אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסוף ✔להעריך את מה שיש, לאהוב את מה שיש, האם המציאות רעה או טובה, טוב לחיות או למות, לברר את האמת עד הסוף ✔ האם צריך להעריך ולאהוב את המציאות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
להעריך את מה שיש, לאהוב את מה שיש, האם המציאות רעה או טובה, טוב לחיות או למות, לברר את האמת עד הסוף
האם צריך להעריך ולאהוב את המציאות כפי שהיא?

אליעד כהן מסביר בהרצאה שהגישה המקובלת, שלפיה צריך להעריך או לאהוב את מה שיש, אינה בהכרח נכונה. הוא אומר שאין משמעות אמיתית לכך שננסה להעריך משהו רק כי הוא קיים. במקום להעריך, האדם צריך לשאול את עצמו את השאלה האמיתית: האם המציאות היא טובה או רעה? אם מתברר שהמציאות היא רעה, אין שום סיבה לאהוב או להעריך אותה. המטרה היא להיות כנים ולברר את האמת באופן מוחלט. אם המציאות רעה, אז האדם צריך לדעת זאת באופן חד - משמעי, ואם היא טובה, עליו לדעת זאת בוודאות מלאה וליהנות ממנה ללא ספקות.

מה הקשר בין הבנת האמת המוחלטת לבין האושר האמיתי?

אליעד כהן מסביר שכדי להגיע לאושר אמיתי, על האדם לדעת באופן מוחלט אם המציאות טובה או רעה, ולא להסתפק באמונה או השערה. הוא משווה זאת לידיעה מוחלטת כמו הידיעה של האדם שהוא עצמו קיים. לדוגמה, האדם יודע בוודאות שהוא קיים יותר מאשר הוא יודע שאדם אחר מדבר איתו. הוא צריך להגיע לרמת ודאות כזו לגבי השאלה אם המציאות טובה או רעה. ידיעה מוחלטת זו, בין אם היא תביא למסקנה שהמציאות טובה או רעה, היא המפתח לשחרור מסבל.

מה משמעות התרגיל של בדיקת הטוב והרע במציאות?

כדי לחקור לעומק את השאלה האם המציאות טובה או רעה, אליעד מציע תרגיל: לרשום עשרה דברים שנראים טובים ועשרה דברים שנראים רעים. לאחר מכן, יש לנתח ולבחון את הסיבות מדוע כל דבר נתפס כטוב או רע. האדם יתחיל לשאול את עצמו שאלות ויראה שהגדרות הטוב והרע הן לא מוחלטות אלא מבוססות על פרשנויות. לדוגמה, השאלה "האם טוב לחיות?" איננה פשוטה. האדם חושב שטוב לחיות כי הוא אוכל, מתפרנס ומגן על חייו. אך כאשר הוא נתקל בקשיים, הוא כבר לא בטוח שזה באמת טוב.

כיצד הוודאות לגבי הטוב שבחיים יכולה לגרום לסבל?

אם אדם בטוח באופן מוחלט שחיים זה דבר טוב, הוא בהכרח יסבול מהידיעה שהחיים לא נצחיים. לדוגמה, אדם שמאמין שהחיים הם טוב מוחלט יחוש פחד וסבל מפני המוות, כי הוא יודע שהדבר הטוב הזה ייגמר בסופו של דבר. אולם, אם האדם מבין שגם למות הוא טוב, אז אין שום פחד או סבל מול סיום החיים, כיוון שהטוב אינו תלוי בחיים עצמם אלא בכל דבר שקורה, בין אם חיים ובין אם מוות.

כיצד מקרה הכלבה החולה מדגים את תלות הטוב והרע בנסיבות?

אליעד מביא דוגמה של כלבה מבוגרת וחולה. בתחילה, ברור היה שלחיות טוב לה. אך כאשר מצבה הבריאותי הידרדר, בעליה קבעה שהריגתה עדיפה, כיוון שהחיים כבר הפכו לסבל. הדוגמה הזו ממחישה שהטוב והרע אינם מוחלטים ותלויים במצב ובפרשנות של האדם. בעלת הכלבה סבלה מכיוון שחשבה שחייה של הכלבה הם דבר טוב, וכאשר מצבה הבריאותי של הכלבה השתנה, השתנתה גם הערכת הטוב.

מדוע אנשים סובלים, ומהו שורש הסבל?

אליעד מסביר שאנשים סובלים כי הם משוכנעים שדבר מסוים טוב יותר מדבר אחר. הסבל נובע מהרצון במשהו שנחשב טוב, וכאשר האדם אינו מצליח להשיגו, הוא סובל. אם לאדם אין מושג ברור לגבי מה טוב ומה רע, הוא לא יוכל לסבול, כיוון שאין לו העדפה ואין לו אחיזה. כלומר, הסבל קשור באופן ישיר לוודאות לגבי הטוב.

האם יש סיכון בחיפוש אחר האמת?

כן, יש סיכון בחיפוש אחר האמת המוחלטת. אם האדם יגיע למסקנה מוחלטת שהמציאות רעה, הוא יסבול בצורה קשה יותר, כיוון שהידיעה הזו תהיה ודאית ומוחלטת ולא רק מחשבה יחסית. מצד שני, אם יגיע להבנה מוחלטת שהמציאות טובה, הוא יפסיק לסבול ויחוש שלווה מוחלטת. לכן, האדם צריך להחליט אם הוא מוכן לקחת את הסיכון הזה ולחפש את האמת באופן מוחלט, או להישאר עם הספק, שמייצר סבל מתמשך אך פחות קיצוני.

למה חשוב להגיע להחלטה סופית לגבי המציאות?

כדי לחיות ללא סבל, האדם חייב להגיע למוחלטות אחת ולתמיד לגבי השאלה האם המציאות היא טובה או רעה. חוסר הוודאות וההשערות בנוגע למציאות יוצרות אי שקט פנימי מתמשך. אליעד מציין שהחלטה מוחלטת מאפשרת לאדם לחוות שלווה פנימית, כי כאשר המציאות נתפסת כטובה לחלוטין או כרעה לחלוטין, האדם כבר אינו נאחז ואינו סובל מפחדים או ספקות.

