעד כהן מסביר שיש אנשים שחושבים שהתודעה והנשמה של האדם הן אלו ... הוא מציג ביקורת על אנשים שמגיעים להבנה רוחנית מסוימת וחושבים שהם המתבונן או הצופה. אנשים אלו מרגישים שהגיעו להארה מסוימת ושכעת הם מעל הדברים. אליעד מדגיש שזו רק עוד אשליה. הוא מסביר ... בתוך הזדהות אחרת. הוא אומר שאין דרגה רוחנית אמיתית שקשורה לכך שאתה המתבונן או הצופה. מבחינתו, לומר אני הצופה או אני המתבונן זו עדיין הזדהות חלקית, ועדיין לא מהווה יציאה מוחלטת מנפרדות. אליעד מסכם שהאמת היא ... ולכן מהווה אשליה. האם התודעה תלויה בסרוטונין? מהי הזהות האמיתית שלי? להיות הצופה או המתבונן האם אני גוף או נשמה? מה גורם לדיכאון? ...
המתבונן, להיות הצופה במציאות, לדעת שאתה בתוך חלום, להיות אלוהים
המתבונן, להיות הצופה במציאות, לדעת שאתה בתוך חלום, להיות אלוהים
... להיות הצופה במציאות, לדעת שאתה בתוך חלום, להיות אלוהים מה זה אומר להיות המתבונן? אליעד כהן מסביר את הרעיון של המתבונן - להיות הצופה במציאות. הוא מתחיל מכך שאדם יכול לחוש שהוא מתבונן במציאות, במובן שהוא מרגיש ניתוק מסוים ואומר אני מרגיש שזה לא אני. עם זאת, אליעד כהן ...
בן 10 סודו של האומניטריקס 3, אחדות הצופה עם המציאות, חושך, מניעות, קשיים, התמודדות, להכריח את אלוהים
... 10 סודו של האומניטריקס 3, אחדות הצופה עם המציאות, חושך, מניעות, קשיים, התמודדות, להכריח את אלוהים האם מה שנראה כהתחלה ...
אומנות, עיצוב, יופי, אסתטיקה, פרחים, הפילוסופיה של האומנות, ציורים, אמנות חזותית, אמנות מושגית, אמנות קונספטואלית
אומנות, עיצוב, יופי, אסתטיקה, פרחים, הפילוסופיה של האומנות, ציורים, אמנות חזותית, אמנות מושגית, אמנות קונספטואלית
... שמעוררות תמונות שונות, וכיצד הצבעים, הצורות, וההקשרים הסוציוטיפיים משפיעים על הרגש של הצופה. הוא מביא דוגמאות שונות כדי להמחיש את רעיונותיו: דוגמה אחת היא אהבתו של אדם לצבעים אדומים. אם הוא מרגיש שחסרים לו צבעים אדומים בחייו או שהוא נזכר ... תוכל להיתפס כמתונה או פשוטה יותר. מה המשמעות של הסדר בתמונה ואיך הוא משפיע על התחושה של הצופה? אליעד מציין שבחירה בתמונה מסוימת תלויה גם בסדר שלה. כאשר הצופה מתבונן בתמונה מסודרת, הוא לרוב ירגיש שהדברים מתנהלים על פי חוקיות והיגיון. לעומת זאת, בתמונה עם יותר אוסף של צבעים לא מסודרים או אי סדר, הצופה יכול להרגיש תחושת חופש או אי ודאות. תמונה מסודרת נראית יציבה יותר, ומשדרת תחושה של סדר ושליטה. לדוגמה, כאשר הצופה מתבונן בתמונה שבה כל הצבעים ממוקמים בצורה מסודרת ומדויקת, הוא מרגיש תחושת נוחות. מנגד, בתמונה שבה הצבעים נראים מבולגנים או חסרי סדר, הצופה עשוי להרגיש תחושת חופש, אך יחד עם זאת תחושת אי נוחות או קושי להבין את המסר. איך בחירת האובייקטים בתמונה משפיעה על החוויה האסתטית? בחירת האובייקטים בתמונה משחקת תפקיד משמעותי בהשפעתה על הצופה . אליעד מראה כיצד אפילו פרחים בתמונה יכולים להשרות על הצופה תחושת חום, נעימות או סקרנות, תלוי איך הם מוצגים. לדוגמה, הוא מתאר את ההבדל בין פרחים פתוחים לסגורים. פרחים פתוחים משדרים תחושת חופש ותחושת סקרנות, ... ייתכן ובשלב מאוחר יותר היא תפסיק להיות מרשימה או אטרקטיבית, משום שהציפיות והצרכים של הצופה השתנו. מה המשמעות של הקונטרסט בציורים? איך משפיעה האסתטיקה על הבחירות שלנו? מהם הגורמים הפסיכולוגיים להעדפות אסתטיות? כיצד קונטרסט צבעים משפיע על ...
איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות סרטים? מה הופך סרט לסרט טוב? איך ליהנות מדברים? איך להבין דברים? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך ללמוד מכל דבר? איך לנתח סרטים? איך לביים סרט?
איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות סרטים? מה הופך סרט לסרט טוב? איך ליהנות מדברים? איך להבין דברים? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך ללמוד מכל דבר? איך לנתח סרטים? איך לביים סרט?
... על מציאות, אלא על האופן שבו הצופה מתייחס אל המידע, מנתח אותו, ומחפש בו היגיון פנימי. כדי להמחיש זאת, אליעד כהן מביא דוגמה של אדם שפותר תרגילים בגיאומטריה או משחק ... את עצמך בתוך הסצנה. השאלה שהצופה צריך לשאול היא איפה הסצנה הזאת משקפת אותי? או איפה אני יכול לראות את עצמי בסיטואציה הזאת?. הכוונה היא להשתמש בסרט ככלי לשיקוף ... הרגשות והתגובות האישיות של הצופה. שיטה זו מאפשרת למידה והתפתחות דרך כל תוכן - אפילו סדרות בדיוניות או תכנים שלכאורה אינם בעלי ערך ממשי. מה הופך סרט לסרט טוב באמת? ... את הגורם הצפוי עם הלא צפוי. אם הצופה יכול לדעת מראש בדיוק מה יקרה בכל סצנה, הסרט יהיה חסר עניין. אם הסרט לחלוטין לא צפוי וחסר כל היגיון ברור, הוא יהיה מבלבל או מעייף. האיזון הוא הדבר החשוב - מצב שבו הצופה מצליח להבין חלק מהמהלכים, אך גם מופתע לעיתים קרובות, ונתקל במצבים שמאלצים אותו לחשוב מחדש על מה שנראה לו הגיוני או אפשרי. לדוגמה, ... אחרת למים באופן בלתי צפוי, הצופה צריך לשאול: למה לא צפיתי את זה? איזה היגיון עומד מאחורי הבחירה של הבמאי? מדוע נוצרה דווקא סיטואציה זו? שאלות כאלו מעודדות את ... בה ככלי לפיתוח עצמי. כאשר הצופה פעיל, מנסה לנחש את המהלכים הבאים, בוחן את ההיגיון מאחורי כל סצנה, ומחפש את ההשתקפות של עצמו בתוך התוכן, ההנאה גוברת. ההנאה, לפי ... במאי טוב צריך לחשוב כל הזמן מה הצופה מצפה שיקרה, ואז לחשוב כיצד ניתן להפתיע אותו באופן שיצור עניין, אתגר, ומחשבה עמוקה יותר אצל הצופה. איך לנתח סרטים? מה הופך סרט לטוב? איך לפתח את החשיבה מצפייה בסרטים? איך ליהנות יותר מצפייה בסרטים? כיצד סרט יכול לגרום להתפתחות ...
