אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אבחון ✔אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:24אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
האם הקטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית הוא הגורם שמנציח את הבעיה?

אליעד כהן עוסק בשאלה האם קטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית, כגון סכיזופרניה פרנואידית, אוטיזם או הפרעת קשב וריכוז, הוא הגורם שמנציח את הבעיה, או שהבעיה עצמה היא שמונעת את השיפור. יש הטוענים שהקטלוג הוא רק תוצאה של הבעיה ולא גורם המשמר אותה, בעוד אחרים סבורים שהקטלוג עצמו מייצר יחס שגוי ומונע את פתרון הבעיה.

האם האבחון או ההתייחסות בעקבות האבחון גורמת לחוסר שיפור?

הנקודה המרכזית שאליעד כהן מציג היא שהבעיה אינה באבחון עצמו אלא באופן ההתייחסות לאדם לאחר האבחון. אם למשל ילד אובחן כאוטיסט ומטפלים בו נכון, הוא יגיע לשיפור מקסימלי, כך שהקטלוג לא ישנה את התוצאה. אך ברוב המקרים, הקטלוג מוביל להתייחסות שגויה שגורמת לאדם להישאר במצבו ולא להשתפר. האבחון יכול ליצור מסר תבוסתני, לפיו מדובר במחלה ללא מרפא, ולכן האדם יקבל טיפול שמטרתו רק להקל על המצב ולא לפתור אותו לגמרי.

איך השפעת היחס על הילד דומה להשפעת הקטלוג הפסיכיאטרי?

כהשוואה, אליעד כהן מציג דוגמה של התנהגות הורים כלפי ילדיהם. לעיתים קרובות הורים מתייחסים לילדים כאל "רק ילדים" ומאפשרים להם לעשות מה שהם רוצים, בטענה ש"זה ילד" ולכן יש לו זכויות ללא חובות. בדרך זו הם מחנכים אותם להתנהגות חסרת אחריות ומופתעים כשהם אינם מתבגרים כראוי. התייחסות לילד כאדם בוגר מהרגע הראשון, בהתאם ליכולותיו הפיזיות בלבד, תוביל לכך שהילד יגדל להיות אחראי ובוגר.

לדוגמה, אם אדם מבוגר ונמוך קומה מתבקש לבצע פעולה שדורשת גובה רב, ברור שזו דרישה בלתי ריאלית, ואז הגיוני להגיד שהוא לא יכול לבצע את הפעולה בגלל מגבלה פיזית ולא בגלל שהוא ילד. אך מעבר למגבלות פיזיות ברורות, יש להתייחס אל הילד כבוגר לכל דבר ועניין, ללא הטבות מיוחדות רק משום שהוא ילד.

האם יש צורך ממשי בקטלוג אדם כבעל הפרעה נפשית?

אליעד כהן מעלה שאלה נוספת - האם באמת הכרחי לקטלג אדם כסכיזופרן, אוטיסט או כבעל הפרעה אחרת. פעמים רבות, האבחון משרת בעיקר את המערכת הרפואית ולא את האדם עצמו, והוא משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות מעמיקים לבעיות האמיתיות שלו.

האם ההתנהגות של אדם עם הפרעה נפשית שונה מהותית מאדם רגיל?

לדברי אליעד כהן, לא קיימת שיטה שונה לטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות בהשוואה לאנשים רגילים. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן וחושש מהרעילות של הוריו אינו שונה מאדם רגיל שמפחד מהרעלה - ההבדל הוא רק בעוצמת הפחד. הדרך להתמודד היא זהה לחלוטין - אותם חוקים ואותן נוסחאות תקפים לכולם, בדיוק כמו במתמטיקה, כאשר אותה נוסחה חלה על כל המספרים, בין אם מדובר במספר גדול או קטן. ההבדל הוא במינונים ובעוצמות, אך לא במהות הטיפולית.

האם קשה יותר לאכוף את הטיפול על אדם עם הפרעה נפשית?

נאמר שאולי קשה יותר לאכוף טיפול על אדם עם הפרעה נפשית קשה, אבל זו בעיקר בעיה של חוסר מיומנות של המטפל ולא הבדל מהותי. אליעד מדגים זאת בהרמת משקולות: הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת שלושה טון נעשות באותה טכניקה בדיוק, ההבדל הוא רק בקושי. לכן הטענה שקשה יותר לחנך ילד אוטיסט לעומת ילד רגיל אינה מדויקת, שכן אנשים רבים מתקשים גם עם ילדים רגילים בגלל חוסר ידע כיצד ליישם את השיטה הנכונה.

כיצד היחס העצמי דומה ליחס להפרעה נפשית?

אליעד מסביר שהתפיסה של "לוותר" לעצמך ("אני עייף, קשה לי") דומה בדיוק לגישה שמוותרים לילד בגלל שהוא "רק ילד". בשני המקרים, היחס הוותרני גורם להמשך הקושי ולהנצחת הבעיה. רק יחס של בוגר ושל אחריות אישית יוביל לשיפור ולהתמודדות נכונה.

סיכום והמלצה לגישה הנכונה

לסיכום, הטענה המרכזית של אליעד כהן היא שהקטלוג עצמו אינו הבעיה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם בעקבות הקטלוג. יש להשתמש באבחון ככלי עזר בלבד, אך לא להתייחס לאדם באופן שונה מהותית מאחרים. הגישה הנכונה היא להתייחס לכולם לפי אותן נוסחאות ואותן שיטות, בהתאם ליכולות האמיתיות שלהם, ללא הטבות מיותרות שמונעות שיפור אמיתי.
הדיון עוסק בשאלה האם הקטלוג של אדם כבעל הפרעה נפשית (כגון סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעת קשב וריכוז וכו') הוא מה שמנציח את הבעיה ומונע ממנו להשתנות, או שמא עצם הבעיה היא הגורם לכך שהוא לא משתפר. יש שיגידו שהקטלוג הוא רק תוצאה של הבעיה, ושעצם העובדה שאדם מאובחן בסכיזופרניה לא משנה את העובדה שהוא חולה - אלא שטרם נמצא לו טיפול מתאים. מנגד, קיימת הטענה שהקטלוג עצמו יוצר גישה טיפולית לא נכונה, שמובילה לכך שהבעיה ממשיכה ואינה נפתרת.

