אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הצופה ✔גוף או נשמה או אלוהים, מצב רוח ורמת הסרוטונין, תודעה תלויה בסרוטונין, להיות המתבונן, להיות הצופה ✔ האם מצב הרוח שלך באמת תלוי בסרוטונין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
גוף או נשמה או אלוהים, מצב רוח ורמת הסרוטונין, תודעה תלויה בסרוטונין, להיות המתבונן, להיות הצופה
האם מצב הרוח שלך באמת תלוי בסרוטונין?

אליעד כהן מסביר שיש אנשים שחושבים שהתודעה והנשמה של האדם הן אלו שקובעות את המצב הנפשי שלו, בעוד אחרים סבורים כי רמת הסרוטונין במוח היא שקובעת הכל. הוא מדגיש שזוהי נקודת מבט חלקית בלבד. מהזווית של אלוהים, שהיא זווית מוחלטת, הכל משפיע על הכל. כלומר, אפילו החלקיק הכי קטן ביקום משפיע על כל הדברים האחרים. לכן, מנקודת מבט מוחלטת, אי אפשר לומר שרק רמת הסרוטונין קובעת את המצב הנפשי שלך או שהתודעה שלך היא זו שקובעת. שני ההסברים האלה נכונים מנקודת מבט מסוימת בלבד, אך מנקודת מבט גבוהה יותר, הכל מחובר ומשפיע אחד על השני.

אליעד מביא דוגמה ואומר: נניח שאתה מאמין שהסרוטונין משפיע על מצב הרוח שלך, זה נכון במידה מסוימת. הרי אם הסרוטונין שלך נמוך, יכול להיות שתהיה בדיכאון. אבל האם זה אומר שה"אני" שלך הוא סרוטונין? האם אתה הוא סך החומרים במוח שלך? לא בהכרח. ומנגד, אם אתה מאמין שאתה נשמה, האם זה אומר שהנשמה אינה מושפעת מרמות הסרוטונין? גם כאן יש בעיה, כי אנו רואים שהגוף משפיע על התודעה, והתודעה מושפעת מהגוף. המשמעות היא שאין אמת מוחלטת ברורה אחת, אלא רק אמת יחסית.

האם זהות האדם היא הגוף, הנשמה או המתבונן?

אליעד כהן מסביר שגם התפיסה שהאדם הוא רק הנשמה או רק התודעה שלו היא טעות ונובעת מהפרדה מלאכותית. הוא מציג ביקורת על אנשים שמגיעים להבנה רוחנית מסוימת וחושבים שהם "המתבונן" או "הצופה". אנשים אלו מרגישים שהגיעו להארה מסוימת ושכעת הם "מעל" הדברים. אליעד מדגיש שזו רק עוד אשליה. הוא מסביר שכאשר אתה חושב שאתה המתבונן, אתה למעשה עדיין תקוע בהזדהות. כלומר, גם להיות "המתבונן" זה סוג של הזדהות ואשליה של נפרדות. האדם עדיין לא נמצא באמת מחוץ למשחק, הוא עדיין נמצא בתוך ההזדהות עם משהו, במקרה הזה - עם המתבונן.

אליעד משתמש בדוגמה ואומר שאנשים שמרגישים שהם "רק מתבוננים", בעצם לא יצאו משום מקום. הם לא השתחררו מכלום, אלא החליפו הזדהות אחת באחרת. זה שהם חושבים שהם "צופים" או "מתבוננים" אינו מוציא אותם באמת מהמשחק של ההזדהות והנפרדות. הם עדיין כלואים בהנחות שקריות לגבי מהותם. להיות המתבונן זו רק עוד עמדה, וכמו כל עמדה אחרת, גם היא מוגבלת.

מדוע לחשוב שאתה נשמה זו עדיין הזדהות?

אליעד מסביר שלהאמין שאתה רק נשמה, זו עדיין הזדהות עם חלק מוגבל ממי שאתה באמת. בדיוק כפי שלחשוב שאתה רק הגוף זו טעות, גם לחשוב שאתה רק נשמה זו טעות. אליעד אומר שכאשר האדם חושב שהוא רק בן אדם (כלומר, רק הגוף), הוא מוגבל. אך גם כאשר הוא חושב שהוא רק נשמה או רק תודעה, הוא עדיין מוגבל. כל הגדרה כזו, בין אם פיזית או רוחנית, היא למעשה הגבלה וצמצום של האמת המוחלטת.