לדוגמה, אם אדם מתלבט לגבי חיים או מוות של חיית מחמד אהובה, הוא יסבול מחוסר הוודאות. אך אם יקבע באופן מוחלט שטוב שהכלבה תחיה או תמות, הוא ישתחרר מהספק. אמנם, אם ההחלטה שלו תהיה שטוב שהכלבה תחיה, הוא עלול לסבול הרבה יותר אם המציאות לא תתאים להחלטתו המוחלטת, לעומת הסבל שהיה נגרם מחוסר ודאות. לכן, החלטה מוחלטת עלולה להיות מסוכנת, אך זו הדרך היחידה לשחרור מסבל.
חקר האמת והקשר לאושר

השאלה שנדונה היא האם יש טעם להעריך את המציאות כפי שהיא, ואם כן, כיצד זה קשור לאושר. הדיון נפתח בהנחה שאין הכרח להעריך את המציאות אם היא נתפסת כגרועה. במקום זאת, יש לבדוק מהי האמת - האם המציאות טובה או רעה - ולנהוג בהתאם.

הצורך בהבנת המציאות בצורה מוחלטת

כדי להגיע לאושר אמיתי, יש לחקור את המציאות עד תום ולשאול: האם היא טובה, רעה, או מורכבת משני מצבים אלה? חקירה זו חייבת להיעשות ברמה של ידיעה מוחלטת, כלומר, כמו שהאדם יודע שהוא קיים. אין זה מספיק להאמין שמשהו טוב או רע, יש לדעת זאת באופן חד - משמעי.

בדיקת הטוב והרע במציאות

על מנת להבין טוב ורע, יש לבצע תרגיל שבו מפרידים רשימה של דברים טובים ורעים ומנתחים את הסיבות לכל תפיסה. תהליך זה מגלה שהתפיסה שלנו לגבי טוב ורע אינה מוחלטת, אלא תלויה בפרשנות שלנו. לדוגמה, השאלה "האם לחיות זה טוב?" אינה בהכרח פשוטה. אדם יכול לומר שלחיות זה טוב כי הוא נאחז בחיים, אך מצד שני, הוא עלול גם לפקפק בכך כאשר הוא מתמודד עם קשיים.

האם הוודאות לגבי הטוב מובילה לסבל?

אם אדם בטוח במאה אחוז שלחיות זה טוב, אזי בהכרח הוא יסבול מהידיעה שהחיים אינם נצחיים. ככל שההיצמדות לערך החיים גדלה, כך גם הפחד מהמוות גובר. אך אם הוא מחליט שגם למות זה טוב, אז אין לו סיבה לחשוש מסוף חייו.

תלות בנסיבות והבנת הערך של החיים

דוגמה שניתנה לעניין זה הייתה מקרה של כלבה חולה. בתחילת חייה היה ברור שחיים טובים לה, אך בשלב מסוים, כאשר מצבה הבריאותי הידרדר, בעליה החליטה להרדימה מתוך מחשבה שזה הפתרון הטוב ביותר. המסקנה היא שלטוב ולרע אין ערך מוחלט, הם תלויים בהקשר ובתפיסת האדם.

למה אנשים סובלים?

הסבל נובע מהאמונה שדבר אחד טוב יותר ממשנהו. אם אדם נמצא במצב שבו הוא אינו בטוח האם משהו טוב או רע, הוא פחות יסבול כי אין לו נקודת אחיזה לתסכול. כדי להגיע לאושר אמיתי, יש להגיע למוחלטות בנוגע לשאלה האם המציאות טובה או רעה.

הסיכון שבחיפוש האמת

החיפוש אחר האמת כרוך בסיכון: אם אדם יגלה באופן מוחלט שהמציאות רעה, הוא יסבול הרבה יותר מאשר אם רק חשב כך באופן יחסי. מאידך, אם הוא יגלה שהמציאות טובה באופן מוחלט, הוא יוכל להשתחרר מסבלו. לכן, האדם חייב לשאול את עצמו: האם הוא רוצה לדעת את האמת למרות הסיכון שבכך?

הצורך בהחלטה סופית

על מנת להגיע לאושר, האדם חייב להחליט אחת ולתמיד האם המציאות טובה או רעה. לא ניתן להסתפק בחוסר ודאות או בחיים מתוך השערות. המסקנה היא שהגעה למוחלטות - בין אם בכך שהכל טוב או בכך שהכל רע - היא הדרך היחידה להפסקת הסבל ולמציאת שלווה פנימית.
לא צריך אל תעריכי תשמיצי, סתם אין לזה משמעות בכלל להעריך את מה שיש מה האמת זה טוב או רע, מה אכפת לי למה שאני אעריך את מה שיש אם זה גרוע אני אגיד שזה גרוע למה אני צריך להעריך את זה.

ש: בשביל להיות מאושרת מה אני צריכה לחשוב שהכל רע?

אליעד: לא את לא צריכה, לא את צריכה לבדוק מה האמת אם זה טוב "אני רוצה לדעת את זה וליהנות מזה תמיד ואם זה רע אני רוצה לדעת את זה ואני אסבול תמיד", עכשיו אם את מפחדת לחקור את האמת את לא תהיי מאושרת באמת זאת אומרת בן אדם קודם כל צריך להיות אמיתי, מה זאת אומרת להיות אמיתי לשאול את עצמו מה האמת "האם המציאות הזאת טובה או רעה" קודם כל לברר טוב או רע.

ש: אוקי אם היא טובה הוא מבסוט אם היא רעה מה הוא אמור לעשות?

אליעד: אם היא רעה נדפקת אבל תביני כי לא מדובר פה על אמונה זה לא "שטוב אני אנסה להאמין שהכל טוב ואני אנסה להאמין שהכל רע" לא אומר, את צריכה לבדוק כמו שאת יודעת שאת קיימת את צריכה לדעת האם הכל, כאילו את מבינה מה הכוונה "את יודעת שאת קיימת" זה לא כמו שאת יודעת שאני מדבר איתך, מה את יודעת יותר שאני מדבר איתך או שאת קיימת שאת קיימת נכון, את צריכה ברמת ידיעה כזאת לדעת האם הכל טוב או האם הכל רע או האם חלק טוב וחלק רע, כאילו את חייבת להגיע למוחלטות להבנה מוחלטת.

ש: זה חייב להיות הכל, אני יכולה להסתכל על זווית ספציפית בחיים.

אליעד: בסדר אבל את צריכה לדעת באופן מוחלט אם זה טוב או רע.

ש: אוקי מה אני עושה עם זה.