המשמעות האמיתית של הקטלוג

הטענה המרכזית היא שלא הקטלוג עצמו משנה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם לאחר שאובחן. כלומר, אם ילד מאובחן כאוטיסט אבל מטפלים בו כראוי, הוא ישתפר ויגיע למקסימום הפוטנציאל שלו. הבעיה היא שבמקרים רבים, הקטלוג גורם לכך שמתייחסים אליו בצורה לא נכונה. למשל, ילד שאובחן כאוטיסט יקבל יחס מיוחד שלא בהכרח משרת את טובתו, מה שעלול למנוע ממנו להתקדם. לכן, הבעיה היא לא באבחנה אלא באופן שבו מתנהגים כלפי המאובחן.

ההשפעה של הקטלוג על תפיסת המציאות

כאשר אדם מקבל תווית של הפרעה מסוימת, הוא וגם סביבתו נוטים לראות את המציאות דרך פריזמה מצמצמת: "זו בעיה שאין לה פתרון, צריך רק להקל עליה". לעיתים קרובות, הקטלוג מביא מסר תבוסתני - זו מחלה שאין לה מרפא, וניתן רק לשמור על רמה מסוימת של תפקוד. כך, אדם שסובל מהפרעה כלשהי לא מקבל טיפול שמטרתו לפתור את הבעיה, אלא רק לנהל אותה, מה שמנציח את מצבו.

השוואה ליחס לילדים ולתהליך ההתבגרות

ניתן להשוות את זה לגישה של הורים לילדים. ילד נשאר "ילד" משום שהוריו מתייחסים אליו ככזה. לדוגמה, אם ילד משתולל, לעיתים הורים מצדיקים זאת בכך שהוא "רק ילד", במקום ללמד אותו משמעת והתנהגות בוגרת. כך הם מחנכים אותו להיות חסר אחריות, ולאחר מכן מתפלאים מדוע הוא לא מתבגר. אם ההורים היו מתייחסים אליו כאדם בוגר מלכתחילה (במגבלות הפיזיות שלו), הוא היה גדל עם אחריות אישית ומנטליות של מבוגר.

השפעת היחס על התנהגות

הקטלוג לא בהכרח משמר את הבעיה, אבל ההתייחסות שמתלווה אליו כן. לדוגמה, אם ילד מסוים מתקשה בלימודים ומקבל תווית של "בעל הפרעת קשב וריכוז", הוא עלול לקבל הקלות שונות - ואז במקום להתאמץ ולשפר את יכולותיו, הוא ילמד להסתמך על ההקלות האלו. כלומר, עצם האבחון לא מונע ממנו להתקדם, אך היחס אליו בעקבות האבחון עלול לגרום לכך שהוא לא ינסה להתגבר על הקשיים.

האם הקטלוג נחוץ?

השאלה היא האם יש צורך אמיתי לקטלג מישהו כסכיזופרן, אוטיסט או בעל הפרעה אחרת. במקרים רבים, האבחנה משמשת יותר את המערכת הרפואית מאשר את האדם עצמו. במקום לומר "יש לך בעיה ואנחנו נטפל בה", אומרים "אתה סכיזופרן ולכן אין מה לעשות". כלומר, הקטלוג משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות, והוא נותן לגיטימציה לאנשים לא לנסות לטפל בבעיה בצורה יסודית.

אותן נוסחאות חלות על כולם

בדיוק כפי שיש חוקים ברורים לפתרון בעיות מתמטיות, כך גם יש חוקים ברורים להתמודדות עם בעיות נפשיות והתנהגותיות. הבעיה היא שאנשים לא תמיד יודעים כיצד ליישם אותם. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן עשוי לפחד ממחבלים בצורה קיצונית - אך למעשה, כל בני האדם מפחדים ממחבלים במידה מסוימת. ההבדל הוא בעוצמה. לכן, גם במקרה של סכיזופרניה, הפתרון אינו צריך להיות שונה בתכלית מהטיפול בפחדים רגילים, אלא רק בעוצמה ובמינון של השיטה.

הקושי באכיפת הטיפול

ישנה טענה שאדם עם הפרעה נפשית קשה יותר לאכוף עליו טיפול ולגרום לו לשינוי, וזה נכון במידה מסוימת. עם זאת, זה לא שונה מהותית מהאופן שבו מתמודדים עם כל אתגר אחר. לדוגמה, הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת משקולת של שלושה טון דורשות את אותה טכניקה - ההבדל הוא רק בקושי. אנשים עשויים לומר שיותר קשה לחנך ילד אוטיסט מאשר ילד רגיל, אך האמת היא שלעיתים הם מתקשים גם עם ילדים רגילים פשוט משום שהם לא יודעים ליישם את השיטה הנכונה.

התוצאה הסופית

המסקנה היא שלא הקטלוג הוא הבעיה, אלא הדרך שבה מתייחסים למי שזכה לקטלוג הזה. הקטלוג אמור להיות כלי עזר בלבד, אך בפועל הוא משמש לעיתים קרובות כתירוץ לאי - טיפול נכון. הדרך הנכונה להתמודד עם בעיות נפשיות או חינוכיות היא להתייחס לאדם באופן שווה, בהתאם ליכולותיו האמיתיות, וליישם את אותם חוקים ואותן שיטות על כולם.
עכשיו הנושא הוא כזה האם יהיה נכון לומר האם זה יהיה משפט אמת לומר שהבעיה המרכזית שגורמת לאנשים עם הפרעות נפשיות כלשהן כגון סכיזופרניה פרנויה הפרעת אישיות אוטיזם כל מיני בעיות נפשיות בראש באופי מה שגורם להם להישאר בבעיה שלהם זה בגלל שמקטלגים אותם שיש להם את הבעיה הזאת זאת אומרת נגיד ילד אוטיסט עושים לו אבחון שהוא אוטיסט ילד עם הפרעת קשב וריכוז עושים לו אבחון שיש לו הפרעת קשב וריכוז בן אדם סכיזופרן מאובחן כסכיזופרן, עכשיו רוב המקרים האנשים האלה שמאובחנים גם נשארים ככה אף אחד לא חזר להיות נורמטיבי לגמרי בחלק גדול מהמקרים הבן אדם לא הפך להיות נורמטיבי לגמרי. עכשיו השאלה היא האם זה יהיה נכון לומר שהסיבה לכך שהוא לא חזר להיות נורמטיבי לגמרי היא משום שקטלגו אותו כבעל בעיה עכשיו יש אנשים שכמובן יגידו שאין בכלל שום קשר כי מה הקשר קטלגנו אותו שהוא סכיזופרן כי הוא סכיזופרן וזה שלא מצאנו לו פתרון זה שהוא נשאר סכיזופרן זה כי לא מצאנו לו פתרון מה זה קשור בכלל לאיך שקטלגו אותו.