האדם לא נמצא במקום הראשון בשרשרת. הוא לא המלך, לא של הגוף ולא של הנשמה. אליעד אומר שהאמירה "אני נשמה, אני תודעה" עדיין משאירה את האדם בתוך נפרדות, כי היא יוצרת הפרדה בין הנשמה לבין דברים אחרים. זו עדיין חשיבה מוגבלת שנובעת מאשליה של נפרדות. האמת המוחלטת נמצאת מעבר לכל ההגדרות האלה, ולכן כל הגדרה שנצמדים אליה - בין אם זו הגדרת "נשמה", "גוף" או "צופה" - היא עדיין הזדהות חלקית בלבד.

האם כל אמונה היא אשליה של נפרדות?

אליעד מדגיש שכל אמונה או תפיסה מסוימת של האדם, בין אם זו אמונה בגוף, בנשמה, בתודעה או במתבונן, היא עדיין אשליה של נפרדות. לדבריו, האמת היא מעבר לכל הדברים הללו. המטרה היא להגיע למצב שבו אתה מבין שאין לך זהות אחת מוגדרת, אלא הכל תלוי בנקודת המבט.

לדוגמה, יש אנשים שחושבים שה"אני" שלהם הוא הנשמה שלהם, והתודעה לא תלויה בגוף. אך אליעד מסביר שזו בדיוק אותה טעות כמו לחשוב שאתה רק הגוף. כי בין אם אתה אומר שאתה רק גוף ובין אם אתה אומר שאתה רק נשמה, בשני המקרים אתה מחזיק בפרספקטיבה צרה ומוגבלת. הדרך לצאת מאשליית הנפרדות היא להבין שכל ההגדרות הן מוגבלות, ושבאמת המוחלטת אין הפרדה בין גוף, נשמה, תודעה, סרוטונין או כל דבר אחר.

אליעד מדגים ואומר שגם מי שאומר "התודעה שלי בדיכאון", משתמש למעשה בהפרדה מלאכותית. מי זה שאומר "התודעה שלי"? מי זה "האני" הזה שמחזיק בתודעה? יש כאן חלוקה נוספת, שהיא שוב חלק מהאשליה.

האם להיות המתבונן משחרר אותך מהזדהות?

אליעד מדגיש שאלה שחושבים שהם "רק המתבונן" אינם נמצאים מעבר לכל הזדהות. הם רק נמצאים בתוך הזדהות אחרת. הוא אומר שאין דרגה רוחנית אמיתית שקשורה לכך שאתה המתבונן או הצופה. מבחינתו, לומר "אני הצופה" או "אני המתבונן" זו עדיין הזדהות חלקית, ועדיין לא מהווה יציאה מוחלטת מנפרדות.