אליעד: רגע אבל קודם כל את צריכה שהמציאות תהיה לך ברורה את צריכה אם משהו, אני אתן לך דוגמה עכשיו אני אתן לך רשימה של דברים ותכתבי עשרה דברים שנראים לך רעים ועשרה דברים שנראים לך טובים ואז אני אשאל אותך "מה הסיבה שהדברים האלה טובים, מה הסיבה שהדברים האלה רעים" ואז את תתחילי לתת סיבות, ואז אנחנו נתחיל לחקור ואז את תגלי שפתאום את "רגע למה זה רע, למה זה טוב" את תראי שאצלך תפיסת הטוב והרע היא לא מוחלטת, היא לא מכווננת את לא ברור לך באמת כשאת אומרת, אני אתן לך דוגמה לחיות זה טוב?

ש: תלוי.

אליעד: עבדת היום אכלת היום?

ש: כן.

אליעד: למה אכלת כי את רוצה לחיות נכון זאת אומרת שאת חושבת שזה טוב, אם היית רוצה למות היית אוכלת היום לא, נכון בן אדם שרוצה למות אתה רוצה למות למה אתה אוכל אל תאכל תמות.

ש: לא יש הבדל בין למות לבין לא להיות קיים מלכתחילה.

אליעד: עזבי אותי להיות קיים בעיקרון עכשיו את חושבת שלחיות זה טוב.

ש: נגיד מישהו שלא נולד עדיין לעומת מישהו שקיים לא יודע מיומנויות והכל.

אליעד: אני רוצה לשאול שאלה אם עכשיו מישהו ירצה לירות בך את תברחי ממנו?

ש: כן.

אליעד: זאת אומרת שאת חושבת שלחיות זה טוב.

ש: באופן יחסי מלקבל כדור בראש.

אליעד: כי את לא רוצה למות אם היית חושבת שזה טוב אז לא היה אכפת לך "שירה לי בראש".

ש: אבל אני לא סגורה על זה ששווה להיוולד זה משהו אחר.

אליעד: בסדר עזבי אותי אני מדבר עכשיו על רצון לחיות, עכשיו למה זה טוב את בטוחה שזה טוב לחיות?

ש: לא.

אליעד: יפה מה אני בא להגיד.

ש: אני בטוח שזה טוב לחיות.

אליעד: אתה בטוח שזה טוב אז אתה יודע אם אתה בטוח שזה טוב לחיות אז אתה סובל, אתה יודע למה כי אם זה כל כך טוב לחיות אז אתה בכל רגע אמור לסבול מזה שבסוף תמות, כי אם הטוב שלך תלוי בכך שאתה חי אז כאילו זה כל כך "אני כל כך בטוח שזה טוב עד כדי כך שאני יכול ליהנות מכך שאני חי כי זה כל כך טוב" אז ממילא זה אומר שאתה בכל מקרה אמור לסבול מכך שאתה יודע שהטוב הזה הוא לא נצחי כי בסוף מתים.

ש: אלא אם כן אני לא נצמד לזה שזה טוב, זאת אומרת זה שזה טוב שאני חי זה לא אומר שזה יהיה רע כשאני אמות.

אליעד: אני אגיד לך משהו מה זה נקרא "טוב", טוב מוחלט פירושו שבו תלוי הטוב זאת אומרת אם אתה אומר "תקשיב זה טוב לחיות אבל גם אם אני אמות זה טוב" זאת אומרת שזה לא מספיק טוב, לא בא נשאל אותך שאלה.

ש: מבחינת זה שאתה לא יודע מה זה טוב.

אליעד: כשאתה לא יודע, שניה בא נניח שאתה אומר "לחיות זה טוב" גם אני אומר שלחיות זה טוב אבל אני אשאל אותך שאלה מה ההפך של לחיות למות, למות זה טוב זאת השאלה כי אם התשובה היא שכן אז הסתדרת כי אז הטוב הוא לא בלחיות הטוב הוא במה שקורה.

ש: אבל זה נורא תלוי אני אתן לך דוגמה הייתה לי כלבה מבוגרת מאוד חולה, היו לה חיים מקסימים ובסוף היה עדיף להרדים אותה אז לפני שהיא חלתה זה לא היה טוב למות כשהיא חלתה זה כבר היה עדיף למות.

אליעד: עכשיו כשהיא חלתה את מאוד סבלת כי היא חולה.

ש: גם היא מאוד סבלה.

אליעד: בסדר בואי נדבר עלייך את לא יודעת מה היא, זה כאב לה אז את לא יודעת מה היא סבלה אבל בואי נדבר עלייך, למה סבלת כי אמרת זה מאוד טוב שהיא תחייה והיא הולכת למות נכון, עכשיו אם לא היית יודעת אם זה טוב או רע אם היא תמות או תחיה היית סובלת, אם לא היית יודעת אם זה טוב או רע אם היא תחיה או תמות אם זה היה אצלך בהשתוות שאת לא יודעת "אין לי מושג אם זה טוב או רע", זאת אומרת שלמה סבלת כי חשבת שזה טוב שהיא תחיה.

ש: כמו שהיא חיה עד אותו רגע.

אליעד: בסדר לא נגדך.

ש: אבל עובדה שכל המחשבה השתנתה ראיתי שהאיכות חיים שלה מתדרדרת אז כבר לא היה ערך.

אליעד: כל מה שאני בעצם בא לומר.

ש: החיים כבר לא היו ערך כבר לא היו ערך עליו דווקא לחיות תלוי איך לחיות.

אליעד: בסדר אתה סובל כאשר אתה בטוח שדבר אחד יותר טוב מדבר אחר, אתה לא יכול לסבול בלי להיות בטוח שמשהו אחד יותר טוב ממשהו אחר אם בן אדם היה בהשתוות שאין לו מושג מה יותר טוב אז "מה למה לי איך אני יכול לסבול", כדי לסבול אתה צריך לרצות כדי לרצות אתה צריך לחשוב שזה יותר טוב, אם אתה לא יודע אם אין לך שמץ של מושג מה יותר טוב אז איך אתה יכול לסבול "אולי זה טוב יותר, אולי זה טוב יותר" אתה לא יודע. עכשיו מה אמרתי לך קודם בן אדם צריך להגיע למוחלטות על טוב ורע, שאלת אותי איך להיות מאושר בן אדם צריך להגיע למוחלטות על טוב ורע תתרכזי.

ש: מצחיק.

אליעד: מה מצחיק?

ש: סתם.