אוקי אבל מה האמת בא נתקדם לאמת האמת היא כזאת האמת היא שזה לא משנה איך אתה מקטלג אותו מה שמשנה זה איך אתה מטפל בו זאת אומרת אם נגיד יש ילד אוטיסט ואתה תקטלג תאבחן אותו כאוטיסט ואתה תטפל בו בצורה נכונה אז הוא לא יהיה אוטיסט לצורך העניין או אתה תטפל בו במקסימום שאפשר לשפר אותו אוקי אבל זה לא משנה בכלל איך אתה מקטלג אותו, עכשיו אלא מה שבמאה אחוז או ב - 99.99% אחוז מהמקרים כשאתה מקטלג אותו אתה כנראה גם מטפל בו לא נכון זה הכל זאת אומרת האמת היא שמה שמשנה זה איך בסוף תטפל בו לא איך תקטלג אותו אבל בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו כמשהו מסוים אתה גם מתחיל להתייחס אליו בצורה שונה ואז רוב הסיכויים שהוא גם נשאר ככה.

ש: יש גם כאילו בקטלוג איזה מסר מבפנים כזה שאין מה לעשות זאת מחלה שאין לה מרפא אולי כדורים יעזרו לך אולי לשמור על איזו רמה סבירה.

אליעד: כאילו ככה זה.

ש: המסר הזה זה.

אליעד: נכון עכשיו בא ניקח את זה למשהו שכולם יקחו לחיי היומיום הסיבה המרכזית לכך שילדים לא מתבגרים הסיבה המרכזית לכך שילדים לא יוצאים ילדים מחונכים מתנהגים בצורה אלימה מתפרעים או לא יודע כל מיני כל הבעיות האלה הסיבה המרכזית היא משום שההורים של הילד מתייחסים אליו כאל ילד זאת הסיבה המרכזית לדוגמה, עכשיו נגיד אתה נגיד שאתה גר אצל אמא שלך נניח ונניח נגיד שאתה תהיה חולה במיטה אתה לא יכול נכה עשית תאונת דרכים אתה עכשיו לא יכול לסדר את החדר שלך אמא שלך תבקש ממך לסדר את החדר או לא לא, עכשיו למה היא לא תבקש ממך לסדר את החדר כי אתה לא יכול נכון היא תגיד לך תרים משהו מהארון לא כי אתה לא יכול עכשיו כשהיית ילד היא ביקשה ממך להרים משהו מהארון לא למה לא כי אתה לא יכול או כי אתה ילד כי זה לא הגיל שלך כי אתה עדיין ילד כי תראה הוא ילד תבין אותו הוא רק ילד זה רק ילד בגלל שאתה ילד ואז שתלו לך במוח מחשבה שאתה ילד וחינכו אותך כילד.

מה ה - subtext של הוא ילד מותר לו לעשות מה שהוא רוצה שיעשה מה שהוא רוצה יכול לעשות מה שהוא רוצה בסדר אז הוא חינכת אותו שיעשה מה שהוא רוצה הוא ילד מגיע לו יותר הוא ילד תוותר לו הוא ילד זה אז אתה מחנך אותו להיות משוגע ואז אחר כך אתה אומר למה עכשיו הוא משוגע אתה חינכת אותו מגיל קטן להיות משוגע, עכשיו מה זה אומר זה אומר שאתה אמור להתייחס לילד בהנחה שאתה רוצה שהילד שלך בבוא היום יהיה אדם בוגר בצורה נכונה בלי לריב איתו כשהוא הולך להתבגר אתה צריך מגיל אפס להתייחס אליו כמו לבן אדם בוגר במאה אחוז מאה אחוז לא לוותר לו על שום דבר אבל מה זה אומר נגיד שעכשיו יבוא בן אדם עולה חדש מסין הוא לא דובר עברית אז יש דברים הוא בוגר אתה תתייחס אליו כאל בוגר שלא דובר עברית יבוא בן אדם דובר עברית אבל הוא נמוך תתייחס אליו כאל בוגר נמוך אתה צריך להתייחס לילד שלך כאל אדם בוגר שלא למד לקרוא לא למד לכתוב לא מבין דברים לא יודע דברים אבל הוא בוגר הוא בן אדם בוגר הוא בן אדם לכל דבר ועניין כאילו למה מותר לו כאילו אין לו שום הטבות לזה שהוא ילד אבל אם אתה אומר לא הוא ילד אז לכן מותר לו ולוותר לו וזה לא על זה וזה לא שם הוא רק ילד וילד אז הוא נשאר ילד.