אליעד מסכם שהאמת היא מוחלטת בלבד, והיא שהכל אחד. כל הזדהות אחרת, בין אם עם גוף, נשמה, תודעה או מתבונן - היא עדיין הזדהות עם חלק יחסי בלבד של המציאות, ולכן מהווה אשליה.
אלוהים מהווה תודעה תלויה בסרוטונין אמת אמיתית אמת אבסולוטית טעויות להשפיע על מצב רוח ורמת הסרוטונין אמת יכול להיות ש נשמה אלוהים גוף או נשמה גוף או נשמה או אלוהים הנשמה הצופה התבוננות להיות המתבונן להיות הצופה מצב רוח מצב רוח ורמת הסרוטונין נשמה סרוטונין תודעה תודעה תלויה בסרוטונין
להיות הצופה, חווית המתבונן, חווית הצופה, להיות המציאות, לדעת את הכל בבת אחת, הידיעה של אלוהים, לדעת כלום
להיות הצופה, חווית המתבונן, חווית הצופה, להיות המציאות, לדעת את הכל בבת אחת, הידיעה של אלוהים, לדעת כלום
... הצופה, חווית המתבונן, חווית הצופה, להיות המציאות, לדעת את הכל בבת אחת, הידיעה של אלוהים, לדעת כלום האם אפשר רק להתבונן בלי להגדיר את המציאות? כאשר מישהו אומר שהוא רק צופה או מתבונן במציאות ... מתייחס ולא צופה - הוא לגמרי לא מזוהה ולא מוטרד מהתוצאה. אליעד מסביר שהצופה האדיש לכאורה פחות עסוק בהגדרות של המשחק, ולכן פחות מושפע רגשית. האם אפשר להסתכל בלי להיות קיים? לפי אליעד, בכל מצב של התבוננות קיימת תמיד תודעה של אני ...
דיסוציאציה וניתוק מהאני, לא מזדהה עם עצמי, מרגיש מנותק מעצמי, שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, להיות הצופה, אני רק צופה בעצמי מבחוץ, מרגיש מנותק, איך להתחבר לעצמי? איך לחזור לעצמי? הפרעת זהות דיסוציאטיבית, מי אני?
דיסוציאציה וניתוק מהאני, לא מזדהה עם עצמי, מרגיש מנותק מעצמי, שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, להיות הצופה, אני רק צופה בעצמי מבחוץ, מרגיש מנותק, איך להתחבר לעצמי? איך לחזור לעצמי? הפרעת זהות דיסוציאטיבית, מי אני?
... מנותק מעצמי, שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, להיות הצופה, אני רק צופה בעצמי מבחוץ, מרגיש מנותק, איך להתחבר לעצמי? איך לחזור לעצמי? הפרעת זהות דיסוציאטיבית, מי אני? מהי הפרעת זהות דיסוציאטיבית ואיך היא קשורה לתחושת ניתוק ... בעצם לא קיים באמת כאף אחד ממצבי הרוח הקיצוניים הללו, אלא הוא רק הצופה - מי שמתבונן על הכל מבחוץ, כמו בסרט שהוא אינו חלק ממנו באמת. מה זה אומר להיות הצופה במצב של דיסוציאציה? המושג הצופה מתאר את המצב שבו האדם מרגיש שהוא כבר לא חלק מהחוויה של עצמו. הוא מרגיש כמו אדם שצופה בסרט על חייו, ללא חיבור רגשי או הזדהות אמיתית. הוא מסוגל לתפקד, לדבר, לנוע, אך ... הבעיה. תחושת הניתוק אינה נובעת מכך שהאדם באמת אינו קיים או שהוא רק הצופה. הבעיה האמיתית היא בהבנה מוטעית של מהותו של האדם. האדם הוא לא רק השכבה החיצונית של רגשות קיצוניים ומשתנים, וגם לא רק הצופה שמסתכל מבחוץ. האדם הוא ישות מורכבת ורב שכבתית. כלומר, האמת העמוקה יותר היא שיש בתוכך מספר שכבות שונות של אני: השכבה החיצונית - שמתבטאת במצבי הרוח המשתנים ובחוויה היומיומית שלך. שכבת הצופה - אותה תחושה פנימית של מודעות והתבוננות. שכבת האני הפנימי ביותר - מצב תודעתי עמוק, כמעט בלתי נתפס, שאין בו כמעט תחושה של אני. שכבות נוספות של הבדלה בין אני ללא אני, ... עצמי עמוק ובריא יותר. הפרעת זהות דיסוציאטיבית תחושת ניתוק מהאני הצופה שינויים קיצוניים במצב הרוח סוגים שונים של אני מהי הפרעת