אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם לוותר? ✔אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:24אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
האם הקטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית הוא הגורם שמנציח את הבעיה?

אליעד כהן עוסק בשאלה האם קטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית, כגון סכיזופרניה פרנואידית, אוטיזם או הפרעת קשב וריכוז, הוא הגורם שמנציח את הבעיה, או שהבעיה עצמה היא שמונעת את השיפור. יש הטוענים שהקטלוג הוא רק תוצאה של הבעיה ולא גורם המשמר אותה, בעוד אחרים סבורים שהקטלוג עצמו מייצר יחס שגוי ומונע את פתרון הבעיה.

האם האבחון או ההתייחסות בעקבות האבחון גורמת לחוסר שיפור?

הנקודה המרכזית שאליעד כהן מציג היא שהבעיה אינה באבחון עצמו אלא באופן ההתייחסות לאדם לאחר האבחון. אם למשל ילד אובחן כאוטיסט ומטפלים בו נכון, הוא יגיע לשיפור מקסימלי, כך שהקטלוג לא ישנה את התוצאה. אך ברוב המקרים, הקטלוג מוביל להתייחסות שגויה שגורמת לאדם להישאר במצבו ולא להשתפר. האבחון יכול ליצור מסר תבוסתני, לפיו מדובר במחלה ללא מרפא, ולכן האדם יקבל טיפול שמטרתו רק להקל על המצב ולא לפתור אותו לגמרי.

איך השפעת היחס על הילד דומה להשפעת הקטלוג הפסיכיאטרי?

כהשוואה, אליעד כהן מציג דוגמה של התנהגות הורים כלפי ילדיהם. לעיתים קרובות הורים מתייחסים לילדים כאל "רק ילדים" ומאפשרים להם לעשות מה שהם רוצים, בטענה ש"זה ילד" ולכן יש לו זכויות ללא חובות. בדרך זו הם מחנכים אותם להתנהגות חסרת אחריות ומופתעים כשהם אינם מתבגרים כראוי. התייחסות לילד כאדם בוגר מהרגע הראשון, בהתאם ליכולותיו הפיזיות בלבד, תוביל לכך שהילד יגדל להיות אחראי ובוגר.

לדוגמה, אם אדם מבוגר ונמוך קומה מתבקש לבצע פעולה שדורשת גובה רב, ברור שזו דרישה בלתי ריאלית, ואז הגיוני להגיד שהוא לא יכול לבצע את הפעולה בגלל מגבלה פיזית ולא בגלל שהוא ילד. אך מעבר למגבלות פיזיות ברורות, יש להתייחס אל הילד כבוגר לכל דבר ועניין, ללא הטבות מיוחדות רק משום שהוא ילד.

האם יש צורך ממשי בקטלוג אדם כבעל הפרעה נפשית?

אליעד כהן מעלה שאלה נוספת - האם באמת הכרחי לקטלג אדם כסכיזופרן, אוטיסט או כבעל הפרעה אחרת. פעמים רבות, האבחון משרת בעיקר את המערכת הרפואית ולא את האדם עצמו, והוא משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות מעמיקים לבעיות האמיתיות שלו.

האם ההתנהגות של אדם עם הפרעה נפשית שונה מהותית מאדם רגיל?

לדברי אליעד כהן, לא קיימת שיטה שונה לטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות בהשוואה לאנשים רגילים. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן וחושש מהרעילות של הוריו אינו שונה מאדם רגיל שמפחד מהרעלה - ההבדל הוא רק בעוצמת הפחד. הדרך להתמודד היא זהה לחלוטין - אותם חוקים ואותן נוסחאות תקפים לכולם, בדיוק כמו במתמטיקה, כאשר אותה נוסחה חלה על כל המספרים, בין אם מדובר במספר גדול או קטן. ההבדל הוא במינונים ובעוצמות, אך לא במהות הטיפולית.

האם קשה יותר לאכוף את הטיפול על אדם עם הפרעה נפשית?

נאמר שאולי קשה יותר לאכוף טיפול על אדם עם הפרעה נפשית קשה, אבל זו בעיקר בעיה של חוסר מיומנות של המטפל ולא הבדל מהותי. אליעד מדגים זאת בהרמת משקולות: הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת שלושה טון נעשות באותה טכניקה בדיוק, ההבדל הוא רק בקושי. לכן הטענה שקשה יותר לחנך ילד אוטיסט לעומת ילד רגיל אינה מדויקת, שכן אנשים רבים מתקשים גם עם ילדים רגילים בגלל חוסר ידע כיצד ליישם את השיטה הנכונה.

כיצד היחס העצמי דומה ליחס להפרעה נפשית?

אליעד מסביר שהתפיסה של "לוותר" לעצמך ("אני עייף, קשה לי") דומה בדיוק לגישה שמוותרים לילד בגלל שהוא "רק ילד". בשני המקרים, היחס הוותרני גורם להמשך הקושי ולהנצחת הבעיה. רק יחס של בוגר ושל אחריות אישית יוביל לשיפור ולהתמודדות נכונה.

סיכום והמלצה לגישה הנכונה

לסיכום, הטענה המרכזית של אליעד כהן היא שהקטלוג עצמו אינו הבעיה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם בעקבות הקטלוג. יש להשתמש באבחון ככלי עזר בלבד, אך לא להתייחס לאדם באופן שונה מהותית מאחרים. הגישה הנכונה היא להתייחס לכולם לפי אותן נוסחאות ואותן שיטות, בהתאם ליכולות האמיתיות שלהם, ללא הטבות מיותרות שמונעות שיפור אמיתי.
הדיון עוסק בשאלה האם הקטלוג של אדם כבעל הפרעה נפשית (כגון סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעת קשב וריכוז וכו') הוא מה שמנציח את הבעיה ומונע ממנו להשתנות, או שמא עצם הבעיה היא הגורם לכך שהוא לא משתפר. יש שיגידו שהקטלוג הוא רק תוצאה של הבעיה, ושעצם העובדה שאדם מאובחן בסכיזופרניה לא משנה את העובדה שהוא חולה - אלא שטרם נמצא לו טיפול מתאים. מנגד, קיימת הטענה שהקטלוג עצמו יוצר גישה טיפולית לא נכונה, שמובילה לכך שהבעיה ממשיכה ואינה נפתרת.

המשמעות האמיתית של הקטלוג

הטענה המרכזית היא שלא הקטלוג עצמו משנה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם לאחר שאובחן. כלומר, אם ילד מאובחן כאוטיסט אבל מטפלים בו כראוי, הוא ישתפר ויגיע למקסימום הפוטנציאל שלו. הבעיה היא שבמקרים רבים, הקטלוג גורם לכך שמתייחסים אליו בצורה לא נכונה. למשל, ילד שאובחן כאוטיסט יקבל יחס מיוחד שלא בהכרח משרת את טובתו, מה שעלול למנוע ממנו להתקדם. לכן, הבעיה היא לא באבחנה אלא באופן שבו מתנהגים כלפי המאובחן.