אליעד: בן אדם צריך להגיע למוחלטות על טוב ורע מוחלטות פירושו, נגיד לדוגמה הכלבה שלך עומדת למות ואת סובלת בן אדם אומר "איך אני יכול להתמודד עם המצב הזה" התשובה היא תחפש את האמת, תשאל את עצמך מה האמת "האם זה טוב שהכלבה תמות כן או לא", עכשיו אבל יש פה גם סיכון גם צריך להבין את זה כי בן אדם לא בטוח אם זה טוב שהכלבה תמות או לא הוא רק נגיד יותר חושב שזה לא טוב מאשר הוא חושב שזה טוב אבל הוא לא בטוח במוחלטות, אבל יש פה סיכון כי מה הוא אומר הוא יש לו בעיה כי הוא חושב שיותר טוב שהיא תחיה אני אומר לו "תקשיב אתה צריך לאמת את המידע האם בטוח שהיא תחיה כן או לא". עכשיו ברגע שהוא יאמת את המידע הזה זה יכול להיות שתי אפשרויות, אפשרות אחת שהוא באופן מוחלט יבין שזה לא יותר טוב שהיא תחיה ואז ממילא הוא לא סובל בכלל אבל האפשרות השנייה היא שהוא יגלה שבאופן מוחלט שזה טוב שהיא תחיה ואז הוא יסבול פי אלף.

ש: בגלל שהוא לא יכול להשיג את מה שהוא חושב.

אליעד: כאילו אם היה ברור לו שזה באופן מוחלט שזה טוב שהיא תחיה הוא היה סובל הרבה יותר מאשר שהוא היה רק חושב שזה טוב שהיא תחיה ואני בעצם אומר לבן אדם "אתה צריך לאמת אם זה טוב או רק" ויש פה סיכון. בא נדבר באופן כללי על כל המציאות, בן אדם צריך לאמת האם המציאות הזאת היא טובה או רעה, קחי את המציאות כמציאות "האם המציאות הזאת כמציאות האם היא טובה או רעה".

ש: אז רגע ואז אני לא אסבול ואם אני מאמתת.

אליעד: לא אז קודם כל לאמת פירושו בלי שיכול מה יקרה אז כשאת אומרת "אני הולכת".

ש: לאמת בא'.

אליעד: כן לאמת בא'.

ש: אז רגע ברגע שלקחתי את ההחלטה המאוד קשה והמאוד ואמרתי אני הולכת להרדים אותה, החלטתי שעדיף שהיא תמות עם כל הסיוט והסבל שלי והפחד והכל, החלטתי סופית שזה מה שעדיף.

אליעד: אוקי גם אז לא בטוח שהיית שלמה עם זה.

ש: איך אתה מנתח את מה שהרגשתי.

אליעד: אני מסביר לך עוד פעם תביני.

ש: אז הייתי כבר מוחלטת ידעתי במאה אחוז.

אליעד: לא במאה אחוז, החלטת אבל עדיין יכול להיות שבתוכך היה לך ספק אם היית צריכה לעשות את זה אמרת "רגע ואולי אם הייתי הולכת לרופא ההוא היה מביא איזה תרופה".

ש: לא הגיע איזו נקודה שכבר לא.

אליעד: בסדר אני אומר על העיקרון כדי להיות מאושר בחיים אתה צריך להחליט באופן מוחלט "האם החיים האלו טובים או רעים, האם דפקו אותנו ללא סיבה והכל פה זה גיהנום או שיש פה איזו סיבה וזה ממש טוב", חייב פעם אחת להבין את העניין מה קורה טוב או רע, לא להגיע "טוב אחרי שאני אמות אני אקבל תשובה, אני לא יכול לדעת תשובה" מה זה הדברים האלה, פעם אחת שב עם עצמך תגיד "אני רוצה אחת ולתמיד להבין טוב או רע מה קורה כאן". עכשיו אבל יש פה סיכון למה סיכון.

ש: כי אתה סותר כל החלטה גם אם אתה מחליט רע אתה סותר את זה וגם אם מחליטים טוב אתה סותר את זה, זה תמיד אתה אומר אם אתה מחליט שזה טוב זה רע לך באופן מוחלט ואם אתה מחליט רע זה.

אליעד: תסביר.

ש: אני לא יכול להסביר את זה, זה מה שאתה אמרת.