עכשיו באיזה מקרה זה נכון להגיד הוא רק ילד באיזה מקרה במקרה שאתה מנסה להעמיס עליו משהו שלא תואם נגיד את היכולות האובייקטיביות שלו נגיד כאדם בוגר זאת אומרת אם נגיד בן אדם בוגר שנגיד הוא בגובה של חצי מטר לא תבקש ממנו לעשות פעולה שצריך בן אדם עם שני מטרים אז במקרה כזה יהיה הגיוני שאם הוא ילד והוא חצי מטר אל תבקש פעולה שצריך שני מטרים בן אדם שצריך שיהיה בגובה שני מטרים ואז זה יהיה הגיוני להגיד תראה הוא רק ילד אבל הפירוש זה לא בגלל שהוא ילד זה בגלל שהוא פיזית לא יכול לבצע את זה גם אם הוא היה בוגר הוא לא מסוגל לבצע את זה נגיד במקרה כזה זה הגיוני להגיד הוא רק ילד אבל הקונספט שאומר הוא ילד ולכן יש לו הטבות יש לו זכויות בלי חובות מותר לו תוותר לו זאת טעות, הבנתם את זה אז בא נחזור שוב פעם אז מה התחלנו עכשיו שימו לב גם פה הבעיה של הילד היא לא בגלל שקטלגו אותו כילד אלא בגלל שהתייחסו אליו כילד זאת אומרת אין שום בעיה באיך שאתה מקטלג את הבן אדם השאלה היא איך אתה מתייחס אליו אחרי שקטלגת אותו עכשיו רוב ככל המקרים כשאתה מקטלג מישהו אתה גם מתייחס אליו לא נכון.

ולמה זה בדרך כלל ככה כי אם היית מתייחס אליו רגיל גם לא היית מקטלג אותו מראש אם באמת היית מתייחס אליו כמו בן אדם רגיל למה לך לקטלג אותו אני לדוגמה נגיד כשבא מישהו לטיפול והוא בא לספר לי שיש לו תעודת משוגע הוא אומר הנפיקו לי תעודת משוגע זה לא משנה איזו תעודה אני אומר לו זה תרמה אותם אותי אל תרמה אתה רוצה לשחק אותה משוגע פרנואיד סכיזופרן זה תספר להם אני לא קונה את הסיפור שלך מבחינתי אתה נורמלי, עכשיו אם כולם מפחדים ממחבל ברמה מסוימת הוא מפחד ממחבל פי מיליון זה הכל כמו שמטפלים במישהו שאומר שלום אני מפחד ממשהו נגיד שמישהו מדמיין שההורים שלו רוצים להרעיל אותו אז יגידו יש לו סכיזופרניה פרנואידית קלינית נגיד אוקי אבל מה האמת שמבחינתי כמו כל בן אדם שמפחד מהרעלה אז הוא מפחד מהרעלה פי מיליון אם בן אדם חושב שההורים שלו נגדו בשני אחוז הוא חושב שההורים שלו נגדו באלפיים אחוז זה לא משנה זה בן אדם רגיל רגיל אותם חוקים אותן נוסחאות אותן שיטות סיכוי סיכון אותו דבר לא השתנה שום דבר, עכשיו אז בשביל מה לקטלג אותו כסכיזופרן מה זה אומר מה המשמעות הפרקטית של זה מה המשמעות של זה מה זה נותן שקטלגת אותו כסכיזופרן.

ש: כי הרופאים החליטו בינם לבין עצמם לקרוא לזה בשם זה הכל.

אליעד: כי הרופאים לא יודעים לטפל אז הם אומרים מה אנחנו באמת לא יודעים לטפל לא הוא סכיזופרן זה לא שאנחנו לא יודעים לטפל זה שהוא סכיזופרן. עכשיו בא נגיד נדבר נגיד ילד אוטיסט מה זה ילד אוטיסט נגיד לדוגמה הוא מה הוא עושה צועק באמצע הרחוב משתגע נניח סתם דוגמה, עכשיו מה האמת שלצורך העניין אם עכשיו בן אדם רגיל הוא היה הולך ברחוב מתחיל לצעוק עכשיו מה אתה עושה אז זה בן אדם שלא עומד בסטנדרטים החברתיים רק אם נגיד כולם נגיד סוטים מהסטנדרט בשלושה אחוז הוא סוטה בשלוש מאות אחוז לא משנה סוטה יותר אבל החוקים הם אותם חוקים זה לא שונה בדיוק הוא אמור לקבל את אותם חוקים כמו שהחברה בנתה בתי כלא לפושעים והחברה בנתה זה וזה והחברה בנתה זה אותו דבר לא שונה אין שום משמעות לזה שמקטלגים אותו כאוטיסט ברגע שאתה אומר הוא אוטיסט בעצם אתה שותל מחשבה לעצמך כל שכן לו שיש בו משהו שונה כאילו טוב זה לא אותו המשחק זה חוקים אחרים אבל זה לא חוקים אחרים זה אותם חוקים זה שהוא אוטיסט החוקים הם אותם חוקים.

אין שום הבדל בין אם אתה עושה נגיד במתמטיקה יש לך מספר יש לך נוסחה וזה לא משנה מה המספר אם זה אחד עם עשרה אפסים או עם שני אפסים זה לא משנה זאת אותה נוסחה צריך לשים את זה פחות זה כפול זה זאת אותה נוסחה לא משנה מה הסכומים אז ברגע שמישהו נגיד הוא מתנהג בצורה שנחשבת לאוטיזם או פרנויה או משהו כזה או ילד אז אומרים תראה הוא מאוד שונה מהממוצע אז בוא ניתן לזה שם בוא נקרא לזה ילד בוא נקרא לזה אוטיסט בוא נקרא לזה סכיזופרן משהו ואז נותנים איזה שם ואז עכשיו אבל מה מה זה שונה השם הזה יש נוסחה צריך לעבוד לפי אותה נוסחה, עכשיו אם אתה לא יודע שיש נוסחה ואין לך מושג מה הנוסחה אז זאת גם בעיה אבל באמת זאת אותה נוסחה אם יש נוסחה איך לגרום לו לעשות משהו זאת אותה נוסחה איך לגרום לילד אוטיסט לעשות משהו אותה נוסחה בדיוק אחד לאחד במאה אחוז זאת אותה נוסחה.

ש: אבל יותר קשה לאכוף אותה.

אליעד: לך.

ש: לאנשים נכון.

אליעד: עכשיו לא רק שיותר קשה לאכוף אותה על ילדים אוטיסטים אלא שאת גם בני אדם רגילים מבוגרים גם לא יודעת ליישם את זה סבבה זה לא באמת לומר שיותר קשה עם אוטיסטים את יכולה להגיד שאת לא מספיק מיומנת בלבצע את זה באופן כללי, הדרך להרים קילו בלי לשבור את הגב והדרך להרים שלוש טון זאת אותה דרך את יכולה להגיד שזה יותר קשה לך אבל זאת הדרך.