ההשפעה של הקטלוג על תפיסת המציאות

כאשר אדם מקבל תווית של הפרעה מסוימת, הוא וגם סביבתו נוטים לראות את המציאות דרך פריזמה מצמצמת: "זו בעיה שאין לה פתרון, צריך רק להקל עליה". לעיתים קרובות, הקטלוג מביא מסר תבוסתני - זו מחלה שאין לה מרפא, וניתן רק לשמור על רמה מסוימת של תפקוד. כך, אדם שסובל מהפרעה כלשהי לא מקבל טיפול שמטרתו לפתור את הבעיה, אלא רק לנהל אותה, מה שמנציח את מצבו.

השוואה ליחס לילדים ולתהליך ההתבגרות

ניתן להשוות את זה לגישה של הורים לילדים. ילד נשאר "ילד" משום שהוריו מתייחסים אליו ככזה. לדוגמה, אם ילד משתולל, לעיתים הורים מצדיקים זאת בכך שהוא "רק ילד", במקום ללמד אותו משמעת והתנהגות בוגרת. כך הם מחנכים אותו להיות חסר אחריות, ולאחר מכן מתפלאים מדוע הוא לא מתבגר. אם ההורים היו מתייחסים אליו כאדם בוגר מלכתחילה (במגבלות הפיזיות שלו), הוא היה גדל עם אחריות אישית ומנטליות של מבוגר.

השפעת היחס על התנהגות

הקטלוג לא בהכרח משמר את הבעיה, אבל ההתייחסות שמתלווה אליו כן. לדוגמה, אם ילד מסוים מתקשה בלימודים ומקבל תווית של "בעל הפרעת קשב וריכוז", הוא עלול לקבל הקלות שונות - ואז במקום להתאמץ ולשפר את יכולותיו, הוא ילמד להסתמך על ההקלות האלו. כלומר, עצם האבחון לא מונע ממנו להתקדם, אך היחס אליו בעקבות האבחון עלול לגרום לכך שהוא לא ינסה להתגבר על הקשיים.

האם הקטלוג נחוץ?

השאלה היא האם יש צורך אמיתי לקטלג מישהו כסכיזופרן, אוטיסט או בעל הפרעה אחרת. במקרים רבים, האבחנה משמשת יותר את המערכת הרפואית מאשר את האדם עצמו. במקום לומר "יש לך בעיה ואנחנו נטפל בה", אומרים "אתה סכיזופרן ולכן אין מה לעשות". כלומר, הקטלוג משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות, והוא נותן לגיטימציה לאנשים לא לנסות לטפל בבעיה בצורה יסודית.

אותן נוסחאות חלות על כולם

בדיוק כפי שיש חוקים ברורים לפתרון בעיות מתמטיות, כך גם יש חוקים ברורים להתמודדות עם בעיות נפשיות והתנהגותיות. הבעיה היא שאנשים לא תמיד יודעים כיצד ליישם אותם. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן עשוי לפחד ממחבלים בצורה קיצונית - אך למעשה, כל בני האדם מפחדים ממחבלים במידה מסוימת. ההבדל הוא בעוצמה. לכן, גם במקרה של סכיזופרניה, הפתרון אינו צריך להיות שונה בתכלית מהטיפול בפחדים רגילים, אלא רק בעוצמה ובמינון של השיטה.

הקושי באכיפת הטיפול

ישנה טענה שאדם עם הפרעה נפשית קשה יותר לאכוף עליו טיפול ולגרום לו לשינוי, וזה נכון במידה מסוימת. עם זאת, זה לא שונה מהותית מהאופן שבו מתמודדים עם כל אתגר אחר. לדוגמה, הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת משקולת של שלושה טון דורשות את אותה טכניקה - ההבדל הוא רק בקושי. אנשים עשויים לומר שיותר קשה לחנך ילד אוטיסט מאשר ילד רגיל, אך האמת היא שלעיתים הם מתקשים גם עם ילדים רגילים פשוט משום שהם לא יודעים ליישם את השיטה הנכונה.

התוצאה הסופית

המסקנה היא שלא הקטלוג הוא הבעיה, אלא הדרך שבה מתייחסים למי שזכה לקטלוג הזה. הקטלוג אמור להיות כלי עזר בלבד, אך בפועל הוא משמש לעיתים קרובות כתירוץ לאי - טיפול נכון. הדרך הנכונה להתמודד עם בעיות נפשיות או חינוכיות היא להתייחס לאדם באופן שווה, בהתאם ליכולותיו האמיתיות, וליישם את אותם חוקים ואותן שיטות על כולם.
עכשיו הנושא הוא כזה האם יהיה נכון לומר האם זה יהיה משפט אמת לומר שהבעיה המרכזית שגורמת לאנשים עם הפרעות נפשיות כלשהן כגון סכיזופרניה פרנויה הפרעת אישיות אוטיזם כל מיני בעיות נפשיות בראש באופי מה שגורם להם להישאר בבעיה שלהם זה בגלל שמקטלגים אותם שיש להם את הבעיה הזאת זאת אומרת נגיד ילד אוטיסט עושים לו אבחון שהוא אוטיסט ילד עם הפרעת קשב וריכוז עושים לו אבחון שיש לו הפרעת קשב וריכוז בן אדם סכיזופרן מאובחן כסכיזופרן, עכשיו רוב המקרים האנשים האלה שמאובחנים גם נשארים ככה אף אחד לא חזר להיות נורמטיבי לגמרי בחלק גדול מהמקרים הבן אדם לא הפך להיות נורמטיבי לגמרי. עכשיו השאלה היא האם זה יהיה נכון לומר שהסיבה לכך שהוא לא חזר להיות נורמטיבי לגמרי היא משום שקטלגו אותו כבעל בעיה עכשיו יש אנשים שכמובן יגידו שאין בכלל שום קשר כי מה הקשר קטלגנו אותו שהוא סכיזופרן כי הוא סכיזופרן וזה שלא מצאנו לו פתרון זה שהוא נשאר סכיזופרן זה כי לא מצאנו לו פתרון מה זה קשור בכלל לאיך שקטלגו אותו.

אוקי אבל מה האמת בא נתקדם לאמת האמת היא כזאת האמת היא שזה לא משנה איך אתה מקטלג אותו מה שמשנה זה איך אתה מטפל בו זאת אומרת אם נגיד יש ילד אוטיסט ואתה תקטלג תאבחן אותו כאוטיסט ואתה תטפל בו בצורה נכונה אז הוא לא יהיה אוטיסט לצורך העניין או אתה תטפל בו במקסימום שאפשר לשפר אותו אוקי אבל זה לא משנה בכלל איך אתה מקטלג אותו, עכשיו אלא מה שבמאה אחוז או ב - 99.99% אחוז מהמקרים כשאתה מקטלג אותו אתה כנראה גם מטפל בו לא נכון זה הכל זאת אומרת האמת היא שמה שמשנה זה איך בסוף תטפל בו לא איך תקטלג אותו אבל בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו כמשהו מסוים אתה גם מתחיל להתייחס אליו בצורה שונה ואז רוב הסיכויים שהוא גם נשאר ככה.

ש: יש גם כאילו בקטלוג איזה מסר מבפנים כזה שאין מה לעשות זאת מחלה שאין לה מרפא אולי כדורים יעזרו לך אולי לשמור על איזו רמה סבירה.