זהות דיסוציאטיבית וכיצד היא קשורה לתחושת ניתוק מהאני? הפרעת זהות דיסוציאטיבית ותחושת ניתוק מהאני יכולות להיגרם ... שהוא עובר דרכם. הוא עשוי להגיע למסקנה שהוא לא זה ולא זה, ולכן הוא הצופה בלבד. הצופה הוא המושג שבו האדם רואה את עצמו מבחוץ, כאילו הוא לא הוא באמת אלא רק צופה בסרט של עצמו. המצב הזה יכול ליצור תחושת ניתוק משמעותית, שבה האדם לא חווה את עצמו כישות חיה ... הרוח לשכבה אחת בלבד. הפרעת זהות דיסוציאטיבית תחושת ניתוק מהאני הצופה שינויים קיצוניים במצב הרוח סוגים שונים של אני ...
המתבונן, להיות הצופה במציאות, לדעת שאתה בתוך חלום, להיות אלוהים
המתבונן, להיות הצופה במציאות, לדעת שאתה בתוך חלום, להיות אלוהים
... להיות הצופה במציאות, לדעת שאתה בתוך חלום, להיות אלוהים מה זה אומר להיות המתבונן? אליעד כהן מסביר את הרעיון של המתבונן - להיות הצופה במציאות. הוא מתחיל מכך שאדם ...
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני
... מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני מהו אני? כיצד אנחנו חווים את עצמנו? במהלך הרצאה זו, ... לתודעה היומיומית, על רעיונות שמובילים אותנו להבין שמה שאנחנו חווים כאני הוא רק חלק ממסע פנימי רחב יותר. מהו הצופה? איך אנחנו מבינים את עצמנו מתוך תודעת הצופה? אליעד מדגיש את הצורך להפוך להיות הצופה - לא להיות מזוהה עם החוויה, אלא לנסות להפריד את עצמנו ממנה. אם אנחנו ... שלנו? הסוגיה הסופית נוגעת לשאלה של איך אנחנו מבינים את עצמנו באמת. אליעד מדבר על רעיון שמתחבר לתודעה של הצופה - כשאנחנו מתבוננים על עצמנו מבעד לעיניים של הצופה, אנחנו משאירים את ההזדהות האישית בצד ומבינים את עצמנו לא כישות ... שברגע שאנחנו מתרחקים מההזדהות האישית, אנחנו יכולים להתחיל להבין את המהות האמיתית שלנו. מהות האני מודעות עצמית הצופה הבדל בין אני ללא אני תודעה רוחנית מהות החיים ...
מה זה ספוילר? לדעת מראש מה יקרה, צפייה בסרטים, טריילר, ליהנות מסרטים, תקציר של סרט, ספוילר של סרט, סקרנות בסרט, איך ליצור עניין אצל הצופה? אזהרת ספוילרים, זהירות ספוילר
מה זה ספוילר? לדעת מראש מה יקרה, צפייה בסרטים, טריילר, ליהנות מסרטים, תקציר של סרט, ספוילר של סרט, סקרנות בסרט, איך ליצור עניין אצל הצופה? אזהרת ספוילרים, זהירות ספוילר
... זה ספוילר? לדעת מראש מה יקרה, צפייה בסרטים, טריילר, ליהנות מסרטים, תקציר של סרט, ספוילר של סרט, סקרנות בסרט, איך ליצור עניין אצל הצופה? אזהרת ספוילרים, זהירות ספוילר האם כדאי לדעת מראש מה יקרה בסרט? אליעד כהן מסביר בהרצאתו את המושג ספוילר, ומנתח לעומק את ההשפעות של ידיעת העלילה מראש על חוויית ... את הצפייה לפחות מעניינת או שאולי יש לה דווקא יתרונות. מה השתנה בטריילרים של סרטים במהלך השנים? בעבר, טריילרים השתדלו לא לחשוף הרבה פרטים מתוך העלילה, במטרה לשמור את הצופה במתח וליצור אצלו סקרנות. אך כיום, לפי מחקרים שקרא אליעד, טריילרים נוטים לגלות חלק משמעותי יותר מהסיפור, כך שכבר לפני הצפייה הצופה יודע לא מעט על מה שעתיד להתרחש בסרט. שינוי זה מעורר את השאלה האם עדיף לצופה להכיר מראש פרטים מסוימים או להישאר מופתע. האם הספוילר הורס את חוויית הצפייה או דווקא משפר אותה? אליעד כהן מנתח את היתרונות והחסרונות של ידיעת ספוילרים. מצד אחד, ידיעת הספוילר הורסת חלק מהמתח ומההפתעה, כי