ש: אני אומרת בצד שזה יותר קשה באופן אובייקטיבי שבן אדם צורח ומשתולל מאשר שבן אדם מדבר איתך ויגיד אני לא רוצה זה יותר קשה לאכוף.

אליעד: סבבה את יכולה שיותר קשה לך זה הכל.

ש: השאלה איך לאכוף גם.

אליעד: זה שיותר קשה לך זאת אמת השאלה איך לאכוף זאת גם שאלה איך לאכוף מה נעשה זאת שאלה לא מדבר עליה עכשיו שאלה אני רק טוען שהתפיסה שאומרת הוא אוטיסט ולכן אמורים להתייחס אליו שונה מאשר לאדם רגיל היא שגויה ועכשיו נחזור עוד פעם לסיפור הילדים אותו דבר לגבי ילד אתה לא יכול לבקש.

ש: אז כן משנה שמקטלגים אותו לא כי מקודם אמרת שזה איך מתייחסים אליו.

אליעד: באמת האמיתית זה לא יהיה אמת לומר שהסיבה שהוא נשאר אוטיסט זה בגלל שקטלגו אותו כאוטיסט זאת לא האמת אבל בפועל זה באמת ככה כי בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו זה כי אתה מנסה להתייחס אליו אחרת אתה מנסה להתייחס אליו אחרת יש חוקים אחרים או משהו כזה וזה לא, עכשיו זה נכון שעכשיו מישהו יבוא ויגיד כן אבל קטלגו אותו והתייחסו ושיטת טיפול מיוחדת וזה עבד אבל זאת לא באמת כל האמת כי זאת לא השיטה האידיאלית וזה לא באמת עובד על כולם וזה לא באמת פותר את זה מספיק טוב זאת לא באמת האמת האמת האמיתית היא שזה בן אדם זה כמו שיש לך משקולת שמלמדים אותך להרים משקולת של קילו ושל עשרים קילו זה בדיוק אותה טכניקה זה לא טכניקה שונה אין הבדל שום הבדל לקפוץ מטר ומאה מטר זאת אותה טכניקה אתה יכול להגיד זה קשה לי פי אלף בסדר מקובל תגיד אין לי מושג מקובל אבל זה אותו דבר ואותו דבר שרלוונטי לכולם זה לגבי ילדים לכן רבי נחמן אמר סגולה לילדים לא להשתעשע איתם אם אתה רוצה שהילדים שלך יגדלו ויהיו נורמליים אל תשחק איתם.