אליעד: כאילו ככה זה.

ש: המסר הזה זה.

אליעד: נכון עכשיו בא ניקח את זה למשהו שכולם יקחו לחיי היומיום הסיבה המרכזית לכך שילדים לא מתבגרים הסיבה המרכזית לכך שילדים לא יוצאים ילדים מחונכים מתנהגים בצורה אלימה מתפרעים או לא יודע כל מיני כל הבעיות האלה הסיבה המרכזית היא משום שההורים של הילד מתייחסים אליו כאל ילד זאת הסיבה המרכזית לדוגמה, עכשיו נגיד אתה נגיד שאתה גר אצל אמא שלך נניח ונניח נגיד שאתה תהיה חולה במיטה אתה לא יכול נכה עשית תאונת דרכים אתה עכשיו לא יכול לסדר את החדר שלך אמא שלך תבקש ממך לסדר את החדר או לא לא, עכשיו למה היא לא תבקש ממך לסדר את החדר כי אתה לא יכול נכון היא תגיד לך תרים משהו מהארון לא כי אתה לא יכול עכשיו כשהיית ילד היא ביקשה ממך להרים משהו מהארון לא למה לא כי אתה לא יכול או כי אתה ילד כי זה לא הגיל שלך כי אתה עדיין ילד כי תראה הוא ילד תבין אותו הוא רק ילד זה רק ילד בגלל שאתה ילד ואז שתלו לך במוח מחשבה שאתה ילד וחינכו אותך כילד.

מה ה - subtext של הוא ילד מותר לו לעשות מה שהוא רוצה שיעשה מה שהוא רוצה יכול לעשות מה שהוא רוצה בסדר אז הוא חינכת אותו שיעשה מה שהוא רוצה הוא ילד מגיע לו יותר הוא ילד תוותר לו הוא ילד זה אז אתה מחנך אותו להיות משוגע ואז אחר כך אתה אומר למה עכשיו הוא משוגע אתה חינכת אותו מגיל קטן להיות משוגע, עכשיו מה זה אומר זה אומר שאתה אמור להתייחס לילד בהנחה שאתה רוצה שהילד שלך בבוא היום יהיה אדם בוגר בצורה נכונה בלי לריב איתו כשהוא הולך להתבגר אתה צריך מגיל אפס להתייחס אליו כמו לבן אדם בוגר במאה אחוז מאה אחוז לא לוותר לו על שום דבר אבל מה זה אומר נגיד שעכשיו יבוא בן אדם עולה חדש מסין הוא לא דובר עברית אז יש דברים הוא בוגר אתה תתייחס אליו כאל בוגר שלא דובר עברית יבוא בן אדם דובר עברית אבל הוא נמוך תתייחס אליו כאל בוגר נמוך אתה צריך להתייחס לילד שלך כאל אדם בוגר שלא למד לקרוא לא למד לכתוב לא מבין דברים לא יודע דברים אבל הוא בוגר הוא בן אדם בוגר הוא בן אדם לכל דבר ועניין כאילו למה מותר לו כאילו אין לו שום הטבות לזה שהוא ילד אבל אם אתה אומר לא הוא ילד אז לכן מותר לו ולוותר לו וזה לא על זה וזה לא שם הוא רק ילד וילד אז הוא נשאר ילד.

עכשיו באיזה מקרה זה נכון להגיד הוא רק ילד באיזה מקרה במקרה שאתה מנסה להעמיס עליו משהו שלא תואם נגיד את היכולות האובייקטיביות שלו נגיד כאדם בוגר זאת אומרת אם נגיד בן אדם בוגר שנגיד הוא בגובה של חצי מטר לא תבקש ממנו לעשות פעולה שצריך בן אדם עם שני מטרים אז במקרה כזה יהיה הגיוני שאם הוא ילד והוא חצי מטר אל תבקש פעולה שצריך שני מטרים בן אדם שצריך שיהיה בגובה שני מטרים ואז זה יהיה הגיוני להגיד תראה הוא רק ילד אבל הפירוש זה לא בגלל שהוא ילד זה בגלל שהוא פיזית לא יכול לבצע את זה גם אם הוא היה בוגר הוא לא מסוגל לבצע את זה נגיד במקרה כזה זה הגיוני להגיד הוא רק ילד אבל הקונספט שאומר הוא ילד ולכן יש לו הטבות יש לו זכויות בלי חובות מותר לו תוותר לו זאת טעות, הבנתם את זה אז בא נחזור שוב פעם אז מה התחלנו עכשיו שימו לב גם פה הבעיה של הילד היא לא בגלל שקטלגו אותו כילד אלא בגלל שהתייחסו אליו כילד זאת אומרת אין שום בעיה באיך שאתה מקטלג את הבן אדם השאלה היא איך אתה מתייחס אליו אחרי שקטלגת אותו עכשיו רוב ככל המקרים כשאתה מקטלג מישהו אתה גם מתייחס אליו לא נכון.

ולמה זה בדרך כלל ככה כי אם היית מתייחס אליו רגיל גם לא היית מקטלג אותו מראש אם באמת היית מתייחס אליו כמו בן אדם רגיל למה לך לקטלג אותו אני לדוגמה נגיד כשבא מישהו לטיפול והוא בא לספר לי שיש לו תעודת משוגע הוא אומר הנפיקו לי תעודת משוגע זה לא משנה איזו תעודה אני אומר לו זה תרמה אותם אותי אל תרמה אתה רוצה לשחק אותה משוגע פרנואיד סכיזופרן זה תספר להם אני לא קונה את הסיפור שלך מבחינתי אתה נורמלי, עכשיו אם כולם מפחדים ממחבל ברמה מסוימת הוא מפחד ממחבל פי מיליון זה הכל כמו שמטפלים במישהו שאומר שלום אני מפחד ממשהו נגיד שמישהו מדמיין שההורים שלו רוצים להרעיל אותו אז יגידו יש לו סכיזופרניה פרנואידית קלינית נגיד אוקי אבל מה האמת שמבחינתי כמו כל בן אדם שמפחד מהרעלה אז הוא מפחד מהרעלה פי מיליון אם בן אדם חושב שההורים שלו נגדו בשני אחוז הוא חושב שההורים שלו נגדו באלפיים אחוז זה לא משנה זה בן אדם רגיל רגיל אותם חוקים אותן נוסחאות אותן שיטות סיכוי סיכון אותו דבר לא השתנה שום דבר, עכשיו אז בשביל מה לקטלג אותו כסכיזופרן מה זה אומר מה המשמעות הפרקטית של זה מה המשמעות של זה מה זה נותן שקטלגת אותו כסכיזופרן.

ש: כי הרופאים החליטו בינם לבין עצמם לקרוא לזה בשם זה הכל.