הצופה מאבד את תחושת הסקרנות שמניעה אותו להמשיך לצפות ולהיות מופתע ממה שיקרה. מצד שני, הוא מדגיש גם את היתרונות שיכולים להיות לספוילר, ומציג דוגמה לכך באמצעות חוויית ... הסופית אלא במסע, בתהליך ובדרך לשם. מדוע אנשים משתמשים בספוילרים כדי לבחור סרטים? יש אנשים שמשתמשים בספוילרים או בתקצירי סרטים כדי לבדוק האם הסרט מעניין אותם או לא. הצופה משתמש בספוילר כדי לדעת מראש האם העלילה מושכת אותו, והאם הסרט יעמוד בציפיות שלו. אליעד כהן מדגיש כי לפעמים הספוילר משמש כאמצעי להחליט אם הסרט משעמם או לא, אבל ... בהכרח בגלל הרצון לדעת את כל העלילה לפרטיה. לפעמים רק עצם הידיעה שהסרט לא יהיה משעמם מספיקה לצופה, והוא אינו זקוק לפירוט מלא של העלילה. האם ספוילר יכול לפגוע בסקרנות של הצופה? לדברי אליעד כהן, ברור שברגע שפרט משמעותי מהעלילה נחשף, הוא אכן פוגע באלמנט של הסקרנות. הצופה מאבד את תחושת האי - ודאות לגבי מה שיקרה, וחלק מההנאה של המתח והסקרנות אכן נפגע. אך יחד עם זאת, אליעד מדגיש שהצופה שמכיר את העלילה מראש יכול להתרכז בדברים אחרים בסרט, כמו בדמויות, ברגשות, בפרטים קטנים ובמוטיבים נוספים, ופחות מוטרד כל הזמן מהעתיד להתרחש. זו חוויה מסוג שונה, ... חוזרת, מה שמאפשר צפייה רגועה, שלמה ועמוקה יותר. מה עדיף - לצפות בסרט בלי לדעת כלום או לדעת מראש? אליעד כהן מסכם כי אין תשובה חד משמעית, והדבר תלוי בהעדפה האישית של הצופה. מי שמעדיף את הסקרנות וההפתעה, עדיף לו להימנע מספוילרים, ואילו מי שמעדיף התבוננות מעמיקה, יוכל ליהנות אפילו יותר אם יכיר מראש את העלילה. מה זה ספוילר? האם ספוילר הורס את הסרט? למה אנשים אוהבים ספוילרים? מה היתרון בצפייה חוזרת בסרט? למה טריילרים מגלים פרטים מהסרט? האם ספוילר פוגע בסקרנות? איך ליצור עניין אצל הצופה?
בן 10 סודו של האומניטריקס 3, אחדות הצופה עם המציאות, חושך, מניעות, קשיים, התמודדות, להכריח את אלוהים
... 10 סודו של האומניטריקס 3, אחדות הצופה עם המציאות, חושך, מניעות, קשיים, התמודדות, להכריח את אלוהים האם מה שנראה כהתחלה הוא בעצם המשך של משהו קודם? בהרצאה זו אליעד כהן מסביר לעומק את הרעיון שכל ...
NLP, פרסומות בטלוויזיה, שימוש במפורסמים בפרסומות, שימוש בנשים בפרסומות, שכנוע התת מודע, סלבריטאים בפרסום, סלבריטאים בפרסומות, איך לשכנע לקוחות? איך משכנעים אנשים?
NLP, פרסומות בטלוויזיה, שימוש במפורסמים בפרסומות, שימוש בנשים בפרסומות, שכנוע התת מודע, סלבריטאים בפרסום, סלבריטאים בפרסומות, איך לשכנע לקוחות? איך משכנעים אנשים?
... לאמינות המוצר. לדוגמה, אם דמות ציבורית כמו שחקן או זמר מפרסמת מוצר, הצופה עשוי לראות את המוצר כיותר איכותי או מהימן, רק בשל קשר הדימוי החיובי עם הדמות המפורסמת. מה ההבדל ... שימוש בדמות סלבריטי לדמות לא מוכרת הוא בעוצמת ההשפעה הפסיכולוגית על הצופה. סלבריטאים נושאים עמם את הדימוי הציבורי שלהם, שמוביל לאסוציאציות חיוביות, וכך המוצר שהם מפרסמים ... חזק שהשפעת הסלבריטאי יכולה להפעיל. כלומר, השפעת סלבריטאי על הצופה היא משמעותית יותר, בזכות היכרות מוקדמת עם הדמות והאמון הכללי שהציבור מעניק לה. איך השפעת נשים ... נשים מוצגות כדימוי מושלם ולא כהמלצה אמיתית על איכות המוצר. כלומר, הצופה לא מאמין שהרכב עצמו טוב יותר רק בגלל שהדמות הנשית מפרסמת אותו, אלא הדימוי המושלם שהיא מציגה ... NLP, או