הדרכת
הורים, ילד מכור לאייפון, ילד מכור למחשב, ילד מכור לטלוויזיה, התמכרות לטלפון ... ילד נוהג להימצא כל היום מול המסך, בין אם מדובר בטלפון נייד, במחשב או בטלוויזיה,
הורים רבים עשויים להרגיש כי מדובר בבעיה חמורה שדורשת טיפול מיידי. אליעד כהן מסביר כי הבעיה אינה הטכנולוגיה עצמה, אלא האופן שבו
ההורים מגיבים להימצאות הילד ממושך מול המסכים.
הורים נוטים לראות את המסכים כבעיה, דבר המוביל לעיתים למאבקי כוח עם הילד ולתחושת ... גישה אחרת: במקום להילחם עם הילד על הטלפון, כדאי להתמקד בפעולות הקונקרטיות
שההורה רוצה שהילד יבצע, ולהתעקש על כך מבלי להתייחס באופן ישיר לטלפון. לדוגמה, אם
ההורה רוצה שהילד יאכל או יתחיל לעשות שיעורים, במקום לדבר על הטלפון ולהגיד תעזוב את ... למשל, אם הילד מאיים על חייו כשנלקח ממנו הטלפון, אליעד מציע שיח עם הילד בו
ההורה לא יגיד אני לוקח לך את הטלפון כי אתה לא מתנהג טוב, אלא יגיד אני לא לוקח לך את ... הוא לא הבעיה, אני רוצה להבין מה באמת מפריע לך. באופן זה, הילד לא ירגיש מאוים,
וההורה יכול להציע פתרונות שיאפשרו לילד לשמור על הטלפון ולהשלים את משימותיו החשובות. איך ... לו לעשות את המשימה במשך זמן מוגבל או לשלב אותה עם דבר שהוא כן אוהב. חשוב
שההורה יביע אמפתיה ויסביר את הצורך במשימות בצורה מכילה, כך שהילד לא יראה את המטלה כעונש ... העקרונות החשובים בניהול בעיות משמעת עם ילדים העקרונות המרכזיים אותם אליעד מציע
להורים בנוגע לניהול בעיות משמעת עם ילדים, במיוחד כאשר מדובר בשימוש יתר במסכים, הם: ... לו תחביבים וצרכים משלו. להימנע מאיומים או מגזירות שמפנות את הילד למאבק ישיר עם
ההורה. ליצור מערכת של תנאים ודרכים בהן הילד יסכים לשתף פעולה עם המשימות הנדרשות. הגישה ... ומשפרת את שיתוף הפעולה. התמכרות למסכים אצל ילדים איך למנוע התמכרות למסכים? הדרכת
הורים ילדים איך להתמודד עם ילד שלא עושה שיעורים? סיבות לסירוב של ילדים למשימות ... הנושא של ילדים שמכורים לטלפון נייד, למחשב ולטלוויזיה, ונותן דגש על גישה נכונה של
הורים כלפי הילד. לפי אליעד, כאשר הילד משחק בטלפון כל היום,
ההורים מזהים זאת כבעיה שגורמת לילד לא לצאת החוצה, לא להיפגש עם חברים, לא לעשות ... או התפתחותיים. אולם אליעד מסביר שהבעיה האמיתית איננה הטלפון עצמו, אלא היחס
שההורים נותנים לטלפון כמכשול. הגישה של אליעד אומרת שאסור
להורים להתייחס לטלפון כאל אויב. הטלפון אינו הבעיה אלא סימפטום, ולכן הפתרון אינו לקחת את הטלפון או להילחם עם הילד עליו. במקום זאת, על
ההורים להתמקד בדברים הקונקרטיים שהם רוצים שהילד יעשה, ולהתעקש על כך מבלי להפוך את הטלפון לנושא הדיון. לדוגמה, אם
ההורה רוצה שהילד יאכל או יעשה שיעורים, אליעד מציע לא לדבר על הטלפון כלל, אלא רק על ... על מתי ואיך נאכל. כלומר, להתמקד בפעולה הנדרשת ולא בטלפון. אליעד מדגיש שברגע
שההורה אומר לילד תעזוב כבר את הטלפון, או אתה כל היום בטלפון,
ההורה הופך את הטלפון לאויב ויוצר מאבק סביבו. הילד מתחיל לראות
בהורה אויב משום שהוא רוצה לקחת לו את הדבר שהכי חשוב לו ושהוא הכי נהנה ממנו. במקום זאת, אם
ההורה ישוחח עם הילד על מה שהוא כן רוצה שיקרה בצורה נקודתית ולא יזכיר את הטלפון כבעיה, ... של ילד בן 8 שמסרב לעשות שיעורים או ללכת לישון בגלל הטלפון. לפי ההצעה של אליעד,
ההורה יכול להיכנס לעולמו של הילד על ידי כך שיתעניין במשחק שהוא משחק, ישאל שאלות על ... לדבריו, אם הילד הגיע למצב שבו הוא מאיים לפגוע בעצמו, הטעות הגדולה ביותר של
ההורים היא להגיב בצורה קיצונית ולהפוך את הטלפון לאויב הראשי. אליעד מסביר כי ילד ... בדיוק קשה לילד במשימה הזו, למה הוא שונא לעשות אותה, ומה גורם לו להימנע ממנה.
ההורה צריך להבין מה הוא עצמו מרגיש כאשר הוא צריך לעשות משהו שהוא שונא, כדי שיוכל להבין ... אלא לנסות להבין ולפתור את הבעיה בצורה הדרגתית ואמפתית. להיות מודעים לקשיים שלנו
כהורים ולהבין שהילד מרגיש קשיים דומים. אליעד מדגיש שברגע שניגשים בצורה נכונה ...