אליעד: כי הרופאים לא יודעים לטפל אז הם אומרים מה אנחנו באמת לא יודעים לטפל לא הוא סכיזופרן זה לא שאנחנו לא יודעים לטפל זה שהוא סכיזופרן. עכשיו בא נגיד נדבר נגיד ילד אוטיסט מה זה ילד אוטיסט נגיד לדוגמה הוא מה הוא עושה צועק באמצע הרחוב משתגע נניח סתם דוגמה, עכשיו מה האמת שלצורך העניין אם עכשיו בן אדם רגיל הוא היה הולך ברחוב מתחיל לצעוק עכשיו מה אתה עושה אז זה בן אדם שלא עומד בסטנדרטים החברתיים רק אם נגיד כולם נגיד סוטים מהסטנדרט בשלושה אחוז הוא סוטה בשלוש מאות אחוז לא משנה סוטה יותר אבל החוקים הם אותם חוקים זה לא שונה בדיוק הוא אמור לקבל את אותם חוקים כמו שהחברה בנתה בתי כלא לפושעים והחברה בנתה זה וזה והחברה בנתה זה אותו דבר לא שונה אין שום משמעות לזה שמקטלגים אותו כאוטיסט ברגע שאתה אומר הוא אוטיסט בעצם אתה שותל מחשבה לעצמך כל שכן לו שיש בו משהו שונה כאילו טוב זה לא אותו המשחק זה חוקים אחרים אבל זה לא חוקים אחרים זה אותם חוקים זה שהוא אוטיסט החוקים הם אותם חוקים.

אין שום הבדל בין אם אתה עושה נגיד במתמטיקה יש לך מספר יש לך נוסחה וזה לא משנה מה המספר אם זה אחד עם עשרה אפסים או עם שני אפסים זה לא משנה זאת אותה נוסחה צריך לשים את זה פחות זה כפול זה זאת אותה נוסחה לא משנה מה הסכומים אז ברגע שמישהו נגיד הוא מתנהג בצורה שנחשבת לאוטיזם או פרנויה או משהו כזה או ילד אז אומרים תראה הוא מאוד שונה מהממוצע אז בוא ניתן לזה שם בוא נקרא לזה ילד בוא נקרא לזה אוטיסט בוא נקרא לזה סכיזופרן משהו ואז נותנים איזה שם ואז עכשיו אבל מה מה זה שונה השם הזה יש נוסחה צריך לעבוד לפי אותה נוסחה, עכשיו אם אתה לא יודע שיש נוסחה ואין לך מושג מה הנוסחה אז זאת גם בעיה אבל באמת זאת אותה נוסחה אם יש נוסחה איך לגרום לו לעשות משהו זאת אותה נוסחה איך לגרום לילד אוטיסט לעשות משהו אותה נוסחה בדיוק אחד לאחד במאה אחוז זאת אותה נוסחה.

ש: אבל יותר קשה לאכוף אותה.

אליעד: לך.

ש: לאנשים נכון.

אליעד: עכשיו לא רק שיותר קשה לאכוף אותה על ילדים אוטיסטים אלא שאת גם בני אדם רגילים מבוגרים גם לא יודעת ליישם את זה סבבה זה לא באמת לומר שיותר קשה עם אוטיסטים את יכולה להגיד שאת לא מספיק מיומנת בלבצע את זה באופן כללי, הדרך להרים קילו בלי לשבור את הגב והדרך להרים שלוש טון זאת אותה דרך את יכולה להגיד שזה יותר קשה לך אבל זאת הדרך.

ש: אני אומרת בצד שזה יותר קשה באופן אובייקטיבי שבן אדם צורח ומשתולל מאשר שבן אדם מדבר איתך ויגיד אני לא רוצה זה יותר קשה לאכוף.

אליעד: סבבה את יכולה שיותר קשה לך זה הכל.

ש: השאלה איך לאכוף גם.

אליעד: זה שיותר קשה לך זאת אמת השאלה איך לאכוף זאת גם שאלה איך לאכוף מה נעשה זאת שאלה לא מדבר עליה עכשיו שאלה אני רק טוען שהתפיסה שאומרת הוא אוטיסט ולכן אמורים להתייחס אליו שונה מאשר לאדם רגיל היא שגויה ועכשיו נחזור עוד פעם לסיפור הילדים אותו דבר לגבי ילד אתה לא יכול לבקש.

ש: אז כן משנה שמקטלגים אותו לא כי מקודם אמרת שזה איך מתייחסים אליו.

אליעד: באמת האמיתית זה לא יהיה אמת לומר שהסיבה שהוא נשאר אוטיסט זה בגלל שקטלגו אותו כאוטיסט זאת לא האמת אבל בפועל זה באמת ככה כי בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו זה כי אתה מנסה להתייחס אליו אחרת אתה מנסה להתייחס אליו אחרת יש חוקים אחרים או משהו כזה וזה לא, עכשיו זה נכון שעכשיו מישהו יבוא ויגיד כן אבל קטלגו אותו והתייחסו ושיטת טיפול מיוחדת וזה עבד אבל זאת לא באמת כל האמת כי זאת לא השיטה האידיאלית וזה לא באמת עובד על כולם וזה לא באמת פותר את זה מספיק טוב זאת לא באמת האמת האמת האמיתית היא שזה בן אדם זה כמו שיש לך משקולת שמלמדים אותך להרים משקולת של קילו ושל עשרים קילו זה בדיוק אותה טכניקה זה לא טכניקה שונה אין הבדל שום הבדל לקפוץ מטר ומאה מטר זאת אותה טכניקה אתה יכול להגיד זה קשה לי פי אלף בסדר מקובל תגיד אין לי מושג מקובל אבל זה אותו דבר ואותו דבר שרלוונטי לכולם זה לגבי ילדים לכן רבי נחמן אמר סגולה לילדים לא להשתעשע איתם אם אתה רוצה שהילדים שלך יגדלו ויהיו נורמליים אל תשחק איתם.