תכנות נוירו - לינגוויסטי, הוא כלי שמנצל את התת - מודע של הצופה כדי להשפיע על קבלת החלטותיו מבלי שהוא יהיה מודע לכך. אליעד כהן מציין שפרסומות רבות משתמשות ... NLP כדי ליצור קשרים אסוציאטיביים בין המוצר לבין רגשות חיוביים, כך שהצופה ישאף לרכוש את המוצר באופן בלתי מודע. לדוגמה, פרסומות שעושות שימוש ב - NLP יוצרות תחושת רצון פנימי למוצר, על ידי חיבורו לאסוציאציות חיוביות שהצופה לא תמיד מודע להן. ה - NLP מסייע בכך שהצופה לא מתנגד למסרים בפרסומת, אלא קולט אותם בצורה חודרת ובלתי מודעת. איך ניתן לשכנע לקוחות בצורה ... על המחיר כעל חיסרון אלא יתרון. הצגת המוצר דרך דמות שמיתממת בעיניו של הצופה, בין אם מדובר בסלבריטי או במישהו שהוא מעריץ, גם היא חלק מהשכנוע, כיוון שדמות כזו מגבירה את ... ההליך השכנוע בפרסומות מתבצע דרך חיבור בין המודעות לבין התת - מודע של הצופה. לדוגמה, כאשר צופה רואה פרסומת בה דמות סלבריטי שהוא רואה עליה באופן יומיומי, האמונה במוצר מתחזקת. הצופה עשוי לקשר את הסלבריטאי עם איכויות חיוביות, וכך המוצר מקבל חיזוק. זה דומה לתהליך שבו ילדים רואים ... רבות נעשה שימוש בדמויות מפורסמות, כמו סלבריטאים, על מנת להשפיע על הצופה ולהגביר את האמינות של המוצר. השאלה שצפויה לעלות היא, למה סלבריטאים מסייעים בכך? התשובה טמונה ... להאמין שהרכב עצמו טוב יותר, אלא להחיות את הדימוי המושלם שמפנה את הצופה לאותם סטנדרטים. מה תפקיד ה - NLP בהשפעת הפרסומות? במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי טכניקות NLP (תכנות נוירולinguיסטי) משחקות תפקיד מרכזי בעיצוב ההשפעה על הצופה. NLP עוזר להפעיל את התת - מודע של הצופה ולמנוע ממנו להתנגד למסר. מטרת הטכניקות הללו היא לעורר תחושות של רצון פנימי למוצר, על ידי יצירת קשרים אסוציאטיביים בין המוצר לבין רגשות חיוביים, שהצופה אולי לא מודע להם. פרסומות שמנצלות את ה - NLP יוצרות מצב שבו הצופה משוכנע באופן בלתי מודע לבחור במוצר, מבלי לשים לב לסיבות האמיתיות. איך ניתן לשכנע לקוחות בצורה ... את החסרונות. כל פרסומת משתמשת בטכניקות פסיכולוגיות שמובילות את הצופה להאמין שהיתרונות גוברים על החסרונות. לדוגמה, אם מדובר במוצר שיש לו מחיר יקר, הפרסומות ימתגו את ... את ההתנגדות. בנוסף, יש להציג את המוצר דרך דמות שנראית אמינה בעיני הצופה, בין אם מדובר בסלבריטי או במישהו שהוא מעריץ אותו. מהו תהליך השכנוע שנעשה בפרסומות? אליעד מסביר כי בתהליך השכנוע ישנן מספר דרכים לשלב את המודעות עם התת - מודע של הצופה. לדוגמה, כאשר עושים שימוש בסלבריטי שצופה בו הצופה באופן יום - יומי, האמונה במוצר מתחזקת. הדבר דומה למקרה שבו ילדים מבקשים מהוריהם לרכוש מוצר שהם ...
אומנות, עיצוב, יופי, אסתטיקה, פרחים, הפילוסופיה של האומנות, ציורים, אמנות חזותית, אמנות מושגית, אמנות קונספטואלית
אומנות, עיצוב, יופי, אסתטיקה, פרחים, הפילוסופיה של האומנות, ציורים, אמנות חזותית, אמנות מושגית, אמנות קונספטואלית