עכשיו שימו לב לגיטימי שבן אדם יגיד יש לי ילד אני רוצה לאהוב אותו בלי תנאים לגיטימי הכל לגיטימי אבל זה בדיוק כמו אם הוא מבוגר ואם הוא מבוגר אתה רוצה לאהוב אותו בלי תנאים זכותך אתה יכול להגיד אני אוהב את אשתי בלי תנאים אני אוהב אותו בלי תנאים סבבה הכל בסדר אבל תהיה מודע לזה שאתה אוהב אדם אחר בלי תנאים מבחינתך זה בן אדם בוגר אבל אם אתה אומר בגלל שהוא ילד בגלל זה תוותר לו אתה דופק את עצמך כי הרי הוא לא הולך לנצח לחיות ככה אתה כאילו אומר לו תגדל עקום ואז אתה אומר לו טוב עכשיו בוא נתיישר למה שהוא יתיישר גידלת אותו עקום למה שהוא יתיישר בכלל הבנו את הסיפור, עכשיו בא נדבר איך זה כל בן אדם ביחס לעצמו אם אתה אומר לעצמך תראה אני עייף עכשיו קשה לי בוא נוותר לעצמי כל מיני כאלה אז גם אתה גדל עקום ואחר כך אתה אומר טוב עכשיו אני רוצה להתיישר עכשיו אתה מנסה ליישר את עצמך.
מיומנויות פסיכיאטרים בעיות קשב וריכוז אינטונציה איך להתייחס ילד שלך בעיות שאין להן פתרון התנהגות תוצאות ברחוב לשתול מחשבות dsm אבחון אבחון dsm אבחון הפרעה אבחון הפרעה נפשית אבחון הפרעות נפשיות אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות אבחון מחלות אבחון מחלות נפש אבחון מחלות נפש קשות אבחון פסיכיאטרי אוטיזם בעיה נפשית בעיות נפשיות הדרכה להורים הדרכת הורים הוא רק ילד הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות נפשיות והתנהגותיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות התנהגות ויתור חולה נפש חולי נפש חינוך חינוך ילדים טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טעויות טעויות בחינוך טעויות בחינוך ילדים טעות ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים להתייחס להתייחס לילד כמו לאדם בוגר לוותר לוותר לילד לוותר לילדים לחנך לחנך ילדים לטעות לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לקטלג מישהו מחלה נפשית מחלות מחלות נפש מחלות נפש קשות מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחנך מחנכים נפש נפשיות והתנהגותיות נפשית סכיזופרן סכיזופרניה סכיזופרניה פרנואידית פסיכיאטר פסיכיאטריה פסיכיאטרים פרנואיד פרנואידיות פרנויה פרנויות
טיפול באנורקסיה קשה, טיפול בהפרעות אכילה, טיפול ברזון קיצוני, אנורקסיה נרבוזה, טיפול באנורקסית, איך לטפל באנורקסית? יותר מדי רזה, טיפול בהפרעות נפשיות, אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי
טיפול באנורקסיה קשה, טיפול בהפרעות אכילה, טיפול ברזון קיצוני, אנורקסיה נרבוזה, טיפול באנורקסית, איך לטפל באנורקסית? יותר מדי רזה, טיפול בהפרעות נפשיות, אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי
... טיפול בהפרעות אכילה, טיפול ברזון קיצוני, אנורקסיה נרבוזה, טיפול באנורקסית, איך לטפל באנורקסית? יותר מדי רזה, טיפול בהפרעות נפשיות, אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי מדוע אבחון אנורקסיה והפרעות נפשיות הוא חסר משמעות? אליעד כהן מסביר לעומק את הרעיון שהאבחון של הפרעות נפשיות בכלל ואנורקסיה בפרט הוא חסר משמעות מהותית. לדעתו, האבחון רק מתאר איך אדם נראה לאחרים או מה אחרים חושבים עליו, אך אינו מביא שום פתרון אמיתי לבעיה עצמה. כהמחשה, אליעד מביא דוגמה של אדם שאובחן כנכה, עיוור או בעל הפרעה אחרת. הוא מסביר שלא משנה מה קבעו באבחון, אלא מה שקובע הוא המצב האמיתי של האדם עצמו. אם אדם נמצא במצב פיזי או נפשי לא תקין, הדבר ... זקוק לאבחנה של קושי לקום, כיוון שהבעיה ברורה לעין. אליעד מדגיש במיוחד את חוסר התועלת והנזק האפשרי שנגרם מעצם האבחון הנפשי. לדעתו, כאשר מאבחנים אדם עם אנורקסיה או הפרעה נפשית אחרת, האדם מתחיל להזדהות עם האבחנה, וזו הופכת לחלק ... האם זה באמת נותן את התחושה הטובה, או שאולי התחושה הטובה קשורה למשהו אחר לחלוטין. לסיכום, אליעד כהן טוען שאבחון פסיכיאטרי של אנורקסיה או כל הפרעה אחרת הוא חסר משמעות אמיתית ויכול רק להזיק. הטיפול האמיתי חייב להתמקד בהבנת ... והגוף שלו. רק כך אפשר באמת לפתור את הבעיה ולא רק להדביק לה תווית. איך לטפל באנורקסיה קשה? מדוע אבחון פסיכיאטרי מזיק? טיפול ברזון קיצוני איך לשנות תפיסת גוף מעוותת? מה הסיבות האמיתיות להפרעות אכילה? איך לעזור לאנורקסית להחלים? האם אבחון פסיכיאטרי עוזר?
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או ... גם לטיפול בפחדים ולקשיים נוספים הדומים במבנה שלהם לקושי בדיבור. איך לטפל בגמגום? דיסלקציה בדיבור קושי בדיבור אצל ילדים אבחון לקות למידה בעיות דיבור רגשיות טיפול בליקויי למידה לקויות שפה אצל ילדים
הפרעה מהי, מתי הפרעה מוגדרת כהפרעה? אבחון הפרעה, האם אני סובל מהפרעה? הפרעה התנהגותית, הפרעה דו קוטבית, הפרעת OCD, האם יש לי הפרעה דו קוטבית? האם יש לי הפרעה נפשית? האם יש לי הפרעה טורדנית כפייתית? dsm
הפרעה מהי, מתי הפרעה מוגדרת כהפרעה? אבחון הפרעה, האם אני סובל מהפרעה? הפרעה התנהגותית, הפרעה דו קוטבית, הפרעת OCD, האם יש לי הפרעה דו קוטבית? האם יש לי הפרעה נפשית? האם יש לי הפרעה טורדנית כפייתית? dsm