עכשיו שימו לב לגיטימי שבן אדם יגיד יש לי ילד אני רוצה לאהוב אותו בלי תנאים לגיטימי הכל לגיטימי אבל זה בדיוק כמו אם הוא מבוגר ואם הוא מבוגר אתה רוצה לאהוב אותו בלי תנאים זכותך אתה יכול להגיד אני אוהב את אשתי בלי תנאים אני אוהב אותו בלי תנאים סבבה הכל בסדר אבל תהיה מודע לזה שאתה אוהב אדם אחר בלי תנאים מבחינתך זה בן אדם בוגר אבל אם אתה אומר בגלל שהוא ילד בגלל זה תוותר לו אתה דופק את עצמך כי הרי הוא לא הולך לנצח לחיות ככה אתה כאילו אומר לו תגדל עקום ואז אתה אומר לו טוב עכשיו בוא נתיישר למה שהוא יתיישר גידלת אותו עקום למה שהוא יתיישר בכלל הבנו את הסיפור, עכשיו בא נדבר איך זה כל בן אדם ביחס לעצמו אם אתה אומר לעצמך תראה אני עייף עכשיו קשה לי בוא נוותר לעצמי כל מיני כאלה אז גם אתה גדל עקום ואחר כך אתה אומר טוב עכשיו אני רוצה להתיישר עכשיו אתה מנסה ליישר את עצמך.
עוצמת הפחד ידע לנצח אני אוהב ליצור מהן מחלות נפש להתגבר לשכנע מישהו לטפל התמודדות עם בעיה טיפול במחלה נפשית dsm אבחון אבחון dsm אבחון הפרעה אבחון הפרעה נפשית אבחון הפרעות נפשיות אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות אבחון מחלות אבחון מחלות נפש אבחון מחלות נפש קשות אבחון פסיכיאטרי אוטיזם איך להתייחס איך לוותר איך לחנך איך לחנך ילדים איך לטפל בהפרעה נפשית איך לטפל בהפרעות אישיות איך לטפל בהפרעות נפשיות איך לטפל בהפרעת אישיות איך לטפל בחולה נפש איך לטפל בחולי נפש איך לטפל במחלה נפשית איך לטפל במחלות נפש איך לטפל במחלות נפשיות איך לטפל במחלת נפש בעיה נפשית בעיות נפשיות האם הפרעה נפשית האם הפרעות נפשיות האם לוותר האם לוותר לילד האם לוותר לילדים האם לטפל בהפרעה נפשית האם לטפל במחלת נפש הדרכה להורים הדרכת הורים הוא רק ילד הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות נפשיות והתנהגותיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות התנהגות ויתור ותרנות חולה נפש חולי נפש חינוך חינוך ילדים טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טעויות טעויות בחינוך טעויות בחינוך הילדים טעויות בחינוך ילדים טעות ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כמה לוותר לילד להתייחס להתייחס לילד כמו לאדם בוגר לוותר לוותר לילד לוותר לילדים לחנך לחנך ילדים לטעות לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח למה לוותר לקטלג מישהו מהן מחלות נפש מחלה נפשית מחלות מחלות נפש מחלות נפש קשות מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחנך מחנכים מתי לוותר מתי לוותר לילד נפש נפשיות והתנהגותיות נפשית סכיזופרן סכיזופרניה סכיזופרניה פרנואידית פסיכיאטר פסיכיאטריה פסיכיאטרים פרנואיד פרנואידיות פרנויה פרנויות
טעויות בטיפול בהתנגדויות מכירה, להתעקש או לשחרר, האם להתעקש עם הלקוח? האם לוותר על הלקוח? האם לוותר על העסקה? מתי לא להתעקש עם הלקוח? מתי לוותר על הלקוח? טעויות בתהליך מכירה, טעויות של אנשי מכירות, להוציא מים מהסלע, להוציא מים מהברז
טעויות בטיפול בהתנגדויות מכירה, להתעקש או לשחרר, האם להתעקש עם הלקוח? האם לוותר על הלקוח? האם לוותר על העסקה? מתי לא להתעקש עם הלקוח? מתי לוותר על הלקוח? טעויות בתהליך מכירה, טעויות של אנשי מכירות, להוציא מים מהסלע, להוציא מים מהברז כאשר מטפלים בהתנגדויות מכירה, ...
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים האם נכון לוותר לילדים בטענה שהם עוד קטנים? רבים מההורים מתלבטים האם נכון לוותר לילדים בטענה שהם קטנים ועדיין לא מבינים מספיק, או שמא צריך להתעקש ולחנך אותם כבר מגיל צעיר. אליעד כהן מסביר שהגישה הטוענת לוותר לו, הוא רק ילד קטן לא תמיד נכונה, ובחלק גדול מהמקרים דווקא מזיקה לילד בטווח הארוך. ההסבר שלו מתמקד ... סוגים עיקריים של פעולות שהילד מבצע: פעולות שהילד באמת לא יכול לעשות מבחינה אובייקטיבית - במקרים אלה אכן ראוי לוותר לילד, כי הוא באמת לא מסוגל לבצע את הפעולה. למשל, אם מבקשים מילד בן שנתיים ללכת לעשות קניות לבד, ... יכול לעשות, אך בוחר לא לעשות בגלל חוסר רצון, עצלנות או התנהגות לא ראויה - במקרים אלה הגישה של לוותר לו אינה נכונה, ואף עלולה לגרום לילד נזק ממשי. למשל, ילד שזורק חפצים על אנשים, צועק ללא סיבה או ... גדול בהרבה וקשה יותר לתיקון. אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמאות מוחשיות: אם ילד קטן לא מסדר את החדר ומותר לוותר לו, הוא לא ילמד לעשות זאת באופן עצמאי בעתיד. ככל שימתינו עם חינוכו, יהיה קשה יותר ללמד אותו אחר ... שהוזנחה. לסיכום, כיצד נכון להתייחס לילדים? אליעד כהן מדגיש שחינוך נכון דורש הצבת גבולות ברורים כבר מגיל צעיר, בלי לוותר לילדים כאשר אין לכך הצדקה אובייקטיבית. אסור להסתמך על כך שהזמן יעשה את שלו או כשהוא יגדל הוא יבין ... מגיל צעיר, אחרת המחיר שישלם בעתיד יהיה גבוה מאוד. איך לחנך ילדים בצורה נכונה? מתי להציב גבולות לילדים? האם לוותר לילד קטן? כשהילד יגדל הוא יבין? איך להתמודד עם ילדים עקשנים? למה לא לוותר לילדים? האם ילדים צריכים גבולות? כשהוא יתבגר הוא יהיה מחונך, לוותר לו הוא רק ילד, לוותר לו כי הוא עוד ילד קטן, בעיות בחינוך ילדים, דילמות בגידול ילדים, האם להתעקש או לוותר לו? מריבות עם הילדים, חינוך ילדים בצורה בוגרת, איך לחנך ילדים בצורה נכונה? טיפים לחינוך ילדים, איך לחנך ילד להתנהג בצורה בוגרת? הורים וותרנים, האם לוותר לילדים? מתי לא לוותר לילד? איך להתנהג עם ילד שלא מקשיב? איך להתמודד עם ילדים חצופים? ילד בן שנתיים לא מקשיב, הצבת גבולות לילדים, להציב גבולות לילדים, סמכות הורית, הורים גמישים, הורים סמכותיים, גמישות הורית, וותרנות הורית, להיות הורה סמכותי, להיות הורה החלטי, השפעת סגנונות הורות על הדימוי העצמי של מתבגרים, מרדנות אצל ילדים, טעויות ...