אליעד: בא נתקדם.
כדי לחיות אם לחיות או למות ידיעה מוחלטת להפסיק לסבול תחושה פרנסה למה אני רוצה לדעת שליטה אני רוצה לדעת לחקור צורך אהבה אמת האם המציאות רעה האם המציאות רעה או טובה האמת עד הסוף המציאות המציאות רעה המציאות רעה או טובה הסוף הערכה טוב לחיות טוב לחיות או למות טובה או רעה לאהוב לאהוב את מה שיש לברר לברר את האמת לברר את האמת עד הסוף להעריך להעריך את מה שיש לחיות לחיות או למות למות למות או לחיות מוות מציאות מציאות רעה עד הסוף רעה או טובה
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
... עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף מה המשמעות של להשתמש בשכל עד הסוף לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את הרעיון המרכזי של שימוש בשכל עד הסוף, ואת המשמעות של ללכת עם ההבנה או החשיבה עד לנקודה הכי עמוקה ואמיתית שלה. כאשר אליעד אומר ללכת עד הסוף, הוא מתכוון לכך שיש שני צדדים בכל אדם: הצד שמשתמש בשכל ושואל שאלות, והצד שלא מתעניין בשום שאלה ולא מחפש שום תשובה. לדוגמה, אם מישהו זורק אבן ... ומנסה להבין למה זרקו עליו את האבן, כאן אליעד מדגיש שצריך ללכת עד הסוף. הכוונה היא לא לעצור באמצע הדרך, אלא להמשיך ולברר עד הסוף, עד שנמצאת תשובה מלאה, שלמה ומספקת. כלומר, אם כבר התחלת להשתמש בשכל, אסור לך להפסיק באמצע החקירה. האם תמיד חייבים להשתמש בשכל לפי אליעד? אליעד ... כזה, אם האדם בוחר להפעיל את שכלו, אליעד מציין שהוא חייב ללכת עם זה עד הסוף, ולא לעצור באמצע הדרך. למשל, אם האדם אומר לעצמו רע לי, אני לא מבין משהו, אני רוצה שיהיה לי יותר טוב, אז אליעד מדגיש שעליו להשתמש בשכל עד הסוף, ולברר לעומק מה מקור התחושה ומהי התשובה השלמה לשאלות שמטרידות אותו. כלומר, ההנחיה המרכזית של אליעד היא שהאדם רשאי להישאר בלי להשתמש בשכל כלל, ... לחקור או לחשוב, עליו לעשות זאת בצורה שלמה ויסודית. איך להשתמש בשכל עד הסוף? האם חייבים לשאול שאלות בחיים? מה הכוונה בשכל קטן? האם אפשר לחיות בלי סבל? מה לעשות כשלא מבינים משהו? ...
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זה אומר ללכת עד הסוף? אליעד כהן מסביר את הרעיון ללכת עד הסוף באמצעות ההבנה שהשלמות נמצאת בקצוות. המשמעות היא שכדי להשיג שלמות ואושר, האדם צריך לבחור באופן מוחלט בין שני קצוות, בלי להישאר באמצע. אליעד נותן דוגמה של כוס ... כללית של כל הדברים האחרים. דווקא ההעמקה בתחום אחד עד הסוף היא זו שתביא לשלמות מלאה, שתשפיע ותקרין על כל שאר תחומי החיים. לדוגמה, הוא מציע לאדם לחקור באופן מוחלט את השאלה למה אני רוצה את הרצונות שלי?, ולהגיע לתשובה ... כי ההתפזרות מונעת מהאדם להגיע לקצה. הוא מדגיש שגם כאשר הסוף נראה רחוק מאוד, כל שעל האדם לעשות זה פשוט להתחיל ללכת, וכל פעם להתקדם עוד צעד אחד קטן. האדם צריך תמיד לשאול את עצמו איך הוא יכול לשפר דבר אחד קטן בחייו ברגע ... המסר העיקרי שאליעד מעביר הוא החשיבות של הליכה עד הסוף על ידי התמקדות מוחלטת בדבר אחד בלבד. הוא מדגיש שהדרך לשלמות היא פשוטה הרבה יותר משנדמה, ברגע שהאדם מפסיק להתפזר ולוקח נושא אחד וממצה אותו עד קצה גבול ההבנה ... אך רק למי שמחליט באופן ברור ומוחלט להתמקד, ולהגיע עד הסוף עם אמת אחת ברורה. הוא מסכם באיחול למאזינים יום של שלמות אמיתית ומוחלטת עד הסוף. איך להגיע לשלמות אמיתית? למה חשוב להתמקד בתחום אחד? איך ללכת עם האמת עד הסוף? איך אפשר להגיע לקצה? מה ההבדל בין ידע להבנה? למה הקצה נראה רחוק? מה זה אומר להיות אמיתי עם עצמי? ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, לגבי איך ללכת עם האמת עד הסוף או בכלל איך ללכת עם הדברים עד הסוף? וכפי שכבר אמרתי שהשלמות נמצאת בשלמות, תמיד בקצה זה טוב. אם תרצה ממש להיות מאושר יהיה לך טוב, אם תחליט עד הסוף שאתה לא רוצה לחפש יותר אושר, גם כן ממילא תהיה מאושר. והאדם חושב שהקצה כל כך רחוק, ואיך אפשר בכלל להגיע לקצה, ואנשים מתאמצים ומתאמצים וחושבים שהם ממש קרובים, ... לכמה האדם יכול להעמיק. לדוגמה: אדם יכול לשאול ולהבין עד הסוף, עד גבול ההבנה, למה הוא רוצה את הרצונות שלו ויהיה סוף בהבנה של השכל הרגיל. העניין שלא צריך לקחת מלא נושאים ולהיות מושלם בכל התחומים, מספיק לקחת תחום אחד בחיים וללכת איתו עד הסוף בהבנה הפנימית שלו. אם האדם יגיע לאמת מוחלטת אפילו בנושא אחד להבין אותו בשלמות שאין עוד אחריה הבנה, ואז ההתמקדות הזו, תביא להבנה בשלמות את כל השאר, את ... האדם, משם להתחיל ללכת עם הבנה אחת מסוימת ואיתה ללכת עד הסוף בלי לוותר, וכך ימצא האדם את סוף החקירה המהותית, משם אפשר לגלות דברים נוספים, ואפשר להמשיך ולהעמיק, אך יש את ידיעת השלם, הבנה הסופית ממנה אין יותר שאלות אם ... ושיהיה לכולם המשך יום של שלמות אמיתית, באופן מוחלט, עד הסוף.