הפרעה מהי, מתי הפרעה מוגדרת כהפרעה? אבחון הפרעה, האם אני סובל מהפרעה? הפרעה התנהגותית, הפרעה דו קוטבית, הפרעת OCD, האם יש לי הפרעה דו קוטבית? האם ... שוב ושוב האם הדלת נעולה. אך איך אדם יכול לדעת האם יש לו הפרעה נפשית? אליעד מסביר שהמדד המרכזי לאבחון הפרעה הוא ההפרעה עצמה - כלומר, האם ההתנהגות או המחשבות של האדם מפריעות לו או למישהו אחר. אם הן ... לאורך זמן רב, ולכן זו הפרעה רגשית. האם אפשר להגדיר הפרעה באופן אובייקטיבי? אליעד מסביר שאין מדד אובייקטיבי מוחלט לאבחון הפרעה. ההפרעה תלויה במידה רבה בחוויה הסובייקטיבית של האדם עצמו או של האנשים סביבו. כדוגמה הוא מביא רעש משכנים, ... בהכרח הופך אותו למישהו עם הפרעה. לכל אדם יש טעויות בחיים, ואין זה אומר בהכרח שהוא סובל מהפרעה. לסיכום, אבחון ההפרעה תלוי בכמה ההתנהגות או המחשבות מפריעות לך או לאחרים, וניתן להחליט אם מדובר בהפרעה רק לפי ההשפעה שיש ...
מחלות נפש, הפרעות נפשיות, האם ניתן לרפא מחלות נפש? איך ניתן לרפא את כל מחלות הנפש? איך ניתן לטפל בכל ההפרעות הנפשיות? אבחון הפרעה נפשית, טיפול באישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, טיפול בפיצול אישיות, מהן מחלות נפש?
מחלות נפש, הפרעות נפשיות, האם ניתן לרפא מחלות נפש? איך ניתן לרפא את כל מחלות הנפש? איך ניתן לטפל בכל ההפרעות הנפשיות? אבחון הפרעה נפשית, טיפול באישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, טיפול בפיצול אישיות, מהן מחלות נפש?
... נפשיות, האם ניתן לרפא מחלות נפש? איך ניתן לרפא את כל מחלות הנפש? איך ניתן לטפל בכל ההפרעות הנפשיות? אבחון הפרעה נפשית, טיפול באישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, טיפול בפיצול אישיות, מהן מחלות נפש? האם ניתן לרפא את כל מחלות ... לפתח יכולת חשיבה והיגיון התמודדות עם ספקות ומחשבות טורדניות שאלת השימוש בכדורים לעומת טיפול עומק פסיכיאטריה, גנטיקה, תרופות פסיכיאטריות, אבחון מחלת נפש, מפלצת מתחת למיטה, טיפול באוטיזם, טיפול במפגרים, טיפול במשוגעים, ספר ה DSM, גורמים למחלות נפש, מחלות נפש ...
איך לבחור מקצוע? איך לבחור קריירה? שאלון לבחירת מקצוע, שאלון לבחירת קריירה, שאלון נטיות תעסוקה, שאלון תעסוקה, שאלון הכוונה מקצועית, מבחן התאמת עבודה, התאמת עבודה לאישיות, שאלון אבחון מקצועי, קבלת החלטות, איך להחליט? שאלון התאמת קריירה, שאלון הכוונה בבחירת מקצוע, שאלון מקצועי
... מקצוע, שאלון לבחירת קריירה, שאלון נטיות תעסוקה, שאלון תעסוקה, שאלון הכוונה מקצועית, מבחן התאמת עבודה, התאמת עבודה לאישיות, שאלון אבחון מקצועי, קבלת החלטות, איך להחליט? שאלון התאמת קריירה, שאלון הכוונה בבחירת מקצוע, שאלון מקצועי להלן שאלות למחשבה בנושא של ...
תכונות אופי טובות, תכונות אופי רעות, איזה אופי יש לי? האם יש לי אופי טוב? האם אני סובל ממחלת נפש? איזה תכונות אופי טובות? איזה תכונות אופי רעות? מה זה אופי טוב? מה זה אופי רע? האם יש לי הפרעה נפשית? אבחון עצמי של הפרעה נפשי
תכונות אופי טובות, תכונות אופי רעות, איזה אופי יש לי? האם יש לי אופי טוב? האם אני סובל ממחלת נפש? איזה תכונות אופי טובות? איזה תכונות אופי רעות? מה זה אופי טוב? מה זה אופי רע? האם יש לי הפרעה נפשית? אבחון עצמי של הפרעה נפשי
... אופי טובות? איזה תכונות אופי רעות? מה זה אופי טוב? מה זה אופי רע? האם יש לי הפרעה נפשית? אבחון עצמי של הפרעה נפשי איך אפשר לדעת אם תכונת אופי היא טובה או רעה? הנושא המרכזי שאליעד כהן עוסק ... ושלמות אישית. מהו אופי טוב ומהו אופי רע? איך אפשר לדעת אם תכונת אופי שלי טובה או רעה? מהו האבחון הנפשי של תכונות אופי? האם יש לי הפרעה נפשית? כיצד להתמודד עם תכונות אופי רעות? מה זה אופי טוב ... משפיעה עליך. מהו אופי טוב ומהו אופי רע? איך אפשר לדעת אם תכונת אופי שלי טובה או רעה? מהו האבחון הנפשי של תכונות אופי? האם יש לי הפרעה נפשית? כיצד להתמודד עם תכונות אופי רעות? אז השאלה הייתה לגבי ...
אסטרולוגיה, הורוסקופ, נומרולוגיה, מה המזל שלך אומר עליך? ניתוח מזלות, ניתוח אישיות לפי המזל, התאמה לפי המזל, התאמת מזלות, לפי המזל שלך, חיזוי אישי, תורת המספרים, מבנה אישיות, אבחון נומרולוגי, לקרוא אנשים
אסטרולוגיה, הורוסקופ, נומרולוגיה, מה המזל שלך אומר עליך? ניתוח מזלות, ניתוח אישיות לפי המזל, התאמה לפי המזל, התאמת מזלות, לפי המזל שלך, חיזוי אישי, תורת המספרים, מבנה אישיות, אבחון נומרולוגי, לקרוא אנשים
... מזלות, ניתוח אישיות לפי המזל, התאמה לפי המזל, התאמת מזלות, לפי המזל שלך, חיזוי אישי, תורת המספרים, מבנה אישיות, אבחון נומרולוגי, לקרוא אנשים האם אפשר ללמוד על אדם דרך ההורוסקופ והאסטרולוגיה? אנשים רבים מתעניינים בשאלות כמו: מה אומר עליך ... האנשים מאותו מזל הם בעלי אותן התכונות, אלא מתארים נטיות כלליות בלבד. אסטרולוגים מקצועיים, הוא טוען, נוהגים להרחיב את האבחון האסטרולוגי ולא מסתפקים במזל בלבד אלא גם במפת לידה מלאה הכוללת שעה מדויקת, אופק אסטרולוגי, ומספרים נומרולוגיים. כך, טוענים ... שאינו נותן מענה מדויק לשאלות מעשיות אמיתיות. לסיכום, אליעד מציע גישה ספקנית וביקורתית כלפי השימוש באסטרולוגיה, הורוסקופ ונומרולוגיה ככלים לאבחון והכרת בני אדם. הוא מציין כי עדיף לנסות להבין את המציאות ואת האדם העומד מולנו ישירות ולא להסתמך על ...
פסיכיאטרים, פסיכולוגים, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, תרופות פסיכולוגיות, תרופות פסיכיאטריות, אבחון פסיכיאטרי, סכיזופרניה, OCD, מחלות נפש, הפרעה נפשית, חרדה, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה
פסיכיאטרים, פסיכולוגים, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, תרופות פסיכולוגיות, תרופות פסיכיאטריות, אבחון פסיכיאטרי, סכיזופרניה, OCD, מחלות נפש, הפרעה נפשית, חרדה, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה מדוע פסיכולוגים ופסיכיאטרים מתקשים להבין מטופלים? אליעד כהן מסביר ... משמעותית בטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי, שכן היא מאפשרת פתיחות אמיתית להבנה ולמציאת פתרונות חדשים, במקום לסגור את האדם תחת הגדרות אבחוניות ולהגיד שאין פתרון למצבו. האם יש פתרון לכל בעיה נפשית? מה הסיבה לסבל נפשי? למה אנשים מפסיקים לחפש פתרונות? ...
נרקיסיזם בזוגיות, זוגיות נרקיסיסטית, אישיות נרקיסיסטית זוגיות, בני זוג עם הפרעות נפשיות נרקיסיסטיות, בני זוג חולי נפש, בני זוג עם הפרעת אישיות נרקיסיסטית, ילדים עם הפרעת אישיות נרקיסיסטית, הורים עם הפרעת אישיות נרקיסיסטית
נרקיסיזם בזוגיות, זוגיות נרקיסיסטית, אישיות נרקיסיסטית זוגיות, בני זוג עם הפרעות נפשיות נרקיסיסטיות, בני זוג חולי נפש, בני זוג עם הפרעת אישיות נרקיסיסטית, ילדים עם הפרעת אישיות נרקיסיסטית, הורים עם הפרעת אישיות נרקיסיסטית
... אחריות אישית ולטעון הבעיה היא לא בי, אלא בו. מדוע קל כל כך לאבחן בן זוג כנרקיסיסט? אליעד מבהיר שאבחון הפרעת אישיות נרקיסיסטית הוא קל במיוחד, משום שרוב בני האדם מציגים תכונות נרקיסיסטיות במידה מסוימת. הוא מביא דוגמה פשוטה: ... הזוג, אפילו אם יש לו הפרעת אישיות מאובחנת. איך לדעת מי אשם בזוגיות? איך להתמודד עם בן זוג נרקיסיסט? אבחון הפרעות נפשיות בזוגיות אחריות אישית במערכות יחסים מערכת יחסים עם אדם נרקיסיסט מדוע חשוב להבין את נושא ההפרעת האישיות ... למצוקה ממשית - רק אז מאבחנים הפרעת אישיות נרקיסיסטית. בפועל, הפסיכיאטריה פעמים רבות תגדיר מקרים פשוטים כהפרעה, ולכן שיעור האבחונים עשוי להיות גבוה יחסית. מדוע אנשים בזוגיות גרועה רוצים לאבחן את בן הזוג כנרקיסיסט? כאן עלתה הנקודה של הסרת ... בזוגיות גרועה, הסבירות שמישהו יגיד שהצד השני הוא נרקיסיסט - גבוהה במיוחד. כיצד קריאה בוויקיפדיה על נרקיסיזם יכולה לשמש לאבחון עצמי שגוי? נסקרו מאפייני נרקיסיזם מתוך ויקיפדיה, ונראה שכל מאפיין כזה אפשר לייחס לכל אדם כמעט: צורך בהערצה היעדר ... כבוד ותשומת לב בלעדית. הם יכולים לאבחן זה את זו כנרקיסיסטים ואולי שניהם צודקים. לעתים, יכול להיות גם שעצם האבחון מהצד נעשה ממניע רגשי ולא אובייקטיבי. מה הקשר בין נרקיסיזם למערכת היחסים שלנו עם המציאות עצמה? נאמר שכל בני ... באמת סובל מהפרעה קשה, אך גם אז יש לנו אפשרות להחליט איך להתמודד ולמה אנחנו בוחרים להישאר או לעזוב. אבחון יתר של הצד השני רק משאיר אותנו במעגל של תלונות, במקום לחפש פתרונות ולערוך שינויים. לסיכום, האם כל אדם ... אותו. כאשר הצד השני אינו מספק זאת, קל מאוד לפרש זאת כמחסור באמפתיה, התעלות עצמית או יהירות. עם זאת, אבחון אמיתי של הפרעת אישיות נרקיסיסטית מחייב מצב קיצוני שבו התנהגות האדם חורגת מהנורמות המקובלות בכל סביבות החיים שלו, ולא ... מהקשר. אם אנחנו מרגישים שכולם סביבנו נרקיסיסטים, אולי זה סימן שאנחנו צריכים לבדוק את עצמנו לעומק. חשוב להבדיל בין אבחון מקצועי שמראה באמת התנהגות קיצונית, לבין אבחון רגשי שעושה אחד מבני הזוג כדי לא להתמודד עם חלקו בבעיה. לקיחת אחריות אישית במערכות יחסים הפרעות נפשיות ואבחון פסיכיאטרי דמות הקורבן ואשמה עצמית נרקיסיזם בזוגיות והאם כולנו נרקיסיסטים? התמודדות עם ביקורת והאשמות הדדיות איך לדבר עם נרקיסיסט? ... זוג שתלטנית, האישיות הנרקיסיסטית, מנהיגי כתות נרקיסיסטים, מנהיגים נרקיסיסטית, מנהיגות נרקיסיסטית, איך להסתדר עם נרקיסיסטית? איך להסתדר עם נרקיסיסט? אבחון מחלות נפש, אבחון הפרעת אישיות, הפרעת אישיות נרקיסיסטית וזוגיות, הפרעת אישיות נרקיסיסטית אלימות, מאפיינים של הפרעת אישיות גבולית, מהי הפרעת אישיות גבולית? אוהב את עצמו יותר מידי, אוהבת את עצמה יותר מידי, אבחון פסיכיאטרי, טיפול במחלות נפש, האם אתה נרקיסיסט? האם את נרקיסיסטית? קורבנות של אנשים בעל הפרעת אישיות, האם את עם ...
דייטים, איך לקרוא אנשים? איך להכיר את הדייט שלך? מה לשאול בדייט? איך לקרוא את הדייט שלך? איך לראיין עובד? איך לדעת אם הוא מתאים לך? איך לגייס עובדים? יעוץ למנהלים, יעוץ משאבי אנוש, איך לדעת אם הוא מתאים לתפקיד?
דייטים, איך לקרוא אנשים? איך להכיר את הדייט שלך? מה לשאול בדייט? איך לקרוא את הדייט שלך? איך לראיין עובד? איך לדעת אם הוא מתאים לך? איך לגייס עובדים? יעוץ למנהלים, יעוץ משאבי אנוש, איך לדעת אם הוא מתאים לתפקיד?
... חכמה? איך לנהל שיחה אפקטיבית בדייט? איך לקרוא אנשים לפי שפת הגוף? קריאת אנשים, יעוץ כוח אדם, קריאת מחשבות, אבחון מקצועי, אבחון אישי, ניתוח תכונות אופי, אבחון אסטרולוגי, אבחון נומרולוגי, מבחני מיון, מרכזי הערכה, אבחון עובדים, לראיין עובדים, האם לקבל מישהו לעבודה? האם הוא האחד שלי? האם היא האחת שלי? מה האופי שלה? מה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אבחון, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אבחון, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיה הוליסטית, מאמן עסקי מומלץ, טיפול נפשי בנושאי אבחון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3945 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 14:21:42 - wesi1