האם לוותר על ידידים למען הזוגיות? קנאות של בני זוג, האם להיות בקשר עם ידידים בזוגיות? ידידות בזוגיות, בת זוג קנאית, בן זוג קנאי, לא רוצה שיהיו לי ידידות, לא רוצה שיהיו לי ידידים, ויתורים בזוגיות, פשרות בזוגיות, להתפשר בזוגיות
האם לוותר על ידידים למען הזוגיות? קנאות של בני זוג, האם להיות בקשר עם ידידים בזוגיות? ידידות בזוגיות, בת זוג קנאית, בן זוג קנאי, לא רוצה שיהיו לי ידידות, לא רוצה שיהיו לי ידידים, ויתורים בזוגיות, פשרות בזוגיות, להתפשר בזוגיות
האם לוותר על ידידים למען הזוגיות? קנאות של בני זוג, האם להיות בקשר עם ידידים בזוגיות? ידידות בזוגיות, בת זוג קנאית, בן זוג קנאי, לא רוצה שיהיו לי ידידות, לא רוצה שיהיו לי ידידים, ויתורים בזוגיות, פשרות בזוגיות, להתפשר בזוגיות האם כדאי לוותר על ידידים בשביל הזוגיות? אחד הנושאים המורכבים ביותר בזוגיות הוא השאלה האם כדאי לוותר על ידידים או ידידות בשביל מערכת היחסים הזוגית. פעמים רבות, בן זוג אחד או בת הזוג דורשים שהאדם השני ... העובדה שלבן הזוג יש קשר משמעותי נוסף עלולה לגרום לתחושה של חוסר שקט וחוסר יציבות רגשית. מה המשמעות של ויתור על ידידים בזוגיות? כאשר בן זוג מבקש או דורש להפסיק קשרי ידידות, חשוב להבין את ההשלכות של החלטה זו. מצד אחד, ויתור על ידידים עשוי לפתור בעיות זמניות בזוגיות, להפחית מתח וחיכוכים ולתת תחושה שהקשר הזוגי מחוזק ובטוח יותר. כאשר הצד השני רואה שבן או בת הזוג מוכן לוותר על קשרים חברתיים למענו, זה עשוי לעורר תחושה של נאמנות ואהבה, ולהפחית מתחים שנבעו מחוסר ביטחון או חששות. מנגד, לויתור כזה ישנם חסרונות ברורים. אדם שמוותר על ידידיו עשוי להרגיש תחושת בידוד חברתי, לאבד מערכות תמיכה חשובות או קשרים בעלי משמעות שהיו קיימים לפני תחילת הקשר. בנוסף, הוויתור עלול להוביל לתחושת שליטה, כפייה, או אובדן של חופש ועצמאות אישית. אם אדם מוותר על קשרים קרובים שהיו משמעותיים עבורו לפני הזוגיות, הוא עלול להרגיש שהזוגיות מגבילה אותו, וכי יש לו פחות מערכות ... ירגיש צורך לשמור על ידידיו, לא מתוך בגידה, אלא כדי להשלים צרכים רגשיים חשובים. האם זוגיות אידיאלית אמורה לכלול ויתורים כאלה? בעולם אידיאלי, לפי אליעד כהן, זוגיות לא הייתה צריכה לכלול שום ויתור. אם הזוגיות מושלמת באמת, בן או בת הזוג אמורים להרגיש מסופקים כל כך באופן טבעי, עד שלא ירצו שום ... זוגיים, ובמציאות הזו עדיף למצוא זוגיות שממלאת את כל הרצונות עד כדי כך שלא יהיה צורך בידידות נוספות. כיצד ויתור על ידידים בזוגיות דומה לוויתור על עבודה נוספת? אליעד מדגים את המצב דרך דוגמה מתחום העבודה. נניח שאדם עובד בעבודה שמשלמת לו 20,000 שקלים ... אם אתה לא עוזב את העבודה השנייה, אנחנו נפטר אותך. מצב כזה דומה מאוד למצב בזוגיות שבה אדם נדרש לוותר על קשרי ידידות. אם מקום העבודה הראשון היה מספק את כל צרכיו של האדם, הוא לא היה זקוק לעבודה ... לא ממלאת את כל צרכיו, ולכן הוא לא נמצא בזוגיות האידיאלית מבחינתו. מה לעשות כשבן או בת הזוג דורשים ויתור נוסף? השאלה הזו יכולה להתרחב לתחומים נוספים בחיים. אם בן זוג דורש ויתור על תחביב אהוב, סגנון לבוש, התנהגות או אפילו השתתפות באירועים חברתיים מסוימים, העיקרון זהה. כל דרישה לוויתור נוסף מעידה על חוסר שלמות בזוגיות, על פשרה או על חוסר ביטחון מסוים שקיים בקשר. בן אדם שמרגיש מאושר ומסופק באופן מלא לא יצטרך לוותר על שום דבר. מסקנה - האם לוותר על ידידים או לא? אליעד כהן מציין שאין תשובה חד - משמעית לשאלה האם לוותר על ידידים בזוגיות או לא. אם הוויתור נעשה מרצון אמיתי וללא תחושת לחץ או כפייה, והוא מחזק את הזוגיות, הוא עשוי להיות מועיל. אם הוויתור מעורר תחושת אובדן, לחץ, או פוגע בזהות האישית - לא מומלץ לבצע אותו. חשוב לשאוף לזוגיות שבה אין צורך בתנאים או בהגבלות כדי להרגיש בטוח ומסופק. איך להתמודד עם קנאה בזוגיות? האם לוותר על ידידים בשביל הזוגיות? מה עושים כשהבת זוג קנאית? איך לשמור על עצמאות בזוגיות? מתי נכון להתפשר בזוגיות? האם פשרות בזוגיות הן הכרחיות? האם לוותר על ידידים למען הזוגיות? ההיבטים השונים של הוויתור והבחירה זוגיות היא אחד התחומים המרכזיים והמורכבים ביותר בחיי האדם. כאשר שני בני זוג נכנסים למערכת יחסים, מתעוררות שאלות רבות הנוגעות לתחומי חיים שונים, וביניהן השאלה: האם על אדם לוותר על קשרי ידידות עם המין השני למען הזוגיות? מדוע השאלה הזו עולה מלכתחילה? לעיתים, אחד מבני הזוג מרגיש אי ... או פיזית חוויות עבר של בגידה או אובדן אמון תפיסה ערכית שבן הזוג אמור להיות הבלעדי בקשרים האישיים האם ויתור על ידידים או ידידות הוא צעד נכון? כאשר בן הזוג מציב דרישה כזו, יש צורך לשקול את ההשלכות השונות של קבלת ההחלטה. יתרונות הוויתור על קשרי הידידות: מניעת קונפליקטים וחיזוק תחושת הביטחון בזוגיות הפגת החששות של בן או בת הזוג והגברת תחושת המחויבות התמקדות בזוגיות והעמקת הקשר הרגשי מניעת מצבים של חוסר נעימות או מתח בזוגיות חסרונות הוויתור על קשרי הידידות: תחושת בידוד חברתי ואובדן מערכות תמיכה חשובות תחושת שליטה או כפייה מצד בן הזוג אובדן קשרים חשובים שהיו קיימים לפני תחילת הקשר פגיעה בתחושת העצמאות האישית האם