סרטי פעולה, איך לעשות סרט טוב? סרטי מתח, סרטי נקמה, סרטי הצלה, סרטי חילוץ, הסדרה נמלטים, רמבו 5, ביקורת סרטים, ביקורת קולנוע, להרוג את ביל, סרטי הצלה, איך לגרום לצופים ליהנות מהסרט? סרטי אקשן, סרטי דרמה
סרטי פעולה, איך לעשות סרט טוב? סרטי מתח, סרטי נקמה, סרטי הצלה, סרטי חילוץ, הסדרה נמלטים, רמבו 5, ביקורת סרטים, ביקורת קולנוע, להרוג את ביל, סרטי הצלה, איך לגרום לצופים ליהנות מהסרט? סרטי אקשן, סרטי דרמה
... אליעד מסביר שהצלחתו של סרט פעולה או דרמה תלויה במידה רבה בהזדהות שהצופה חש כלפי דמויות הסרט. ככל שהצופה מזדהה יותר עם הדמויות או עם הסיטואציה, כך הוא נהנה יותר מהסרט. לדעתו, קל יותר לצופים ... שהנזק כבר נעשה. לדוגמה, הוא מתאר מצב שבו הילדה של הגיבור נחטפת, ואז הצופה מיד חושש ומזדהה עם המצב שבו הוא לא היה רוצה להיות. התחושה שאני לא רוצה שזה יקרה לי יוצרת ... לכך שהזדהות עם הצלה חזקה יותר מהזדהות עם נקמה? אליעד כהן מדגיש שהצופה תמיד יעדיף למנוע מצב רע שטרם התרחש על פני נקמה שמגיעה אחרי שהנזק כבר נעשה. הוא מדגים זאת ... לבוא מאשר מהסיפוק שבלנקום על אירוע מהעבר. הזדהות חזקה מתרחשת כאשר הצופה חושב זה יכול לקרות לי ממש עכשיו, ואני רוצה למנוע זאת. לדבריו, גם אם הסרט עוסק בנקמה, במידה והבמאי יוצר תחושה שהנקמה נועדה למנוע נזק נוסף בעתיד, הזדהות הצופה תהיה חזקה יותר. למשל, אם הגיבור נוקם בפושעים במטרה לעצור אותם מלפגוע בעוד אנשים חפים מפשע בעתיד, הצופה עשוי להזדהות יותר, כי הוא מרגיש שגם הוא לא רוצה להיות הבא בתור שנפגע. מדוע בעלי חיים לא ... סרטי הצלה וחילוץ לרוב טובים יותר כי הם יוצרים הזדהות חזקה יותר עם הצופה. כיצד דוגמת להרוג את ביל ממחישה את ההבדל בין נקמה לחילוץ? אליעד מתייחס גם לסרט להרוג את ... נקמתה של הגיבורה באנשים שפגעו בה. אליעד מסביר שלמרות שהסרט מצליח, הצופה מזדהה פחות עם נקמה כי הוא בעיקר מדמיין את עצמו מונע אירועים לא נעימים, יותר מאשר פועל ... אם הגיבורה מנסה למנוע נזק עתידי, גם אם היא עושה זאת באמצעות נקמה, הצופה יחווה הזדהות עמוקה יותר. האם אנשים מעדיפים לצפות בסרטים על חילוץ או על נקמה? לסיכום ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על דיסוציאציה וניתוק מהאני, לא מזדהה עם עצמי, מרגיש מנותק מעצמי, שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, להיות הצופה, אני רק צופה בעצמי מבחוץ, מרגיש מנותק, איך להתחבר לעצמי? איך לחזור לעצמי? הפרעת זהות דיסוציאטיבית, מי אני?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הצופה, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הצופה, איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן רוחני, אימון אישי בסקייפ, פסיכותרפיסט בתחום הצופה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7969 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 08:39:47 - wesi1