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זאת אומרת ללכת עם דברים עד הסוף? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהאושר והשלמות נמצאים תמיד בקצוות, כלומר, בשלמות מוחלטת או בחוסר שלמות מוחלט. הוא נותן דוגמה פשוטה של כוס מים: הכוס יכולה להיות מלאה ... אל הקצה אם הוא כל כך רחוק? אליעד מסביר שבעיה מרכזית שמתעוררת כשאדם רוצה ללכת עד הסוף, היא שהקצה נראה מאוד רחוק, והאדם לא יודע איך להתקרב אליו. הוא מדגיש שלמעשה, כל עוד האדם לא הגיע אל הקצה, הוא בכלל לא יודע כמה הוא באמת רחוק או קרוב אליו. לפעמים, בשל ... אינו צריך להתפזר על תחומים רבים, אלא עליו להתמקד בנושא אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף באופן מוחלט. מספיק שהאדם יהיה מושלם בדבר אחד בלבד, בפעולה אחת, במחשבה אחת או ברגש אחד. אם הוא יגיע לאמת מוחלטת בנושא אחד, באופן שלא יהיה ניתן לחשוב את ההפך שלו - הוא כבר יגיע לשלמות אמיתית. כיצד ללכת עד הסוף בצורה פרקטית? אליעד נותן הנחיות מעשיות כיצד להגיע אל השלמות המוחלטת. הדבר הראשון שצריך לעשות זה לבחור נושא או פעולה אחת ולהתמקד רק בהם. אנשים נוטים לעיתים לקפוץ מנושא ... שמונע מהם להגיע לעומק אמיתי. במקום זה, עליהם להתמקד בדבר אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף. לדוגמה, שאלות כמו מה התכלית של החיים שלי? או למה אני רוצה להיות מאושר? הן שאלות שאפשר וצריך לחקור לעומק - עד הסוף, עד שייצא עשן מהאוזניים. ההתמקדות הזו היא הדרך היחידה להגיע אל השלמות הפנימית האמיתית. אליעד מדגיש עוד היבט מעשי: גם אם נראה שהקצה רחוק מאוד, עדיין צריך להתחיל ללכת ... כדי להגיע לשלמות אמיתית, לא צריך לדעת הכל, אלא פשוט להיות אמיתי וממוקד, ולחקור עד הסוף כל דבר שבו אתה מתמקד. זהו המסלול היחידי והאמיתי לשלמות. איך להגיע לשלמות עצמית? מהו האושר האמיתי? כיצד להתמקד בנושא אחד? למה חשוב להיות אמיתי עם עצמי? איך לדעת אם אני קרוב לשלמות? מה זאת אומרת ללכת עד הסוף? האושר והשלמות בקצוות, לדוגמה כוס מים או כוס מלאה בשלמות או ריקה בשלמות. שלמות = בקצה ותמיד בקצה זה טוב. אם אתה רוצה להיות מאושר זה טוב. ואם אתה ממש לא מחפש להיות מאושר ... ולפעמים הוא מרגיש רחוק או להיפך לפעמים אדם קרוב וחושב שרחוק. עד שאדם לא מגיע עד הסוף אבל הוא לא יכול לדעת את הריחוק ולפעמים רק נדמה שאתה רחוק. הדבר הנוסף מצד האמת האדם תמיד קרוב ותמיד רחוק מהקצה. הקצה הוא הקצה של ההבנה תמיד יש ידע ויש הבנה, כמות ההבנה של ... לדעת לשלמות הידיעות ויחד עם זאת זה לא להתפזר אלא להתמקד שמישהו שרוצה ללכת עד הסוף לא צריך להתפזר על הרבה דברים יש אינסוף תחומים, אתה לא צריך להיות מושלם בכל התחומים מספיק שתעשה את הפעולה באופן מושלם זה נקרא שלמות. ברמה החיצונית יש אינסוף דברים ברמה ... בנושא אחד בעולם באופן שאין אפשרות לחשוב את הההיפך שלו, לקחת דבר אחד ובו להתמקד עד הסוף, אם הוא מתפזר שיצמצם את עצמו להבנה אחת וילך איתו עד הסוף, לחקור אותו עד הסוף לדוגמה מה תכלית הדברים? למה אני רוצה להרגיש טוב? מה הסיבה שיש לי רצון עד שיצא עשן מהאוזניים. התשובה לשאלה מה לעשות איך ללכת עד הסוף אם תתמקד אפילו הסוף נמצא פה ועכשיו. תשובה נוספת כאשר הסוף רחוק מתחילים לצעוד אליו, אי אפשר ללכת מסע 1000 קמ בלי צעד ראשון כל מה שצריך לעשות: מה אני יכול לעשות יותר טוב כרגע? כרגע איך אני ברגע הזה יכול לעשות משהו יותר טוב? איך ...
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל מה ... שכל או של הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה רגילה. אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של אי - ... העמוקה ביותר מתרחשת דווקא כשהשכל נכבה לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף ... חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין. הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק חצי - אמיתית או חלקית. איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה? כדי להגיע ... הם זמניים בלבד ובסופו של דבר האדם ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של ... קיום של השכל. בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה ... לאמת פנימית. אליעד הסביר כי גם כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין ... מתמקדת בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של אין דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה ... של שכל גדול בתהליך זה? אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, ... על האמת כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה. אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה ... השאלות והתשובות שלך זה שקרים עוד שקרים זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של ... של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה. אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה. ש: כן אבל אז ... קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית האם אפשר לצאת החוצה מהלופ, לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך ... לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי ... כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה אוו קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות אוו עד שלא תדע שאתה ... ש: סתם לחזק את מה שהוא אמר יש שמונים וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף. אליעד: נניח. ש: לא המהות ...
פחד ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה
... ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה ובו יתבאר, הפחד של האדם ללכת עד הסוף עם המטרות שלו, הפחד של האדם להיות נאמן לעצמו עד הסוף, הפחד של האדם להתמסר לרעיונות שלו, הפחד של האדם ללכת עד לקצה האחרון של השאיפות שלו, והפחד של האדם להתאכזב הפחד מפני אכזבה ... 100% בשלמות, מול המחשבה של הרע, הרע לא יפגע בו בכלל. וכדי שהאדם יהיה מסוגל להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף, לשם כך הוא צריך לעשות את הדבר הפשוט ביותר. שהוא, לרצות להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף. כי בעולם שלנו יש אין סוף אפשרויות. וקיימת גם האפשרות להשיג את כל המטרות בשלמות שאין שלמות אחריה. והאדם יכול לקבל את האפשרות ... להיות איתה בשלום תמיד? ולמה האדם לא מוכן להגדיר לעצמו כמטרה אחת ויחידה, שהוא הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם האושר שלו, והולך להיות נאמן לעצמו עד הסוף, ולנסות להשיג אושר פנימי שאינו תלוי בשום דבר, עד הסוף ועד הקצה האחרון? זה משום, שהאדם מפחד להתאכזב. כי יש לאדם פחד מפני אכזבה, שהאדם מפחד לרצות משהו באמת ובלב שלם, ואחכ להתאכזב ... לא רוצה אותו כל כולו באמת, אז האדם גם לא יכול להתאכזב באמת, מכך שהוא לא קיבל את הדבר. אבל כאשר האדם הולך עד הסוף, דהיינו, שהוא כל כולו רוצה דבר אחד ויחיד, אז הוא כאילו מהמר על כל האושר שלו, ושם את כל הביצים בסל אחד, ומסתכן בכך, שהוא לא ... אז מה הפתרון? ומי שאין לו מה להפסיד, דהיינו, מי שתמיד רע לו בכל מקרה, הוא כבר הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם הרצונות שלו, ולא מפחד להתאכזב. כי הוא בכל מקרה כבר מרגיש ככ רע, עד שהוא כבר לא מפחד להרגיש רע עד הסוף לגמרי. וזה קורה, כאשר האדם הולך עם הרצון הפנימי שלו כמעט עד הסוף, שאז הוא מרגיש מאוד רע, ואז הוא כבר נשאב אל תוך הרצון שלו עד הסוף, ומתמסר לרצון שלו עד הסוף, ואז כמובן שהוא גם מקבל את הרצון שלו בשלמות וכולי. אבל, להרגיש רע עד הסוף, זאת הדרך הפחות טובה והיותר קשה. ולכן, יש גם פתרון קל וטוב יותר, והוא, ללכת עד הסוף של ההבנה, כפי כמה שאתה יכול, ובלי להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, שעל האדם להתמקד בהבנה של המציאות, כפי כמה שהוא יכול, בכל כוחו עד הסוף. אבל לא צריך להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, האדם לא צריך להגדיר שהוא רוצה דבר מסוים, שיקרה דווקא כך או אחרת. ובו זמנית, האדם צריך לנסות להבין את המציאות כמה שיותר עד הסוף. ולהבין את המציאות, פירושו, להבין את עצמך. דהיינו, להבין את המנגנון הפנימי של הרצונות, מחשבות, רגשות, רצונות וכיוב. ולא צריך לרצות להיות מאושר תמיד וכיוב. אבל כן צריך לנסות להבין עד הסוף, את משמעות האושר, את הסיבה שבגללה יש לאדם רצונות שונים לשנות את המציאות וכיוב. וההתמקדות, לא צריכה להיות בלהשיג אושר בשלמות, או שביעות רצון בשלמות וכיוב. אבל כן צריך להתמקד בלהבין את המציאות הפנימית עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מתעמק בתוכו, ומנסה להבין את המציאות עד הסוף, וכפי שכבר הסברתי את כל הדברים האלו במקומות אחרים, על ידי זה האדם זוכה בסופו של דבר, להרגיש שלמות תמידית בכל מצב שהוא ובלי להיות תלוי בשום דבר. ולסיכום: האדם מפחד ללכת עד הסוף, כדי לא להתאכזב עד הסוף. והפתרון הקל הוא, לא להגדיר רצון מוגדר להשיג דבר כזה או אחר, אבל כן לנסות להבין את עצמך כמה שיותר, והשאר מסתדר מעצמו. ונבהיר: כי גם להבין את עצמך עד הסוף, גם זו מטרה מוגדרת ורצון מוגדר. ואעפכ זה הרע במיעוטו, וזאת הדרך הקצרה ביותר. וגם כאן, לא צריך ללכת עד הקצה האחרון, אבל כן צריך ...
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
... את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת איך להתבונן בדברים עד הסוף ולחפש את האמת? אליעד מסביר שהמושג להתבונן בדברים עד הסוף פירושו לנסות להבין דבר מסוים באופן הכי מלא ושלם שאפשר. הוא מדגיש שהמטרה היא לא להסתפק בידיעה חלקית ... או מופשטים מדי, לכן הוא מציע לקחת משהו מוחשי וברור, כמו כסף או רצון ספציפי, כדי שהחקירה תהיה קונקרטית ואמיתית יותר. מה המשמעות של לחקור עד הסוף לפי אליעד? החקירה עד הסוף לפי אליעד, פירושה לשאול שאלות על כל דבר שאנו מאמינים בו, עד למצב של חוסר יכולת לשאול עוד שאלות. במצב כזה האדם יגיע להבנה שאין יותר אפשרות לספק תשובות. אליעד מדגיש כי הסוף אינו נקבע מראש, אלא זהו מצב שבו פשוט אי אפשר יותר להמשיך לשאול. לדוגמה, כאשר האדם שואל למה אני רוצה ... התחושה שהכסף נותן לו, או את האפשרויות שהכסף מספק לו. וכאשר האדם מבין את זה, הוא ממשיך לחקור: למה הוא רוצה את התחושה הזו? ואם ימשיך לשאול עד הסוף, הוא יגיע לנקודה שבה אין יותר אפשרות לדעת או להיאחז בשום דבר, ויגיע למצב של הבנה רוחנית מוחלטת. אליעד מדגיש כי כל דבר יומיומי, פשוט או מורכב, יכול להוביל בסופו של דבר להבנה רוחנית מוחלטת, אם האדם באמת ייקח את החקירה עד הסוף ולא יעצור באמצע. איך נראית ההבנה המוחלטת בסוף התהליך? בסופו של התהליך שהאדם חוקר לעומק דבר מסוים, ... אתה מבין שאין הבדל מהותי בין שום דבר לשום דבר אחר, וזהו המצב שאליעד מכנה אמת מוחלטת. בסופו של דבר, הוא מסכם ואומר שכשאתה באמת חוקר משהו עד הסוף, לא משנה מה תהיה השאלה, תגיע למצב של אמת מוחלטת ושל חוסר אחיזה. כל שאלה תוביל בסוף לאותו מצב של אחדות וחוסר ידיעה מוחלטת, אם האדם באמת מחפש תשובה מוחלטת. איך לחפש את האמת? מה זה לחקור עד הסוף? איך להגיע להארה רוחנית? מה המשמעות של להבין באמת? למה אני רוצה כסף? מה זה גבול ההבנה האנושית? איך ...
אמת - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן?
... - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן? כי האדם, צריך ללכת אחרי האמת האישית והסובייקטיבית של עצמו. והאדם צריך להיות נאמן לעצמו, עד הסוף, ובשלמות שאין שלמות אחריה. כי אסור לאדם להתפשר, על האמת שלו. ועל האדם להשיג את המטרות האמיתיות שלו, עד הסוף ובשלמות. ולמרות שהאמת האישית של האדם, היא אמת סובייקטיבית ואישית בלבד, אעפכ על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף שלה ועד הקצה האחרון שלה. כי האמת המוחלטת, היא נמצאת, אחרי הקצה האחרון של האמת האישית של האדם. ומי שרוצה להבין את המציאות בצורה אמיתית ומוחלטת, עליו להבין את המציאות, לפי האמת האישית שלו, אבל ללכת עם זה עד הסוף. כי האדם הולך אחרי האמת שלו עצמו, אבל לא הולך אחרי האמת שלו עצמו עד הסוף. כגון לדוגמה, שהאדם מתייחס למציאות, בצורה שאינה מדויקת, עפ קנה המידה של האדם עצמו. כגון לדוגמה שהאדם ... אחרי האמת שלו, ב 100% בשלמות שאין שלמות אחריה, הוא רואה את האמת המוחלטת של המציאות. ועל האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף. דהיינו, שתהיה התאמה מלאה בשלמות מלאה, בין הרגש לבין השכל של האדם. שלא יהיה מצב, שהרגשות של האדם ... מעמיד פנים, כאילו הוא בטוח בעצמו באופן מוחלט, למרות שהוא לא באמת בטוח בעצמו באופן מוחלט. וההוכחה לכך שהאדם לא בטוח באמת שלו עד הסוף, היא שהאדם, לא באמת נצמד לאמת שלו עד הסוף בשלמות. ומי שלפעמים חושב בצורה שגויה ולא אמיתית לפי קנה המידה שלו עצמו, הרי שהאמת שלו עצמו, לא ממלאת אותו עד הסוף, כי הוא לא בטוח בה עד הסוף, ולכן הוא רחוק מהאמת שלו עצמו. ומי שמשקר שהוא בטוח באמת שלו עד הסוף, הוא הכי לא נאמן לעצמו. כי הוא מתכחש לנקודה הפנימית ביותר של האדם, שהיא המקום שבו האדם יכול להתחבר ... להתחבר לנקודת המבט הפנימית ביותר שבתוכו, שאין בה שום הסתכלות אישית כלל. אלא היא כולה אובייקטיבית לגמרי. ולהיות נאמן לעצמך עד הסוף, פירושו, לא להתכחש לשום רגש פנימי שיש בתוכך. ולא להתכחש לשום ספק פנימי שיש בתוכך. אלא ללכת עד הסוף, ולהביא מתת המודע, אל המודע, את כל הרגשות הפנימיים המודחקים והנסתרים, ולהביא מתת המודע, אל השכל המודע, את כל הספקות והחששות והפחדים, שנמצאים בתוך האדם, ולשים את הכל על השולחן, ולבדוק את הכל עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מוציא את הכל החוצה. דהיינו, לא מתכחש לספקות שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום היבט רגשי שיש ... של האדם, היא האמת האובייקטיבית. וברגע שהאדם רחוק ממנה, הוא משתמש באמת האישית שלו בלבד. וכאשר האדם הולך אחרי האמת האישית שלו עד הסוף, אז הוא חוזר לאמת האובייקטיבית, שנמצאת בתוך תוכו בפנימיות הנשמה שלו. כי על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, אבל בו זמנית, על האדם לבדוק את האמת האישית שלו כל הזמן. עד שתהיה התאמה, בין האמת ... ללא כל ספק, וללא כל אפשרות להיות אחרת. ואם קיימת האפשרות להיות אחרת, הרי שזו לא אמת מוחלטת. כי מי שלא הולך אחרי האמת שלו עד הסוף, הוא גם לא בודק את האמת שלו עד הסוף, ולא מגיע לאמת המוחלטת. אבל כאשר האדם נצמד לאמת האישית שלו עד הסוף, זה דוחף אותו לבדוק את האמת האישית שלו עד הסוף, ואז בסופו של דבר, האדם מגיע לנקודת מבט אובייקטיבית על המציאות, ואז האדם משתחרר לגמרי מכל קיבעון ...
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
... הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף מהי תכלית הידיעה שלא נדע? אליעד כהן מסביר שהנושא של תכלית הידיעה שלא נדע עוסק בשאלה איך האדם ... האולטימטיבית, שהיא למעשה ידיעת הכל. אליעד מדגיש שהמטרה אינה לדעת פחות אלא ללכת עם השכל עד הסוף, עד לנקודה שבה האדם מגלה שכל הידיעות וההבנות שלו אינן מוחלטות, ושאינו באמת יודע דבר. מדוע ... לפי אליעד, בעיה נפוצה היא שאנשים ממהרים להגיד אני לא יודע במקום לנסות לברר את הדברים עד הסוף. הוא נותן דוגמה לאדם השואל את עצמו למה אני מעדיף דבר אחד על פני אחר?, וכאשר האדם לא מוצא תשובה ... הרגשה של ודאות, אבל לא מבוססת על ידיעה אמיתית. אליעד מדגיש שהאדם חייב ללכת עם השכל עד הסוף ולא להסתמך על אמונה, גם אם היא נראית הגיונית. רק לאחר שהאדם בדק את כל האפשרויות בצורה שכלית ... שוב ושוב. רק אם יגיע לחוסר ידיעה אמיתי ומוחלט, השאלה תיעלם לתמיד. כיצד להשתמש בשכל עד הסוף? השיטה שאליעד מתאר לשימוש בשכל עד הסוף היא לשאול שאלות, לא להסתפק בתשובות שטחיות או חלקיות, אלא לבדוק כל דבר עד סופו. אם האדם מגיע ... את הכל דרך ההבנה שאין דבר באמת מחויב חוץ מעצם הקיום של הרגע הנוכחי. מה הסיכון בללכת עד הסוף עם שאלות? אליעד מתייחס גם לסכנה שיש בתהליך כזה, כי אם האדם לא יציב מבחינה נפשית הוא עלול ... מחויב המציאות? מה ההבדל בין אמונה לידיעה? כיצד להגיע לידיעה מוחלטת? איך לבדוק תשובות עד הסוף?
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
... בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון למה הלחצים בעבודה הולכים ומתגברים עם הזמן? אנשים ... ולא להילחם. אם המציאות דורשת ממך לקום - תקום, אם המציאות דורשת ממך לעבוד - תעבוד, בלי תלונות ובלי התנגדות פנימית בכלל. הבעיה של רוב האנשים, כפי שמדגים אליעד, היא שהם נמצאים בדיוק באמצע: לא נכנעים עד הסוף ולא משתחררים עד הסוף, ולכן הם סובלים. אליעד מדמה את המצב הזה לאדם שנמצא בקרב - הוא מתחיל להילחם, מתעייף, ואז ... לכל מצב אחר, כי הוא זה שיצר את הרצון שהוביל אותו לשם. כשהוא פועל מתוך מקום של בחירה אמיתית, הוא כבר לא סובל - גם אם הוא עדיין פועל במסגרת של צמצום או הגבלה. כיצד להחליט בין כניעה מוחלטת לבין מאבק עד הסוף? ההחלטה בין כניעה מוחלטת לבין מאבק מוחלט תלויה לחלוטין במה שהאדם באמת רוצה. אליעד מסביר ...
לקבל את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית
... את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להעריך את מה שיש, לאהוב את מה שיש, האם המציאות רעה או טובה, טוב לחיות או למות, לברר את האמת עד הסוף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסוף, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסוף, איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי מומלץ, מאמן אישי לחיים, ייעוץ נפשי בתחום הסוף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 17:12:09 - wesi1