זוגיות אידיאלית צריכה לכלול ויתורים כאלה? בעולם אידיאלי, בן אדם ירגיש כל כך מסופק בזוגיות שלו, עד שלא יהיה לו צורך בידידים או ידידות ... לצפות שכל הצרכים הרגשיים והחברתיים של אדם ימולאו רק על ידי בן הזוג. מה קורה אם בן הזוג דורש לוותר על יותר מידידות או ידידים? השאלה יכולה להתרחב לתחומים נוספים. לדוגמה: אם בן הזוג דורש לוותר על תחביב מסוים כי הוא גורם לו אי נוחות אם בת הזוג מבקשת להימנע מהשתתפות באירועים חברתיים מסוימים אם אחד מבני הזוג דורש לשנות את סגנון הלבוש או ההתנהגות העיקרון זהה - כל ויתור כזה מעיד על כך שהזוגיות אינה מושלמת, ויש בה אלמנט של פשרה או חוסר ביטחון. השוואה לעולם העבודה - האם נכון לוותר על מקור הכנסה נוסף? ניתן להמשיל את המצב הזה למקום עבודה: אם עובד מרוויח 20,000 שח בחודש, אך זקוק ... אם האדם מרגיש צורך לשמור על ידידים נוספים, כנראה שהזוגיות אינה מספקת לו את כל צרכיו. סיכום: האם כדאי לוותר על ידידים למען הזוגיות? תשובה: זה תלוי במצב הספציפי של הקשר. אם הוויתור נעשה מתוך בחירה אמיתית והוא תורם לאיכות הקשר - ייתכן שזה צעד נכון. אם הוויתור גורם לתחושת חוסר נוחות, לחץ או אובדן זהות אישית - כנראה שהוא אינו מומלץ. בכל מקרה, יש לשאוף להגיע ...
החלטות, האם לוותר או לא? האם להתפשר או לא? האם להתעקש או לא? האם להתגרש או לא? האם להיפרד או לא? האם להתפטר או לא? האם לעשות משהו או לא? האם לחזור או לא? האם להתגרש או לא? האם לשלוח הודעה או לא? איך להחליט? איך לקבל החלטה?
החלטות, האם לוותר או לא? האם להתפשר או לא? האם להתעקש או לא? האם להתגרש או לא? האם להיפרד או לא? האם להתפטר או לא? האם לעשות משהו או לא? האם לחזור או לא? האם להתגרש או לא? האם לשלוח הודעה או לא? איך להחליט? איך לקבל החלטה?
החלטות, האם לוותר או לא? האם להתפשר או לא? האם להתעקש או לא? האם להתגרש או לא? האם להיפרד או לא? האם ... אליעד מדגיש כי אין תשובה מוחלטת שתמיד נכונה, וכי יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהאפשרויות - בין אם זה לוותר, להתפשר, או להתעקש ולהילחם. מה גורם לאדם להתלבט אם לוותר או לא? לפי ההסבר של אליעד, הסיבה העיקרית להתלבטות נעוצה בכך שלכל אפשרות שהאדם עומד מולה יש יתרונות מסוימים וחסרונות מסוימים. לדוגמה, אם אדם נמצא בזוגיות ומתלבט האם לוותר על הקשר או להישאר ולהילחם עליו, הוא מזהה שבשתי האפשרויות קיימים גם יתרונות וגם חסרונות. מצד אחד, אם הוא יוותר על הקשר, הוא ייהנה מחופש אישי אך ירגיש אולי בדידות. מצד שני, אם הוא יחליט להישאר, הוא יהנה מהיתרונות של הזוגיות אך אולי יסבול מקשיים או מהתחושה שהוא לא חופשי. איך להחליט אם לוותר או לא לוותר? אליעד מציע דרך פרקטית לקבלת החלטות: לקחת דף נייר ולרשום בצורה מפורטת וברורה את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות. הוא מציע לרשום מה החסרונות שיהיו אם האדם יישאר בזוגיות או במקום העבודה, ומה החסרונות שיהיו אם הוא יוותר עליהם. כך ניתן לראות בבירור את התמונה המלאה. עם זאת, הוא מדגיש כי בסופו של דבר אין דרך חד ... ההתלבטות אינו דווקא בהחלטה עצמה, אלא בשחרור מהתלות בתוצאות ההחלטה. במקום להתמקד בשאלה מה עדיף לי לעשות? - להתעקש, לוותר, להתפשר או להילחם - השאלה הנכונה היא איך אני יכול להגיע למצב שבו לא ישנה לי אם אני מתפשר או לא, אם אני מוותר או לא מוותר? כלומר, המטרה של האדם היא ללמוד כיצד להתמודד עם כל החסרונות האפשריים בכל בחירה, כך שהחסרונות לא יהיו הגורם ... מצליח להסתכל על המציאות בצורה כזאת, ההחלטות כבר לא מפחידות או מלחיצות אותו, והוא הופך לחופשי באמת בבחירותיו. האם לוותר או להתעקש? איך לקבל החלטה נכונה? איך להתמודד עם חרטה בהחלטות? האם להתפשר או להילחם? איך להשתחרר מתלות בהחלטות? ...
טיפול בהתנגדויות מכירה - מתי לא לטפל בהתנגדויות מכירה? האם להתעקש מול הלקוח? מתי לוותר על המכירה? האם להתנגד ללקוח? האם לטפל בהתנגדות המכירה? האם לוותר על המכירה? מתי לשחרר את הלקוח? מתי לוותר על העסקה?
טיפול בהתנגדויות מכירה - מתי לא לטפל בהתנגדויות מכירה? האם להתעקש מול הלקוח? מתי לוותר על המכירה? האם להתנגד ללקוח? האם לטפל בהתנגדות המכירה? האם לוותר על המכירה? מתי לשחרר את הלקוח? מתי לוותר על העסקה? אז כאשר מטפלים בהתנגדויות מכירה, נשאלת השאלה, כמה עלינו להתעקש בתהליך הטיפול בהתנגדות המכירה. כי תאורטית או ...
פשרות בזוגיות, האם יש זוגיות מאושרת עם פשרות רומנטיות? האם אפשרי להתפשר בזוגיות טובה? לוותר בזוגיות, האם פשרות בזוגיות יכולות להצליח? האם אפשרי להצליח בזוגיות עם ויתורים בזוגיות? רצון לשנות את בני הזוג, האם לוותר או לא להתפשר?
פשרות בזוגיות, האם יש זוגיות מאושרת עם פשרות רומנטיות? האם אפשרי להתפשר בזוגיות טובה? לוותר בזוגיות, האם פשרות בזוגיות יכולות להצליח? האם אפשרי להצליח בזוגיות עם ויתורים בזוגיות? רצון לשנות את בני הזוג, האם לוותר או לא להתפשר?
