נקודת מבט - 4 נקודות מבט - וגם 5 וגם אין סוף נקודות מבט... (4) אפשר לומר, שאין שום הבדל, בין יש בחירה חופשית, לבין אין בחירה חופשית. והרעיון הוא, שניתן לקחת כל 2 הפכים, ואפשר להסתכל עליהם מ 4 נקודות מבט שונות. כאשר נקודת מבט 1 - היא השילוב של שני ההפכים, כל אחד בכמות אחרת. ונקודת מבט 2 - היא אחד ההפכים. ונקודת מבט 3 - היא הצד המנוגד וההפך האחר. ונקודת מבט 4 - שאין בה שום הבדל בין שני ההפכים כלל. כגון לדוגמה טוב ורע. שהתשובה לשאלה האם המציאות טובה או רעה, יכולה להיות: 1 - שהמציאות גם טובה ... שיש תמיד 4 נקודות מבט שונות על כל דבר. ונחדד ונאמר: כי מנקודת מבט שבה יש רק את אחד מההפכים, גם בנקודת המבט הזו, מוכרח שיהיה גם את ההפך השני. כגון לדוגמה, שגם מנקודת המבט שבה יש רק טוב, הרי שמוכרח שתהיה גם טיפה אחת של רע ולהפך. כי אם יש רק את אחד מההפכים באופן מוחלט ובלעדי, הרי שממילא אין לו שום משמעות כלל, כי אין לו את ההפכי שלו שיגדיר אותו. וכאשר ... פחות טיפה אחת של רע, שבאמצעותה ניתן לומר, שכמעט ויש אך ורק טוב. וזה בעצם אומר, שכאשר כל אחד מההפכים מושך לצד שלו, אז אם אחד מההפכים יתגבר על הצד השני באופן מושלם ואין סופי, עד כדי ביטול ההפך שלו לגמרי, הרי שממילא יתבטל גם הוא ... הטוב יתבטל, ולא יהיה שום הבדל בין טוב לבין רע, שזאת נקודת מבט נוספת, שהיא ההקצנה של כל אחד מההפכים עד לגודל אין סופי, ועד לביטול של ההפכים עצמם. וכמובן, שיש גם את נקודת המבט החמישית, שהיא השילוב של כל נקודות המבט, לנקודת מבט אחת. שבה, (1) ... גם היא לא אחדות הכל. כי היא שונה מכל אחת מנקודות המבט האחרות בפני עצמה. כי היא האחדות של ההפכים. וכל אחת מנקודת המבט, היא עומדת בפני עצמה, כנפרדת משאר הדברים. ובנקודת המבט השישית, מאחדים את כל נקודות המבט ... שלכל הדברים השונים, יש מכנה משותף אחד, מצד המהות שלהם. כי תמיד יש משהו כלשהו דומה, גם בין כל שני הפכים. ובסוף התהליך, יש מכנה משותף אחד, הגדול ביותר, שמאחד את כל הדברים. ושמנקודת המבט שלו, אין שום הפרדה בין ...