... אותנו להעדפות שונות. הוא מציין את האסוציאציות החושיות והרגשיות שמעוררות תמונות שונות, וכיצד הצבעים, הצורות, וההקשרים הסוציוטיפיים משפיעים על הרגש של הצופה. הוא מביא דוגמאות שונות כדי להמחיש את רעיונותיו: דוגמה אחת היא אהבתו של אדם לצבעים אדומים. אם הוא מרגיש שחסרים לו צבעים אדומים ... בצורה יותר אינטנסיבית, בעוד שבחירה בתמונה עם צבעים פחות מנוגדים תוכל להיתפס כמתונה או פשוטה יותר. מה המשמעות של הסדר בתמונה ואיך הוא משפיע על התחושה של הצופה? אליעד מציין שבחירה בתמונה מסוימת תלויה גם בסדר שלה. כאשר הצופה מתבונן בתמונה מסודרת, הוא לרוב ירגיש שהדברים מתנהלים על פי חוקיות והיגיון. לעומת זאת, בתמונה עם יותר אוסף של צבעים לא מסודרים או אי סדר, הצופה יכול להרגיש תחושת חופש או אי ודאות. תמונה מסודרת נראית יציבה יותר, ומשדרת תחושה של סדר ושליטה. לדוגמה, כאשר הצופה מתבונן בתמונה שבה כל הצבעים ממוקמים בצורה מסודרת ומדויקת, הוא מרגיש תחושת נוחות. מנגד, בתמונה שבה הצבעים נראים מבולגנים או חסרי סדר, הצופה עשוי להרגיש תחושת חופש, אך יחד עם זאת תחושת אי נוחות או קושי להבין את המסר. איך בחירת האובייקטים בתמונה משפיעה על החוויה האסתטית? בחירת האובייקטים בתמונה משחקת תפקיד משמעותי בהשפעתה על הצופה. אליעד מראה כיצד אפילו פרחים בתמונה יכולים להשרות על הצופה תחושת חום, נעימות או סקרנות, תלוי איך הם מוצגים. לדוגמה, הוא מתאר את ההבדל בין פרחים פתוחים לסגורים. פרחים פתוחים משדרים תחושת ... מציין שהעדפות אסתטיות אינן תמיד קבועות. כמו שהתמונה הייתה יפה בהתחלה, ייתכן ובשלב מאוחר יותר היא תפסיק להיות מרשימה או אטרקטיבית, משום שהציפיות והצרכים של הצופה השתנו. מה המשמעות של הקונטרסט בציורים? איך משפיעה האסתטיקה על הבחירות שלנו? מהם הגורמים הפסיכולוגיים להעדפות אסתטיות? כיצד קונטרסט ...
איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות סרטים? מה הופך סרט לסרט טוב? איך ליהנות מדברים? איך להבין דברים? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך ללמוד מכל דבר? איך לנתח סרטים? איך לביים סרט?
איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות סרטים? מה הופך סרט לסרט טוב? איך ליהנות מדברים? איך להבין דברים? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך ללמוד מכל דבר? איך לנתח סרטים? איך לביים סרט?
... לחשוב ולהבין אינה תלויה בכך שהמידע שרואים יהיה דווקא אמיתי או מבוסס על מציאות, אלא על האופן שבו הצופה מתייחס אל המידע, מנתח אותו, ומחפש בו היגיון פנימי. כדי להמחיש זאת, אליעד כהן מביא דוגמה של אדם שפותר תרגילים בגיאומטריה ... אליעד כהן מציע דרך נוספת להתפתחות אישית דרך צפייה בסרטים: לנסות למצוא את עצמך בתוך הסצנה. השאלה שהצופה צריך לשאול היא איפה הסצנה הזאת משקפת אותי? או איפה אני יכול לראות את עצמי בסיטואציה הזאת?. הכוונה היא להשתמש בסרט ככלי לשיקוף פנימי ולהבין באמצעותו טוב יותר את המחשבות, הרגשות והתגובות האישיות של הצופה. שיטה זו מאפשרת למידה והתפתחות דרך כל תוכן - אפילו סדרות בדיוניות או תכנים שלכאורה אינם בעלי ערך ממשי. מה הופך סרט לסרט טוב באמת? אליעד כהן מתאר שסרט טוב הוא סרט המשלב בצורה נכונה את הגורם הצפוי עם הלא צפוי. אם הצופה יכול לדעת מראש בדיוק מה יקרה בכל סצנה, הסרט יהיה חסר עניין. אם הסרט לחלוטין לא צפוי וחסר כל היגיון ברור, הוא יהיה מבלבל או מעייף. האיזון הוא הדבר החשוב - מצב שבו הצופה מצליח להבין חלק מהמהלכים, אך גם מופתע לעיתים קרובות, ונתקל במצבים שמאלצים אותו לחשוב מחדש על מה שנראה לו הגיוני או אפשרי. לדוגמה, אם בסצנה כלשהי דמות דוחפת דמות אחרת למים באופן בלתי צפוי, הצופה צריך לשאול: למה לא צפיתי את זה? איזה היגיון עומד מאחורי הבחירה של הבמאי? מדוע נוצרה דווקא סיטואציה זו? שאלות כאלו ... אליעד כהן מדגיש כי הצפייה יכולה להיות מהנה יותר, דווקא כשמשתמשים בה ככלי לפיתוח עצמי. כאשר הצופה פעיל, מנסה לנחש את המהלכים הבאים, בוחן את ההיגיון מאחורי כל סצנה, ומחפש את ההשתקפות של עצמו בתוך התוכן, ההנאה גוברת. ... על המובן מאליו, ולשלב כל העת בין היגיון ברור להפתעות לא צפויות. במאי טוב צריך לחשוב כל הזמן מה הצופה מצפה שיקרה, ואז לחשוב כיצד ניתן להפתיע אותו באופן שיצור עניין, אתגר, ומחשבה עמוקה יותר אצל הצופה. איך לנתח סרטים? מה הופך סרט לטוב? איך לפתח את החשיבה מצפייה בסרטים? איך ליהנות יותר מצפייה בסרטים? כיצד סרט יכול לגרום ...
סרטי פעולה, איך לעשות סרט טוב? סרטי מתח, סרטי נקמה, סרטי הצלה, סרטי חילוץ, הסדרה נמלטים, רמבו 5, ביקורת סרטים, ביקורת קולנוע, להרוג את ביל, סרטי הצלה, איך לגרום לצופים ליהנות מהסרט? סרטי אקשן, סרטי דרמה
סרטי פעולה, איך לעשות סרט טוב? סרטי מתח, סרטי נקמה, סרטי הצלה, סרטי חילוץ, הסדרה נמלטים, רמבו 5, ביקורת סרטים, ביקורת קולנוע, להרוג את ביל, סרטי הצלה, איך לגרום לצופים ליהנות מהסרט? סרטי אקשן, סרטי דרמה
... של סרט פעולה או דרמה תלויה במידה רבה בהזדהות שהצופה חש כלפי דמויות הסרט. ככל שהצופה מזדהה יותר עם הדמויות או עם הסיטואציה, כך הוא נהנה יותר מהסרט. לדעתו, קל יותר לצופים להזדהות ... לדוגמה, הוא מתאר מצב שבו הילדה של הגיבור נחטפת, ואז הצופה מיד חושש ומזדהה עם המצב שבו הוא לא היה רוצה להיות. התחושה שאני לא רוצה שזה יקרה לי יוצרת ... עם הצלה חזקה יותר מהזדהות עם נקמה? אליעד כהן מדגיש שהצופה תמיד יעדיף למנוע מצב רע שטרם התרחש על פני נקמה שמגיעה אחרי שהנזק כבר נעשה. הוא מדגים זאת ... שבלנקום על אירוע מהעבר. הזדהות חזקה מתרחשת כאשר הצופה חושב זה יכול לקרות לי ממש עכשיו, ואני רוצה למנוע זאת. לדבריו, גם אם הסרט עוסק בנקמה, במידה ... יוצר תחושה שהנקמה נועדה למנוע נזק נוסף בעתיד, הזדהות הצופה תהיה חזקה יותר. למשל, אם הגיבור נוקם בפושעים במטרה לעצור אותם מלפגוע בעוד אנשים חפים מפשע בעתיד, הצופה עשוי להזדהות יותר, כי הוא מרגיש שגם הוא לא רוצה להיות הבא בתור שנפגע. מדוע בעלי חיים לא ... לרוב טובים יותר כי הם יוצרים הזדהות חזקה יותר עם הצופה. כיצד דוגמת להרוג את ביל ממחישה את ההבדל בין נקמה לחילוץ? אליעד מתייחס גם לסרט להרוג את ביל ... באנשים שפגעו בה. אליעד מסביר שלמרות שהסרט מצליח, הצופה מזדהה פחות עם נקמה כי הוא בעיקר מדמיין את עצמו מונע אירועים לא נעימים, יותר מאשר פועל מתוך ... למנוע נזק עתידי, גם אם היא עושה זאת באמצעות נקמה, הצופה יחווה הזדהות עמוקה יותר. האם אנשים מעדיפים לצפות בסרטים על חילוץ או על נקמה? לסיכום ההרצאה, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גוף או נשמה או אלוהים, מצב רוח ורמת הסרוטונין, תודעה תלויה בסרוטונין, להיות המתבונן, להיות הצופה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הצופה, איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הצופה, איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לילדים, טיפול אישי מומלץ, אימון אישי קואצ'ינג בנושא הצופה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 22:04:24 - wesi1