פשרות בזוגיות, האם יש זוגיות מאושרת עם פשרות רומנטיות? האם אפשרי להתפשר בזוגיות טובה? לוותר בזוגיות, האם פשרות בזוגיות יכולות להצליח? האם אפשרי להצליח בזוגיות עם ויתורים בזוגיות? רצון לשנות את בני הזוג, האם לוותר או לא להתפשר? האם אפשר באמת לקבל את בן הזוג כמו שהוא בזוגיות? כאשר בני זוג נמצאים בזוגיות, יש ... זה לא מחזיק מעמד לאורך זמן, כי הצורך המקורי לא באמת נעלם. למשל, אישה יכולה להגיד לבן זוגה שהיא מוותרת על הרצון להתחתן, אך בסופו של דבר היא תמצא את עצמה מתוסכלת מכך שאינה מגשימה את הרצון הזה, והדבר ... מהחוסר הזה. האם ניתן להתפשר מבלי לפגוע בזוגיות? פשרה בזוגיות אפשרית רק אם הצד שמתפשר מצליח למלא את הצורך שהוויתור יצר במקום אחר. אם אישה זקוקה לתשומת לב ובן זוגה אינו מסוגל לספק זאת, היא תוכל להתפשר רק אם ... כשבן הזוג טוען שהוא מקבל אותך כפי שאת, אליעד ממליץ לבדוק האם הוא מוצא פתרון אמיתי לצורך שהוא החליט לוותר עליו. אם הוא מתפשר בלי למצוא דרך חלופית למלא את הרצון המקורי, הפשרה הזו לא תחזיק לאורך זמן, והיא ... לא עושה זאת, היא תחווה חוסר וסבל. איך ניתן להתפשר בלי לפגוע בזוגיות? פשרות בזוגיות אפשריות רק אם האדם שמוותר מצליח למצוא דרך אחרת למלא את הצורך שלו. אם מישהו מתפשר על דבר מסוים, עליו לוודא שהוא יכול למלא ... העבודה שלו מספקת רק 9,000 שח, לאורך זמן הוא ייקלע לבעיות כלכליות. אותו הדבר קורה בזוגיות - אם אדם מוותר על רצונותיו מבלי למלא אותם בדרך אחרת, הדבר יצור תסכול והתפרצות רגשית בעתיד. מה קורה כשמישהו מבטיח לקבל אותך ... עם הצורך הפנימי שלו, בסופו של דבר זה יתפרץ ויוביל לעימותים בזוגיות. לסיכום פשרה בזוגיות אפשרית רק כאשר האדם שמוותר מצליח למלא את הצורך שלו במקום אחר, בין אם בתוכו או בדרך חיצונית שלא תפגע בזוגיות. אם אדם מתפשר מבלי יכולת אמיתית להתמודד עם הוויתור, לאורך זמן הקשר יתערער. לכן, לפני שמבטיחים אני אקבל אותך כמו שאתה, חשוב להבין האם באמת אפשר להשלים עם ... האם להיפרד או להישאר? האם להתפשר או להיפרד? פשרה רומנטית, פשרות ברומנטיקה, האם מישהו יכול לקבל אותי כמו שאני? ויתורים הדדיים, ויתור בזוגיות, האם אפשרי להצליח בזוגיות עם פשרות בזוגיות? האם יש זוגיות מאושרת עם פשרות בזוגיות? האם אפשרית אהבה ללא ... הכלת בת הזוג, לקבל את בת הזוג, הכלת בן הזוג, לקבל את בן הזוג, זוגיות ללא פשרות, זוגיות ללא ויתורים, התאמה זוגית, התאמה בזוגיות, חוסר התאמה בזוגיות, איך לשכנע אותה? איך לשכנע אותו? האם הוא באמת השתנה? האם היא ...
שנאה היא אהבה, שנאה היא טעם החיים, למה זה טוב לשנוא? האם זה טוב לשנוא? למה זה טוב לנקום? נקמנות טובה, צדיק נוקם ונוטר כמו נחש, האם לסלוח? האם לוותר? האם לנקום? האם לשנוא? האם לאהוב? למה לא לסלוח? למה לא לוותר? למה לנקום?
שנאה היא אהבה, שנאה היא טעם החיים, למה זה טוב לשנוא? האם זה טוב לשנוא? למה זה טוב לנקום? נקמנות טובה, צדיק נוקם ונוטר כמו נחש, האם לסלוח? האם לוותר? האם לנקום? האם לשנוא? האם לאהוב? למה לא לסלוח? למה לא לוותר? למה לנקום?
... לשנוא? האם זה טוב לשנוא? למה זה טוב לנקום? נקמנות טובה, צדיק נוקם ונוטר כמו נחש, האם לסלוח? האם לוותר? האם לנקום? האם לשנוא? האם לאהוב? למה לא לסלוח? למה לא לוותר? למה לנקום? האם כדאי לשנוא אנשים? האם נקמנות היא דבר טוב? ההרצאה עוסקת בניתוח מעמיק של השנאה והנקמה, ומהן ...
תיאום ציפיות עם המציאות, איך לא להרגיש רע? לרצות את הבלתי אפשרי, האם להתייאש או לקוות? האם לוותר או להילחם? האם להתעקש או להתפשר? איך לתאם ציפיות? השגת מטרות, האם אפשרי להשיג את המטרה? איך להשיג את המטרה? האם הכל אפשרי?
תיאום ציפיות עם המציאות, איך לא להרגיש רע? לרצות את הבלתי אפשרי, האם להתייאש או לקוות? האם לוותר או להילחם? האם להתעקש או להתפשר? איך לתאם ציפיות? השגת מטרות, האם אפשרי להשיג את המטרה? איך להשיג את המטרה? האם הכל אפשרי?
תיאום ציפיות עם המציאות, איך לא להרגיש רע? לרצות את הבלתי אפשרי, האם להתייאש או לקוות? האם לוותר או להילחם? האם להתעקש או להתפשר? איך לתאם ציפיות? השגת מטרות, האם אפשרי להשיג את המטרה? איך להשיג את ... סובלים ללא סיבה אמיתית. אם המטרה אפשרית - צריך לפעול ולהשיג אותה. אם היא בלתי אפשרית - צריך לדעת לוותר עליה ולהפסיק לסבול על משהו שאינו בר השגה. לכן אליעד ממליץ ללמוד ולהבין לעומק את חוקי המציאות. הוא אומר ...
להאמין באהבה זוגית, האם אהבה מנצחת הכל? אמונה באהבה, האם האהבה תנצח? האם להיפרד? האם אהבה מנצחת את כל הקשיים? אהבה ללא תנאים בזוגיות, אהבה זוגית, לאהוב בלי תנאים בזוגיות, האם להילחם על הקשר? האם להתגרש? אהבה וזוגיות, האם לוותר?
להאמין באהבה זוגית, האם אהבה מנצחת הכל? אמונה באהבה, האם האהבה תנצח? האם להיפרד? האם אהבה מנצחת את כל הקשיים? אהבה ללא תנאים בזוגיות, אהבה זוגית, לאהוב בלי תנאים בזוגיות, האם להילחם על הקשר? האם להתגרש? אהבה וזוגיות, האם לוותר?
... אהבה ללא תנאים בזוגיות, אהבה זוגית, לאהוב בלי תנאים בזוגיות, האם להילחם על הקשר? האם להתגרש? אהבה וזוגיות, האם לוותר? האם אהבה באמת מנצחת את הכל? רבים חושבים שאם קיימת אהבה אמיתית בזוגיות, היא מסוגלת לנצח את כל הקשיים, ... הרגילים, אהבה היא שילוב בין אהבה עם תנאים ואהבה ללא תנאים. מצד אחד, יש מצבים בהם הזוגיות מבוססת על ויתור, הקרבה, סבלנות, הבנה וקבלה, שכולם מבטאים חלק מסוים של אהבה ללא תנאים. אבל מצד שני, יש חלק גדול של ... באופן שבו כל אחד מבני הזוג תופס את האהבה, במה הוא מוכן להתפשר, ועל אילו דברים הוא לא מוכן לוותר. ההחלטה דורשת בירור עצמי כנה של התנאים ושל הגבולות האישיים, וזהו נושא עמוק בפני עצמו. לסיכום, המחשבה שאהבה מנצחת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לוותר?, האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם לוותר?, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג מומלץ, פסיכותרפיה הוליסטית, מאמן אישי לזוגיות בנושא האם לוותר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 22:11:33 - wesi1